Βιντεοκαμερα και High Definition...

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Οσο περναει ο καιρος και ολο πιο πολλοι εισχωρουν και πιο βαθεια στα του HD ,ισως ειναι μια καλη ευκαιρια να πουμε δυο λογια για τα φορμα τα συγκεκριμενα.

Eρχεται η ωρα που καποιος λοιπον αποφασιζει ν’αγορασει μια καμερα για χρηση στο σπιτι,στην εξοχη,σε διαφορες κοινωνικες εκδηλωσεις κλπ,αντιμετωπιζει το εξης προβλημα.Αν υποθεσουμε οτι εχει δει αρκετο υλικο ή σε standalone player ή απο αρχεια στο pc του,φθανοντας στην αποφαση της αγορας ,τον διατρεχει κρυος ιδρωτας...

«Να παρω εκεινη την ταδε μαρκα που εχει και συμβατοτητα με τις προηγουμενες κασσετες μου και ειναι πολυ καλη,και ανεβαζει αναλυση 1920χ1080,και εχει σχετικα φθηνη τιμη,φοβερα χρωματα,και γραφει ακομη και σε 24p?»

«Σιγα μην αρχισω να γεμιζω παλι με κασσετες ,καλωδια ,προβληματα ασυχρονου ηχου με την εικονα,ενω υπαρχουν λυσεις με ενα memoryνα εχω ολα τα καλουδια και σε φθηνοτερη τιμη και ισως σε καλυτερη αναλυση...»

«Ο δικος μου ο σκληρος οταν γραφει ,"ζωγραφιζει" ακομη και σε υψηλες αναλυσεις ,χωρις απωλειες,τα εχει ολα ετοιμα και μενα κλικ!ετοιμο και το δισκακι.Ασε που και να ξεχαστω εχω την δυνατοτητα να γραψω και στην εσωτερικη μνημη ή την εξωτερικη,οποτε τα εχω ολα...»

Αβυσσος...Βαζει τα κλαματα και οι περαστικοι απορουν ...Παιρνει την μεγαλη αποφαση και εισερχεται σε καταστημα ειδων τεχνολογιας για να ξεχαστει ολιγον τι...,μηπως και καποιος ισως υπαλληλος του ξαναπει αυτο που ειχε στον νου του να παρει,αλλα οι κακες φωνες τον σταματησαν στην εξωθυρα...

«Παρακαλω ο κυριος,τι θα επιθυμουσε;»
-Να,ξερετε ..ηθελα ..ειχα σκεφθει να δω καποια βιντεοκαμερα για HD ,αυτη που παιρνει και κασσετες...και εχει και ...
«Α!!βεβαιως αγαπητε μου,οριστε παρακαλω απο δω ενα μοντελακι που βγαζει ματια!!!Ειναι καμερα HDV που ειναι συμβατη και με τις κασσετες mini dv ,εαν ειχατε καποια τετοια μεχρι τωρα, οποτε ειστε καλυμμενος...»
-Και πόσο κανει;
«Αυτο μην σας ανησυχει.Εχομεν μεγαλη ποικιλια...Εξαλλου με τα ιδια σχεδον χρήματα μπορειτε να αποκτησετε ενα μοντελο με καρτα μνημης...»
-Αυτο... μηπως μπορειτε να μου πειτε κατι παραπανω;
«Μα και βεβαια,αλλοιμονο...Λοιπον,η καμερα με καρτα μνημης γραφει σε HD και αυτη,χωρις κασσετες και αλλες ανησυχιες.Αναλογα την ταχυτητα του θεματος εχετε και επιλογη εγγραφης και φυσικα με τις τιμες που εχουν οι καρτες την σημερον ημερα δεν θα εχετε ν’ανησυχειτε για το μεσον εγγραφης πια...»
-Με τα ιδια χρηματα περιπου ειπατε;
«Φυσικα ,αλλα εχετε ακομη μια επιλογη ...Αν επιλεξετε καμερα με σκληρο δισκο,εχετε ολα τα παραπανω συν οτι αρκετα μοντελα υποστηριζουν και καρτα μνημης ...
Λοιπον;Τι νομιζετε οτι σας καλυπτει;»
-Ε...,ξερετε,θα σας εκμυστηρευτω κατι...
«Παρακαλω,οτι θελετε..»
-Ειδα λεει στον υπνο μου πως βρισκομουν μεσα σε μια τεραστια αιθουσα διδασκαλιας ,κι ενω ηταν γεματη μονο εγω ακουγα τον κυριο που ηταν ορθιος και μονολογουσε .Καπου-καπου,κρατουσα και σημειωσεις σε οτι ελεγε...Για μια στιγμη νομισα πως απευθυνθηκε σε μενα ρωτωντας με ...
“-Τι επιλογες εχεις παιδι μου αποκτωντας μια HDV;Mε δυο λογια αν γινεται...”
-E…εχω υλικο υψηλης αναλυσης σε κασσετα,μπορω να εχω συμβατοτητα με το προηγουμενο φορμα DV ,μπορω να το μονταρω σε αρκετα προγραμματα ή και να το μετατρεψω σε αλλο φορμα συμπιεσμενο,ωστε να κερδισω χωρο...
“-Μαλιστα ,μαλιστα...Και ποια ειναι τα τεχνικα του χαρακτηριστικα;”
:139:
HDV…
What is this?
If it rains I should have been always under an umbrella…:D

Ας δουμε τα τεχνικα χαρακτηριστικα ...




Συνεχιζεται...
 
Last edited:

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Ας τα παρουμε ενα-ενα...
Μεσον=Κασσετα οπως και στο sdv
Σημα βιντεο=720 και 1080
Αριθμος πιξελ=1280χ720 και 1440χ1080
Εδω ας σταθουμε λιγουλακι...
Το φορμα HDV αναπτυχθηκε απο την Sony και την JVC και αργοτερα «μπηκαν στην ομαδα η Canon και η Sharp.
H Jvc ηταν η μοναδικη που κατασκευασε καμερες σε αναλυση 1280χ720-γνωστο και ως HDV1- αλλα αργοτερα παρουσιασε μοντελα που χρησιμοποιουσαν σκληρο δισκο ή καρτα μνημης.και αναλυση που μπορουσε να υπερβει ακομη τις παραμετρους του 1080i .Το φορμα αυτο το ανεπτυξε σε συνεργασια με την Panasonic αλλα ποτε δεν δοθηκε ερμηνεια τι μπορει να σημαιναν αυτα τ’αρχικα.
Ετσι εχουμε τα φορμα MOD –TOD(JVC) TOD (PANASONIC) MOD(CANON)
Tο MOD χρησιμοποιειται για το standard definition και το TOD για το high.
Kαι τα δυο αποτελουνται απο αρχεια -φακελλους με την ιδια δομη αλλα διαφορετικο ονομα οσον αναφορα το βιντεο.
Το standard definition αποθηκευεται με την μορφη MPEG -2 programstream και την καταληξη MOD
To high definition σε μορφη MPEG-2 transportstream και καταληξη TOD.
H δομη των αρχειων μοναδικη για καθε φορμα.
Mοιαζει καπως ετσι...Aν μπορουσαμε δηλαδη να δουμε την δομη μιας κασσετας...



Τελικα,ουτε η Panasonic,ουτε η Canon κατασκευασαν καμερες με τις προδιαγραφες TOD.Αντιθετα,η Panasonic ανεπτυξε με την Sony το AVCHD ενω η Canon «μπηκε» στο παιγνιδι το 2007 ...
----------------------------------------------------------------------------------------------
Τα αρχεια MOD μπορουν ν’αναπαραχθουν σε ενα pc με εναν οποιοδηποτε «παικτη» και να γινουν author σε dvd χωρις επανακωδικοποιηση,ωστε να τα δει καποιος σε ενα dvd player.
Τα αρχεια TOD αναπαραγονται ΜΟΝΟ εφοσον εχει προηγηθει authoring σε μορφη HD-DVD ή Blu ray.
Tα συγκεκριμενα αρχεια εχουν μια επιλογη -1440cbr-με το ιδιο aspect ratio, ιδιο frame size-frame rate , με τα 1080i HDV και ειναι συγκρισιμα με τα AVCHD…

Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
To φορμα HDV χρησιμοποει το γνωστο mpeg 2 ,εφαρμοζοντας intraframe(χωροταξικη συμπιεση) και interframe(χρονικη συμπιεση).Tι ειναι ολα αυτα;
Αυτό είναι το ίδιο είδος συμπίεσης που χρησιμοποιειται για DVD βίντεο και απο πολλα δίκτυα τηλεοπτικών εκπομπών, και επιτρέπει μεταδοση υψηλης ευκρινειας- χωρική - σε χαμηλές τιμές δεδομένων σε σχέση με άλλα HDφορμα . Το hdv 1080i χρησιμοποιεί ταχυτητα 25 Mbit/s (3.125 MB/s) ενώ το hdv 720p 19.7 Mbit/s (2.46 MB/s).Σε καθε περιπτωση η μετοδοση των δεδομενων ειναι σταθερη εξαιτιας του μεσου-κασσετα-που εχει σταθερη ταχυτητα.
Η χρησιμοποίηση του intraframe επιτρέπει στο HDV να επιτύχει μια υψηλότερη αναλογία συμπίεσης από τις σκηνες καταγραφής χωρίς συμπίεση( interframe), αλλά το σταθερό ποσοστό frames περιορίζει την ποιότητα στις σκηνές με τα μέρη που εχουν λεπτομερειες, απο την γρήγορη μετακίνηση ή άλλης σύνθετης δραστηριότητας.
Τέτοιες σκηνές μπορούν να παρουσιασουν τα γνωστα μας artifacts όπως το blockiness ή το θόλωμα, ανάλογα με το ποσό μετακίνησης και τον αλγόριθμο που υιοθετείται στον encoder.
Το αντίθετο, αν χρησιμοποιουμε προτυπο καταγραφης όπως XDCAM ή AVCHD είναι δυνατό να αυξηθεί ή να μειωθεί το ποσοστό frames, ανάλογα με την πολυπλοκότητα μιας σκηνής, κι ετσι με αυτόν τον τρόπο να συντηρησουμε την ποιότητα μιας πολυάσχολης σκηνής και να κερδισουμε μια καταγραφή σε μια σκηνή χαμηλης λεπτομέρειας.
Η συμπίεση Interframe επίσης σημαίνει ότι ένα καταγραμμένο σήμα με ένα εύρος λιγότερο από ένα προκαθορισμένο ποσοστό ενός σήματος αναφοράς, μπορεί να έχει επιπτώσεις σε διάφορα frames του βίντεο , δεδομένου ότι η συμπίεση εισάγει την εξάρτηση μεταξύ των frames.Γι’αυτο καλο θα ειναι σε μια τετοια περιπτωση –ανεξαρτητα απο το ειδος κασσετας που εχουμε-να ΜΗΝ χρησιμοποιουμε την ιδια παντα ή αρκετες φορες,οπως επισης καλο θα ηταν να μην πολυχρησιμοποιουμε τις γνωστες DV MONO ,αφου τα φορμα ειναι συμβατα...
Επαναλαμβανω, η συμπίεση Interframe χρησιμοποιεί ένα ή περισσότερα προηγούμενα ή πιό πρόσφατα frames σε μια ακολουθία για να συμπιέσει το τρέχον frame, ενώ η συμπιεση intraframe χρησιμοποιεί μόνο το τρέχον frame.
Κι αυτο σημαινει οτι η συμπίεση Interframe λειτουργεί καλά για αναπαραγωγη αλλα παρουσιαζει προβληματα οταν θελησουμε να μονταρουμε υλικο με εφφε κλπ...,για τους παραπανω λογους...Ενω αντιθετα αποτελεσματα εχουμε σε Intraframe.
Η εφαρμογή «των περικοπών» στο intraframe-συμπιεσμένο βίντεο είναι σχεδόν τόσο εύκολη όσο στο ασυμπίεστο βίντεο - το συστημα βρίσκει την αρχή και το τελείωμα κάθε frame και αντιγράφει απλά bit to bit κάθε frame που θέλει να κρατήσει, και απορρίπτει τα frames που δεν χρειαζεται.
Η συνηθέστερη μέθοδος λειτουργεί με τη σύγκριση κάθε frame στο βίντεο με το προηγούμενο. Εάν το frame περιέχει σκηνες με ακινητο περιεχομενο, το σύστημα εκδίδει απλά μια σύντομη εντολή που αντιγράφει εκείνο το μέρος του προηγούμενου frame, κομμάτι-για-κομμάτι, στο επόμενο.

Εάν τα τμήματα του frame κινούνται κατά τρόπο απλό, ο encoder εκπέμπει μια (ελαφρώς πιό μακροχρόνια) εντολή που λέει στο decompresser να μετατοπίσει, να περιστραφεί, να φωτίσει, ή να σκουρύνει το αντίγραφο - μια πιό μακροχρόνια εντολή, αλλά ακόμα πολύ καλυτερη από intraframe συμπίεση.
Μια άλλη διαφορά μεταξύ του intraframe και interframe είναι ότι με τα συστήματα intraframe, κάθε frame χρησιμοποιεί ένα παρόμοιο ποσό πληροφοριας. Στα περισσότερα interframe συστήματα, συγκεκριμενα frames (όπως τα frames Ι σε mpeg-2) δεν επιτρέπεται να αντιγράψουν τα στοιχεία πληροφοριας από άλλα frames, κι ετσι απαιτουν περισσοτερη πληροφορια από άλλα frames που βρισκονται κοντα τους.
Το HDV μπορεί να τυχει επεξεργασιας αποτελεσματικά από τα περισσοτερα σύγχρονα προγραμματα . Η απόδοση μπορεί να μειωθεί έναντι άλλων φορμα και λόγω της υψηλης αναλυσης και λογω interframe συμπίεσης, που σημαινει ταχεις υπολογιστες συγχρονης γενιας.
Η απόδοση μπορεί να βελτιωθεί με τη μετατροπή HDV στα εναλλακτικά «ενδιάμεσα» codecs πριν από το τελικο αποτελεσμα,για παραδειγμα ο codec Cineform Aspect HD ή ο Edius HQ. Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα στην χρησιμοποιηση ενος ενδιάμεσου κωδικοποιητή-αποκωδικοποιητή παρά στο εγγενές αρχείο MPEG2, εντούτοις το μέγεθος αρχείων αυξάνεται αισθητά.

Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Η Sharp είναι το μόνο μέλος της κοινοπραξίας HDV που δεν έχει παραγάγει ένα HDV camcorder ή ένα videocassette recorder . Aντιθετα εχει κατασκευασει το AQUOS dv-ACV52 digital video player.Yποστηριζει το HDV αλλα οχι και την μεταφορα του.
Αντ' αυτού, επιτρέπει την αναπαραγωγή ήχου και του βίντεο DV/HDV από ένα camcorder που συνδέεται με το player μέσω συνδεσης FireWire.

Τα βασικα εναλλακτικα φορμα του HDV ειναι:
Το AVCHD χρησιμοποιεί το νεώτερο κωδικοποιητή-αποκωδικοποιητή H.264 για να επιτύχει την ποιότητα πλησιάζοντας αυτό του HDV στα χαμηλότερα ποσοστά bit rates, αλλά απαιτει επεξεργαστικη ισχυ.
Επισης χρησιμοποιει solid state flash memory,σκληρους δισκους και 8cm DVD ,κατι που δεν κανει το HDV.
H Panasonic έχει μια παραλλαγή AVCHD του αποκαλουμενου AVCCAM,με bit rate σχεδον ισο ή κοντινο με αυτο του HDV ,κι ως εκ τουτου επιτυγχανει λιγοτερα arifacts.
To Sony 'XDCAM EX' φορμα χρησιμοποιει παρομοια τεχνολογια με το HDV ,αλλα σε υψηλοτερο bit rate (35 Mbit/sec)και περισσοτερες επιλογες εγγραφης χαρις στο συστημα SxS memory card,που το ανεπτυξε με την sandisk.
Το DVCPRO HD της Panasonic προσφερει εγγραφη εως 100 MBIT/s,intra-frame εγγραφη για να ελαχιστοποιησει τα προβληματα που δημιουργουνται οπως στο HDV ,χρησιμοποιωντας solid state DVCPRO P2 cards που ειναι και πιο ακριβες απο τις HDV κασσετες.
Μερικες φωτογραφικες μηχανες πια εχουν την δυνατοτητα εγγραφης βιντεο υψηλης αναλυσης,οπως η Canon EOS 5D Mark II,που προσφερει βιντεο 1920χ1080 σε h.264 στα 38.6 Mbit/sec με διαφορους φακους βεβαιως...
Αν το βλεπαμε αυτο και σε καμερα...:145:

Για να μην δημιουργηθει συγχιση περι 1080i και 1080P ,απλα να επισημανω οτι για λογους ευκολιας το 1080p δεν αποτελει ξεχωριστο standard,αλλα εμπεριεχεται στο 1080i ως προαιρετικό φορμα.Ολες οι καμερες HDV που γραφουν 1080p μπορουν να καταγραψουν και 1080i.


Eτσι λοιπον ο παραπανω πινακας θα μπορουσε να ειναι ετσι:


Συνεχιζεται...
 
Last edited:

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Ας δουμε και μερικα απο τα προγραμματα που μπορουμε να χρησιμοποιησουμε,οχι μονο για το HDV αλλα και για τα υπολοιπα που θ'ακολουθησουν..

Προγραμματα Video Editing




Συνεχιζεται...
 
Last edited:


exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Που ειχαμε αφησει τον..."άνθρωπό μας";:139:Α,ναι...
Μετα και την επεξηγηση του ονειρου στον καλο ανθρωπο που πουλουσε HD καμερες,βγηκε να παρει λιγο αερα...Δεν αισθανοταν ομως καλα και ειπε να περπατησει λιγακι...Ο καιρος ηταν γλυκος κι ενα απαλο αερακι φυσουσε...
Δεν ειχε περασει πολλη ωρα ,οταν ξαφνικα ειδε απο μακρια μερικα φωτα να τρεμοπαιζουν,μουσικη να "ερχεται" απο το συγκεκριμενο σημειο και ταχυνε το βημα του...Εφτασε απ'εξω κι αντικρυσε ενα ακομη καταστημα του ιδίου τυπου ,αλλα αυτο ηταν πιο φανταχτερο.
"Και δε μπαινω μεσα ;"ειπε..."Τι εχω να χασω.."

-Γεια σας...
"Καλημερα σας.Τι θα επιθυμουσατε;"
-Να ξερετε..Δηλαδη εγω οπως περνουσα ειπα να ρωτησω εαν εχετε αυτες τις καμερες...
"Απο εδω κύριέ μου,ελατε παρακαλω,οι καλυτερες μαρκες στην καλυτερη τιμη".
-Ναι ...ωραια ,αλλα δε μου λετε,εχετε αυτες τις καμερες που γραφουν Hd ;
"Αν εχουμε;Μα φυσικα!!!Οριστε...Διαλεξτε...
-Ξερετε...εγω εχω κατι κασσετες...
"Ποιος ασχολειται με κασσετες πια αγαπητε μου;Ο δισκος ειναι το μελλον ή αν προτιματε τα memory sticks.Πιστευω εχετε ακουσει γι'αυτα..."
-Ναι δε λεω ,αλλα να...επειδη...
"Ελατε απο δω να σας εξηγησω ...Κασσετες!Μπλιαχ!Αφηστε που χαλανε και ευκολα απο χιλιους δυο λογους...Καρτες αγαπητε μου!"
-Μηπως θα μπορουσατε να μου δωσετε μια εικονα;
"Την εικονα που θα δεις με μια τετοια καμερα ,ουτε στ'ονειρο σου αγαπητε μου δεν εχεις δει!"


Καμερες με καρτα λοιπον...
Ή κατα το πιο γνωστο AVCHD φορμα...

Μαιος 2006...Η Panasonic και η Sony αναγγελλουν από κοινού το AVCHD ως tapeless HD συστημα εγγραφης.. Το φορμα βασίστηκε στην προδιαγραφή δίσκων blu-ray με το AVC-προτυπο εγγεγραμμενο σε οπτικούς δίσκους. Οι δίσκοι 8 cm DVD επιλέχτηκαν ως μέσα καταγραφής αντί των αρκετά ακριβότερων δίσκων blu-ray.
Toν Ιουλιο του 2006 το φορμα τροποποιηθηκε ωστε να εγγραφει σε
SD/SDHC memory cards,Memory Stick και σε σκληρους δισκους.
Το AVCHD χρησιμοποιει τον MPEG-4 AVC/H.264 codec για βιντεο και για ηχο συμπιεσμενο Dolby AC-3 ή ασυμπιεστο πολυκαναλο PCM.
Ξεχωρα απο βιντεο και ηχο ομως,το φορμα περιεχει menu navigation σαν το DVD ,slideshows και υποτιτλους.Οι υποτιτλοι χρησιμοπουνται σε μερικα μοντελα για τον εντοπισμο συγκεκριμενων στιγμων στις εγγραφες.
Ολα αυτα μαζι πακεταρονται παρεουλα σε ενα ομορφουλικο MPEG 2TS αρχειο , το οποιο αποθηκευεται -εαν προκειται για filesystem -σε καρτες ή σε σκληρο και σε ISO 9660 εαν ειναι οπτικος δισκος.
Τα αρχεια AVCHD μπορουν να μεταφερθουν στο Pc μεσω USB.Aρκετα μοντελα που κανουν τις εγγραφες σε SDHC και Memory Stick ή DVD ,μπορουν απ'ευθειας να γινουν αναγνωσιμα απο το κομπιουτερ.
Οπως και με το HDV ετσι και αυτα απαιτουν τεραστια επεξεργαστικη ισχυ,και μαλιστα 2-4 φορες παραπανω,επιβαρυνοντας την μνημη και την cpu.
Aν και το AVCHD "προερχεται" απο τα χαρακτηριστικα του blu-ray,εντουτοις δεν ειναι ταυτοσημο...

Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Ας δουμε και τα τεχνικα χαρακτηριστικα...





Συνεχιζεται...
 
Last edited:



exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Οι προδιαγραφες AVCHD επιτρεπουν την χρησιμοποιηση διαφορετικων μεσων εγγραφης.DVD -Καρτες μνημης- Σκληροι δισκοι.
Οι δισκοι DVD ειναι τα μεσα που προσδιοριζονται στο AVCHD.Για να μειωθει το μεγεθος της καμερας,μονο οι μικρoi δισκοι των 8 cm χρησιμοποιουνται.
Στον παρακατω πινακα δειχνω το μεσον και τα χαρακτηριστικα του...





Και φυσικα εχει κι αυτο τα υπερ και τα κατα του...





Οι σκληροι δισκοι προστεθηκαν στις προδιαγραφες ,αμεσως μολις το νεο προτυπο(AVCHD) ειχε αναγγελθει.




Αρκετες καμερες βιντεοσκοπουν σε memory cards οπως οι SD/SDHC και τα Memory Stick.Χρησιμοποιωντας την τεχνολογια στερεας καταστασης,οι κάρτες μνήμης προσφέρουν την επανεγγράψιμη αποθήκευση σε μια συμπαγή μορφή χωρίς τα κινούμενα μέρη.

Memory cards


Συνεχιζεται...
 
Last edited:

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Αναπαραγωγη AVCHD video...

Το συγκεκριμενο φορμα μπορει ν'αναπαραχθει με πολλους τροπους...




Συμβατοτητα μεταξυ εμπορικων σηματων...

Η εφαρμογη του H.264/AVC codec διαφερει απο κατασκευαστη σε κατασκευαστη.Οι καμερες της Canon και της Panasonic χρησιμοποιουν [email protected] στο μεγιστο επιτρεπομενο οριο του AVCHD των 24 Mbit/s.
Οι καμερες της Sony χρησιμοποιουν [email protected] με maximum bitrate 17 Mbit/s.To High-Profile mode του H264 ειναι πιο δυσκολο να δημιουργηθει και ν'αναπαραχθει απο το main profile.
Συνεπως ,υλικο γραμμενο απο την καμερα Α του ταδε κατασκευαστη ή απο καποιο editing προγραμμα ,δεν μπορει ν'αναπαραχθει απο το αντιστοιχο του αλλου κατασκευαστη.
Με την δημοτικοτητα του AVCHD να αυξανει ελπιζουμε τετοιες ασυμβατοτητες να εκλειψουν...



Συμβατοτητα με Blu-ray Disc players

Πριν το AVCHD φορμα οριστικοποιηθει ,τελικοι χρηστες μπορουσαν να κανουν master high definition περιεχομενο σε Blu-ray format (BDMV) ή σε BD-R/BD-RE discs ή σε κανονικα DVD.Καποια στιγμη το Blu-ray Disc Association σκεφθηκε πως θα ηταν καλυτερα να ξεχωριζε το studio content απο το home-made,χρησιμοποιωντα διαφορετικους "φακελλους",BDMV για τα studios και HDMV ή BDAV για home use.
H σκεψη δεν ειχε μεγαλη αποδοχη...
Αντιθετα,το AVCHD προσφερεται σαν το μεσο ωστε το ερασιτεχνικο βιντεο να επιτυχει υψηλη ευκρινεια.

Σαν "δημιουργοι" του AVCHD,οι Sony και Panasonic, υποστηριζουν AVCHD discs στα δικα τους Blu-ray players.
Ειδικα τα Sony BDP-S1, Sony BDP-S300, Panasonic DMP-BD10, Panasonic DMP-BD30 και το PLAYSTATION 3 "παιζουν" AVCHD video γραμμενο σε DVD disc.Το PLAYSTATION 3 μπορει να "δει"περιεχομενο AVCHD απο Usb συσκευες.
Αλλοι κατασκευαστες δεν προσφερουν αξιοπιστο support στα προιοντα τους...


Συνεχιζεται...
 
Last edited:

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Eνα αλλο μεσο εγγραφης βιντεο ειναι και το XDCAM.Ειναι ενα professional video system που παρουσιαστηκε απο την Sony το 2003.Οι πρωτες γενιες XDCAM και XDCAM HD χρησιμοποιουν το Professional Disc (PFD)σαν μεσο εγγραφης.Xρησιμοποιει το μπλε-ιώδες λέιζερ για εγγραφη -αναγνωση κι επιτρεπει υψηλοτερη πυκνοτητα για αποθηκευση σε οπτικα μεσα.,σε σχεση με το CD και το DVD και ειναι παρομοιος με το blu-ray disc.




Η τριτη γενια XDCAM EX,χρησιμοποιει solid-state SxS cards.







Κι απ'οτι ακουγεται ,μαλλον θα εχει και συνεχεια για 4η γενια...

Συνεχιζεται...
 
Last edited:

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Eνα αλλο επισης για επαγγελματικη χρηση φορμα ειναι το DVCPRO HD,γνωστο και σαν DVCPRO100.Κανει χρηση τεσσαρων παραλληλων codecs κι ενα bitrate των 40-100 Mbit/s.

DVCPRO HD]
Το DVCPRO HD συμπιεζει την οριζοντια αναλυση στα 960x720 pixels για 720p output,στα 1280x1080 για 1080/59.94i ή στα 1440x1080 για 1080/50i.
H οριζοντια συμπιεση ειναι ιδια αν -οχι πιο σημαντικη-που χρησιμοποιουν αλλα HD φορμα.
Για να υπαρξει συμβατοτητα με το HDSDI(high-definition serial digital interface),ο εξοπλισμος του DVCPRO100 κανει upsαmpling το βιντεο κατα την διαρκεια της αναπαραγωγης με ταχυτητα που φτανει το 1.485 Gbit/s


Αλλα τι μας νοιαζουν εμας αυτα...:139:






Ο..."ανθρωπος μας" που ειναι τοσην ωρα;:142:
------------------------------------------------------------------
-"Καταλάβατε λοιπον αγαπητε μου τι κερδιζετε με δυο λογια αν αγορασετε μια τετοια καμερα;"
-Ναι δε λεω...αλλα, ..να ...
"Τι αλλα κυριε μου;Η τεχνολογια τρεχει ,ποτε θα προλαβετε;"
-Εμ..ναι..φυσικα...
"Τι ειναι αυτο που σας εκανε κλικ!σε ολα τα παραπανω;Τι σας ενθουσιασε με λιγα λογια;"
-Κοιταξτε,εγω μπηκα εδω μεσα βασικα για να ρωτησω κατι...
"Τι καμερα θα παρετε,σωστα;"
-Μια ερωτηση ειπα να κανω...
"Και ποια ειναι επιτελους αυτη η ερωτηση ;":141:
-Οι καμερες HDV που χρησιμοποιουν dv κασσετες,κανουν εγγραφη LP;

"Οχι!!!!"
-Α, ευχαριστω πολυ ,μου λυσατε μια απορια...Ειστε πολυ καλος ...
Καλημερα σας..:137:

--------------------------------------------------

Αγαπητοι συνφορουμιτες,
Μεσα σε 2 σελιδες πιστευω οτι μπορεσα να τοποθετησω προιοντα,μεσα,λυσεις κλπ,που ισως βοηθησουν καποιους στις επιλογες τους.
Δεν αποτελουν οι θεσεις μου το απολυτο πανω στα ψηφιακα φορμα και τις καμερες ,αλλα με τις λιγες γνωσεις που εχω θελησα να τις κανω προσιτες.Αν καπου ημουν δυσνοητος, συγχωρειστε τον τροπο γραφης μου γιατι καμια φορα χρειαζεται να μπαινουν εμβολιμες λεξεις κι ορολογιες που ναι μεν ...αλλα...

Να ειστε καλα...

Ευχαριστω.
 
Last edited:

Μηνύματα
31
Reaction score
0
Ξεχασες να μας γραψεις τι χρωσταμε για το μαθημα που μολις μας εκανες .Ενα ευχαριστω μονο,φτανει;
 


Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Οι ερωτήσεις μεταφέρθηκαν εδώ.
Θα παρακαλούσα να μείνει αυτό το εξαιρετικό θέμα όσο το δυνατόν πιο κάθαρό, έως ότου ολοκληρώσει ο Exile. Μετά, ρωτάμε ό,τι θέλουμε.
 


exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Συνεχεια ...

ΜΕΡΟΣ Β΄

Τὴν περίοδο τῶν ἑορτῶν εὐρισκόμην παρ’θὶν ἀλὸς μὲ μία παρέα , ἀπολαμβάνοντας καφεδάκι.Ἠτο πλησίον καὶ μία ὁμήγυρις νεαρῶν ποὺ ὅλη τὴν ὥρα κοιτοῦσε ἐπιδεικτικὰ πρὸς τὸ μέρος μας.Στὴν ἀρχὴ δὲν δώσαμε σημασία ,ἀλλὰ κάποια στιγμὴ εἰς ἐκ τῶν παρευρισκομένων,πλησίασε κοντὰ καὶ ρώτησε...
«Συγγνώμη ,νὰ ρωτήσω κάτι;»
-Παρακαλῶ...
«Αὐτὸ ποῦ ἔχετε ἐκεῖ κάμερα δὲν εἶναι;»
-Μάλιστα...
«Ἔχουμε μία διαφωνία μὲ τὴν παρέα μου ὡς πρὸς τὸν τύπο της...
Cmos δὲν εἶναι;»
-Ὄχι ἀγαπητέ μου...ccd…
-------------------------------------------

Ἕνα ἀπὸ τὰ προβλήματα καὶ διλλήματα ἐπιλογῆς μίας κάμερας HD …
CCD ή Cmos?
Τί εἶναι πιὸ καλό;Ποιὸ εἶναι καλύτερο;Τί εἶναι αὐτὸ ποῦ κάνει τὸ ἕνα νὰ ὑπερτερεῖ τοῦ ἀλλοῦ;Εἶναι τελικὰ καλύτερο;Ἀξίζει τὸν κόπο ὅλη αὐτὴ ἡ ἀναζήτηση καὶ τὸ ἄγχος;
Εἶναι ὁ φακὸς τὸ κυριότερο κομμάτι μίας κάμερας σὲ σχέση μὲ ὅλα τ’ἀλλα;

Ἂς ξεκινήσωμεν ...

Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.052
Reaction score
4.345
Ccd & Cmos...

Ccd((charge-coupled device)είναι μια πολύ μικρή πλάκα πάνω στην οποία βρίσκονται διατεταγμένα έως και μερικά εκατομμύρια στοιχεία ενός ημιαγώγιμου υλικού ευαίσθητου στο φως και χρησιμεύει για τη λήψη ειδώλων (φωτογραφιών και video). Όταν ο ανιχνευτής εκτίθεται σε μια φωτεινή πηγή, σε καθένα απ' αυτά τα στοιχεία απελευθερώνονται ηλεκτρικά φορτία (ηλεκτρόνια) σε ευθεία αναλογία με τα φωτόνια που πέφτουν πάνω στο στοιχείο.
Μετά την έκθεση στο φως, ο αριθμός των συγκεντρωμένων ηλεκτρονίων στο κάθε στοιχείο καθορίζει τη φωτεινότητα του αντίστοιχου σημείου πάνω στο panel με τo οποία είναι συνδεδεμένος ο ανιχνευτής CCD. Έτσι η φωτογραφημένη ή βιντεοσκοπημένη εικόνα ανασυντίθεται σημείο προς σημείο στην συσκευή απεικονισης.

ΒΑΣΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Σε ένα CCD για τη σύλληψη των εικόνων, υπάρχει μια photoactive περιοχή (ένα κρυσταλλικό στρώμα του πυριτίου), και μια περιοχή μετάδοσης που γίνεται από έναν κατάλογο μετατόπισης,δηλαδη το ccd.
Μια εικόνα προβάλλεται από έναν φακό στη σειρά πυκνωτών (η photoactive περιοχή), αναγκάζοντας κάθε πυκνωτή να συσσωρεύσει μια ηλεκτρική δαπάνη ανάλογη προς την ελαφριά ένταση σε εκείνη την θέση.
Μια μονοδιάστατη σειρά, που χρησιμοποιείται στις line-scan μηχανές, συλλαμβάνει ενα ενιαίο κομμάτι της εικόνας, ενώ μια δισδιάστατη σειρά, που χρησιμοποιείται στο βιντεοτηλεοπτικές και στις φωτογραφικές μηχανές, συλλαμβάνει μια δισδιάστατη εικόνα που αντιστοιχεί στη σκηνή που προβάλλεται επάνω στο εστιακό πεδιο του αισθητήρα...
Μόλις εκτεθεί η σειρά στην εικόνα, ένα κύκλωμα ελέγχου αναγκάζει κάθε πυκνωτή για να μεταφέρει το περιεχόμενό του στο γείτονά του. Ο τελευταίος πυκνωτής στη σειρά πετά τη «σημα «του σε έναν ενισχυτή , ο οποίος μετατρέπει το σημα σε τάση.
Με την επανάληψη αυτής της διαδικασίας, το ελεγχόμενο κύκλωμα μετατρέπει το ολόκληρο περιεχόμενο ημιαγωγών της σειράς σε μια ακολουθία τάσεων, την οποία, ψηφιοποιεί και αποθηκεύει με κάποια μορφή μνήμης.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ CCD

Οι αισθητήρες εικόνας CCD μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορες διαφορετικές αρχιτεκτονικές. Ο πιό κοινός είναι full-frame , frame-transfer και interline.Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σε κάθε μια από αυτές τις αρχιτεκτονικές είναι η προσέγγισή τους στο πρόβλημα του shuttering.
Σε μια συσκευή full-frame, όλη η περιοχή εικόνας είναι ενεργή και δεν υπάρχει κανένα ηλεκτρονικό shutter. Ένα μηχανικό shutter πρέπει να προστεθεί σε αυτόν τον τύπο αισθητήρα ,καθως η εικονα θα φαινεται «λερωμένη» επειδη ο αισθητήρας χρονομετριεται.
Με μια frame-transfer συσκευη, μισή από την περιοχή πυριτίου καλύπτεται από μια αδιαφανή μάσκα (χαρακτηριστικά αλουμίνιο). Η εικόνα μπορεί να μεταφερθεί γρήγορα από την περιοχή εικόνας στην αδιαφανή περιοχή ή ν’αποθηκευτεί με μια αποδεκτη τοις εκατό «κηλιδα».
Εκείνη η εικόνα μπορεί έπειτα να «διαβαστεί» έξω αργά από την περιοχή αποθήκευσης ,ενώ μια νέα εικόνα ενσωματώνει ή εκθέτει στην ενεργό περιοχή. Οι συσκευές frame-transfer τυπικα δεν απαιτούν μηχανικό shutter και ήταν μια κοινή αρχιτεκτονική για τις πρόωρες μηχανές στερεάς κατάστασης ,οσον αναφορα τις αναμεταδοσεις.
Το μειονέκτημα στην αρχιτεκτονική αυτη είναι ότι απαιτεί δύο φορές την εκταση πυριτίου μιας ισοδύναμης συσκευής full-frame ως εκ τούτου, κοστίζει κατά προσέγγιση δύο φορές τόσο πολύ.
Η αρχιτεκτονική interline επεκτείνει αυτήν την έννοια ένα βήμα περαιτέρω και καλύπτει κάθε άλλη στήλη του αισθητήρα εικόνας για την αποθήκευση. Σε αυτήν την συσκευή, μόνο μια μετατόπιση πιξελ πρέπει να εμφανιστεί για να μεταφέρει από την περιοχή εικόνας στην περιοχή αποθήκευσης,κατά συνέπεια, το shutter σημειωνει χρόνους που μπορεί να είναι ένα λιγότερο από microsecond και η κηλίδα αποβάλλεται ουσιαστικά. Το πλεονέκτημα εντούτοις, όπως η περιοχή απεικόνισης, καλύπτεται τώρα από τις αδιαφανείς λουρίδες που ρίχνουν τον παράγοντα αφθονίας φωτος σε περίπου 50% και την αποτελεσματική αποδοτικότητα από ένα ισοδύναμο ποσό.
Τα σύγχρονα σχεδιαστικά πλάνα έχουν εξετάσει αυτό το χαρακτηριστικό με την προσθήκη microlenses στην επιφάνεια της συσκευής στο άμεσο φως μακρυά από τις αδιαφανείς περιοχές και στην ενεργό περιοχή.
Τα Microlenses μπορού να υποστηρίξουν το fill factor παράγοντα εως 90% ή περισσότερο, ανάλογα με το μέγεθος του πιξελ και το οπτικό σχέδιο της συσκευής.

Το CCD που περιέχει τα πλέγματα των πιξελ, χρησιμοποιείται στις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, στα scanners και τις κάμερες. Αποκρίνονται συνήθως σε 70% του συναφούς φωτός (που σημαίνει μια αποδοτικότητα περίπου 70%) που τους καθιστά πολύ αποδοτικότερους από το φίλμ, το οποίο συλλαμβάνει μόνο περίπου 2% του συναφούς φωτός.
Οι περισσότεροι κοινοί τύποι CCDs είναι ευαίσθητοι στο near-infrared φως, το οποίο επιτρέπει την υπέρυθρη φωτογραφία, σε συσκευές νύχτερινής ορασης, με μηδέν Lux ή σχεδόν μηδενικό σε βιντεο και φωτογραφικές καταγραφές. Για τους κανονικούς βασισμένους στο πυρίτιο ανιχνευτές η ευαισθησία περιορίζεται σε 1.1μm.
Μια άλλη συνέπεια της ευαισθησίας τους στις υπέρυθρες ακτίνες είναι ότι οι υπέρυθρες ακτίνες από τους τηλεχειρισμούς, θα εμφανιστούν συχνά στις ccd βασισμένα ψηφιακά φωτογραφικές μηχανές ή τα camcorders εάν δεν έχουν υπέρυθρα blockers.
Οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές χρησιμοποιούν γενικά μια μάσκα Bayer* πάνω στοCCD. Κάθε τετράγωνο τεσσάρων πιξελ έχει ένα φιλτραρισμένο κόκκινο, ένα μπλε, και δύο πράσινα (το ανθρώπινο μάτι είναι πιό ευαίσθητο στο πράσινο από οτι στο κόκκινο είτε στο μπλε). Το αποτέλεσμα αυτού είναι ότι οι πληροφορίες φωτεινότητας συλλέγονται σε κάθε πιξελ, αλλά η πληροφορια χρώματος είναι χαμηλότερη από την πληροφορία φωτεινότητας.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
-*Bayer mask=Στη φωτογραφία, μια σειρά φίλτρων χρώματος (CFA=color filter array), ή το μωσαϊκό φίλτρων χρώματος (CFM=color filter mosaic), είναι ένα μωσαϊκό των μικροσκοπικών φίλτρων χρώματος που τοποθετούνται πέρα από τους αισθητήρες του πιξελ ενός αισθητήρα εικόνας για να συλλάβουν τις πληροφορίες χρώματος. Τα φίλτρα χρώματος απαιτούνται επειδή οι χαρακτηριστικοί φωτοανιχνευτές ανιχνεύουν την ελαφριά ένταση με ελάχιστη ή καμία ιδιομορφία μήκους κύματος, και επομένως δεν μπορούν να χωρίσουν τις πληροφορίες χρώματος, δεδομένου ότι οι αισθητήρες αποτελούνται από τους ημιαγωγούς στερεάς κατάστασης .
Ένα μωσαϊκό φίλτρων Bayer είναι μια σειρά φίλτρων χρώματος (CFA) για την τακτοποίηση των RGB φίλτρων χρώματος σε ένα τετραγωνικό πλέγμα των φωτοανιχνευτών. Η ιδιαίτερη ρύθμισή των φίλτρων χρώματος χρησιμοποιείται στους περισσότερους single-chip ψηφιακούς αισθητήρες εικόνας που χρησιμοποιούνται στις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, τα camcorders, και τα scanners για να δημιουργήσουν μια εικόνα χρώματος. Το σχέδιο φίλτρων είναι 50% πράσινο, 25% κόκκινο και μπλε 25%, ως εκ τούτου καλείται επίσης GRGB ή με άλλη παραλλαγη όπως RGGB.
Το ονομα του το οφείλει στον Dr. Bryce E. Bayer της Eastman Kodak-*

----------------------------------------------------------------------
Ο καλύτερος χωρισμός χρώματος μπορεί να επιτευχθεί από τις συσκευές τριών-CCD (3CCD) και ένα διχροϊκό πρίσμα θραυστών ακτίνων, το οποίο χωρίζει την εικόνα στα κόκκινα, πράσινα και μπλε συστατικά. Κάθε ένα από τα τρία CCDs «κανονίζει» για να αποκριθεί σε ένα ιδιαίτερο χρώμα. Μερικά ημι-επαγγελματικά ψηφιακά τηλεοπτικά camcorders (και οι περισσότεροι επαγγελματίες) χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική.
Ένα άλλο πλεονέκτημα των 3CCD πέρα από μια συσκευή μασκών Bayer, είναι η υψηλότερη αποδοτικότητα (και επομένως υψηλότερη ελαφριά ευαισθησία για ένα δεδομένο μέγεθος ανοιγμάτων).
Αυτό συμβαίνει επειδή σε μια 3CCD συσκευή το μεγαλύτερο μέρος του φωτός που εισάγει το άνοιγμα συλλαμβάνεται από έναν αισθητήρα, ενώ μια μάσκα Bayer απορροφά ένα μεγάλο μέρος (περίπου 2/3) του φωτός που αφορά κάθε πιξελ CCD.
Ετσι λοιπον η "ικανότητα" του CCD να μεταφέρει πληροφορία κατά μήκος του chip χωρίς απωλειες ,οδηγει στην κατασκευή ακριβων 3ccd sensors και σε αντιστοιχια τα μοντελα ειναι κι αυτά ακριβά.
Υπάρχουν βεβαια μερικές high-end φωτογραφικές μηχανές που χρησιμοποιούν ένα περιστρεφόμενο φίλτρο χρώματος για να επιτύχουν και την υψηλή πιστότητα κι ευκρίνεια αλλα ειναι σπάνιες και φωτογραφιζουν ακινητα αντικείμενα....

Aς εχουμε υποψιν οτι οι compact φωτογραφικες και οι digicams εχουν μικρότερους αισθητήρες από μια ψηφιακή SLR και είναι έτσι λιγότερο ευαίσθητες στο φως και εγγενώς περισσότερο επιρρεπεις σε θόρυβο.

Αλλα δεν ειναι οι φωτ.μηχανες το θεμα μας...:137:

Ακολουθει το αντιπαλον δεος...

Συνεχιζεται...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.594
Μηνύματα
2.865.232
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top