Δημιουργία ηχοσυστήματος - Οδηγός για αρχάριους (και μη)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.483
Reaction score
46.316
Επειδή δεν υπάρχει σαφές λινκ στο φόρουμ επί τούτου, ξεκινώ αυτό το θρεντ για εύκολη πρόσβαση, ιδίως στους νέους φίλους που ψάχνουν και ρωτούν.

Προσθέστε όσα λινκ θεωρείτε χρήσιμα, πχ το υποχρεωτικό κατά μπουτχια ανάγνωσμα, κλπ κλπ κλπ.. ;)

Εγώ αντιγράφω τη δική μου πρόταση, από αυτό το θρεντ, το οποίο συστήνω ως καλό ανάγνωσμα σε όλους τους νέους φίλους.

Πάμε λοιπόν: (από το ποστ #156)

____________________________________________

Πως διαλέγεις στέρεο;

1) βάζεις κάτω τα διαθέσιμα λεφτά. Αποφασίζεις το συνολικό ποσό που θα δαπανήσεις για ηχοσύστημα. Τελεσίδικη απόφαση, δε θα παρασυρθείς για κανένα λόγο και από κανέναν. Κουμάντο στην τσέπη σου εσύ θα κάνεις, ούτε ο έμπορος ούτε η παρέα σου. Βάζεις ένα νούμερο, και δε πας πιο πάνω ούτε σεντς. Πιο κάτω, βεβαίως, γιατί όχι.

2) αν στο μπάτζετ χωράει να ασχοληθείς με το χώρο, ασχολήσου πρώτα με αυτόν. Φάε το μισό μπάτζετ στο χώρο. Έχει λύσεις και εμφανίσημες και φθηνές και ακριβές. Θες μετρήσεις στο χώρο από άνθρωπο της δουλειάς και επιλογή υλικών επίσης από αυτόν. Στο θέμα της εμφάνισης, αυτός θα σε καθοδηγήσει.

3) Αν είναι δικό σου το σπίτι και αν μπορείς, ψάξε τη δυνατότητα για εντοιχισμένα, έχουν και υψηλό waf, δε θα μπλέκονται γκουμούτσες στα πόδια σου, πολλά τα πλεονεκτήματα, αλλά θέλει σκαψίματα στους τοίχους και ηχητική φροντίδα ανάλογη.

4) Η σοφή επιλογή ηχοσυστήματος είναι ενεργά ηχεία με AES EBU στην πλάτη, μία ψηφιακή είσοδο τέλος πάντων. Είναι η σύγχρονη πραγματικότητα του σωστού και εξελιγμένου ηχοσυστήματος στον 21ο αιώνα που αισίως διανύουμε. Αναλόγως χώρου και απαιτήσεων σε στάθμες ακρόασης, ξεσκαρταρεις τι έχει η αγορά στο κοστολόγιο που έχεις διαθέσιμο, και καταλήγεις σε 4-5 μοντελάκια από διαφορετικές εταιρίες. Επιλέγεις ένα από αυτά, με βάση 2 παραμέτρους: Α) ευκολίες διασύνδεσης και παραμετροποίησης, και γενικώς παρεχόμενες ευκολίες χρήσης, δηλαδή εκτιμούμε την παρουσία τηλεκοντρόλ, Wi-Fi, δυνατότητα ισοστάθμισης χώρου, αριθμό και ποικιλία εισόδων, κλπ. και Β) εμφάνιση, ποιο σου κάθεται στο μάτι και στο δωμάτιο πιο όμορφα σύμφωνα με τη δική σου αισθητική, άλλωστε εσύ θα το βλέπεις.

5) πηγή. Το PC σου, το λαπιτόπι σου, το i-τετοιο σου, ή ένα σύγχρονο media player. Ότι σε βολευει περισσότερο.

6) ισοστάθμιση χώρου. Φωνάζεις επαγγελματία για καλιμπράρισμα. Αναλόγως σύνθεσης ηχείου-πηγής, μπορεί να χρειαστεί να αγοράσεις κάποιο software ή κάποια άλλη συσκευή για τη χρήση της ισοστάθμισης χώρου, μπορεί όμως και να σε καλύπτει η σύνθεση που πήρες. Υπολόγισε το σαν αναγκαίο έξοδο.

Και κάθεσαι αναπαυτικά να ακούσεις τη μουσική σου. Όχι τον εξοπλισμό σου, τη μουσική σου, έχει μεγάλη διαφορά. :fuckyou:

_________________________________________

Με βάση την πλούσια σε λάθη εμπειρία μου, με βάση τις εκατομμύρια ώρες ακροάσεων συσκευών, με βάση τα πολλές πολλές δεκάδες χιλιάδων ευρώ που' χω σπαταλήσει, και τέλος με βάση τις όποιες γνώσεις έχω στο χώρο του όντιο, αυτές είναι οι απολύτως καλύτερες κατευθύνσεις που μπορώ να δώσω σε οποιονδήποτε χρήστη και ανεξαρτήτως κοστολογίου.

Ταυτόχρονα ομολογουμένως υπάρχει το χάι εντ. Παρακαλώ, φιλ φρι, το TAS είναι σταθερά στη θέση του, ορμάτε άφοβα! :fuckyou:
 


Μηνύματα
3.799
Reaction score
1.726
Πολυ ωραια Κωστα.

Η παραγραφος 3 θα ελεγα οτι ειναι η πιο υπαβασμιενη στα φορουμ (και οχι μονο). Σχεδον κανεις δεν αναφερεται σε εντοιχιζομενα ηχεια παρα μονο σε πισω σαραουντ με προορισμο το χομ σινεμα.

Καλο θα ηταν να μεναμε λιγο περισσοτερο στα εμπρος εντοιχιζομενα ηχεια ισως και με καποια παραδειγματα. Θα συμφωνησω μαζι σου για το θεμα αισθητικης.

Ειναι γεγονος οτι μερικες φορες συμπεριφερομαστε στα του ηχου με τετοιο τροπο λες και θα περνουμε τα ηχεια και θα τα πηγαινουμε απο διαγωνισμο σε διαγωνισμο για τα ποιο ακουγεται καλυτερα. Οντως σ ενα τεχνικο φορουμ μας ενδιαφερει και πολυ μαλιστα το θεμα της ποιοτητας. Ομως στο θεμα της υψηλης πιστοτητας απαιτουνται πολλα χρηματα που λιγοι τα δινουν.

Ετσι λοιπον αποκταει ξεχωριστη σημασια το νημα που ανοιξες. Θα ελεγα οτι ενα συστημα με ηχεια αορατα (ενδεχομενως και ενισχυτες) ειναι παντα μια αριστη λυση απο πλευρας αισθητικης (οχι βεβαια για ολους, μιας κι εδω μπαινει και το γουστο στη μεση). Το ζητημα ειναι ποσο καλα παιζουν αυτα τα ηχεια?

Μαλιστα χαριν της συζητησης θα βαλω κι ενα παραδειγμα. Απο την γνωστη εταιρια B&W που εχει μια μεγαλη γκαμα εντοιχιζομενων ηχειων θα παρω τα CW M8.3, το οποιο διαθετει δυο 7 ιντσα γουφερ, ενα 5ιντσο για την μεσαια περιοχη κι ενα τουητερ μιας ιντσας. Λιγο πολυ θα λεγαμε οτι ξεκιναει με μια χαρα μοναδες. Η αποκριση συχνοτητων ειναι +-3 db απο 35 HZ εως 40 KHZ.
Ολα λοιπον δειχνουν κατ αρχας μια χαρα. Αν καποιος το επιθυμει μπορει να κρυψει ακομη και το ρακ μηχανηματων με τους ενισχυτες και την πηγη (φυσικα μια πιο ελκυστικη λυση ενδεχομενως θα ηταν αν εβγαζε και ενεργα ηχεια αλλα προσωπικα δεν γνωριζω γενικως εντοιχιζομενα και ενεργα ηχεια).

Με δεδομενο το παραδειγμα που αναφερω ποια λοιπον θα ηταν τα μειονεκτηματα μια τετοιας λυσης? Σημειωτεον οτι τα ηχεια ειναι σε προσιτες τιμες για τον πολυ κοσμο. Γιατι τοσο σνομπαρονται και δεν τα βλεπουμε στα σπιτια των συνφορουμιτων? Πχ ακομη και σ ενα συστημα οικιακου κινηματογραφου με ΟΛΑ τα ηχεια εντοιχιζομενα θα ειχαν ενα φανατικο φιλο. Τον Theo Kalomirakis. Φωναζει εδω και χρονια "εντοιχιστε τα μηαχανηματα σας ολα"
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
10.302
Reaction score
22.231
... προσωπικα δεν γνωριζω γενικως εντοιχιζομενα και ενεργα ηχεια).
-Alt τις ει; ATC !:D

Με δεδομενο το παραδειγμα που αναφερω ποια λοιπον θα ηταν τα μειονεκτηματα μια τετοιας λυσης? Σημειωτεον οτι τα ηχεια ειναι σε προσιτες τιμες για τον πολυ κοσμο. Γιατι τοσο σνομπαρονται και δεν τα βλεπουμε στα σπιτια των συνφορουμιτων? Πχ ακομη και σ ενα συστημα οικιακου κινηματογραφου με ΟΛΑ τα ηχεια εντοιχιζομενα θα ειχαν ενα φανατικο φιλο. Τον Theo Kalomirakis. Φωναζει εδω και χρονια "εντοιχιστε τα μηχανηματα σας ολα"
Ως συνήγορος του...διαβόλου,σημειώνω ότι η ευχαρίστηση που πηγάζει από μια ενασχόληση συναρτάται συχνά και με την...ευελιξία.Ο εντοιχισμός συνεπάγεται ότι παντρεύεται ο δούλος του Θεού όχι μονάχα τα ηχεία αλλά και τη...μεσοτοιχία καθώς και την ολική χωροταξική διευθέτηση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.483
Reaction score
46.316
Βασίλη, στο avsforum γίνεται χαμός με τα εντοιχισμένα, καθώς τα προτιμούν πάρα πολλοί χρήστες. Μάλιστα, ανθούν παρα πολλές μικρές ντόπιες (USA) βιοτεχνίες κατασκευής εντοιχισμένων κατά παραγγελία, δηλαδή ακριβώς στις ανάγκες των πελατών.
Ιδίως στο χώρο του χομ σινεμα πραγματικά γίνεται χαμός με τα εντοιχισμένα.
Και δικαίως, καθώς πέραν των αναμφισβήτητων προτερημάτων στον ήχο λόγω λοβού ακτινοβολίας και έλλειψης συντονισμών καμπίνας και και και, υφίσταται και το αδιαμφισβήτητο χωροταξικό και αισθητικό πλεονέκτημα, αφού δεν έχεις ένα σωρό γκουμούτσες μέσα στο χώρο, με τις αποστάσεις από τους πίσω τοίχους και τις συναφείς καλωδιώσεις είτε με λούκια είτε με υποστηρικτές καλωδίων ;)
Το μόνο μειονέκτημα των εντοιχισμένων είναι αυτό που είπε ο μπουτχιας, ότι σου κόβουν τη μαλακία του να αλλάζεις ηχεία σα τα πουκάμισα, πάει περίπατο η χαρά της τραμπας, αδύνατο να κάνεις δοκιμές καλωδίων κλπ. Σα χάπι κατά του χάι εντ..:gotcha:
 

Nick Arvanitakis

Επαγγελματίας Admin
Administrator
Μηνύματα
45.164
Reaction score
18.666
Το μόνο μειονέκτημα των εντοιχισμένων είναι αυτό που είπε ο μπουτχιας, ότι σου κόβουν τη μαλακία του να αλλάζεις ηχεία σα τα πουκάμισα, πάει περίπατο η χαρά της τραμπας, αδύνατο να κάνεις δοκιμές καλωδίων κλπ. Σα χάπι κατά του χάι εντ..:gotcha:
Ξεχάσατε το ''πουλ μουρ''...:dance2:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.483
Reaction score
46.316
Η ιστορία του όντιο έχει ενδιαφέρον, μας δείχνει ότι κάποτε ξεκίνησε με ολοκληρωμένες προτάσεις για οικιακή αναπαραγωγή, από τις μεγάλες εταιρείες του χώρου, JBL, altec, boss, b&o, κλπ, που ήταν ένα πχ έπιπλο που συμπεριλάμβανε 2 ηχεία, ενισχυτικά, κασέτα, ραδιόφωνο και πικάπ.
Τότε βέβαια επικρατούσαν τα λαμπάτα ενισχυτικά, καθώς οι στερεοί ημιαγωγοί δεν είχαν ακόμα ανακαλυφθεί, μέχρι και τα άρματα μάχης με λάμπες ήταν εξοπλισμένα. Οι μεγάλες αυτές εταιρείες προφανώς εξοπλιζαν και τις επαγγελματικές ανάγκες σε ήχο, και με την εξέλιξη του σπόρ κατέληξαν στα ενεργά ηχεία με τα οποία εξοπλιζαν τα στούντιο και γενικά την επαγγελματική χρήση, αλλά και ίδιες εκδόσεις για οικιακή χρήση, με μόνη διαφοροποίηση στην εμφάνιση καθώς στο σπίτι δε χρειάζονται λαβές για τις καμπίνες των ηχείων, ούτε προστατευτικά πλαστικά στις γωνίες, αντίθετα ένα πιο όμορφο ξύλο να δείχνει σαν έπιπλο το ηχείο ώστε να εντάσσεται στην αισθητική του χώρου του καταναλωτή. Αυτή την τακτική, μεγάλες εταιρείες κατασκευών την ακολουθούν μέχρι σήμερα, όπως λόγου χάριν η γνωστή ATC, που βγάζει το ίδιο (ενεργό) ηχείο σε 3 εκδόσεις, μία με απλή μαύρη καμπίνα για επαγγελματική χρήση, όπου δεν ενδιαφέρει ιδιαίτερα η εμφάνιση, μία έκδοση εντοιχισμένων για κάθε χρήση, και μία έκδοση με όμορφα ξύλινα φινιρίσματα για ενταξη στην αισθητική του χώρου των καταναλωτών. Τέτοιες σοβαρές εταιρείες υπάρχουν πολλές, κι αποτελούν τις σταθερές αξίες, αλλά ταυτόχρονα δείχνουν και τις εξελίξεις.

Βρέθηκαν λοιπόν στην διαδρομή κάποιοι μικροί κατασκευαστές που είδαν το ενδιαφέρον του καταναλωτή για την αισθητική των μηχανημάτων και κάποιοι από αυτούς μπορούσαν να κάνουν μόνο ηχεία, κάποιοι άλλοι τα κατάφερναν μόνο στα ενισχυτικά, άλλοι βρήκαν κομμάτι στην πίτα με ένα πικάπ, και πάει λέγοντας μέχρι που φτάσαμε σε μικροβιοτεχνιούλες καλωδίων, οπότε γέμισε η αγορά με πληθώρα όμορφων μηχανημάτων, δημιουργώντας εν ολίγοις το χάι εντ όντιο, όπου ο καταναλωτής ακούει με το μάτι, τα γνωστά.

Ήταν και μία εποχή έλλειψης διάδοσης της γνώσης (χωρίς ίντερνετ) και επικράτησης εν πολλοίς της μαύρης μαγείας στο όντιο. Αλλά αυτή η εποχή πέρασε, έμειναν κάτι συμπαθητικά παπουδια προσκολλημένα σε αυτά, συνεπικουρούμενα από κάτι φυλλάδες του πωπού τύπου TAS και κάποιες άλλες φυλλάδες πιο μέσα στο μάρκετινγκ, που ακολουθούν τις προτιμήσεις της μάζας και τις επιταγές των διαφημίσεων, τύπου stereophile. Όμως υπάρχουν και τα φόρουμ και τα επαγγελματικά, όπου πχ ρωτάει ένας στουντιας αν το τάδε ενεργό έχει καλό και βαθύ μπάσο και του απαντούν πως αν δε φτιάξει σωστά το χώρο του με διαχυτές δε πρόκειται ποτέ να έχει καλό μπάσο και πλέον ουδέν κρυφόν υπό του ίντερνετ.:)
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές μπάσο!
Μηνύματα
1.261
Reaction score
3.546
καθώς πέραν των αναμφισβήτητων προτερημάτων στον ήχο λόγω λοβού ακτινοβολίας και έλλειψης συντονισμών καμπίνας και και και
Εχει πουθενα να διαβασουμε γι'αυτο, ή μπορεις να πεις συνοπτικα μερικα πραγματα, γιατι στα περισσοτερα μεγαλα στουντιο βλεπει κανεις soffit mounded σαν main, αλλα ειναι θεμα αποδοσης ή χωροταξιας?
Σε καθαρα δικαναλο συστημα, που θα υπερειχαν τα εντοιχισμενα ηχεια εναντι των ελευθερων?
Ηχητικα, ασε τα υπολοιπα.
Νομιζω δεν υπαρχουν αρκετες πληροφοριες στο σαιτ για τα εντοιχισμενα.
Δε βαζει καποιος κανα λινκ ή ακομα καλυτερα να γραψει κατι?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.483
Reaction score
46.316

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.483
Reaction score
46.316
Last edited:


Timaras

*****
Μηνύματα
2.372
Reaction score
1.594
Δύο ερωτήσεις έχω προς το παρών.
Τα ενεργά ηχεία μπορούν να φτάσουν σε στάθμες τα δαπέδου;Γιατί βλέπω ενεργά ακριβά με μικρές μονάδες και μικρές καμπίνες.
Ακόμα,οι ενισχυτές των ενεργών,έχουν αυτό το αρχοντικό dynamic headroom στο οποίο αναφέρθηκες σ'αυτό το post?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.483
Reaction score
46.316
Τα ενεργά ηχεία μπορούν να φτάσουν σε στάθμες τα δαπέδου;
Σκεψου μόνο το εξής: τα επαγγελματικά ενεργά ηχεία της JBL. Σε καλυψα; ;)

(Πιο δυνατά, πεθαίνεις)

οι ενισχυτές των ενεργών,έχουν αυτό το αρχοντικό dynamic headroom στο οποίο αναφέρθηκες σ'αυτό το post?
Έχουν τόσα παραπάνω, που είναι μεγάλη κουβέντα! Καταρχήν, ένα ηχείο 3 δρόμων έχει μέσα 3 ενισχυτές! Τα βασικά! Α, δες και το μικρό κιι, είδες πόσους ενισχυτές έχει μέσα; Μιλάμε για 1,5 κιλοβατ ενισχυτικά! Ποιο δυναμικό χεντρουμ, αυτά καλύπτουν πολλές ακόμα παραμέτρους.. ;)
 

Timaras

*****
Μηνύματα
2.372
Reaction score
1.594
Σκεψου μόνο το εξής: τα επαγγελματικά ενεργά ηχεία της JBL. Σε καλυψα; ;)

(Πιο δυνατά, πεθαίνεις)
:D:D:D


Έχουν τόσα παραπάνω, που είναι μεγάλη κουβέντα! Καταρχήν, ένα ηχείο 3 δρόμων έχει μέσα 3 ενισχυτές! Τα βασικά! Α, δες και το μικρό κιι, είδες πόσους ενισχυτές έχει μέσα; Μιλάμε για 1,5 κιλοβατ ενισχυτικά! Ποιο δυναμικό χεντρουμ, αυτά καλύπτουν πολλές ακόμα παραμέτρους.. ;)
Ευχαριστώ.Με κάλυψες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.483
Reaction score
46.316
Η απλούστευση, δεν είναι πάντα σωστή, αλλά συχνά είναι ο μόνος τρόπος να γίνει κατανοητή μία δύσκολη έννοια, και ορμώμενος από αυτή την ανάγκη, απλουστεύοντας, λέω το εξής:

- ξέρουμε πόσο μεταβάλλεται ο ήχος όταν μετακινούμε μπρος πίσω το ηχείο μας. Αυτό βέβαια εξηγείται, αλλά η εξήγηση είναι πολύπλοκη, με απλά λόγια μεταβάλλεται το συχνοτικο σημείο ακύρωσης από την απόσταση με τον πίσω τοίχο. Ακύρωση θα υπάρχει πάντα, αυτό δε θα το γλυτώσεις, εκτός κι αν έχεις ... εντοιχισμένα!

- ξέρουμε πως το πλάτος της πρόσθιας μπαφλας της καμπίνας έχει σημασία στον ήχο, έχουμε πει τόσα και τόσα για τα γκριμ. Πως γίνεται να ξεπεράσεις την πλατιά μπαφλα των γριμ; Με εντοιχισμένα.

- ξέρουμε ότι όσο πιο πίσω πάμε το ηχείο στον τοίχο, ενισχύονται τα μπάσα. Που θα έχουμε τη μέγιστη ενίσχυση στα μπάσα; Αν το εντοιχισουμε. (Ξαναδες την απόκριση των ATC με άλλο μάτι τώρα)

- ξέρουμε ότι τα κιι βγάζουν καταπληκτικό μπάσο σε τυπικό χώρο, γιατί; Γιατί δε παίζει μπάσα προς τα πίσω, κι έτσι δεν έχει οπίσθιες αντανακλάσεις και ακυρώσεις. Πως ξεπερνάει κανείς το μπάσο των κιι; Αν πάρει εντοιχισμένα!

- τέλος ξέρουμε ότι θέλουμε πιο δυνατό ενισχυτή για να ακούγεται καλύτερα σε μεσαίες στάθμες, γιατί ο πιο δυνατός ενισχυτής θα βγάλει καλύτερα μεσαία όταν δε ζοριζεται από την ισχύ που πρέπει να αποδώσει στα μπάσα. Πως ξεπερνάει κανείς αυτό; Έχοντας διαφορετικό ενισχυτή για τα μεσαία και διαφορετικό για τα πρίμα, από τον ενισχυτή των μπασσων, έτσι ώστε να είναι αδιάφορο το πόσο ζοριζεται ο ενισχυτής στο μπάσο από την ποιότητα των μεσαίων και πριμων, τα οποία ζητούν υποπολλαπλάσια ισχύ, ελάχιστη σε σχέση με το απαιτητικό σε ισχύ χαμηλό, διότι ή ισχύς είναι το εμβαδόν του ημιτόνου, και ξέρετε πως φαίνονται στο μάτι, απλά, τα ημίτονα σε 20 κύκλους και σε 2 χιλιοκυκλους, το πρώτο έχει εμβαδό ένα στρέμμα, είναι φαρδύ πλατύ, και το άλλο συγκριτικά είναι μια τρίχα, μηδενικού εμβαδού. Πιο απλά, πεθαίνεις ;)
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές μπάσο!
Μηνύματα
1.261
Reaction score
3.546
Η απλούστευση, δεν είναι πάντα σωστή, αλλά συχνά είναι ο μόνος τρόπος να γίνει κατανοητή μία δύσκολη έννοια, και ορμώμενος από αυτή την ανάγκη, απλουστεύοντας, λέω το εξής:

- ξέρουμε πόσο μεταβάλλεται ο ήχος όταν μετακινούμε μπρος πίσω το ηχείο μας. Αυτό βέβαια εξηγείται, αλλά η εξήγηση είναι πολύπλοκη, με απλά λόγια μεταβάλλεται το συχνοτικο σημείο ακύρωσης από την απόσταση με τον πίσω τοίχο. Ακύρωση θα υπάρχει πάντα, αυτό δε θα το γλυτώσεις, εκτός κι αν έχεις ... εντοιχισμένα!

- ξέρουμε πως το πλάτος της πρόσθιας μπαφλας της καμπίνας έχει σημασία στον ήχο, έχουμε πει τόσα και τόσα για τα γκριμ. Πως γίνεται να ξεπεράσεις την πλατιά μπαφλα των γριμ; Με εντοιχισμένα.

- ξέρουμε ότι όσο πιο πίσω πάμε το ηχείο στον τοίχο, ενισχύονται τα μπάσα. Που θα έχουμε τη μέγιστη ενίσχυση στα μπάσα; Αν το εντοιχισουμε. (Ξαναδες την απόκριση των ATC με άλλο μάτι τώρα)

- ξέρουμε ότι τα κιι βγάζουν καταπληκτικό μπάσο σε τυπικό χώρο, γιατί; Γιατί δε παίζει μπάσα προς τα πίσω, κι έτσι δεν έχει οπίσθιες αντανακλάσεις και ακυρώσεις. Πως ξεπερνάει κανείς το μπάσο των κιι; Αν πάρει εντοιχισμένα!

- τέλος ξέρουμε ότι θέλουμε πιο δυνατό ενισχυτή για να ακούγεται καλύτερα σε μεσαίες στάθμες, γιατί ο πιο δυνατός ενισχυτής θα βγάλει καλύτερα μεσαία όταν δε ζοριζεται από την ισχύ που πρέπει να αποδώσει στα μπάσα. Πως ξεπερνάει κανείς αυτό; Έχοντας διαφορετικό ενισχυτή για τα μεσαία και διαφορετικό για τα πρίμα, από τον ενισχυτή των μπασσων, έτσι ώστε να είναι αδιάφορο το πόσο ζοριζεται ο ενισχυτής στο μπάσο από την ποιότητα των μεσαίων και πριμων, τα οποία ζητούν υποπολλαπλάσια ισχύ, ελάχιστη σε σχέση με το απαιτητικό σε ισχύ χαμηλό, διότι ή ισχύς είναι το εμβαδόν του ημιτόνου, και ξέρετε πως φαίνονται στο μάτι, απλά, τα ημίτονα σε 20 κύκλους και σε 2 χιλιοκυκλους, το πρώτο έχει εμβαδό ένα στρέμμα, είναι φαρδύ πλατύ, και το άλλο συγκριτικά είναι μια τρίχα, μηδενικού εμβαδού. Πιο απλά, πεθαίνεις ;)
Και το soundstage που φτιαχνουν τα διπολα?
Τα Linkwitz, που εχουν ολα τα καλα των ενεργων που λες αλλα ειναι σε διπολη λογικη?

Εντωμεταξυ εσυ που τα γραφεις, εχεις τον ορισμο του διπολου.
Αμα εντοιχισεις τα Μαγκ, με φουλ απορροφηση απο πισω, τι θα γινει?
 

Μηνύματα
3.831
Reaction score
4.346
ξέρουμε πόσο μεταβάλλεται ο ήχος όταν μετακινούμε μπρος πίσω το ηχείο μας. Αυτό βέβαια εξηγείται, αλλά η εξήγηση είναι πολύπλοκη, με απλά λόγια μεταβάλλεται το συχνοτικο σημείο ακύρωσης από την απόσταση με τον πίσω τοίχο. Ακύρωση θα υπάρχει πάντα, αυτό δε θα το γλυτώσεις, εκτός κι αν έχεις ... εντοιχισμένα!

1)Αν αυτη η αποσταση ειναι αρκετα μεγαλη? 2μετρα+?

2)Η ψευδαισθηση της εικονας ειναι η ιδια ενος εντοιχισμενου με ενος ηχειου που απεχει αρκετα απο τον τοιχο , υπο την εννοια οτι η σκηνη δημιουργειται πισω απο αυτα ως βαθος (ενω αυτο υποβοηθιεται και ως εικονα απο τη στιγμη που βλεπουμε τα ηχεια να εχουν αποσταση ....) ενω τα εντοιχισμενα ειναι μηδενικη οποτε και ψυχολογικα δηλ βλεποντας τα δεν περιοριζεται?
 


Μηνύματα
1.520
Reaction score
1.890
Ωραία ολα αυτα αλλα ειμαι της αποψης οτι ο τιτλος θα επρεπε να ειναι : Δημιουργία ηχοσυστήματος - Οδηγός για χαϊενταδες & αρχάριους
αφου στην ουσια τοσο οι χαϊενταδες οσο και οι αρχαριοι υποπιπτουν στα ιδια σφαλματα:D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
10.302
Reaction score
22.231
Μπουτχια, ανέλαβε. ;)
Δώσε παραπομπές στο λαό! :)
Λέω να τα δώσω αυτή τη φορά περιληπτικώς κι εκ νέου με δικά μου λόγια...

Η εντοίχιση εξασφαλίζει ημισφαιρική διασπορά (σε χώρο 2π) της ακτινοβολίας των ηχείων καθόλο το εύρος της συχνοτικής τους απόκρισης.Τί σημαίνει όμως κάτι τέτοιο στην πράξη;

Καταρχάς αυξάνεται η αναλογία της άμεσης προς την ανακλώμενη ηχητική ενέργεια για δεδομένη θέση ακρόασης,ενώ καθίσταται πιο ομοιογενής η ενεργειακή κατανομή ανά οκτάβα για την πρώτη.Το δε τοίχωμα όπου θα είναι εφηρμοσμένα τα ηχεία θα ισοδυναμεί με μπάφλα άπειρων διαστάσεων.Αναιρούνται υπό αυτήν την συνθήκη φαινόμενα καταστρεπτικής αλληλεπίδρασης ανάμεσα στα άμεσα ηχητικά κύματα και τα δευτερογενώς προερχόμενα από περιθλάσεις σε ακμές και πλευρικές επιφάνειες ελεύθερων στο χώρο καμπινών.Καταργούνται επίσης ακυρώσεις οφειλόμενες σε εκτός φάσης συνιστώσες χαμηλών,καθώς τα ομόλογα κύματα θα επέστρεφαν ανακλώμενα από το τοίχωμα όπισθεν των ελεύθερων εντός του χώρου ηχείων.

Και τί συνεπάγονται όλ'αυτά;Έστω κι εντός αφρόντιστου κατά τους άλλους ακουστικούς τομείς χώρου,αυξάνεται η δυνατότητα αντίληψης δυναμικών αντιθέσεων,χροιών και αποδιδόμενης ηχητικής σκηνής.

Η Αρχή Λειτουργίας της Στερεοφωνίας έγκειται όχι στον εντοπισμό των πραγματικών ηχητικών πηγών εντός δεδομένου χώρου,αλλά στην ψυχοακουστική αντίληψη μιας εικονικής ηχητικής σκηνής σχηματιζόμενης από τα σήματα έκαστου εκπεμπόμενου καναλιού.Η αντίληψη θα οφείλεται με τη σειρά της σε διαφορές στάθμης και φάσης ως προς τα σήματα που συλλαμβάνονται από δεξί και αριστερό αυτί αντιστοίχως.Η σύσταση της σκηνής δύναται να διαμορφωθεί περαιτέρω χάρη σε κατάλληλες ανακλαστικές συνιστώσες προερχόμενες από επιφάνειες του χώρου ευρισκόμενες κυρίως πλευρικώς και όπισθεν του στερεοφωνικού τριγώνου.

Όποτε οι φασικές αλληλεπιδράσεις ηχείων-χώρου αντικρούουν επικαλύπτοντας τις πληροφορίες που χορηγούνται από τις περιεχόμενες στα αναπαραγόμενα κανάλια διαφορές στάθμης και φάσης,είναι επόμενο να υποβαθμίζεται η έννοια της Στερεοφωνίας.Άρα οιοσδήποτε παράγοντας μπορεί να μειώνει τις βλαβερές αλληλεπιδράσεις θα προωθεί τη λειτουργία της τελευταίας.Σε συνδυασμό δε με τα υπόλοιπα στοιχεία που συνθέτουν την ακροαματική αντίληψη,θα μπορούν να ικανοποιούνται σε ανώτερο βαθμό οι επιταγές της υψηλής πιστότητας κατά την αναπαραγωγή.
...
1)Αν αυτη η αποσταση ειναι αρκετα μεγαλη? 2μετρα+?

2)Η ψευδαισθηση της εικονας ειναι η ιδια ενος εντοιχισμενου με ενος ηχειου που απεχει αρκετα απο τον τοιχο , υπο την εννοια οτι η σκηνη δημιουργειται πισω απο αυτα ως βαθος (ενω αυτο υποβοηθιεται και ως εικονα απο τη στιγμη που βλεπουμε τα ηχεια να εχουν αποσταση ....) ενω τα εντοιχισμενα ειναι μηδενικη οποτε και ψυχολογικα δηλ βλεποντας τα δεν περιοριζεται?
1) Εφόσον θα υφίστανται κύματα με διαφορά φάσης,θα προκύπτουν ακυρώσεις σε χώρο αφρόντιστο από ακουστικής άποψης.Άμα τα δίπολα ηχεία απέχουν μεγάλη απόσταση από το οπίσθιο προς εκείνα τοίχωμα,οι ακυρώσεις τείνουν να γίνονται λιγότερο αισθητές χάρη στην ενεργειακή εξασθένηση λόγω μεγαλύτερης διαδρομής που θα διανύουν οι εκτός φάσης συνιστώσες.Θα υπεισέρχεται όμως και το φαινόμενο Haas στην αντίληψη.
http://www.avsite.gr/forum/threads/Η-λειτουργία-της-ακοής.66469/page-7#post-934495
2) Είναι δυνατόν να διαμορφωθεί η επιθυμητή αντίληψη εφαρμόζοντας την κατάλληλη απορροφητική ή διαχυτική φροντίδα στις περιβάλλουσες επιφάνειες του χώρου.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
151.298
Μηνύματα
2.263.984
Members
34.409
Νεότερο μέλος
Matt3818
Top