Δοκιμή CD Audio WG-7700 ρευματοδιανομέας & φίλτρο ρεύματος.

A

AKARL

Guest
Εισαγωγή - Περιγραφή

H CD Audio είναι μια Ελληνική εταιρία που λειτουργεί από το 2003, παράγοντας φίλτρα, αξεσουάρ ρεύματος και αναγεννητές και αποτελεί το αποτέλεσμα της δουλειάς του σχεδιαστή Chris Drou. Ο Έλληνας μουσικός, σχεδιαστής είναι μηχανικός ήχου με μακρά εμπειρία, έχοντας δουλέψει για τον ένδοξο ΕΣ κατά τη δεκαετία του 80 αλλά και ως σχεδιαστής ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, με αξιόλογη εμπειρία σε συστήματα φωτισμού αεροδρομίων. Δίνει μεγάλη έμφαση στα τροφοδοτικά και ήταν από τους πρώτους στη χώρα μας που διέγνωσε ότι υπάρχει ανάγκη στην αγορά για φίλτρα ρεύματος υψηλής ποιότητας, άλλωστε ήταν ο βασικός υπεύθυνος πίσω από την ίδρυση της γνωστής εταιρίας Furutech, την οποία άφησε για να ξεκινήσει την CD Audio. Οι δύο αυτές μάρκες είναι σήμερα από τις πιο φημισμένες στο χώρο του audiophile filtering και φέρουν αναπόφευκτα το κοινό DNA του κ. Drou, αλλά φυσικά τα τρέχοντα προϊόντα τους, με βάση την εμπειρία μας, μόνο ίδια δεν είναι ηχητικά. Η Ελληνική προσέγγιση είναι δεδομένη σε επίπεδο φινέτσας και τονικής ισορροπίας για τα CD Audio και το υπό δοκιμή Wood Goumoutsa 7700 (WG-7700), με το κύκλωμα για μπλοκάρισμα του DC και την τεχνική Transmodal Filter για την καταπίεση του differential mode noise (που μπορούμε να περιγράψουμε ως ασύμμετρη είσοδο του θορύβου στις γραμμές τροφοδοσίας, απαιτώντας πιο πολύπλοκες τεχνικές επίλυσης), είναι ένα από τα πλέον επιδραστικά που έχουμε ακούσει, προκαλώντας σημαντικές διαφορές στην ηχητική του συστήματος που καλείται να περιποιηθεί. Ανάλογα με το είδος του συστήματος όπου θα συνδεθεί – και όπως συμβαίνει παγίως με τέτοια προϊόντα – αυτές οι διαφορές μπορεί σπανιότερα να εκδηλώνονται ως καθαρές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς ή, συνηθέστερα, να έρχονται παρέα με διαφοροποιήσεις στον τονικό και χρονικό χαρακτήρα που πρέπει να αποτιμηθούν προσεκτικά από τον ιδιοκτήτη του συστήματος. Πρακτικά, ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει με τέτοια προϊόντα ο υποψήφιος αγοραστής είναι η ανάγκη να “στρώσουν” πριν εκτιμηθούν, κάτι που μπορεί να απαιτήσει αρκετές εβδομάδες λειτουργίας. Το Wood Goumoutsa 7700, για παράδειγμα, έχει υπερβολική οξύτητα στα πρίμα τις πρώτες ημέρες στο ρεύμα ενώ άλλα φίλτρα μπορούν, αντίθετα, να ακουστούν μάλλον μουντά στην αρχή, όπως τα Furutech που χρησιμοποιώ κλπ. Είναι δηλαδή μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και πολλή υπομονή πριν να σχηματίσουμε οριστική άποψη για το αν μας κάνει το τάδε φίλτρο.

Ηπειρώτης ευγενής…

…Designed and manufactured in Epirus, ούτε καν στην Greece! Αυτό αναγράφεται στην πλάτη του, κάτω από την υποδοχή για τον ρευματολήπτη και τον ακροδέκτη γείωσης, που είναι χρήσιμος σε κάθε περίπτωση, π.χ όταν κανένα μηχάνημα δεν συνδέεται με τη γείωση του σπιτιού μέσω του ρευματολήπτη του. Η ξύλινη πρόσοψη και οι διαστάσεις του Wood Goumoutsa 7700, όπως και η ποιότητα κατασκευής του σασί, παραπέμπουν σε μικρό Ιαπωνικό ολοκληρωμένο ενισχυτή. Το επάνω μέρος του περιλαμβάνει πέντε πρίζες σούκο με καπάκια, οι δύο για μεγάλες καταναλώσεις 10Α και οι τρεις για 6Α. Όπως κοιτάζουμε την πλάτη του, θα πρέπει το δοκιμαστικό κατσαβίδι να ανάβει στην δεξιά έξοδο της κάθε πρίζας (φάση), αν είναι ανάποδα θα πρέπει να γυρίσουμε κι εμείς τον ρευματολήπτη του φίλτρου ανάποδα, στην πρίζα από όπου παίρνει ρεύμα. Δεν υπάρχει διακόπτης έναυσης ή circiuit braker, απλώς μια ασφάλεια στην υποδοχή IEC. Η εταιρία αναφέρεται σε προστασία κατά spikes και υπερτάσεων στην είσοδο, με κύκλωμα “απορρόφησης της ενέργειας”, που συνήθως στηρίζεται σε θυσιαζόμενα εξαρτήματα mov (metal oxide varistor). Αυτό ακολουθείται από μια πλακέτα για το μπλοκάρισμα του DC, που περιλαμβάνει πολλούς μικρούς ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές (74 κομμάτια των 3.300μF). Έπειτα, το φιλτράρισμα χωρίζεται σε low current και high current. Το πρώτο τμήμα υλοποιείται στη μεγάλη πλακέτα, με ανεξάρτητο φιλτράρισμα για κάθε μία από τις τρεις εξόδους των 6Α (ώστε να μειώνονται οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις πηγές) και το στάδιο του transmodal filtering, με δύο μεγάλα πηνία της Mundorf και πυκνωτές φιλμ PHE της Rifa. Το δεύτερο τμήμα στηρίζεται σε μερικούς ακόμη Rifa και σε μεγάλο custom πηνίο που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, δεν περιορίζει τις δυναμικές των τελικών ενισχυτών, όπου σαφώς ο κατασκευαστής έχει αποφύγει την τεχνική του transmodal διότι πιθανόν θα χρειάζονταν πολύ μεγάλα πηνία σε αυτή τη θέση. Συνολικά, κρίνοντας από τα υλικά και την όψη του layout, το Wood Goumoutsa 7700 παρουσιάζει μια audiophile εικόνα που απέχει από τα βιομηχανικά στάνταρτ του είδους.
 

A

AKARL

Guest
Εργαστηριακή Αξιολόγηση

H εργαστηριακή αξιολόγηση του Wood Goumoutsa 7700 περιέλαβε στο σύνολό της μετρήσεις θορύβου, σε μια προσπάθεια να εκτιμηθεί το πώς επιδρά στις συσκευές. Οι μετρήσεις έγιναν στον τελικό ενισχυτή αναφοράς (Perreaux PMF 1050), τόσο κάτω από συνθήκες φορτίου (2x10Wrms/8Ω) όσο και σε κατάσταση αδράνειας, δηλαδή χωρίς σήμα στην είσοδο.

Συνολικά, έγιναν τρεις ομάδες μετρήσεων. Η πρώτη περιέλαβε φάσματα της εξόδου με σήμα 1kHz στην είσοδο, η δεύτερη φάσματα της εξόδου χωρίς σήμα στην είσοδο και η τρίτη φάσματα της εξόδου, χωρίς σήμα στην είσοδο, αλλά με πολύ μεγάλο εύρος (500MHz), σε μια προσπάθεια να δούμε ποία είναι η επίδραση του φίλτρου σε θέματα παρεμβολών. Κάθε ομάδα μέτρησης περιλαμβάνει μέτρηση του ενισχυτή στην συνήθη κατάσταση (δηλαδή απευθείας συνδεδεμένου στο δίκτυο με τα δικά του καλώδια) και μέτρηση του ενισχυτή χωρίς την μεσολάβηση του Wood Goumoutsa 7700.

Τα φάσματα εξόδου με 1kHz στην είσοδο και ισχύ 10Wrms δείχνουν μια σαφή βελτίωση της απόδοσης σε θέματα αρμονικής παραμόρφωσης και θορύβου, ειδικά στην περίπτωση που χρησιμοποιείται το Wood Goumoutsa 7700. Εδώ υπάρχει μια σαφής μείωση της στάθμης των αρμονικών (με εξαίρεση την δεύτερη) η οποία μάλιστα βαίνει αυξανόμενη, αγγίζοντας τα 10dBr από την όγδοη αρμονική και πάνω. Ακόμη πιο εμφανής είναι η βελτίωση στο θέμα των προϊόντων ενδοδιαμόρφωσης (κατά πάσα πιθανότητα με το hum, είναι ευδιάκριτα ως αιχμές μεταξύ των αρμονικών) ενώ και ο γενικός θόρυβος είναι χαμηλότερος. Με δεδομένη την μετρήσιμη βελτίωση, είναι θέμα συζήτησης το κατά πόσον αυτή είναι πραγματικά ακουστή, καθώς ο ενισχυτής έχει ήδη πολύ χαμηλές τιμές παραμόρφωσης και θορύβου, με τις ανώτερες αρμονικές να βρίσκονται στα -100dBr.

Τα διαγράμματα του φάσματος εξόδου με εύρος μέχρι τα 10kHz δεν αποκαλύπτουν κάποια νέα εικόνα. Εδώ, απλώς, γίνεται πιο εύκολα αντιληπτό ότι το Wood Goumoutsa 7700 επιδρά λιγότερο στις πρώτες αρμονικές με την δεύτερη εκδοχή να είναι λιγότερο αποτελεσματική, αλλά πάντως να έχει κάποια εμφανή αποτελέσματα.

Τα διαγράμματα που καλύπτουν το συνολικό εύρος της μέτρησης (μέχρι τα 90kHz), ξεδιπλώνουν μια ακόμη πιο ενδιαφέρουσα εικόνα. Η μορφή του φάσματος μέχρι τα 20kHz, στα αριστερά των δύο διαγραμμάτων, συμπίπτει με αυτήν που είδαμε στις προηγούμενες παραγράφους (εποπτικά, ίσως δίνει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα της “δουλειάς” που κάνει το Wood Goumoutsa 7700). Εδώ φαίνεται ότι υπάρχει σοβαρή μείωση του θορύβου τόσο στην περιοχή γύρω από τα 30kHz (χονδρικά, περί τα τα 5dBr), όσο και στην περιοχή γύρω από τα 50kHz (κοντά στα 10dBr), ενώ πολύ μεγάλη καταστολή φαίνεται να υπάρχει και στην αιχμή που βρίσκεται λίγο κάτω από τα 90kHz (κατά σχεδόν 20dB).

Το διάγραμμα του θορύβου (στο συνολικό εύρος που επιτρέπει η μέτρηση) με τον ενισχυτή σε αδράνεια, χωρίς σήμα στην είσοδο, αποκαλύπτει μια εικόνα που αξίζει να συζητηθεί. Χωρίς την συμμετοχή των παραμορφώσεων (αφού δεν υπάρχει σήμα), αποκαλύπτεται μόνο ο θόρυβος της εξόδου, ο οποίος είναι το σύνολο του θορύβου από τον ενισχυτή και όλων των πιθανών παρεμβολών στο κύκλωμα και τις καλωδιώσεις του setup. Εδώ το Wood Goumoutsa 7700 αποδεικνύεται λιγότερο αποδοτικό, καθώς φαίνεται να “κόβει” μόνο υψίσυχνο θόρυβο (ο οποίος ούτως ή άλλως είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ιδιαίτερα πάνω από τα 20kHz).

Για κάποιο λόγο που αδυνατούμε, προς το παρόν, να διευκρινίσουμε, το Wood Goumoutsa 7700 φαίνεται να κάνει καλύτερη δουλειά, μειώνοντας τον θόρυβο σε όλο το φάσμα. Αυτά τα ευρήματα δεν έχουν άμεση, πρακτική χρησιμότητα, υπό την έννοια ότι αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η επίδραση του Wood Goumoutsa 7700 με τον ενισχυτή υπό φορτίο, ίσως όμως αποκαλύπτουν το γεγονός ότι αυτό λειτουργεί περισσότερο αποδοτικά όταν διαρρέεται από υψηλό ρεύμα.

Η ανάλυση του θορύβου (με τον ενισχυτή σε αδράνεια) στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων, εκεί όπου γίνεται εμφανής η επίδραση του τροφοδοτικού, δείχνει, καταρχήν ότι το Wood Goumoutsa 7700 επιφέρει μια ελάχιστη βελτίωση ιδιαίτερα σε υψηλότερες συχνότητες (πάνω από τα 200Hz) και έχει κάπως ισχυρότερη επίδραση στο hum των 50Hz.

Οι παρατηρητικοί θα αγνοήσουν, ίσως, αυτές τις παρατηρήσεις και θα επικεντρωθούν στην βάση των συνιστωσών από τα 100Hz και πάνω. Εκεί, φαίνεται ότι ο ενισχυτής με την τυποποιημένη καλωδίωση παρουσιάζει ίχνη ενδοδιαμόρφωσης από πολύ χαμηλές συχνότητες (κάτι που εκφράζεται από την χαρακτηριστική διεύρυνση στην βάση των συνιστωσών αυτών). Το Wood Goumoutsa 7700 οδηγεί σε ορατή μείωση της ενδοδιαμόρφωσης αυτής. Και εδώ, πάντως, δεν πρέπει να διαφεύγει το γεγονός ότι οι στάθμες είναι εξαιρετικά χαμηλές.

Η εικόνα που σχηματίσαμε δεν αλλάζει, όταν απεικονίζει κανείς τον θόρυβο στην περιοχή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων με τον ενισχυτή υπό φορτίο. Το φίλτρο της CD Audio δεν φαίνεται να επιδρά σοβαρά στην περιοχή αυτή, αν και ίσως ένας ενισχυτής με σοβαρότερα προβλήματα να αναδείκνυε κάτι διαφορετικό. Σε κάθε περίπτωση, η μείωση της ενδοδιαμόρφωσης από πολύ χαμηλές συχνότητες είναι και εδώ παρούσα, ακριβώς όπως την παρατηρήσαμε και στην προηγούμενη ενότητα.

Τέλος, για να μας φύγει το άγχος, η απεικόνιση του φάσματος στην περιοχή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων (με οριζόντια ανάλυση 20Hz) δεν περιλαμβάνει κάποια ένδειξη ότι το Wood Goumoutsa 7700 περνάει κάποια συνιστώσα στην έξοδο του ενισχυτή. Η ίδια η CD Audio κάνει σαφές ότι η επίδραση της τεχνολογίας είναι έμμεση και δεν σχετίζεται με το σήμα, αλλά καλόν είναι τα βλέπεις και στην πράξη. Το σύνολο του γενικού θορύβου βρίσκεται συστηματικά γύρω από τα -150dBr.

Η διερεύνηση του συστήματος σε θέματα παρεμβολών από πολύ υψηλές συχνότητες ξεκίνησε με το προφανές: Να δούμε δηλαδή τον θόρυβο που “μαζεύει” το συνολικό setup (καλώδια σήματος, καλώδια τροφοδοσίας και το probe του παλμογράφου/αναλυτή φάσματος) χωρίς καμία από τις συσκευές (ενισχυτής, Wood Goumoutsa 7700) να βρίσκεται σε λειτουργία ή έστω σε σύνδεση με το δίκτυο. Το σχετικό φάσμα έχει μια συγκεκριμένη ταυτότητα με εμφανή αύξηση του θορύβου μεταξύ 40-120MHz. Το προφίλ αυτό σχετίζεται, προφανώς, με το περιβάλλον στο οποίο έγινε η διαδικασία αξιολόγησης.

Όταν ο ενισχυτής τεθεί σε λειτουργία, φυσικά, τα πράγματα αλλάζουν και το φάσμα γίνεται πολύ πιο “ζωηρό” με συνιστώσες θορύβου τόσο στην περιοχή των 40MHz όσο και πάνω από τα 120MHz, στο σύνολο του εύρους της μέτρησης.

Η επίδραση του φίλτρου της CD Audio είναι εμφανής (στην περιοχή γύρω και πάνω από τα 40MHz και μέχρι το μέσο περίπου τους εύρους (250MHz) με μικρή μείωση πολλών από τις ισχυρότερες αιχμές, αλλά όχι θεαματικά αποτελέσματα.

Συνοψίζοντας, με βάση τις μετρήσεις είναι εμφανές ότι το Wood Goumoutsa 7700 της CD Audio έχει εμφανή επίδραση σε θέματα θορύβου στο σύστημα όπου τοποθετείται. Το ερώτημα που δεν μπορεί να απαντηθεί, εδώ, πάντως, είναι το κατά πόσον η επίδραση αυτή η οποία συμβαίνει σε πολύ χαμηλές στάθμες έχει ακουστά αποτελέσματα. Προφανώς, στο κομμάτι αυτό απαιτείται περισσότερη δουλειά και περισσότερες πληροφορίες από την πλευρά της CD Audio η οποία δεν είναι ιδιαίτερα σαφής στις περιγραφές της, σε ό,τι αφορά τις αρχές λειτουργίας των διαφόρων τεχνολογιών της, ίσως δικαιολογημένα.
 

A

AKARL

Guest
Ακουστικές εντυπώσεις.

Το Wood Goumoutsa 7700 έφθασε στα χέρια μου παρέα με το καλώδιο DEI Corp, με το οποίο συνδέθηκε καθ’όλη τη διάρκεια της δοκιμής. Είχε ήδη πάρει λίγες δεκάδες ώρες λειτουργίας και, για αρχή, κλήθηκε να τροφοδοτήσει το πιο μικρό σύστημα του σπιτιού, το AV, που περιλαμβάνει συσκευές ήχου και εικόνας και παίζει απευθείας στην πρίζα, χωρίς φίλτρο. Εκεί έμεινε για δέκα ημέρες, χαρίζοντας με το καλημέρα βαθύτερο μαύρο, πιο καθαρό και φωτεινό λευκό, πιο ζωηρά χρώματα και περισσότερη λεπτομέρεια στην TV και το Blu-ray player. Ηχητικά, το εν λόγω σύστημα έχασε μέρος από τη ζεστασιά του (παίζει με χαμηλού κόστους ολοκληρωμένο 5.1 Blu Ray AV σύστημα της LG) και στέγνωσε ελαφρά στις μεσαίες, κέρδισε όμως σημαντική έκταση και ζωντάνια στα πρίμα, ενώ αυξήθηκαν σχετικά η ανάλυση και η δυναμική περιοχή σε όλο το φάσμα. Το soundstage σαν να “ξεκόλλησε” περισσότερο από τα ηχεία, κέρδισε βάθος και ύψος και τα είδωλα μετατοπίστηκαν ελαφρά πιο πίσω, αποκτώντας ένα ενδιαφέρον ολογράφημα με πολύ καλή εστίαση. Η ταχύτητα αυξήθηκε ως αντίληψη, γράφοντας πιο έντονα και πιο κοφτά τον ρυθμό αλλά χάνοντας και μέρος από την ελευθερία ροής του δίδρομου ηχείου. Οι χαμηλές συχνότητες, τέλος, καθάρισαν και άπλωσαν στο χώρο με πιο καθαρά μέτωπα, αν και έχασαν κάτι από το βάρος τους. Συνολικά, σε αυτό το σύστημα, είχα μεν αξιόλογα κέρδη με audiophile κριτήρια, αλλά τελικά δεν τα χρειαζόμουν, αφού υποχώρησε ο ευχάριστος χαρακτήρας του χωρίς να αναδειχθεί σημαντική επιπλέον πληροφορία (που δεν την έχει, έτσι κι αλλιώς, αυτό το σύστημα). Όταν απομάκρυνα το φίλτρο, επανήλθε ο πιο πλούσιος και ζουμερός ήχος του συστήματος, αν και τώρα μου φαινόταν αισθητά πιο φλου και θορυβώδης. Ignorance is bliss! Συμπέρασμα: το Wood Goumoutsa 7700 θέλει ένα σύστημα σημαντικά ανώτερο του βασικού.

Συνέχισα λοιπόν με το επόμενο σύστημα, που έχει διαφορετική σύσταση (ενισχυτής 90’ς Marantz 2x25W Class A πλήρως ανανεωμένος σε πυκνωτές, ηχεία Rois Acoustics Status 8.3) αλλά τα συστατικά είναι πολύ-πολύ καλύτερα και υπάρχει αξιόλογη ανάλυση του τίμπρου και των χρονικών αξιών. Εδώ λειτουργεί ως φίλτρο το μικρό Furutech που αντικαταστάθηκε από το Wood Goumoutsa 7700. Τώρα έγινε πολύ πιο σαφής η σημαντική επίδραση του Ελληνικού φίλτρου και το σύστημα κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε, περνώντας όμως αργά και βασανιστικά από διάφορα στάδια. Επί μία εβδομάδα περίμενα να πέσουν τα πρίμα που τσίμπαγαν κι έπειτα περίμενα να βγεί χαμηλό, που όταν συνέβη χάθηκαν για λίγο τα πρίμα! Τελικά, κάπου στις 15 ημέρες το φίλτρο έδειξε να σταθεροποιεί τη συμπεριφορά του με μπάσα-μεσαία-πρίμα σε καλή ισορροπία μεταξύ τους. Το σημαντικά βελτιωμένο επίπεδο ησυχίας, σε σχέση με το χαμηλού κόστους Furutech, αυτή τη φορά βρήκε πληροφορία να αποκαλύψει ανάλογη της βελτίωσης του λόγου s/n. Έπαθα κυριολεκτικά πλάκα από την ανάλυση και το “φως” στα πρίμα, από την φασική καθαρότητα του χαμηλού, που έδειχνε έτσι να δικαιολογεί τη λίγο μικρότερη βαρύτητα στην πρώτη οκτάβα, από τις ακαριαίες δυναμικές, από τις ντελικάτες και πολύχρωμες αρμονικές της μεσαίας περιοχής και την ατελείωτη υφή της, από την έλλειψη στρες και μηχανικότητας στις μεταβατικές. Ο Marantz μου πλέον έπαιζε σαν σύγχρονη, ήσυχη τρίοδος! Αλλά στο σύστημα αυτό φάνηκε επίσης ότι όλη η σκηνή μετατοπίζεται ελαφρά πιο πίσω και η ατάκα του Rois στις μεσοϋψηλές, που μπορεί να γίνει από διεισδυτική έως ενοχλητική, τώρα ακουγόταν κάπως εξημερωμένη και laid back. Τα κατώτερα μπάσα και τα ανώτερα πρίμα ήταν μια ιδέα πιο έξω από τις μεσαίες, δημιουργώντας -σε συνδυασμό με την έξτρα πληροφορία που αναδύθηκε από το πολύ χαμηλό κατώφλι θορύβου- ένα σκηνικό hi-rez αρχείου με λαμπάτες ομορφιές. Το αποτέλεσμα αυτό με άφησε αμφίθυμο, αφού εδώ έχω στηθεί έτσι ώστε να ακούω ρετρό solid state. Αν αυτό ήταν, όμως, το μοναδικό μου σύστημα, ίσως δεν άφηνα το Wood Goumoutsa 7700 να φύγει! Σε αυτό το σύστημα, λοιπόν, ο χαρακτήρας έγινε μεν ακόμη πιο ευχάριστος και μαζί πιο εντυπωσιακός τεχνικά, αλλά απομακρύνθηκε λίγο από τα αισθητικά δεδομένα του συστήματος.

Τότε συνέβη κάτι που με άφησε άφωνο.

Με το Wood Goumoutsa 7700 στη θέση του, κάθισα μετά από πολύ καιρό να ακούσω το μεγάλο σύστημα του σπιτιού (πάλι με φίλτρο Furutech) και παρατήρησα ότι δεν παίζει όπως το θυμάμαι! Το μπάσο ήταν τώρα πιο καθαρό και άπαχο, αν και λιγότερο ογκώδες και βαρύ, τα μεσαία πιο τριοδικά και τα πρίμα πιο έντονα και φωτεινά, ίσως μάλιστα μια ιδέα γυαλιστερά (τα πρίμα του μεγάλου συστήματος είναι ματ και ελαφρά σκοτεινά). Αμέσως κατάλαβα ότι το Ελληνικό φίλτρο “μιλάει” από το διπλανό δωμάτιο και τότε έσπευσα να το αποσυνδέσω και να βάλω στη θέση του και πάλι το μικρό Furutech. Ο ήχος του συστήματος επέστρεψε τότε στο στυλ που θυμάμαι! Αν αυτό σας κάνει για μια μικρή σύγκριση, τότε μπορούμε να πούμε ότι ναι μεν το Wood Goumoutsa 7700 είναι πολύ πιο αποτελεσματικό στη μείωση του θορύβου, του πάχους και της…μαυρίλας του ρεύματος, αλλά είναι και λίγο πιο “σκηνοθετικό” τονικά και χρονικά από το μικρό Furutech. Αυτό άλλωστε κατάλαβα κι όταν άκουσα πάλι το δεύτερο σύστημα, με το δικό του πολύπριζο/φίλτρο. Με τα Rois/Marantz αυτό δεν με πείραξε τόσο, αλλά το μεγάλο σύστημα δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του! Σκέφτομαι πάντως πως αυτό δεν θα λειτούργησε μόνο προς τη μία κατεύθυνση: Αν υπήρξε ένα μικρό conflict ανάμεσα στα φίλτρα των δύο κατασκευαστών που κρέμονται στην ίδια οικιακή εγκατάσταση (αλλά σε διαφορετικές ασφάλειες), τότε τα τρία Furutech του σπιτιού μπορεί επίσης να ενόχλησαν, να παρενέβησαν στη δουλειά του Wood Goumoutsa 7700 (αλλά ομολογώ πως δεν μπήκα στον κόπο να τα αποσυνδέσω όλα για λίγες ημέρες, ώστε να το διαπιστώσω).

Ανεξάρτητα από αυτό πάντως, οι παραπάνω συνθήκες δοκιμής είναι έτσι κι αλλιώς πολύ σκληρές για οποιοδήποτε φίλτρο, έτσι τυπικά το αδικούμε. Ευτυχώς, το σπίτι διαθέτει και μια πιο συμβατική-μόνιτορ-φιλόδοξη εγκατάσταση, με ηχείο monitor ATL δυο δρόμων και υποβοήθηση από υποβαθύφωνη μονάδα. Σε αυτό το σύστημα, λοιπόν, μόνο καλά λόγια έχουμε να πούμε για τις αλλαγές που επέφερε το Wood Goumoutsa 7700. Εδώ η τριοδική μεταμόρφωση στις μεσαίες λειτούργησε πολύ πιο ουδέτερα και διακριτικά, τα ζωηρά πρίμα και μπάσα δεν τράβηξαν την τονική καμπύλη σε πιο εμπορικές κατευθύνσεις και το χαμηλό της γραμμής μεταφοράς ακούστηκε για πρώτη φορά τόσο βαθύ και καθαρό, γεμάτο πεντακάθαρες αρμονικές, μακάρι να’χα κι άλλα δυο αυτιά (σαν του Κωσταφτχιά) να το απολαύσω! Το μεγάλο μόνιτορ απέδωσε σημαντικά περισσότερη ανάλυση στις μεσαίες χωρίς να τις στεγνώσει και γενικά εκμεταλλεύτηκε την σπουδαία ησυχία του Wood Goumoutsa 7700 για να δώσει ακόμη μεγαλύτερο όγκο και λεπτομερέστερο ήχο, χωρίς να μετακινηθεί τονικά και χρονικά. Όμως αυτό το σύστημα, όπως και το 99,9% των πολύδρομων της αγοράς, δεν είναι τόσο “φρέσκο” κι ελεύθερο χρονικά, συνεπώς τόσο ευάλωτο τονικά, αλλά είναι στημένο για να δίνει πολλά dB δυναμικής περιοχής σε όλο το φάσμα, αποδίδοντας το ίδιο άνετα ήχους από τον ψίθυρο μέχρι την έκρηξη, έτσι ο θόρυβος – παρά η όποια χειραγώγηση – είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του.
 

A

AKARL

Guest
Μα πώς το κάνει;

Συμπέρασμα; Τo Wood Goumoutsa 7700 κάνει τρελή δουλειά! Η ικανότητά του να διαλύει το θόρυβο ανάμεσα από τα… μόρια της μουσικής και να εξαφανίζει την τρανζιστορική σκοτεινιά από τη σιωπή ανάμεσα στις μεταβατικές (intertransient silence), καθιστώντας την μια οργανική, φωτεινή αύρα αρμονικών παρά μια μαύρη τρύπα, το καθιστά μοναδικό για την μέχρι τώρα εμπειρία μου με τα διάφορα φίλτρα της αγοράς. Το Wood Goumoutsa 7700 θα πάρει ένα σύστημα με πολύ καλές προδιαγραφές και θα το μετατρέψει σε πρωτοκλασάτο, χαρίζοντας τριοδικές αρετές διαφάνειας και περιγραφής στις μεσαίες, μια εξαιρετικά σταθερή και εστιασμένη σκηνή και επίπεδα ανάλυσης και δυναμικής περιοχής, ειδικά στα άκρα του φάσματος, που ανήκουν ξεκάθαρα στο τώρα, την εποχή του hi-resolution. Και μολονότι γνωρίζει από τονική ομορφιά όσο ελάχιστα ακόμη, δεν θα την επιβάλλει άνευ όρων, αποκαλύπτοντας χωρίς δισταγμό τους αδύνατους κρίκους ενός συστήματος. Αν εξαιρέσουμε λοιπόν τα πιο ιδιαίτερα μινιμαλιστικά συστήματα που διαθέτουν πολύ ισχυρή, αδιαπραγμάτευτη αισθητική ήχου και, όχι τυχαία, μας συνδέουν συχνά με το παρελθόν με επιμέρους στοιχεία αυθεντικής απόδοσης, τότε δεν μπορώ να φανταστώ ένα σύγχρονο hi-end σύστημα (της σχολής του “διαίρει και βασίλευε”) που να μην επωφεληθεί δραματικά από την παρουσία του Wood Goumoutsa 7700. Ναι, είναι τόσο καλό!

Με τα περισσότερα φίλτρα έχεις την αρχική εντύπωση ότι κάτι κακό αφαιρείται και στη συνέχεια προσπαθείς να καταλάβεις αν… μαζί με τα ξερά κάηκαν και τα χλωρά. Το Wood Goumoutsa 7700 δουλεύει αλλιώς: σε μεταφέρει αυτομάτως σε άλλο χωροχρόνο, μακριά από τη μόλυνση της πρίζας, σε πλήρη απομόνωση αν θέλετε από τα κακά της ΔΕΗ. Ακόμη και τη χειρότερη ημέρα από την άποψη του ρεύματος, αυτό απλά έπαιξε λίγο πιο στεγνά τις μεσαίες, κι εμείς ξεχάσαμε οριστικά τι θα πει μουντάδα και θολούρα στα πρίμα, πάχος και ασάφεια στο μπάσο. Προσοχή, η δόση της βελτίωσης είναι πολύ ισχυρή και οι επιλογές που έχετε κάνει για το σύστημα θα λάμψουν σε όλες τις διαστάσεις τους…

Αντί επιλόγου…

Με όποιο πολύπριζο/φίλτρο κι αν συνέκρινα το Wood Goumoutsa 7700, έβρισκα σημαντικές διαφορές υπέρ του παντού, μα κυρίως από τα μεσοπρίμα κι επάνω. Στο δε μονιτορικό σύστημα, είχα την πρωτόγνωρη εντύπωση ότι το σήμα ταξιδεύει… στον αέρα, όχι μέσα σε μέταλλο. Η αίσθηση που μου άφησε, τελικά, το Wood Goumoutsa 7700 είναι αυτή της εξαιρετικής αγνότητας και της απόλυτης ομοιογένειας, της αέναης ροής της ενέργειας και της πλήρους έλλειψης μηχανικών αλλοιώσεων σε ένα πολύ ευρύ φάσμα συχνοτήτων, στοιχεία που εξασφαλίζουν μια απόλυτη έλλειψη χειραγώγησης σε επίπεδο ταχυτήτων. Τέτοιος συνδυασμός ελευθερίας και ακρίβειας δεν είναι ίσως εφικτός σε συσκευή, έτσι το Wood Goumoutsa 7700 μεταδίδει στο σύστημα μια αίσθηση τελειότητας που πρέπει να ακουστεί για να γίνει πιστευτή και η οποία, ενώ εθίζει, λειτουργεί κυρίως απελευθερωτικά παρά δεσμευτικά… Είναι ένα στολίδι για απαιτητικά αυτιά και για κατασταλαγμένα συστήματα, που αξίζει πέρα για πέρα το λογικότατο αντίτιμο των 7.700 Ευρώ που ζητάει. Πρόκειται για μια πραγματικά αδιανόητη ευκαιρία στον χώρο του Ultra High End με απόδοση πολύ παραπάνω από το χρηματικό αντίτιμο που ζητάει.
 





Μηνύματα
2.576
Reaction score
4.326
Άλλη φορά να προτιμάς ντόπιο πράμα από τον ψηλορείτη μόνο. Τα αλβανικά έχουν μέσα ληγμένα εντομοκτόνα που έχει αποσύρει η αμερική και προκαλούν όλα τα μπαντ σάιντ ιφέκτς από το ελ ες ντι...... :gotcha::roflmao:
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.451
Μάστορα, έχω κάτι cable lifters της M.G AUDIO SOLUTIONS (Mountainous Gortynia Audio Solutions).
Εταιρεία που δραστηριοποιείται στο USA, της οποίας ιθύνων νους είναι ο Mike Papagiannopoulos, 3ης γενιάς ελληνοαμερικανος με καταγωγή από την Κοντοβαζαινα Αρκαδίας.
Να στα στείλω για ένα ρηβγιου;
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
εισαι ο μεγαλυτερος΄΄ ρεβγιουβερ΄΄ του 2018 και ελπιζω να συνεχισεις και το 2019 με το υψηλο συγγραφικο ταλεντο κι ας λεει ο κυριος εαρ οτι θελει περιμενω την τοποθετηση του κυριου ζιζικ και αβγδ ως επαιωντες του θεματος:geek::lolsign::bigboss:
 





Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τα ηχοσυστήματα δεν δουλεύουν
απλώς σε κάνουν χειρότερα
και αμφιβάλλω πόσο είναι ηθικό
να το απολαμβάνουμε αυτό
:lolsign:
Αντιλαμβανεσαι οτι με το παραπανω ανετα σε στελνει ο εισαγγελέας για ακούσια νοσηλεία, έτσι;
Και που να δεις τι θα του έκανε ο...avmentor.:roflmao:
 



S

sk4t4

Guest
Ανεπαρκες το τεστ.Δεν αναφερεται,οσο κι αν εψαξα,ποιας εταιριας ηταν οι πριζες, το iec και η εσωτερικη καλωδιωση.:DΕπισης,δε γινεται λογος για τη στηριξη της συσκευης.Προτεινω να ξαναδοκιμαστει με τους ΜΚ4 απο κατω.:DΣιγουρα,θα παιξει ακομη καλυτερα,με ενεργα.:p Βρε ουστ,προβοκατορα!:p:D
 

A

AKARL

Guest
Μετά από τις εκβιαστικές απειλές τη θερμή παράκληση του Πίπιτζη εντός της ημέρας θα ακολουθήσει εκτενές φωτορεπορτάζ του εξαιρετικού χειροποίητου κομψοτεχνήματα WG-7700 (υπήρξε μια δυσκολία συντονιζμού με τον φωτογράφο John Kotsidis η οποία επιλύθηκε) καθώς και διαφωτιστική συνέντευξη με τον σχεδιαστή κ. Chris Drou.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.647
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top