Ένα κουτί ή περισσότερα;

Μηνύματα
27
Reaction score
34
Χαίρετε,

Ο αγαπημένος μου NAD C390DD μου έμεινε στα χέρια, μάλλον οριστικά αφού 2-3 απόπειρες επισκευής δεν έβγαλαν πουθενά. Οπότε, πάμε γι' άλλα.

Προαπαιτούμενα:

Room correction, streamer, phono (δεν ακούω πολύ βινύλιο πια οπότε μου αρκεί να είναι απλά αξιοπρεπές), τουλάχιστον 1 coax και 1 toslink ψηφιακές είσοδοι, και αρκετή ισχύς για να οδηγούνται τα MA Silver 10 (min. impedance 4,5 Ohm, αλλά 2 8άρια γούφερ ανά ηχείο).

Bass management προαιρετικό, γιατί δεν με βλέπω να παίρνω sub σύντομα, ούτε ο χώρος μου βολεύει όσο κι αν το κρύψω, και επίσης το μπάσο που είναι ικανά να βγάλουν τα MA μου φτάνει και μου περισσεύει (μπορεί ο εχθρός του καλού να είναι το καλύτερο, αλλά πολλές φορές και το καλό είναι αρκετό).

Επιλογές:

1) Arcam SA 30 (DIRAC): οι κριτικές είναι υμνητικές, η ισχύς του αρκετή, τα bugs που είχε φαίνεται να έχουν λυθεί με το τελευταίο firmware.

2) Lyngdorf TDAI-1120 (Room Perfect): το RP είναι πιο εύκολο να στηθεί απ' το DIRAC, και με καλύτερα αποτελέσματα κατά πολλούς. Έχω δοκιμάσει στον χώρο μου τον TDAI-2200 ενός φίλου (βρίσκεται στις αγγελίες) και πραγματικά το RP τα σπάει. Ερώτημα για την ισχύ του, που είναι περίπου η μισή απ' του Arcam. Είναι βέβαια λίγο φθηνότερος από τον SA 30, που επιτρέπει να χρησιμοποιηθεί ως προ με έναν πιο ισχυρό τελικό (βλ. παρακάτω), αλλά δεν μου αρέσει η ιδέα να πάει χαμένο το τελικό του στάδιο.

3) MiniDSP SHD (DIRAC) + τελικός (?) + phono (τύπου iFi Zen): εδώ το μέγα ερώτημα είναι ο τελικός, αλλά υπάρχουν λύσεις στο 500άρικο που κρατάνε το συνολικό κόστος στα ίδια επίπεδα με τον Arcam (κάποιος μτχ. ΑΒ, ένας Audiophpnics NC252 ή ένας ΧΤΖ α2-300).

Καθώς δεν έχω ακούσει καμία από τις παραπάνω λύσεις στον χώρο μου με τα ηχεία μου, πάω λίγο στα τυφλά (ή μάλλον στα κουφά). Για αισθητικούς και άλλους λόγους προτιμώ τη λύση του ολοκληρωμένου, και όσο το σκέφτομαι πιο λογική επιλογή φαίνεται ο Arcam, αλλά ήθελα να το βάλω στην κουβέντα γιατί πολύ σημαντική παράμετρος είναι για μένα (και μετά την εμπειρία του NAD) η αξιοπιστία και η υποστήριξη. Οπότε, οποιαδήποτε εμπειρία και ειλικρινής γνώμη σε αυτή τη φάση θα μου ήταν πολύτιμη.
 

Μηνύματα
27
Reaction score
34
Συνεχίζω μόνος μου το πιο επιτυχημένο νήμα στην ιστορία των αποτυχημένων νημάτων γιατί σήμερα άκουσα τον Arcam SA30 σε αντιπαράθεση με τον Cambridge EVO 150 μαζί με έναν φίλο. Ηχεία τα JBL L82, τα οποία βρήκα συμπαθέστατα. Ο χώρος ακρόασης ήταν σχετικά μικρός, οπότε δεν μας έλειψε κάτι.

Εγώ ενδιαφερόμουν κυρίως για τον SA30 λόγω Dirac και ο φίλος κυρίως για τον EVO λόγω αισθητικής, οθόνης κ.λπ. Επιβεβαιώνω ότι και από κοντά, ο EVO είναι κούκλα και ο SA30 ψιλοχάλια. Όχι μόνο ως design, αλλά και η απτή ποιότητα είναι σαφώς υπέρ του Cambridge.

Να διευκρινίσω ότι φυσικά το Dirac ήταν εκτός, και ότι στριμάραμε κομμάτια απ' το Tidal, προσπαθώντας να ματσάρουμε τις στάθμες όσο γινόταν - οπότε η ακρόαση έγινε επί ίσοις όροις.

Κατ' αρχάς, αυτό το τελευταίο σήμαινε πως ο Arcam έπαιζε στο 37-40 (από τα 100) και ο CA στο 80-85 (από τα 100). Καταλαβαίνω ότι αυτό οφείλεται στο είδος του ποτενσιόμετρου, but still.

Κατά δεύτερον, δεν υπήρχε ούτε μία κατηγορία από αυτές στις οποίες συνήθως αναλύουμε μια εμπειρία ακρόασης στην οποία να μην ήταν ο Arcam μία-δύο σκάλες ανώτερος. Μπάσο, μεσαία, πρίμα - όλα πιο εκτεταμένα, πιο σωματώδη, πιο τροσδιάστατα και με πιο πλούσιες αρμονικές. Έλεγχος; Χρονισμός; Λεπτομέρεια; Μέγεθος, βάθος και σταθερότητα σκηνής; Πολλά με λίγα.

Εκτός αυτών, δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι σε δύο ενισχυτές με παρόμοια ονομαστική ισχύ και σε σχεδόν ίδια κατηγορία τιμής, θα ήταν ποτέ δυνατόν να υπάρχει τέτοια διαφορά στην ποσότητα (εκτός απ' την ποιότητα) της πληροφορίας: ο EVO απλά αδυνατούσε να επικοινωνήσει την άφθονη low-level πληροφορία που ο Arcam άπλωνε μπροστά μας χωρίς προσπάθεια. Το 20% της κάθε ηχογράφησης απλά χανόταν στον Cambridge, ενώ η πληροφορία που υπήρχε ήταν πιο ανοργάνωτη, πιο επίπεδη και πιο άψυχη.

Δεν ξέρω τι φταίει. Ίσως ο CA να μη μάτσαρε καλά με τα JBL, που όμως δεν τα λες και δύσκολα ηχεία (83 db μεν, αλλά 7 Ohm ελάχιστη εμπέδηση). Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου ότι ο CA φοράει τα χιλιοτραγουδισμένα NC252 που μετράνε άψογα (2x148W@8Ω, 2x282W@4Ω, σύμφωνα με το γερμανικό Stereo), αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν να ακούγεται πολύ πιο αδύναμος και ετοιμόρροπος από τον SA30 που, σύμφωνα με το ίδιο περιοδικό, αποδίδει 2x122W@8Ω και 2x180W@4Ω και έχει και μικρότερο df.

Να είναι το DAC; Ο CA φοράει ESS9018 και ο SA30 ESS9038, αλλά νταξ. Να είναι το προενισχυτικό στάδιο; Πιθανόν.

Σε κάθε περίπτωση, ήταν διδακτική εμπειρία, και αποκαλυπτική αν μη τι άλλο για το τι μ@@@κίες διαβάζουμε διεθνώς στα ειδικά περιοδικά και σάιτ. Μόνο ο Andrew Robinson και ιδίως η γυναίκα του Kristi Wright τόλμησαν να ψιλοθάψουν τον EVO απ' όσο ξέρω, και από δω και πέρα θα τους παίρνω κι εγώ πιο σοβαρά.

Απ' την άλλη, για να μην είμαι άδικος, ίσως να είναι ο SA30 πραγματικά ξεχωριστό μηχάνημα και να μη φταίει ο EVO (ο οποίος ξαναγράφω ότι στο οπτικό κομμάτι σκίζει, και το λειτουργικό του είναι πιο φιλικό και ώριμο από του Arcam). Σε αυτό το review γράφει: "I trust that if the SA30 innards were mounted into a milled fancy aluminum chassis one would not object to pay for it twice its price and it would remain competitive sound-wise" και ίσως στο συγκεκριμένο να μην έχουν άδικο.
 
Last edited:



Μηνύματα
29.890
Reaction score
29.579
Οπως και νάχει , οι διαφορές που είδες και άκουσες , στους ενισχυτές , δεν έχουν να κάνουν , με DAC , POWER AMP , DESIGN.
Οι διαφορές αυτές μάλλον προκ'ύπτουν από τα αναλογικά στάδια , από την υλοποίηση αυτών για την ακρίβεια .
Δεν είναι δύσκολο , μία αβλεψία , σε 2-3 σημεία , να σου κάνει μαντάρα το αναλογικό σήμα.
Θα μπορούσε εν μέρει να οφείλεται και στο τροφοδοτικό , αλλά από αυτά διαβάζω , μάλλον όχι.
Προφανώς , ο ένας ενισχυτής έχει τύχει της ολικής προσοχής του σχεδιαστή του , ή των σχεδιαστών , ενώ ο άλλος , είναι λίγο τσατρα πατρα .
Θα σου έλεγα να κοιτάξεις και κάποια vintage μηχανήματα , μόνο με πμ φυσικά , γιατί εδώ έχουμε serious vintage police . Αν θέλεις κάτι μιλάμε με πμ.
 



Μηνύματα
27
Reaction score
34
Οπως και νάχει , οι διαφορές που είδες και άκουσες , στους ενισχυτές , δεν έχουν να κάνουν , με DAC , POWER AMP , DESIGN.
Οι διαφορές αυτές μάλλον προκ'ύπτουν από τα αναλογικά στάδια , από την υλοποίηση αυτών για την ακρίβεια .
Δεν είναι δύσκολο , μία αβλεψία , σε 2-3 σημεία , να σου κάνει μαντάρα το αναλογικό σήμα.
Θα μπορούσε εν μέρει να οφείλεται και στο τροφοδοτικό , αλλά από αυτά διαβάζω , μάλλον όχι.
Προφανώς , ο ένας ενισχυτής έχει τύχει της ολικής προσοχής του σχεδιαστή του , ή των σχεδιαστών , ενώ ο άλλος , είναι λίγο τσατρα πατρα .
Θα σου έλεγα να κοιτάξεις και κάποια vintage μηχανήματα , μόνο με πμ φυσικά , γιατί εδώ έχουμε serious vintage police . Αν θέλεις κάτι μιλάμε με πμ.
Ευχαριστώ πολύ, υπό άλλες συνθήκες θα με ενδιέφερε - καθόλου δεν σνομπαρω τα παλιά καλά μηχανήματα. Όμως έχω ένα σοβαρό θέμα με μπουμαρισμα στον χώρο ακρόασης - καθιστικό μου στα 90 Hz, που δυστυχώς μόνο με παραμετρικό EQ (όπως αυτό που είχε ο C390DD) ή με room correction διορθώνεται...
 


Μηνύματα
7.098
Reaction score
5.614
Η σκέψη ότι έχεις πολύ μπάσο ήδη και δεν χρειάζεσαι σαμπ είναι λάθος.
Τα σαμπ μπαίνουν για να πετύχεις "λιγότερο" μπάσο, πιο σφιχτό και ελεγχόμενο, για πιο σωστή τοποθέτηση στον χώρο, και για να απαλλάξεις τους δορυφόρους όπως και τον ενισχυτή από τις χαμηλές συχνότητες.

Ακόμα και κροσαρισμένα τα ηχεία σου στα 80Hz, o TDΑI-1120 θα αποδειχθεί αδύναμος. Έτσι χύμα ακροσάριστα που τα παίζεις, ούτε να τον σκέφτεσαι.

Με τον TDAI-1120 πάντως είμαι σούπερ ευχαριστημένος, ισχύς δεν μου λείπει, αλλά πρώτα πήρα δύο 12ιντσα σαμπ, μετά ηχεία και μετά ενισχυτή.

Πρώτα δυο σαμπ αγοράζουμε και μετά όλα τα άλλα, αλλιώς γίνονται αλυσιδωτά λάθη που δεν διορθώνονται.

Πάρε τον Arcam SA30 αφού σου άρεσε, και συμβιβάσου εκεί.
Αφού δήλωσες ότι subs δεν παίρνεις, θα είναι συμβιβαστικό το αποτέλεσμα ούτως ή άλλως.
 

Μηνύματα
7.613
Reaction score
12.545
Επίσης, απ'όσο έχω καταλάβει, τα subs δεν μπαίνουν για να τονώσουν το μπάσο, αλλά για να αναπαράξουν το μπάσο απο σημείο που ο χώρος το επιτρέπει. Δηλαδή, εκεί που μας βολεύει ή για άλλους λόγους θέλουμε να τοποθετήσουμε τους δορυφόρους μας, μπορεί ο χώρος να μην επιτρέπει την ορθή αναπαραγωγή του μπάσου, ενώ εκεί που μπορούν ( και πρέπει ) να μπουν τα subs, να μη θέλουμε να βάλουμε τους δορυφόρους.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.936
Reaction score
32.924
Μόνο ο Andrew Robinson και ιδίως η γυναίκα του Kristi Wright τόλμησαν να ψιλοθάψουν τον EVO απ' όσο ξέρω, και από δω και πέρα θα τους παίρνω κι εγώ πιο σοβαρά.
Ο Andrew Robinson μόνο τυχαίος δεν είναι. Έχει καμιά 20αριά και βάλε χρόνια στην πλάτη στα reviews, με μετρήσεις παλιά, και με εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια πεταμένα όπως λέει ο ίδιος, σε μηχάνημα, καλώδια και dedicated χώρους.
Τώρα την έχει δει πιο ανάλαφρα τη δουλειά, και καλά κάνει για μένα, και μέσα από την εμπειρία του περνάει αυτά που θεωρεί πως αξίζουν στο κανάλι του.
 

Μηνύματα
27
Reaction score
34
@flash και @Astronaut Jr. ευχαριστώ για το input. Κατανοώ αυτά που γράφετε και συμφωνώ. Δυστυχώς το χόμπι μας είναι έτσι κι αλλιώς μια σειρά συμβιβασμών που προέρχονται κυρίως από τον χώρο και τα διαθέσιμα χρήματα. Στην περίπτωσή μου, "χτυπάνε" και τα δύο.

Χωρίς να αποκλείω την απόκτηση ενός καλού σαμπ κάποτε στο μέλλον, προς το παρόν σκοπεύω να "ξεγελάσω" αυτή την έλλειψη με το Dirac, αναγνωρίζοντας ότι τα ηχεία μου δεν θα κατέβουν στους 20 κύκλους και ότι ενδεχομένως μια μικρή τρύπα που έχω στην απόκριση του δωματίου στους 60 κύκλους δεν θα καλυφθεί εντελώς. Θα ζήσω με αυτό.

(Για την επίδραση του Dirac, πολύ διδακτικό βίντεο είναι αυτό - ακούστε ιδίως για την απόκριση του μπάσου μετά το 16:30.)

@alexis το ξέρω. Απλά τείνω να είμαι καταρχήν επιφυλακτικός απέναντι στα reviews, αν μη τι άλλο γιατί έχουμε πολλά και διαφορετικά γούστα και συνήθειες. Συμφωνώ απολύτως ότι καλά κάνει και είναι πιο χαλαρός, ακούμε για να γουστάρουμε ό,τι και όπως μπορεί ο καθένας. Η λαγνεία των μετρήσεων νομίζω ότι κάνει κακό γιατί αυτές πρέπει να μπαίνουν σε ένα πλαίσιο συνεκτίμησης πολλών δεδομένων - και η ακρόαση που αναφέρω πιο πάνω (στην οποία επιμένω ότι οι διαφορές ήταν αντικειμενικές και προφανέστατες) νομίζω δίνει ένα καλό παράδειγμα.
 


Μηνύματα
7.613
Reaction score
12.545
Κατανοώ αυτά που γράφετε και συμφωνώ. Δυστυχώς το χόμπι μας είναι έτσι κι αλλιώς μια σειρά συμβιβασμών που προέρχονται κυρίως από τον χώρο και τα διαθέσιμα χρήματα. Στην περίπτωσή μου, "χτυπάνε" και τα δύο.
Tο θέμα δεν είναι τόσο πολύ να ακολουθήσεις τους κανόνες, όσο να καταλάβεις γιατί υπάρχουν, προκειμένου να κάνεις πιο σωστες κινήσεις στο μέλλον, καθώς και να ξέρεις ( ή να πάρεις μια πρόγευση ) το τρόπο που μπορείς να αντιμετωπίσεις διάφορα ζητήματα που όλοι λίγο η πολύ συναντάμε με το καιρό ( κυρίως, μαθαίνοντας ).
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.898
Μηνύματα
3.033.178
Members
38.517
Νεότερο μέλος
DimAster
Top