Αποκατάσταση Citroen DSuper '72

Μηνύματα
2.827
Reaction score
1.623
Επιτέλους μετά απο 1 ½ χρόνο ολοκλήρωσα με την έκδοση πινακίδων I.O. (ΕΛΠΑ) την ανακατασκεύη / αποκατάσταση ενός Citroen DSuper '72 με τον δίλιτρο κινητήρα των 105HP.

Προκειται για ένα αυτοκίνητο-θρύλο το οποίο άφησε εποχή. ΄Οταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο σαλόνι του Παρισιού το 1955 η Citroen είχε 12,000 παραγγελίες απο την 1η κιόλας μέρα και είναι λογικό άν σκεφτεί κανεις πως ήταν τα αυτοκίνητα της περιόδου εκείνης. Το ID/DS συνέχισε να παράγεται σε πολλές παραλλαγές για 20 ακριβώς χρόνια εως το 1975.

Στα highlights του μοντέλου θα πρεπει να αναφερθεί ότι οι 2 από τους 4 προβολείς στρίβουν ταυτοχρονα με το τιμόνι έτσι ώστε ο οδηγός να βλέπει τόσο το δρόμο μπροστά του όσο και την επερχόμενη στροφή, ο εσωτερικός καθρέφτης οποίος είναι τοποθετημένος στο κέντρο του ταμπλώ και βολεύει αφάνταστα και φυσικά οι υδροπνευματικές αναρτήσεις που απλά εξαφανίζουν τις λακούβες και τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Επίσης, το αμάξι κινείτε & στρίβει κανονικότατα με τους 3 τροχούς. Τέλος, στην περίπτωση που συναντήσουμε κάποιο νεροφάγωμα ή βαθιά λακούβα, βάζοντας τον επιλογέα ύψους στην υψηλότερη θέση, το αυτοκίνητο υψώνεται εως και 28 εκατοστά από το έδαφος και αφού περάσουμε το εμπόδιο το επαναφέρουμε στην αρχική ρύθμιση και συνεχίζουμε.

Το αυτοκίνητο όταν το παρέλαβα δεν έδειχνε πραγματικά το πόση δουλειά χρειαζόνταν μιας και εκτός του αποχρωματισμού που είχε υποστεί το χρώμα και την άθλια κατάσταση του εσωτερικού, τα υπόλοιπα "έδειχναν" σε αρκετά καλή κατάσταση. Να σημειωθεί εδω το οτι το αυτοκίνητο παρέμενε σε ακινησία για 7 περίπου χρόνια μέσα σε οικόπεδο σκεπασμένο με κουκούλα.

Εκτός από τον 1ο φαναρτζή ο οποίος δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή της Παιανίας (τα στοιχεία του είναι διαθέσιμα για οποιον ενδιαφέρεται) και ο οποίος απεδείχθει πραγματικός «σκιτζής», ελεεινός ψεύτης & κλέφτης (και είμαι πολύ επιεικής πραγματικά) όλοι οι υπόλοιποι που ασχολήθηκαν με το αυτοκίνητο σε όλα τα στάδια της αποκατάστασης ήταν πραγματικά εξαιρετικοί στη δουλειά τους και επέδειξαν πραγματικό μεράκι με ότι ασχολήθηκαν.

Το αμάξωμα όλης της σειράς ID/DS έπασχε από ένα μόνιμο πρόβλημα που δυστυχώς χαρακτήρισε όλα τα μοντέλα: σκουριά ! Η λαμαρίνα - ειδικά στα σημεία εκείνα – οπου είχε μονή επίστρωση, ήταν τόσο λεπτή που το αυτοκίνητο σκούριαζε απίστευτα γρήγορα αν έμενε εκτεθειμένο σε βροχή & υγρασία. Δυστυχώς και το δικό μου δεν ξέφυγε από τον κανόνα με αποτέλεσμα όταν άρχισε να «γδυνεται» να αποκαλύπτονται οι εκτεταμένες σκουριές και τα σάπια σημεία. Μην ξεχνάμε εξάλλου ότι προκεται για αυτοκίνητο 36 ετών…

Αφού λοιπον επισκεφθηκε 2 φαναρτζήδες – ή μάλλον καλύτερα – έναν πραγματικό φαναρτζή, το αυτοκίνητο τρίφτηκε, στοκαρίστηκε, ασταρώθηκε και βάφτηκε σε διαφορετικό χρώμα από το αρχικό του το οποίο δε μου πολύ άρεσε. Οι επιλογές που είχα για την συγκεκριμένη περίοδο ήταν 7 όμως διάλεξα την πιο «κλασσική» λύση του μαύρου που είναι και το αγαπημένο μου χρώμα. Σε ότι αφορά το σασί, μπήκαν καινούργια πίσω φλας, αντικαταστάθηκαν τα πίσω πλαινά panels με άλλα που ήταν σε καλύτερη κατάσταση, καινούργια πλαινά λαστιχένια προστατευτικά, νέος καθρέφτης καθώς και νέα εξάτμιση. Σε ότι αφορά τα μηχανολογικά & τα ηλεκτρικά, το αυτοκίνητο απέκτησε νέα μπαταρία, ψυγείο, τρόμπα βενζίνης, αντλία νερού, τρόμπα φρένων, δισκόπλακες & τακάκια, φούσκες της υδροπνευματικής ανάρτησης, μίζα, όλα σχεδόν τα σωληνάκια & τις τσιμούχες καθώς και μια σειρά άλλων ανταλλακτικών που ευτυχώς κατάφερα να βρω από το Internet.

Στο 99,9% των περιπτώσεων τα ανταλλακτικά που προμηθεύτηκα ήταν είτε ανακατασκευές είτε original σε old stock. Θα πρέπει εδώ να σημειώσω ότι στο εξωτερικό και ειδικότερα Γαλλία & Γερμανία το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θεωρείται κλασσικό από κάθε άποψη και οι οπαδοί του είναι πολυάριθμοι με ότι αυτό συνεπάγεται για την εύρεση ανταλλακτικών αλλα και χρήσιμων συμβουλών για την συντήρηση του.
Στη συνέχεια ο ταπετσέρης ανέλαβε το εσωτερικό το οποίο ντύθηκε με μαύρη δερματίνη ενώ ο ουρανός με το ανοιχτό γκρι-γαλάζιο. Πάτωμα και πορτπαγκάζ επενδύθηκαν με ηχομονωτικό και 2 στρώσεις ταπετσαρίας-μοκέτας όπως ήταν το χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου αυτού οι οποία είναι και αφαιρούμενη για τους απαραίτητους ελέγχους. Κάποια στιγμή – στο κοντινό ελπίζω μέλλον – το αυτοκίνητο θα αποκτήσει κάποιο συμβατικό ηχοσύστημα και ίσως συναγερμό.

Η συνολική διάρκεια του project διήρκησε 1 ½ περίπου χρόνο χωρίς φυσικά σε όλα αυτά θα πρεπει να προστεθούν και οι ατελείωτες ώρες προσωπικής εργασίας στο αυτοκίνητο…Το συνολικό budget είναι μια πονεμένη ιστορία…

Το τελικό αποτέλεσμα με δικαιώνει απόλυτα για το κόστος και τον χρόνο που επενδυσα σε ένα όνειρο ζωής που είχα από παιδί. Μοιράζομαι μαζί σας τις φωτογραφίες από όλα τα στάδια της αποκατάστασης (θα προσθέσω αργότερα και μερικές απο το εσωτερικό του αυτοκινήτου) και θα ήθελα να ακούσω πολύ τα σχόλια & τις παρατηρήσεις σας…


Ζητώ συγνώμη για το μακροσκελές του μηνύματος...
 

Attachments





Μηνύματα
302
Reaction score
26
Απάντηση: Αποκατάσταση Citroen DSuper '72

Φίλε είναι το αυτοκίνητο που πάντα ήθελα να αποκτήσω και θα συνεχίσω να θέλω...
Συγχαρητήρια.
Αν θέλεις τσέκαρε το φόρουμ αυτό www.citroenfanclub.gr είναι μικρό και με εντελώς παρειστικη διάθεση, αλλά θα χαρούμε να σε δούμε εσένα και την κυρία σου σε κάποια συνάντηση.
 

Μηνύματα
2.827
Reaction score
1.623
Re: Απάντηση: Αποκατάσταση Citroen DSuper '72

Φίλε είναι το αυτοκίνητο που πάντα ήθελα να αποκτήσω και θα συνεχίσω να θέλω...
Συγχαρητήρια.
Αν θέλεις τσέκαρε το φόρουμ αυτό www.citroenfanclub.gr είναι μικρό και με εντελώς παρειστικη διάθεση, αλλά θα χαρούμε να σε δούμε εσένα και την κυρία σου σε κάποια συνάντηση.

thnx το έκανα ήδη !
 

Μηνύματα
629
Reaction score
0
Απάντηση: Αποκατάσταση Citroen DSuper '72

Συγχαρυτηρια...Πολυ καλα εκανες..Τετοια αμαξια δεν φτιαχνονται πια..Και δεν εννοω μονο το συγκεκριμενο αλλα ολα τα παλια προ καταλυτικης εποχης..Πολυ καλη δουλεια...
 

Maria Pentagiotissa

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
15.781
Reaction score
344
Θυμάμαι που είχες αναφέρει πριν από καιρό την πρόθεσή σου να την αναπαλαιώσεις, και να που παρά τις δυσκολίες δεν έμεινε στα λόγια... Συγχαρητήρια! :615:
 

Μηνύματα
2.827
Reaction score
1.623
Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια...Μαρία πραγματικά το project για τα δικά μου δεδομένα - δεν είμαι ούτε συλλεκτης και ούτε μου "περισσεύουν" - ήταν πραγματικά τεράστιο. Υπήρχε όμως ο "παιδικός έρωτας" για αυτό το αυτοκίνητο στη μεση που κατάφερε να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια... ;-)
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.259
Reaction score
1.168
Απάντηση: Αποκατάσταση Citroen DSuper '72

Μπράβο! αγαπητέ, ήμουν μηχανικός 6 χρόνια στα CITROEN απο 1973 - 80 περίπου, τα λατρεύω αυτά τα αυτοκίνητα, τώρα έχω ένα XANTIA , και πάλι συγχαρητήρια!!!
 

Μηνύματα
2.886
Reaction score
264
Απάντηση: Re: Αποκατάσταση Citroen DSuper '72

Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια...Μαρία πραγματικά το project για τα δικά μου δεδομένα - δεν είμαι ούτε συλλεκτης και ούτε μου "περισσεύουν" - ήταν πραγματικά τεράστιο. Υπήρχε όμως ο "παιδικός έρωτας" για αυτό το αυτοκίνητο στη μεση που κατάφερε να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια... ;-)
Eνα παρομοιο αυτοκινητο εχει ενας στην πολη απο οπου καταγομαι(ΦΑΡΣΑΛΑ) το οποιο εξωτερικα ,αλλα και εσωτερικα ειναι τζαμι.Το κακο ειναι οτι το εχει παρατημενο μεσα στον δρομο και εχει να το δουλεψει καμια 15ρια χρονακια.Κριμα να μην το εχει ενας μερακλης σαν και εσενα που να το εχει σαν μπιμπελο μεσα σε ενα γκαραζ.Το πιο κακο απο ολα ειναι οτι δεν το πυλαει κιολας,παρα θελει λεει να το βλεπει εκει μπροστα στο σπιτι του,μεσα στον δρομο,με οσα αρνητικα αυτο επιφερει.
 

Μηνύματα
10.188
Reaction score
62
Συγχαρητήρια!! Πραγματικά είναι κουκλί!! Το συγκεκριμένο μοντέλο, πέρα από καινοτομίες, είχε και πολύ προχωρημένο Desing για την εποχή του!! Γι' αυτό το χόμπυ, όρεξη να έχεις και μπορείς να κάνεις θαύματα με αμάξια - διαμαντάκια, όπως το Citroen σου!!
 


Μηνύματα
302
Reaction score
26
Απάντηση: Αποκατάσταση Citroen DSuper '72

Καλή δουλειά έγινε και μέσα...
Να σε ρωτήσω κάτι που το είχα απορία;
Τα φώτα μπροστά και γενικά όλα τα τζαμάκια ήταν λογικά θαμπωμένα.
Βρήκες τρόπο να τα ξεθαμπώσεις ή αγόρασες καινούργια?
 

Μηνύματα
2.827
Reaction score
1.623
Re: Απάντηση: Αποκατάσταση Citroen DSuper '72

Καλή δουλειά έγινε και μέσα...
Να σε ρωτήσω κάτι που το είχα απορία;
Τα φώτα μπροστά και γενικά όλα τα τζαμάκια ήταν λογικά θαμπωμένα.
Βρήκες τρόπο να τα ξεθαμπώσεις ή αγόρασες καινούργια?
Δυστυχώς ακόμη δεν έχουν έρθει στο σημείο που θα ήθελα και εξακολουθούν να είναι θαμπωμένα. Εχω δοκιμάσει 3-4 διαφορετικά σκευάσματα με πενιχρά αποτελέσματα...Τώρα κοιτάζω απο Αμερική για κάποια αλλα όμως δεν έχω ιδιαίτερη εμπιστοσύνη. Έχεις κανέναν καλό τζαμά υπόψη σου ? :135:
 

Μηνύματα
1.087
Reaction score
180
Συγχαρητηρια για το αυτοκινητο σου. Εχω ταξιδεψει ως συνεπιβατης με την συγκεκριμενη citroen, σε ενα μονο ταξιδι Χαλκιδικη- Θεσσαλονικη, την δεκαετια του 70. Τεραστια ανεση, νομιζα οτι ταξιδευα πανω σε ενα συννεφο. Αυτο το ταξιδι εχει μεινει βαθεια χαραγμενο στην μνημη μου, μονο οσοι ταξιδεψαν με αυτο το αμαξι καταλαβαινουν τι ακριβώς εννοω.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
731
Μπραβο και χαρα στο κουραγιο σου προεδρε!:607:



Υ.Γ. Οι φωτος δεν μου θυμιζουν και πολυ Σαρωνιδα:121:
 


Μηνύματα
2.827
Reaction score
1.623
Συγχαρητηρια για το αυτοκινητο σου. Εχω ταξιδεψει ως συνεπιβατης με την συγκεκριμενη citroen, σε ενα μονο ταξιδι Χαλκιδικη- Θεσσαλονικη, την δεκαετια του 70. Τεραστια ανεση, νομιζα οτι ταξιδευα πανω σε ενα συννεφο. Αυτο το ταξιδι εχει μεινει βαθεια χαραγμενο στην μνημη μου, μονο οσοι ταξιδεψαν με αυτο το αμαξι καταλαβαινουν τι ακριβώς εννοω.

Και εγω απο ταξίδι την "πάτησα" με αυτό το αυτοκίνητο...και μη φανταστείς κανένα μακρινό...Αθήνα - Καμένα Βούρλα. :126:
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
731
Ευχαριστώ ! Κι όμως...Σαρωνίδα είναι...τόσο καιρό όμως που έχεις να πατήσεις...
Μπα, εκει ημουν αυτες τις ημερες.
Απλα δεν την αντεχω ετσι που καταντησε....


Για να ξαναγυρισουμε στο θεμα μας ομως καταλαβαινω ποσα πρεπει να
"τραβηξες" καθως πριν λιγα χρονια ειχα αναγκαστει να φτιαξω την 635 που ειχα τοτε και που την ειχα καταστρεψει μετα απο ενα...εχμ...
τρακαρισματακι καθως πηγαινα με 220 στο Μαρκοπουλο:120:
Μου πηρε 7 μηνες να βρω ανταλλακτικα και ειπα "ποτε πια"!
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.891
Μηνύματα
3.066.739
Members
38.627
Νεότερο μέλος
Athanasios1962
Top