ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΧΩΡΟΥ ΑΚΡΟΑΣΕΙΣ


Μηνύματα
116
Reaction score
1
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΟ 99% ΟΛΑ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΠΟΥ ΧΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΤΙ ΚΑΚΟ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΣΤΟΝ ΗΧΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΕ????? :shock: :? :? :?
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
αν δεν υπαρχει συμμετρια πχ των ηχειων απο τους πλαγιους τοιχους τοτε τα ακουστικα φαινομενα (χρονος ανακλασης κτλ) θα διαφερουν στα δυο ηχεια με σιγουρα ανομοιογενες αποτελσμα στο soundstage και απο κει και περα υποθετω και σε αλλα πραγματα......
 

Μηνύματα
116
Reaction score
1
KAI ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΙΧΟΣ ΣΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΗΧΕΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙ ΤΙ????? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΧΩΡΟ ΕΚΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΓΕΛΙΑ ΦΙΛΕ Ο GKAR ΤΟ ΕΧΕΙ ΔΕΙ
ΣΤΟ ΔΕΞΙ ΗΧΕΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΛΟΓΩ ΧΩΛ ΕΝΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΟΙΧΟΣ
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
- Μερικά πράγματα είναι δεδομένα: Απόλυτη συμμετρία σε κανονικό σπίτι ΔΕΝ πρόκειται να επιτευχθεί ποτέ. Η ασυμμετρία λοιπόν ανήκει στα γενικότερα προβλήματα χώρου που καλούμαστε να ξεπεράσουμε.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό όμως?
Αυτό σημαίνει ότι ΔΥΣΤΥΧΩΣ, λίγο ή πολύ σε κάθε set up υπάρχει πρόβλημα. Το πρόβλημα δεν είναι άλλο από την κατάρριψη των νόμων της στερεοφωνίας, του θεμελιώδους συστατικού ενός συστήματος, αφού ανεξαρτήτως κόστους συστήματος, χροιών ή άλλων χαϊεντάδικων παραμέτρων, το πιθανότερο είναι ότι ακούς πχ:
1. Τα δύο κανάλια σε διαφορετική ένταση.
2. Ανομοιογενές συχνοτικό περιεχόμενο (λιγότερα ή περισσότερα μπάσα - πρίμα από το ένα ηχείο).
3. Σχετικά απορυθμισμένα το μέγεθος σκηνής και τις θέσεις οργάνων.
4. Τελικά, εντελώς διαφορετικά πράγματα από αυτά που θέλει ο ηχολήπτης.

- Βεβαίως ως γνήσιος χαϊεντάς, ακούς τα διαφορετικά πράγματα με πχ εκπληκτικές λαμπάτες χροιές. :lol: :lol:

Τα παραπάνω προβλήματα υφίστανται σε κάποιο βαθμό, ακόμη και στο πιο προσεγμένο στήσιμο. Ανάλογα με τους περιορισμούς του, ο καθένας προσπαθεί να κάνει το καλύτερο δυνατόν έτσι ώστε να εμποδίσει τον χώρο του να συμβάλει αρνητικά στο ηχητικό αποτέλεσμα.




Φίλος ή εχθρός?
None of the above. Για όλα υπάρχει λύση. :wink:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Το παράδειγμα με τον τοίχο από την μία μεριά είναι σαφώς τραβηγμένο αλλά επαναλαμβάνω ότι το πρόβλημα θέλει γενικότερη αντιμετώπιση και όχι μόνων των οφθαλμοφανών παραμέτρων.
 

Μηνύματα
8.241
Reaction score
3.487
Όταν Δημήτρη ακούς μουσική, απλά να μην προσέχεις που κάθονται οι μουσικοί. Και να σηκωθεί κάποιος να πιεί μια μπύρα , δεν χάθηκε ο κόσμος.
Οταν πας σε live κάθεσαι ποτέ ακριβώς μπροστά από την ορχήστρα ?
Ασε που εκεί ακούς ταυτόχρονα και από τα 10 επαγγελματικά μεγάφωνα που υπάρχουν τοποθετημένα στους γύρω τοίχους.

Σημασία έχει να ακούς όμορφα μουσική από παντού. Εγώ που ακούω συχνά μουσική ξαπλωμένος στην ξαπλώστρα έξω στο μπαλκόνι , τι να πω ?
Οι μουσικοί πάνε όπου θέλουν και δεν με απασχολεί.

Επομένως το πρόβλημα που αναφέρει ο φίλος μου ο Δημήτρης συμβαίνει μόνο όταν κάθεται στο κέντρο του καναπέ. Οταν τρωει στην κουζίνα και ακούει τη μουσική που παίζει στο σαλόνι ποτέ δεν είχε παράπονο με την ασυμμετρία του χώρου. Οταν είναι καλό και το φαγητό το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι αν θα χωρέσουν όλα στο στομάχι του. Ευτυχώς που ο Δημήτρης είναι αρκετά λεπτός..

Με χρήση εξοπλισμού ισοστάθμισης χώρου , κάποιος με λίγη υπομονή μπορεί να διορθώσει και κάποια προβλήματα ασυμμετρίας. Αλλοι χρησιμοποιούν μόνο το balance του προενισχυτή τους.
Οταν δεν έχεις balance , έχασες. Αρχίζεις να μετακινείς τα ηχεία μέχρι να κεντράρεις την είκόνα.
Αυτά τα έκανα 15 χρόνια πριν. Τώρα δεν με ενδιαφέρει τόσο πολύ το θέμα γιατί μου αρέσει να ακούω από παντού.
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
Νίκος Τσαρουχάς said:
Το παράδειγμα με τον τοίχο από την μία μεριά είναι σαφώς τραβηγμένο αλλά επαναλαμβάνω ότι το πρόβλημα θέλει γενικότερη αντιμετώπιση και όχι μόνων των οφθαλμοφανών παραμέτρων.
βαλε το ενα ηχειο 1 μετρο απο τον τοιχο και το αλλο στα 3 απο τον αντιστοιχο τοιχο και αν δεν παει ο τραγουδιστης για μπυρα σφυρα μου....... :lol: :lol: :lol:;)

ισως βεβαια να παιζει ρολο και η "ευαισθησια" που μπορει να εχει το καθε ηχειο στη σχεση του με το χωρο......
μαλλον οσο πιο πολλα μεγαφωνα τοσο μεγαλυτερο το προβλημα...(απλοικα)...?
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
μηπως να επεκτειναμε λιγο το θεμα σε "τοποθετηση ηχειων στο χωρο....."????;)
 

Μηνύματα
8.241
Reaction score
3.487
Να μάθετε όλοι το πρόγραμμα για H/Y Cara Room Acoustics 2.0 .

Μη με ρωτήσετε αν το ξέρω για να σας το μάθω, γιατί δεν το ξέρω :lol:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Μιχάλη "τραβηγμένο" εννοώ από άποψη τοποθέτησης αλλά σίγουρα υπάρχουν προβλήματα και σε πιο (οφθαλμοφανώς) σωστά στησίματα. Τα αποτελέσματα είναι αυτά που αναφέρεις και προφανώς έχουν σχέση με το μέγεθος των πηγών ήχου, πχ είναι λίγο πιο δύσκολα τα πράγματα με μεμβράνες, αλλά γενικώς παντού είναι βράστα...

Λίγο προσοχή εδώ μόνον, να μην συγχέουμε το live (unplagged κανονικό live) με το σπίτι μας. Στο live δεν ισχύει κανένας νόμος περί στερεοφωνίας, σύμφωνα με τον οποίο γράφονται τα σιντάκια μας και αναπαράγουμε μουσική στο σπίτι μας.

Περί ορέξεως όμως και έχετε κάθε δικαίωμα να μην αγχώνεστε για το που βρίσκεται ο πιανίστας ή αν υπάρχει μια βύθιση στους χ κύκλους ή μια ενίσχυση στους y λόγω των πλαϊνών τοίχων. Βέβαια this is hi end...
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
οντως στο live δεν υπαρχει η αισθηση που μπορουμε να πετυχουμε σπιτι μας.....(διαχωρισμος)....με λιγα ακουστικα οργανα υπαρχει ομως....πχ αν στο δωματιο μου επαιζε ενα με κιθαρα απο τα αριστερα μου και ενα μπασο απο τα δεξια μου παλι ετσι θα ηταν στην ηχογραφηση.....
εμενα παντως μου αρεσει, παρολο που τις περισσοτερες φορες δεν ειναι real.......αρκει ο διαχωρισμος να μην ειναι υπερβολικος και να γεμιζουν και τα "κενα" με ηχο......δεν ξερω αν γινομαι κατανοητος....;)

εξαλλου you said it man....:"this is hi-end..."..... :D
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Ο διαχωρισμός των καναλιών - το στέρεο, είναι ο μοναδικός τρόπος προσέγγισης του πραγματικού σήμερα, μιας και ο αληθινός μονοφωνικός ήχος δεν μπορεί να αποδοθεί σωστά με τις υπάρχουσες μηχανές - ηχεία. Σε καμία περίπτωση όμως η δέσμευση των δύο καναλιών (όταν αποδίδονται σωστά), δεν έχει ψεύτικο αποτέλεσμα, αφού επί της ουσίας τα κανάλια σε μία live ηχογράφιση προσομοιάζουν την σκηνή και όχι ότι αποφάσισε ο ηχολήπτης να γράψει δεξιά ή αριστερά ή στη μέση. Στις στουντιακές ηχογραφήσεις οι παράγοντες είναι άλλοι, αλλά και πάλι ο ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ στόχος μας, πριν από οτιδήποτε άλλο, πρέπει να είναι η σωστή στερεοφωνική απόδοση του set σύστημα - χώρος. Χωρίς αυτό δεν μπορούμε να μιλήσουμε για σωστό ήχο ακόμη και αν οι μηχανές μας είναι από χρυσάφι.

- Θα πει κάποιος: Ρε μεγάλε χέστηκα αν η εικόνα δεν είναι τόσο καλή, αν οι χροιές και το συναίσθημα μεταφέρεται αυτούσιο και ό ήχος είναι κορυφαίος.
- Αμ δεν είναι έτσι. Η έλλειψη σωστής στερεοφωνίας ακόμη και σε μικρό σχετικά βαθμό, είτε λόγω ασυμμετρίας χώρων είτε λόγω άλλων θεμάτων (συνήθως χώρου), δημιουργεί προβλήματα τόσο μεγάλα, που ουσιαστικά ακούμε την δική μας εκδοχή επί της ηχογράφησης. Μπορεί άνετα για παράδειγμα ένα όργανο ή μια φωνή να ακούγεται πιο δυνατά ή πιο χαμηλά από ότι έχει γραφτεί ή να χάνεται εντελώς όταν στην πραγματικότητα πρέπει να παίζει. Αυτό, ακόμη κι αν δεν μας κάνει εντύπωση ή δεν είναι ενοχλητικό ή δεν το καταλαβαίνουμε καν, αντιλαμβάνεστε πόσο κακό είναι σε ένα σπορ που υποτίθεται ότι υπάρχει για να δίνει το maximum των ηχογραφήσεων...


Γιώργος(MAC)Αναμουρλίδης said:
Καλύτερα να μην μιλήσω,γιατί θα στεναχωρήσω μερικούς μερικούς. :o :lol:
Μίλα μωρή που φοβάσαι μην παρεξηγηθεί κανείς... :lol:


Γιώργος(MAC)Αναμουρλίδης said:
Αny way,στο τέλος τέλος,δεν είναι απαραίτητη και η "θέση ακρόασης". :) :lol:
Απαραίτητο σε ένα χόμπυ δεν είναι τίποτα. Η αλήθεια είναι ότι με βάση τους νόμους της φυσικής, σε έναν τυπικό χώρο είναι αδύνατο να ακούς παντού όπως ακούς στην σημειακή - ιδανική θέση ακράσης, ΚΟΥΣΟΥΡΙ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ (2 ηχεία - τέλος). Θέλουμε δεν θέλουμε, με την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε για να ακούσουμε μουσική, το λεγόμενο sweet spot είναι αναγκαίο κακό, αν ψάχνουμε την απόλυτη απόδοση. Φυσικά το sweet spot θα ήταν πιο ευρύ, αν χρησιμοποιούσαμε 1 τεράστιο ηχείο ή αλλιώς άπειρα ηχεία. Αλλά αυτά είναι όνειρα θερινής νυχτός.

Βεβαίως όμως, σε ένα καλοστημένο σύστημα, μπορούμε να απολαύσουμε μουσική από πολλά σημεία. Η απόλαυση της μουσικής δεν αφορά μόνον στην απόλυτη απόδοση ή στα πλεονεκτήματα της στερεοφωνίας που χάνουμε, αλλά σε θέματα όπως οι χροιές, ο αέρας μεταξύ των οργάνων και η αληθοφάνεια γενικότερα, η οποία δεν απαιτεί ντε και καλά να στηθείς σε ένα σημείο για να την καταλάβεις...

Κατά τα άλλα όμως ισχύουν τα παραπάνω και λίγο ή πολύ δουλειά μας είναι να τα αντιμετωπίσουμε...
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Νίκο,στα περισσότερα με κάλυψες.
Ομως ποιός ο σκοπός να παιδευόμαστε και να τα "χώνουμε" χοντρά,ο καθένας ανάλογα των δυνατοτήτων του και να μην μπορούμε να πετύχουμε τουλάχιστον καλή στερεοφωνική εικόνα? :? :( :(
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Απλό είναι. Επί της ουσίας αν δεν μπορείς να ακολουθήσεις τα βασικά στον ήχο, κανένας. Ακόμη και το χρυσαφένιο σύστημα, με τέτοια προβλήματα είναι τουλάχιστον απαράδεκτο.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Το καλό ξέρεις ποιό είναι?
Ότι οι περισσότεροι νομίζουν ότι αυτά τα προβλήματα τα έχουν λύσει. :wink:
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Σε πιστεύω βρε. Τι εννοάς?
Απλά είπα ότι είναι τραβηγμένο παράδειγμα - πρόβλημα με την έννοια ότι δεν το συναντάς κάθε μέρα.
 

Μηνύματα
8.241
Reaction score
3.487
Εγώ μια χαρά άκουγα μουσική στο σπίτι του Μιχάλη.
Τώρα που άλλαξε και τις λάμπες τις 300B ...
το σύστημα λέει ότι σκοτώνει.

Θα ξαναπάω για ακρόαση στο σπίτι του σύντομα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.843
Μηνύματα
3.030.201
Members
38.505
Νεότερο μέλος
wendigo
Top