Διάφορα (αυτοκίνητο-μοτοσυκλέτα)

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.447
Πολύ χρήσιμο αξεσουάρ η ηλιοροφή σε αυτή την A-class. :biggrin:
H A class και το φανταστικό αλλά αποτυχημένο A2 ήταν νομίζω τα μόνα αυτοκίνητα με τέτοια ηλιοροφή.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Το Α2 ήταν πράγματι ένα αυτοκίνητο μπροστά από την εποχή του...

Στο συγκεκριμένο συμβάν, φαντάζομαι τον πεζό να είναι ένας απρόσεκτος ηλικιωμένος στο στυλ του Μηνά από τη Μουρμούρα, ο οποίος μπαίνει λίγο αργότερα στο καφενείο και λέει στους φίλους του με καμάρι: "Δε μπορείτε να φανταστείτε τι κατάφερα σήμερα, τουμπάρισα μια Μερσεντές μόνο με τη δύναμη της σκέψης!" :roflmao:
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.156
Reaction score
93.267
H A class και το φανταστικό αλλά αποτυχημένο A2 ήταν νομίζω τα μόνα αυτοκίνητα με τέτοια ηλιοροφή.
Ένα ντουσάκι το 'κανες μ' αυτή την ηλιοροφή... Το είχε φίλη που κάθε φορά που έβρεχε πολύ, γινόταν μούσκεμα (διπλής). :biggrin:
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.113
Reaction score
124.682
Πως δουλεύει το υδρογόνο ως καύσιμο;

Καίγεται σα τη βενζίνη; και τι προϊόντα καύσης βγάζει;

Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου..
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Σαν προιον καύσης βγάζει νερό, παράγει ρεύμα, φορτίζει μπαταρίες. Ουσιαστικά είναι ηλεκτρικό με μικρές μπαταρίες
 

Μηνύματα
14.871
Reaction score
20.417
Πως δουλεύει το υδρογόνο ως καύσιμο;

Καίγεται σα τη βενζίνη; και τι προϊόντα καύσης βγάζει;

Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου..
κυψέλες καυσίμου (ελεγχόμενη οξείδωση προς άμεση παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και υπολείμμα το νερό)
σε ΜΕΚ με ανάμειξη με άζωτο και κάποιες "χρωστικές" ώστε να δίνουν χρώμα στο καυσαέριο , καθώς σε περίπτωση διαρροής μπορεί να αντιδράσει απότομα με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας και η φλόγα είναι αχρωμη , οπότε δεν ανιχνεύεται παρα μόνο από IR αισθητήρες
έχουμε πολλούς περιορισμούς με την μεταφορά τους γιατί οι συμβατικοί αιθητήρες καπνού/ιονισμού δεν ανιχνεύουν καύση υδρογόνου οπότε γίνεται "χεράτος" έλεγχος διαρροής με φορητό ανιχνευτή.
αν λυθεί το θέμα αποθήκευσης και διανομής είναι πολύ σοβαρή λύση
 


Μηνύματα
14.871
Reaction score
20.417
για ξηρά μάναμ για ξηρά. μη μου πεις αυτού που εξετάζεται για το δίκτυο διανομης ΦΑ γιατί δεν είναι κάτι που γίνεται σε λίγα χρόνια.

σε πλοία με τις μέχρι τώρα λύσεις αποθήκευσης δεν αποτελεί λύση πλην ακτοπλοϊας
σε αεροπλάνα πάλι το ίδιο και φυσικά μόνο σε ελικοφόρα . τα αεριοθούμενα ακόμα δεν γίνεται
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Πως δουλεύει το υδρογόνο ως καύσιμο;

Καίγεται σα τη βενζίνη; και τι προϊόντα καύσης βγάζει;

Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου..
Οι κυψέλες καυσίμου -στις οποίες αναφέρεται το μήνυμά μου παραπάνω- είναι τεχνολογία υπό εξέλιξη, αν και η NASA τις πρωτοχρησιμοποίησε τη δεκαετία του '60 στα προγράμματα Gemini και Apollo. Σήμερα που υπάρχει το κίνητρο της αντικατάστασης των πετρελαιοειδών από καθαρές τεχνολογίες, εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον και έρευνα πάνω σε αυτές.


1633010296500.png


Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές, με πιο γνωστή την κυψέλη καυσίμου με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων (PEM). Η ιδέα είναι απλή κι έχει ως εξής:
  • Μια ηλεκτρολυτική μεμβράνη, διαπερατή μόνο από πρωτόνια, βρίσκεται ανάμεσα σε δυο ηλεκτρόδια ανόδου/καθόδου.
  • Στη μεριά της ανόδου το ηλεκτρόδιο είναι καταλυτικό, συνήθως πλατίνα σε πορώδη άνθρακα. Επάνω του, μόρια υδρογόνου (Η2) διασπώνται σε θετικά φορτισμένα ιόντα υδρογόνου (H+) -δηλαδή πρωτόνια- και ηλεκτρόνια (e-): 2 H2 → 4 (H+) + 4 (e-)
  • τα ηλεκτρόνια συλλέγονται προς εξωτερικό αγωγό, δημιουργώντας έτσι ρεύμα, περνούν από κάποιον καταναλωτή και οδηγούνται τελικά στην κάθοδο.
  • Τα πρωτόνια διαπερνούν τη μεμβράνη, ενώνονται με τα ηλεκτρόνια που καταλήγουν στην κάθοδο και με οξυγόνο (Ο2), παράγοντας δυο μόρια νερού: O2 + 4 (e-) + 4 (H+) → 2 H2O
Η μέθοδος είναι μηδενικών ρύπων, αφού το μόνο εξαγόμενο είναι νερό.
Το χρησιμοποιούμενο οξυγόνο μπορεί να είναι καθαρό ή ατμοσφαιρικό, με το δεύτερο να έχει το προφανές πλεονέκτημα ότι δεν απαιτείται δεύτερη δεξαμενή αερίου.
Καθαρό υδρογόνο δεν υπάρχει στη γήινη ατμόσφαιρα, αφού είναι το μόνο αέριο τόσο ελαφρύ ώστε να διαφεύγει από τη βαρύτητα στο διάστημα. Ωστόσο, υπάρχει σε απεριόριστες ποσότητες στις υδάτινες επιφάνειες, κάτι που σημαίνει ότι με την απλή διαδικασία της ηλεκτρόλυσης μπορούμε να φτιάχνουμε όσο θέλουμε. Αντί δηλαδή να χρησιμοποιούμε το ρεύμα για να φορτίζουμε μπαταρίες, μπορούμε να παράγουμε υδρογόνο με το οποίο θα γεμίζουμε στο βενζινάδικο το αυτοκίνητό μας, όπως θα γεμίζαμε LPG. Οι κυψέλες καυσίμου παράγουν ρεύμα το οποίο κινεί ηλεκτροκινητήρες όπως των γνωστών ηλεκτρικών, δίνοντάς μας όμως πολύ μεγάλη αυτονομία και απαλλάσσοντάς μας από το άγχος και την καθυστέρηση της φόρτισης καθώς και από το τεράστιο βάρος των μπαταριών!
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
6.985
Reaction score
7.076
Είναι τουλάχιστον μια 20ετία που ελληνική εταιρία φτιάχνει δίκυκλα με κυψέλες καυσίμου...
 






TGD

Μηνύματα
6.985
Reaction score
7.076
Zaggato και Giugiaro τέλη του '70 αρχές του '80. Δεν νομίζω ότι σχεδιαστικά ήταν καλή εποχή για τα αυτοκίνητα!
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.318
Μηνύματα
2.858.391
Members
37.894
Νεότερο μέλος
tassos249
Top