Ανακαλωδίωση ηχείων

Μηνύματα
8.146
Reaction score
3.364
Karadimos, άφού σε ικανοποιεί αυτό που κάνεις τότε έχεις ένα λογο παραπάνω.
Θα σου πω όμως και κάτι που πρέπει να το λάβεις σοβαρά υπ' όψιν.

Ειδικά σε ηχεία, οτιδήποτε είναι χεριασμένο χάνει σε αξία μεταπώλησης. Αυτός είναι και ο κανόνας της αγοράς. Σε περίπτωση μεταπώλησης οφείλουμε να ενημερώνουμε πάντα τον υποψήφιο αγοραστή.

Εχω δοκιμάσει πολλά διαφορετικά υλικά σε ιδιοκατασκευές μου αλλά και σε μετατροπές μηχανημάτων. Μετά από πολλά χρόνια εμπειριών με ηλεκτρονικές κατασκευές μπορώ να σας πω με σιγουριά ότι τα υλικά παίζουν σημαντικό ρόλο στις κατασκευές μας. Δεν είναι απαραίτητο όμως να είναι ακριβά για να ταιριάξουν σε ένα συγκεκριμένο κύκλωμα. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που μόνο το πολύ ακριβό κάνει για την συγκεκριμένη χρήση. Η επιτυχία έρχεται συνήθως με ένα συνδιασμό υλικών. Το σημαντικότερο όλων είναι η αξιοπιστία της συσκευής και η σταθερή απόδοση σε σχέση με τον χρόνο.





Τώρα για το ηχείο σου
 

Μηνύματα
8.146
Reaction score
3.364
Προς τους συντονιστές.

Προτείνω το συγκεκριμένο θέμα να μεταφερθεί στην DIY κατηγορία.
 

Μηνύματα
42
Reaction score
0
Όταν έχεις ξοδέψει τόσο χρόνο, κόπο, και χρήμα (εντάξει, ίσως όχι και τόσο χρήμα) για να "χεριάσεις" κάτι, όσο έχω αφιερώσει εγώ στο ηχείο αυτό, δύσκολα το αποχωρίζεσαι, οπότε η τιμή μεταπώλησης δεν έχει και τόση σημασία.

Ειδικά μάλιστα αν παίζει τόσο καλά (στα δικά μου αυτιά τουλάχιστον)...

Πάντως, εδώ που φτάσαμε, πρέπει να συμφωνήσω με τον g.kar ότι το θέμα πλέον ανήκει στην κατηγορία DIY.
 

Μηνύματα
8.146
Reaction score
3.364
Αν δεν μεταφερθεί στην DIY κατηγορία, άλλο χέρι δεν βάζουμε.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.741
Reaction score
142.729
Συμφωνώ με την αλλαγή των καλωδίων.

Σε τόσο μεγάλα μήκη καλωδίωσης ηχείων, οι όποιες αλλαγές από οποιοδήποτε καλώδιο είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ, και ακόμα και κουφός να είσαι θα είναι εμφανέστατες.

Η καλύτερη λύση ΙΜΗΟ είναι να χρησιμοποιείται το ίδιο καλώδιο, ένας μόνο τύπος καλωδίου, σε όλη την καλωδίωση του ηχείου, εσωτερική και εξωτερική, δηλαδή από τις μπόρνες του ενισχυτή έως τα μεγάφωνα.

Στην δικιά σου περίπτωση το ότι μάλλον δε σου άρεσε το τελικό αποτέλεσμα σημαίνει 2 πράγματα:

1. Τελικά ίσως δεν επέλεξες το καλώδιο της αρεσκείας σου, άρα θα πρέπει να βρεις άλλο καλώδιο να ταιριάζει με τα γούστα σου. Προτείνω ανεπιφύλακτα το goertz που ταιριάζει ιδιαίτερα με κάθε ρίμπον...

2. Υπήρξε ΜΕΓΑΛΗ αλλαγή της ωμικής αντίστασης του ρίμπον, άρα και μετατόπιση του κρος και διαφοροποίηση της συμπεριφοράς του ηχείου.

Προφανώς είτε χρησιμοποιήσεις 1 είτε 10 μέτρα καλώδιο ηχείων, η αντίστασή του συνολικά είναι ελάχιστη, οπότε δεν μπορεί να υπάρχει σύγκριση με την αλουμινοταινία, η οποία σε μήκος 5 μέτρων έχει επαρκέστατη αντίσταση για να μη βραχυκυκλώνει κανένα ενισχυτή.

Συμπαιρένω πως τελικά έριξες την αντίσταση του ρίμπον ακριβώς στο μισό!

Η λύση είναι σχετικά απλή: τοποθέτησε σε σειρά με το ρίμπον μια αντίσταση! Δοκίμασε τιμές αντιστάσεων από 1,5 έως 2,5 ωμ. Κάπου θα σου κάτσει.....(και νομίζω στα 2 ωμ θα σου κάτσει)

Το τι είδους αντίσταση θα χρησιμοποιήσεις προφανώς παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Για αρχή, για φτηνή και σχετικά καλή λύση με άπειρες δυνατότητες για ακριβή καθορισμό των ωμ της αντίστασης, προτείνω να χρησιμοποιήσεις βατικές αντιστάσεις άνθρακος (2 βατ έκαστη) παράλληλα.

Πχ. βάλε 15 αντιστάσεις παράλληλα με τιμή 33ωμ έκαστη και θα έχεις μια αντίσταση 2,2ωμ. Μετά συνέχισε να πρσθέτεις παράλληλα αντιστάσεις και όταν φτάσεις τις συνολικά 33 αντιστάσεις παράλληλα θα έχεις μια τιμή 1 ωμ συνολική. Έχεις λοι0πόν 18 βήματα από τα 2,2 ωμ μέχρι το 1ωμ και συνολικό βατάζ αντοχής από 30 βατ έως 66 βατ. Πάνω από 20 βατ είσαι εντάξει.
 

Μηνύματα
8.146
Reaction score
3.364
Συμφωνώ με τα σχόλια του KostasEar.

Αν διαβάσεις τα προηγούμενα μηνύματά μου θα δεις ότι κι εγώ στην αρχή σου πρότεινα να χρησιμοποιήσεις το ίδιο καλώδιο μέσα κι έξω, πριν καν αναφέρεις ότι είχες ήδη αντικαταστήσει τις αλουμινένιες ταινίες με άλλο καλώδιο.

Επίσης σε είχα ρωτήσει αν μέτρησες πριν και μετά την αντίσταση των καλωδίων με ωμόμετρο στην σκάλα των mΩ.

Η λύση που προτείνει ο KostasEar με μία μόνο αντίσταση τιμής από 1,5-2,2 Ω είναι μια καλή αρχή.
Προτείνω να χρησιμοποιήσεις μία αντίσταση 1,5Ω σε σειρά και μία δεύτερη αντίσταση 33Ω παράλληλα με τους ακροδέκτες +/- του ribbon. Με αυτό τον τρόπο η στάθμη στο ribbon θα μειωθεί κατά 2 dB περίπου.

Ο Βενιέρης φέρνει τις πράσινες αντιστάσεις της Visatron Γερμανίας που είναι ειδικές για crossover. Εχουν ισχύ 10 W.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.579
Μηνύματα
3.016.384
Members
38.463
Νεότερο μέλος
jimarasm
Top