Γνώμες για 4κινητο ΙΧ (κίνηση σε χιόνι)

Μηνύματα
2.795
Reaction score
202
Ψάχνουμε για καινούργιο ή μεταχ έως 5 ετών ΙΧ αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση με 4κινηση,ώστε όταν έχουμε χιόνι να μην κολαμε σε δρομους με στροφές και ανηφόρες. Πρέπει να έχει και λιγάκι απόσταση από το έδαφος οπότε όχημα όπως το 4κινητο suzuki Swift δεν μας κάνει λόγο μεγέθους και υψους. Φυσικα 4-5 πόρτες όχι πάνω από 1.600 κυβικα, τα άλογα του μοτέρ μας είναι αδιάφορα γιατί δεν τρέχουμε τιμή έως 23 με 25 χιλιάρικα και να μην θέλει κάθε χρόνο το μάστορα του. Τα vw group, αν υπάρχει τέτοιο αμάξι, δεν χωράνε στην κουβέντα.
 



Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.414
Εντωμεταξύ στα λεφτά που γράφεις το scross βγαίνει καινούριο υβριδικό πλήρως εξοπλισμένο.

Το multimedia είναι γτπ σε όλα τα Σουζούκι
Η αισθητική του s cross είναι αμφιλεγόμενη
Αυτόματο να το πάρεις
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Last edited:

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.534
1) Suzuki Vitara GL+ Hybrid 4WD
2) Suzuki S-Cross GL+ Hybrid 4WD

Η τετρακίνηση που έχουν θα σε καλύψει και με το παραπάνω σε όλες τις συνθήκες, η απόσταση από το έδαφος είναι ικανοποιητική και οι χώροι κάτι παραπάνω από επαρκείς.
Αν θέλεις κάτι παραπάνω όσο αφορά τις δυνατότητες εκτός δρόμου (συμπεριλαμβανομένου του χιονιού), τότε η λύση είναι μία και μοναδική: Το νέο Suzuki Jimny και εκεί τελειώνουν όλα (το βρίσκεις μεταχειρισμένο με λίγα χιλιόμετρα στα χρήματα που ζητάς) !!
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.414
Στα λεφτά αυτά πας σε glx και είναι σοβαρά καλύτερα εξοπλισμένο .
Μη σου πω αυτόματο.
Ειδικά το scross αν δεν το βρίσκεις άσχημο έχει περισσότερο χώρο και χαμηλότερη τιμή
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Χιονολάστιχα δοκίμασες;
Πόσες φορές έχω γελάσει με τετρακίνητα γομάρια να τα βλέπω στην άκρη του δρόμου σταματημένα για να φορέσουν αλυσίδες στο δρόμο για χιονοδρομικό, και γω να πηγαίνω με το προσθιοκινητο χωρίς αλυσίδες αλλά με χιονολαστιχα πάντα...
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.414
Πριν ισχύει για βατό χιόνι .
Για φρέσκο απάτητο θες και ύψος και 4κινηση επιπλέον των ελαστικων
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Το ύψος θεωρώ ότι δεν κάνει μεγάλη διαφορά, γιατί είναι το πολύ 5 εκατοστά από ένα απλό επιβατικό σε ένα SUV.
Το είδος του χιονιού παίζει πράγματι ρόλο: σε πατημένο χιόνι, ειδικά αν έχει κατά μπαλώματα πάγου, η τετρακίνηση δεν επαρκεί αν δε συνοδεύεται από κάποιο είδος μπλοκέ διαφορικού.
Ένα Ford Puma για παράδειγμα, με το πρόγραμμα χιονιού που προσομοιώνει μπλοκέ κι ένα ζευγάρι χιονολάστιχα μπροστά, μάλλον θα εξευτελίσει αρκετά "4Χ4" σε ένα δύσκολο σημείο.
 

Μηνύματα
562
Reaction score
590
Προσοχή λίγο στα Suzuki. Κάτι δεν πάει/πήγαινε καλά με τα διαφορικά και τα συστήματα δίσκου-πλατό. Είμαι παθών και το έχω ακούσει και από άλλους. Δεν λέω να μην πάρεις, αλλά ψάξτο...
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.414
Του Suzuki πάντως η 4κινηση είναι εντυπωσιακή σε αυτές τις συνθήκες και στο πρόγραμμα snow κλέβεις εκκλησίες .
Προσοχή λίγο στα Suzuki. Κάτι δεν πάει/πήγαινε καλά με τα διαφορικά και τα συστήματα δίσκου-πλατό. Είμαι παθών και το έχω ακούσει και από άλλους. Δεν λέω να μην πάρεις, αλλά ψάξτο...
Δώσε πληροφορία , για ποιο μοντέλο/έτος μιλάμε;
Το ύψος θεωρώ ότι δεν κάνει μεγάλη διαφορά, γιατί είναι το πολύ 5 εκατοστά από ένα απλό επιβατικό σε ένα SUV.
5εκ είναι σημαντική διαφορά αν μιλάμε για χιονισμένο ασφαλτοστρωμένο δρόμο.
Κάτι εξίσου σημαντικό είναι ότι τα SUV έχουν μεγαλύτερη διάμετρο ελαστικών, αυτό συμβάλει σε αυξημένη επιφάνεια που θα τα βυθίσει λιγότερο στο χιόνι αλλά και μικρότερες γωνίες ελαστικού χιονιού που δίνουν λιγότερη αντίσταση στην κύλιση βυθισμένου τροχού.
Λίγο το ένα λίγο το άλλο κάνουν πολύ μεγάλη διαφορά στο τέλος στο φρέσκο χιόνι των βορείων προαστίων ή παραδοσιακά χιονισμένων περιοχών με ανηφόρες κατηφόρες και μειωμένη κίνηση που θα βοηθούσε στην ύπαρξη καθαρισμένου η απλώς πατημενου χιονιού
 
Last edited:

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.534
Η οδήγηση σε χιόνι (μιλάμε πάντα για άσφαλτο και λογικό ύψος χιονιού) είναι σύνθετη διαδικασία με πολλές παραμέτρους:

- Φρέσκο ή παγωμένο
- Αν υπάρχει από κάτω άλλο προηγούμενο στρώμα χιονιού
- Πόσο πατημένο (άρα και γλυστερό) είναι
- Κλίση οδοστρώματος
- Εκκίνηση από στάση (ιδιαίτερα σε ανηφόρα)
- Φρενάρισμα (ιδιαίτερα σε κατηφόρα)
- Ελιγμοί αποφυγής
- Αίσθηση στο τιμόνι

Από κει και πέρα, ισχύουν τα εξής:

- Πάντα ένα τετρακίνητο θα είναι καλύτερο από ένα δικίνητο (με τα ίδια ελαστικά)
- Πάντα ένα all season ελαστικό θα είναι καλύτερο από ένα καλοκαιρινό και πάντα ένα χειμερινό θα είναι καλύτερο από ένα all season. Οι αλυσίδες πάντα θα είναι καλύτερες από όλα τα ελαστικά, όσο "ειδικά" και αν είναι
- Πάντα ένα ελαστικό υψηλού προφίλ θα είναι καλύτερο από το αντίστοιχο χαμηλότερου προφίλ
- Πάντα ένα στενό ελαστικό θα είναι καλύτερο από το αντίστοιχο φαρδύτερο
- Πάντα ένα ελαφρύτερο αυτοκίνητο θα είναι καλύτερο από ένα βαρύτερο
- Πάντα ένα αυτοκίνητο με ηλεκτρονικά ή μηχανικό μπλοκάρισμα/έλεγχο των διαφορικών θα είναι καλύτερο από ένα ίδιο με "ανοιχτά" διαφορικά
- Όλα τα ελεγχόμενα διαφορικά δεν έχουν την ίδια απόδοση, υπάρχουν αρκετά μεγάλες διαφορές μεταξύ τους

Τέλος, η εμπειρία οδήγησης σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, όπως το χιόνι, είναι καθοριστικής σημασίας για το πόσο μακριά και με ασφάλεια θα φτάσουμε και η εμπειρία αυτή αποκτάται μερικώς και με τις γνώσεις (διάβασμα), αλλά κυρίως με την τριβή.

Από κει και πέρα, αναλόγως των συνθηκών και της συχνότητας αυτών (μιλάμε για το χιόνι εδώ), επιλέγουμε και το αντίστοιχο αυτοκίνητο, ιεραρχώντας τις ανάγκες μας και θέτοντας προτεραιότητες, οι οποίες θα μας οδηγήσουν στους απαραίτητους συμβιβασμούς στην επιλογή του οχήματος. Δεν γίνεται να τα έχουμε όλα κάπου θα κάνουμε μια υποχώρηση για να έχουμε καλύτερη απόδοση κάπου αλλού.

Σε γενικές γραμμές πάντως, όλα τα σύγχρονα τετρακίνητα SUV προσφέρουν ασφάλεια στην καθημερινή χρήση και ικανοποιητική (πολύ πάνω από τις δυνατότητες του μέσου χρήστη) απόδοση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Προσοχή λίγο στα Suzuki. Κάτι δεν πάει/πήγαινε καλά με τα διαφορικά και τα συστήματα δίσκου-πλατό. Είμαι παθών και το έχω ακούσει και από άλλους. Δεν λέω να μην πάρεις, αλλά ψάξτο...
Δεν ξέρω σε ποιά μοντέλα αναφέρεσαι και σε ποιές χρονολογίες αλλά γενικά το σύστημα τετρακίνησης της Suzuki (και γενικά σαν αυτοκίνητα) είναι πολύ αξιόπιστο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Πολύ σωστά όλα αυτά που διαβάζω, αλλά δω είναι Ελλάδα και μιλάμε για λίγο χιόνι σε πολύ μικρές περιόδους, και ταυτόχρονα από την εμπειρία μου σε βόρειες χώρες, μιλάω για Σουηδία σε περίοδο με - 20 και χαμηλότερων θερμοκρασιών, όπου όλοι οι δρόμοι μέσα στην πόλη (δεν ήταν καθαρισμένο ούτε έριχναν αλάτι) είχαν από λίγο έως πολύ χιόνι, από πατημένο έως πάγο, κλπ, έβλεπα να κυκλοφορούν κανονικά όλα τα γνωστά αυτοκίνητα όλων των κατασκευαστών, από προσθιοκινητα μέχρι ότι θες, κανένας με αλυσίδες, όλοι με χιονολαστιχα, κι όλα καλά, σα να μη τρέχει τίποτα.

Με τις ίδιες συνθήκες στην Αθήνα θα είχαν βγει τα τανκς στους δρόμους να σώσει ο στρατός τους εγκλωβισμενους οδηγούς.. 🤣😜😂

Είναι δηλαδή περισσότερο θέμα εκπαίδευσης και συνήθειας, κι ένα απλό χιονολαστιχο ή 4 εποχών με σήμανση 3PMSF μια χαρά υπεραρκει για μας..
 


Μηνύματα
2.795
Reaction score
202
Ούτε με σφαίρες. Καταρχας είναι κακάσχημο.

Πολλά λεφτά για το τίποτα. Πλαστικά μάπα, τριγμους, τιμή στο θεο για έναν ακόμα ντενεκε της τουοτα που ο Θεός ξέρει αν είναι τουοτα και τι φοράει στα μηχανικα. Πας για σέρβις και πρέπει να έχεις βάλει γρασο από πίσω για να πονέσει λιγότερο και αν πάθεις βλάβη.... Το πουλάς.
 

Μηνύματα
562
Reaction score
590
//Δεν ξέρω σε ποιά μοντέλα αναφέρεσαι και σε ποιές χρονολογίες αλλά γενικά το σύστημα τετρακίνησης της Suzuki (και γενικά σαν αυτοκίνητα) είναι πολύ αξιόπιστο. //

Αναφέρομαι στα Vitara και τετρακίνητα Wagon r περίπου αρχών δεκαετίας 2000. Επειδή όμως τώρα μπορεί να πράγματα να είναι καλύτερα, δεν λέω να μην πάρει, λέω να το ψάξει.
Και συμφωνώ με τα χιονολάστιχα, επικαλούμενος όχι την Σουηδία, αλλά την... Ελλάδα, όπου σε περιοχές με ζόρικες θερμοκρασίες (π.χ. Καρπενήσι), οι επαγγελματίες ταξιτζήδες τα τοποθετούν κάθε έναρξη χειμώνα και κυκλοφορύν χωρίς πρόβλημα ακόμα και στον πάγο με -7 (το έχω ζήσει).
 

Μηνύματα
1.409
Reaction score
2.534
Ποτέ τα Vitara δεν παρουσιάσαν πρόβλημα με τα διαφορικά και δεν είχαν πρόβλημα με δίσκο/πλατώ, για τα Wagon R δεν γνωρίζω, αλλά όπως και να ΄χει από το 2000 έχουν περάσει 21 χρόνια !!
Γενικά πάντως τα Suzuki, τουλάχιστον όσο αφορά την τετρακίνησή τους δεν έχουν κανένα πρόβλημα, ίσα-ίσα...
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.303
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top