Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Αφού έγινε αρκετός λόγος για τα υπέρ και τα κατά των κινηματογραφικών φορμά 1,85:1 και 2,35:1, ήρθε και η ώρα της πρακτικής επιλογής οθόνης για τον προβολέα.

Τι θα συμβουλεύατε κάποιο φίλο σας που σκοπεύει να βλέπει κυρίως ταινίες και ενίοτε κάποιο ποδόσφαιρο, συναυλία ή άλλο πρόγραμμα σε δορυφορικό -και στο προσεχές μέλλον επίγειο- τηλεοπτικό κανάλι υψηλής ευκρίνειας;
Όλες οι λύσεις παίζουν (με και χωρίς αναμορφικό φακό ή/και masking), αρκεί να είναι εμπεριστατωμένες και να γίνει αναλυτική παράθεση των υπέρ και των κατά της πρότασης.
Μια αναφορά και στο προσεγγιστικό κόστος της κάθε λύσης είναι απαραίτητη, γιατί ο φίλος σας θέλει να ξέρει και πόσο θα του κοστίσει.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Απάντηση: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

Εως τωρα δεν εχω λαβει μερος στην συζητηση που γινεται στο διπλανο
θεμα για ευνοητους λογους.
Η ολη ομως ιστορια δεν παυει να μου θυμιζει την διαμαχη μεταξυ
4:3 και 16:9 πριν καμποσα χρονια.
Υπερ και κατα και απο τις δυο πλευρες και ομως κατα βαθος γνωριζαμε
τι θα επικρατησει.
Οπως ακριβως και σε αυτη την περιπτωση...

Για να ερθω λοιπον στην ερωτηση του Δημητρη και απαντωντας-ως
επαγγελματιας αυτη την φορα-δεν εχω προτεινει 2.40:1 παρα σε...
"ακραιες" περιπτωσεις.
Ποιες ειναι αυτες?
Πολυ ψαγμενος, ηδη κατοχος προβολικου στο παρελθον και, κυριως,
να γνωριζει τι θα κερδισει και τι θα χασει απο ενα παρομοιο φορμα.
Μιλαμε για ενα ποσοστο της ταξης του 5-10% δηλαδη(και πολυ λεω)
Ως χομπιστας, ζω για την στιγμη που η 2.40:1 θα τοποθετηθει
στο play room μου .

Ξεχασα να μιλησω για κοστος, ε?
Μπορει και οχι...:120:
 

Μηνύματα
326
Reaction score
0
ως φαν του 2.40 (δες αβαταρ)
προτεινω 2.40/1 στην αρχη με ζοομ μονο και μετα δες τι μπορεις οικονομικα και απο φακο
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
Απάντηση: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

Δυστυχως τα χρηματα ειναι το κυριοτερο προβλημα σημερα......
Εγω ειμαι υπερ της ακριβης λυσης με 16/9 οθονη και τα αναλογα masking.....
Το σχεδιο που εκανα δειχνει πως θεωρω οτι πρεπει να ειναι μια εικονα οταν προκειται για καδρο 185/1 και 235/1.....δλδ πως ειναι να βλεπει καποιος απο την ιδια αποσταση θεασεις χωρις να υπαρχουν προβληματα.....
Αυτο μπορει να γινει σε ηλεκτρικη και σταθερη οθονη.....
Το κοστος στην ηλεκτρικη σιγουρα ειναι πολυ μεγαλο....
Εαν εχεις σταθερη πιστευω οτι μπορεις να το φτιαξεις και μονο σου με λιγη δουλεια...
Ο αναμορφικος ειναι κατι εξτρα που μπορεις να το προτεινης η οχι αναλογα στο πως θελει να βλεπει ταινια ο εκαστοτε.......εγω π.χ.θα επαιρνα....στον Π.Βογιατζακη δεν θα το συνηστουσα γιατι μετραει τα πιξελ κ.λ.π.
....οπως καταλαβαινεις προτεινης κατι με βαση το πως αρεσει να βλεπει καποιος.....

Και φυσικα επειδη μου αρεσει ο κινηματογραφος το 2.40 ειναι με στις προτιμησεις μου ......μακαρι να μην υπηρχε το 185 στα dvd
 

Attachments


Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Μεγάλη κουβέντα και πολλές οι επιλογές και οι διαφορές καθώς και το κόστος το οποιό καθορίζει βέβαια και το αποτέλεσμα. Όντας είδη κάτοχος μιας τέτοιας οθόνης θα συμβούλευα το κάθε υποψήφιο αγοραστή να δει live ένα τέτοιο set-up πριν αποφασίσει οποιαδήποτε κίνηση.

Τώρα το τι θα συμβούλευα κάποιον φίλο θα εξαρτώταν και από το τι θα απαντούσε σε κάποιες ερωτήσεις που θα του έκανα όπως:

- Πόσα χρήματα θες να διαθέσεις?

Μια αξιοπρεπείς 2.40 κοστίζει ακριβότερα ενώ μια καλή 3500+ έως 15,000

-'Εχεις χώρο για σταθερή οθόνη στο σπίτι σου?

Υπάρχουν τριών ειδών 2.40 (2.35 κτλ), ηλεκτρικές, σταθερές flat και σταθερές κυρτές.

- Ξέρεις τι είναι και τι κάνει ο αναμορφικός φακός?

Όπως όλοι ξέρουμε οι ταινίες που κυκλοφορούν με κάδρο 2.40:1 όταν προβάλλονται σε οθόνες ή τηλεοράσεις 16:9 (δηλαδή 1.78:1) τότε στο πάνω και κάτω μέρος της οθόνης μας βλέπουμε τις γνωστές μαύρες μπάρες που πολλοί αναρωτιούνται γιατί υπάρχουν. Η απάντηση είναι απλή, διότι είναι ο μόνος τρόπος να διατηρηθούν οι σωστές αναλογίες του κάδρου 2.40:1 μέσα στο κάδρο 1.78:1 που είναι οι τηλεοράσεις και οι οθόνες 16:9. Είναι λοιπόν καθαρά θέμα αναλογιών και αν κανουμε ζουμ τότε πρέπει να κοψουμε πληροφορία από την εικόνα δεξιά και αριστερά για να γεμίσει η οθόνη και κάτι τέτοιο δεν είναι επιθυμητό γιατί είναι εναντίον της πρόθεσης του σκηνοθέτη και του τι θέλει να δείξει με το Original Aspect Ratio (OAR) της επιλογής του.

Για να καταλάβεται καλύτερα το θέμα θα πρότεινα να διαβάσετε εδώ για τις 2.40 οθόνες http://www.smxscreen.com/projection-screen-questions.html

Και εδώ για τους αναμορφικούς φακούς http://www.prismasonic.com/english/intro.shtml

Μια φωτο από το site της Prismasonic που δείχνει πως φαίνονται οι 2.40 ταινίες στις 16:9 οθόνες εδώ με τις μαύρες μπάρες πάνω κάτω


Φυσικά υπάρχουν και πολλά άλλα Links αλλά αυτά αν και εμπορικής φύσεως περιγραφουν επαρκώς τη λειτουργία κρύβοντας όμως ορισμένα κατά τα οποία θα αναφέρω παρακάτω.

Συνεχίζω με μια σύντομη περιγραφή του τι κερδίζουμε αγοράζοντας μια 2.40 οθόνη και τι τρόποι υπάρχουν για να το επιτύχουμε (το κέρδος).

Με μια 2.40 οθόνη μπορούμε να προβάλουμε το 2.40 υλικό full screen και χωρίς τις ενοχλητικές μαύρες μπάρες και αυτό γίνεται με τους εξής διφορετικού κόστους τρόπους.

Α) ΧΡΗΣΗ ΖΟΥΜ

Ο πιο φθηνός και εύκολος τρόπος που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος είναι να κάνει ζουμ τον προβολέα του σε μια 2.40 οθόνη έτσι ώστε αυτή να γεμίσει με την εικόνα αλλά να προβάλουμε τις μαυρες μπάρες εκτός πλαισίου.

Οι συγχρονοι προβολείς έχουν όλο πανελ 16:9 συνεπώς όταν προβάλουν σε 2.40 οθόνη θα έχουμε εικόνα σε μέρος αυτής και θα περισσεύει κάποιο περιθώριω δεξια αριστερά (απσπρο πανί) μιας και η οθόνη έχει άλλες διστάσεις (2.40) σε σχέση με το πανελ του προβολέα.

Στη φώτο δείχνω τι εννοώ

Και σε αυτή τη φώτο δείχνω τι γίνεται όταν κάνουμε ζουμ

Ένα πρόβλημα που προκύπτει είναι ότ πολλές ταινίες έχουν τους υπότιτλους στις μαύρες μπάρες (η τη μια σειρά) οπότε αν κάνουμε ζουμ θα προβάλεται εκτός πανιού. Εδώ η παίζουμε με το ζουμ και το lens shift (αν έχουμε) ή φτιάχνουμε κάτι κάτω από την οθόνη για να φαίνεται το κομμάτι των υποτίτλων. Αυτό ισχύει μόνο όταν παίζουμε original δισκάκια γιατί με mkvs και HTPC έχουμε τη δυνατότητα να τους μετακινούμε όπου θέλουμε.

Αυτή η λύση δεν κοστίζει ακριβά εκτός από το κόστος της 2.40 οθόνης και επιτρέπει να πάμε και στην επόμενη αν θέλουμε αργότερα δηλαδή αναμορφικό φακό.

Β) ΑΝΑΜΟΡΦΙΚΟΣ ΦΑΚΟΣ

Αυτή η λύση έχει αρκετά πλεονεκτήματα και φυσικά μειονεκτήματα. Ας δούμε όμως πρώτα πως λειτουργεί.

Ξεκινάμε προβάλοντας στην 2.40 οθόνη 2.40 υλικό με τις μαύρες μπάρες αλλά αυτή τη φορά δεν υπάρχει ζουμ. Εδώ χρησιμοποιούμε scaling και συγκεκριμένα Vertical Strech (κάθετο τράβηγμα) της εικόνας ώστε αυτή να γεμίσει την εικόνα κάθετα (πανω κάτω) εξάφανίζοντας της μπάρες μιας και αυτές δεν προβάλλονται καθόλου. Δηλαδή δείτε στη φώτο


Αν και δεν φαίνεται καλά αυτό που θα βλέπαμε είναι μια ξεχηλωμένη εικόνα κάθετα με αποτέλσμα όλα να φαίνονται μακρόστενα ψηλά και λιγνά. Εδώ λοιπόν έρχεται ο αναμορφικός που στην περίπτωση μας είναι οριζόντιας επέκτασης (horizontal expansion - υπάρχουν και κάθετης συμπίεσης αλλά δεν πολυ χρησιμοποιούνται πια και δεν θα τους συνιστούσα)
και τραβάει δεξιά και αριστερά την εικόνα και την ξαναφέρνει στις σωστές της αναλογίες. Δηλαδή έχουμε ένα τράβηγμα προς τα πάνω (Vertical Stretch) και ένα τράβηγμα απότο φακό οριζόντια (horizontal expansion) που επαναφέρει την εικόνα στις σωστές αναλογίες αλλά καταλαμβάνοντας όλοκληρη τη 2.40 οθόνη πια. Οι μαυρες μπάρες πάνε περίπατο. Το αποτέλεσμα είναι αυτό.


Μαζί με τις μαύρες μπάρες πάνε περίπατα και όι υπότιτλοι που προβάλλονται σε αυτές και εδώ δεν υπάρχουν κόλπα με original δισκάκια αλλά ΜΟΝΟ με HTPC και mkvs. Αυτό προς το παρόν σημαίνει και μόνο DTS Core γιατί mkv με DTS HS MASTE AUDIO και Dolby Tru HD δεν έχει εκτός και αν θέλετε να το φτιάξετε. Η άλλη λύση είναι original δισκάκι FULL HD ήχος και ΚΑΘΟΛΟΥ υπότιτλοι ή προβολή χωρίς τον αναμορφικό με μαυρες μπάρες δεξιά-αριστερά.


*ΠΡΟΣΟΧΗ*

Η χρήση οποιουδήποτε οπτικού μέσου μπροστά από το φακό του προβολέα αλλιώνει την εικόνα κατά ένα μέρος (ακόμα και ο φακός του προβολέα). Για αυτό λόγο δεν θα πρότεινα να αγοράσει κάποιος φθηνό φακό και εδώ είναι το προβλημα γιατί οι καλοί φακοί κοστίζουν από 2.500-8.000 ευρώ ανάλογα τις επιλογές (passthrough mode, remote or manual, sled,). Κατά τη γνώμη μου ούτε των 2.500 θα πρότεινα αλλά γύρω στις 4.000 όπου οι αλλιώσεις είναι της τάξεως του 3% και δεν φαίνονται. Υπάρχει όμως μια παραμόρφωση pincushion που εκτός και αν χρησιμοποιούμε κυρτή οθόνη δεν διορθώνεται αν και δεν είναι εύκολα αντιληπτή εκτός και είσαι.....

Τέλος το μεγάλο πλεονέκτημα του αναμορφικού σε σχέση με το ζουμ είναι ότι καθώς τραβάμε την εικόνα με το Vertical Stretch στον προβολέα τότε καταλαμβάνει η εικόνα ολόκληρο το πανελ του με αποτέλεσμα να έχουμε χρήση και των 1.920χ1080 pixel, αυξημένη φωτεινότητα (25-30% - χάνουμε κάποια και με τη χρήση του φακού 3-5% ) και πιο αναλυτική εικόνα (αν και interpolated). Χωρίς το φακό όταν προβάλουμ 2.40 υλικό σε 16:9 προβολέα έως και το 33% του πάνελ δεν χρησιμοποιείται παρά μόνο για τις μαύρες μπάρες.


Αφού λοιπόν κατανοήσουμε τα παραπάνω και αποφασίσουμε να πάμε σε 2.40 οθόνη πάλι έχουμε δυο επιλογές και μια ακόμα. Δηλαδή, μπορούμε να πάρουμε ή Flat οθόνη ή κυρτή. Αν πάμε σε flat τότε μπορούμε να διαλέξουμε μεταξύ ηλεκτρικής ή σταθερής ενώ σε κυρτή μόνο σταθερή.

Γιατί κυρτή θα ρωτήσετε λοιπόν? Με την κυρτή οθόνη πετυχαίνουμε λίγο καλύτερη φωτεινότητα και πιο ομοιόμορφη επειδή το φώς αντανακλάται από τα άκρα προς τη μέση και δεν φεύγει στους τοίχους.
Επίσης δίνει την εντύπωση ότι σε αγκαλιάζει η δράση και είναι πιο "3D". Το τελευταίο υπερ της σταθερής είναι ότι εαν χρησιμοποιούμε αναμορφικό τότε διορθώνει τις παραμορφώσεις pincushion που βγάζει σε μια flat.


Όπως βλέπετε δεν είναι τόσο απλό αλλά αν με ρωτήσετε αν αξίζει θα σας πω ότι αξίζει και με το παραπάνω αλλά μόνο αν το κύριο υλικό προβολής σας είναι ταινίες 2.40. Βέβαια κάπιοι τραβάνε και το σήμε της τηλεόρασης στο ποδόσφαιρο και λένε ότι φαίνεται πολύ καλό αλλά δεν μπορώ να σχολιάσω μιας και δεν παίζω τηλεόραση κάν και δεν το έχω δει.


Και τέλος δεν σας είπα πως θα φαίνεται το υλικό 16:9 ή και το 4:3 οπότε από το site της Prismasonic
οι φωτογραφίες δείχνουν ακριβώς αυτο. Διάφορα κάδρα σε 2.40 οθόνη. Οι 2.40 οθόνες λέγονται και οθόνες σταθερού ύψους διότι όλα τα κάδρα έχουν το ίδιο ύψος αλλά διαφορετικό πλάτος.

4:3 σε 2.37 οθόνη


16:9 σε 2.37 οθόνη


2.40 σε 2.37 οθόνη (τα 2.40, 2.39 κτλ μην σας ανησυχούν)


Όπως παρατειρήτε σε ολα τα κάδρα εκτός 2.40 θα έχετε μαύρες μπαρες δεξια-αριστερά που βέβαι είναι εύκολο να τις κρύψεται με χειροκίνητη λύση (γιατί η αυτόματη.......αουτς!). Σίγουρα πιο εύκολα απ'οτι οριζόντιες μασκες σε 16:9 οθόνη.

Αν μετά απ'ολα αυτά είναι κάποιος διατεθιμένος να βάλει το χέρι στην τσέπη και να αντιμετωπίσει και όλα τα ζητήματα του 2.40 (π.χ. υπότιτλους) τότε ναι το προτείνω ανεπιφύλακτα. Αλλά για ποδόσφαιρα και τηλεοράσεις δεν είναι ότι καλύτερο. Εγώ ούτε ποδόσφαιρο βλέπω ούτε ελληνική τηλεόραση στον προβολέα.



Ουφ είπα να γράψω δυο λόγια αλλά ξέφυγα! Τέλος πάντων αν έκανα λάθη
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Αν έχω κάνει λάθη με διορθώνετε φυσικά. Πάντως ειλικρινά δεν είναι για όλους ακόμα αυτή η λύση και ένας νορμαλ άνθρωπος που απλά θέλει να χαρεί μεγάλη εικόνα ίσως να μην μπλέξει. Και υπάρχουν κι άλλα που δεν έχω αναφέρει όπως δυσκολίες τοποθέτησης, ειδικές βάσεις για τον φακό, αποστάσεις και θέσεις θέασης κτλ.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Απάντηση: Re: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

Αν έχω κάνει λάθη με διορθώνετε φυσικά. Πάντως ειλικρινά δεν είναι για όλους ακόμα αυτή η λύση και ένας νορμαλ άνθρωπος που απλά θέλει να χαρεί μεγάλη εικόνα ίσως να μην μπλέξει. Και υπάρχουν κι άλλα που δεν έχω αναφέρει όπως δυσκολίες τοποθέτησης, ειδικές βάσεις για τον φακό, αποστάσεις και θέσεις θέασης κτλ.
Μην ανησυχείς, καλά το πας. Λάθη δεν κάνει μόνο όποιος δεν κάνει τίποτα. :123:
Θα μας πεις περισσότερα για το θέμα της τοποθέτησης, μια που -απ'ότι φαίνεται- σ'έχει απασχολήσει και πιθανότατα ξέρεις περισσότερα από εμάς;
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Εεεε θα σας πω για την τοποθέτηση μόλις ολοκληρωθεί γιατί τώρα παίζω με πατέντες. Επίσης έχω πάρει δυσκολο προβολέα στην τοποθέτηση (Infocus 83), το σημείο που πρέπει να μπει έχει ύψος κοντά 3.70, έχω κεκλιμένη οροφή και πρέπει να δέθεί και ο φακός μαζί με τον Infocus. A, πρέπει να φαίνεται και ωράια (δηλαδή καθόλου) γιατί είναι στο σαλόνι και η γυναίκα μου....Θα τον κάνω να φαίνεται σαν φωτιστικό!

Πάντως πρέπει να έρθει κέντρο ο φακός με το κέντρο της οθόνης οριζόντια και κάθετα (ειδικά με τον Infocus) και να περνάει και η δέσμη φωτός μέσα από τον αναμορφικό αλλιώς έχουμε θέματα με τη γεωμετρία.

Τέλος πάντων μόλις ολοκληρωθεί θα γράψω αναλυτικά.


ΥΓ: Βρήκα κάποια ορθογραφικά όπως το "αξιοπρεπείς" (σωστό αξιοπρεπής) στο πρώτο μου post αλλά no edit anymore.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Απάντηση: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

Όλη η συζήτηση μου φαίνεται σαν να κανονίζουμε χωρίς τον ξενοδόχο. ( Εταιρείες, σκηνοθέτες).

1) η μέση ανθρώπινη όραση είναι 60 μοίρες αριστερά και άλλο τόσο δεξιά, χωρίς να κουνάμε μάτια η κεφάλι. Και 40 πάνω και άλλο τόσο κατω.

2) Η διαίρεση 120/80=1,5 αποδεικνύει πως το ιδανικό φορμά είναι κοντά στο 4/3, αν θέλουμε να αξιοποιούμε όλο το οπτικό μας πεδίο.

3) Αν λοιπόν ο φακός και η αίθουσα το επιτρέπουν, παίρνουμε οθόνη 4/3 και μπορούμε και απολαμβάνουμε έτσι και τα αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου.

4) Αν όμως δεν μας ενδιαφέρουν αυτά και είμαστε οπαδοί των μλοκμπάστερς το 16/9 είναι καλύτερο γιατί μπορούμε να βλέπουμε στο μέγιστο πλάτος, άρα και εμβαδόν, και τα δύο φορμά.

5) Υπάρχει και η δυνατότητα να τα παραμορφώνουμε και να βλέπουμε όπως βλέπει ο περισσότερος κόσμος το 4/3 σε 16/9 τηλεοράσεις. Για να "αξιοποιεί" την οθόνη του.
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
mmene

Αυτό που γράφεις σχετικά με την ανθρώπινη όραση δεν ισχύει φυσικά γιατί ο άνθρωπος βλέπει πολύ πολύ περισότερες μοίρες και μέχρι 180. Αν και δεν χρειάζεται να το ψάξει κανείς γιατί είναι εμφανές και οι 60 που λες υπερβολικά λίγες εκτός κι αν μιλάμε για κύκλοπες.

Αν θες να διαβάσεις για την ανθρώπινη όραση δες εδώ. http://en.wikipedia.org/wiki/Field_of_view (λέει στην αρχή για τις μοίρες που βλέπουμε.

εδώ http://www.hitl.washington.edu/publications/tidwell/ch2.html

εδώ http://www.audioholics.com/education/display-formats-technology/1080p-and-the-acuity-of-human-vision

εδώ http://www.clarkvision.com/imagedetail/eye-resolution.html


Επίσης αυτά που λες για 120/80=1.5 από που προκύπτουν? Γιατί 40 μοίρες πάνω κάτω όχι 30? Και λίγες μοίρες έχεις βάλει στο οριζόντιο επίπεδο και πολλές στο κάθετο.

Το 4:3 έχει παρέλθει και μόνο ιδανικό δεν είναι.
 

NIX

Μηνύματα
1.390
Reaction score
0
Απάντηση: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

Παλι τα ιδια θα γραφουμε? Τα εχουμε συζητησει και αναλυσει ολ`αυτα στο αρχικο θεμα.
Δεν καταλαβαινω τι θα προσφερει η επαναληψη.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Απάντηση: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

60 αριστερά+ 60 δεξιά κάνει 120. Τα υπόλοιπα μέχρι τις 180 δεν τα βλέπουμε νετ αν δεν περιστρέψουμε το κεφάλι. Το ίδιο ισχύει και για πάνω κάτω. Δυστυχώς δεν έχω χρόνο να σας βρίσκω links αλλά υπάρχει και ο οφθαλμίατρος. Άρα 120/80 είναι η αναλογία σε μοίρες οριζόντιας προς κατακόρυφο. Από το δικό σου link The range of visual abilities is not uniform across a field of view, and varies from animal to animal. For example, binocular vision, which is important for depth perception, only covers 140 degrees of the field of vision in humans; Διαφέρουμε 20 μοίρες αλλά αυτό αλλάζει απο συγγραφέα σε συγγραφέα. Εξ' άλλου μην ξεχνάμε πως " άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας" . Επίσης από το δικό σου link Similarly, color vision and the ability to perceive shape and motion vary across the field of view; in humans the former is concentrated in the center of the visual field, while the latter tends to be much stronger in the periphery. This is due to the much higher concentration of color-sensitive cone cells in the fovea, the central region of the retina, in comparison to the higher concentration of motion-sensitive rod cells in the periphery. Since cone cells require considerably brighter light sources to be activated, the result of this distribution is that peripheral vision is much stronger at night relative to binocular vision.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Απάντηση: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

Σας θυμίζω ότι στο παρόν θέμα έχουμε περάσει από τη θεωρία σχετικά με τα κινηματογραφικά φορμά, σε προτάσεις για πρακτικές λύσεις. Αυτές θα πρέπει να εξυπηρετούν τις ανάγκες που έχει ο θεατής σήμερα και στο εγγύς μέλλον. Θα πρέπει να γίνεται αναφορά στα υπέρ και κατά της προτεινόμενης λύσης και μια στοιχειώδης κοστολόγηση.
Οτιδήποτε άλλο είναι εκτός θέματος.
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Απάντηση: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

Για να μην κυλήσουμε παλι στα περι οπτικού πεδιου μια και το έχουμε εξαντλήσει το θεμα επιστρέφω στα του τοπικ.

Πιστεύω πως μια οθονη 2:35 εχει πολύ περισσότερα μειονέκτημα από ότι πλεονεκτήματα ώστε να προτιμησω η να συμβουλέψω ένα φιλο να προβεί στην αγορα της.

Μια οθονη 2;35 λογο της ιδιομορφίας της χρειάζεται περισσότερες ιντζες ώστε να δειξει εντυπωσιακή και σίγουρα για να χωρέσει μια τετοια οθονη σε ένα σαλονι δεν είναι ευκολο.
Ακομα και ένα dedicated room πρεπει να είναι αρκετά μεγαλο ώστε να δειξει εντυπωσιακή η εικονα του ,όπως δειχνει σε μια μεγαλη κινηματογραφική αιθουσα.
Σε αντίθετη περιπτωση θα δειχνει φτωχό και ακομα πιο φτωχό καθως θα πρεπει να φιλοξενήσει και τα υπόλοιπα καδρα 1:85 , 1:78.

Σίγουρα θα προτεινα μια 16:9 με masking για τους εξής λόγους.

Το home cinema ξεκίνησε δυνατα πριν από λιγα χρονα με την έλευση του 1:78 ιδανικό για home cinema υλοποιήσεις..
Δεν βρίσκεται πολα χρονια στην αγορα και δεν υπάρχει καμια ένδειξη πως θα μας αφήσει σύντομα.
Η αγορα των τηλεοράσεων αλλα και των προβολέων συνεχιζουν να παράγουν 16:9 μηχανάκια αφήνοντας μηδενικό ποσοστό στην κατασκευή ενός προβολέα η μιας τηλεόρασης σε 2:40.
Τα τελευταία 4 χρονια υπαρχει αλματώδη αύξηση του 16:9 και αυτο σαν γεγονός είναι αποτρεπτικο για καθε θαρραλέο κατασκευαστή που θα ηθελε να ρίξει στην αγορα μια συσκευή που να παίζει 2:40
Και αυτό είναι απόλυτα λογικο να συμβαίνει.
Εκτος από τα κινηματογραφικά καδρα που όπως εχουμε αναφέρει σε διπλανό τοπικ κρατουν μια ποσοτική ισορροπία μεταξυ 2:35 και 1:85 ( 1:85 είναι πολύ κοντα με το 16:9) υπαρχει και η κάθε χρονο ανερχόμενη ψηφιακή τηλεοραση που σχεδόν το 100% των εκπομπών της προβαλουν σε 16:9.
Κάνοντας λοιπον την άθροιση ολων αυτων, το ποσοστό του υλικου σε 2:35 είναι αρκετα λιγοτερο , και τετοιο που να μην δικαιολογεί την αγορα και επένδυση του για το μέλλον ….αναλογιζόμενοι φυσικα και το δυσβάσταχτο κόστος του που διπλασιάζεται με την απαραίτητη χρήση αναμορφικων φακών… πραγματα που φυσικα δεν χρειάζονται σε μια οθονη 16:9.

Υπάρχουν και άλλα πραγματάκια που θα με απέτρεπαν να αγοράσω η να συμβουλέψω καποιον για αγορα οθονης 2:35 αλλα τα παραπάνω τα θεωρω πιο σημαντικά.
 

Μηνύματα
2.489
Reaction score
1
Απάντηση: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

Καταρχην ενα μπραβο στον JargonGR για το πολυ αναλυτικο post του.

Προσωπικα κι εγω θα προτεινα 16:9 οθονη, για τον εξης ενα λογο.
Δεν θα δωσω ενα σκασμο λεφτα για να "απολαμβανω" το 2.40, αλλα οταν βλεπω ταινιες/ξενες σειρες/αθλητικα σε 16:9, ή θα παιζω παιχνιδια στο Ps3 θα εχω μικροτερη οθονη δεξια-αριστερα.

Για καποιον περιεργο λογο, οταν βαζω στα ελληνικα καναλια την τηλεοραση να προβαλει σε 4:3, για να μην βλεπω παραμορφωμενα, και εχω μαυρες μπαρες δεξια-αριστερα αισθανομαι σαν να ασφυκτιω. Κατι που δεν συμβαινει οταν οι μπαρες ειναι πανω-κατω.

Τελικα καταληγοντας, αγοραζεις 2.40 οθονη αλλα βλεπεις μικροτερη εικονα!:142:
 

Μηνύματα
567
Reaction score
0
Το νήμα αυτό μου θυμίζει μια ερώτηση που γέννησε η digital era με την έλευση των LCD και Plasma τηλεοράσεων.......

''Για ποια χρήση προορίζεται, να σας πούμε τι θα πάρετε''

Όχι πολλά χρόνια πίσω, αγοράζαμε μια τηλεόραση και ήμασταν ευχαριστημένοι από την αγορά μας. Ξέραμε ότι εκεί θα βλέπαμε τις ταινίες μας, θα παίζαμε τα παιχνίδια μας, θα χαζεύαμε το τηλεοπτικό πρόγραμμα. Το όνειρό μας ήταν, κάποια στιγμή, να αγοράσουμε μια πιο μεγάλη τηλεόραση..........και basta.

Όλα αυτά τα χαρμόσυνα έλαβαν τέλος με την έλευση της ψηφιακής εποχής. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες. Άλλωστε, ο καθένας μπορεί να καταλάβει το γιατί. Το 16:9 κάδρο ή το 2,35:1 δεν γεννήθηκαν χτες ούτε θα πεθάνουν αύριο. Οι ''ανάγκες'' αλλάζουν. Πάμε στο δια ταύτα τώρα.......

Οι all in one λύσεις για το κάδρο κοστίζουν. Το να απολαύσεις μέσα στο σπίτι σου μια αίσθηση κινηματογραφικής εμπειρίας υψηλών απαιτήσεων θέλει πενταψήφια νούμερα σε ευρώ. Υπάρχει, βέβαια, και το 99% των αγοραστών που συμβιβάζεται με κάτι λιγότερο ακριβό και απολαμβάνει εξίσου την ψυχαγωγία του. Η λέξη κλειδί στην πρόταση είναι η λέξη ''συμβιβάζεται''.

Απ' αυτό το λίγο που κατέχω το σπορ, ο πιο καλός συμβιβασμός, για μένα, είναι μια 16:9 οθόνη με μασκινγκ (προσωπικής πατέντας, είπαμε τα ηλεκροκίνητα είναι για γερά πορτοφόλια) που καλύπτει σε μεγάλο ποσοστό όλες τις ανάγκες για την κάλυψη των διαφορετικών φορμά. Δυστυχώς, έχω μια αλλεργία στην ερώτηση ''τι θέλεις να βλέπεις στην οθόνη σου''........Θέλω να βλέπω τα πάντα. Θέλω να βλέπω και τη μπάλα και το Ben Hur( οι ''οπαδοί'' των 2,40 οθονών να ετοιμάζουν τα masking στα κάδρα τους για την ταινία :116::116:).

Όσον αφορά τα κόστη για την παραπάνω υλοποίηση, δεν είναι απαγορευτικά. Αν υποθέσουμε ότι το τυπικό ελληνικό σαλόνι έχει απόσταση θέασης από την οθόνη 3,5-4,5 μέτρα τότε μια 100'-110' είναι ό,τι πρέπει. Από 300 μέχρι 700 ευρώ + την προσωπική δουλειά για το μασκινγκ και είμαστε καβάλα στ' άλογο.......
 

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.243
Reaction score
8.740
Μαζί με τις μαύρες μπάρες πάνε περίπατα και όι υπότιτλοι που προβάλλονται σε αυτές και εδώ δεν υπάρχουν κόλπα με original δισκάκια αλλά ΜΟΝΟ με HTPC και mkvs. Αυτό προς το παρόν σημαίνει και μόνο DTS Core γιατί mkv με DTS HS MASTE AUDIO και Dolby Tru HD δεν έχει εκτός και αν θέλετε να το φτιάξετε. Η άλλη λύση είναι original δισκάκι FULL HD ήχος και ΚΑΘΟΛΟΥ υπότιτλοι ή προβολή χωρίς τον αναμορφικό με μαυρες μπάρες δεξιά-αριστερά.
Sorry για το σχετικά off topic , αλλά ίσως (με λίγα ακόμα χρήματα) αυτό το μειονέκτημα να διορθώνεται. Με τα ακόλουθα:
  • Any dvd hd της slysoft για back up του blue ray
  • Asus Xonar για hd ηχο απο το htpc(ή το pc) 120€
  • Φυσικά blue ray drive 99€
  • και ένας καλός Player να φορτώσεις εξωτερικούς υπότιτλους ή ενδεχομένως να αλλάξεις θέση στους υπάρχοντες (kmplayer ίσως;)
Δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά φαντάζομαι ότι θα δούλευε.
Αν είναι να δώσει κάποιος ένα καράβι λεφτά για αναμορφωτικούς, οθόνες κτλ και ξεπεράσει όλα τα μειονεκτήματα που ανέλυσε ο Nix, απλά για να μη βλέπει μαύρες μπάρες (καλά δεν είναι απλά, είναι πολύ καλύτερα, αλλά αν είναι δυνατόν αυτή η κατα τα άλλα λεπτομέρεια να κοστίζει και 10 και 15 χιλιάρικα παραπάνω!!!), τότε τα προβλήματα αυτά φτιάχνονται.
 


Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Να κάνω κι εγώ μερικά σχόλια...

-Που υπάρχει 16:9 οθόνη με αυτόματο masking που θα μπορούσα να προτείνω σε κάποιον πελάτη μου για παράδειγμα? Όχι DIY. Απ'όσο ξέρω όλες οι σοβαρές εταιρίες οθονών τα συστήματα masking τα δίνουν με 2.40 οθόνες και μου φαίνεται λογικό μιας και υποτείθεται ότι το μεγαλύτερο κάδρο σε επιφάνεια πρέπει να είναι το 2.40 όπως και στο σινεμά. Επίσης να θυμίσω ότι τα high-end home-cinemas (και γενικά σαν concept) φτειαχνονται για ταινίες και όχι για τηλεόραση..

-Για να είμαστε δίκαιοι στα υπέρ και τα κατά κάθε οθόνης, όταν προτείνουμε μια οθόνη 2.40 οφείλουμε να πούμε στον φίλο μας/πελάτη μας ότι το 16:9 υλικό θα είναι μικρότερης επιφάνειας στην οθόνη απ'ότι το 2.40 υλικό. Πρέπει όμως να του πούμε ότι και σε μια 16:9 οθόνη το Lord of the Rings θα δείχνει λιγότερο εντυπωσιακό (και μικρότερο) απο το Mega Channel και το Lost και για κάποιους αυτό είναι λάθος. Δηλαδή έχω κόσμο στο σπίτι για να δούμε ταινί και προβάλω τηλεόραση στο πανί και ξαφνικά όταν ξεκινάει η ταινία ΜΙΚΡΑΙΝΕΙ η οθόνη? Ε δεν νομίζω να εντυπωσιαστούν. Μεγάλη οθόνη λέγεται το σινεμά όχι μικρότερη της τηλεόρασης.



Όπως και να 'χει σε αυτό το φορουμ μου δίνεται η εντύπωση (αντιθέτως με το AVS USA) ότι πολλοί παίρνουν προβολέα και τον χρησιμοποιούν αντί για τηλεόραση. Για αυτόυς δεν χρειάζονται όυτε ακριβά πανιά ούτε αναμορφικοί γιατί ειλικρινά δεν μιλάμε για την καλύτερη δυνατή αναπαραγωγή της κινηματογραφικής αίσθησης αντικειμενικά αλλά για το πως μπορεί να έχει κάποιος στο σαλόνι του μεγάλη οθόνη για να βλέπει τα πάντα. Εκεί πάω πάσο.

Βέβαια αν κάποιος με ρωτήσει ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να βλέπει ταινίες και υπερπαραγωγές 2.40 ΑΣΧΕΤΟΥ κόστους και μπελά τότε δεν υπάρχει ούτε μια περίπτωση να του πρότεινα 16:9 οθόνη αφού τον είχα προειδοποιήσει πρώτα. Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα του έλεγα να πάρει ΚΑΙ μια 16:9 αλλά καλύτερη προβολή 2.40 ταινίας απ'οτι με 2.40 οθόνη και φακό δεν δέχομαι ότι υπάρχει (άποψη μου βέβαια και της Stewart, και της Prismasonic, και της Panamorph, και του Alan Couger, και της SMX και της Snider και της Isco, και της Runco, και του 2.35 section στο AVS, και του Κεφάλα και του Δημήτρη και όλων αυτών που κατάσκευάζουν κινηματογραφικές αίθουσες με κύρια οθόνη τη 2.40 και παίζουν τα άλλα κάδρα με μάσκες).

Μην το παίρνετε στραβά μέρικοί, το γεγονός ότι δεν θα πρότεινα σε κάποιον 2.40 αν δεν ήξερα ότι μπορεί να βάλει βαθειά το χέρι στην τσέπη και ότι είναι από αυτούς που ψάχνονται, δεν σημαίνει ότι θεωρώ και τις 16:9 καλύτερες για να βλέπει κανείς ταινίες.


Και μια ερώτηση για τους επαγγελματίες:

-Μπα ας μην την κάνω.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Απάντηση: Αγοράζω οθόνη. Να πάρω 16:9 ή 2,35:1 και γιατί;

Σίγουρα υπάρχει μια σύγχυση. Ο χώρος μας καθορίζει, μαζύ με τις ικανότητες του βιντεοπροβολέα το μέγιστο πλάτος οθόνης. Άρα είτε για 2,35/1, είτε για 16/9, εφ' όσον καλύπτουμε το μέγιστο δυνατό πλάτος της αίθουσας, όλη η συζήτηση είναι χωρίς νόημα. ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΟΘΟΝΗ 16/9 ΕΙΤΕ 4/3. Η ΟΘΟΝΗ 2,35/1 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ "ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ". ΑΡΑ ΓΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΠΛΑΤΟΣ ΟΘΟΝΗΣ, ΑΣ ΠΟΥΜΕ 3 ΜΕΤΡΑ, ΤΟ 16/9 ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΜΒΑΔΟΝ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ. ΘΑ ΠΑΡΩ ΛΟΙΠΟΝ ΟΘΟΝΗ 16/9 ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ SHIFT ΘΑ ΡΥΘΜΙΖΩ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΩ ΜΠΑΡΕΣ. Αν βέβαια δεν έχω γνώσεις και πάω σε κάποιο επαγγελματία που πούλαγε καρπούζια πριν ασχοληθει με το home cinema, μπορει να πάρω και καμιά τέντα που του περίσεψε απο την λαική.

Αν όμως ήμουνα και εγώ επαγγελματίας και πούλαγα home cinema σε κάποιον που θέλει να βλέπει Lord of the rings, τότε ίσως να του πούλαγα και 4,8/1.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.309
Μηνύματα
2.858.052
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top