1. Καλώς ήρθατε στο AVsite! Ελάτε στην παρέα μας κάνοντας εγγραφή!
    Απόκρυψη ανακοίνωσης

Ακουστική ‘θεραπεία’ & διόρθωση χώρου

Συζήτηση στο φόρουμ 'Ακουστική Χώρων, Εγκαταστάσεις' που ξεκίνησε από το μέλος stefanos604, στις 30 Μαϊου 2016.

  1. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    RoomTreatment & Correction
    Θεώρησα καλό το συγκεκριμένο κείμενο να μη συμπεριληφθεί στα 2 σχετικά άρθρα: Βασικές Γνώσεις για Ηχομόνωση – Ηχοαπορρόφηση και Home Studio (DIY)Do it YourSelf - επειδή πιστεύω ότι η αγορά ή το DIYμπασοπαγίδων για μικρά κυβικά δωμάτια θα είναι σχεδόν ‘’πεταμένα’’ λεφτά με την έννοια ότι ή η βελτίωση θα είναι ελαχίστη ή μηδαμινή ή αντί βελτίωση να υπάρξει χειροτέρευση. Ο λόγος είναι ότι:
    • Η απόσταση μεταξύ των τοίχων του δωματίου και των ηχείων σας έχει μεγάλη επίδραση στην απόδοση των μπάσων.
    • Οι χαμηλές συχνότητες από τα ηχεία ακτινοβολούνται προς όλες τις κατευθύνσεις (omnidirectional ) και από το πίσω μέρος που σημαίνει ότι προκαλούν και ηχώ και βόμβους.
    Για μεγάλα όμως δωμάτια (σαλόνι) τουλάχιστον 4 Χ 3 Χ 2,50 η βελτίωση θα είναι πιο αισθητή και σ’ αυτούς είναι που απευθύνεται το άρθρο αυτό και που πριν τη ανάγνωση του, καλόν θα ήταν, να προηγηθεί η ανάγνωση των 2 ανωτέρω links. Αν όχι δείτε μια περίληψη αυτών στις 2 φωτογραφίες:
    [​IMG]

    [​IMG]
    RoomAcousticTreatment
    Ακουστική ‘θεραπεία’ δωματίου με στόχο τον έλεγχο της ανάκλασης του ήχου
    Να επαναλάβω ότι η ηχοαπορρόφηση σε μια αίθουσα αφορά την ποιότητα της ακουστικής και όπως τόνισα στα ανωτέρω άρθρα είναι διαφορετικό πράγμα από την ηχομόνωση της, αφού η ηχομόνωση αφορά τη μείωση της διαρροής του ήχου της αίθουσας προς τα έξω και την απομόνωση της αίθουσας από εξωτερικούς θορύβους κτλ και όχι την ποιότητα του ήχου.
    • Εάν το δωμάτιο δεν έχει σχεδόν καμιά ήχοαπορροφητική επιφάνεια (απλά τοίχους , οροφή , δάπεδο και τα συνήθη έπιπλα) , ο ήχος θα αναπηδά μεταξύ των επιφανειών και θα απαιτεί ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για να εξασθενήσει εντελώς . Ο ακροατής σε αυτό το είδος του δωματίου , θα έχει τότε πρόβλημα γιατί ακούει τόσο τον άμεσο ήχο όσο και τους επαναλαμβανόμενους ανακλώμενους (με καθυστέρηση αφού διανύουν μεγαλύτερη απόσταση από τον απ’ ευθείας). Η μίξη των δυο αυτών διαφορετικών ήχων "φιλτράρεται" με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται ο τελικός ήχος που φτάνει στα αυτιά μας. Αυτό το φαινόμενο Natural Reverberation ονομάζεται Comb filtering .Το comb filtering δεν πρέπει να συγχέεται με το Digital Reverberation.
    • Ένα δεύτερο πρόβλημα στο δωμάτιο αυτού του είδους είναι τα στάσιμα ηχητικά κύματα. Δηλαδή ανεξάρτητα από το τι συχνότητες παράγει η ηχητική πηγή κάποιες απ’ αυτές τις συχνότητες ενισχύονται καθώς το δωμάτιο λειτουργεί σαν αντηχείο (αυτή είναι και η δουλειά του μηχανικού σχεδίασης να εξαλειφθεί αυτό το φαινόμενο). Η τιμή των συχνοτήτων αυτών σχετίζεται με τις διαστάσεις του δωματίου, η δε διάρκεια τους από το υλικό των τοίχων του πατώματος και του ταβανιού. Το φαινόμενο αυτό στις μπάσες συχνότητες (που είναι και οι προβληματικά διαχειρίσιμες) λέγεται flutter echo (ή modal ringing). Παράδειγμα flutter echo είναι ο ήχος των καμπινών στις τουαλέτες, στα πηγάδια, σε άδειες εκκλησίες…Αυτοί οι ήχοι συνεχίζουν να αντηχούν ακόμα κι όταν η πηγή που τους παρήγαγε σταματά ,γι αυτό και αναμιγνύονται με τους επόμενους κ.ο.κ
    [​IMG]
    Αυτό λοιπόν που ακούει ένας ακροατής σ’ ένα τέτοιο δωμάτιο είναι ο συνδυασμός των:
    Ηχητικής πηγής + comb filtering + flutter echo
    • Εάν όμως οι επιφάνειες καλύπτονται με υλικό ηχοαπορρόφησης , ο ανακλώμενος ήχος θα μειωθεί πολύ πιο γρήγορα και ο ακροατής θα ακούει ‘’μόνο’’ τον άμεσο ήχο. Φυσικά τότε και η γενική στάθμη ήχου στο δωμάτιο θα μειωθεί .
    • Σαν παρένθεση ,θα ήθελα να αναφέρω , επειδή θυμάμαι από παλιά , ότι τα προϊόντα ορυκτοβάμβακα (πχ πετροβάμβακας, υαλοβάμβακας και κεραμοβάμβακας, …)είχαν κατηγορηθεί για πιθανούς κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία (αναπνευστική οδό), υπάρχουν εδώ και χρόνια συστάσεις ότι δεν υφίσταται τέτοιος κίνδυνος (Δείτε εδώ: πχ ως μη καρκινογόνα υλικά -Group 3 .
    Τα ανεπιθύμητα φαινόμενα που οφείλονται στο comb filtering και στο flutter echo τα αντιμετωπίζουμε με:
    1. Τοποθέτηση διαχυτών για ομοιόμορφη διασπορά των πρίμων . Οι διαχυτές ήχου δεν καταναλώνουν την ηχητική ενέργεια που προσπίπτει σ’ αυτούς, υπό μορφή θερμότητας, όπως οι μπασοπαγίδες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ομοιόμορφη διασπορά των πρίμων σε όλο το δωμάτιο. Συνεισφέρουν στην επίτευξη διάχυτου ήχου στον χώρο (Πχ διασπορά 1800 Hz - 4300 Ηz στο πίσω μέρος και 1500Hz - 8500Ηz για το ταβάνι) και παρουσιάζουν μικρή ηχοαπορρόφηση.
    2. Τοποθέτηση ηχοαπορροφητικών υλικών (μπασοπαγίδων Helmholtz ή μεμβρανών , ή και υβριδικό πλαίσιο απορρόφησης χαμηλών συχνοτήτων με μεμβράνη ).
    3. Τύπου ρικοφόν (για πιο σωστή) ή και σκέτα τα έπιπλα , κουρτίνες και χαλιά του δωματίου για τις άλλες συχνότητες (από 1ΚHz και άνω). Μη το παρακάνετε όμως γεμίζοντας το δωμάτιο με ρικοφόν γιατί τότε θα το νεκρώσετε από μεσαία και πρίμα ή θα κάνετε τις συχνότητες να ακούγονται ‘’μουντές’’ και ταυτόχρονα να βουίζει από τη μη απορρόφηση των μπάσων.
    4. Σωστή τοποθέτηση των ηχείων και της θέσης ακρόασης (βλέπε τελευταία ενότητα του άρθρου).
    Εύρεση της κεντρικής συχνότητας για κάθε πάνελ
    Μερικά ημιτονικά σήματα με σάρωση από 20Hz ως τα 300Hz και ρυθμό 1 Hz ανά δευτερόλεπτο μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για την εύρεση της κεντρικής συχνότητας για κάθε πάνελ - ακούγοντας τα να βρείτε ποιες συχνότητες είναι προβληματικές.10-300Hz.mp3 - 20Hz – 20 KHz mp3
    Όσο όμως και να προοδεύσει η τεχνολογία σε κανένα home studio , ακόμα κι αν χρησιμοποιήσετε τα καλύτερα ηχοαπορροφητικά υλικά και με πειραματισμούς ή μετρήσεις να τα τοποθετήσετε στις ‘’σωστές’’ θέσεις, θα εξακολουθείτε να μην ακούτε τον σωστό ήχο όπως σ’ ένα επαγγελματικό studio και ο κύριος λόγος είναι οι διαστάσεις του δωματίου.
    Σίγουρα όμως κάποια βελτίωση θα έχετε αν ακολουθήσετε τις οδηγίες εδώ: ή οδηγίες από κάποιον γνώστη ή επαγγελματία του θέματος.
    Βέβαια αν κάποιος ήθελε να κάνει επαγγελματική δουλειά δεν θα απευθυνόταν σε Forums ( το λέει και ο όρος home studio... ). Αλλιώς δεν θα υπήρχαν τα επαγγελματικά studio (Η ηχοαπορρόφηση θεωρείται πετυχημένη όταν ακούγοντας το playback,το δωμάτιο να μην έχει συμμετοχή. Δηλαδή το ίδιο το δωμάτιο να μην γίνεται ηχείο.)

    Συνεχίζεται.....
     
    #1 stefanos604, 30 Μαϊου 2016
    Last edited: 8 Νοεμβρίου 2016
  2. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    Μπασοπαγίδες
    Δείτε μπασοπαγίδες ΕΔΩ : Θα δημοσιεύσω αναλυτικό άρθρο για μπασοπαγίδες
    [​IMG]
    Οι ιδιότητες απορρόφησης των ήχοαπορροφητικών υλικών εκφράζονται με το συντελεστή ηχοαπορρόφησης ( α ) μιας επιφάνειας ή ενός υλικού, σαν συνάρτηση της συχνότητας .
    • Ο ( α )περιγράφει το λόγο της ακουστικής ενέργειας που απορροφά το υλικό προς την ακουστική ενέργεια που προσπίπτει στο υλικό.
    • Ο ( α ) κυμαίνεται από 0 έως 1 .
    • Για πλήρη ανάκλαση α = 0, ενώ για πλήρη απορρόφηση α = 1.
    [​IMG]
    50-mm mineral wool εδώ:
    Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία για κάτω από 300 Hz τα ηχητικά κύματα δύσκολα απορροφούνται. Ένα TIP είναι να τοποθετήσετε τα ηχεία σε κάποια απόσταση απ’ τον τοίχο.

    Ένα από τα πορώδη ήχοαπορροφητικά υλικά εδώ είναι ο πετροβάμβακας (το ηχητικό κύμα προσπίπτοντας στον πετροβάμβακα, μετατρέπει μέσω της τριβής , την ηχητική ενέργεια σε θερμότητα)

    Το πάχος του υλικού καθορίζει τις ηχοαπορροφητικές ιδιότητες του υλικού . Οι υψηλές συχνότητες (500 Hz -… ) είναι πιο εύκολο να διαχειριστούν με μικρό πάχος πετροβάμβακα - πχ 30 mm . Κάτω όμως των 500 Hz απαιτείται μεγάλο πάχος (πχ 15 Cm).

    Το πάχος του υλικού μπορεί επίσης να αντισταθμιστεί και με ‘’αέρινο’’ χώρο πίσω από το panel για να βελτιωθούν οι επιδόσεις απορρόφησης χαμηλών συχνοτήτων. Δείτε το ΤΙΡ εδώ:

    Πολύ γενικά με τον 2πλασιασμό του πάχους του ηχομονωτικού αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της απορρόφησης κατά μια οκτάβα προς τα κάτω. Αν πχ με 10cm έχουμε απορρόφηση στους 300Hz τότε με 20cm θα έχουμε απορρόφηση στους 150 Hz.
    Υπάρχει κάτι το μαγικό και οι μπασοπαγίδες τοποθετούνται στις γωνίες;
    Φυσικά όχι: Η πίεση από χαμηλές συχνότητες συγκεντρώνεται περισσότερο στις γωνιές και φυσικά υπάρχει και στους τοίχους αλλά και ανάμεσα στις 3 γωνιές που σχηματίζονται από τους 2 τοίχους και το ταβάνι (Tri-corner).
    [​IMG]
    Υπάρχουν πολλοί τύποι μπάσο παγίδευσης, διαφορετικοί για στούντιο ηχογραφήσεων , αίθουσες ελέγχου , σπίτι ...
    Αν και υπάρχουν μπασοπαγίδες με ονόματα όπως :
    • Συντονισμένες παγίδες ,
    • Αντηχεία Helmholtz,
    • Ηχοαπορροφητές μεμβράνης,
    • Απορροφητές με πορώδη υλικά
    Στην πραγματικότητα μπορούν να υποδιαιρεθούν σε δύο κατηγορίες :
    1. Ηχοαπορροφητές ταχύτητας και
    2. Ηχοαπορροφητές πίεσης .
    Οι όροι " ταχύτητα " και " πίεση " δεν περιγράφουν την εσωτερική λειτουργία τους , αλλά, αντίθετα, περιγράφουν τη βέλτιστη τοποθέτηση τους στο χώρο .

    Θεραπείες που βασίζονται στους ηχοαπορροφητές πίεσης είναι πιο αποτελεσματικές σε περιοχές υψηλής ηχητικής πίεσης στο δωμάτιο , ενώ θεραπείες με βάση την ταχύτητα είναι πιο αποτελεσματικές σε περιοχές με υψηλή ταχύτητα των σωματιδίων.

    Μπάσο παγίδευση ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
    Οι απορροφητές με βάση την ταχύτητα είναι ακουστικά πάνελ και μπασοπαγίδες και βασίζονται σε πορώδη , απορροφητικά υλικά . Αυτά περιλαμβάνουν αλλά δεν περιορίζονται μόνο σε fiberglass, ορυκτοβάμβακες αλλά και αφρού πολυουρεθάνης τύπου ρικοφόν .
    Για το λόγο αυτό , οι απορροφητές ταχύτητας συνήθως αναφέρονται ως πορώδεις απορροφητές .

    Με απλά λόγια οι απορροφητές ταχύτητας λειτουργούν, με τη μετατροπή της ηχητικής ενέργειας σε θερμότητα και στη συνέχεια με απορρόφηση και κατανάλωση αυτής της θερμότητας.

    Οι πορώδεις απορροφητές (Porous absorbers) συνήθως απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος του φάσματος ακουστικών συχνοτήτων , ανάλογα όμως με το πάχος τους .

    Ακόμη και λεπτά πορώδη απορροφητικά, απορροφούν αρκετά μεσαίες και κάποιες μπάσο συχνότητες .

    Αυτή η ευρεία απορροφητική φύση των απορροφητών ταχύτητας τους δίνει και το όνομα ευρυζωνικοί απορροφητές (broadband absorbers) .

    Έτσι , αν κάποιος μιλάει για ευρυζωνική απορρόφηση , πορώδη απορρόφηση , ή απορρόφηση ταχύτητας - αναφέρεται στο ίδιο είδος απορρόφησης .

    Να γιατί διαφημίζονται σαν bass traps και τα αφρώδη (foam) υλικά πχ foam bass traps και να γιατί στις διάφορες ιστοσελίδες με θέμα τις μπασοπαγίδες υπάρχουν τόσες διχογνωμίες για τις μπασοπαγίδες με αφρώδη (foam) υλικά.
    Έτσι λοιπόν oι πορώδεις απορροφητές χρησιμοποιούνται για την καταπολέμηση των:
    • flutter echo
    • controlling reverb
    • Στασίμων Κυμάτων
    • comb-filtertering
    Αν και σχεδόν κάθε πάχος με πορώδη απορροφητικά, απορροφά τις υψηλές συχνότητες , το μεγάλο πάχος είναι απαραίτητο να επιτευχθεί απορρόφηση για μπάσες συχνότητες .

    Μπάσο παγίδευση με ΒΑΣΗ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ την ΠΙΕΣΗ
    Όλες οι επιφάνειες τοίχων , συμπεριλαμβανομένων των γωνιών είναι τομείς υψηλής πίεσης.
    Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι που βασίζονται στην πίεση, όπως:
    • σφραγισμένα πάνελ απορροφητών ,
    • αντηχεία Helmholtz και
    • απορροφητές μεμβράνης .
    Οι απορροφητές μπασοπαγίδευσης με βάση την πίεση ονομάζονται συντονισμένες ηχοπαγίδες , σφραγισμένες ηχοπαγίδες , resonant absorbers ή απορροφητές στενής ζώνης.
    • Οι περισσότεροι μπασοαπορροφητές πίεσης είναι συντονισμένοι σε καθορισμένες συχνότητες , συνήθως στους 100 Hz και χαμηλότερα .
    • Η συχνότητα συντονισμού του πάνελ υπαγορεύεται από το βάθος , τη μάζα, το μέγεθος των κοιλοτήτων αέρα , το είδος της σφράγισης…
    • Το πάνελ δονείται έντονα στη συχνότητα συντονισμού τους, η οποία στη συνέχεια αποσβένεται εσωτερικά. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να αποσβέσουμε συγκεκριμένες συχνότητες , χωρίς να υποστεί απόσβεση το υπόλοιπο του φάσματος συχνοτήτων .
    • Αρκετές εταιρείες διαφημίζουν εύκολη (??) επίτευξη συντονισμών ακόμα και κάτω από τα 40 Hz.
    Οι συντονισμένες ηχοπαγίδες είναι στενής ζώνης , πράγμα που σημαίνει ότι λειτουργούν πολύ αποτελεσματικά σε μια μικρή περιοχή στο φάσμα συχνοτήτων , σε αντίθεση με τις ευρυζωνικές παγίδες που απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος του όλου φάσματος .

    Οι απορροφητές πίεσης πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά σχεδιασμένοι και κατασκευασμένοι . Εάν δεν έχουν κατασκευαστεί με ακρίβεια , μπορούν να συντονίζουν σε κάποια ανεπιθύμητη συχνότητα και αντί να απορροφούν να παράγουν μπάσο αντήχηση στο δωμάτιο ή απλά με την τοποθέτηση τους να αποτύχετε εντελώς (σαν να μην υπάρχουν)
    Απορροφητές Helmholtz
    [​IMG]
    ECHO PROBLEMS IN ANCIENT THEATRES
    The ancient theatre of Lyttus in Candia (Η Κρήτη από τους Βενετούς ονομαζόταν Candia) was described by the traveller Onorio Belli (1580) as been constructed according to the rules described by Vitruvius, presented in the V book of “Architectura”. As Onorio Belli informs us, the theatre contained three rows of 13 acoustic vases in each, known also as “echea”. According to Vitruvius, “echea”, which are actually Helmholtz resonators, were placed in ancient Greek and Roman theatres in order to improve their acoustic performance.
    [​IMG]

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.....
     
    #2 stefanos604, 30 Μαϊου 2016
    Last edited: 8 Νοεμβρίου 2016
    CHRIS1978, komhst, brego and 4 others like this.
  3. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    port-plugs system
    [​IMG]
    Το port-plugs system το έχω ακουστά αλλά δεν έχω εμπειρία .
    Μπορείτε να προμηθευτείτε τέτοια plugs (πχ ΕΔΩ : ) και να τα προσθέτετε ή αφαιρείτε αφήνοντας τα κάθε φορά για αρκετές ακροάσεις στα ηχεία σας μέχρι να πάρετε τον ήχο που θα σας αρέσει (εξάρτηση από τις διαστάσεις του δωματίου αλλά και του προσωπικού γούστου).
    Η χρησιμότητα τους με απλά λόγια είναι:
    Αν λόγω μικρού δωματίου έχετε ηχεία στις γωνιές πιθανόν από κάποιο να έχετε υπερβολικά μπάσα λόγω ανακλάσεων και να μη μπορείτε να λύσετε το πρόβλημα. Μια λύση τότε είναι το port-plugs system.
    Η γνώμη μου όμως είναι ότι το ίδιο θα πετύχετε 99% και με ρύθμιση του EQ για τα μπάσα. Όμως δεν έχω εμπειρία και δεν ξέρω αν η μεγάλη διαφορά τιμής , από κάποια με τοποθετημένα από ''μάνα'' port-plugs systems θα έχουν κάποιο καλύτερο πρακτικό αποτέλεσμα. Πιθανόν κάτι θα κάνουν.
    Ένα καλό άρθρο για την τοποθέτηση και τις ανακλάσεις των ηχείων σε γωνιές
    ''Speaker Placement and Reflections from Nearby Walls '': ΕΔΩ :

    Room Acoustic Correction
    Ακουστική διόρθωση δωματίου με στόχο ‘’αληθινή’’ απόκριση Συχνότητας
    Όπως αναλύσαμε σ’ όλες τις παραπάνω ενότητες του άρθρου και στα 2 links(εδώ & εδώ αντίστοιχα) με τα συμπληρωματικά άρθρα , η παραδοσιακή ακουστική ενός στούντιο μπορεί να βελτιωθεί με ακουστικές θεραπείες - αλλά αυτές είναι πολύ ακριβές και απαιτούν επαγγελματική εγκατάσταση - οι οποίες συχνά δεν μπορούν να εφαρμοστούν πρακτικά σε πολλά από τα σπιτικά μας στούντιο projects (κυρίως, όπως τονίσαμε , λόγω των μικρών διαστάσεων των δωματίων).

    Σαν συμπληρωματικό της ‘’Room Treatment’’ εφαρμόζεται το ‘’Room Correction System’’ που , όπως διαφημίζεται (δεν έχω καμιά εμπειρία), ‘’λύνει’’(??) όλα αυτά τα προβλήματα εύκολα , με μια καινοτόμο λύση η οποία βασίζεται σε DAW . Το σύστημα λειτουργεί τόσο στο frequency όσο και στο time domain (παρακάτω εξηγώ το τι εννοώ).

    Το ‘’ακουστικό σύστημα διόρθωσης ‘’ αποτελείται από ένα μικρόφωνο μέτρησης , ένα λογισμικό μέτρησης DAW και ένα διορθωτικό plug-in .
    Αυτά υποστηρίζεται ότι βελτιώνουν την αξιοπιστία του ήχου και ακουστική του home studio σας .
    [​IMG]
    Αντί δηλαδή να απορροφούνται οι ανεπιθύμητες συχνότητες με την προσθήκη μπασοπαγίδων , με τη χρήση ενός συστήματος διόρθωσης δωματίου (Room Acoustic Correction) αναλύεται η απόκριση συχνότητας στο δωμάτιό σας, χρησιμοποιώντας τόνους δοκιμής (αποστέλλεται white noise ) και ένα μικρόφωνο που τους συλλαμβάνει από τα ηχεία και στη συνέχεια, το σύστημα εισάγει κάποιο είδος φίλτρου το οποίο δίνει μια πιο " αληθινή " απόκριση συχνότητας . Δηλαδή σαν να υπάρχει ένα digital ΕQ στο δρόμο του σήματος που βελτιώνει την απόκριση.

    Αν πχ ακούτε δυνατά μπάσα στους 150Hz στο στούντιο σας , το σύστημα διόρθωσης μπορεί να αφαιρέσει αυτή την συχνότητα ή να την εξισώσει χαμηλότερα.

    Όμως η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα προβλήματα στα μικρά δωμάτια δεν είναι τόσο προβλήματα συχνότητας (frequency domain), αλλά προβλήματα χρόνου (time domain).

    Τime Domain:

    Όταν διαφορετικά μέρη του ήχου φτάνουν στο αυτί (ανακλάσεις και αντήχηση) αυτά , όπως είπαμε, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν, παρά μόνο με το σωστό σχεδιασμό και Room Acoustic Treatment και κανένα Room Acoustic Correction σύστημα δεν πρόκειται να βελτιώσει τον ήχο.

    Άρα (συμπέρασμα δικό μου) εφαρμογή του ‘’Room Correction System’’ σαν συμπληρωματικό της ‘’Room Treatment’’ σίγουρα θα βελτιώσει τα μέγιστα τον ήχο.

    Τέτοια DAWs δείτε πχ εδώ: ή εδώ:

    Περιγραφή του ARC System 2 & Video επίδειξης: ARC Room Correction System


    Σχετικά θέματα στο avsite.gr :

    Τι είναι η Απόκριση Συχνότητας Ήχου ;
    Βασικές Γνώσεις για Ηχομόνωση – Ηχοαπορρόφηση
    Home Studio (DIY)
    Οδηγός για Μεγάφωνα – Ηχεία - Παράμετροι αυτών

    Σκιαθίτης Στέφανος
    Ηλεκτρονικός (συνταξιούχος) – Μηχανικός Μικροκυμάτων​
     
    #3 stefanos604, 30 Μαϊου 2016
    Last edited: 8 Νοεμβρίου 2016
    CHRIS1978 and DjdimitrisV like this.
  4. kkaram

    Εγγραφή:
    22 Δεκεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    302
    Likes:
    208
    Καλησπερα κ.Στεφανε

    Το παρων αρθρο μαλλον θα μπερδεψει. Λεει καποιες μεγαλες αληθειες, ειναι ομως δυσκολο να αποκωδικοποιηθουν απο τον απλο χρηστη. Τα σημαντικα σημεια ειναι οτι η ηχοαπορροφηση δεν μπορει να κανει πολλα πραγματα κατω απο τα 300 Hz. Ελα ομως που τα προβληματα εμφανιζονται εκει ειδικα και ειναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να λυθουν με απορροφηση λογω ενεργειας που υπαρχει ε αυτες τις συχνοτητες. Επιπροσθετα, η απορροφηση κανει δουλεια σε μια συχνοτητα και κανει πολυ κακο στις γυρω απο αυτη (τρυπα) και στο χρονο. Αρα, τα καθε λογης σφουγγαρια, ρικοφον κτλ μαλλον κακο στην τσεπη και στον ηχο μας κανουν.Το προβλημα ομως παραμενει. Οι λυσεις dsp φαινεται οτι δινουν καποιες λυσεις στο συχνοτικο πεδιο, ειναι ομως ανεπαρκεις στο πεδιο του χρονου. Αρα, μεηαλο προβλημα η ακουστικη! Πολυ σωστα το αρθρο λεει οτι το καλυτερο ειναι να εχει σωστες διαστασεις ο χωρος, πραγμα που συμβαινει τυχαια σε οικιακους χωρους μια φορα στα χιλια χρονια :)

    Η μονη λυση που γνωριζω να δουλευει, γιατι δουλευει και στο χωρο μου που ηταν εξαιρετικα προβληματικος (σχεδον κυβος) ειναι η εξης: www.zainea.com Το site εχει μεγαλο πλουτο πληροφοριας, δοσμενης με δυσνοητο τροπο ομως. Αν το εκανε με κατανοητο τροπο μαλλον θα ηταν πλουσιος τωρα :) Το προιον δουλευει 100% ! Αυτο που κανει ειναι να καθαριζει πραγματικα τις χαμηλες συχνοτητες λογω διαστασεων και σχεδιασης (ηρεμωντας κατα καποιο τροπο τους ρυθμους δωματιου) , ενω παταλληλα κανοντας διαχυση στις υψηλοτερες συχνοτητες.
     
  5. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    Αφιέρωσα αρκετό χρόνο διαβάζοντας την www.zainea.com αλλά και links που παραπέμπει για τόσες πληροφορίες πχ εδώ και video πχ εδώ: που έχουν πράγματι μεγάλο ενδιαφέρον αλλά λόγω του τεράστιου όγκου ‘‘χάνεσαι’’….
    rer1.jpg
    • Το ''R1'' διατείνεται ότι λύνει τα δύσκολα προβλήματα χαμηλής συχνότητας με 85 ευρώ/τεμάχιο (ποιες οι διαστάσεις του?)
    • Φυσικά δεν παύει να είναι διαφήμιση και σαν τέτοια θα έχει και το στοιχείο της υπερβολής
    • Μου κάνει εντύπωση πως , τουλάχιστον κάποιο link πχ σε studio όπου έχει πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα η εφαρμογή , ότι δεν είναι μεταφρασμένο στα ελληνικά.
    Πάντως καλύτερα επένδυση σε acoustic treatment (ειδικά με μπασοπαγίδες) παρά σε ‘’μαγικά’’ καλώδια, ‘’μαγικοί’’ ασφαλειοδιακόπτες και ‘’μαγικές’’ πρίζες και πολύμπριζα που όπως φαίνεται απ’ την τιμή το κόστος είναι προσιτό(???)
     
    #5 stefanos604, 3 Δεκεμβρίου 2016
    Last edited: 3 Δεκεμβρίου 2016
  6. makis.pol

    Εγγραφή:
    31 Οκτωβρίου 2006
    Μηνύματα:
    3.610
    Likes:
    715
    Οι διαστάσεις του ειναι 58 * 58 * 11
    Η τιμη του ηταν 105 ευρω το τεμάχιο.
    Εαν τον πάρεις τηλέφωνο δεν εχει στοκ και μαλλον θα αργήσει να ξαναέχει .
     
    kkaram likes this.
  7. kkaram

    Εγγραφή:
    22 Δεκεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    302
    Likes:
    208
    κ.Στεφανε, μπορειτε να επικοινωνησετε με καποιο απο τα στουντιο και να σας πουν τις εντυπωσεις τους. Μια απο τις μεγαλυτερες αβλεψιες του κατασκευαστη ειναι οτι δεν παταθετει τα πληρη στοιχεια τους. Εχω επισκευτει ενα απο αυτα και τα ειδα ολα!

    Ο Λιβιου τα παραθετει ολα μαζι, χαοτικα. Αν ηταν πιο επικοινωνιακος θα ηταν πλουσιος τωρα. Αλλα αν ηταν επικοινωνιακος....δεν θα μπορουσε να ειναι τοσο δημιουργικος :)
     
  8. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    Αν ήμουν Αθήνα θα πήγαινα αυτοπροσώπως.
    Να μια ευκαιρία για κάποια μέλη του avsite.gr να συνεργαστούν μαζί του και να προωθήσουν σωστά τα προϊόντα ...Εγώ σε τέτοια ηλικία τι να τα κάνω......απλά μόνο για ενημέρωση
     
  9. kkaram

    Εγγραφή:
    22 Δεκεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    302
    Likes:
    208
    Επισης να πω οτι ο χωρος της ακουστικης, ομοιως με των καλωδιων, εχει πολλους τσαρλατανους. Δεν θα ξεχασω σε εκθεση εδω που ειχε εναν Ασιατη με κατι ξυλακια που στην κορυφη ειχαν ενα κυπελακι μεταλλικο. Οι διαστασεις του πραγματος οσο μια παλαμη. Ο "σχεδιαστης" του κυπελακιου διατεινοταν οτι αυξανε την στερεοφωνικη εικονα, εφτιαχνε μπασσα-πριμα-μεσαια, καθαριζει πατωματα, σκοτωνει μικροβια και οτι αλλο φανταστει κανεις! Το καλο ηταν οτι αν το αγοραζες απο ασημι ή χρυσο, τοτε η επιδραση ηταν μεγαλυτερη :) Να μην αναφερω τιμες! High-end κι εκει :)
    Auto merged
    Κανονικα θα επρεπε να μην ασχολειται καθολου με πωλησεις και να αναλαμβαναν επικοινωνιακοι :) Το θεμα ειναι ομως να βρεθουν τα χρηματα για κατι τετοιο.

    Πριν απο περισσοτερα απο 10 χρονια που τον γνωρισα υπηρχαν μονο τα σφουγγαρια. Σημερα εχουν καταλαβει και αλλοι το θεμα της διαχυσης. Αυτο ομως που δεν μπορουν να πετυχουν οι απλοι διαχυτες ειναι η επιδραση στο κατω μερος του φασματος.
     
  10. S.L.

    Εγγραφή:
    22 Σεπτεμβρίου 2006
    Μηνύματα:
    95
    Likes:
    13
    Εάν σε ενδιαφέρει σου παραθέτω την εμπειρία μου με τα Roundfoussor.


    Τα αγόρασα το 2003.

    Πριν από αυτά είχα ασχοληθεί επισταμένως με το αντικείμενο.

    Τη συμπεριφορά δηλαδή του χώρου την θέση του συστήματος σ΄αυτόν και την θέση ακρόασης.

    Κατασκεύασα, μετά από διάβασμα, περισσότερα σχετικά αντικείμενα από όσα μπορείς να φανταστείς ( διαχύτες, ηχοαπορροφητικά υλικά, μπασο-παγίδες, παγίδες στατικών κυμάτων κ.α).

    Ασχολήθηκα με το ‘’χόμπι’’ δεκαετίες. Σε αυτό το διάστημα αγόρασα περισσότερα από εκατό τμήματα της αναπαραγωγικής αλυσίδας..

    Τα Roundfussor ήταν η δεύτερη σημαντικότερη μεταξύ όλων όλα αυτά τα χρόνια.
     
  11. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    Έχουν κάποια αποτελεσματικότητα για δωμάτια κυβικού σχήματος και διαστάσεων ίσων ή μικροτέρων των 3Χ3Χ2,20 ύψος;ή είναι και αυτά πεταμένα λεφτά γι' αυτά τα μεγέθη;
     
  12. S.L.

    Εγγραφή:
    22 Σεπτεμβρίου 2006
    Μηνύματα:
    95
    Likes:
    13
    Πιστεύω ναί.
    Ενδεχομένως έξι κομμάτια ν΄ αρκούν. Εγώ θα τοποθετούσα εννιά.
    Περισσότερα, όσον αφορά τον απαιτούμενο αριθμό, θα σου πεί ο κατασκευαστής.
     
  13. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    Το συγκεκριμένο άρθρο το ξεκινώ λέγοντας κατά λέξη:
    ''...επειδή πιστεύω ότι η αγορά ή το DIY μπασοπαγίδων για μικρά κυβικά δωμάτια θα είναι σχεδόν ‘’πεταμένα’’ λεφτά με την έννοια ότι ή η βελτίωση θα είναι ελαχίστη ή μηδαμινή ή αντί βελτίωση να υπάρξει χειροτέρευση.....''
    Μακάρι να κάνω λάθος και ο σχεδιασμός και τα συγκεκριμένα υλικά του Roundfussor (R1) να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να μην είναι μόνο διαφημιστικό!!!!
    Πχ η φράση: ''...αυτόματη προσαρμογή ειδικά στις χαμηλές συχνότητες...'' μου ακούγεται παραπλανητική..
    Αν το έχουν δοκιμάσει κι άλλοι ας μας ενημερώσουν...
     
  14. S.L.

    Εγγραφή:
    22 Σεπτεμβρίου 2006
    Μηνύματα:
    95
    Likes:
    13
    Σκέψου απλά.
    Αν ο χώρος σου είναι πλήρης επίπλωσης και επικάλυψης, λόγου χάρη βιβλιοθήκες , χαλιά, κουρτίνες θα ακουστεί ομοίως με τον ίδιο χώρο εντελώς άδειο;
    Όλοι οι χώροι υπόκεινται στους νόμους της φυσικής.
    Ο Σταματάκος είχε γράψει ένα καλό άρθρο για την ακουστική των μικρών χώρων.
    Ίσως υπάρχει στην σελίδα του.
     
  15. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    Πολύ σωστά.
    Όμως η ένσταση μου είναι για τα μπάσα....
     
    dapost likes this.
  16. dapost

    dapost Rehdeko lover

    Εγγραφή:
    30 Ιανουαρίου 2008
    Μηνύματα:
    1.910
    Likes:
    2.520
    Μπορεις σε παρακαλω να μας πεις αν μετρησες βελτιωση σε χαμηλες συχνοτητες και αν ναι με ποιο τροπο τα υλικα αυτα το επιτυγχανουν;
     
    stefanos604 likes this.
  17. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    ..ειδικά για τα κυβικά δωμάτια των διαστάσεων που ανέφερα (που συνήθως είναι η πλειοψηφία...)γιατί για ΠΟΛΥ μεγαλυτέρων διαστάσεων σίγουρα υπάρχει βελτίωση....μα και σ' αυτά είναι που επικεντρώνεται το παρών άρθρο.
     
  18. dapost

    dapost Rehdeko lover

    Εγγραφή:
    30 Ιανουαρίου 2008
    Μηνύματα:
    1.910
    Likes:
    2.520
    Η ερωτηση ειναι ειλικρινης. Δεν μας ειναι κατανοητο γιατι τα r1 εχουν οποιαδηποτε επιδραση στις χαμηλες συχνοτητες. Θα ηθελα να μαθω αν εχει μετρηθει απο καποιον βελτιωση στις χαμηλες συχνοτητες.
     
  19. S.L.

    Εγγραφή:
    22 Σεπτεμβρίου 2006
    Μηνύματα:
    95
    Likes:
    13
    Την περίοδο εκείνη η μετρήσεις και η ψηφιακή ισοστάθμιση δεν ήταν ευρέως διαδεδομένη.
    Μιλώ δηλαδή για ακουστικές εντυπώσεις δίχως εργαστηριακή τεκμηρίωση.

    Το θέμα των χαμηλών αποτέλεσε σημείο τριβής κατά την συζήτηση με τον κατασκευαστή.
    Ο ίδιος αντέτεινε μια θεωρία πλάγιας απορρόφησης την οποία τεκμηρίωνε με μια σειρά μαθηματικών υπολογισμών που δεν κατανοούσα.

    Μετρήσεις τότε είχε κάνει κάποιος αρθρογράφος, Μαρκουλίδης αν δεν κάνω λάθος.
     
    dapost likes this.
  20. stefanos604

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    673
    Likes:
    655
    Εγώ θα επιμείνω ότι για τις αναφερόμενες διαστάσεις μικρών κυβικών δωματίων η όποια επένδυση για μπασοπαγίδες είναι ''πεταμένα'' λεφτά και πιθανώς χειροτέρευση αντί βελτίωσης. Μακάρι να διαψευσθώ....όχι όμως από διαφημιστικά ...
     

Μοιραστείτε τη σελίδα