1. Καλώς ήρθατε στο AVsite! Ελάτε στην παρέα μας κάνοντας εγγραφή!
    Απόκρυψη ανακοίνωσης

Ας μιλήσουμε για το feedback

Συζήτηση στο φόρουμ 'ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΕΡΙ HIGH FIDELITY' που ξεκίνησε από το μέλος okakosolikos, στις 13 Μαρτίου 2018.

Tags:
?
  1. Είναι του σατανά

    35,0%
  2. Λίγο feedback βοηθάει

    5,0%
  3. Είναι απαραίτητο

    17,5%
  4. Όσο περισσότερο, τόσο το καλύτερο

    12,5%
  5. Ό,τι πει η γυναίκα μου

    40,0%
Multiple votes are allowed.
  1. okakosolikos

    Εγγραφή:
    22 Οκτωβρίου 2010
    Μηνύματα:
    710
    Likes:
    779
    Άντε μιλήστε!

    Εντάξει, ας αρχίσω εγώ με λίγο λαϊκή επιστήμη και θα έρθει και το ιππικό σε λίγο.

    Το feedback είναι η σχεδίαση κυκλώματος σε ενισχυτές με σκοπό τον έλεγχο της εισόδου της ενίσχυσης μέσω της ανατροφοδότησής της (εξού και feedback) από την έξοδο της ενίσχυσης.

    Να και ένα σχηματάκι:

    [​IMG]

    - Τι 'ναι αυτό ρε Γιώργο;
    - Να ρε, μπαίνει η μουσική από το ιντερκονέκτ, από το input
    - Ναι
    - E, αυτό το "A" είναι το τσιπάκι ή η λάμπα που ενισχύει το σήμα.
    - Ναι
    - Ε σου λέει, μετά που θα ενισχυθεί το σήμα, υπάρχει ένα καλωδιάκι μέσα στο κουτί του ενισχυτή σου που ξαναπάει στην είσοδο του τσιπ ή της λάμπας μέσω του "β".
    - Καλά το πας
    - Ε, αν δει το "β" ότι το σήμα δεν έχει καλό ήχο, κάνει ένα κολπάκι και στέλνει ένα σήμα που βοηθάει τον ενισχυτή σου, το "Α" να βγάζει πιο καθαρό ήχο
    - Α στο διάλο!

    Τώρα υπάρχουν positive και negative feedback, αυτά θα μου τα εξηγήσετε εσείς.

    Η απορία μου είναι η εξής:
    Γιατί (κάποιοι?) ενισχυτές όταν έχουν feedback ακούγονται πιο σκληροί (harsh θα έλεγαν οι εγγλέζοι) με μια έμφαση στα μεσοϋψηλά?




    ps. Όποιος μετατρέψει το thread σε ενεργά vs παθητικά, να του πέσει το πουλάκι του. ...για λίγο
     
  2. costas EAR

    costas EAR Δόκτωρ ΔιαXύσιος
    Editor

    Εγγραφή:
    3 Οκτωβρίου 2004
    Μηνύματα:
    22.248
    Likes:
    17.333
    Είναι σίγουρα του σατανά.

    Το απεχθάνεται κάθε γνήσιος χαϊεντάς, όπως ο δγιάλος το λιβάνι.
     
  3. PeterMeni

    PeterMeni DIY
    Moderator

    Εγγραφή:
    21 Απριλίου 2008
    Μηνύματα:
    7.087
    Likes:
    4.066
    Πρέπει να είναι ένα από τα 2-3 θέματα του ήχου που έχω ακούσει τις περισσότερες παπαριές στα τόσα χρόνια.
    Και κυρίως από άτομα που δεν έχουν ιδέα...
     
  4. melina

    melina Mod of our heart!
    Moderator

    Εγγραφή:
    27 Ιουλίου 2007
    Μηνύματα:
    12.852
    Likes:
    16.121
    Δεν ξέρω τι λέτε για τον ήχο αλλά ο κλειστός βρόγχος σαφως και είναι ένα καλύτερο σύστημα ελέγχου.
     
  5. costas EAR

    costas EAR Δόκτωρ ΔιαXύσιος
    Editor

    Εγγραφή:
    3 Οκτωβρίου 2004
    Μηνύματα:
    22.248
    Likes:
    17.333
    Ας το δούμε από την αρχή:

    Ο βρόγχος είναι ένας κεντρικός σωλήνας παροχής αέρα στους πνεύμονες.

    Ο βρόχος από την άλλη, είναι μια θηλιά.

    Ο κλειστός βρόγχος, θέλει επείγουσα αντιμετώπιση, δεν είναι αστείο.

    Πεθαίνεις λέμεεεε
     
  6. costas EAR

    costas EAR Δόκτωρ ΔιαXύσιος
    Editor

    Εγγραφή:
    3 Οκτωβρίου 2004
    Μηνύματα:
    22.248
    Likes:
    17.333
    Σκληρός ενισχυτής, ε; Σκληρό καρύδι.

    Ας το δούμε από την αρχή:
    Δεν υπάρχουν τρόποι να ακούσεις ενισχυτή.

    Ίσως μόνο αν χτυπάς το καπάκι του.
    Όσο πιο σκληρό καπάκι, τόσο πιο σκληρός θα ακουστεί.

    Παίζει ρόλο και με τι το χτυπάς. Μη το ξεχνάμε αυτό.



    ΥΓ. Δγιό πράγματα ακούμε: τα ηχεία και το χώρο.
    Ένα κι ένα, δγιό.
     
    christos77, cybernaut, Bhutia and 4 others like this.
  7. melina

    melina Mod of our heart!
    Moderator

    Εγγραφή:
    27 Ιουλίου 2007
    Μηνύματα:
    12.852
    Likes:
    16.121
    :roflmao:

    Τα παλιά τα χρόνια, τα δικά μου, ολοι το είχαν με γ.
    Έκανα μια βόλτα τώρα να δω τι γίνεται και βλεπω οτι το ΕΜΠ το έχει χωρίς γ ενώ το ΑΠΘ με το γάμμα.
    Μου θύμισε τη διαφορά που είχαν οι δυο σχολές στη σύμβαση των προσήμων στις καμπτικες ροπές στην τεχνική μηχανική.

    Closed loop να τελειώνουμε :laugh:
     
  8. diplomenos

    Εγγραφή:
    30 Οκτωβρίου 2009
    Μηνύματα:
    127
    Likes:
    64
    Τε ερώτημα ωστόσο παραμένει:
    αποτελεί το feedback την ορθότερη λύση στην ακριβή ενίσχυση του σήματος;
    Κι αν ναι γιατί δεν ενσωματώνεται σε όλους τους ενισχυτές να τελειώνουμε;
    α; (βαρύ που λένε και στα μέρη μου)
     
    christos77 likes this.
  9. costas EAR

    costas EAR Δόκτωρ ΔιαXύσιος
    Editor

    Εγγραφή:
    3 Οκτωβρίου 2004
    Μηνύματα:
    22.248
    Likes:
    17.333
    Ναι ρε, το ξέρω, και γω "βρόγχο γείωσης" έλεγα, κι ερχόταν ο Κόγιας και μου την έλεγε.:p

    Έχει πλάκα όμως! :party:

    Άμα θες να τελειώσει το θέμα, ενεργά.:gotcha:
     
  10. melina

    melina Mod of our heart!
    Moderator

    Εγγραφή:
    27 Ιουλίου 2007
    Μηνύματα:
    12.852
    Likes:
    16.121
    Ειχα έναν nuforce καποτε που ήταν closed loop...αν δεν κάνω λαθος :oops:
     
  11. costas EAR

    costas EAR Δόκτωρ ΔιαXύσιος
    Editor

    Εγγραφή:
    3 Οκτωβρίου 2004
    Μηνύματα:
    22.248
    Likes:
    17.333
    Με μια λέξη: ναι.

    Με πιο πολλές: βαργιέμαι. Πάντως ιδανικό σενάριο είναι το feedback να συμπεριλαμβάνει και το φορτίο. Το μεγάφωνο δηλαδή. Δηλαδή, ενεργά πολυενισχυόμενα χωρίς παθητικό κρος; Ναι.
     
    christos77, Bhutia and AKARL like this.
  12. diplomenos

    Εγγραφή:
    30 Οκτωβρίου 2009
    Μηνύματα:
    127
    Likes:
    64
    ναι αλλά για να τελειώσουμε πρέπει να αρχίσουμε κιόλας.
    Κοινώς χρειαζόμαστε μια ιστορική αναδρομή, 5-6 αξιώματα να πέσουν στο τραπέζι, κανά δγιάγραμμα και λοιπά τέτοια πεζά πράγματα για μας τους ανενεργούς (για το κομμάτι των ηχείων μιλάω μην μπερδεύεστε!)
     
    christos77, AKARL and costas EAR like this.
  13. argi

    Εγγραφή:
    28 Ιουνίου 2006
    Μηνύματα:
    28.155
    Likes:
    3.369
    Καλα το φιντ μπακ δεν ειναι αυτο που μπαινεις σε ενα σαιτ και λες την αποψη σου για το π[ροιον η την εταιρια ?
    υπαρχει και αλλο φιντμπακ.....σαν καποια μονομπλοκια 20τιας ( 003.jpg (theta)που λεγαν ζιρο φιντ μπακ......(διαφημιση ηχου οπισθοφυλλο) .....
    δηλαδη με ευχαιλαιο...το λυνουμε...ή να φωναξω την λουκα που τοχει........
     
    christos77, AKARL and costas EAR like this.
  14. diplomenos

    Εγγραφή:
    30 Οκτωβρίου 2009
    Μηνύματα:
    127
    Likes:
    64
    ουουουου αντικράιστ
     
  15. AKARL

    AKARL Sheik Yerbouti

    Εγγραφή:
    6 Ιανουαρίου 2015
    Μηνύματα:
    1.838
    Likes:
    3.936
    Ρητά και κατηγορηματικά ΟΧΙ!



    Κάπχοιος, αναλόγως του πόσο λάτρης της ... μουσικής είναι, ακούει, εκτός απ΄ τα ηχεία και το χώρο, πολλά άλλα πράγματα όπως: κάθε είδους κ@λώδια, βύζματα, πολύμπριζα, ρακ (ικριώματα τα λέει ο Μπουτιά), αντιστάσεις, πυκνωτές, μετασχηματιστές, κ@νους και άλλα αντικραδαζμικά, ακροδέκτες, κερματοδέκτες και ούτω καθεξής.

    Αγαπητέ μου ΕΑΡ φοβούμαι ότι τ΄ αφτχιά σου έχουν να δουν πάρα πολλά ακόμα στο θαβμαστό κόζμο το high-φάει ... :confused::confused::confused:
     
    christos77 and costas EAR like this.
  16. karolost

    Εγγραφή:
    6 Ιανουαρίου 2018
    Μηνύματα:
    93
    Likes:
    89
    Υπερ του καλου feedback
     
  17. argi

    Εγγραφή:
    28 Ιουνίου 2006
    Μηνύματα:
    28.155
    Likes:
    3.369
    δηλαδης αμα ακους τις κλ@νιες απο το διπλανο δωματιο δεν πχιανεται ?
     
  18. Bhutia

    Bhutia Hidden Guru
    Editor

    Εγγραφή:
    28 Μαρτίου 2009
    Μηνύματα:
    8.035
    Likes:
    9.750
    Άμα ο nuforce δεν ήταν,τότε θα είχε σοβαρό πρόβλημα.:p
    Και ύστερα...έκλαιγε.:cry:
    Δηλαδή το ίδιο το σύστημα κίνησης του μεγαφώνου αντί για τα παθητικά υλικά ενός δικτυώματος κρος.
    Προς αποφυγή ποαρανοήσεων,εννοείς από πλευρά...κοστολογίου,ή από πλευρά πιστότητας;
    (καθότι αρκετοί μπορεί να το...συγχέουν ενδόμυχα);)
    Σημειωτέον ότι διαδικασίες ανατροφοδότησης υφίστανται και σε πληθώρα βιολογικών συστημάτων,οπότε οι αντίστοιχες εφαρμογές στα ηλεκτρονικά κυκλώματα δεν αποτελούν...παρά φύσιν λειτουργίες κι επεμβάσεις στο σήμα.

    Λαμβάνοντας την ύπαρξη διαδοχικών ενισχυτικών σταδίων σε μια τοπολογία,μπορεί να εφαρμόζεται ως ολική ή τοπική επί μεμονωμένων σταδίων.

    Χάρη στην αρνητική ανατροφοδότηση (τμήμα πλάτους από το σήμα εξόδου ξανά στην είσοδο δεδομένου ενισχυτικού σταδίου υπό αντεστραμμένη όμως φάση) ζούμε σε μια τεχνολογική πραγματικότητα με ικανοποιητική σταθερότητα και αξιοπιστία στη συμπεριφορά των κυκλωμάτων έναντι συνθηκών όπως οι διακυμάνσεις θερμοκρασίας και το πέρασμα του χρόνου.Χάρη στη θετική τοιαύτη,υλοποιούνται μεταξύ άλλων και αποτελεσματικοί συγκριτές για σύγχρονες - ακατονόμαστες - ενισχυτικές τοπολογίες.

    Η ανάδραση δεν είναι υποχρεωτικό να εφαρμόζεται υπό μορφή τάσης,διότι υπάρχει και η - ωφελιμότερη αρκετές φορές - μορφή του ρεύματος.
     
    #18 Bhutia, 13 Μαρτίου 2018
    Last edited: 13 Μαρτίου 2018
  19. diplomenos

    Εγγραφή:
    30 Οκτωβρίου 2009
    Μηνύματα:
    127
    Likes:
    64
    Από τα λεγόμενά σου και διά της ατόπου απαγωγής συνάγεται ότι σε συμβατικές υλοποιήσεις με παθητικά ηχεία το feedback δεν μπορεί να συμπεριλάβει το φορτίο (ή δεν το κάνει καλά) και άρα σε αυτό το σημείο "μπάζει" η ιστορία.
    α;
     
  20. costas EAR

    costas EAR Δόκτωρ ΔιαXύσιος
    Editor

    Εγγραφή:
    3 Οκτωβρίου 2004
    Μηνύματα:
    22.248
    Likes:
    17.333
    Α, άμα είναι έτσι, να γίνω λάτρης της μουσικής.
    Πα ν'ακούσω τη στήριξη του καλωδίου του πολύμπριζου. Θα το ακουμπήσω πάνω σε τίμιο ξύλο, σκαλιστό, άβαφο αλλά περιποιημένο με οικολογικό υδατοδιαλυτό βερνίκι σε χρώμα μαγόν. Φυσικά σε αντικραδασμικά ποδαράκια, κι αυτά θα τα ακούσω τώρα, ένα ένα θα τα ακούω όμως, όχι όλα μαζί, μη μπερδευτώ.
    Auto merged
    Ναι.
    Έχουν υπάρξει περιπτώσεις που το προσπάθησαν.
    Τίμιες περιπτώσεις.
    Βγάζανε έξτρα καλώδιο να πηγαίνει στο ηχείο, για το φιντμπακ.
    Όλα έχουν γίνει στο μάταιο τούτο κόσμο.
    Άσε με τώρα, θα ακούσω τη διαφορά του καλωδίου αναλόγως αντικραδασμικής στήριξης του στηρικτικού του. Τι να σου εξηγώ τώρα, δε ξέρεις απ'αυτά.
     
    christos77, Dimifoot and AKARL like this.

Μοιραστείτε τη σελίδα