Διάφορα (αυτοκίνητο-μοτοσικλέτα)

Zizik

Chauncey Gardiner
Moderator
Μηνύματα
39.833
Reaction score
64.617
Πολύ χρήσιμο αξεσουάρ η ηλιοροφή σε αυτή την A-class. :biggrin:
H A class και το φανταστικό αλλά αποτυχημένο A2 ήταν νομίζω τα μόνα αυτοκίνητα με τέτοια ηλιοροφή.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.275
Reaction score
8.205
Το Α2 ήταν πράγματι ένα αυτοκίνητο μπροστά από την εποχή του...

Στο συγκεκριμένο συμβάν, φαντάζομαι τον πεζό να είναι ένας απρόσεκτος ηλικιωμένος στο στυλ του Μηνά από τη Μουρμούρα, ο οποίος μπαίνει λίγο αργότερα στο καφενείο και λέει στους φίλους του με καμάρι: "Δε μπορείτε να φανταστείτε τι κατάφερα σήμερα, τουμπάρισα μια Μερσεντές μόνο με τη δύναμη της σκέψης!" :roflmao:
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
40.120
Reaction score
73.117
H A class και το φανταστικό αλλά αποτυχημένο A2 ήταν νομίζω τα μόνα αυτοκίνητα με τέτοια ηλιοροφή.
Ένα ντουσάκι το 'κανες μ' αυτή την ηλιοροφή... Το είχε φίλη που κάθε φορά που έβρεχε πολύ, γινόταν μούσκεμα (διπλής). :biggrin:
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
40.897
Reaction score
89.879
Πως δουλεύει το υδρογόνο ως καύσιμο;

Καίγεται σα τη βενζίνη; και τι προϊόντα καύσης βγάζει;

Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου..
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.038
Reaction score
9.015
Σαν προιον καύσης βγάζει νερό, παράγει ρεύμα, φορτίζει μπαταρίες. Ουσιαστικά είναι ηλεκτρικό με μικρές μπαταρίες
 

Μηνύματα
10.260
Reaction score
11.571
Πως δουλεύει το υδρογόνο ως καύσιμο;

Καίγεται σα τη βενζίνη; και τι προϊόντα καύσης βγάζει;

Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου..
κυψέλες καυσίμου (ελεγχόμενη οξείδωση προς άμεση παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και υπολείμμα το νερό)
σε ΜΕΚ με ανάμειξη με άζωτο και κάποιες "χρωστικές" ώστε να δίνουν χρώμα στο καυσαέριο , καθώς σε περίπτωση διαρροής μπορεί να αντιδράσει απότομα με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας και η φλόγα είναι αχρωμη , οπότε δεν ανιχνεύεται παρα μόνο από IR αισθητήρες
έχουμε πολλούς περιορισμούς με την μεταφορά τους γιατί οι συμβατικοί αιθητήρες καπνού/ιονισμού δεν ανιχνεύουν καύση υδρογόνου οπότε γίνεται "χεράτος" έλεγχος διαρροής με φορητό ανιχνευτή.
αν λυθεί το θέμα αποθήκευσης και διανομής είναι πολύ σοβαρή λύση
 


Μηνύματα
10.260
Reaction score
11.571
για ξηρά μάναμ για ξηρά. μη μου πεις αυτού που εξετάζεται για το δίκτυο διανομης ΦΑ γιατί δεν είναι κάτι που γίνεται σε λίγα χρόνια.

σε πλοία με τις μέχρι τώρα λύσεις αποθήκευσης δεν αποτελεί λύση πλην ακτοπλοϊας
σε αεροπλάνα πάλι το ίδιο και φυσικά μόνο σε ελικοφόρα . τα αεριοθούμενα ακόμα δεν γίνεται
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.275
Reaction score
8.205
Πως δουλεύει το υδρογόνο ως καύσιμο;

Καίγεται σα τη βενζίνη; και τι προϊόντα καύσης βγάζει;

Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου..
Οι κυψέλες καυσίμου -στις οποίες αναφέρεται το μήνυμά μου παραπάνω- είναι τεχνολογία υπό εξέλιξη, αν και η NASA τις πρωτοχρησιμοποίησε τη δεκαετία του '60 στα προγράμματα Gemini και Apollo. Σήμερα που υπάρχει το κίνητρο της αντικατάστασης των πετρελαιοειδών από καθαρές τεχνολογίες, εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον και έρευνα πάνω σε αυτές.


1633010296500.png


Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές, με πιο γνωστή την κυψέλη καυσίμου με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων (PEM). Η ιδέα είναι απλή κι έχει ως εξής:
  • Μια ηλεκτρολυτική μεμβράνη, διαπερατή μόνο από πρωτόνια, βρίσκεται ανάμεσα σε δυο ηλεκτρόδια ανόδου/καθόδου.
  • Στη μεριά της ανόδου το ηλεκτρόδιο είναι καταλυτικό, συνήθως πλατίνα σε πορώδη άνθρακα. Επάνω του, μόρια υδρογόνου (Η2) διασπώνται σε θετικά φορτισμένα ιόντα υδρογόνου (H+) -δηλαδή πρωτόνια- και ηλεκτρόνια (e-): 2 H2 → 4 (H+) + 4 (e-)
  • τα ηλεκτρόνια συλλέγονται προς εξωτερικό αγωγό, δημιουργώντας έτσι ρεύμα, περνούν από κάποιον καταναλωτή και οδηγούνται τελικά στην κάθοδο.
  • Τα πρωτόνια διαπερνούν τη μεμβράνη, ενώνονται με τα ηλεκτρόνια που καταλήγουν στην κάθοδο και με οξυγόνο (Ο2), παράγοντας δυο μόρια νερού: O2 + 4 (e-) + 4 (H+) → 2 H2O
Η μέθοδος είναι μηδενικών ρύπων, αφού το μόνο εξαγόμενο είναι νερό.
Το χρησιμοποιούμενο οξυγόνο μπορεί να είναι καθαρό ή ατμοσφαιρικό, με το δεύτερο να έχει το προφανές πλεονέκτημα ότι δεν απαιτείται δεύτερη δεξαμενή αερίου.
Καθαρό υδρογόνο δεν υπάρχει στη γήινη ατμόσφαιρα, αφού είναι το μόνο αέριο τόσο ελαφρύ ώστε να διαφεύγει από τη βαρύτητα στο διάστημα. Ωστόσο, υπάρχει σε απεριόριστες ποσότητες στις υδάτινες επιφάνειες, κάτι που σημαίνει ότι με την απλή διαδικασία της ηλεκτρόλυσης μπορούμε να φτιάχνουμε όσο θέλουμε. Αντί δηλαδή να χρησιμοποιούμε το ρεύμα για να φορτίζουμε μπαταρίες, μπορούμε να παράγουμε υδρογόνο με το οποίο θα γεμίζουμε στο βενζινάδικο το αυτοκίνητό μας, όπως θα γεμίζαμε LPG. Οι κυψέλες καυσίμου παράγουν ρεύμα το οποίο κινεί ηλεκτροκινητήρες όπως των γνωστών ηλεκτρικών, δίνοντάς μας όμως πολύ μεγάλη αυτονομία και απαλλάσσοντάς μας από το άγχος και την καθυστέρηση της φόρτισης καθώς και από το τεράστιο βάρος των μπαταριών!
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
2.463
Reaction score
2.174
Είναι τουλάχιστον μια 20ετία που ελληνική εταιρία φτιάχνει δίκυκλα με κυψέλες καυσίμου...
 






TGD

Μηνύματα
2.463
Reaction score
2.174
Zaggato και Giugiaro τέλη του '70 αρχές του '80. Δεν νομίζω ότι σχεδιαστικά ήταν καλή εποχή για τα αυτοκίνητα!
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
161.158
Μηνύματα
2.552.618
Members
36.278
Νεότερο μέλος
Lucio Fulci
Top