- Μηνύματα
- 870
- Reaction score
- 1.203
Όπως ανέφερα και σε άλλο θέμα , αν ρωτήσετε το ποια είναι η ωφέλεια από τέτοιο θέμα σε μέλη μιας ιστοσελίδας High End , θα πω εκπαιδευτική θεωρητικά αλλά ταυτόχρονα και με δυνατότητα πειραματισμών αλλά και πως με ελάχιστα χρήματα επιτυγχάνετε κάτι που αν το χρειαζόσασταν (ερασιτέχνες μουσικοί) θα το πληρώνατε ακριβά !!
Πρόσφατα πραγματοποίησα με 3 φίλους ένα blind test σε 2 εξαρτήματα:
Δείτε την κατασκευή καθώς και το 1ο test που έκανα εγώ μόνος εδώ:
Η αρχή λειτουργίας αμφοτέρων είναι η ίδια.
Φυσικά ένα δυναμικό μικρόφωνο δεν είναι ένα magnetic pickup, και ένα magnetic pickup δεν είναι ένα μικρόφωνο. Όμως, αμφότερα είναι μετατροπείς (transducers).
Στα σουηδικά, τα pickups και τα μικρόφωνα αναφέρονται αμφότερα ως "mikrofoner".
Βέβαια σε φτηνοκατασκευές magnetic pickups, υπάρχει κάποια σχετική ομοιότητα με τα δυναμικά mics και όπως δείχνω στο παρακάτω Video μου, είναι τέτοια η ομοιότητα που να ‘’φαίνεται να ανατρέπει’’ τους σχετικούς νόμους της φυσικής:
Ένα καλό mic (δείτε εδώ έναν ‘’οδηγό για mic’’) καταγράφει το φυσικό ήχο αλλά και το resonance της κιθάρας, ενώ ένα καλό pickup το χρησιμοποιούμε για να βελτιώσουμε τον ήχο με ή χωρίς effects αλλά ‘’χρωματισμένα’’.
Τόσο τα δυναμικά μικρόφωνα όσο και τα μικρόφωνα ταινίας (ribbon mic) βασίζονται στα ηχητικά κύματα μετακινώντας ένα διάφραγμα, το οποίο στη συνέχεια διαταράσσει το μαγνητικό πεδίο, προκαλώντας τη ροή ρεύματος στο πηνίο.
Το δυναμικό μικρόφωνο (γενικά χαρακτηρίζεται ως χαμηλής ευαισθησίας).
Χρησιμοποιείται και για φωνή και για ακουστικά όργανα και το σπουδαιότερο με πολύ μεγάλο μήκος καλωδίου - Balanced καλώδια - χωρίς να επηρεάζεται η ευαισθησία.
Ακόμα και ο John Lennon προτιμούσε, ο ήχος της ακουστικής του κιθάρας σε live να είναι από δυναμικό mic αντί magnetic pick up. Δείτε το εδώ:
Ένα magnetic pickup κιθάρας δεν μπορεί να συλλάβει ήχο με τον τρόπο που συλλαμβάνει το δυναμικό μικρόφωνο. Δεν έχει σχεδιαστεί έτσι. Το magnetic pickup κιθάρας μπορεί μόνο να συλλάβει τις δονήσεις των χορδών στο μαγνητικό πεδίο , να αλλάξει τη μαγνητική ροή και να προκαλέσει ροή ρεύματος στο πηνίο.
Όμως ακόμα και με το πιο τέλειο pickup ο ήχος δεν είναι φυσικός (είναι όπως λένε οι μουσικοί ‘’χρωματισμένος’’). Μάλιστα θα ακούσετε, για τις ηλεκτρικές κιθάρες, να λένε: ήχος Fender , ήχος Gipson…καθώς ο ‘’χρωματισμένος’’ ήχος τους εξαρτάται ΜΟΝΟ από τα magnetic pickups τους. Υπάρχουν πολλά είδη μαγνητών που φυσικά από το κάθε είδος καθορίζεται και ο ήχος (υποκειμενικά ) Alnico I, ΙΙ,V, , Samarium Cobalt ,Ceramic...)
Στο μπουζούκι μάλιστα, χρησιμοποιείται μαγνήτης, γιατί δεν μας ενδιαφέρει τόσο η πιστή αναπαραγωγή του ακουστικού ήχου του μπουζουκιού, αλλά το ιδιαίτερο ηχόχρωμα του μαγνήτη .
Όσο και να φωνάζεις πάνω στο magnetic pickup δεν πρόκειται να σ’ ακούσει κανείς εκτός εάν είναι ‘’της πλάκας’’ εννοώ με χαλαρή περιέλιξη , μη σωστή μόνωση… όπως δείχνω παραστατικά στο Video μου εδώ:
Τα μικρόφωνα συλλαμβάνουν εκτός απ’ το χρήσιμο σήμα (φωνή , μουσική..) και θόρυβο από οποιαδήποτε πρόσκρουση των δαχτύλων επί του καπακιού της κιθάρας αλλά και εξωτερικούς θορύβους (γαυγίσματα, ήχους απ’ τα υπόλοιπα όργανα της μπάντας…).
Τα πυκνωτικά μικρόφωνα συνήθως αποκλείονται για Live λόγω της μεγάλης τους ευαισθησίας.
Στα studio σπάνια η ηχογράφηση γίνεται με pick up αλλά με μικρόφωνο για να αποδοθεί ο φυσικός ήχος της κιθάρας.
Επίσης πολύ προτιμούν ένα απ’ τα παρακάτω συστήματα:
Ο καλύτερος τρόπος συλλογής (pick up)του ήχου από ακουστικά μουσικά όργανα (αυτά τα οποία ακούγονται χωρίς να χρειάζονται ενίσχυση) είναι το μικρόφωνο (δυναμικό ή πυκνωτικό – το καθένα με τις δικές του ιδιότητες).
Το pick up επίσης είναι επιβεβλημένο για την εξάλειψη της ανάδρασης (feedback) - όταν παίζετε κιθάρα (μπουζούκι, μαντολίνο…) σε ανοικτό μέρος πχ με μια λαϊκή ορχήστρα, καθώς και όταν κινείστε - ενώ σε έναν κλειστό και ηχομονωμένο χώρο με πχ ένα ντουέτο κιθάρας-ακορντεόν ή φυσαρμόνικας το μικρόφωνο είναι πιο αξιόπιστο, ο δε συνδυασμός μαγνήτη-μικροφώνου ακόμα καλύτερος.
Σίγουρα όμως κανένα pickup (είτε magnetic στην οπή της ακουστικής κιθάρας είτε piezo κάτω απ’ τον καβαλάρη της κιθάρας) δεν θα αποδώσει ρεαλιστικό ήχο.
Όμως το μικρόφωνο συλλαμβάνει οτιδήποτε "ακούγεται"…
Στο κενό, ο ήχος δεν μπορεί να ταξιδέψει, καθώς δεν υπάρχει τίποτα για να συμπιέσει.
Το ‘’παράξενο’’ με το magnetic pickup είναι ότι οι δονήσεις δεν απαιτούν οποιοδήποτε μέσο (αέρα , νερό …κενό) για να ταξιδέψουν . Δηλαδή ένα pickup κιθάρας θα εξακολουθεί να εργάζεται και στο κενό.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ........
Πρόσφατα πραγματοποίησα με 3 φίλους ένα blind test σε 2 εξαρτήματα:
- Σ’ ένα παθητικό δυναμικό αισθητήρα (passive magnetic pickup) κιθάρας LRbags 327 euro και
- Σ’ ένα ακουστικό παλιού τηλεφώνου (δεκαετίας 70) που το μετέτρεψα σε δυναμικό μικρόφωνο ….(κόστος: 0 ευρώ)
Δείτε την κατασκευή καθώς και το 1ο test που έκανα εγώ μόνος εδώ:
Αρχή λειτουργίας dynamic mic + passive magnetic guitar pickupΗ αρχή λειτουργίας αμφοτέρων είναι η ίδια.
Φυσικά ένα δυναμικό μικρόφωνο δεν είναι ένα magnetic pickup, και ένα magnetic pickup δεν είναι ένα μικρόφωνο. Όμως, αμφότερα είναι μετατροπείς (transducers).
Στα σουηδικά, τα pickups και τα μικρόφωνα αναφέρονται αμφότερα ως "mikrofoner".
Βέβαια σε φτηνοκατασκευές magnetic pickups, υπάρχει κάποια σχετική ομοιότητα με τα δυναμικά mics και όπως δείχνω στο παρακάτω Video μου, είναι τέτοια η ομοιότητα που να ‘’φαίνεται να ανατρέπει’’ τους σχετικούς νόμους της φυσικής:
Ta magnetic pickups είναι ότι πρέπει για live εκτελέσεις, αλλά δυστυχώς αποτυγχάνουν να συλλαμβάνουν τον φυσικό ήχο ενός ακουστικού έγχορδου οργάνου σε μια ηχογράφηση.Ένα καλό mic (δείτε εδώ έναν ‘’οδηγό για mic’’) καταγράφει το φυσικό ήχο αλλά και το resonance της κιθάρας, ενώ ένα καλό pickup το χρησιμοποιούμε για να βελτιώσουμε τον ήχο με ή χωρίς effects αλλά ‘’χρωματισμένα’’.
Το δυναμικό μικρόφωνο (γενικά χαρακτηρίζεται ως χαμηλής ευαισθησίας).
Χρησιμοποιείται και για φωνή και για ακουστικά όργανα και το σπουδαιότερο με πολύ μεγάλο μήκος καλωδίου - Balanced καλώδια - χωρίς να επηρεάζεται η ευαισθησία.
Ακόμα και ο John Lennon προτιμούσε, ο ήχος της ακουστικής του κιθάρας σε live να είναι από δυναμικό mic αντί magnetic pick up. Δείτε το εδώ:
Όμως ακόμα και με το πιο τέλειο pickup ο ήχος δεν είναι φυσικός (είναι όπως λένε οι μουσικοί ‘’χρωματισμένος’’). Μάλιστα θα ακούσετε, για τις ηλεκτρικές κιθάρες, να λένε: ήχος Fender , ήχος Gipson…καθώς ο ‘’χρωματισμένος’’ ήχος τους εξαρτάται ΜΟΝΟ από τα magnetic pickups τους. Υπάρχουν πολλά είδη μαγνητών που φυσικά από το κάθε είδος καθορίζεται και ο ήχος (υποκειμενικά ) Alnico I, ΙΙ,V, , Samarium Cobalt ,Ceramic...)
Όσο και να φωνάζεις πάνω στο magnetic pickup δεν πρόκειται να σ’ ακούσει κανείς εκτός εάν είναι ‘’της πλάκας’’ εννοώ με χαλαρή περιέλιξη , μη σωστή μόνωση… όπως δείχνω παραστατικά στο Video μου εδώ:
Τα πυκνωτικά μικρόφωνα συνήθως αποκλείονται για Live λόγω της μεγάλης τους ευαισθησίας.
Στα studio σπάνια η ηχογράφηση γίνεται με pick up αλλά με μικρόφωνο για να αποδοθεί ο φυσικός ήχος της κιθάρας.
Επίσης πολύ προτιμούν ένα απ’ τα παρακάτω συστήματα:
- Ο μαγνήτης πλησιάζει πιο πολύ το φυσικό ήχο κιθάρας/μπουζουκιού σε σχέση με την κάψα piezo
- Πολλοί μουσικοί εγχόρδων ηχογραφούν και με pickup και με μικρόφωνο.
Σίγουρα όμως κανένα pickup (είτε magnetic στην οπή της ακουστικής κιθάρας είτε piezo κάτω απ’ τον καβαλάρη της κιθάρας) δεν θα αποδώσει ρεαλιστικό ήχο.
Όμως το μικρόφωνο συλλαμβάνει οτιδήποτε "ακούγεται"…
Στο κενό, ο ήχος δεν μπορεί να ταξιδέψει, καθώς δεν υπάρχει τίποτα για να συμπιέσει.
Το ‘’παράξενο’’ με το magnetic pickup είναι ότι οι δονήσεις δεν απαιτούν οποιοδήποτε μέσο (αέρα , νερό …κενό) για να ταξιδέψουν . Δηλαδή ένα pickup κιθάρας θα εξακολουθεί να εργάζεται και στο κενό.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ........