Featured Αναβάθμιση ποτενσιόμετρου στάθμης (VOLUME) σε Audio Research LS3

Μηνύματα
212
Reaction score
722
Ο προενισχυτής ανήκει σε μέλος του φόρουμ κι όταν έφτασε στα χέρια μου είχε ήδη τροποποιηθεί και το απλό ποτενσιόμετρο ελέγχου της έντασης είχε αντικατασταθεί με το γνωστό τηλεχειριζόμενο, μέσω ηλεκτροκινητήρα, της ALPS.

Κυκλωματικά ο Audio Research LS3 είναι μια κατηγορία μόνος του. Το κύκλωμα είναι μινιμαλιστικό και υλοποιείται αποκλειστικά με τρανζίστορ fet που τροφοδοτούνται με υψηλή τάση (+270V) από ένα εκτεταμένο κι επιμελώς σταθεροποιημένο τροφοδοτικό. Εμφανώς πρόκειται για προσπάθεια παραγωγής ήχου τριοδικής λυχνίας από ημιαγωγούς.

Ο αρχικός ήχος του ήταν εντυπωσιακά καλός σε όλο το φάσμα. Οι λεπτομέρειες της ηχογράφησης παρούσες και η ηχοχρωματική παλέτα δικαίωνε τη κυκλωματική σχεδίαση, αφού όντως ο προενισχυτής ακουγόταν σαν υλοποίηση λυχνίας.
Ομολογώ πως αναρωτήθηκα τι περισσότερο θα μπορούσε να προσφέρει στον ήχο η αντικατάσταση του καταξιωμένου ποτενσιομέτρου άνθρακος της ALPS, από ένα αντίστοιχο διακοπτικό LADDER σταθερών αντιστάσεων των εξήντα βημάτων.

Αρχικά χρησιμοποίησα το τροφοδοτικό (10,5V/0,5A) που προϋπήρχε για τον τηλεχειρισμό του ALPS, σταθεροποιώντας το περαιτέρω με LM317 στα απαιτούμενα 5V.
Η πρακτική στέφθηκε με απόλυτη αποτυχία καθώς, ενώ από τη μια το τηλεχειριζόμενο ποτενσιόμετρο λειτουργούσε κανονικά, από την άλλη παραγόταν ισχυρός θόρυβος και υψίσυχνα παράσιτα στα ηχεία. Το φαινόμενο ήταν τόσο έντονο που κάποια στιγμή ενεργοποιήθηκαν ακόμα και οι προστασίες του τελικού ενισχυτή.

Στη συνέχεια χρησιμοποίησα το τροφοδοτικό του κατασκευαστή (5V/800mA) που συνόδευε τη συσκευή και το αποτέλεσμα βελτιώθηκε δραστικά. Πρακτικά ο προενισχυτής ήταν λειτουργικός και πλέον μπορούσε να εγκαταλείψει τον εργαστηριακό πάγκο και να επιστρέψει πλέον μόνιμα στο rack. Αλλά κάτι με μ’ έτρωγε, διότι όταν κολλούσα το αυτί στο μεγάφωνο αντιλαμβανόμουν ένα σταθερό κι επίμονο χαμηλόσυχνο θρόισμα με μεταβαλλόμενη χροιά κι αδιόρατα υψίσυχνα παράσιτα, μη ακουστά στο ένα μέτρο και που βέβαια εξαφανίζονταν τελικά όλα μαζί, όταν τα κάλυπτε η μουσική.

Αποφάσισα να χρησιμοποιήσω ένα νέο τροφοδοτικό αλλά με υπερβολική περίσσεια ρεύματος αυτή τη φορά (5V/5A). Το αποτέλεσμα; Ανταμείφθηκα με απόλυτη ησυχία ακόμα και με κολλημένο το αυτί στο μεγάφωνο. Προφανώς τα ρελέ είναι ενεργοβόρα όταν λειτουργούν εντός της γραμμικής περιοχής οπλισμού τους, καθώς αρκετά περισσότερα των δύο απαιτούνται κάθε στιγμή και για κάθε ένα από τα εξήντα βήματα της στερεοφωνικής ρύθμισης στάθμης. Όταν το ρεύμα δεν επαρκεί, τα πηνία των ρελέ δεν έλκουν σταθερά τον οπλισμό τους, αλλά τον εξαναγκάζουν σε μικροταλαντώσεις που με τη σειρά τους παράγουν παλμούς που μεταφέρονται επαγωγικά στις επαφές τους από τις οποίες διέρχεται το ακουστικό σήμα.

Από τις πρώτες στιγμές των ακροάσεων (και των συνακροάσεων:p) ήρθε η μεγάλη έκπληξη. Ο ήχος κέρδισε συνολικά, και σε υπερθετικό βαθμό, περισσότερη διαφάνεια και δυναμικά. Με το παλιό ποτενσιόμετρο δεν ακουγόταν πως κάτι έλειπε ή περίσσευε. Απλά θεωρούσες πως αυτός είναι στη τελική ο ήχος του προενισχυτή. Το διακοπτικό ποτενσιόμετρο όμως αποκάλυψε την πραγματική του φύση.


Ο μέγας κερδισμένος ήταν τα πρίμα, καθώς αναδείχθηκαν πλέον στο πραγματικό ύψος των εγγραφών, απέκτησαν μια πραγματικά ξεκάθαρη περιγραφή κι εκτοξεύτηκαν σε λεπτομέρεια, ενέργεια και δυναμικά, δίχως ποτέ -μα ποτέ- να τείνουν έστω και σε υποψία προβολικότητας ή τραχύτητας!
Η μεσαία περιοχή αναδυόταν με ακόμα περισσότερο ανάγλυφο κι ομαλότερη ροή δίχως να υπολείπεται σε όγκο, ρεαλισμό και συνάμα γλυκύτητα.
Τα μπάσα δεν έδειξαν κάποια αξιομνημόνευτη μεταβολή, παρέμειναν ως ήταν εκτεταμένα και με τεράστια μέτωπα, αν και κάποιος σχολαστικός ίσως διέκρινε μια τόνωση στα περιγράμματα των βαθύφωνων εγχόρδων που πλέον γίνονταν περισσότερο ευδιάκριτα μέσα στη σκηνή.

Η ήδη καλή στερεοφωνική εικόνα του προενισχυτή μεγάλωσε ακόμα περισσότερο και στις τρεις διαστάσεις της. Το δε κλείδωμά της έγινε εξωπραγματικό, δηλαδή μετακινούμενος δεξιά ή αριστερά ακούγονταν βέβαια το αντίστοιχο ηχείο περισσότερο, αλλά η σκηνή εξακολουθούσε να είναι κλειδωμένη να έρχεται ξεκάθαρα και δυνατά μόνο από το κέντρο ανάμεσα στα ηχεία!
 

Attachments


Μηνύματα
1.736
Reaction score
1.154
Πολύ ωραία, το πάντρεμα του κλασικού με το μοντέρνο με κέρδος την συνολική ποιότητα. Μια ερώτηση-παρατήρηση, όταν διακοπεί η τάση, "θυμάται" το ποτενσιόμετρο που ήταν; Και πως ξέρει ο ακροατής που βρίσκεται, εννοώ σε ποια θέση, παρά τέταρτο, ακριβώς, και πέντε κοκ; Από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι δεν έχει οθόνη ενδείξεων, αν δεν κάνω λάθος.
 

Μηνύματα
23.857
Reaction score
20.243
Tι ακριβώς κάνει η μπλε πλακέτα με τα ρελέ?
Το ALPS από ότι βλέπω είναι το κλασικό motorized.
Αυτό αντικαταστάθηκε? ή παρέμεινε?
 


Μηνύματα
212
Reaction score
722
Tι ακριβώς κάνει η μπλε πλακέτα με τα ρελέ?
1662401621576.png

Τα ρελέ επιλέγουν τα κατάλληλα ζεύγη σταθερών αντιστάσεων (metal film, 600mW) ώστε να υλοποιούν τον αντίστοιχο διαιρέτη τάσης (υποβιβασμός) που απαιτείται για τη διατήρηση της έντασης (volume) στο επιθυμητό, κάθε φορά, επίπεδο.
Αυτού του τύπου οι ακουστικοί "εξασθενητές" (audio attenuators) αντικαθιστούν τα κλασσικά περιστροφικά ποτενσιόμετρα ελέγχου VOLUME των προενισχυτικών βαθμίδων, εξασφαλίζοντας απόλυτη ισορροπία ρύθμισης μεταξύ των καναλιών, ελαχιστοποίηση του crosstalk, εκτεταμένη απόκριση συχνότητας, μακροζωία στη χρήση και μηδενική ανάγκη συντήρησης. Το δε κόστος τους είναι σημαντικά μεγαλύτερο των συμβατικών και φυσικά διαθέτουν και δυνατότητα τηλεχειρισμού.
 

Μηνύματα
5.879
Reaction score
9.873
Έχετε κάποιο link για το συγκεκριμένο σετ? Οι πλακέτες είναι μόνο αυτές οι τρεις που βλέπουμε στη φωτογραφία? Τέλος, επειδή ακουγεται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα με τέτοιου είδους ρυθμιστικά έντασης είναι ένα "τσικ" που ακούγεται όταν κινητοποιουνται πολλά ρελε ταυτόχρονα, εχετε παρατηρήσει κάτι τέτοιο?
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
12.169
Reaction score
17.379
Τέλος, επειδή ακουγεται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα με τέτοιου είδους ρυθμιστικά έντασης είναι ένα "τσικ" που ακούγεται όταν κινητοποιουνται πολλά ρελε ταυτόχρονα, εχετε παρατηρήσει κάτι τέτοιο?
Έτσι ήταν υλοποιημένος ο πρώην προενισχυτής μου (W4S STP-SE). Ναι, ακουγόταν το "τσικ" που λες, αλλά σιγά το πράγμα. Εκτός του ότι συνηθίζεται, ακουγόταν ελάχιστα και μόνο όταν άλλαζα ένταση (που, μεταξύ μας, δεν το έκανα συχνά). Δεν αντιλήφθηκα ποτέ το λόγο που αυτό το, ας πούμε, φαινόμενο, είναι πρόβλημα και μάλιστα μεγάλο.
 

Μηνύματα
212
Reaction score
722
όταν διακοπεί η τάση, "θυμάται" το ποτενσιόμετρο που ήταν;
Όταν απενεργοποιηθεί η συσκευή το attenuator συγκρατεί την τελευταία ρύθμιση στάθμης κι όταν ενεργοποιείται επανέρχεται σ΄αυτή που άκουγες. Όχι στο μηδέν.
Και πως ξέρει ο ακροατής που βρίσκεται, εννοώ σε ποια θέση, παρά τέταρτο, ακριβώς, και πέντε κοκ;
Δεν έχεις οπτική ένδειξη στάθμης. Αυτό δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα για μένα, διότι πάντα ρυθμίζω τη στάθμη με το αυτί, αγνοώντας το οπτικό μέρος.
Βεβαίως υπάρχει δυνατότητα και οπτικής ένδειξης την οποία δεν ενσωμάτωσα στον Audio Research, αφού έτσι θ' αλλοιώνονταν η αισθητική της πρόσοψης της συσκευής.
 
Last edited:

Μηνύματα
212
Reaction score
722
ακουγεται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα με τέτοιου είδους ρυθμιστικά έντασης είναι ένα "τσικ" που ακούγεται όταν κινητοποιουνται πολλά ρελε ταυτόχρονα, εχετε παρατηρήσει κάτι τέτοιο?
Η παρατήρηση είναι σωστή. Όντως ακούγονται τα "κλικ" των ρελέ όταν ενεργοποιούνται.
Όμως αυτό ισχύει μόνο για τις χαμηλές στάθμες καθώς, όταν αυξηθεί σε λογικά επίπεδα η ένταση, τα "κλικ" δεν είναι πλέον ακουστά.
Σε περίπτωση που τα "κλικ" δεν είναι αποδεκτά, τότε χρησιμοποιώ κατάλληλο αποσβεστικό υλικό με το οποίο αδρανοποιώ τα περιβλήματα των ρελέ μειώνοντας τον μηχανικό τους θόρυβο σε αμελητέο επίπεδο.
 

Μηνύματα
1.922
Reaction score
2.469
Κυκλωματικά ο Audio Research LS3 είναι μια κατηγορία μόνος του. Το κύκλωμα είναι μινιμαλιστικό και υλοποιείται αποκλειστικά με τρανζίστορ fet που τροφοδοτούνται με υψηλή τάση (+270V) από ένα εκτεταμένο κι επιμελώς σταθεροποιημένο τροφοδοτικό. Εμφανώς πρόκειται για προσπάθεια παραγωγής ήχου τριοδικής λυχνίας από ημιαγωγούς.
Πλην της χρήσης FET, το άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό της κυκλωματικής σχεδίασης του προενισχυτή είναι η πολύ υψηλή τάση τροφοδοσίας, με κίνητρο προφανώς την δημιουργία "ήχου λυχνίας" (εννοώ κυρίως την πρόκληση συναισθηματικής εμπλοκής-συγκίνησης στις μεσαίες, κατά τα λεγόμενα έμπειρων ακροατών). Το λέω αυτό γιατί είχα διαβάσει παλαιότερα μια άποψη-προπάθεια ερμηνείας κατά την οποία η πολύ ανώτερη, λόγω ακριβώς της υψηλής τάσης, αποθήκευση ενέργειας στα τροφοδοτικά των λυχνιών συντελεί σε αυτό.
Κάποια πληροφορία για την "σκάλα";(δηλαδή που την βρίσκουμε).
 


Μηνύματα
448
Reaction score
1.557
...ήρθε η μεγάλη έκπληξη. Ο ήχος κέρδισε συνολικά, και σε υπερθετικό βαθμό, περισσότερη διαφάνεια και δυναμικά.

...αποκάλυψε την πραγματική του φύση...

Ο μέγας κερδισμένος ήταν τα πρίμα... ... εκτοξεύτηκαν σε λεπτομέρεια, ενέργεια και δυναμικά...
Η μεσαία περιοχή αναδυόταν με ακόμα περισσότερο ανάγλυφο κι ομαλότερη ροή ....

Η ήδη καλή στερεοφωνική εικόνα του προενισχυτή μεγάλωσε ακόμα περισσότερο και στις τρεις διαστάσεις της. Το δε κλείδωμά της έγινε εξωπραγματικό...
Συγχαρητήρια για τη διεξοδική περιγραφή και το συστηματικό ψάξιμο για τον εντοπισμό του προβλήματος των θορύβων αλλά και τη λύση του.

Με βάση τα παραπάνω που άφησα τονισμένα, η απορία που μου δημιουργείται είναι: Πόσο κακό μπορεί να ήταν το μπλέ ποτενσιόμετρο της ALPS ώστε να στερεί το υπόλοιπο κύκλωμα από τόσο σημαντικές και θεαματικές αρετές, και να προκαλεί τόσο σοβαρή υποβάθμιση της συσκευής (όσο σοβαρή ήταν η αναβάθμιση);
Θέλω να πω, μήπως ο ενθουσιασμός από μια πετυχημένη αναβάθμιση μπορεί να μας οδηγήσει σε δυσανάλογες της πραγματικής αναβάθμισης, περιγραφές; Το ρωτάω σεβόμενος τη δουλειά σας και χωρίς να έχω ποτέ επιχειρήσει αντικατάσταση ποτενσιόμετρου.
 


Μηνύματα
212
Reaction score
722
Πόσο κακό μπορεί να ήταν το μπλέ ποτενσιόμετρο της ALPS ώστε να στερεί το υπόλοιπο κύκλωμα από τόσο σημαντικές και θεαματικές αρετές, και να προκαλεί τόσο σοβαρή υποβάθμιση της συσκευής (όσο σοβαρή ήταν η αναβάθμιση);
Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι όπως την περιγράφω. Ούτε κάτι λείπει, ούτε κάτι περισσεύει από την περιγραφή που παρέθεσα.
Η αχίλλειος πτέρνα οποιουδήποτε προενισχυτή είναι το τρίπτυχο ποτενσιόμετρο έντασης, επιλογέας εισόδου και τοπογραφικό πλακέτας (PCB). Τα υπόλοιπα όλα είναι απλά, χιλιοεφαρμοσμένα και χιλιοειπωμένα.
Είναι τουλάχιστον λυπηρό να βλέπω στον ειδικό και ηλεκτρονικό τύπο παρουσιάσεις συσκευών κόστους χιλιάδων ευρών, να δίνουν περίσσια προσοχή στη σχεδίαση των κυκλωμάτων τους και να χρησιμοποιούν εξωτικά-πανάκριβα-δυσεύρετα ηλεκτρονικά εξαρτήματα και στο τέλος να επαφίενται όλα τα παραπάνω σ΄ ένα μοτοριζέ (διότι είναι επιθυμητός κι ο τηλεχειρισμός) ποτενσιόμετρο άνθρακα -αξίας λίγων δεκάδων ευρώ- για να τα αναδείξει. Θα το κάνει; Ποτέ!
 

Μηνύματα
212
Reaction score
722
Θέλω να πω, μήπως ο ενθουσιασμός από μια πετυχημένη αναβάθμιση μπορεί να μας οδηγήσει σε δυσανάλογες της πραγματικής αναβάθμισης, περιγραφές; Το ρωτάω σεβόμενος τη δουλειά σας και χωρίς να έχω ποτέ επιχειρήσει αντικατάσταση ποτενσιόμετρου.
Αν ανατρέξετε στη τεχνολογία των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων στο υποκεφάλαιο ποτενσιόμετρα, θα κατανοήσετε πολλά για το ρόλο τους στη τελική ποιότητα του ήχου. Και τα ποτενσιόμετρα ελέγχου τόνου και ισορροπίας καναλιών δεν μας "άδειασαν τη γωνιά" επειδή ήταν άχρηστα!
Για την ιστορία, δύο καταξιωμένες εταιρίες που θαυμάζω πολύ για καινοτόμο σχεδιασμό, η Bang&Olufsen και η darTZeel, ανέπτυξαν από ένα πανάκριβο ηλεκτροπτικό ανάλογο ποτενσιόμετρου καθεμιά, για ν' αποφύγουν τον σκόπελο του ηλεκτρομηχανικού.
 

Μηνύματα
212
Reaction score
722
Πλην της χρήσης FET, το άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό της κυκλωματικής σχεδίασης του προενισχυτή είναι η πολύ υψηλή τάση τροφοδοσίας, με κίνητρο προφανώς την δημιουργία "ήχου λυχνίας" (εννοώ κυρίως την πρόκληση συναισθηματικής εμπλοκής-συγκίνησης στις μεσαίες, κατά τα λεγόμενα έμπειρων ακροατών). Το λέω αυτό γιατί είχα διαβάσει παλαιότερα μια άποψη-προπάθεια ερμηνείας κατά την οποία η πολύ ανώτερη, λόγω ακριβώς της υψηλής τάσης, αποθήκευση ενέργειας στα τροφοδοτικά των λυχνιών συντελεί σε αυτό.
Κάποια πληροφορία για την "σκάλα";(δηλαδή που την βρίσκουμε).
Αυτά που είπατε είναι σωστά και μέρος της πραγματικότητας. Οι συζητήσεις επί του θέματος είναι πολλές κι ατέρμονες κι έπονται περισσότερες. Η γνώμη που σχημάτισα ύστερα από εμπειρίες με διαφορετικής φιλοσοφίας προενισχυτές, που ξεκίνησαν από το σχεδιαστήριο και κατέληξαν στο ακροατήριο, είναι η εξής:
1. Προενισχυτής με λυχνίες: Άριστα δυναμικά, άριστη ροή, άριστη τονική ισορροπία και πολύ καλή ανάλυση.
2. Προενισχυτής διακριτά τρανζίστορ: Άριστα δυναμικά, πολύ καλή ροή, άριστη τονική ισορροπία κι άριστη ανάλυση.
3. Προενισχυτής με τελεστικούς: Πολύ καλά δυναμικά, καλή ροή, καλή τονική ισορροπία και πολύ καλή ανάλυση.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.879
Reaction score
9.873
Η παρατήρηση είναι σωστή. Όντως ακούγονται τα "κλικ" των ρελέ όταν ενεργοποιούνται.
Όμως αυτό ισχύει μόνο για τις χαμηλές στάθμες καθώς, όταν αυξηθεί σε λογικά επίπεδα η ένταση, τα "κλικ" δεν είναι πλέον ακουστά.
Σε περίπτωση που τα "κλικ" δεν είναι αποδεκτά, τότε χρησιμοποιώ κατάλληλο αποσβεστικό υλικό με το οποίο αδρανοποιώ τα περιβλήματα των ρελέ μειώνοντας τον μηχανικό τους θόρυβο σε αμελητέο επίπεδο.
Τα κλικ δεν θα ενοχλούσαν ούτε κι εμένα, αλλά έχω ακούσει ότι τέτοιες υλοποιήσεις εμφανιζουν ηλεκτρικό θόρυβο, σαν σπίθα, λέγεται ότι αυτό παρουσιάζεται όταν δραστηριοποιούνται άνω των τριών ρελέ ταυτόχρονα. Αυτό που επίσης παρατηρώ είναι ότι απουσιάζουν οι flyback diodes για κάθε ρελέ.

Είχα ξεκινήσει πριν δύο χρόνια να ασχολούμαι με αυτά τα ρυθμιστικά γιατί ήθελα κι εγώ να βάλω ένα τέτοιο στον naim nac32, ασχολήθηκα κυρίως με τα diy προϊόντα και ιδιαίτερα αυτά που ενσωμάτωναν τον arduino στο χειρισμό των ρελέ, ενώ είχα κάτσει και είχα σχεδιάσει τόσο πλακέτες σε ένα γνωστό σχεδιαστικό πρόγραμμα , όσο και τον κώδικα ( για έλεγχο έντασης, mute καθώς και επιλογή πηγών ). Θα το προχωρούσα, αλλά είχα δεύτερες σκέψεις για το κατά πόσο είχα σχεδιάσει καλά τις πλακέτες, αν δηλαδή οι διαδρομές ήταν σωστές ή θα είχα προβλήματα π.χ. με τη γείωση ( δεν έχω εμπειρία στο σχεδιασμό ). Στο Proteus πάντως που έκανα την εξομοίωση, λειτουργούσε θαυμάσια!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.745
Reaction score
104.152
Παλιό θέμα ο έλεγχος του volume, και φυσικά ακούγεται η διαφορά και είναι αρκετά μεγάλη.

Καποιες θεωρίες που είχα διαβάσει έλεγαν πως οι παραμορφωσεις οφείλονται στην διαφοροποίηση πάχους του στρώματος άνθρακα της διαδρομής ενός λογαριθμικου ποτενσιομετρου, που είναι υπεύθυνες για επαγωγικά και παρασιτικά υποπροϊόντα.

Το μπλε αλπς, αν και αξιόλογο σα κατασκευή, είναι μια μετριότητα στον ήχο, και μια εύκολη αλλαγή με μαύρο αλπς πάντα εντυπωσιάζει με το αποτέλεσμα.

Δυστυχώς μόνο το μπλε κυκλοφορεί με μοτορακι.

Τα step ladder είναι Βεβαίως ότι καλύτερο και φυσικά ακούγεται η ποιότητα των αντιστάσεων που θα χρησιμοποιηθούν. Κάτι αντιστάσεις με οξείδια του δεξερωγωτι της audio note ήταν η δική μου προτίμηση. Δυστυχώς, όλα ακούγονται. Παπαριά. 🤣

Μπορούν να κατασκευαστουν με περιστροφικους διακόπτες 10-20 θέσεων, που χρειάζεται να είναι close before brake, Δηλαδή να κάνουν την δίπλα επαφή πριν κόψουν την προηγούμενη, διότι ειδάλλως θα κόβεται στιγμιαία η στάθμη.

Με ρελε είναι πιο εύκολο να έχεις περισσότερα στεπς αλλά θα έχεις τα ρελε και τα μειονεκτήματά τους.

Είχα κατεβάσει ένα σχέδιο για volume control με ένα τσιπάκι ούτε που θυμάμαι που το έχω καταχωνιασμενο το σχέδιο αν το βρω θα το δείξω, που άλλαζε την τάση στο σήμα, με χρήση τρανζίστορ, διάβαζα τότε πως είναι ότι καλύτερο, έλεγαν πως λειτουργούσε σε τάξη Α και χωρίς μετρήσιμες παραμορφωσεις.

Την κορυφή στην πυραμίδα του volume control νομίζω πως δικαίως έχουν οι μετασχηματιστες, υπάρχουν τέτοιοι με πολλαπλά δευτερεύοντα, οπότε όπως καταλαβαίνετε παίρνεις ότι λόγο στάθμης θες, χωρίς ενεργά εξαρτήματα, και πρακτικά ένας μετασχηματιστης σε line level δεν προκαλεί αλλοίωση, φυσικά μιλάμε για υψηλής ποιότητας κατασκευές και μπόλικα λεφτά.

Αυτά στο αναλογικό επίπεδο.

Πηγαίνοντας στο ψηφιακό επίπεδο, τέτοια θέματα δεν υπάρχουν πλέον..
 
Last edited:

Μηνύματα
5.879
Reaction score
9.873
Μιας που σας βρήκα, να κάνω μια ερώτηση για κάτι που με απασχολούσε εκείνη τη περιόδο ( και δεν το αποκλείω να ασχοληθώ μελλοντικά για να περάσω την ώρα μου ).
Έκανα τους υπολογισμούς με αυτό το καλκιουλατόρι:
Στα πεδία του Design input parameters όλα κατανοητά με εξαίρεση το attenuator type, όπου έχει δύο επιλογές, constant input resistance και constant output resistance. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τη διαφορά;
Edit: Παρακάτω εξηγεί τις διαφορές, αλλά τώρα θυμήθηκα την απορία μου. Τα κλασικά ποτενσιόμετρα, αυτά που μιμούμαστε τη λειτουργία τους με τα relay based, με ποια αρχή λειτουργούν;
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
165.161
Μηνύματα
2.672.376
Members
36.892
Νεότερο μέλος
mariapan
Top