A
AKARL
Guest
Εισαγωγή - Περιγραφή
H CD Audio είναι μια Ελληνική εταιρία που λειτουργεί από το 2003, παράγοντας φίλτρα, αξεσουάρ ρεύματος και αναγεννητές και αποτελεί το αποτέλεσμα της δουλειάς του σχεδιαστή Chris Drou. Ο Έλληνας μουσικός, σχεδιαστής είναι μηχανικός ήχου με μακρά εμπειρία, έχοντας δουλέψει για τον ένδοξο ΕΣ κατά τη δεκαετία του 80 αλλά και ως σχεδιαστής ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, με αξιόλογη εμπειρία σε συστήματα φωτισμού αεροδρομίων. Δίνει μεγάλη έμφαση στα τροφοδοτικά και ήταν από τους πρώτους στη χώρα μας που διέγνωσε ότι υπάρχει ανάγκη στην αγορά για φίλτρα ρεύματος υψηλής ποιότητας, άλλωστε ήταν ο βασικός υπεύθυνος πίσω από την ίδρυση της γνωστής εταιρίας Furutech, την οποία άφησε για να ξεκινήσει την CD Audio. Οι δύο αυτές μάρκες είναι σήμερα από τις πιο φημισμένες στο χώρο του audiophile filtering και φέρουν αναπόφευκτα το κοινό DNA του κ. Drou, αλλά φυσικά τα τρέχοντα προϊόντα τους, με βάση την εμπειρία μας, μόνο ίδια δεν είναι ηχητικά. Η Ελληνική προσέγγιση είναι δεδομένη σε επίπεδο φινέτσας και τονικής ισορροπίας για τα CD Audio και το υπό δοκιμή Wood Goumoutsa 7700 (WG-7700), με το κύκλωμα για μπλοκάρισμα του DC και την τεχνική Transmodal Filter για την καταπίεση του differential mode noise (που μπορούμε να περιγράψουμε ως ασύμμετρη είσοδο του θορύβου στις γραμμές τροφοδοσίας, απαιτώντας πιο πολύπλοκες τεχνικές επίλυσης), είναι ένα από τα πλέον επιδραστικά που έχουμε ακούσει, προκαλώντας σημαντικές διαφορές στην ηχητική του συστήματος που καλείται να περιποιηθεί. Ανάλογα με το είδος του συστήματος όπου θα συνδεθεί – και όπως συμβαίνει παγίως με τέτοια προϊόντα – αυτές οι διαφορές μπορεί σπανιότερα να εκδηλώνονται ως καθαρές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς ή, συνηθέστερα, να έρχονται παρέα με διαφοροποιήσεις στον τονικό και χρονικό χαρακτήρα που πρέπει να αποτιμηθούν προσεκτικά από τον ιδιοκτήτη του συστήματος. Πρακτικά, ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει με τέτοια προϊόντα ο υποψήφιος αγοραστής είναι η ανάγκη να “στρώσουν” πριν εκτιμηθούν, κάτι που μπορεί να απαιτήσει αρκετές εβδομάδες λειτουργίας. Το Wood Goumoutsa 7700, για παράδειγμα, έχει υπερβολική οξύτητα στα πρίμα τις πρώτες ημέρες στο ρεύμα ενώ άλλα φίλτρα μπορούν, αντίθετα, να ακουστούν μάλλον μουντά στην αρχή, όπως τα Furutech που χρησιμοποιώ κλπ. Είναι δηλαδή μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και πολλή υπομονή πριν να σχηματίσουμε οριστική άποψη για το αν μας κάνει το τάδε φίλτρο.
Ηπειρώτης ευγενής…
…Designed and manufactured in Epirus, ούτε καν στην Greece! Αυτό αναγράφεται στην πλάτη του, κάτω από την υποδοχή για τον ρευματολήπτη και τον ακροδέκτη γείωσης, που είναι χρήσιμος σε κάθε περίπτωση, π.χ όταν κανένα μηχάνημα δεν συνδέεται με τη γείωση του σπιτιού μέσω του ρευματολήπτη του. Η ξύλινη πρόσοψη και οι διαστάσεις του Wood Goumoutsa 7700, όπως και η ποιότητα κατασκευής του σασί, παραπέμπουν σε μικρό Ιαπωνικό ολοκληρωμένο ενισχυτή. Το επάνω μέρος του περιλαμβάνει πέντε πρίζες σούκο με καπάκια, οι δύο για μεγάλες καταναλώσεις 10Α και οι τρεις για 6Α. Όπως κοιτάζουμε την πλάτη του, θα πρέπει το δοκιμαστικό κατσαβίδι να ανάβει στην δεξιά έξοδο της κάθε πρίζας (φάση), αν είναι ανάποδα θα πρέπει να γυρίσουμε κι εμείς τον ρευματολήπτη του φίλτρου ανάποδα, στην πρίζα από όπου παίρνει ρεύμα. Δεν υπάρχει διακόπτης έναυσης ή circiuit braker, απλώς μια ασφάλεια στην υποδοχή IEC. Η εταιρία αναφέρεται σε προστασία κατά spikes και υπερτάσεων στην είσοδο, με κύκλωμα “απορρόφησης της ενέργειας”, που συνήθως στηρίζεται σε θυσιαζόμενα εξαρτήματα mov (metal oxide varistor). Αυτό ακολουθείται από μια πλακέτα για το μπλοκάρισμα του DC, που περιλαμβάνει πολλούς μικρούς ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές (74 κομμάτια των 3.300μF). Έπειτα, το φιλτράρισμα χωρίζεται σε low current και high current. Το πρώτο τμήμα υλοποιείται στη μεγάλη πλακέτα, με ανεξάρτητο φιλτράρισμα για κάθε μία από τις τρεις εξόδους των 6Α (ώστε να μειώνονται οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις πηγές) και το στάδιο του transmodal filtering, με δύο μεγάλα πηνία της Mundorf και πυκνωτές φιλμ PHE της Rifa. Το δεύτερο τμήμα στηρίζεται σε μερικούς ακόμη Rifa και σε μεγάλο custom πηνίο που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, δεν περιορίζει τις δυναμικές των τελικών ενισχυτών, όπου σαφώς ο κατασκευαστής έχει αποφύγει την τεχνική του transmodal διότι πιθανόν θα χρειάζονταν πολύ μεγάλα πηνία σε αυτή τη θέση. Συνολικά, κρίνοντας από τα υλικά και την όψη του layout, το Wood Goumoutsa 7700 παρουσιάζει μια audiophile εικόνα που απέχει από τα βιομηχανικά στάνταρτ του είδους.
H CD Audio είναι μια Ελληνική εταιρία που λειτουργεί από το 2003, παράγοντας φίλτρα, αξεσουάρ ρεύματος και αναγεννητές και αποτελεί το αποτέλεσμα της δουλειάς του σχεδιαστή Chris Drou. Ο Έλληνας μουσικός, σχεδιαστής είναι μηχανικός ήχου με μακρά εμπειρία, έχοντας δουλέψει για τον ένδοξο ΕΣ κατά τη δεκαετία του 80 αλλά και ως σχεδιαστής ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, με αξιόλογη εμπειρία σε συστήματα φωτισμού αεροδρομίων. Δίνει μεγάλη έμφαση στα τροφοδοτικά και ήταν από τους πρώτους στη χώρα μας που διέγνωσε ότι υπάρχει ανάγκη στην αγορά για φίλτρα ρεύματος υψηλής ποιότητας, άλλωστε ήταν ο βασικός υπεύθυνος πίσω από την ίδρυση της γνωστής εταιρίας Furutech, την οποία άφησε για να ξεκινήσει την CD Audio. Οι δύο αυτές μάρκες είναι σήμερα από τις πιο φημισμένες στο χώρο του audiophile filtering και φέρουν αναπόφευκτα το κοινό DNA του κ. Drou, αλλά φυσικά τα τρέχοντα προϊόντα τους, με βάση την εμπειρία μας, μόνο ίδια δεν είναι ηχητικά. Η Ελληνική προσέγγιση είναι δεδομένη σε επίπεδο φινέτσας και τονικής ισορροπίας για τα CD Audio και το υπό δοκιμή Wood Goumoutsa 7700 (WG-7700), με το κύκλωμα για μπλοκάρισμα του DC και την τεχνική Transmodal Filter για την καταπίεση του differential mode noise (που μπορούμε να περιγράψουμε ως ασύμμετρη είσοδο του θορύβου στις γραμμές τροφοδοσίας, απαιτώντας πιο πολύπλοκες τεχνικές επίλυσης), είναι ένα από τα πλέον επιδραστικά που έχουμε ακούσει, προκαλώντας σημαντικές διαφορές στην ηχητική του συστήματος που καλείται να περιποιηθεί. Ανάλογα με το είδος του συστήματος όπου θα συνδεθεί – και όπως συμβαίνει παγίως με τέτοια προϊόντα – αυτές οι διαφορές μπορεί σπανιότερα να εκδηλώνονται ως καθαρές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς ή, συνηθέστερα, να έρχονται παρέα με διαφοροποιήσεις στον τονικό και χρονικό χαρακτήρα που πρέπει να αποτιμηθούν προσεκτικά από τον ιδιοκτήτη του συστήματος. Πρακτικά, ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει με τέτοια προϊόντα ο υποψήφιος αγοραστής είναι η ανάγκη να “στρώσουν” πριν εκτιμηθούν, κάτι που μπορεί να απαιτήσει αρκετές εβδομάδες λειτουργίας. Το Wood Goumoutsa 7700, για παράδειγμα, έχει υπερβολική οξύτητα στα πρίμα τις πρώτες ημέρες στο ρεύμα ενώ άλλα φίλτρα μπορούν, αντίθετα, να ακουστούν μάλλον μουντά στην αρχή, όπως τα Furutech που χρησιμοποιώ κλπ. Είναι δηλαδή μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και πολλή υπομονή πριν να σχηματίσουμε οριστική άποψη για το αν μας κάνει το τάδε φίλτρο.
Ηπειρώτης ευγενής…
…Designed and manufactured in Epirus, ούτε καν στην Greece! Αυτό αναγράφεται στην πλάτη του, κάτω από την υποδοχή για τον ρευματολήπτη και τον ακροδέκτη γείωσης, που είναι χρήσιμος σε κάθε περίπτωση, π.χ όταν κανένα μηχάνημα δεν συνδέεται με τη γείωση του σπιτιού μέσω του ρευματολήπτη του. Η ξύλινη πρόσοψη και οι διαστάσεις του Wood Goumoutsa 7700, όπως και η ποιότητα κατασκευής του σασί, παραπέμπουν σε μικρό Ιαπωνικό ολοκληρωμένο ενισχυτή. Το επάνω μέρος του περιλαμβάνει πέντε πρίζες σούκο με καπάκια, οι δύο για μεγάλες καταναλώσεις 10Α και οι τρεις για 6Α. Όπως κοιτάζουμε την πλάτη του, θα πρέπει το δοκιμαστικό κατσαβίδι να ανάβει στην δεξιά έξοδο της κάθε πρίζας (φάση), αν είναι ανάποδα θα πρέπει να γυρίσουμε κι εμείς τον ρευματολήπτη του φίλτρου ανάποδα, στην πρίζα από όπου παίρνει ρεύμα. Δεν υπάρχει διακόπτης έναυσης ή circiuit braker, απλώς μια ασφάλεια στην υποδοχή IEC. Η εταιρία αναφέρεται σε προστασία κατά spikes και υπερτάσεων στην είσοδο, με κύκλωμα “απορρόφησης της ενέργειας”, που συνήθως στηρίζεται σε θυσιαζόμενα εξαρτήματα mov (metal oxide varistor). Αυτό ακολουθείται από μια πλακέτα για το μπλοκάρισμα του DC, που περιλαμβάνει πολλούς μικρούς ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές (74 κομμάτια των 3.300μF). Έπειτα, το φιλτράρισμα χωρίζεται σε low current και high current. Το πρώτο τμήμα υλοποιείται στη μεγάλη πλακέτα, με ανεξάρτητο φιλτράρισμα για κάθε μία από τις τρεις εξόδους των 6Α (ώστε να μειώνονται οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις πηγές) και το στάδιο του transmodal filtering, με δύο μεγάλα πηνία της Mundorf και πυκνωτές φιλμ PHE της Rifa. Το δεύτερο τμήμα στηρίζεται σε μερικούς ακόμη Rifa και σε μεγάλο custom πηνίο που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, δεν περιορίζει τις δυναμικές των τελικών ενισχυτών, όπου σαφώς ο κατασκευαστής έχει αποφύγει την τεχνική του transmodal διότι πιθανόν θα χρειάζονταν πολύ μεγάλα πηνία σε αυτή τη θέση. Συνολικά, κρίνοντας από τα υλικά και την όψη του layout, το Wood Goumoutsa 7700 παρουσιάζει μια audiophile εικόνα που απέχει από τα βιομηχανικά στάνταρτ του είδους.