ΕΕΤΤ: Νέες ρυθμίσεις για τους συνδρομητές

Μηνύματα
2.064
Reaction score
1.467
Από σήμερα, 1η Οκτωβρίου, τίθεται σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ,ο οποίος δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2017. Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:
  • Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.
  • Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.
  • Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.
  • Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες:Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή,το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο:Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση,από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.
  • Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).
  • Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.


Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού,περιλαμβάνει τα εξής:
  • Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.
  • Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.


Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.

Περισσότερες πληροφορίες για τις ρυθμίσεις παρέχονται στο www.eett.gr, Ενότητα Για καταναλωτές/ Σχετικά με τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες/Οδηγίες-Συστάσεις.

Πηγη: Zougla.gr
[DOUBLEPOST=1538417053][/DOUBLEPOST]Μου φαίνεται Θα είναι πλέον εύκολο και δωρεάν να φύγεις αλλα δεν θα υπάρχουν φθηνές εταιρείες
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.629
Reaction score
83.112
Νέοι κανόνες ισχύουν για την κινητή τηλεφωνία - Απαγορεύεται πλέον η επιβολή τέλους διακοπής συμβολαίου - Υποχρεωτικά χωρίς χρέωση οι κλήσεις στην υπηρεσία βλαβών του δικτύου - Νέοι κανόνες για μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους των συνδέσεων.

Link 1 , 2 , eett
 

Μηνύματα
774
Reaction score
782
Το παραπανω ισχυει για τα νεα συμβόλαια η και για αυτα που υπαρχουν?
Δηλαδη εαν παω αυριο ναι κοψω το συμβολαιο μου που λήγει τον φεβρουαριο?
Δεν θα πληρώσω τέλος συμβολαίου?
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Με αφορά απολύτως. Τον Αύγουστο διέκοψα την σύνδεση τηλεφωνίας-internet που είχα στον Πειραιά, (WIND), η οποία έληγε τον Ιανουάριο του 2019. Ανανεώθηκε μονομερώς από την εταιρία τον Ίαν 2017, χωρίς καμιά υπογραφή, η τηλεφωνική συναίνεση από εμένα.
Περί τα μέσα Σεπ μου ήρθε τελικός λογαριασμός 290 € σαν ποινή, επειδή διέκοψα τη σύνδεση νωρίτερα.
Εννοείται ότι δεν πρόκειται να τους πληρώσω...
 
  • Like
Reactions: PPG


Μηνύματα
2.377
Reaction score
3.578
Οι αλλαγές ΔΕΝ αφορουν σε διακοπές ΕΝΤΟΣ συμβολαίων, αλλά για διακοπές σε αορίστου χρονου.

Έως τώρα οταν τελείωνε το συμβόλαιο σου και ήθελες να κάνει φορητότητα αλλού σε χρέωναν "Τέλη Αποσύνδεσης"!!
Αυτό καταργείτε, ΟΧΙ το πέναλτυ για μονομερές σπάσιμο συμβολαίου.

Εάν δεσμεύεστε με συμβόλαιο και το σπασέτε να πάτε αλλού πληρώνετε ΚΑΝΟΝΙΚΑ ότι προβλέπει ο εκάστοτε πάροχος στο συμβόλαιο.

Είναι ξεκάθαρο, διαβάστε με προσοχή

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.
 

Μηνύματα
203
Reaction score
73
  • Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.
[DOUBLEPOST=1538570526][/DOUBLEPOST]Αν θυμάμαι καλά ήταν ένας μήνας η προθεσμία, πόσο το πήγαν τώρα?
 



xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.629
Reaction score
83.112
Χαχα απίστευτη χωρα και απίστευτη δημοσιογραφια...

Ας αλλάξει ο τίτλος
Ανθρακες ο θυσαυρος....

https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/301743-άnthrakes-o-thisayros-gia-dorean-diakopi-symbolaioy-tilefonias/
Έχεις δίκιο για τον τίτλο.

Ήταν σαφές από την ανακοίνωση ότι δεν κόβεις το συμβόλαιο επειδή έτσι σου κάπνισε, αλλά οι επικεφαλίδες των εφημερίδων ήταν παραπλανητικές.
Οι αλλαγές ήταν μέσα στο πλαίσιο εναρμόνισης με τη νομοθεσία της ΕΕ κι έπρεπε να ισχύουν από τον Ιούνιο, απλά οι πάροχοι πήραν παράταση λίγων μηνών.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.629
Reaction score
83.112
Όριο στο τέλος διακοπής συμβολαίων ορισμένου χρόνου από 31/12/2018


Επιπλέον ρυθμίσεις στην κατεύθυνση της προστασίας του καταναλωτή φέρνει ο νέος Κανονισμός για τις Γενικές Άδειες της ΕΕΤΤ (Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) από 31/12/2018.

Μεταξύ άλλων, τίθεται όριο στο τέλος διακοπής που οφείλει να πληρώσει στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες ο καταναλωτής που καταγγέλλει τη σύμβαση ορισμένου χρόνου για την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών πριν τη λήξη της, δίνεται η δυνατότητα διακοπής της υπηρεσίας σε περίπτωση που ο λογαριασμός υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο ποσό, ενώ γίνεται ευκολότερη η πρόσβαση των καταναλωτών στους συμβατικούς όρους και στους τιμοκαταλόγους.

Αναλυτικότερα, οι προαναφερόμενες τρεις νέες ρυθμίσεις του Κανονισμού Γενικών Αδειών για τις τηλεπικοινωνίες που θα εφαρμοστούν με την έλευση του νέου έτους έχουν ως εξής:

  1. Συμβάσεις ορισμένου χρόνου – νέος προσδιορισμός του τέλους διακοπής:
Στις περιπτώσεις καταγγελίας σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της από τον καταναλωτή, αυτός θα οφείλει να καταβάλει τέλος διακοπής, το οποίο είναι το μικρότερο από τα ακόλουθα ποσά:

α. Από το σύνολο της έκπτωσης του μηνιαίου παγίου που έχει λάβει μέχρι τη στιγμή της διακοπής συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής ή εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής. Ειδικά σε περίπτωση, που η σύμβαση καταγγελθεί πριν την πάροδο 2 μηνών από την έναρξή της, ο συνδρομητής θα καταβάλει πάγια δύο μηνών, το σύνολο της έκπτωσης δύο μηνιαίων παγίων συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής ή εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής.

β. Από το ένα τρίτο του αθροίσματος των μηνιαίων παγίων, που οφείλονται για το διάστημα από τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της καταγγελίας μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο, που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν θα καταβληθούν πάγια.

  1. Έλεγχος υπέρογκων χρεώσεων:
Οι συνδρομητές μπορούν, προς αποφυγή υπερχρεώσεων, να επιλέγουν κατά τη σύναψη της σύμβασης τη δυνατότητα διακοπής της υπηρεσίας σε περίπτωση που ο λογαριασμός υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές. Η μικρότερη από τις διαθέσιμες επιλογές δεν δύναται να είναι υψηλότερη από τα 150 ευρώ (αφορά στο τελικό ύψος του λογαριασμού) στις περιπτώσεις που ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης και από τα 300 ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος τιμολόγησης.

  1. Ευκολία πρόσβασης στους συμβατικούς όρους και στους τιμοκαταλόγους:
Οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται γρήγορα, από εύκολα προσβάσιμες στον ιστότοπο του παρόχου τους ιστοσελίδες, για τους ισχύοντες όρους της σύμβασής τους και για τον τιμοκατάλογο των υπηρεσιών που λαμβάνουν, ενώ οποιεσδήποτε τροποποιήσεις αυτών θα σημειώνονται με επισήμανση των αλλαγών. Οι πληροφορίες αυτές θα παραμένουν αναρτημένες στον ιστότοπο μέχρι και 2 έτη μετά την κατάργησή τους, με αναφορά στο χρονικό διάστημα, για το οποίο οι εκάστοτε όροι ήταν σε ισχύ.
 

Μηνύματα
61
Reaction score
26
Καλησπέρα, θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι. Εκανα αιτηση φορητότητας στην forthnet αλλά εδώ και 10 μερες δεν εχω vdsl. δεν ξέρω τι εξέλιξη θα εχει η βλάβη αλλά έχω την υποψία ότι δε θα βγάλω άκρη. θα ήθελα να σας ρωτήσω λοιπόν, αν δεν έχω ίντερνετ και κάνω νεα αιτηση φορητότητας σε άλλη εταιρεία με νέο συμβόλαιο υποχρεούμαι να πληρώσω ρήτρα διακοπής στη forthnet ή κάτι τέτοιο δεν ισχύει γιατί δεν μου παρείχαν την υπηρεσία που υπέγραψα.
 

Μηνύματα
208
Reaction score
166
Καλησπέρα, θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι. Εκανα αιτηση φορητότητας στην forthnet αλλά εδώ και 10 μερες δεν εχω vdsl. δεν ξέρω τι εξέλιξη θα εχει η βλάβη αλλά έχω την υποψία ότι δε θα βγάλω άκρη. θα ήθελα να σας ρωτήσω λοιπόν, αν δεν έχω ίντερνετ και κάνω νεα αιτηση φορητότητας σε άλλη εταιρεία με νέο συμβόλαιο υποχρεούμαι να πληρώσω ρήτρα διακοπής στη forthnet ή κάτι τέτοιο δεν ισχύει γιατί δεν μου παρείχαν την υπηρεσία που υπέγραψα.
διάβσε τους όρους του συμβολαίου γιατί μπορεί να έχουν αλλάξει κάποια πράγματα
απ' ότι θυμάμαι μπορείς να καταγγείλεις τη σύμβαση αζημίως μέχρι και ένα μήνα από την ενεργοποίησή της
οπότε αν θες κάνεις αίτηση σε άλλη εταιρεία, τους στέλνεις κι ένα μέιλ με τα καθέκαστα και άστους να ασχοληθούν αυτοί μαζί σου
 

Μηνύματα
61
Reaction score
26
Δυστυχώς στους όρους του συμβολαίου δε βγάζω καμια απολύτως άκρη. Μπορώ να απευθυνθώ κάπου για να το διευκρινίσω?
 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.153
Reaction score
93.263
Αποζημιώσεις στους συνδρομητές όταν «σέρνεται» το Διαδίκτυο

Τι προβλέπει ο νέος κανονισμός της ΕΕΤΤ για τις υπηρεσίες πρόσβασης στο Διαδίκτυο σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία. Δίνεται προθεσμία οκτώ μηνών στους παρόχους για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Τέλος στη φάμπρικα με τα εικονικά στοιχεία για τις ταχύτητες σύνδεσης στο Internet που προσφέρουν ορισμένα πακέτα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων επιχειρεί να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) με τον Εθνικό Κανονισμό Ανοικτού Διαδικτύου.

Οι πάροχοι έχουν προθεσμία οκτώ μηνών, από τη δημοσίευση του κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ώστε να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις και για κάθε ευρυζωνική σύνδεση σταθερής τηλεφωνίας να αναφέρουν λεπτομερώς «την ελάχιστη, μέγιστη, συνήθως διαθέσιμη, και διαφημιζόμενη ταχύτητα» (εφόσον διαφημίζεται ταχύτητα) σύνδεσης στο διαδίκτυο. Και στην κινητή τηλεφωνία οι πάροχοι υποχρεούνται να αναφέρουν «τη μέγιστη και διαφημιζόμενη ταχύτητα (εφόσον διαφημίζεται ταχύτητα) των εμπορικών προϊόντων της υπηρεσίας που αναφέρονται στους όρους παροχής/χρήσης, ξεχωριστά στη ροή ανόδου και στη ροή καθόδου».

Στον κανονισμό προβλέπεται πως οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο αναφέρουν στους όρους παροχής/χρήσης των υπηρεσιών «τις επανορθώσεις ή αποζημιώσεις που δικαιούνται οι συνδρομητές, σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις (δηλαδή αποκλίσεις οι οποίες αντιστοιχούν σε χειρότερη απόδοση) μεταξύ της μετρούμενης ταχύτητας στο Διαδίκτυο και της ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής/χρήσης της υπηρεσίας, και ανάλογα με το μέγεθος της απόκλισης».
https://digitaltvinfo.gr/component/...d1-cXS2hGRepaAFYHwK26KswO64-wvwjBESoiyL1ARWuQ
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.297
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top