Δορυφορική λήψη σε πλοίο

Μηνύματα
44
Reaction score
0
Προσφάτως ευρισκόμενος σε πλοίο διαπίστωσα ότι η δορυφορική εκπομπή της Nova λαμβανόταν απρόσκοπτα.
Επειδή πιθανολογώ πως η λήψη δεν γινόταν με το γνωστό πιάτο, το οποίο απαιτεί ακριβέστατη σκόπευση, παράμετρος που δεν συντρέχει στην περίπτωση αυτή λόγω της διαρκώς μεταβαλλόμενης θέσης του πλοίου, θα ήθελα αν γνωρίζει κάποιος να μου εξηγήσει πως ακριβώς λαμβάνεται το σήμα σε αυτές τις περιπτώσεις. Και αν δεν ζητάω πολλά τι εξοπλισμός απαιτείται και ποιο το κόστος του σε σχέση με το συμβατικό.
 

Μηνύματα
85
Reaction score
0
Δες ακριβώς πιο πάνω στη διαφήμιση της MSG ......
Ο κύριος ακουμπά ακριβώς σε μια τέτοια κεραία λήψης για πλωτά μέσα ......
 


Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
η δορυφορική λήψη πάνω σε πλοίο/σκάφος κλπ, είναι μία αρκετά ευκολη υπόθεση πλέον.

Το όλο δορυφορικό κάτοπτρο βρίσκεται "κλεισμένο" για προστασία απο την θάλασσα και αλλους εξωγενείς παράγοντες, μέσα σε μία "φούσκα" μέσα στην οποία κινείται ελέυθερα στους δύο νοητούς αξονες Χ και Υ (Οριζόντια και κάθετα)

Το κάτοπτρο κάθεται πάνω σε μια γυροσκοπική βάση που πετυχαίνει το leveling του πιάτου στο οριζόντιο επίπεδο και μετά με ταχύτητα και μικρολεπτομέρεια γίνεται το focusing (κεντράρισμα) του πιάτου στον επιθυμητό δορυφόρο με την βοήθεια πολύ γρήγορων μοτέρ που είναι εφοδιασμένο.

Μην ξεχνάτε ότι όσο πιο μικρό πιάτο εχουμε τόσο πιο μεγάλη δέσμη λήψης εχουμε. Αυτό δεν σημάινει ότι κατεβάζουμε πιο δυνατό σήμα, απλά όσο μεγαλώνει το πιάτο μας στενέυει η δέσμη λήψης και αυτό μας περιορίζει στο κεντράρισμα του πιάτου που θέλει μεγαλίτερη ακρίβεια. Συνήθως τα SEA TEL είναι απο 60 εκατοστά έως 140μ και η λήψη σε μεγάλο πλοίο είναι ευκολότερη απο κότερο λόγω του μικρότερου Pitch & Roll που θα κάνει το μεγαλίτερο σκάφος.





http://www.seatel.com/?area=products;page=coastal30

τα προιόντα της seatel εχουν μπεί στα κόκκινα πλοία της Superfast και δουλευουν αψογα και όμορφα ακόμα και σε 9-10 μποφώρ απροβλημάτιστα.
 




Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Δορυφορική λήψη σε πλοίο. Σε τί πλοίο, όμως

Για να συμπληρώσω τα όσα ανέφερε πιο πάνω ο dream_GR.

Σε σχέση με το - όχι και πολύ μακρινό - παρελθόν, όντως η εγκατάσταση των δορυφορικών συστημάτων (κυρίως κεραίες) σε πλοία είναι πλέον πιο εύκολη και, κυρίως, φτηνότερη υπόθεση από το παρελθόν. Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί και ο ουρανός έχει περισσότερους δορυφόρους σήμερα από ότι πριν λίγα χρόνια (μια δεκαετία και κάτι πριν).

Αλλά.....

Είπα "φτηνότερη", όχι όμως και τόσο φτηνή.

Θα δικαιολογήσω τον ισχυρισμό μου, αναφερόμενος όχι στα πλοία της ακτοπλοϊας, αλλά στα ποντοπόρα, σε αυτά που τα ταξίδια τους καλύπτουν όλα τα μήκη και πλάτη της γης, ήτοι τα ποντοπόρα φορτηγά και δεξαμενόπλοια και βέβαια τα επιβατικά (κρουαζιερόπλοια και γραμμής, αν και τα τελευταία είναι σπάνια πλέον), που εκτελούν υπερπόντια ταξίδια, καλύπτοντας όλους τους ωκεανούς και τις ηπείρους του πλανήτη.

Σε αυτά, η δορυφορική λήψη δεν ακόμα τόσο εύκολη υπόθεση και βέβαια δεν είναι φτηνή. Είναι άλλο πράγμα να ταξιδεύει ένα κινητό (στην προκειμένη περίπτωση ένα πλοίο) σε συγκεκριμένο και περιορισμένο γεωγραφικό τόπο (π.χ. οι Ελληνικές θάλασσες ή ακόμα ολόκληρη η ανατολική Μεσόγειος) και άλλο να διασχίζει τον Ατλαντικό ή τον Ειρηνικό.

Στην πρώτη περίπτωση, το footprint ενός δορυφόρου καλύπτει την περιοχή των ταξιδιών του πλοίου και η "υποχρέωση" του συστήματος περιορίζεται μόνο στο να "στοχεύει" τον συγκεκριμένο" δορυφόρο, πράγμα όχι βέβαια εύκολο αλλά όχι και ιδιαίτερα δύσκολο.

Στην δεύτερη περίπτωση τα πράγματα δυσκολεύουν. Η "υποχρέωση" του συστήματος, πέραν της στόχευσης του δορυφόρου με σαφώς μεγαλύτερη εμβέλεια αλλά και ευαισθησία, τέτοια που να εκμεταλλεύεται ακόμα και το πιο αδύναμο σήμα, αλλά και την ευρύτερη περιοχή του footprint, είναι και το να επιλέγει αυτόματα τον επόμενο δορυφόρο που θα συναντά κατά το ταξίδι του και βέβαια το σύστημα να διαθέτει δέκτη που θα μπορούσε να αποθηκεύσει τα νέα δεδομένα (κανάλια, είδος λήψης κλπ.) απρόσκοπτα και με την μικρότερη (ή μηδενική) ανθρώπινη παρέμβαση.

Κάτι τέτοιο είναι βέβαια δυνατόν σήμερα, αλλά πιστέψτε με δεν είναι φτηνό. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 (μέχρι και το 2003) η εταιρία που εργαζόμουνα επί πολλά χρόνια παρήγγειλε και κατασκεύασε στην Κορέα 8 πολύ μεγάλα και πολύ σύγχρονα δεξαμενόπλοια. Τα 4 από αυτά μάλιστα (στην Daewoo), εξακολουθούν και σήμερα να είναι τα μεγαλύτερα του είδους τους (442.000 τόννων διπλού τοιχώματος, ένα από αυτά, το Hellespont Metropolis, φαίνεται στην αρχική σελίδα του site www.hellespont.com). Τότε δοκιμάσαμε (σαν εταιρία) να εγκαταστήσουμε ένα τέτοιο σύστημα για την βελτίωση της ζωής των ναυτικών, αλλά το κόστος ήταν απαγορευτικό (αν δεν κάνω λάθος ξεπερνούσε τις 60.000 δολλάρια).

Τέτοια συστήματα, λιγότερο ή περισσότερο εξελιγμένα βρίσκει κανείς σήμερα στα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια, ειδικά τα πολυτελείας, σαν αυτά που κάνουν κρουαζιέρες στην Καραϊβική και αλλού.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Καλά, απαγορευτικό κόστος για εφοπλιστές που παραγγέλνουν πλοία με κόστος δις δολάρια. Μην τα λέτε έτσι απότομα αυτά... :lol:
Απλά, πολλοί δεν ενδιαφέρονται τόσο πολύ για τους ναυτικούς :p Αν φύγουν θα βρουν άλλους φιλιππινέζους... ;)
 

Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Περί κόστους γενικώς στη ναυτιλία

ak1s said:
Καλά, απαγορευτικό κόστος για εφοπλιστές που παραγγέλνουν πλοία με κόστος δις δολάρια. Μην τα λέτε έτσι απότομα αυτά... :lol:
Απλά, πολλοί δεν ενδιαφέρονται τόσο πολύ για τους ναυτικούς :p Αν φύγουν θα βρουν άλλους φιλιππινέζους... ;)
Αγαπητέ φίλε ak1s θα προσπαθήσω πολύ περιληπτικά να σε καλύψω.

1. Σήμερα οι παραγγελίες για κατασκευές σε ναυπηγεία σε ποσοστό πάνω από 90% γίνονται μεν από εφοπλιστικές εταιρίες αλλά χρηματοδοτούνται από άλλους, κατά κανόνα τραπεζικούς οργανισμούς. Η εταιρία είναι ουσιαστικά ο διαχειριστής των χρημάτων του χρηματοδότη και πρέπει να τα ξοδεύει με μέτρο, με προσοχή και - κυρίως - με διαφάνεια. Ο λογαριασμός αποδίδεται στον χρηματοδότη τακτά και μέχρι τελευταίας δεκάρας. Δεν μπορεί λοιπόν, ένα τέτοιο ποσόν (που σημειωτέον πολλαπλασιάζεται επί "ν" αριθμό πλοίων, εφ' όσον πρόκειται για μαζική παραγγελία) να ξοδευτεί χωρίς την έγκριση του χρηματοδότη.

2. Γενικά συμφωνώ μαζί σου ότι το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για τους ναυτικούς είναι non-existing. Άλλωστε σαν ναυτικός το έχω ζήσει προσωπικά. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις (μία από αυτές ΗΤΑΝ και ΕΙΝΑΙ η εταιρία, στην οποία αναφέρθηκα, πράγμα που πανθομολογείται από τους ίδιους τους ναυτικούς που πέρασαν από τα πλοία της), οι οποίες όμως, απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Όσο για τους φιλιπινέζους, δυστυχώς σήμερα αυτό αποτελεί την - θλιβερή - πραγματικότητα, παρ' όλο που πολλοί αναγνωρίζουν ότι τελικά η μη χρησιμοποίηση Ελλήνων είναι πιο δαπανηρή λόγω της ελλειπούς συντήρησης, των ζημιών και των λειτουργικών λαθών, που προξενούν τα ξένα "φτηνά" πληρώματα.

3. Για την συγκεκριμένη επιλογή, να αναφέρω ότι ενώ τότε εμείς, τα στελέχη της εταιρίας, είχαμε δει το θέμα πολύ ζεστά και είχαμε σχεδόν έλθει σε συμφωνία με το ναυπηγείο (και την εγκαταστάτρια εταιρία), το σχέδιο ναυάγησε γιατί οι χρηματοδότες κλώτσησαν την τελευταία στιγμή.
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
Re: Περί κόστους γενικώς στη ναυτιλία

Παναγιώτης Μελάς said:
ak1s said:
Καλά, απαγορευτικό κόστος για εφοπλιστές που παραγγέλνουν πλοία με κόστος δις δολάρια. Μην τα λέτε έτσι απότομα αυτά... :lol:
Απλά, πολλοί δεν ενδιαφέρονται τόσο πολύ για τους ναυτικούς :p Αν φύγουν θα βρουν άλλους φιλιππινέζους... ;)
Αγαπητέ φίλε ak1s θα προσπαθήσω πολύ περιληπτικά να σε καλύψω.

1. Σήμερα οι παραγγελίες για κατασκευές σε ναυπηγεία σε ποσοστό πάνω από 90% γίνονται μεν από εφοπλιστικές εταιρίες αλλά χρηματοδοτούνται από άλλους, κατά κανόνα τραπεζικούς οργανισμούς. Η εταιρία είναι ουσιαστικά ο διαχειριστής των χρημάτων του χρηματοδότη και πρέπει να τα ξοδεύει με μέτρο, με προσοχή και - κυρίως - με διαφάνεια. Ο λογαριασμός αποδίδεται στον χρηματοδότη τακτά και μέχρι τελευταίας δεκάρας. Δεν μπορεί λοιπόν, ένα τέτοιο ποσόν (που σημειωτέον πολλαπλασιάζεται επί "ν" αριθμό πλοίων, εφ' όσον πρόκειται για μαζική παραγγελία) να ξοδευτεί χωρίς την έγκριση του χρηματοδότη.

2. Γενικά συμφωνώ μαζί σου ότι το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για τους ναυτικούς είναι non-existing. Άλλωστε σαν ναυτικός το έχω ζήσει προσωπικά. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις (μία από αυτές ΗΤΑΝ και ΕΙΝΑΙ η εταιρία, στην οποία αναφέρθηκα, πράγμα που πανθομολογείται από τους ίδιους τους ναυτικούς που πέρασαν από τα πλοία της), οι οποίες όμως, απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Όσο για τους φιλιπινέζους, δυστυχώς σήμερα αυτό αποτελεί την - θλιβερή - πραγματικότητα, παρ' όλο που πολλοί αναγνωρίζουν ότι τελικά η μη χρησιμοποίηση Ελλήνων είναι πιο δαπανηρή λόγω της ελλειπούς συντήρησης, των ζημιών και των λειτουργικών λαθών, που προξενούν τα ξένα "φτηνά" πληρώματα.

3. Για την συγκεκριμένη επιλογή, να αναφέρω ότι ενώ τότε εμείς, τα στελέχη της εταιρίας, είχαμε δει το θέμα πολύ ζεστά και είχαμε σχεδόν έλθει σε συμφωνία με το ναυπηγείο (και την εγκαταστάτρια εταιρία), το σχέδιο ναυάγησε γιατί οι χρηματοδότες κλώτσησαν την τελευταία στιγμή.
Dr. Basil Papahristides τον είχα visiting καθηγητή στο μεταπτυχιακό. Είναι ίσως ο πιο επιφανής και μορφωμένος σε όλα τα επίπεδα ΑΝΔΡΑΣ της Ελληνικής ναυτιλίας. Κατα την ταπεινή μου άποψη ενας ΚΥΡΙΟΣ, ενας true Gentleman σε όλες του τις εμπορικές πράξεις. Επίσης είναι και Pioneer σε πολλές τεχνικές εξελίξεις στον χώρο των κατασκευών δ/ξ πλοίων και newbuildings development.

Θυμάμαι τις παλιές καλές κασσέτες U-Matic που κυκλοφρούσαν σε μπλέ αδιάβροχες ειδικές βαλίτσες και πήγαιναν τράμπα απο το ένα πλοίο στο άλλο στην ράδα του VERA CRUZ όταν είμασταν 35 μέρες λόγω congestion σε αναμμονή για ελλιμενισμό. Ωραίες μέρες τότε φίλε Παναγιώτη...!!!! (μιλάω για αρχές 80)
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Μα φυσικά η μαγκιά είναι να παίζεις με αλλουνού λεφτά. Σε αυτό βγάζω το καπέλο στους Ελληνες εφοπλιστές. Είναι μανούλες στο να παίρνουν δάνεια δις δολαρίων με ευνοϊκούς όρους. Να αγοράζουν φτηνά βαπόρια και να τα πουλάνε ακριβά. Αλλά γιατί λέμε ότι υπάρχει 'ελληνική ναυτιλία' δεν καταλαβαίνω, αφού τα πλοία ανήκουν στις ξένες τράπεζες... :p
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
ak1s said:
Μα φυσικά η μαγκιά είναι να παίζεις με αλλουνού λεφτά. Σε αυτό βγάζω το καπέλο στους Ελληνες εφοπλιστές. Είναι μανούλες στο να παίρνουν δάνεια δις δολαρίων με ευνοϊκούς όρους. Να αγοράζουν φτηνά βαπόρια και να τα πουλάνε ακριβά. Αλλά γιατί λέμε ότι υπάρχει 'ελληνική ναυτιλία' δεν καταλαβαίνω, αφού τα πλοία ανήκουν στις ξένες τράπεζες... :p
Ακη, δεν είναι ακριβώς ετσι τα πράγματα. Μην τα υπεραπλουστεύεις. Η Ελληνική Ναυτιλία είναι στατιστικά το 25% του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου. Οταν λέμε Ελληνική Ναυτιλία εννούμε πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας + πλοία διαχειριζόμενα απο Ελληνικά συμφέροντα + πλοία με ελληνική συμμετοχή στην μετοχική σύνθεση τους + Φυσικά σε αυτά δεν περιλαμβάνονται μόνο πλοία με Ελληνική σημαία, ούτε πλοία που ανήκουν εξολοκλήρου σε έλληνες. Πολλά πλοία αγοράζονται απο επενδυτές ξένους και μή, και "μανατζάρονται" απο τις "μανούλες" που δεν είναι άλλοι απο εμάς τους ελληνες.

Οφείλω να πώ ότι αυτό που λές ότι αγοράζουμε σαν ελληνες τον παλιό φθηνό "κουβά" τον βάφουμε τον ταξιδεύουμε για κάνα 2 μήνες και μετά το πουλάμε με κέρδος δεν ισχύει στον βαθμό που είχαμε συνηθίσει.

Πλέον πάρα πολλοί Έλληνες παραγγέλνουν πολλά νεότευκτα πλοία, πάνε για το λεγόμενο Quality shipping και όχι για το παλιό καλό "κουιμπέκ ολέ". Γενικά λόγω ISM Και των άλλων ελεγχων που τους επιβάλονται πρέπει να είναι στην τσίτα με αρτια οργάνωση όχι για να πάνε καλά και να είναι κερδοφόροι αλλά απλά για να μπορούν να ανταγωνίζονται όλους τους άλλους εφοπλιστές έλληνες και μή.

Επειδή η συζήτηση για Ελληνική Ναυτιλία είναι άκρως ενδειαφέρουσα και μπορεί να πάει μακριά και είναι και λίγο off-topic αν υπάρχει αρκετό ενδειαφέρον να ανοίξουμε άλλο thread?
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Ας ανοίξουμε άλλο thread. Το θέμα ποιός κάνει το management είναι η μισή αλήθεια. Το ποιός βάζει τα λεφτά είναι εξίσου βασικό. Και τα λεφτά τα βάζουν οι τράπεζες. Απλά εγώ λέω ότι η εφοπλιστική οικογένεια είναι καλή στο να μανατζάρει το ρίσκο. Και ήξερε πότε να πουλάει και πότε να αγοράζει μεταχειρισμένα πλοία. Αυτό έκανε κατά κόρον. Τώρα τελευταία παραγγέλνουν καινούρια, και μπράβο τους, αλλά το μέλλον θα δείξει αν το εξτρα ρίσκο αυτό θα είναι αποτελεσματικό.
Η ελληνική ναυτιλία είναι το 18% του παγκόσμιου στόλου, περί τα 4100 πλοία (το διάβασα σε έκθεση της Petrofin), και συμπεριλαβάνει και πλοία με convenience flags.
Το καλό για όσους ασχολείστε με την ναυτιλία είναι ότι δεν 'πατάτε' στο σαθρό και υπανάπτυκτο ελληνικό σύστημα. Είστε σε 'international waters'. Έτσι και η φορολογία είναι καλή, και κίνητρα υπάρχουν και βοήθειες από το διεθνές σύστημα. Χωρίς τροχοπέδη από το ελληνικό κράτος. Μακάρι και άλλα επαγγέλματα να είχαν τις ίδιες ευκολίες.
Και για να μην αρχίσω περί ελέγχων κλπ, δηλαδή άμα δεν είχαμε διεθνείς ελέγχους, θα συνεχιζόταν το 'το βουλιάζω, τσιμπάω την ασφάλεια και αγοράζω άλλο'; Αυτά είναι που λέω...
 



Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
finder said:
Eντυπωση μου εκανε το "oσο πιο μικρο πιατο τοσο μεγαλυτερη δεσμη" μπραβο @dream μας εντυπωσασες!
έτσι είναι φίλε finder. Μεγάλο πιάτο μεγαλύτερη απολαβή σε db αλλά πολύ στενότερο εύρος δέσμης.

Μικρότερο πιάτο, μικρότερη απολαβή, αλλά έχεις πολύ μεγαλύτερο εύρος στην δέσμη σου και περιθώριο λάθους στην λάθος σκόπευση!!!

Δεν ξέρω αν το λες ειρωνικά αλλά όπως και να το λες το σωστό είναι όπως στο αναφέρω εδώ...!! :p :p :p :p
 

Μηνύματα
1.574
Reaction score
1
Φιλε μου dream ειρωνια ποτε και ειδικα σε ανθρωπους σαν και σας!

Σορρυ αν σου εδωσα αυτην την εντυπωση. :wink:

Ειρωνια μονο σε ποδοσφαιρικα και μονο σαν χιουμορ :lol:

Πραγματικα μου κανουν εντυπωση αυτα που γραφεις γιατι μου αρεσουν τα τεχνικα και σε αυτα ειμαι ψιλοασχετος :)

Μας μαθαινεις :wink:
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
finder said:
Φιλε μου dream ειρωνια ποτε και ειδικα σε ανθρωπους σαν και σας!

Σορρυ αν σου εδωσα αυτην την εντυπωση. :wink:

Ειρωνια μονο σε ποδοσφαιρικα και μονο σαν χιουμορ :lol:

Πραγματικα μου κανουν εντυπωση αυτα που γραφεις γιατι μου αρεσουν τα τεχνικα και σε αυτα ειμαι ψιλοασχετος :)

Μας μαθαινεις :wink:
τσ τσ... να'σε καλά φίλε!!!! κανένα προβλημα, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

Χαιρετώ :p :p :p
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.560
Μηνύματα
2.865.587
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top