Αποριες και μυθοι για τους λαμπατους ενισχυτες

papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.165
Reaction score
1.713
Αυτο τον καιρο πειραματζομαι πολυ με τους λαμπατους ενισχυτες εχω στην συλλογη μου 3 κοματια των Τσακιριδαιων εχω γυρω στους 20 ενισχυτες στην συλλογη μου οι υπολοιπη τρανζιστορ και υβριδικοι καποιες καλες σειρες της εποχης Sansui AU -Harman sitation-Signature-Luxman L και μερικους αλλους.

Λεω δεν βγαζω λιγο της λαμπες να παιξουν μιας και ειχα παρει καποια ζευγαρια λαμπες το καλοκαιρι να πειραματιστω για χειμωνα ανακαλυπτω οτι τα κουκλια παιζουν καλα, πολυ καλα. μιλαμε παντα για ποιοτητα ηχουν δεν με ενδιαφερουν οι εντασεις.

Για λυστε μου της παλιες αποριες που λογο ηλικιας εχω ξεχασει.

Τα βατ σε ενα λαμπατο ειναι πολαπλασια ενος τρανζιστορατου? οχι βεβαια φανταζομαι τα βατ rms ειναι παντιου η ιδια μοναδα μετρησης για ολους τους ενισχυτες, γιατι ελεγαν οι παππουδες του αθληματος 10 βατ σε λαμπα 30 βατ σε τρανιστορ?

Οταν αλλαζουμε λυχνιες κανει να της ακουμπαμε? χανουν την δυναμη τους? εχω προσωπικα φοραω γαντια μηπως τσαμπα κανω τον ταχυδακτυλουργο?

Τα ηχεια που θα παιξουν με εναν λαμπατο να ειναι αυστηρα foulrange και μονοδρομα? ο λυχνιακος ενισχυτης δεν συμπαθει τα πολυδρομα ηχεια με χαμηλη ευαισθησια και δυσκολο κροςοβερ?

Σε ενα πολυμπριζο με φιλτρα και χωρις μηπως τελικα ο ολιγοβατος λαμπατος ειναι καλυτερα να μπαινει στην πριζα χωρις φιλτρο? η μηπως στο πολυπριζο με φιλτρο τον βοηθαει να στρεσαρονται λιγοτερα οι μετασχηματιστες του?

Οταν οι λαμπες μας απο την μια μερα στην αλλη τα ρευματα ηρεμιας δεν βρισκονται εκει που ρυθμισαμε την προηγουμενη μερα σημαινει οτι η λυχνια ειναι στα τελειωματα της? η ειναι χαρακτηριστικο της εκαστοτε λυχνιας?

Στο αναμα τους να εχουν παντα και τα δυο ηχεια πανω τους να βλεπουν φορτιο? αν καποια μπανανα στην μπορνα λειπει..?

Στης λαμπες ο χαρακτηρισμος ΚΤ 88, ΚΤ90, ΚΤ120, ΚΤ 150, ΚΤ 170 απευθυνεται μονο στην αυξηση των βατ τους καθε τυπου λυχνιας η εχει επιδραση και στην ποιοτητα του ηχου?

Στα ρευματα ηρεμιας πχ στης ΚΤ 150 σου λεει ο κατασκευαστης στο μανιουαλ 100ma μηπως να ρυθμισουμε πχ στα 90 η 80 ma βοηθαμε να μην ζοριζουμε την λαμπα κερδιζουμε σε χρονικο περιθωριο ωρες λειτουργιας? οι ποιοτητα του ηχουν μειωνετε σημαντικα?

Τριοδο η πεντοδο? πεντοδο κερδιζεις σε γκαζι τριοδο πιο γλυκο παιξιμο ισχυει? συγνωμη στην πεντοδο δεν χρησιμοποιουμε ολα τα νηματα της λαμπας δεν ειναι καλυτερο αυτο?

Στην πισω οψη του ενισχυτη εχει μπορνες 4 η 8 ωμ αν συνδεσω τα 8ωμα ηχεια μου στην μπορνες των 4 ωμ κερδιζω σε γκαζι?

Συγνωμη αν σας ζαλισα κατι αλλο δεν μου ερχεται για την ωρα....
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.994
Reaction score
23.132
Τα βατ σε ενα λαμπατο ειναι πολαπλασια ενος τρανζιστορατου? οχι βεβαια φανταζομαι τα βατ rms ειναι παντιου η ιδια μοναδα μετρησης για ολους τους ενισχυτες, γιατι ελεγαν οι παππουδες του αθληματος 10 βατ σε λαμπα 30 βατ σε τρανιστορ?
Η ισχύς είναι ενιαίο μέγεθος. Δεν υπάρχουν W RMS, υπάρχουν Volt RMS. Απλώς αυτός ο εσφαλμένος όρος επεκράτησε λόω άγνοιας και προς καταπολέμηση διαφόρων πηχιαίων τίτλων σε διαφημίσεις του παρελθόντος, "μουσικά βατ", PMPO κλπ. Οι παππούδες που έλεγαν αυτό το πράγμα, το έλεγαν παρασυρμένοι από το πλαδαρό και ασαφές μπάσο του λαμπάτου που υπεροδηγείται, ή λόγω προκατάληψης υπέρ των λαμπάτων. Γενικά, οι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι και προτιμούν την τεχνολογία που ήκμασε κατά την περίοδο της ακμής τους.

Οταν αλλαζουμε λυχνιες κανει να της ακουμπαμε? χανουν την δυναμη τους? εχω προσωπικα φοραω γαντια μηπως τσαμπα κανω τον ταχυδακτυλουργο?
'Οχι. δεν κάνει να τις ακουμπάμε με γυμνό χέρι, και δεν χάνουν τη δύναμή τους. Καλά κάνεις και φοράς γάντια. Ο λόγος είναι, διότι το γυμνό χέρι θα αφήσει λιπαρό λεκέ επάνω στο γυαλί, και σε εκείνη την περιοχή του λεκέ, η αποβολή θερμότητας θα διαφέρει από την υπόλοιπη επιφάνεια του γυαλιού, δημιουργώντας σημείο αυξημένης θερμοκρασίας και αυξημένης πιθανότητας θραύσης. Για τον ίδιο λόγο, δηλαδή, για τον οποίο πιάνουμε με γάντι τις λάμπες μεγάλης ισχύος κάποιων παλιών φωτιστικών και τις συμβατικές λάμπες των αυτοκινήτων.

Τα ηχεια που θα παιξουν με εναν λαμπατο να ειναι αυστηρα foulrange και μονοδρομα? ο λυχνιακος ενισχυτης δεν συμπαθει τα πολυδρομα ηχεια με χαμηλη ευαισθησια και δυσκολο κροςοβερ?
Παίξε με τα ηχεία που θέλεις. Τα μονόδρομα δεν είναι ηχεία hi-fi, αλλά έχουν πλάκα, παίξε και με τέτοια. Ας είναι και χαμηλής ευαισθησίας, απλώς με τέτοια ηχεία δεν θα μπορείς να ακούσεις δυνατά και σωστά (τέλος πάντων, όσο σωστά μπορεί να παίξει ένας λαμπάτος).

Είναι αλήθεια ότι οι λαμπάτοι δεν παίζουν σωστά με ηχεία με δύσκολο κροσόβερ. Η δυσκολία του κροσόβερ έγκειται στην μεγάλη διακύμανση της εμπέδησης σε συνάρτηση με τη συχνότητα, κάτι που, σε συνδυασμό με την υψηλή αντίσταση εξόδου του λαμπάτου ενισχυτή, αλλοιώνει πολύ την απόκριση συχνότητας. Δηλαδή, με απλό κρος, ο ενισχυτής έχει αρκετά επίπεδη απόκριση, ενώ με σύνθετο κρος η απόκριση αλλάζει σημαντικά. Αυτό το φαινόμενο, ο άσχετος ρηβιούερ το ερμηνεύει ως "αποκαλυπτικό ηχείο", ή "αποκαλυπτικό ενισχυτή", ενώ κάποιον άλλο ενισχυτή με τρανζίστορ, που δεν χαμπαριάζει από ομαλά ή απότομα κροσόβερ, θα τον κατηγορήσει ως "μη αποκαλυπτικό". Σα να λέμε δηλαδή, ότι ο Λεμπ έκανε την ανάβαση σε 2:56 στρίβοντας στις φουρκέτες σα διαβήτης, ενώ ο άλλος που οδηγούσε πισωκίνητη ασκόνα του 1978, έκανε χρόνο 3:33 κάνοντας ατελείωτα παντιλίκια, έχει καλύτερο αυτοκίνητο επειδή ήταν θεαματικός. Τόσο του φτάνει (του ρηβιούερ), αυτό λέει. Βέβαια, η θεωρητική θεμελίωση της απόκρισης συχνότητας είναι δυσνόητη, οπότε...


Σε ενα πολυμπριζο με φιλτρα και χωρις μηπως τελικα ο ολιγοβατος λαμπατος ειναι καλυτερα να μπαινει στην πριζα χωρις φιλτρο? η μηπως στο πολυπριζο με φιλτρο τον βοηθαει να στρεσαρονται λιγοτερα οι μετασχηματιστες του?
Το λόγο έχει το συνημιτόμετρο, που πρέπει να δείχνει τιμή πολύ κοντά στη μονάδα. Όλα τα άλλα είναι παραφιλολογία, ημιμάθεια και παραμύθια, για να αγοράσεις αυτό που θέλουν να σου πουλήσουν. Σύνδεσέ τα όλα σε πολύπριζο χωρίς φίλτρο, και όταν αρχίσουν οι κεραυνοί, σβήστα και αποσύνδεσε το πολύπριζο από το ρεύμα. Θέλεις να πιστεύεις ότι το ρεύμα της δεής είναι πολύ κακό και γεμάτο παράσιτα (ψείρες, ψύλλους, τσιμπούρια και άλλα θαυμαστά); Βάλτα όλα σε "φιλτραρισμένο" πολύπριζο. Είναι μηχανήματα που δουλεύουν σε μαγαζί; Βάλτα όλα επάνω σε φιλτραρισμένα πολύπριζα κι άστα να παίζουν, κι ας ορύονται οι κεραυνοί απ' έξω. Ό,τι επιζήσει, έζησε, ό,τι κάηκε, το πιθανότερο είναι ότι τα έχει βγάλει τα λεφτά του, το αλλάζεις ή το επισκευάζεις και τελειώνει το θέμα. Αυτό σημαίνει επαγγελματίας.

Οταν οι λαμπες μας απο την μια μερα στην αλλη τα ρευματα ηρεμιας δεν βρισκονται εκει που ρυθμισαμε την προηγουμενη μερα σημαινει οτι η λυχνια ειναι στα τελειωματα της?
Όχι. Σημαίνει ότι άλλαξε το προφίλ της τροφοδοσίας της, πιθανότατα λόγω χαμηλότερης τάσης του δικτύου ηλεκτροδότησης, που δεν είναι σταθερή, κυμαίνεται. Τα τελειώματα φαίνονται μόνο στο λυχνιόμετρο.

Στο αναμα τους να εχουν παντα και τα δυο ηχεια πανω τους να βλεπουν φορτιο?
Ναι. Αν δεν είναι συνδεδεμένος σε ηχεία, μην τον ανάβεις.


Στης λαμπες ο χαρακτηρισμος ΚΤ 88, ΚΤ90, ΚΤ120, ΚΤ 150, ΚΤ 170 απευθυνεται μονο στην αυξηση των βατ τους καθε τυπου λυχνιας η εχει επιδραση και στην ποιοτητα του ηχου?
Έχει επίδραση και στην ποιότητα του ήχου, αλλ' αυτό που επιδρά μακράν περισσότερο στην ηχητική ποιότητα είναι η σχεδίαση του κυκλώματος.


Στα ρευματα ηρεμιας πχ στης ΚΤ 150 σου λεει ο κατασκευαστης στο μανιουαλ 100ma μηπως να ρυθμισουμε πχ στα 90 η 80 ma βοηθαμε να μην ζοριζουμε την λαμπα κερδιζουμε σε χρονικο περιθωριο ωρες λειτουργιας?
Ceteris paribus, ναι, με κάποια αύξηση της παραμόρφωσης, αλλά όχι ενοχλητικά. Μην το κάνεις. Μια ζωή την έχουμε!

Τριοδο η πεντοδο?
Πέντοδο. Στην τρίοδο ισχύει το πιο γλυκό παίξιμο, δηλαδή παίξιμο με περισσότερη παραμόρφωση. Διάλεξε αυτό που σου αρέσει.


Στην πισω οψη του ενισχυτη εχει μπορνες 4 η 8 ωμ αν συνδεσω τα 8ωμα ηχεια μου στην μπορνες των 4 ωμ κερδιζω σε γκαζι?
Χάνεις γκάζι, που μπορείς να αναπληρώσεις φέρνοντας τα ηχεία πιο κοντά. Και με ελαφρά καλύτερη ποιότητα στο μπάσο. Αν θέλεις, ζήτησε από τους τσακιριδαίους να σου βάλουν νέους μετασχηματιστές εξόδου σε κάποιο μοντέλο που έχεις, βγάζοντας έξω και τάπες για 2 και 1Ω. Και παίξε. Έχοντας πάντα υπ' όψιν, ότι μπορείς να συνδέσεις ηχείο σε τάπα ένδειξης ίσης ή μεγαλύτερης μικρότερης της ονομαστικής αντίστασής του, αλλά όχι το αντίστροφο.
 
Last edited:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.019
Μηνύματα
3.038.360
Members
38.523
Νεότερο μέλος
seos
Top