Απορία

Μηνύματα
229
Reaction score
42
Καλημέρα,

Έστω ότι στον ίδιο dedicated και isolated χώρο, με τα ίδια συνοδά μηχανήματα/software, με την ίδια targeted curve και τοποθετώντας στις αντίστοιχες θέσεις που προβλέπονται για το κάθε set από το αποτέλεσμα των μετρήσεων,
  • Set A δορυφόρων + ομόσταυλων subs
  • Set Β δορυφόρων + ομόσταυλων subs,
όπου οι δορυφόροι + subs Α και Β είναι
  • ίδιοι σε αριθμό τεμαχίων, λίτρων και σχεδιασμό (έστω 3δρομων, sealed)
  • ίδιου διαμετρήματος μονάδων (έστω 8’’ + 12’’ αντιστοίχως)
  • και με παρόμοια αλλά όχι όμοια χαρακτηριστικά FR, SPL, CF
πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι το τελικό (μετρήσιμο και αισθητό) αποτέλεσμα A vs B και που πιθανά θα εστιαστεί αυτό, απο τη στιγμή που θα περάσουν από process EQ και ενδεχομένως και άλλα audio plug-ins;

Όποιοι έχουν τη γνώση (δεν ψάχνω άποψη) θα επιθυμούσα να με διαφωτίσουν. Ευχαριστώ προκαταβολικά!
 

Μηνύματα
7.233
Reaction score
4.613
Σε ένταση εννοείς ?
Ίδια μεγάφωνα (ίδιας εταιρείας ) απλά σε 8 και 12 ιντσών ?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.350
Reaction score
79.339
Δεν έγραψες για distortion (κυρίως), deviation from linearity, directivity index. Και dispersion, μην ξεχνάμε το dispersion. (Όλα αρχίζουν απο D :idk:).

Πολύ σημαντικός και ο αριθμός των δορυφόρων.

Ως γενικό κανόνα, δεν μπορείς να ισοσταθμίσεις εξίσου επιτυχημένα όλα τα ηχεία. Εχει συζητηθεί και παλαιότερα, δεν ξέρω αν εχει νόημα να επαναληφθούν τα δεδομένα.

Δεν ξέρω αν καλύφθηκε ο ερωτών
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.350
Reaction score
79.339
Δεν ήξεραν ότι είχε συζητηθεί. Θα ψάξω τότε να βρω τις σχετικές αναφορές
Δεν εχει συζητηθεί με τον τροπο που το έθεσες.
Αλλά γενικά ως ηχεία/ισοστάθμιση/δυνατότητες/διαφορές, σκόρπια, σε πολλά θρεντς
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.276
και με παρόμοια αλλά όχι όμοια χαρακτηριστικά FR, SPL, CF
Οι όποιες μετρήσιμες και κατασκευαστικές διαφορές, θα αφήσουν ένα αποτύπωμα, μια ηχητική σφραγίδα, η οποία, αν είσαι σώφρων άνθρωπος, είναι ανάξια λόγου στην ακρόαση της μουσικής σου.

Δηλαδή, αν υποθέσουμε πως σε ένα σωστό ηχητικά χώρο, dedicated, με επαρκή ηχητική περιποίηση, βάλεις ένα σετ 2.2 ή 5.4 ή ιμερσιβ, από παρόμοιας τιμής και παρόμοιων επιδόσεων επιλογές της ATC, Neumann, Genelec, dynaudio, adam, κλπ, δηλαδή όλα είναι γενικώς σοβαρά ηχεία χωρίς ιδιαίτερα μειονεκτήματα, και όλα ισοσταθμιστουν στο επιθυμητό ταργκετ κερβ, και με σωστή χρονική ευθυγράμμιση, βεβαίως αν ψυρίζεις τη μαϊμού, θα έχουν μικροδιαφοροποιήσεις μεταξύ τους, θα εξακολουθήσουν να έχουν μια "ηχητική σφραγίδα" λόγω διαφόρων κατασκευαστικών λεπτομερειών, μα είναι πρακτικά ανόητο να ασχοληθείς με αυτές, και να μη κάτσεις απλώς να απολαύσεις τη μουσική σου, εκτός κι αν είσαι ένα αρρωστάκι που διαβάζει TAS.

Ειλικρινά δεν βρίσκω λόγο ενασχόλησης με τέτοιες περιπτώσεις, ούτε καν φιλολογικό. Ποίηση γράφεται και χωρίς στέρεα.

Αντικειμενικά, η διαφοροποιήσεις θα εστιαστούν στις μετρήσιμες διαφορές που αφορούν δυναμική συμπίεση, παραμόρφωση, ποσότητα διόρθωσης με eq, ποσοστό έμμεσης λόγω διαφοράς ντισπέρσιον, ομοιομορφίας σε οφ αξις απόκριση και ομοιογένειας στο power response. Πάντα η κυριότερη αντιληπτή διαφορά θα παραμένει αυτή που έχει σχέση με τα δυναμικά. Το μεγαλύτερο δυναμικό εύρος και η μικρότερη δυναμική συμπίεση, κάνει μπαμ. Αντιθέτως, οι μικρές τονικές αλλοιώσεις και οι παραμορφώσεις, ούτε μπαμ ούτε τίποτα.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.004
Reaction score
6.775
Αντικειμενικά, η διαφοροποιήσεις θα εστιαστούν στις μετρήσιμες διαφορές που αφορούν δυναμική συμπίεση [...]
Να ρωτήσω κάτι πάνω σε αυτό γιατί δεν το καταλαβαίνω;

Αντιλαμβάνομαι πως όταν βάλουμε να παίξει ένα Χ κομμάτι με συγκεκριμένο δυναμικό εύρος, τότε αν παίξουμε το ίδιο κομμάτι (με τα ίδια ενισχυτικά, υποθέτοντας πως μιλάμε για παθητικά ηχεία), στην ίδια ένταση, το ένα ηχείο μπορεί να παραμορφώσει παραπάνω από το άλλο, αν έχει μικρότερο δυναμικό εύρος.

Γίνεται όμως να "συμπιέσει" παραπάνω το ίδιο το ηχείο; Αυτό δεν είναι κάτι που το κάνει το ηχείο, σωστά;

Οπότε όταν παραπάνω μιλάς για δυναμική συμπίεση μιλάς για ενεργά και εννοείς πως οι ενισχυτές/DSP του ενός θα συμπιέσουν παραπάνω από το άλλο; Ή κάτι χάνω;
 

Μηνύματα
229
Reaction score
42
Οι όποιες μετρήσιμες και κατασκευαστικές διαφορές, θα αφήσουν ένα αποτύπωμα, μια ηχητική σφραγίδα, η οποία, αν είσαι σώφρων άνθρωπος, είναι ανάξια λόγου στην ακρόαση της μουσικής σου.

Δηλαδή, αν υποθέσουμε πως σε ένα σωστό ηχητικά χώρο, dedicated, με επαρκή ηχητική περιποίηση, βάλεις ένα σετ 2.2 ή 5.4 ή ιμερσιβ, από παρόμοιας τιμής και παρόμοιων επιδόσεων επιλογές της ATC, Neumann, Genelec, dynaudio, adam, κλπ, δηλαδή όλα είναι γενικώς σοβαρά ηχεία χωρίς ιδιαίτερα μειονεκτήματα, και όλα ισοσταθμιστουν στο επιθυμητό ταργκετ κερβ, και με σωστή χρονική ευθυγράμμιση, βεβαίως αν ψυρίζεις τη μαϊμού, θα έχουν μικροδιαφοροποιήσεις μεταξύ τους, θα εξακολουθήσουν να έχουν μια "ηχητική σφραγίδα" λόγω διαφόρων κατασκευαστικών λεπτομερειών, μα είναι πρακτικά ανόητο να ασχοληθείς με αυτές, και να μη κάτσεις απλώς να απολαύσεις τη μουσική σου, εκτός κι αν είσαι ένα αρρωστάκι που διαβάζει TAS.

Ειλικρινά δεν βρίσκω λόγο ενασχόλησης με τέτοιες περιπτώσεις, ούτε καν φιλολογικό. Ποίηση γράφεται και χωρίς στέρεα.

Αντικειμενικά, η διαφοροποιήσεις θα εστιαστούν στις μετρήσιμες διαφορές που αφορούν δυναμική συμπίεση, παραμόρφωση, ποσότητα διόρθωσης με eq, ποσοστό έμμεσης λόγω διαφοράς ντισπέρσιον, ομοιομορφίας σε οφ αξις απόκριση και ομοιογένειας στο power response. Πάντα η κυριότερη αντιληπτή διαφορά θα παραμένει αυτή που έχει σχέση με τα δυναμικά. Το μεγαλύτερο δυναμικό εύρος και η μικρότερη δυναμική συμπίεση, κάνει μπαμ. Αντιθέτως, οι μικρές τονικές αλλοιώσεις και οι παραμορφώσεις, ούτε μπαμ ούτε τίποτα.
Ευχαριστώ πολυ για την απάντηση, με κάλυψες
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.276
Να ρωτήσω κάτι πάνω σε αυτό γιατί δεν το καταλαβαίνω;

Αντιλαμβάνομαι πως όταν βάλουμε να παίξει ένα Χ κομμάτι με συγκεκριμένο δυναμικό εύρος, τότε αν παίξουμε το ίδιο κομμάτι (με τα ίδια ενισχυτικά, υποθέτοντας πως μιλάμε για παθητικά ηχεία), στην ίδια ένταση, το ένα ηχείο μπορεί να παραμορφώσει παραπάνω από το άλλο, αν έχει μικρότερο δυναμικό εύρος.

Γίνεται όμως να "συμπιέσει" παραπάνω το ίδιο το ηχείο; Αυτό δεν είναι κάτι που το κάνει το ηχείο, σωστά;

Λάθος.

Οπότε όταν παραπάνω μιλάς για δυναμική συμπίεση μιλάς για ενεργά και εννοείς πως οι ενισχυτές/DSP του ενός θα συμπιέσουν παραπάνω από το άλλο; Ή κάτι χάνω;

Κάτι χάνεις.
Συμπλήρωσα πάνω.

Η δυναμική συμπίεση δεν αφορά μόνο την συμπίεση στο κλιπάρισμα λόγω Μαξ εσπιελ και οδήγησης στα όρια.

Ακόμα κι αν οδηγείται ένα ηχείο πολύ πολύ κάτω των μεγίστων δυνατοτήτων spl του, προκαλεί το ίδιο το μεγάφωνο συμπίεση δυναμικών, και ανάλογη συμπίεση προκαλείται από ενισχυτικές βαθμίδες εντός του χρήσιμου εύρους λειτουργίας τους, γνωστή ως δυναμική συμπίεση ισχύος.

Η πρώτη, αυτή των μεγαφώνων, οφείλεται σε αυτή καθεαυτή την κατασκευή τους, και είναι μετρήσιμο μέγεθος, θα δεις μπόλικες μετρήσεις τέτοιες, είτε σε παθητικά είτε σε ενεργά ηχεία, που αφορούν δυναμική συμπίεση εντός του χρήσιμου εύρους λειτουργίας τους.
Εδώ κερδάνε τα υψηλής ευαισθησίας.

Η δεύτερη, αυτή των ενισχυτικων βαθμίδων, είναι μεγαλύτερη όσο μεγαλύτερη είναι η αποδιδόμενη ισχύς.
Εδώ κερδάνε τα λίγα βατ.


Συνολικά κερδάνε τα ευαίσθητα ηχεία που θα βγάλουν υψηλές στάθμες με λίγα βατ, χαρίζοντας την λιγότερη αντιληπτή δυναμική συμπίεση, χαρακτηριστικό παράδειγμα οι μεγάλες κόρνες.





ΥΓ.

Στο τέλος της ημέρας, μόνο τα δυναμικά μετράνε.

Ο νέος και άπειρος, με λίγες γνώσεις στο κεφάλι του, όταν θα συγκρίνει 2 ακούσματα, ας πούμε 2 διαφορετικά ηχεία, θα βαδίσει ένα μονοπάτι στα τυφλά, προσπαθώντας να διαλέξει αυτό που θα του φανεί πιο πλούσιο, πιο αναλυτικό, πιο γλυκό, πιο μπασαριστό, πιο ευχάριστο, πιο ..κάτι, ότι του λείπει συνήθως.

Ο έμπειρος, ακούει τα δυναμικά.
Όλα είναι δυναμικά.
.
Πρέπει να ψυλιάσεις έναν άνθρωπο που πάει να ακούσει έναν υψηλής ισχύος κλας ντε ενισχυτή σε σχέση με τον δικό του χαμηλής ισχύος ΑΒ, για να προσπαθήσει να καταλάβει τα καλύτερα δυναμικά, με ειδικό πρόγραμμα μουσικό, που να τα αναδείξει.
Ειδάλλως, θα ακούει ...τα παραπάνω. Χροιές. Κάτι άσχετο, ανόητο.

Ο πιο ψαγμένος, ο πιο γνωστης, θα ακούει πάντα τα δυναμικά και μόνον αυτά έχουν πρακτικά αξία. Είναι αυτά, που καθορίζουν την πραγματική αληθοφάνεια σε ένα ταμπούρλο που θα ακούσεις να παίζει δίπλα σου, ούτε οι χροιές ούτε τα μπασοπρίμα. Ατάκα, στάθμη, δυναμικά περάσματα.
Ενέργεια, γνήσια απλή ενέργεια, εκτόνωση.
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.589
Μηνύματα
2.865.086
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top