Ενεργά εναντίον παθητικών ηχείων

Μηνύματα
208
Reaction score
166
από τα λίγα που ξέρω όσο έχω ασχοληθεί..

Το κάθε κομματι υποκειται σε διαφορετικο mastering εάν προοριζεται για audiophile βινυλιο, για cd, για ραδιοφωνο, για youtube κλπ κλπ ?
κανονικά ναι. στην πράξη όμως αν εξαιρέσεις το βινύλιο που είναι μια κατηγορία από μόνο του και θέλει ιδιαίτερο mastering, όλα τα υπόλοιπα είναι στην ίδια κατηγορία, οπότε ο τεχνικός προσπαθεί να βγάλει ένα αποτέλεσμα που να ακούγεται "σωστά" και στο σπίτι και στο αυτοκίνητο και στο κινητό άρα και στο ράδιο και σε mp3 και στο youtube. τα πάντα είναι θέμα κόστους.

Στα master tapes υπαρχει το αυθεντικο κομματι πριν την επεξεργασια η υπαρχει η καλυτερη εκδοχή μετα την επεξεργασια ?
στην ψηφιακή εποχή υπάρχει ένα αρχείο wav που είναι το τελικό απότέλεσμα, αλλά φυσικά υπάρχει και όλο το project σωσμένο σαν project ώστε να μπορούν να γίνουν αλλαγές αργότερα

Την τελικη επιλογή στο mastering την εχει ο τεχνικος ηχου η ο μουσικος δημιουργος?
αυτός που πληρώνει
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
...
στην ψηφιακή εποχή υπάρχει ένα αρχείο wav που είναι το τελικό απότέλεσμα, αλλά φυσικά υπάρχει και όλο το project σωσμένο σαν project ώστε να μπορούν να γίνουν αλλαγές αργότερα

αυτός που πληρώνει
Να μην παραλείψουμε κιόλας,εδώ και αρκετό καιρό η συντριπτική πλειοψηφία των master για τις σύγχρονες παραγωγές υφίσταται υπό μορφή ψηφιακών αρχείων.

Κάθε μεταφορά σε αναλογική μορφή - για προφανείς λόγους - θα ισοδυναμεί με υποβάθμιση στην πιστότητα.

Ομοίως από πλευράς πιστότητας, το βέλτιστο στάδιο μετάπτωσης του σήματος στο αναλογικό πεδίο κατά τη διαδρομή σε μια αλυσίδα αναπαραγωγής που ξεκινά από ψηφιακή αφετηρία θα είναι ακριβώς αυτό της - αναγκαστικής - ηλεκτρομηχανικής μετατροπής,δηλαδή αμέσως πριν το εκάστοτε μεγάφωνο ενός ενεργού ηχείου που θα διαχειρίζεται το σήμα μέχρις εκείνου του σημείου σε ψηφιακό πεδίο.
 


Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Επαναφερω ένα ποστ που δεν πηρα απαντηση

"""Το κάθε κομματι υποκειται σε διαφορετικο mastering εάν προοριζεται για audiophile βινυλιο, για cd, για ραδιοφωνο, για youtube κλπ κλπ ?
Στα master tapes υπαρχει το αυθεντικο κομματι πριν την επεξεργασια η υπαρχει η καλυτερη εκδοχή μετα την επεξεργασια ?
Την τελικη επιλογή στο mastering την εχει ο τεχνικος ηχου η ο μουσικος δημιουργος?

Υπαρχει καποιος με εμπειρια σε αυτά τα θεματα να δωσει απαντησεις? Τι γινεται σημερα όχι πριν 30 χρονια.

Δεν εχω δει ιδιαιτερες αναφορες ακομα και από τις εταιρειες κατασκευης ενεργων ηχειων στα υλικα κατασκευης των μεγάφωνων, στα υλικα της εσωτερικης κατασκευης των ηχειων ακομα και στα διαφορετικα υλικα κατασκευης της καμπινας κλπ κλπ (στα παθητικα γινονται αφιερωματα σε αυτους τους τομεις). Σε αντιθεση με τα παθητικα ηχεια αυτά παιζουν λιγοτερο σημαντικο ρολο στα ενεργα? """"
Δεν απαντά ακριβώς στο ερώτημά σου αλλά είναι ένα πολύ ενδιαφέρον documentary που αξίζει κάποιος να δει
https://www.imdb.com/title/tt5359830/
 



Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Είναι πολύ η εύκολη απάντηση.. 8-) να υπενθυμίσω ότι τα στάσιμα δημιουργούνται από παράλληλες επιφάνειες... Φιγκερ άουτ μπαι γιορ σελβς.. . :p
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Είναι πολύ η εύκολη απάντηση.. 8-) να υπενθυμίσω ότι τα στάσιμα δημιουργούνται από παράλληλες επιφάνειες... Φιγκερ άουτ μπαι γιορ σελβς.. . :p
Figure out αλλά και...(Middle) Finger Out.;)
Τι γίνεται οταν
α) ο τοίχος του χώρου είναι ένας κύκλος;
Β) ο χώρος α με ταβάνι θολωτό;
https://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-7#post-1159480

https://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-7#post-1159482
 





Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Χμμμμ..... Θεωρώ ότι στον πολυκαναλο λόγω των πολλαπλών πηγών εκπομπής θέλει μελέτη ο τρόπος κατανομής για ομοιομορφία διασπορας αλλά δεν είναι μόνο αυτο... είναι ζητούμενο κάποιο στάσιμο για έξτρα γκειν.... :whistling:
 


Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Βκήκαμε εκτός θέματος, αλλά:


EDIT: Διαβάζω ότι οι κυκλικοί χώροι ακούγονται πολύ χάλια.
 
Last edited:


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Οι κυκλικοί χώροι σίγουρα είναι χάλια.
Το ξέρω από ένα ντοκιμαντέρ.
Έλα όμως που δεν θυμάμαι ποιο ήταν.

Ο αρχιτέκτονας ήθελε την καινούργια σκηνή κυκλική. Για να μην ακούγεται χάλια, την φτιάξανε ορθογώνια αλλά για να φαίνεται κυκλική βάλανε ''τοίχους" από ηχοπερατό ύφασμα .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.578
Λοιπόν, το σκέφτηκα, σοβαρά τώρα.
Υποθέτω ένα απίστευτο χάλι.
Δεν είναι έτσι.

Η έλλειψη παράλληλων επιφανειών (πατώματος-ταβανιού ή τοίχου με απέναντι τοίχο) σημαίνει ότι δε θα υπάρχει συντονισμένο πρόβλημα όπως έχουν τα κοινά δωμάτια στις διαστάσεις του χώρου.

Τα κοινά δωμάτια έχουν 3 επιφάνειες παράλληλες με άλλες 3. Οπότε, έχουν 3 βασικούς ρυθμούς.

Μέσα σε μια σφαίρα, κάθε σημείο της περιμέτρου είναι παράλληλο με το απέναντι. Ένας τερατώδης Ρυθμός.

Σε ένα δωμάτιο που το ταβάνι είναι τρούλος, έφυγε ο Ρυθμός του ταβανιού.

Σε ένα δωμάτιο που ένας τοίχος είναι κοίλος, έφυγε ο Ρυθμός με τον απέναντι τοίχο.

Η πιθανή "κατοπτρική" αντανάκλαση μιας κοίλης επιφάνειας, όπως θα συνέβαινε και με ακτίνες φωτός, μπορεί υπό συνθήκες να αποτελέσει πρόβλημα, και έτσι κι αλλιώς απαιτεί διάχυση και ηχητική φροντίδα κάθε κοίλη επιφάνεια, όπως κάθε άλλη ίσια επιφάνεια, σε ένα χώρο που θες νορμάλ χρόνους αντήχησης. Δεν έρχονται από μόνοι τους..

Ταυτόχρονα, η (διαχυμένη) συσσώρευση (κατοπτρικά) ενέργειας από το ταβάνι στη θέση ακρόασης, ίσως να είναι και καλή ιδέα! Σα να έχεις ένα ακόμα σαμπ, με πολύ καλό λοβό.
 
Last edited:



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.611
Μηνύματα
2.867.914
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top