Δισκόπλακες

Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.915
Καλησπέρα και χρόνια πολλά.
Αυτοκίνητο: Volvo S60, 2000cc 180PS, 5-cylinder, μοντέλο 2009.
Μερικές ερωτήσεις:
1) τακάκια (εμπρός) άλλαξα πρώτη φορά πριν 2 χρόνια στα 120.000Km (μετακίνηση 90% σε εθνική, φρένο ξεχνάω να πατήσω!). Πότε (αναλογικά) θα είμαι για μπροστινές δισκόπλακες; (έχουν ένα μικρό δοντάκι τώρα).
2) προτείνετε κάποια άλλη μάρκα δισκόπλακες εκτός από της μαμάς; π.χ Zimmermann; ή όχι; και αν ναι, τι είδους δισκόπλακες; (οδήγηση συντηρητική θα έλεγα 130-150 σε εθνική)
4) έχει σχέση η δισκόπλακα με την διάμετρο της ζάντας; Ρωτάω γιατί βλέπω ότι αναφέρεται π.χ για 16 ίντσες κ.λ.π. Δηλαδή αν κάποιος αλλάξει ζάντο-λάστιχα στο αυτοκίνητο, π.χ από 16 σε 17 ίντσες, αλλάζει και δισκόπλακες;
5) Βλέπω σε απλές αεριζόμενες δισκόπλακες (όχι τρυπητές, όχι χαραγμένες) μεγάλη διαφορά στην τιμή ακόμη και στην ίδια εταιρεία. Που οφείλεται αυτό; Είναι καλύτερες οι ακριβότερες και σε ποια χαρακτηριστικά ακριβώς;
 

Μηνύματα
1.839
Reaction score
3.432
Αποψη μου Μην μπλέξεις με τέτοια !!!
Βάλε τις μαμα.
Για να δεις διαφορά χρειάζεται αλλαγμα σχεδόν όλο το σύστημα φρένου.
Και το ξαναλέω Βάλε τις μαμά .
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.388
Reaction score
74.653
1) τακάκια (εμπρός) άλλαξα πρώτη φορά πριν 2 χρόνια στα 120.000Km (μετακίνηση 90% σε εθνική, φρένο ξεχνάω να πατήσω!). Πότε (αναλογικά) θα είμαι για μπροστινές δισκόπλακες; (έχουν ένα μικρό δοντάκι τώρα).
Όταν φθαρούν αρκετά ή εμφανίσουν ρωγμές. Αν η χρήση παραμείνει αντίστοιχη, τουλάχιστον άλλα τόσα.
Υπάρχει προδιαγραφή του κάθε κατασκευαστή για το minimum ασφαλές πάχος του δίσκου.

4) έχει σχέση η δισκόπλακα με την διάμετρο της ζάντας; Ρωτάω γιατί βλέπω ότι αναφέρεται π.χ για 16 ίντσες κ.λ.π. Δηλαδή αν κάποιος αλλάξει ζάντο-λάστιχα στο αυτοκίνητο, π.χ από 16 σε 17 ίντσες, αλλάζει και δισκόπλακες;
Αναφέρεται στο minimum ζάντας για να χωρούν τα φρένα, όχι στο maximum. Δεν αλλάζει η διάσταση του δίσκου αν δεν αλλάξει και η δαγκάνα ή/και η στήριξή της.

5) Βλέπω σε απλές αεριζόμενες δισκόπλακες (όχι τρυπητές, όχι χαραγμένες) μεγάλη διαφορά στην τιμή ακόμη και στην ίδια εταιρεία. Που οφείλεται αυτό; Είναι καλύτερες οι ακριβότερες και σε ποια χαρακτηριστικά ακριβώς;
Η διαφορά τιμής συνήθως αφορά τα μοντέλα αυτοκινήτων στα οποία θα τοποθετηθούν (γιατί δεν είναι όλες οι δισκόπλακες της ίδιας διαμέτρου ίδιες στο κέντρο) και τις διαστάσεις (διάμετρος + πάχος).
Δεν υπάρχουν σοβαρές διαφορές στα υλικά κατασκευής αλλά υπάρχουν καλές και κακές δισκόπλακες (μαϊμούδια, κινεζιές).


Προσωπικά τοποθετώ σχεδόν πάντα OEM.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.345
Reaction score
125.285
1) τακάκια (εμπρός) άλλαξα πρώτη φορά πριν 2 χρόνια στα 120.000Km (μετακίνηση 90% σε εθνική, φρένο ξεχνάω να πατήσω!). Πότε (αναλογικά) θα είμαι για μπροστινές δισκόπλακες;
Η δισκόπλακα αντέχει τουλάχιστον 2 αλλαγές τακάκια..

2) προτείνετε κάποια άλλη μάρκα δισκόπλακες εκτός από της μαμάς;
Όχι.
Εκτός κι αν έχεις κάποιο πρόβλημα.

4) έχει σχέση η δισκόπλακα με την διάμετρο της ζάντας;
Όχι.
Απλώς μπορεί να μη χωράει σε μικρότερη.

5) Βλέπω σε απλές αεριζόμενες δισκόπλακες (όχι τρυπητές, όχι χαραγμένες)
Νομίζω πως αεριζόμενη σημαίνει τρυπητή ή χαραγμένη..
Μην ασχολείσαι. Αυτά είναι γούστα για ανθρώπους που τρώνε τα φρένα γερά, όχι για σένα.

ΥΓ. Ξέχασες το "3)" :D
 

Μηνύματα
207
Reaction score
56
Εγώ φοράω χρόνια από εδώ https://www.mtecbrakes.com σε toyota και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Για να δεις διαφορά όμως θέλεις σωληνάκια αλλαγή και γενικά τα φρένα θέλουν χρήμα .... Εκτός και εάν μπορείς να βάλεις ποιο μεγάλα ακραξονια από κανένα ποιο γρήγορο μοντελο. Μην βάλεις τρυπητους =ραγίζουν. Αυτού του τύπου όμως να ξέρει θα σου τρώνε ποιο γρήγορα το πλακάκι καθώς θα σταματάς ποιο γρήγορα. Εάν δεν το κυνηγάς μείνε με τους μαμα
 




Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.388
Reaction score
74.653
8με 10 τα εκ ατό καλύτερη πεδηση..
Καλύτερη πέδηση σε τι; :rolleyes:
Η απόσταση φρεναρίσματος ή ακινητοποίησης δεν μειώνεται με τους δίσκους.
Μειώνεται ελαφρά μόνο αν έχουν σημαντικά καλύτερο αερισμό* απο τους προηγούμενους και μόνο σε παρατεταμένο φρενάρισμα ή επανειλλημένα φρεναρίσματα.

*Κάτι που ποτέ δεν ισχύει σε δίσκους σειράς και απαιτεί διαφορετικές διαστάσεις, όπως μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των δυο δίσκων του σάντουιτς.
Κάτι που απαιτεί άλλες δαγκάνες (ή λεπτότερα τακάκια). Που με τη σειρά τους απαιτούν μεγαλύτερες δισκόπλακες αφού δεν θα τους φτιάξεις στο γκαράζ με λίγο σίδερο, αμόνι και σφυρί. Α, και μεγαλύτερες ζάντες, θόλους, διαφορετική ανάρτηση. Άλλο αυτοκίνητο σαναλέμε. :D

Οι χαραγμένοι και οι τρυπημένοι δίσκοι δεν μειώνουν τις αποστάσεις ακινητοποίησης ούτε έχουν σοβαρή διαφορά στην ψύξη**. Επιτυγχάνουν αυξημένη τριβή επειδή επιτρέπουν τη διαφυγή των αερίων που απελευθερώνονται απο υπερθερμασμένα τακάκια σε συνθήκες υψηλής παρατεταμένης καταπόνησης μειώνοντας την ποιότητα πέδησης (και τις αποστάσεις).
Η αντοχή τους είναι πολύ χειρότερη απο τους μασίφ αφού, ειδικά οι τρυπημένοι, γεμίζουν ταχύτατα με ρωγμές. Και φθείρουν τα τακάκια.

**Στους αγώνες βέβαια κάθε διαφορά είναι σοβαρή, ιδίως όταν το κόστος είναι χαμηλό όπως των δίσκων ή των αεραγωγών προς τα φρένα.



Η απόσταση φρεναρίσματος αλλάζει σοβαρά απο τα λάστιχα, πολύ λίγο απο τα υλικά τριβής των τακακιών και φυσικά πάρα πολύ απο εξωτερικούς παράγοντες και υπερθέρμανση.



Οι δίσκοι δεν "στραβώνουν" αν είναι ζεστοί και περάσουμε απο νερά, παραμορφώνονται απο κύκλους υπερθέρμανσης.
Αυτός ο μύθος δε λέει να ψοφήσει... :rolleyes:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.345
Reaction score
125.285
Σε αλλεπάλληλα φρεναρίσματα είχα θέμα με "μαμά" φρένα, που μετά 5-6 δυνατά φρεναρίσματα ήταν εντελώς ψόφια.
Δε σώθηκε η κατάσταση με τακάκια φερρόντο που μου πρότειναν σα πρώτη αλλαγή.
Σώθηκε με χαρακτούς δίσκους, πιθανώς σε συνδυασμό με τα τακάκια.

Από την μικρή εμπειρία μου..

Βεβαίως αυτά αφορούν πλάκωμα στο γκαζι και μετά στο φρένο, συνεχώς, πχ σε κατάβαση βουνού με πολλές στροφές, δηλαδή όχι με "φυσιολογική" οδήγηση, αν και μια φορά ένιωσα να μειώνεται αισθητά η δύναμη του φρένου σε "χαλαρό" (οικογενειακό) κατέβασμα από χιονοδρομικό, αλλά χωρίς ουσιαστικό πρόβλημα, με λίγη ξεκούραση τα φρένα επανέρχονται.

Το όμοιο βέβαια συμβαίνει και με τα λάστιχα, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση..

Τες πα, όσον αφορά τους δίσκους, έχω πολύ καλές αναμνήσεις από πολυχάρακτους ταρόξ, χωρίς προβλήματα για τα 60.000 χλμ που έκανα μέχρι που το πούλησα..

(Υγρά φρένων μου είχαν βάλει τα "καλά", αλλά κει δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα διαφορά, ίσως γιατί δεν πρόλαβαν ποτέ να τα φτύσουν τα μαμά)
 
Last edited:


argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
oλιγα πραματα



Παρτε ενα ποδηλατο βουνου (με δισκοπλακες)
και βαλτε μια 80ρα και μια 160 δισκοπλακα...................
μετα λετε τι φρεναρει πως.......
Το μεγεθος κανει την διαφορα......ολα τα downhill φορανε 200ρες δισκοπλακες.....
Οσο πιο μεγαλο αυτοκινητο τοσο πιο μεγαλες οι δισκοπλακες.....
Τα σεισεντο φορανε πιο μικρες απο downhill.......
Οι αεριζομενες σκευρωνουν λιγοτερο απο τις αεριζομενες......
(αυτα στα αυτοκινητα) στις μηχανες υπαρχουν πλευστες δισκοπλακες ..που ο συνδεσμος στεφανιου και πλακας γινεται με ενα ειδος πειρου) που οταν κρυωσει παιζει ...και με το ζεσταμα σφιγγει)
Οι κεραμικες αντεχουν και τσαμπουκαδες πιστας και δεν την ακουνε ......στην ευκολη φθορα.
Κατασκευαστες καπου πανω στην δισκοπλακα γραφουν σε Mm το Min παχος ....μετα παει για πεταμα........
Τα τακακια ειναι και αυτα ενα θεμα στην αποδοση - φθορα.......
Και οι δαγκανες (οσο πιο πολλα εμβολα τοσο πιο ισχυρο το δαγκωμα στην δισκοπλακα)...
Τα σωληνακια υψηλης ? ναι και αυτα δεν ξεχειλωνουν οταν φανε απανωτους τσαμπουκαδες ....σαν τα απλα..
Τα υγρα φρενων dot 4-5 η μονη διαφορα στο σημειο βρασμου ......
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.388
Reaction score
74.653
Σε αλλεπάλληλα φρεναρίσματα είχα θέμα με "μαμά" φρένα, που μετά 5-6 δυνατά φρεναρίσματα ήταν εντελώς ψόφια.
Δε σώθηκε η κατάσταση με τακάκια φερρόντο που μου πρότειναν σα πρώτη αλλαγή.
Σώθηκε με χαρακτούς δίσκους, πιθανώς σε συνδυασμό με τα τακάκια.

Από την μικρή εμπειρία μου..

Βεβαίως αυτά αφορούν πλάκωμα στο γκαζι και μετά στο φρένο, συνεχώς, πχ σε κατάβαση βουνού με πολλές στροφές, δηλαδή όχι με "φυσιολογική" οδήγηση, αν και μια φορά ένιωσα να μειώνεται αισθητά η δύναμη του φρένου σε "χαλαρό" (οικογενειακό) κατέβασμα από χιονοδρομικό, αλλά χωρίς ουσιαστικό πρόβλημα, με λίγη ξεκούραση τα φρένα επανέρχονται.

Το όμοιο βέβαια συμβαίνει και με τα λάστιχα, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση..

Τες πα, όσον αφορά τους δίσκους, έχω πολύ καλές αναμνήσεις από πολυχάρακτους ταρόξ, χωρίς προβλήματα για τα 60.000 χλμ που έκανα μέχρι που το πούλησα..

(Υγρά φρένων μου είχαν βάλει τα "καλά", αλλά κει δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα διαφορά, ίσως γιατί δεν πρόλαβαν ποτέ να τα φτύσουν τα μαμά)
Είναι συνδυασμός. Λίγο τα υγρά, λίγο τα τακάκια, λίγο οι δίσκοι και πολύ το οτι αλλάζουμε σταδιακά τρόπο οδήγησης. ;)

Όπως έχω ξαναγράψει, αν εξαιρέσουμε τα λάστιχα (duh) στα Μέγαρα τα αυτοκίνητα μένουν κυρίως απο υγρά φρένων. Συχνά βλέπεις supercars με υπερφρένα να πηγαίνουν ευθεία απο βράσιμο.
Τις πρώτες φορές που πήγα με το BMWδάκι με original 6πίστονα και μεγάλους δίσκους, έμενα απο τακάκια. Όταν συνήθισα να τα φυλάω, έμενα απο υγρά και όταν τα άλλαξα με κατάλληλα για τη χρήση δεν ασχολήθηκα ξανά.


Εδώ όμως άλλα ρώτησε ο musicfanatic που δεν τρώει φρένα.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
........Τα υγρα φρενων περα του σημειου βρασμου , οταν μπαινεις πιστα ...και βγαινεις ( με σοβαρο μηχανικο )
Οταν βγαινεις κανεις εξαερωση συμπλωρωμα υγρων........
Αν δεν τα κανεις <χανεις> τα φρενα σου ευκολα.........το σωληνακια υψηλης απλα δεν μασανε σε σχεση με τα ελαστικα μαρκουτσια....
Αν καποιος θελει να δει τι κανουν στηνει μια μηχανη και παταει 10 φορες φρενο και ταυτοχρονα πιανει το σωληνακι....
τα απλα (ελαστικα) μετα απο καμποσα πατηματα .....νιωθουμε το σωληνακι να ξεχειλωνει.....
Στο υψηλης = μεταλλικα (με τεφλον μεσα) αυτα δεν υπαρχουν.....οτι χωνεις μπαινει......
 

Μηνύματα
1.839
Reaction score
3.432
........Τα υγρα φρενων περα του σημειου βρασμου , οταν μπαινεις πιστα ...και βγαινεις ( με σοβαρο μηχανικο )
Οταν βγαινεις κανεις εξαερωση συμπλωρωμα υγρων........
Αν δεν τα κανεις <χανεις> τα φρενα σου ευκολα.........το σωληνακια υψηλης απλα δεν μασανε σε σχεση με τα ελαστικα μαρκουτσια....
Αν καποιος θελει να δει τι κανουν στηνει μια μηχανη και παταει 10 φορες φρενο και ταυτοχρονα πιανει το σωληνακι....
τα απλα (ελαστικα) μετα απο καμποσα πατηματα .....νιωθουμε το σωληνακι να ξεχειλωνει.....
Στο υψηλης = μεταλλικα (με τεφλον μεσα) αυτα δεν υπαρχουν.....οτι χωνεις μπαινει......
οτι χωνεις μπαινει και μετα παιρνεις την τρομπα στο χερι η στο πόδι!!!
 


Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.915
5) Βλέπω σε απλές αεριζόμενες δισκόπλακες (όχι τρυπητές, όχι χαραγμένες) μεγάλη διαφορά στην τιμή ακόμη και στην ίδια εταιρεία. Που οφείλεται αυτό; Είναι καλύτερες οι ακριβότερες και σε ποια χαρακτηριστικά ακριβώς;
Αυτή μόνο η ερώτηση δεν έχει απαντηθεί ακόμη.
Παράδειγμα στην ιστοσελίδα https://www.onparts.gr/volvo/s60-2000-2010/2000-t-180hp/frena/diskoplakes-brosta, έχω βάλει στο ψαχτήρι το αυτοκίνητο μου, έχω επιλέξει δισκόπλακες μπροστά και μου βγάζει 3 σελίδες δισκόπλακες συμβατές με το αυτοκίνητο που η πιο φτηνές κάνουν 35 ευρώ η μία και οι πιο ακριβές 97 ευρώ η μία. Γιατί; Ποιο είναι αυτό το χαρακτηριστικό που αυξάνει την τιμή;

 


Μηνύματα
632
Reaction score
575
Η διάσταση του δίσκου αλλάζει αν αλλάξει η δαγκάνα η αν μπει αντάπτορας στην ίδια, με σκοπο να μεγαλώσεις το δίσκο για οπτικούς λόγους.
Ο δίσκος έχει συγκεκριμένο περιθώριο φθοράς το οποίο αναγράφεται επάνω απο τη μέσα μεριά, ίσως στα πλαϊνά. Π.χ. Τα 28mm πάχος καινούριου μπορούν να φτάσουν στα 26.

Αν χρειαστείς αλλαγή μη βάλεις brembo. Έχει πέσει πολύ η ποιότητα. Καλύτερα τους μαμά.
Αν βρεις τα φρένα από το s60r όμως και χωράνε στη ζάντα σου θα αναβαθμιστείς με εργοστασιακό τρόπο και με λογικό κόστος.

Εναλλακτικά δίσκοι ποιοτικοί της ebc, χαρακτοι με τακάκια της ίδιας εταιρίας θα σε καλύψουν απόλυτα.
 

Μηνύματα
2.748
Reaction score
1.380
Καλύτερη πέδηση σε τι; :rolleyes:
Η απόσταση φρεναρίσματος ή ακινητοποίησης δεν μειώνεται με τους δίσκους.
Μειώνεται ελαφρά μόνο αν έχουν σημαντικά καλύτερο αερισμό* απο τους προηγούμενους και μόνο σε παρατεταμένο φρενάρισμα ή επανειλλημένα φρεναρίσματα.

*Κάτι που ποτέ δεν ισχύει σε δίσκους σειράς και απαιτεί διαφορετικές διαστάσεις, όπως μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των δυο δίσκων του σάντουιτς.
Κάτι που απαιτεί άλλες δαγκάνες (ή λεπτότερα τακάκια). Που με τη σειρά τους απαιτούν μεγαλύτερες δισκόπλακες αφού δεν θα τους φτιάξεις στο γκαράζ με λίγο σίδερο, αμόνι και σφυρί. Α, και μεγαλύτερες ζάντες, θόλους, διαφορετική ανάρτηση. Άλλο αυτοκίνητο σαναλέμε. :D

Οι χαραγμένοι και οι τρυπημένοι δίσκοι δεν μειώνουν τις αποστάσεις ακινητοποίησης ούτε έχουν σοβαρή διαφορά στην ψύξη**. Επιτυγχάνουν αυξημένη τριβή επειδή επιτρέπουν τη διαφυγή των αερίων που απελευθερώνονται απο υπερθερμασμένα τακάκια σε συνθήκες υψηλής παρατεταμένης καταπόνησης μειώνοντας την ποιότητα πέδησης (και τις αποστάσεις).
Η αντοχή τους είναι πολύ χειρότερη απο τους μασίφ αφού, ειδικά οι τρυπημένοι, γεμίζουν ταχύτατα με ρωγμές. Και φθείρουν τα τακάκια.

**Στους αγώνες βέβαια κάθε διαφορά είναι σοβαρή, ιδίως όταν το κόστος είναι χαμηλό όπως των δίσκων ή των αεραγωγών προς τα φρένα.



Η απόσταση φρεναρίσματος αλλάζει σοβαρά απο τα λάστιχα, πολύ λίγο απο τα υλικά τριβής των τακακιών και φυσικά πάρα πολύ απο εξωτερικούς παράγοντες και υπερθέρμανση.



Οι δίσκοι δεν "στραβώνουν" αν είναι ζεστοί και περάσουμε απο νερά, παραμορφώνονται απο κύκλους υπερθέρμανσης.
Αυτός ο μύθος δε λέει να ψοφήσει... :rolleyes:
Μετρημένο σχολαστικά...
Σε κτεο...
Μέτρηση με μαμά κ μετά μέτρηση με ζιμερ...
8 τα εκατό καλύτερη πεδηση..
Βάρος ακριβώς το ίδιο όσο αφορά καύσιμο κλπ..
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.594
Μηνύματα
2.865.232
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top