alexis
Reticular Activating System
- Μηνύματα
- 14.606
- Reaction score
- 27.948
H μειώσει του dynamic range ξεκινάει από πολύ πίσω. Από τα αυτοκίνητα όπως έγραψε και ο ημίθεος. Η φασαρία κατά την μεταφοράς μας με ένα όχημα, είτε από τους ήχους που παράγει το ίδιο το όχημα είτε από τον περιβάλλοντα χώρο σκέπαζε στην κυριολεξία ένα μεγάλο μέρος συχνοτήτων της μουσικής που ακούγαμε. Αυτό "λύθηκε" με την αύξηση των χαμηλής εντάσεως συχνοτήτων αλλά επειδή υπάρχει ταβάνι φυσικό επακόλουθο είναι να πέφτει και κούρεμα ή συρρίκνωση. Αυτό ονομάστηκε compression γιατί συρρίκνωσε την διαφορά έντασης.Ποιός ο λόγος;
Στην συνέχεια όταν η μουσική έγινε περισσότερο φορητή διαπιστώθηκε ότι τα μικρά ακουστικά δεν ήταν σε θέση να αναπαράγουν σωστά όταν ακούγαμε μουσική περπατώντας στο δρόμο οπότε δώσε λίγο ακόμα. Δώσε λίγο ακόμα και αργότερα όταν τα φθηνά υλικά έκανα την εμφάνιση τους και αγοράζαμε ακουστικά με 10€ και ηχεία με 20€. Τι να σου παίξει αυτό. Δώσε λίγο ακόμα γιατί εκεί ακούει η μάζα.
Πάνω σε όλα αυτά εμφανίστηκε το διαδίκτυο και οι υπηρεσίες Streaming. Η κάθε υπηρεσία είχε δικό της τρόπο να ρουφάει τα αρχεία στο database της. Εκεί διαπίστωσαν ότι ένα Play list που μπορεί να έχει μέσα από Soul, County μέχρι Reggae και Rap ή ότι άλλο σε είχε με το volume στο χέρι γιατί το κάθε είδος μουσικής είχε διαφορετικό τρόπο Mastering. Normalize το ονόμασαν και η κάθε πλατφόρμα έφτιαχνε τις εντάσεις (compression) όλων των τραγουδιών στην ίδια στάθμη. Κάθε πλατφόρμα όμως έχει το δικό της τρόπο όπως πχ το Spotify κάνει Normalize per track ενώ το Tidal per album.
Οι αλγόριθμοι εξελίσσονται και η διαφορά συνεχώς μειώνεται καθώς επίσης νέοι τρόποι κατά το Mastering δείχνουν ότι το τελικό αρχείο μετά το "ρούφιγμα" είναι πολύ καλό.
Όλα αυτά είναι τόσο αστεία πλέον μπροστά στην απίστευτη ποικιλία μουσικών επιλογών που έχεις σε μια πλατφόρμα που αυτή η ελάχιστη πλέον διαφορά δεν σε ενδιαφέρει.
Ενδιαφέρει μόνο όσους θέλουν να ακούν όσο καλύτερα γίνεται αυτούς τους 10 - 20 δίσκους που έχουν οπότε και τους αγοράζουν, χωρίς αυτό να εξασφαλίζει ότι ντε και καλά πάντα θα είναι καλύτερο. Βάλε και τα ψυχολογικά στην εξίσωση ότι αυτό που θέλω ή πιστεύω ότι ακούγεται καλύτερα είναι όντως καλύτερο και άντε βγάλε άκρη.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε τα DSPs που ήρθαν να διορθώσουν και αυτά με τη σειρά τους προβλήματα που αφορούν και τα όσα συζητάμε, εκτός των τοποθετήσεων στο χώρο κλπ, calibration κ.α.
Το video που είναι παραπάνω καλό είναι να το δουν και όσοι θεωρούν το βινύλιο ως το άγιο δισκοπότηρο για να ακούσουν τον Mastering Engineer να λέει ότι όταν ήρθε η εποχή του CD έπρεπε στην ουσία να "μάθουν" από την αρχή mastering γιατί επιτέλους δεν χρειάζεται να συμπιέσουν.
Last edited: