Επαγγελματικές Κονσόλες μείξης.

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
ΚΟΝΣΟΛΕΣ ΜΙΞΗΣ ΗΧΟΥ


1.ΑΝΑΛΟΓΙΚΕΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ


ΕΙΣΑΓΩΓΗ.


Όπως όλοι γνωρίζουμε, από πολύ παλιά, υπάρχουν αυτά τα τεράστια τραπέζια με τα πολλά κουμπάκια επάνω τους, που μόνο που τα κοιτάς χάνεσαι. Αυτά τα υπέροχα εργαλεία που εξιτάρουν ακόμα και τον ποιο αδαή πάνω στον ήχο και το καθηλώνουν κοιτάζοντας τα.

Αυτά τα πανέμορφα , εκπληκτικά, φανταστικά τραπέζια δεν είχαν πάντοτε την μορφή που εχουν σήμερα. Ήταν λίγο πιο «ατσούμπαλα». Με τεραστία faders με μεγάλα ποτενσιόμετρα, με ακόμα πιο μεγάλα vu meters.

Παλαιότερα ήταν κάπως έτσι.



Σήμερα οι τράπεζες μίξης εχουν αυτή τη μορφή.



ή αυτήν




Φαίνονται λιγάκι απόμακρες έτσι;

Στην ουσία είναι λιγάκι «ντίβες», όσον αφορά το παρουσιαστικό τους, αλλά αν τελικά τις πλησιάσεις με αγάπη, στοργή και προδερμ, βλέπεις ότι δεν είναι τόσο πολύ …απλησίαστες.

Το τι εννοώ με αυτό θα το καταλάβουμε παρακάτω, διαβάζοντας και κατανοώντας τις βασικές λειτουργίες μια κονσόλας.


STUDIO CONSOLES.


Κατ’ αρχήν να πούμε ότι στις επαγγελματικές ηχογραφήσεις, όσον αφορά το studio, οι κονσόλες που από δω και πέρα θα αποκαλούμε σαν μείκτες (διοτι κονσόλα λέγετε πλέον και το playstation), χωρίζονται σε σχέση με την λειτουργιά τους σε δυο κατηγορίες,

Α. Στις split και

Β. Στις in line.

Τι διαφορές εχουν αυτοί οι μίκτες .

Στους μεν πρώτους , τα input channels, τα output (group) channels και το monitor section, βρίσκονται σε διαφορετικά modules.

Παράδειγμα, η Soundcraft 1600





Τα λευκά faders που φαίνονται στο κάτω μέρος του μείκτη, είναι οι είσοδοι ( input Channels),τα δυο κίτρινα που ακλουθούν είναι το Stereo Master Output και τα 8 κόκκινα είναι τα record bus (αποστολή προς ηχογραφηση).Πάνω από τα bus, υπάρχει ακόμα ένα module (δεν φαίνεται καλά), το οποίο είναι το Monitor Section. Δίπλα ακριβώς, υπάρχουν δυο σειρές ποτενσιόμετρα, τα οποια είναι οι επιστροφές από τον εγγραφέα για monitoring. Το patchbay βρίσκετε τέρμα δεξιά και εκεί γίνονται όλες οι συνδεσμολογίες και διακλαδώσεις που επιθυμούμε (routing through p.bay)

Μείκτης αυτός λέγετε Split 24/8-16/2, όπου, 24inputs/8-16bus/Stereo.


Στους δεύτερους μείκτες οι οποίοι είναι σήμερα και οι πιο διαδεδομένοι, σε κάθε input channel το οποίο είναι και bus, υπάρχει διαφορετικό fader ή ποτενσιόμετρο, λίγο πιο πάνω από το input fader, το οποίο παίζει το ρόλο του monitor. Δηλαδή κάθε «φέτα» εισόδου μπορεί να κάνει τρεις δουλειές. Input, Bus και monitor.

Παράδειγμα η ΑΜΕΚ 9098i.




Μη σας επηρεάσει η οθόνη στη μέση. Είναι αναλογική. Ίσως το απόλυτο αναλογικό μηχάνημα μαζί με την Neve και οι δυο σχεδιασμένες από τον Rupert Neve.

Για να μην πούμε για μια Solid State Logic J9000.......... (Όνειρο).





Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

Όλοι οι μείκτες χωρίζονται σε τρία βασικά τμήματα.

1. Inputs (Εισοδοι) ………………………………………………………………………..πηκιλουν από 2 έως 52 συνήθως.

2. Bus (Αποστολές προς εγγραφή)………………………………………………. 4 – 8 – 16 - 24

3. Master. (Κύριο τμήμα εξόδων , επιστροφών)………………………….. 2 (Stereo)


Συνεχίζετε με εκτεταμένες αναφορές πάνω στα επί μέρους τμήματα των στους επαγγελματικών τραπεζών μείξης......:105:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Α. INPUTS.

Εισαγωγικά και πριν αναφερθώ σε κάθε τμήμα ειδικά , θα ήθελα να τονίσω ότι, εάν μάθουμε μια είσοδο και ένα bus, είναι σαν να τα γνωρίζουμε όλα, διοτι είναι πανομοιότυπα. Η διαφορές είναι στο τμήμα Master.

Ας αρχίσουμε λοιπον από τα Inputs ενός τυπικού Split μείκτη, της Soundcraft 1600.





Input Channel






1. 48V Phantom power: Με αυτό το κουμπι τροφοδοτουμε το καναλι με 48 Vollts εάν επιθυμουμε να εργαστουμε με ένα πυκνωτικο μικροφωνο.

2. -20db Attenuator : Υποβαθμίζουμε το εισερχόμενο σήμα -20 db.

3. Mic Trim : Ποτενσιόμετρο Αύξησης – Μείωσης στάθμης του μικροφώνου

4. Line Trim: Ποτενσιόμετρο Αύξησης – Μείωσης στάθμης γραμμής εισόδου.

5. Mic – Line in put selector:
Επιλογέας Mic – Line.

6. Phase reverse switch : Επιλογέας αντιστροφής φάσης

7. Hi Pass Filter:
Υψιπερατό φίλτρο. Δουλεύει στους 100 κύκλους με θεμελιώδη ομαλή κλίση, 12db/οκτάβα.

8. Hi Frequencies: Μπορούμε να αυξήσουμε ή να μειώσουμε κατά 15db, τους 10 χιλιοκύκλους.

9. Hi Mid Frequencies : Επιλογέας συχνοτήτων από 600 κύκλους έως 10 χιλιοκύκλους και επιλογέας αύξησης- μείωσης κατά 15 db της επιλεγείσας συχνότητας.

10. Low Mid Frequencies: Επιλογέας συχνοτήτων από 150 κύκλους έως 2.4 χιλιοκύκλους και επιλογέας αύξησης- μείωσης κατά 15 db της επιλεγείσας συχνότητας.

11. Low Frequencies: Μπορούμε να αυξήσουμε ή να μειώσουμε κατά 15db, τους 80 κύκλους.

12. Eq on – Off: Ενεργοποίηση απενεργοποίηση του εκουαλάϊζερ.

13. Auxiliary Send 1 & 3: Αποστολή βοηθητικών γραμμών καναλιού 1 και 3.

14. Auxiliary Send 2 & 4: Αποστολή βοηθητικών γραμμών καναλιού 2 και 4.

15. Aux 1-2 to 3-4 Flip: Αντιστρέφουμε τις βοηθητικές γραμμές από 1-2 σε 3-4.

16. Pre – Post Fade: Ενεργοποιεί την βοηθητική γραμμή να δουλεύει πριν ή μετά το fader. Όταν δηλαδή το κουμπί αυτό βρίσκετε σε θέση pre, η βοηθητική γραμμή συνεχίζει να είναι ενεργοποιημένη, ακόμα και εάν το fader παραμένει κλειστό. Εάν είναι σε θέση post, ακολουθεί την διαδρομή του fader.

17. Auxiliary Send 5 & 7: Αποστολή βοηθητικών γραμμών καναλιού 5 και 7.

18. Auxiliary Send 6 & 8: Αποστολή βοηθητικών γραμμών καναλιού 6 και 8.

19. Aux 5-6 to 7-8 Flip: Αντιστρέφουμε τις βοηθητικές γραμμές από 5-6 σε 7-8.

20. Pan – Pot: Κατά την διάρκεια μιας ηχογράφησης το pan pot χρησιμεύει στο να στέλνουμε το σήμα μας σε όποιο επιθυμούμε. Αν δηλαδή θέλουμε να στείλουμε το σήμα μας στο κανάλι 1, πατάμε το κουμπί 1-2 (to bus -22) και στρίβουμε το pan pot τέρμα αριστερά, αν θέλουμε στο 2, το στρίβουμε τέρμα δεξιά και εάν επιθυμούμε να το ηχογραφήσουμε σε δυο κανάλια το αφήνουμε στο κέντρο, όπου θα πάει στο bus 1-2.

Κατά την διάρκεια της μείξης χρησιμοποιείτε για την τοποθέτηση των οργάνων , αριστερά, δεξιά ή στο κέντρο, ανάλογα με την δική μας άποψη.

21.To Mix : Με αυτό το κουμπί στέλνουμε το σήμα μας στο Mix Out.

22. To Bus : Αυτά είναι τα κουμπιά αποστολής προς τα busses, με την βοήθεια του pan pot όπως είπαμε παραπάνω.

23. Channel On – Off: Ενεργοποίηση απενεργοποίηση καναλιού εισόδου.

24. Pre fade / Solo: με αυτό το κουμπί μπορούμε αφ’ ενός να δούμε την στάθμη του εισερχομένου σήματος με κλειστό το Fader και αφ’ ετέρου να ακούμε μόνο το επιλεγμένο κανάλι, κάνοντας τα υπόλοιπα mute.

25. Peak Level Indicator:
Το Led αυτό, αν ανάβει, μας προειδοποιεί ότι το εισερχόμενο σήμα είναι στα όρια της παραμόρφωσης.

26. Channel Fader: Τροφοδότης καναλιού εισόδου.

27. Empty space for input LEDS :
Κενός χώρος για τοποθέτηση led εισόδου το οποίο παρέχετε προαιρετικά.

Αυτή είναι η περιγραφή ενός τυπικού καναλιού εισόδου ενός Split μεικτή.



Συνεχίζετε με την παρουσίαση και των άλλων τμημάτων του μείκτη.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Bus Section

Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα δούμε πως δουλεύει το τμήμα των busses.
Θα ασχοληθούμε μόνο με τα busses 1 – 8 διοτι τα 9 – 16 είναι ακριβώς τα ίδια με τα 1 -8.



1. Tape Return 1- 8: Το τμήμα με το όποιο θα ασχοληθούμε.

2. Forgot to put the number: Ξέχασα να αριθμήσω με τον αριθμό 2.

3. Aux 1-3: Αποστολή βοηθητικών γραμμών 1-3 (από τον εγγραφέα).

4. Aux 2-4: Αποστολή βοηθητικών γραμμών 2-4 (από τον εγγραφέα).

5. Aux 3-4 Flip: Αντικατάσταση των βοηθητικών γραμμών 1-2 με τις βοηθητικές 3-4.

6. Aux 1-2 και 3-4 Pre fade:
Οι βοηθητικές γραμμές 1-2 και 3-4 σε κατάσταση pre ή post fade.

7. Aux 5-7: Αποστολή βοηθητικών γραμμών 5-7 (από τον εγγραφέα).

8. Aux 6-8: Αποστολή βοηθητικών γραμμών 6-8 (από τον εγγραφέα).

9. Aux 7-8 Flip: Αντικατάσταση των βοηθητικών γραμμών 5-7 με τις βοηθητικές 6-8.

10. Pan Pot: Το επιστρεφόμενο σήμα από τον εγγραφέα, στέλλετε αριστερά, δεξιά ή στο κέντρο κατά την ακρόαση.

11. Volume: Ένταση εισερχομένου σήματος από τον εγγραφέα.

12. Tape Return: Το κουμπί αυτό ενεργοποιεί το κανάλι να δουλεύει είτε σαν group out είτε σαν monitor input.

13. Monitor Channel On – Off:
Ενεργοποίηση – απενεργοποίηση του καναλιού μόνιτορ.

14. Solo – PFL: Μπορούμε να ακούμε μόνο τα κανάλι, η να βλέπουμε τη προς έγγραφη στάθμη, σε σχέση με το Sub On – Off. Εάν το Sub είναι on το κουμπί λειτούργει σαν solo, αν είναι of λειτούργει σαν PFL.

15. Bus Active: Ενεργοποίηση – απενεργοποίηση του Bus.

16. Bus Fader: Τροφοδότης αποστολής σήματος προς εγγραφή.

17. Local (to Mix or to Bus): Επάνω ακριβώς από το Tape return υπάρχει ένα κουμπί το οποίο μπορεί να στείλει το σήμα είτε στο Main Mix κατά την διάρκεια της ηχογράφησης, είτε να δεχτεί το σήμα των Effects Return κατά την μείξη και να το δρομολογήσει στο Main Mix.

συνεχίζετε........:105:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
MASTER SECTION

Ας δούμε τώρα το MASTER κανάλι.





1. MONITOR SOURCE : Τέσσερις επιστροφές από διάφορες πηγές (εγγραφείς).

2. STUDIO LEVEL ON – OFF: Ενεργοποίηση απενεργοποίηση της έντασης των monitor του studio.

3. STUDIO LEVEL : Ποτενσιόμετρο έντασης για τα studio monitors.

4. CONTROL ROOM LEVEL : Ποτενσιόμετρο έντασης για τα monitors του control room.

5. ΜΟΝΟ : To στέρεο αποτελεσμα που πηγαίνει στα control room monitors γίνετε μονοφωνικό (πολύ χρήσιμο για τσεκάρισμα καναλιών εκτός φάσης αλλά και για να ακούμε εάν το αποτελεσμα μας είναι κάλο σε μονοφωνική εκπομπή).

6. CONTROL ROOM & HEADPHONES ATTENUATOR: Υποβάθμιση στάθμης κατά 20db στα control room monitors και στα ακουστικά.

7. TALKBACK TO AUXILIARIES: Διοχέτευση του talkback σε οποιανδήποτε auxiliary επιλέξουμε ή σε όλες.

8. TALKBACK MIC LEVEL: Ένταση μικροφώνου talkback.

9. TALKBACK MIC: Μικρόφωνο talkback.

10. ΤALKBACK TO GROUP OUTPUTS : Διοχέτευση του talkback στα busses.

11. TALKBACK TO AUXILIARIES : Διοχέτευση του talkback στις auxiliaries.

12. TALKBACK TO STUDIO : Διοχέτευση του talkback στα studio monitors.

13. SOLO INDICATOR: Ενδεικτικό LED για solo. Εάν υπάρχει κάποιο πατημένο solo το βλέπουμε με αυτό το LED.

14. STEREO MASTER OUTPUT: Η τελική μείξη διοχετεύετε προς τον εγγραφέα μέσω των δυο αυτών faders. ( σε άλλους μείκτες τα δυο faders μπορούμε να τα συναντήσουμε σαν ένα).



AUXILIARY MASTER SECTION







1. AUXILIARY MASTER SENDS: Κύριες αποστολές των βοηθητικών γραμμών προς τα επιλεγμένα περιφερικά.

2. AUXILIARY P.F.L.: Προ-ακρόαση των βοηθητικών γραμμών.

3. OSCILATOR SECTION: Τμήμα γεννήτριας.

4. 40DB OSCILATOR ATTENUATOR : Υποβάθμιση του σήματος της γεννήτριας κατά 40 db.

5. 45 TO 900 & 700 TO 15K : Επιλογή των συχνοτήτων της γεννήτριας από 45Hz έως 900Hz και από 700Hz έως 15kHz.

6. FREQUENCY SELECTOR: Επιλογή συγκεκριμένης συχνότητας της γεννήτριας.

7. OSCILATOR ON – OFF: Γεννήτρια on –off.

8. OSCILATOR LEVEL: Ένταση γεννήτριας.

9. OSCILATOR TO GROUP: Αποστολή γεννήτριας στα busses.

10. OSCILATOR TO AUXILIARIES: Αποστολή γεννήτριας στις βοηθητικές γραμμές.

11. HEADPHONE OUTPUT SECTION : Τμήμα εξόδου ακουστικών

12. HEADPHONE LEVEL: Ένταση ακουστικών...

13. HEADPHONE OUTPUT: Έξοδος ακουστικών.


Aυτά όσον αφορά τα τμήματα ενός split μείκτη.

Στη συνέχεια θα δούμε την ροή του σήματος ( signal routing), από και πρ’ος τα δάφορα τμήματα του μείκτη.
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Φίλε noizmaker είσαι πολύ καλός...!!!!

Καταπληκτική δουλειά και μπράβο στο μεράκι σου που κάθεσε και τα εξηγείς τόσο αναλυτικά...!!
Μπράβο.!!

Συνέχισε έτσι..!!!!
 

Μηνύματα
797
Reaction score
172
Διαβάζω (φυσικά) ανελιπώς Θορυβοποιητή, διότι κάτι mics παρήγγειλα, αλλά κάπου πρέπει να μπουνε... και κάποιος να τα ρυθμίσει...
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Διαβάζω (φυσικά) ανελιπώς Θορυβοποιητή, διότι κάτι mics παρήγγειλα, αλλά κάπου πρέπει να μπουνε... και κάποιος να τα ρυθμίσει...
Θες, ντε και καλα, να σου πω που μπαινουν τα μικροφωνα, αλλα εγω δεν θα σου κανω τη χαρη...:136:

θα σταθω στο υψος των περιστασεων και θα σε παροτρυνω να αναμεινεις για λιγο, διοτι πρεπει να φτιαξω σχεδιο για τη ροη του σηματος και δεν ειμαι και πολυ καλος σ' αυτο. Το παλευω ομως για να μπορει να γινει και κατανοητο. Θα τα καταφερω που θα μου παει...:138:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Φίλε noizmaker είσαι πολύ καλός...!!!!

Καταπληκτική δουλειά και μπράβο στο μεράκι σου που κάθεσε και τα εξηγείς τόσο αναλυτικά...!!
Μπράβο.!!

Συνέχισε έτσι..!!!!
Σ' ευχαριστω πολυ Ζηση (γραφω σωστα το ονομα σου;), για τα καλα σου λογια κι εσυ να συνεχισεις να διαβαζεις για να καταφερεις οτι εσυ επιθυμεις. Οι καλυτερες ευχες μου, για ενα πολυ καλο ... μεθαυριο.:137:
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
(γραφω σωστα το ονομα σου;)
χεχε.... μια χαρά το γράφεις...!!!

διοτι πρεπει να φτιαξω
Να πως διακρίνονται οι καλοί απο τους καλύτερους σ' ένα φόρουμ..!!
Μόλις τελειώσεις, άν θέλεις βέββαια, να το συγκεντρώσεις όλα σ´ένα πόστ, ή ένα pdf, και με τη βοήθεια των διαχειρηστών να το βάλεις εδώ.:

http://www.avsite.gr/vb/forumdisplay.php?f=81

Είναι πολύ καλό το άρθρο σου, και φαίνεται ότι έχεις μεγάλο μεράκι..!!
Να 'σαι καλά..!!
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.635
Reaction score
83.126
Απάντηση: Re: Επαγγελματικές Κονσόλες μείξης.

Μόλις τελειώσεις, άν θέλεις βέββαια, να το συγκεντρώσεις όλα σ´ένα πόστ, ή ένα pdf, και με τη βοήθεια των διαχειρηστών να το βάλεις εδώ.:

http://www.avsite.gr/vb/forumdisplay.php?f=81
Αρχικά θα γίνει sticky στην παρούσα κατηγορία λόγω του εξειδικευμένου "χαρακτήρα" του. :107:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΣΗΜΑΤΟΣ


Με αυτό το σχέδιο το οποίο περιέχει τα απαραίτητα μόνο χειριστήρια για την διαδρομή του σήματος, θα δούμε από την αρχή τη ροή, μέχρι την κατάληξή της.




Δινω και το link αν θελησετε να δειτε το σχεδιο σε μεγαλητερη αναληση, διοτι δεν ξερω αν και πως γινετε απο εδω.


http://i423.photobucket.com/albums/pp318/noizmaker61/SIGNALROUTING.jpg


Επιτρέψτε μου μόνο, να κάνω την περιγραφή αύριο, διότι μου πήρε πολλές ώρες το σχέδιο και έχω γίνει....κουρούμπελο..........:105:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
ΡΟΗ ΣΗΜΑΤΟΣ


Όπως βλέπουμε στο σχήμα, το σήμα( είτε mic,είτε line), μπαίνει στην είσοδο και ρυθμίζετε από to Mic ή Line volume (gain) και στην συνέχεια πηγαίνει στο fader. Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι όταν ρυθμίζουμε την είσοδο το fader θα πρέπει να είναι απαραίτητα στην θέση 0 (μηδέν), διότι εκεί είναι η καλύτερη σχέση σήματος προς θόρυβο (S/N), σε κάθε κονσόλα κατά τον κατασκευαστή της.

Από το Fader η ροη συνεχίζετε προς στο pan-pot, τις auxiliaries, το eq και τα bus send.



Αποστολή σήματος στις auxiliaries.



Εάν θελήσουμε να στείλουμε κάποιο εισερχόμενο σήμα πχ στα ακουστικά, θα πρέπει φυσικά να έχουμε συνδέσει τον προ ενισχυτή ακουστικών, σε κάποιες auxiliaries.

Στο συγκεκριμένο σχέδιο, κάθε aux. είναι μονοφωνική, οπότε για να στείλουμε στερεοφωνικό σήμα στα ακουστικά, χρειαζόμαστε δυο auxiliaries και σαν παράδειγμα θα πάρουμε τις 1-2 οι οποίες είναι και pre – post.

Εφόσον έχουμε πάρει στάθμες εισόδου, ανοίγουμε τα master aux. Send, περίπου στην διαβάθμιση 7 (εκεί είναι συνήθως το μηδέν) και από το κανάλι εισόδου δίνουμε από τις auxiliaries, το ποσοστό σήματος που θέλουμε να έχουμε στα ακουστικά μας. Αυτό γίνετε για κάθε εισερχόμενο σήμα, οπότε κάνουμε έτσι την μείξη μας στα ακουστικά.

Να σημειώσουμε ότι η aux ένα, αντιστοιχεί πάντα στο αριστερό ακουστικό και η δυο στο δεξί (όπως προείπαμε σε παραπάνω κεφάλαιο). Εάν λοιπόν θέλουμε να στείλουμε το σήμα μας αριστερά ανοίγουμε μόνο την aux ένα, εάν θέλουμε δεξιά, την δυο και εάν θέλουμε το σήμα μας να πάει και στα δυο ακουστικά, ανοίγουμε, ένα και δυο.

Κατά την διάρκεια της ηχογράφησης και εφ’ όσον θα κάνουμε playback, ο καλλιτέχνης θα πρέπει να ακούει και την επιστροφή από τον εγγραφέα.

Έτσι λοιπόν θα πρέπει από τα bus monitor να ανοίξουμε και τις εκεί auxiliaries κάθε καναλιού, σε ποσοστό τόσο, ώστε να είναι ίδια, η είσοδος με την επιστροφή του σήματος. Εδώ λοιπόν έρχεται να μας βοηθήσει το prefade, διότι οι δυο αυτές auxiliaries θα πρέπει να είναι prefade διότι εάν εμείς θέλουμε μια διαφορετική μείξη στα control room monitors, να μην επηρεάζει την μείξη που έχουμε κάνει για τα ακουστικά. Έχοντας λοιπόν prefade τις auxiliaries και εφ’ όσον έτσι δεν ακολουθούν τα faders (στη συγκεκριμένη κονσόλα τα tape return volume), μπορούμε να έχουμε διαφορετική μείξη στα ακουστικά και διαφορετική στο control room.


PAN-POT


Κατά την διάρκεια μιας ηχογράφησης, το pan pot μας χρησιμεύει ούτως ώστε να μπορούμε να στείλουμε το σήμα εισόδου στα busses.

Από το κανάλι εισόδου ένα, ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να στείλουμε το σήμα στα busses.

Εάν θέλουμε να το στείλουμε στο bus ένα, πατάμε το κουμπί 1-2 που βρίσκετε δίπλα στο fader και γυρίζουμε το pan pot αριστερά και το σήμα μας δρομολογείτε στο κανάλι 1.

Εάν θέλουμε να το στείλουμε στο bus δυο, πατάμε το κουμπί 1-2 που βρίσκετε δίπλα στο fader και γυρίζουμε το pan pot δεξιά και το σήμα μας δρομολογείτε στο κανάλι 2.

Εάν θέλουμε να στείλουμε το σήμα μας και στα δυο busses, τότε αφήνουμε το pan pot στο κέντρο, οπότε το σήμα πηγαίνει και στα δυο κανάλια.

Από τα monitor section, μπορούμε να στείλουμε το σήμα μας σε όποιο από τα δυο μόνιτορ θέλουμε ακολουθώντας την γνωστή διαδικασία. Ανοίγουμε την ένταση, κατ’ αρχήν (tape return volume) και στην συνεχεία με το pan pot, δρομολογούμε το σήμα αριστερά, δεξιά η στο κέντρο ανάλογα με την δική μας κρίση.
Το tape return volume κατά την διάρκεια της ηχογράφησης , πηγαίνει στο master volume, απ’ όπου και δρομολογείτε στα ηχεία μας.


BUS FADERS


Τα bus faders είναι οι προ ενισχυτές αποστολής του σήματος προς το εγγραφέα.


EQ


Ρυθμιστής συχνοτήτων ανά κανάλι.




Εδώ λοιπόν τελειώνει η συνοπτική παρουσίαση των μεικτών ηχογραφήσεων.

Όπως καταλαβαίνετε φυσικά είναι τα πιο σημαντικά πράγματα τα όποια θα πρέπει να γνωρίζει κάποιος που θέλει να κάνει μια στοιχειώδη ηχογράφηση.

Για οποιεσδήποτε απορίες έχετε ……………..ειμαι στη διάθεση σας

Φιλικά
Βασίλης
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Κάτι που πέρασα εν τάχη είναι το Eq.

Είναι ίσως το σπουδαιότερο εργαλείο του κάθε μείκτη. Ίσως , από αυτό να κρίνετε και το πόσο καλός είναι ή όχι. Δεν αποτελεί φυσικά το σπουδαιότερο κριτήριο, είναι όμως από τα βασικότερα.

Σε ένα καλό εκουαλάϊζερ, με πολύ καλά φίλτρα, στηρίζετε το μεγαλύτερο ποσοστό μιας ηχογράφησης.

Θα πρέπει να κατανοήσουμε, την χρησιμότητα του eq. και να μην το χρησιμοποιούμε αλόγιστα, διότι υπάρχει κίνδυνος, αντί να κάνουμε κάτι καλύτερο, με την υπερβολική χρήση του, να έχουμε τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

Αν λοιπόν έχουμε να ηχογραφήσουμε κάποιο όργανο και βλέπουμε ότι με το μικρόφωνο που έχουμε επιλέξει να ηχογραφήσουμε το συγκεκριμένο όργανο, "πειράζουμε" το eq περάν των 3ων db, τότε είναι ώρα να αλλάξουμε μικρόφωνο και όχι να “σκαλίσουμε” παραπάνω το eq.

Στην παραπάνω διαδικασία υπάρχει η εξαίρεση της drum, η οποία επειδή εγγράφετε με πολλά μικρόφωνα, είναι φυσικό να έχουμε πολύ επέμβαση στο eq, για να αποφύγουμε και τις αλληλεπιδράσεις.

Όλες οι παραπάνω διαδικασίες γίνονται φυσικά με το eq του input channel , το οποίο φυσικά, όταν είναι ενεργοποιημένο επηρεάζει την εγγραφή μας.

Δεν συμβαίνει το ίδιο και στο monitor eq (στους μείκτες οι όποιοι διαθέτουν) και το οποίο όταν είναι ενεργοποιημένο, χρησιμεύει μόνο για την ακρόαση.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
IN LINE ΚΟΝΣΟΛΕΣ

Οι Ιnline κονσόλες έχουν μια διαφορετική φιλοσοφία στο σχεδιασμό και στην λειτουργία τους.

Εμφανιστήκαν πολύ αργότερα από τις in line και φυσικά είναι πιο περίπλοκες από τις προκατόχους.

Οι διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στους δυο μείκτες είναι ότι οι inline κονσολες μπορούν με τα ίδια κανάλια να κάνουν διαφορετικές δουλειές.

Ποιο συγκεκριμένα.

Οι Ιnline μείκτες έχουν μεν τα group out χωριστά, όμως τα monitor βρίσκονται στο ίδιο κανάλι με το input. Όλες οι λειτουργίες βέβαια γίνονται με flip channel ( αναποδογύρισμα καναλιών) και φυσικά υπάρχουν συγκεκριμένα κανάλια return τα oποία έχουμε ορίσει εμείς κατά την εγκατάσταση του συστήματος.

Εδώ βλέπουμε έναν μείκτη όπου στη μέση είναι τα group out (bus)και πάνω από τα input faders είναι ευδιάκριτα τα monitor faders.





Εάν έχουμε έναν μείκτη 24 εισοδων και γράφουμε σε ένα 24καναλο εγγραφέα, το κανάλι 1 μπορεί να επιστρέφει στο 1, το 2 στο 2 κ.ο.κ.

Αν όμως έχουμε έναν μείκτη 40 εισοδων και γράφουμε πάλι σε 24καναλο εγγραφέα, τότε μπορούμε να χωρίσουμε τον μείκτη μας σε δυο τμήματα ούτως ώστε να έχουμε τα πρώτα 16 κανάλια σαν input και τα επόμενα 24 σαν monitor.

Φυσικά κατά την διάρκεια μιας μείξης όλα τα κανάλια, είτε σε μείκτες split, είτε σε inline έρχονται όλα σε θέση mix down, που σημαίνει ότι όλα είναι tape return.


Η διαδικασία φυσικά της ροής του σήματος δεν αλλάζει σε καμία περίπτωση.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
ΚΟΝΣΟΛΕΣ P.A

Οι κονσολες αυτές χωρίζονται πάλι σε δυο κατηγορίες

1. Τις F.O.H. (Frond of the house) και τις,
2. STAGE (monitor).

1. F.O.H. ΜΕΙΚΤΕΣ

Oι F.O.H. μεικτες είναι εκείνοι οι οποίοι αναλαμβάνουν να αποδώσουν το τελικό αποτέλεσμα στο ακροατήριο.

Είναι αυτοί, που βρίσκονται (συνήθως) στο κέντρο του χώρου μιας συναυλίας και που τους χειρίζονται οι F.O.H. ηχολήπτες.

Εδώ βλέπουμε μια F.O.H κονσόλα, με το πλήρη εξοπλισμό της.






Οι F.O.H. μείκτες είναι σχεδόν όπως οι studio μείκτες. Έχουν τα input channels, group out, eq, auxiliaries και γενικότερα ότι διαθέτει ένας studio μείκτης.

Η διαφορά είναι ότι δεν υπάρχουν επιστροφές από τον recorder και δεν υπάρχουν monitor channels.

Επιστροφές, όπως και αποστολές υπάρχουν μόνο για τα περιφερικά, Fx, Dynamics.

Τα group out χρησιμεύουν για να μπορέσουμε να ομαδοποιήσουμε κάποια όργανα, τα οποία θέλουμε να τα δουλεύουμε ταυτόχρονα.
Άλλη μια ενδιαφέρουσα και πολύ χρήσιμη λειτουργία τον F.O.H.μεικτών είναι τα matrix outputs με τα οποία μπορούμε να ομαδοποιήσουμε διαφορετικά groups δουλεύοντας τα πάλι ταυτόχρονα.

2. STAGE MONITORING ΜΕΙΚΤΕΣ

Σ’ αυτούς τους μείκτες τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά.

Η κύρια διαφορά ενός F.O.H. από έναν STAGE MONITOR μείκτη είναι ότι ο δεύτερος μεικτης, εκτός από τα input channels, τα eq και τα group out, διαθέτει πολλές βοηθητικές γραμμές οι οποίες χρησιμεύουν στο να δώσουν σε όλους τους μουσικούς που βρίσκονται επί σκηνής, τη σωστή μείξη, ούτως ώστε να μπορούν να ακούν το βέλτιστο ηχητικό αποτέλεσμα στα monitors τους κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας.



Η παραπάνω φωτογραφία μας δείχνει έναν stage monitor μείκτη.
Πάνω από τα input faders, φαίνονται καθαρά, οι βοηθητικές γραμμές.

Αυτά είχα να σας πω για τις επαγγελματικές κονσολες.

Αν υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία δεν έχω διευκρινίσει ή δεν έχουν γίνει κατανοητά, είμαι στη διάθεση σας να σας τα εξηγήσω.

Με εκτίμηση
Βασίλης Βασιλάκης
 

Μηνύματα
4.854
Reaction score
3
Απάντηση: Επαγγελματικές Κονσόλες μείξης.

Μπραβοόο.. :607:, Βασίλη !!!

Εξαιρετική δουλειά.
 

Μηνύματα
199
Reaction score
0
Απάντηση: Επαγγελματικές Κονσόλες μείξης.

Bill ,
Περιττό να σου πω οτι μας εχεις ξερανει,και αν μας δωσεις και καμμια ευκαιρια να δουμε πως δουλευουν αυτα τα εργα τεχνης απο κοντα, θα μας αποτελειωσεις!!!
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Μιχαλη μου ( αν μου επιτρεπεις τον ενικο), απο εσενα αξαρτατε.

Αν εχεις ελευθερες ωρες μπορουμε να παμε στο studio ή να ελθεις σε μια συναυλια να τα δεις να δουλευουν κιολας, απο κοντα. :126:
 

Μηνύματα
199
Reaction score
0
Απάντηση: Re: Επαγγελματικές Κονσόλες μείξης.

Μιχαλη μου ( αν μου επιτρεπεις τον ενικο), απο εσενα αξαρτατε.

Αν εχεις ελευθερες ωρες μπορουμε να παμε στο studio ή να ελθεις σε μια συναυλια να τα δεις να δουλευουν κιολας, απο κοντα. :126:

Τον ενικο στον...επιβαλλω:116:

Μη λες τετοιοαααααα........θα τα παρω τοις μετρητοις και κακο που σε βρηκε!!!!:135:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Re: Απάντηση: Re: Επαγγελματικές Κονσόλες μείξης.

Τον ενικο στον...επιβαλλω:116:

Μου αρεσουν πολυ τετοιου ειδους καταπιεσεις.:116:


Μη λες τετοιοαααααα........θα τα παρω τοις μετρητοις και κακο που σε βρηκε!!!!:135:

Οτι λεω το εννοω. Διαφορετικα δεν το λεω καθολου........:126:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.326
Μηνύματα
2.858.610
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top