Βιντεοκάμερες & Format

Μηνύματα
1.159
Reaction score
5
Standard VHS και VHS-C (αναλογικό)

VHS , που σημαίνει Video Home System , πρωτοπαρουσιάστηκε την δεκαετία του 70 ως τρόπος εγγραφής off-air TV broadcasts για αρχείο και του γνωστού time-shifting. Οι πρώτες consumer βιντεοκάμερες ήταν VHS, χρησιμοποιώντας την μεγάλη κασέτα VHS. Ξεκίνησαν να «χάνονται» στα μέσα του 80 διότι το μικρότερο VHS-C φορμά παρουσιάστηκε το 1982 ως παράγωγο του VHS. Χρησιμοποιώντας μικρότερες  εκδόσεις του VHS, το  S-VHS έγινε γνωστό ως αναλογικό φορμά εγγραφής που χρησιμοποιούσε 1/2" κασέτες, αν και οι χρόνοι εγγραφής στο SP  (standard play mode) ήταν το πολύ 60 λεπτά. Οι μικρές κασέτες μπορούν να αναπαραχθούν σε κανονικά full size vhs video χρησιμοποιώντας αντάπτορα που κυκλοφορεί στο εμπόριο. Το Vhs φορμά δεν χρησιμοποιείται πλέον και είχε «εκθρονιστεί» από το Video8 της Sony από τις αρχές του 90.


Super-VHS and Super VHS-C (αναλογικό)

S-VHS , χρησιμοποιεί a υψηλότερο bandwidth για να επεξεργαστεί σήματα, με έντονα πολύ καλύτερη ποιότητα από το στάνταρτ VHS. Χρησιμοποιήθηκε και σε μεγάλες αλλά και σε vhs-c κασέτες. Το S-VHS πετυχαίνει υψηλότερη ποιότητα εικόνας από το VHS λόγω του εξελιγμένου signal processing. Πιο συγκεκριμένα, τα χρώματα (όπως το κόκκινο) μεταχειρίζονταν πιο «εξειδικευμένα» . Γενικά το S-VHS έδωσε σημαντικές και έντονες βελτιώσεις σε σχέση με το απλό VHS, αν και χρειαζόταν ειδική κασέτα για την εγγραφή. Οι εγγραφές σε  S-VHS δεν μπορούν να αναπαραχθούν σε standard VHS players.

Το S-VHS χρησιμοποιούταν ως sub-mastering format για πολλά χρόνια. Με την παρουσίαση των οικονομικών ψηφιακών φορμά όπως το mini-DV και Digital8, το S-VHS μεταμορφώθηκε σε «παλιό» & «απαρχαιωμένο»  - όπως άλλωστε έγινε και με το VHS.


Video8 (analogue)

To Video 8 πολύ γρήγορα πήρε μερίδιο της αγοράς στα μέσα του 1980.. Αρχικά, σε μέγεθος 8mm η κασέτα ήταν πιο μικρή από το VHS. Ο χρόνος εγγραφής ανέβηκε στα 90 λεπτά και για πρώτη φορά μια πραγματικά οικονομική κάμερα βρήκε το δρόμο της στην αγορά..
Το Video8 έδωσε τη δυνατότητα ο αγοραστής να τραβάει βίντεο των διακοπών του και άλλων  δραστηριοτήτων με σχετικά χαμηλό κόστος και με μια κασέτα πολλές φορές να είναι αρκετή. Το φορμά έγινε γνωστό και πούλησε σε βιομηχανικούς και δημόσιους φορείς  . Αν και αναλογικό φορμά, ακόμα είναι διαδεδομένο και χρησιμοποιείται.


Hi8 (analogue)

Όπως και το S-VHS, το Hi8 χρησιμοποιεί S-Video processing για να παράγει καλύτερης ποιότητας εικόνες κατά τη διάρκεια της αναπαραγωγής. Οι Hi8 εγγραφές πρταγματοποιούνται με τη χρήση Metal Evaporated tape coatings που παράγουν μεγαλύτερης ανάλυση εγγραφές. Ως αναλογικό μέσο εγγραφής, το Hi8 παράγει σημαντικά υψηλότερης ποιότητας εικόνα από πχ το VHS και είναι σχεδόν ίσο με το S-VHS. Πάντως το βασικό προτέρημα του φορμά είναι το μικρό του μέγεθος. Τα  90 λεπτά maximum εγγραφής μπορούν να πραγματοποιηθούν με λιγότερη «ταινία» από πχ το VHS.. Το μικρότερο μέγεθος της κασέτας βοηθά τους κατασκευαστές να παράγουν μικρότερου μεγέθους κάμερες . Βάσει αυτού του πλεονεκτήματος εμφανίστηκε η σειρά Sony Handycam (και μετά ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές). Πέραν των ψηφιακών φορμά (πχ: mini-DV, Digital8, DVC-Pro, DV-Cam), το Hi8 θεωρείται το καλύτερο αναλογικό φορμά.

Με την παρουσίαση και  διάδοση των νέων ψηφιακών φορμά  (το mini-DV πρωτοπαρουσιάστηκε το 1995 στην μη εμπορική και «άγνωστη» Sony DCR-VX1000E κάμερα) είναι αναπόφευκτο το γεγονός ότι τα Video8 και  Hi8 φορμά θα βρούν σύντομα μια θέση στην ιστορία και θα αποσυρθούν. Είναι γεγονός όμως– αναμφισβήτητο , ότι θέλοντας να παρατείνει την παραγωγή κασετών 8mm για μερικά ακόμα χρόνια , η Sony πολύ έξυπνα υιοθέτησε το φορμά για να δώσει δυνατότητα τύπου DV ψηφιακών σημάτων σε ήδη υπάρχουσες αναλογικές 8mm κασέτες. Το αποτέλεσμα αυτού ήταν το Digital8. Πολλές Digital8 κάμερες δίνουν τη δυνατότητα όχι μόνο ψηφιακής και αναλογικής αναπαραγωγής αλλά και αναπαραγωγής Video8 και Hi8 αναλογικών εγγραφών. Αυτό ήταν πολύ χρήσιμο για εισαγωγή παλαιότερων κασετών σε έναν υπολογιστή για video editing.


MiniDV

Από όλα τα μικρά καταναλωτικά φορμά , το μικροσκοπικό mini-DV φορμά είναι μακράν το καλύτερο. Η σημερινή σειρά των Mini dv καμερών μπορούν να γράψουν εικόνα μέχρι περίπου 500 γραμμές ανάλυσης χρησιμοποιώντας ένα φορμά που υπήρχε από το 1995. Τα ψηφιακά φορμά που είναι βασισμένα στο mini-DV (ανάμεσα τους και το υψηλότερων προδιαγραφών παράγωγο της, DVCam (Sony) και DVC-Pro (Panasonic) αποδίδουν πληθώρα νέων ολοκληρωμένων δυνατοτήτων. Το  DV εκμεταλλεύεται ένα σύστημα συμπίεσης  ώστε πολύ υψηλής ποιότητας εικόνες να μπορούν να εγγραφούν σε μικροσκοπικές ταινίες – και κατάφερε να γίνει standard στο κομμάτι των ψηφιακών κασετών και χρήσης ψηφιακού βίντεο. Ο ήχος , επίσης είναι πολύ υψηλής ποιότητας, με 12-bit και 16-bit encoding να είναι ο κανόνας (CD audio quality.) Το DV επωφελείται από το PCM (Pulse Code Modulation) 12-bit και 16-bit stereo audio εγγραφή και αναπαραγωγή, με τη επιπρόσθετη λειτουργία του audio dubbing (ή πιο συγκεκριμένα,  υποκατάστατο το προ-ηχογραφημένου ήχου με νέο υλικό ήχου καθώς  διατηρείται το βίντεο) το οποίο μπορεί να γίνει output (από την κάμερα) σε ένα άλλο recorder ή τηλεόραση.



Digital 8

Αυτό το πρόσφατο φορμά (1998) είναι “έξυπνο” διότι ενεργοποιεί DV εγγραφή σε ένα ήδη υπάρχων Hi8 αναλογικό φορμά  το οποίο είναι σε stock λόγω εμφάνισης ψηφιακής τεχνολογίας (και το οποίο λογικά είναι πολύ οικονομικότερο του DV). Οι D8 κάμερες πάντως θα γράψουν την κασέτα γρηγορότερα όταν γράφουν ψηφιακά σε Hi8 κασέτες, δίδοντας περίπου 40 λεπτά ψηφιακής εγγραφής σε μια  60άρα Hi8 κασέτα.
Οι Digital8 κάμερες χρησιμοποιούν τον ίδιο codec (compression/decompression αλγόριθμος) όπως τα  miniDV, αλλά το έξυπνο της υπόθεσης είναι ότι οι αναλογικές Hi8 κασέτες είναι οι κασέτες εγγραφής.
Οι D8 χρησιμοποιούν επίσης PCM digital. Σε συγκεκριμένα μοντέλα D8 υπάρχει και η δυνατότητα "audio dub", που το  mono audio track μπορεί να αντικατασταθεί με άλλη πηγή ήχου, όπως ομιλία, καθώς θα διατηρεί τον ήχο που υπάρχει στο stereo digital audio track και στο βίντεο. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Digital8 είναι ότι οι χρήστες θα μπορούν να αναπαράγουν παλαιές αναλογικές 8mm κασέτες όπως  Video8 and Hi8. Αν αυτό σας ενδιαφέρει, έχετε υπ’όψιν σας ότι οι νέες D8 της sony δεν είναι "backwards compatible".

Τέλος , όλες οι Digital8 κάμερες , έχουν  iLink (FireWire) όπως άλλωστε και οι MiniDv
 


Μηνύματα
1.159
Reaction score
5
Ευχαριστώ !

Έψαξα . βρήκα, μετέφρασα κάποια κομμάτια από κείμενα αλλά σίγουρα δεν είναι 100% ολοκληρωμένο. :oops:

Με το που θα βρω χρόνο θα φτιάξω κάτι πιο ολοκληρωμένο (including pics).

Enjoy for now :wink:
 

Μηνύματα
1
Reaction score
0
Απάντηση: Βιντεοκάμερες & Format

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΦΙΛΟΥ .ΜΟΥ ΕΣΠΣΣΕ Η ΟΘΟΝΗ ΤΗΣ ΒΙΝΤΕΟΚΑΜΕΡΑΣ ΜΟΥ SONY DCR -DVD-405E .ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΗ ΒΡΩ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΩ ΚΑΡΑΒΙΣΙΑ ΣΤΗ SONY
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Απάντηση: Βιντεοκάμερες & Format

VIDEO FORMATS SUPPLEMENT

Σαν συμπλήρωμα στα παραπανω,ας αναφερθούμε και στα υπόλοιπα…
Ξεκινάμε…

The Beta / Betamax Format




Η μορφή βίντεο beta περιλαμβάνει την αποτυχημένη Betamax σε επίπεδο καταναλωτών καθώς και μια σειρά από πολύ επιτυχημένες μορφές επαγγελματικού επιπέδου. Η επαγγελματική μορφές Beta έχει-ειχε ηγετική θέση στην αγορά τηλεοπτικής παραγωγής, κυρίως στον τομέα των ENG (Electronic News Gathering)


Α.The-Betamax Format

Το Betamax αναπτύχθηκε από τη Sony και ξεκίνησε το 1975. Ήταν το πρώτο εμπορικά επιτυχημένο πρότυπο οικιακού βίντεο. Στον περίφημο πόλεμο* μορφής που ακολούθησε, το Betamax έχασε από το σύστημα VHS της JVC.Με το Betamax άρχισε η επανάσταση του οικιακού βίντεο. Για πρώτη φορά οι άνθρωποι ήταν σε θέση να κάνουν τα εξής:
* Εγγραφή τηλεοπτικών εκπομπών με χρόνο-μετατόπιση (προβολή αργότερα)
* Προβολή κινηματογραφικής ταινίας στο σπίτι

Tape Width| 12.70 mm (½ inch)
Tape speed| 1.873 cm/s
Cassette Size| 156 X 96 X 25 mm
Record Time| Up to 215 minutes. Most standard Betamax tapes are 60 minutes.
Video bandwidth| Approx 3.2 MHz
Horizontal resolution| Approx 250 lines
Vertical resolution| lines for NTSC, lines in PAL
Tο Betamax έχει μόνο ένα audio mode που επιτρέπει το σύνολο του εύρους ζώνης να χρησιμοποιούνται για τον ήχο. Επειδή χρησιμοποιεί ένα helical scanning recording head, , αυτό σημαίνει υψηλότερες ή αν θέλετε high-fidelity ηχογραφήσεις σε σύγκριση με τα stationary-head audio tape recorders. Προς τα τέλη της δεκαετίας του 80 είχε ήδη χάσει τον πόλεμο των φορμά όπως ειπαμε,ασχετα εάν κατασκευάζονταν ακόμα στην Αμερική Betamax μηχανές και μέχρι το 1998 στην Ιαπωνια…Μεχρι το 2002 που πέρασε πια στην ιστορία…
Betamαχ εξοπλισμό πια μόνο σε συλλέκτες…
----------------------------------------------------
*The Betamax vs VHS Format War

Αναφέραμε ήδη ότι το 1975 εισήχθη το video πρότυπο της Sony Betamax.Eνα χρόνο αργότερα εμφανίστηκε το VHS από την JVC .Τα δυο πρότυπα για μια δεκαετία περίπου «αγωνιστηκαν»σκληρα για την επικράτηση με τελικό νικητή το VHS. Η νίκη δεν οφείλεται σε οποιαδήποτε τεχνική υπεροχή ( το Betamax είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη μορφή), αλλά σε πολλούς παράγοντες. Το πώς ακριβώς και γιατί το VHS κέρδισε τον πόλεμο αποτέλεσε το αντικείμενο έντονων συζητήσεων. Πεποίθηση είναι ότι το τεχνικά ανώτερο Betamax χτυπήθηκε από το VHS με μάρκετινγκ. Στην πραγματικότητα, η αλήθεια είναι πιο περίπλοκη και υπήρχαν αρκετοί λόγοι για το αποτέλεσμα. Η Sony, , ισχυρίστηκε ότι τα προβλήματα αδειοδότησης μεταξύ της Sony και άλλων εταιρειών ήταν που επιβράδυνε την ανάπτυξη του Betamax και κι επέτρεψε στο VHS να εδραιωθεί. Ωστόσο, οι περισσότεροι που ασχολήθηκαν με το ζήτημα ,κατέληξαν ότι μάλλον υπήρχαν πιο σημαντικοί λόγοι απ'αυτους.

Είναι βεβαίως αλήθεια ότι οι VHS μηχανές ήταν αρχικά πολύ απλούστερες και φθηνότερες ως προς την κατασκευή, η οποία θα ήταν προφανώς ένας πόλος έλξης για τις εταιρείες να αποφασίσουν ποιο πρότυπο να υποστηρίξουν. Έχει επίσης αναφερθεί ότι η Sony κατά λάθος έδινε στους ανταγωνιστές της ένα χέρι βοήθειας με την αποκάλυψη βασικών πτυχών της τεχνολογίας Betamax ,τα οποία στη συνέχεια ενσωματώθηκαν στο VHS.Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιοι κατασκευαστές χωρίζονται σε δύο στρατόπεδα: από την πλευρά Betamax ήταν η Sony, Toshiba, Sanyo, NEC, Aiwa, και Pioneer. Από την πλευρά της VHS ήταν η JVC, Matsushita (Panasonic), Hitachi, Mitsubishi, Sharp και Akai.
Για τους καταναλωτές, η άμεσα εμφανής διαφορά μεταξύ των δύο φορμά ήταν το μήκος της εγγραφής. Η Standard κασέτα Betamax διαρκούσε 60 λεπτά - δεν επαρκούσε για να καταγράψει μια ταινία. Αντίθετα, η 3-ώρα κασέτα VHS ήταν ιδανικό μέσο για την καταγραφή τηλεοπτικών προγραμμάτων και κινηματογραφικών ταινιών. Η Sony έκανε την προσαρμογή να προσφέρει διάφορες λύσεις για περισσότερο χρόνο εγγραφής, αλλά ήταν πολύ αργά. Το ζήτημα της καταγραφής χρόνου αναφέρεται συχνά ως ο πιο καθοριστικός παράγοντας για τον πόλεμο.
Ένα ακόμα ζήτημα αξιοσημείωτο είναι η πορνογραφία. Υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν ότι το περιεχόμενο για ενηλίκους δεν ήταν διαθέσιμο για Betamax (ενδεχομένως επειδή η Sony δεν θα το επέτρεπε), ενώ ήταν άμεσα διαθέσιμα στο VHS. Ή έτσι ή αλλιώς είναι ένα αμφιλεγόμενο θέμα. Πολλοί αναφέρονται σε αυτό ως γεγονός, ενώ άλλοι έχουν κάνει μια εκστρατεία απομυθοποίησης του"Μύθος της Betamax & πορνό".
Από κάποιο σημείο και για κάποιο λόγο,η επιλογή της ενοικίασης ταινιών σε VHS έγινε καλύτερη από το Betamax. Με αμφισβητήσιμο τρόπο μεν, αλλά μόλις συνέβη, δεν υπήρχε γυρισμός. Ιδιοκτήτες Betamax έφθιναν διαρκώς σε πορεία, ενώ οι οι VHS ιδιοκτήτες αυξάνονταν.

Ο πόλεμος είχε τελειώσει από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, αν και οι υποστηρικτές της Betamax συνέβαλαν στο να διατηρηθεί σε ένα μικρό τμήμα της αγοράς. Η Betamax παραγωγή στην Αμερική έληξε το 1993, και το τελευταίο Betamax μηχάνημα στον κόσμο έχει παραχθεί στην Ιαπωνία το 2002.

Φυσικά, τόσο το Betamax όσο και το VHS τελικά ξεπεράστηκαν από την ψηφιακή τεχνολογία…*
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Απάντηση: Βιντεοκάμερες & Format

Β.The Betacam Format

Μετά την ήττα της Sony στον πόλεμο ,ένας παρόμοιος πόλεμος αλλά με διαφορετικά αποτελέσματα ,ξέσπασε σύντομα…
Το Betacam, που ξεκίνησε το 1982, ήταν η πρώτη επαγγελματική μορφή βίντεο. Σε πλήρη αντίθεση με την αποτυχία της Betamax στην αγορά οικιακού βίντεο, το Betacam ήταν μια μεγάλη επιτυχία. Στην επαγγελματική αγορά, η ποιότητα και η αξιοπιστία είναι υψίστης σημασίας - σε αντίθεση με την καταναλωτική αγορά η οποία έχει να κάνει περισσότερο με την καταγραφή και τη διαθεσιμότητα των ταινιών,το Betacam ήταν μια υψηλής ποιότητας μορφή και προσέλκυσε την προσοχή των επαγγελματιών. Οι αρχικές κασέτες Betacam ήταν βασικά το ίδιο με Betamax. Η διαφορά ήταν ότι το Betacam χρησιμοποιουσε component video και όχι composite , και η εγγραφή γινόταν σε μια πολύ υψηλότερη ταχύτητα της ταινίας. Οι Betamax και Betacam ταινίες ήταν εναλλάξιμες (αντίθετα με την μετέπειτα Betacam SP).
Οι Betacam ταινίες ήρθαν σε δύο μεγέθη: S (small) και L (large). Οι Betacam μηχανές χρησιμοποιούσαν S ,ενώ τα Betacam tapes decks μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν είτε το ένα μέγεθος ή το άλλο…

Οι Betacam ταινίες ήταν 1/2-inch με 300 γραμμές της οριζόντιας ανάλυσης.

Το Betacam ήταν μια σχετικά σύντομη μορφή, η οποία αντικαταστάθηκε από την επόμενη γενιά της οικογένειας Beta: Betacam SP.

Betacam SP
Ο διάδοχος του Betacam της Sony, Betacam SP, ξεκίνησε το 1986 και πήγε για να γίνει η πιο επιτυχημένη γενικής χρήσης επαγγελματική μορφή βίντεο του 20ου αιώνα.
Το Betacam SP υιοθετήθηκε ως το standard format για εργασία στον τομέα, όπως η ENG (ηλεκτρονική συλλογή ειδήσεων), αλλά ήταν επίσης αρκετά καλό ώστε να χρησιμοποιείται για την επεξεργασία mastering. Κάθε αξιοπρεπές στούντιο είχε Betacam SP δυνατότητες.

Το "SP" σημαίνει «Superior Performance», η οποία επιτυγχάνεται με τη χρήση μιας ταινίας μετάλλου αντί του οξειδίου. Η οριζόντια ανάλυση αυξήθηκε σε περίπου 360 γραμμές. Τα μεγέθη των ταινιών ήταν ίδια με Betacam.


Betacam SX
Το Betacam SX είναι μια ψηφιακή έκδοση του Betacam SP. Ξεκίνησε το 1996 και ήταν η μεταβατική μορφή -σαν πιο φθηνότερο- από το Digital Betacam. Είχε επίσης το πλεονέκτημα να είναι συμβατό με Betacam SP ταινίες.

Χρησιμοποιεί μια συμπίεση MPEG 4:2:2 με 4 κανάλια 48 KHz 16-bit ήχου PCM.

Οι Betacam SX κασέτες έρχονται στα ίδια S και L μεγέθη, όπως άλλες μορφές Beta, χρώματος κίτρινου. Οι S ταινίες έχουν ένα χρόνο καταγραφής περίπου 60 λεπτά ενώ οι L μέχρι και 194 λεπτά.

Digital Betacam

Το Digital Betacam, ή Digibeta ή D-Beta, εισήχθη από τη Sony το 1993, ως αντικατάσταση για την αναλογική μορφή Betacam SP. Το Digital Betacam ήταν ανώτερο σε επιδόσεις από τα DVCAM και DVCPRO, ενώ είναι φθηνότερα από ό, τι D1.

To Digital Betacam προσέλκυσε ένα σεβαστό ποσό επαγγελματιών, αλλά δεν προχώρησε μέχρι του σημείου να καταστεί βιομηχανικό πρότυπο όπως και ο προκάτοχός του…
Οι κασέτες σε μεγέθη είναι τα ίδια με τις άλλες εκδόσεις Beta: S (small) μπορεί να καταγράψει μέχρι 40 λεπτά, L (large) μέχρι 124 λεπτά,χρωματος γαλάζιου…

Το Digital Betacam χρησιμοποιεί component video 10-bit YUV 4:2:2, PAL ανάλυση 720x576, NTSC ανάλυση 720x480. Το bitrate είναι 90 Mbit / s. Υπάρχουν 5 κανάλια ήχου - 4 κύρια κανάλια (ασυμπίεστο PCM 48KHz) και 1 cue tracκ

Ορισμένος Digital Betacam εξοπλισμός είναι συμβατός με Betacam και Betacam SP.
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Απάντηση: Βιντεοκάμερες & Format

Γ.The D-VHS Format

Το D-VHS (Digital VHS) είναι μια μορφή βίντεο που αναπτύχθηκε και ξεκίνησε από την JVC και των εταίρων της ,την δεκαετία του 1990. Είναι πραγματικά ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα - μια πλήρως ψηφιακή μορφή, το οποίο προσφέρει εγγραφή σε όλες τις εγκεκριμένες μορφές DTV, καθώς είναι συμβατό με VHS και S-VHS.

Το D-VHS χρησιμοποιεί την ίδια μορφή κασέτας στάνταρ VHS. Μπορεί να κάνει εγγραφή και αναπαραγωγή τόσο τυπικής οσο και υψηλής ευκρίνειας,το ψηφιακό βίντεο είναι κωδικοποιημένο με MPEG-2,τα περιεχόμενα υψηλής ευκρίνειας καταγράφονται με 28,2 Mbit / s και ο μέγιστος χρόνος εγγραφής είναι 3,5 ώρες υψηλής ευκρίνειας έως και 49 ώρες της τυπικής ανάλυσης.

Κατά ειρωνικό τρόπο τη στενή σχέση μεταξύ D-VHS και VHS ακολουθησε η πτώση . Οι καταναλωτές κοιτούν μπροστά και η ζήτηση είναι χαμηλή για τα σχήματα τα οποία είναι ξεπερασμένα. Το καλύτερο που μπορούσε το D-VHS να ελπιζει,ηταν να καλύψει ένα μικρό τμήμα της αγοράς μέχρι το VHS να εξαλειφθεί.


D-Theater



Το D-Theater είναι ένα εμπορικό σήμα για τη διανομή των εκ των προτέρων εγγεγραμμένων D-VHS. Υποστηρίζει ανάλυση 720p και 1080i και ήχο Dolby. Είχε κάποια υποστήριξη από τους φανατικούς αλλά με την άφιξη των δίσκων υψηλής ευκρινείας παραγκωνίστηκε…


Δ.The DVCAM Format

Το DVCAM είναι μια παραλλαγή της μορφής DV που αναπτύχθηκε από τη Sony και με στόχο την ημι-επαγγελματική και κατώτερης ποιότητας επαγγελματική αγορά.
Χρησιμοποιεί τον ίδιο τύπο της ταινίας και συμπίεση ως DV και MiniDV αλλά με μεγαλύτερη ταχύτητα (περίπου 50% πιο γρήγορα).
Το DVCAM VCR μπορεί να αναπαράγει βίντεο περιεχομένου DV , καθώς και ορισμένες συσκευές βίντεο μπορουν επίσης να παίξουν DVCPRO.Παρέχει επίσης μια λειτουργία HD.

Tape ME| (Metal Evaporate)
Track Pitch |15 micrometres
Track Width| 15 micrometres (10 micrometres on some early gear)
Tape Speed| 28.215 mm/sec
Record Time| Standard: 184 mins, MiniDV: 40 mins
Compression| Intra-frame, 5:1 DVC-format DCT, 25 Mbps video data rate
Resolution & Sampling| 720x576, 4:2:0 (PAL), 720x480, 4:1:1 (NTSC)
Audio| 2 ch @ 48 kHz, 16 bits; 4 ch @ 32 kHz, 12 bits--Will accept 2 ch @ 44.1 kHz, 16 bits via 1394 I/O locked


The DVCPRO Format

Το DVCPRO αναπτύχθηκε από την Panasonic. Πρόκειται για μια παραλλαγή της μορφής DV, που απευθύνεται στους επαγγελματίες της αγοράς (ιδίως για τις εργασίες ENG).

Είναι επίσης γνωστό ως DVCPRO Standard ή DVCPRO25, για να διαφοροποιηθεί από άλλες παραλλαγές. Οι κασέτες DVCPRO έχουν ένα κίτρινο καπάκι, οι DVCPRO50 έχουν ένα μπλε και οι DVCPRO HD έχουν ένα κόκκινο .
Τα VCRs DVCPRO μπορούν να παίξουν κασέτες DV και DVCAM, αλλά δεν μπορούν να γράψουν σε αυτές τις μορφές. MiniDV ταινίες μπορεί να παίξουν με έναν προσαρμογέα.

Manufacturers| Panasonic, Philips, Ikegami, Hitachi.
Tape |MP (Metal Particle)
Tape Speed| 33.82 mm/sec
Track Pitch| 18 micrometres
Track Width| 18 micrometres
Compression| Intra-frame, 5:1 DVC-format DCT, Bitrate 25 Mbps
Cassettes| 63 min, 123 min, 184 min
Resolution & Sampling| 720x576,4:1:1 (PAL)720x480 4:1:1 (NTSC)
Audio| 16 bit/48 kHz. Additional analog cue track


DVCPRO50 Format

Το DVCPRO50 είναι μια βελτιωμένη έκδοση του DVCPRO, με στόχο το υψηλότερο επαγγελματικό κομμάτι της αγοράς. Οι κασέτες DVCPRO50 επισημαίνονται με γαλάζιο καπάκι.
Προσφέρει επισης δύο πλεονεκτήματα σε σχέση με το τεχνικό πρότυπο DVCPRO:

* Το bitrate διπλασιάζεται στα 50 Mbps
* Και το Colour-sampling resolution είναι 4:2:2 αντί 4:01:01

Ο αυξημένος ρυθμός δεδομένων σημαίνει ότι η καταγραφή του χρόνου για DVCPRO50 είναι το ήμισυ του προτύπου DVCPRO.
Το DVCPRO50 είναι συμβατό με το πρότυπο DVCPRO.

The DVCPRO HD Format

Το DVCPRO HD είναι μια βελτιωμένη έκδοση του DVCPRO και DVCPRO50. Το DVCPRO HD αυξάνει το ρυθμό μετάδοσης δεδομένων σε 100Mbps, κι είναι ο λόγος που μερικές φορές ονομάζεται DVCPRO100. Οι κασέτες DVCPRO HD προσδιορίζονται από ένα κόκκινο καπάκι.

Παρά την "HD" ετικέτα,το DVCPRO HD δεν είναι πραγματικά υψηλή ευκρίνεια με την τρέχουσα έννοια του όρου. Οι υψηλότερες αναλύσεις γίνονται downsampled ως εξής:

* 1280x720 γίνεται 960x720
* 1920x1080 γίνεται 1280x1080 (59.94i)
* 1920x1080 γίνεται 1440x1080 (50i)

Τα σήματα γίνονται upscale στην αναπαραγωγή για καλύτερη συμβατότητα με υψηλής ευκρίνειας εξοπλισμό.

Το DVCPRO50 είναι συμβατό με το πρότυπο DVCPRO και DVCPRO50.
...



Thanks to Mike&Joe
...
 

Μηνύματα
901
Reaction score
54
Απάντηση: Βιντεοκάμερες & Format

Λοιπόν παιδιά θα συμπληρώσω λίγα πράγματα, ως μεγαλύτερος, γιατί τα έζησα στην πράξη και τα πλήρωσα σε χρήμα.
Αρχικά εκτός από το VHS και το BETA υπήρχε και ένα καλύτερο ελαφρώς σύστημα το VIDEO2000 της PHILIPS, που πήγε άπατο πρώτο απ'όλα.
Τα συστήματα αυτά αποτελούσαν τροχοπέδη για χρόνια, για οποιονδήποτε ερασιτέχνη βιντεολήπτη. Κυκλοφόρησαν φορητά βίντεο, που τα κρέμαγες στον ώμο και πάνω σε αυτά συνέδεες μια κάμερα. Η ανάλυση της εικόνας ήταν το πολύ 250 γραμμές . (Οι κάμερες αρχικά χρησιμοποιούσαν Λυχνίες ως μέσο σύλληψης της εικόνας ,τα CCD ήρθαν λίγο αργότερα. Πάντως μια panasonic που είχα με την πιο προηγμένη τότε λυχνία newvicon ,λίγο πριν την επέλαση των ccd απέδιδε πολύ καλά. Και το λέω γιατί η εικόνα από τις περισσότερες κάμερες δε βλεπότανε. )
Το χειρότερο ήταν το θέμα της αντιγραφής. ήδη κατά το πρώτο αντίγραφο η πτώση της ποιότητας ήταν αισθητή. Στο δεύτερο ήταν τεράστια και στο τρίτο, είτε η εικόνα δε βλεπότανε , είτε έχανε το συγχρονισμό της.
Πώς να κάνεις μοντάζ; Και πώς να αντιγράψεις το τελικό βίντεο, αφού ήδη θα πήγαινες σε αντίγραφο τουλάχιστον 3ης γενιάς;
Μετά βγήκαν τα camcorder, οπότε η μονάδα βίντεο ενσωματώθηκε στην κάμερα. Οι τιμές ήταν πολύ υψηλές (400.000-500.000 δρχ ήταν πολλά λεφτά τότε, όταν ένα παλιό τριάρι στα Άνω πατήσια είχε 1.800.000 δρχ) και η απόδοση μέτρια.
Το super VHS ανέβασε την ανάλυση στις 400 γραμμές, βελτίωσε πολύ την εικόνα, αλλά δεν έπαυε να είναι ένα αναλογικό φορμά.
Το video8 και Hi8 της Sony , δεν έφερε κάποια μεγάλη αλλαγή, αφού και αυτά ήταν αντίστοιχα του VHS και του SVHS (ίσως λίγο καλύτερα στο θέμα του θορύβου), ούτε έπεσαν οι τιμές με την κυκλοφορία του.
Για επεξεργασία σε pc ας μη μιλήσουμε καλύτερα. Πάμε στο 1997. Πανάκριβες κάρτες σύλληψης της εικόνας, (οι οποίες ψηφιοποιούσαν το αναλογικό βίντεο και το συμπίεζαν , ως motionjpeg συνήθως) υπολογιστές που σέρνονταν ..., σκληροί δίσκοι αστείας χωρητικότητας...

Η μεγάλη ανατροπή ήρθε με το mini DV.
To digital8 είναι ουσιαστικά το ίδιο φορμά σε άλλου τύπου κασσέτα.
Ψηφιακά αρχεία , που μπορείς να αντιγράφεις χωρίς απώλειες και να τα επεξεργάζεσαι στον υπολογιστή σου, να κάνεις μοντάζ κλπ.

(Την εποχή του VHS για να βάλεις έστω και τίτλους σε μια ταινιούλα, χρειαζόσουν τιτλέζα με κόστος τότε 200.000 έως 250.000 και με λατινικούς χαρακτήρες....μερικές ακριβές κάμερες την είχαν ενσωματωμένη. Ένας μείκτης βίντεο, για dissolve και εφφέ μου κόστισε 500.000 δρχ. και έκανε λιγότερα απ'ό,τι κάνει τώρα ένα απλό προγραμματάκι βίντεο. Άσε που χρειαζόσουν τουλάχιστον 3 βίντεο και 4 μόνιτορ... )

Η δεύτερη μεγάλη ανατροπή = HDV
Από το 2004 με 2005 η Jvc και Sony παρουσίασαν το HDV. Βασισμένες στις κάμερες mini DV και αλλάζοντας τον αλγόρυθμο συμπίεσης σε mpeg2 , ανεβάζουν την ανάλυση σε επίπεδα high definition και από την ανάλυση 720Χ576 του απλού dv, η JVC πάει στα 720p (1280X720), η δε SONY στα 1080i (1440X1080) το οποίο προβάλλεται αναμορφικά ως 1920Χ1080.
Η διαφορά του HDV από το απλό mini DV στην πράξη είναι τεράστια! (όταν δει κανείς το αποτέλεσμα σε μόνιτορ ή προβολικό υψηλής ανάλυσης)

Η Sony κυκλοφόρησε την FX1 γράφοντας ιστορία.Μια κάμερα με 3 hyper had CCD (σαν αυτά που χρησιμοποιούσε σε επαγγελματικές κάμερες) και με ποιότητα εντελώς πρωτόγνωρη. Ακολουθεί η μικρότερη HC1 βασιζόμενη σε αισθητήρα CMOS και με ποιότητα αντάξια της μεγάλης αδερφής της.
Η JVC μένει έως και σήμερα στον επαγγελματικό ή ημιεπαγγελματικό χώρο κυρίως.
Ακολούθησε και η Canon με μερικές υπέροχες κάμερες και τη σκυτάλη πήραν οι κάμερες με σκληρούς δίσκους και μνήμες.

To avchd ,που κατά κόρον χρησιμοποιείται ως φορμά συμπίεσης στις κάμερες αυτές , αρχικά δε μπορούσε να συναγωνιστεί το HDV. Σταδιακά ο αλγόριθμος βελτιώθηκε και το μέγιστο bitrate των 17Mbps ανέβηκε στα 24, που είναι μεν ικανοποιητικό, αλλά δεν έχει σχέση με το bitrate των επαγγελματικών καμερών, που ξεκινά από τα 35 Mbps και φτάνει σε τρελά ποσά.

Τέλος στο χορό έχουν μπει και οι φωτογραφικές μηχανές. Μεγάλη αίσθηση προκάλεσε η Canon EOS5 mkII , που προσέφερε δυνατότητες λήψης βίντεο υψηλής ποιότητας, με ήχο. Το μεγάλο πλεονέκτημα ήταν και είναι ,ότι ο μεγάλος σε μέγεθος αισθητήρας της DSLR φωτογραφικής μηχανής, προσφέρει έλεγχο του βάθους πεδίου, ώστε να μπορεί κανείς να εστιάσει στο θέμα του, θολώνοντας το φόντο και να δώσει μια πιο κινηματογραφική αίσθηση στην εικόνα. (Επίσης να οδηγήσει το μάτι του θεατή εκεί ,που θέλει αυτός.)
Στην πράξη μέχρι και σήμερα οι DSLR δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως μια καλή βιντεοκάμερα, αφενός λόγω δυσχρηστίας, αφετέρου λόγω αδυναμιών στο autofocus, στον έλεγχο της έκθεσης και των προβλημάτων, που παρουσιάζουν στην εικόνα , όπως σπαστή κίνηση, τρεμάμενες γραμμούλες κλπ κλπ., τα οποία έχουν σε μεγάλο βαθμό μετατρέψει τον αρχικό ενθουσιασμό σε απογοήτευση και αναμονή. (Υπό προϋποθέσεις βέβαια αποδίδουν εξαιρετικά, οπότε αναμένεται βελτίωση στο άμεσο και όχι και τόσο άμεσο μέλλον.)

Υ.Γ Αναφέρθηκα μόνο στα ερασιτεχνικά φορμά (πιο πάνω αναφέρετε κάποια επαγγελματικά , όπως το dvcpro50.) Επίσης το digital vhs δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην Ελλάδα και γενικότερα στην Ευρώπη, ούτε όμως και στην Αμερική διαδόθηκε ευρέως. Τέλος η Canon EOS5 mkII δεν είναι η μόνη dslr , που γράφει βίντεο, αλλά είναι η πρωτοπόρος και έχει δημιουργήσει το μύθο της (δικαίως ή αδίκως).
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.184
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top