Βρείτε το σωστό!

Βρείτε το σωστό!

  • Ο λόγος αντίθεσης είναι ανάλογος της φωτεινότητας του μαύρου

    Votes: 14 28,6%
  • Το NTSC προσφέρει καλύτερη κίνηση λόγω μεγαλύτερης συχνότητας ανανέωσης

    Votes: 13 26,5%
  • Η φωτεινότητα ενός εικονοστοιχείου είναι αντιστρόφως ανάλογη του gamma

    Votes: 7 14,3%
  • Η χρωματική ανομοιομορφία συναντάται και στους μονότσιπους DLP

    Votes: 8 16,3%
  • Η απόκλιση των πάνελς είναι γνωστή και ως chromatic aberration

    Votes: 10 20,4%
  • Το upscaling είναι προτιμότερο του downscaling

    Votes: 15 30,6%
  • Το πάνελ του πράσινου είναι το μόνο που δεν αποκλίνει

    Votes: 8 16,3%
  • Ένα PAL DVD video με AR 16:9 είναι κωδικοποιημένο σε ανάλυση 1024χ576

    Votes: 4 8,2%

  • Total voters
    49

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Δεν φωνάζεις και κανα blizard? Δεν αποδίδεις χωρίς αυτόν...
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Δεν φωνάζεις και κανα blizard? Δεν αποδίδεις χωρίς αυτόν...
Γι αυτό έπρεπε να βάλεις στις επιλογές "το refresh rate είναι το ίδιο με το frame rate", να σου κάνουμε το θέμα, οικόπεδο! :happy_5:
Αρκεί που υπάρχει ο Ανδρέας. Θα είναι η έμπνευσή μου. :happy_8:
 


Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Γι αυτό έπρεπε να βάλεις στις επιλογές "το refresh rate είναι το ίδιο με το frame rate", να σου κάνουμε το θέμα, οικόπεδο! :happy_5:
Δεν το σκέφτηκα γμτ μου! :crazy_1:
 


Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.222
Reaction score
27.786
Απάντηση: Βρείτε το σωστό!

Κι εγώ αυτά τα ποσοστά έβλεπα και προσπαθούσα να δω τι ξέχασα από τα μαθηματικά μου. Ή μήπως αριθμητική;
 


Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Ο λόγος αντίθεσης είναι ανάλογος της φωτεινότητας του μαύρου
O λόγος αντίθεσης ορίζεται, χονδρικά, ως η (μέγιστη φωτεινότητα του πιο φωτεινού σημείου)/(ελάχιστη φωτεινότητα του πιο σκούρου σημείου).
Ο λόγος αντίθεσης είναι αντιστρόφως ανάλογος της "φωτεινότητας του μαύρου". Αν σε μία συσκευή διπλασιαστεί η φωτεινότητα του μαύρου, τότε υποδιπλασιάζεται ο λόγος αντίθεσης.

Το NTSC προσφέρει καλύτερη κίνηση λόγω μεγαλύτερης συχνότητας ανανέωσης
Θεωρητικά, σε τηλεοπτικές εκπομπές ισχύει, μιας και το NTSC είναι στα 30fps και το PAL στα 25fps. Πρακτικά, δεν νομίζω να γίνεται αντιληπτό.
Στην περίπτωση που μιλάμε για προβολείς, αναφερόμαστε κατά 99% σε κινηματογραφικό υλικό, δηλαδή σε υλικό γυρισμένο σε 24fps. Για να προσαρμοστεί το υλικό από τα 24fps στα 25fps, είναι εύκολο με μία αύξηση στην ταχύτητα κατά 4%. Για να γίνει η προσαρμογή στο NTSC, από τα 24 στα 30fps, η διαδικασία είναι πιο περίπλοκη. Με το απαιτούμενο 3:2 pulldown, η κίνηση μάλλον χειροτερεύει. Σε καμία περίπτωση πάντως το NTSC δεν έχει καλύτερη κίνηση από το PAL όταν μιλάμε για κινηματογραφική ταινία.

Η φωτεινότητα ενός εικονοστοιχείου είναι αντιστρόφως ανάλογη του
gamma
Ας δούμε μια τυπική περίπτωση διόρθωσης gamma

Όσο πιο μεγάλο είναι το gamma μίας συσκευής τόσο πιο πολύ απομακρύνεται η καμπύλη από την ιδανική ευθεία. Άρα, για μία συγκεκριμένη τάση εισόδου, τόσο μικρότερη φωτεινότητα έχουμε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση με gamma 2,2, για τάση που αντιστοιχεί στο 0,5 έχουμε φωτεινότητα που αντιστοιχεί στο 0,218. Αν το gamma ήταν 2.4 θα είχαμε φωτεινότητα 0,189. Επομένως η φωτεινότητα είναι αντιστρόφως ανάλογη του gamma.

H χρωματική ανομοιομορφία συναντάται και στους μονότσιπους DLP
Οι μονότσιποι DLP φωτίζουν μονόχρωμα και το χρώμα δημιουργείται από τον περιστρεφόμενο τροχό. Αν το τσιπ έχει μία ανομοιομορφία λόγω κατασκευαστικού προβλήματος, επειδή αυτό θα εμφανίζεται σε όλα τα χρώματα, θα είναι πρόβλημα ανομοιόμορφης φωτεινότητας και όχι χρώματος.

Η απόκλιση των πάνελς είναι γνωστή και ως chromatic aberration
Κάθε φακός έχει διαφορετικό σημείο εστίασης για κάθε ακτίνα φωτός διαφορετικού μήκους κύματος, δηλαδή κάθε χρώμα εστιάζει σε διαφορετικό σημείο, φαινόμενο γνωστό ως chromatic aberration ή χρωματική απόκλιση. Οι σχεδιαστές των φακών προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν με την κατασκευή φακών πολλαπλών στοιχείων. Καμία σχέση δεν έχει αυτό το φαινόμενο, που είναι πρόβλημα οπτικής του φακού με πάνελς και προβολείς. Βέβαια, επειδή οι προβολείς έχουν φακό, κάνει και αυτό την εμφάνισή του, αλλά δεν οφείλεται στην απόκλιση των πάνελς.

Το upscaling είναι προτιμότερο του downscaling
Γενικά, είναι αυκολότερο να αφαιρείς πληροφορία, παρά να προσπαθείς να την μαντέψεις προσθέτοντας πληροφορία εκεί που δεν υπάρχει. Έτσι, το downscale είναι πιο αποτελεσματικό από το upscale. Αλλά τίποτε από τα δύο δεν συγκρίνεται με το αποτέλεσμα όταν το σήμα είναι στη native ανάλυση του προβολέα. Αυτά σε γενικές γραμμές. Τώρα, αν υπάρχει κάποιος scaler που έχει καταφέρει να κάνει καλό upscale και απαράδεκτο downscale, αυτό δεν το γνωρίζω.

Το πάνελ του πράσινου είναι το μόνο που δεν αποκλίνει
Από τη στιγμή που η απόκλιση οφείλεται σε κατασκευαστικές ανοχές και σφάλματα, δεν βρίσκω κανέναν λόγο γιατί να μην έχει πρόβλημα το πράσινο πάνελ.

Ένα PAL DVD video με AR 16:9 είναι κωδικοποιημένο σε ανάλυση 1024χ576
Από την πλευρά του post production το 16:9 PAL έχει ανάλυση πάλι 720Χ576 ΑΛΛΑ με pixel aspect ratio 1.42 και όχι 1.067 που έχει το 4:3. Με άλλα λόγια τα pixels είναι τα ίδια στον αριθμό, αλλά είναι πιο μακρόστενα. (Επειδή όμως πχ το μόνιτορ του υπολογιστή έχει τετράγωνα pixels με aspect 1, η εικόνα φαίνεται να έχει στρετσαριστεί στον κατακόρυφο άξονα, όταν βλέπουμε χωρίς pixel aspect ration correction)

Αυτά...
 



Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
1) Ο λόγος αντίθεσης είναι ανάλογος της φωτεινότητας του μαύρου

O λόγος αντίθεσης ορίζεται, χονδρικά, ως η (μέγιστη φωτεινότητα του πιο φωτεινού σημείου)/(ελάχιστη φωτεινότητα του πιο σκούρου σημείου).
Ο λόγος αντίθεσης είναι αντιστρόφως ανάλογος της "φωτεινότητας του μαύρου". Αν σε μία συσκευή διπλασιαστεί η φωτεινότητα του μαύρου, τότε υποδιπλασιάζεται ο λόγος αντίθεσης. (copyright unforgiven 2007) Ευγε νέος!!!


2) Το NTSC προσφέρει καλύτερη κίνηση λόγω μεγαλύτερης συχνότητας ανανέωσης

Λόγω 60hz αντί των 50hz που έχουμε στο PAL, στο NTSC ίσως υπάρχει καλύτερο refresh rate, και ίσως και καλύτερη κίνηση. Αυτό σε συνδυασμό με τα 30fps εχουν περισσότερα καρρέ να μας προσφέρουν καλύτερη κίνηση. Επίσης αν φιλμάρουμε και με progressive scan αρα με 60fps τότε είμαστε στο απόλυτο καθώς εναρμονίζουμε τα fps/hz.


3) Η φωτεινότητα ενός εικονοστοιχείου είναι αντιστρόφως ανάλογη του gamma
και πάλι o Basilforgiven εγραψε σωστά εδώ τι να του πείς του "κουμπόυρα"


4) Η χρωματική ανομοιομορφία συναντάται και στους μονότσιπους DLP

Οχι δεν συναντάται στους single chip, χρωματική ανομοιομορφία μόνο σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να δούμε Lens aberration και αυτό ανάλογα με την ποιότητα φακού κλπ κλπ


5) Η απόκλιση των πάνελς είναι γνωστή και ως chromatic aberration

Οχι chromatic aberration είναι η απόκλιση του φακού (lens), που είναι περισσότερο αν όχι μόνο γνωστή ώς lens aberration. Χρωματική απόκλιση μπορεί να έχουμε φυσικά λόγω των πρισματικών του φακού αλλά μην ξεχνάμε και το spherical aberration και το curvature of field distortion κάτι που σε φθηνούς φακούς είναι αρκετά έντονο. Σε ακριβούς φακούς πολλαπλών στρώσεων ή ακόμα καλύτερα πολλών οπτικών ο ένας φακός αν είναι σχεδιασμένος σωστά μπορεί να αλληλοεξουδετερώσει τις ανομοιομορφίες του άλλου.


6) Το upscaling είναι προτιμότερο του downscaling

Ναί θα έλεγα όμωες δεν ξέρω γιατί αλλά ψυχολογικά μού πάει περισσότερο το up απο το down!!!!


7) Το πάνελ του πράσινου είναι το μόνο που δεν αποκλίνει

το ίδιο ίσχυε και στους CRT το πράσινο εξού και το RGB (Red Green Blue) βρίσκεται πάντα στο κέντρο ετσι είναι πάντα σταθερό σε σχέση με τα άλλα δύο χρώματα (αν πάμε να κάνουμε μηχανικό Convergence σε CRT μόνο το κόκκινο και το μπλέ κινούνται. Ποτέ δεν θα δούμε το πράσινο χρώμα να αποκλίνει. Ενώ τα μπλέ και κόκκινα χρώματα πάνε βόλτα. Το ίδιο ισχύει και στο LCD όπου τα χρώματα όπως στο διάγραμμα κάτω.



Θ) Ένα PAL DVD video με AR 16:9 είναι κωδικοποιημένο σε ανάλυση 1024χ576

Λάθος 720χ576 είναι απλά με λόγο πλευρών 1.66 αντί 1.33 του 4:3. Τα πίξελς απλά κάνουν stretch να καταλάβουν όλη την εικόνα, αλλά ουδέποτε υπάρχει μεγαλύτερη ανάλυση απο την φυσική του PAL. Στο NTSC σε 16:9 η ανάλυση είναι 640χ480
 

Μηνύματα
7.140
Reaction score
4
Και εγω παντως αυτο ψηφισα:prof:

7) Το πάνελ του πράσινου είναι το μόνο που δεν αποκλίνει

Θα δουμε ομως
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Τα πάνελ στους lcd δεν είναι όπως στις τηλεοράσεις. Είναι όπως φαίνονται στην πιο κάτω φωτογραφία

Όπως το βλέπω, οποιοδήποτε πάνελ μπορεί να έχει απόκλιση.
Στους CRT ο πράσινος φακός είναι στη μέση και εκεί σημαδεύουν οι άλλοι δύο. Γι' αυτό δεν λέμε ότι αποκλίνει ο πράσινος, αλλά οι άλλοι δύο.
 


Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Και ομως.:cool_4:

Sticky : Ευρετηριο Κατηγοριας --> 1:1 Pixel mapping
http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=34469&page=3
Νομίζω ότι αναφέρεσαι σε αυτό:
" Στο πράσινο-μαύρο δεν θα έχεις πρόβλημα σύγκλισης, ούτε aberration."
Είναι απάντηση στην ερώτηση:
"Για να καταλάβω κι εγώ zoglair, θέλουμε να δούμε αν κόβει από το περίγραμμα ο προβολέας, αν φαίνονται ξεκάθαρα τα πιξελ πράσινο-μαυρο (πραγμα δυσκολο με την συγκλιση των lcd) , ή και τα δυο μαζί?"
Και αναφέρονταν στη χρήση ενός πράσινου-μαύρου pattern.
Όταν χρησιμοποιούμε ένα μόνο από τα βασικά χρώματα (κόκκινο, πράσινο, μπλε) είναι λογικό να μην έχουμε καμία απόκλιση λόγω των πάνελ. Το πράσινο μόνο ανάβει, οπότε δεν φαίνεται αν δεν "πατάει" ακριβώς με τα άλλα δύο. Το ίδιο ισχύει και για τις χρωματικές εκτροπές. Αν θέλουμε να τσεκάρουμε τέτοιες περιπτώσεις, πρέπει να χρησιμοποιούμε ασπρόμαυρο pattern.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Παντως, αν μη τι αλλο, θα πρεπει να παραδεχτουμε πως αρκετοι αναγκαστηκαν να κανουν μια "επαναληψη" στο μαθημα τους.
Τωρα ποσο καλα τα πηγαν...μονο ενας zoglair ξερει:bravo:


Υ.Γ.Δυστυχως, αν και δεν το θελω καθολου:happy_5: , θα πρεπει να παραδεχτω τον unforgivenwall_1
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Υ.Γ.Δυστυχως, αν και δεν το θελω καθολου:happy_5: , θα πρεπει να παραδεχτω τον unforgivenwall_1
Αν και μετριόφρων, νομίζω ότι η πιο πάνω δήλωση θα πρέπει να μπει στην κεντρική σελίδα. :happy_8:
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Ο unforgiven, όχι μόνο βρήκε τη σωστή πρόταση αλλά έκανε και άριστη ανάλυση του σκεπτικού του.

Συνεπώς, :respect:
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Ο unforgiven, όχι μόνο βρήκε τη σωστή πρόταση αλλά έκανε και άριστη ανάλυση του σκεπτικού του.

Συνεπώς, :respect:
Νικο, μηπως πρεπει να τους πουμε και το αστειακι που τους σκαρωσαμε?:happy_5:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.590
Μηνύματα
2.866.781
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top