Ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Μηνύματα
91
Reaction score
146
Aσε μας ρε Γιώργο.!
Αν εσύ το θεωρείς ευκαιρία άντε πάρτο.
AN έκανε όντως 32-35.000 και δίνονταν και επιπλέον κίνητρα για την αγορά του, προφανέστατα και θα ήταν ευκαιρία.

Το φθηνότερο Sportage (αντίστοιχο SUV από την ίδια εταιρεία) ξεκινάει από τις 23.000€, για ένα μοντέλο με επιτάχυνση 9,2 δευτερόλεπτα (έναντι 6,9 του e-Niro) και φτάνει τις 42.000€ στην τοπ έκδοση του.

Δεδομένου πως με ένα ηλεκτρικό μπορείς να εξοικονομείς 1.000-1.500€ ανά έτος (ανάλογα τα χιλιόμετρα που κάνεις) από βενζίνες, τέλη και κόστη συντήρησης και να έχεις εγγύηση όχι μόνο για την μπαταρία αλλά και για τον κινητήρα για πάρα πολλά χρόνια, δεν νομίζω πως χρειάζεται μαθηματική ιδιοφυία για να αντιληφθεί κανείς γιατί σε αυτή την τιμή ένα καλό ηλεκτρικό μόνο κοροϊδία δεν θα ήταν.

Και όλα αυτά, χωρίς να λάβουμε υπόψιν πως ο βασικός λόγος να αγοράσουμε όλοι ηλεκτρικό ΔΕΝ είναι επειδή μας συμφέρει.

Υ.Γ. Βέβαια το e-Niro δεν θα κοστίζει τόσο. Θα ξεκινάει από αυτά τα χρήματα αλλά στην plugin hybrid εκδοχή του. Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση θα κοστίζει αρκετά παραπάνω, 37.000+.
 

Μηνύματα
1.331
Reaction score
2.493
AN έκανε όντως 32-35.000 και δίνονταν και επιπλέον κίνητρα για την αγορά του, προφανέστατα και θα ήταν ευκαιρία.

Το φθηνότερο Sportage (αντίστοιχο SUV από την ίδια εταιρεία) ξεκινάει από τις 23.000€, για ένα μοντέλο με επιτάχυνση 9,2 δευτερόλεπτα (έναντι 6,9 του e-Niro) και φτάνει τις 42.000€ στην τοπ έκδοση του.

Δεδομένου πως με ένα ηλεκτρικό μπορείς να εξοικονομείς 1.000-1.500€ ανά έτος (ανάλογα τα χιλιόμετρα που κάνεις) από βενζίνες, τέλη και κόστη συντήρησης και να έχεις εγγύηση όχι μόνο για την μπαταρία αλλά και για τον κινητήρα για πάρα πολλά χρόνια, δεν νομίζω πως χρειάζεται μαθηματική ιδιοφυία για να αντιληφθεί κανείς γιατί σε αυτή την τιμή ένα καλό ηλεκτρικό μόνο κοροϊδία δεν θα ήταν.

Και όλα αυτά, χωρίς να λάβουμε υπόψιν πως ο βασικός λόγος να αγοράσουμε όλοι ηλεκτρικό ΔΕΝ είναι επειδή μας συμφέρει.

Υ.Γ. Βέβαια το e-Niro δεν θα κοστίζει τόσο. Θα ξεκινάει από αυτά τα χρήματα αλλά στην plugin hybrid εκδοχή του. Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση θα κοστίζει αρκετά παραπάνω, 37.000+.
Ξέρουμε πρακτικές πληροφορίες για τα ηλεκτρικά;
π.χ στα πόσες χιλιάδες Km χρειάζονται αλλαγή μπαταρίας και πόσο στοιχίζει η αλλαγή; Ποιο είναι το κόστος φόρτισης σε εξωτερικό σταθμό (πλήρη φόρτιση μπαταρίας) και μάλιστα σε σταθμό ταχυφόρτισης (γιατί δεν νομίζω κανένας να έχει την διάθεση να περιμένει 2-3 ώρες να γεμίσει τις μπαταρίες ενώ ταξιδεύει).
Πόση απόσταση διανύεις με ταχύτητα 150km/h;
Αν πας ταξίδι στην Κρήτη π.χ ή στην Μάνη, που θα το φορτίζεις;
Ενεργειακό/περιβαλλοντολογικό όφελος υπάρχει πραγματικά ή απλά έχουν βρει άλλον ένα τρόπο "αναβάθμισης" για να μας τα πάρουν χοντρά;
 
Last edited:

Μηνύματα
91
Reaction score
146
Ξέρουμε πρακτικές πληροφορίες για τα ηλεκτρικά;
π.χ στα πόσες χιλιάδες Km χρειάζονται αλλαγή μπαταρίας και πόσο στοιχίζει η αλλαγή; Ποιο είναι το κόστος φόρτισης σε εξωτερικό σταθμό (πλήρη φόρτιση μπαταρίας) και μάλιστα σε σταθμό ταχυφόρτισης (γιατί δεν νομίζω κανένας να έχει την διάθεση να περιμένει 2-3 ώρες να γεμίσει τις μπαταρίες ενώ ταξιδεύει).
Πόση απόσταση διανύεις με ταχύτητα 150km/h;
Αν πας ταξίδι στην Κρήτη π.χ ή στην Μάνη, που θα το φορτίζεις;
Ενεργειακό/περιβαλλοντολογικό όφελος υπάρχει πραγματικά ή απλά έχουν βρει άλλον ένα τρόπο "αναβάθμισης" για να μας τα πάρουν χοντρά;
Ναι, φυσικά και ξέρουμε. Πλέον κυκλοφορούν "mainstream" ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Tesla Model S εδώ και σχεδόν 8 χρόνια. Υπάρχουν λοιπόν πολλά data.

Σχετικά με την μπαταρία, επηρεάζεται από μια σειρά παράγοντες όπως ο τρόπος φόρτισης, ο τρόπος ψύξης, οι θερμοκρασίες του περιβάλλοντος κλπ. Σε γενικές γραμμές όμως, ένα καλό, υδρόψυκτο ηλεκτρικό που φορτίζει κυρίως με αργή φόρτιση (π.χ. στο σπίτι) και λειτουργεί σε φυσιολογικές συνθήκες περιβάλλοντος, αναμένεται να μην χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας στη διάρκεια ζωής του.

Δες εδώ, όπου αυτό που προκύπτει είναι πως ένα καλό ηλεκτρικό νέας τεχνολογίας αναμένεται να χάνει λιγότερο από 2% της χωρητικότητάς του κάθε χρόνο, δηλαδή λιγότερο από 20% στη δεκαετία.

Όσον αφορά το κόστος φόρτισης σε σταθμό ταχυφόρτισης, αυτό είναι αρκετά υψηλό (συγκρίσιμο με το κόστος ενός βενζινοκίνητου), όμως το 95% των χιλιομέτρων που κάνουν οι περισσότεροι δεν είναι ταξίδια, αλλά καθημερινές μετακινήσεις.

Σχετικά με τις αποστάσεις που διανύεις, αυτό φυσικά εξαρτάται από το συγκεκριμένο μοντέλο, δες όμως εδώ για να πάρεις μια αίσθηση.

Οι σταθμοί φόρτισης αυτή τη στιγμή δεν είναι πάρα πολλοί, όμως όχι και ανύπαρκτοι. Δες εδώ. Επίσης αναμένεται να αυξηθούν αρκετά μέσα στο επόμενο διάστημα.

Τέλος, όσον αφορά το περιβαλλοντικό όφελος, αυτό προφανώς εξαρτάται κυρίως από το πόσο "καθαρό" είναι το ρεύμα μας. Δεν έχει, δηλαδή, ιδιαίτερο νόημα να καις λιγνίτη για να παράγεις ρεύμα για να κινήσεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο. Όσο πιο καθαρό γίνεται το ρεύμα, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το όφελος. Αν όμως τα αυτοκίνητα δεν είναι ηλεκτρικά, αυτό το όφελος δεν θα μπορέσει να υπάρξει.

Συμπερασματικά, για εμένα ήδη αξίζει (συμπεριλαμβάνοντας και την παράμετρο του περιβάλλοντος) να αγοράσει κανείς ηλεκτρικό, εφόσον ισχύουν οι εξής προϋποθέσεις:

α) Έχει τη δυνατότητα να το φορτίζει καθημερινά με αργή (και φθηνή) φόρτιση, είτε στο σπίτι, είτε π.χ. στο πάρκινγκ της δουλειάς.
β) Δεν τον περιορίζει η χρήση για ταξίδια. Είτε γιατί δεν κάνει μεγάλες αποστάσεις (π.χ. το εξοχικό του είναι σχετικά κοντά), είτε γιατί η διαδρομή που κάνει συνήθως έχει αρκετούς σταθμούς, είτε γιατί έχει ούτως ή άλλως και δεύτερο συμβατικό αυτοκίνητο.

Αυτά τα ολίγα.
 

wizzy

Music is our friend!
Μηνύματα
7.920
Reaction score
9.092
Το Hummer επιστρέφει... ηλεκτρικό και με 1000 ίππους!

Η General Motors επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι πρόκειται να αναβιώσει το θρυλικό Hummer, και ήδη έχουμε μία πρώτη εικόνα της μάσκας του.

Η Hummer ήταν μία μάρκα φορτηγών και SUVs, που ξεκίνησε την εμπορική της σταδιοδρομία στην αγορά το 1992, όταν η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία AM General παρουσίασε την πολιτική έκδοση του HMMWV (High Mobility Military Wheeled Vehicle) που ήταν γνωστό και ως Humvee.

(συνέχεια) (πηγή)
 



minas

Πισιά
Μηνύματα
2.471
Reaction score
1.065
Συμφωνώ με τη γενική ιδέα και τα συμπεράσματα, αλλά νομίζω πρέπει να αναφερθούν κι άλλες παραλείψεις στη σύγκριση καυσίμου / μπαταριών:
Εφόσον το καύσιμο αναλώνεται πλήρως ενώ οι μπαταρίες είναι επαναχρησιμοποιούμενες, ίσως θα ήταν πιο ισότιμο (αν και πιο περίπλοκο) να συγκρίνει το συνολικό βάρος και όγκο κινητήρα/καυσίμου και κινητήρων/μπαταρίας μεταξύ ICE και EV.
 

xfader

Mine, All Mine
Administrator
Μηνύματα
23.140
Reaction score
35.716
 

Μηνύματα
91
Reaction score
146
Συμφωνώ με τη γενική ιδέα και τα συμπεράσματα, αλλά νομίζω πρέπει να αναφερθούν κι άλλες παραλείψεις στη σύγκριση καυσίμου / μπαταριών:
Εφόσον το καύσιμο αναλώνεται πλήρως ενώ οι μπαταρίες είναι επαναχρησιμοποιούμενες, ίσως θα ήταν πιο ισότιμο (αν και πιο περίπλοκο) να συγκρίνει το συνολικό βάρος και όγκο κινητήρα/καυσίμου και κινητήρων/μπαταρίας μεταξύ ICE και EV.
Σε έχασα λίγο. Τι σχέση έχει ότι το καύσιμο αναλώνεται πλήρως με το ότι το βίντεο δεν έλαβε υπόψιν τη διαφορά βάρους των κινητήρων και σύγκρινε μόνο το "καύσιμο"; Άσε που νομίζω πως σε κάποιο σημείο το αναφέρει στα γρήγορα, λέει πως και οι ηλεκτροκινητήρες έχουν αρκετά μεγάλο βάρος οπότε δεν προκύπτει κάποια σημαντική διαφορά από εκεί. Ή ίσως το είδα σε άλλο βίντεο, δεν θυμάμαι.

Υπομονή αδέρφια. Πού να δείτε πόσο οικονομικά θα είναι όταν βγάλει η κυβέρνηση τα κίνητρα.
Για να τα επεξεργάζονται 8 μήνες*, θα πρέπει να είναι πολύ καλά!

*Νοέμβρη είπαν ότι θα δώσουν, Γενάρη είπαν ότι θα έχουν καταλήξει εντός του πρώτου εξαμήνου 2020. Ολημερίς κι ολονυχτίς θα κάνουν υπολογισμούς για τόσους μήνες, δεν μπορεί, σε κάτι καλό θα καταλήξουν!
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
2.471
Reaction score
1.065
Σε έχασα λίγο. Τι σχέση έχει ότι το καύσιμο αναλώνεται πλήρως με το ότι το βίντεο δεν έλαβε υπόψιν τη διαφορά βάρους των κινητήρων και σύγκρινε μόνο το "καύσιμο"; Άσε που νομίζω πως σε κάποιο σημείο το αναφέρει στα γρήγορα, λέει πως και οι ηλεκτροκινητήρες έχουν αρκετά μεγάλο βάρος οπότε δεν προκύπτει κάποια σημαντική διαφορά από εκεί. Ή ίσως το είδα σε άλλο βίντεο, δεν θυμάμαι.

Υπομονή αδέρφια. Πού να δείτε πόσο οικονομικά θα είναι όταν βγάλει η κυβέρνηση τα κίνητρα.
Για να τα επεξεργάζονται 8 μήνες*, θα πρέπει να είναι πολύ καλά!

*Νοέμβρη είπαν ότι θα δώσουν, Γενάρη είπαν ότι θα έχουν καταλήξει εντός του πρώτου εξαμήνου 2020. Ολημερίς κι ολονυχτίς θα κάνουν υπολογισμούς για τόσους μήνες, δεν μπορεί, σε κάτι καλό θα καταλήξουν!
Το πρώτο βίντεο σύγκρινε μόνο την ενεργειακή πυκνότητα καυσίμου και μπαταριών. Η βενζίνη έχει τεράστια ενεργειακή πυκνότητα, και προφανώς επικράτησε με μεγάλη διαφορά. Μετά την γκρίνια που δέχτηκε για αυτό το βίντεο, έβαλε στην εξίσωση (πολύ ορθότερα) και την σημαντικά μικρότερη απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οπότε η σύγκριση ήταν πιο αντιπροσωπευτική της πραγματικότητας.
Για τα μηχανικά μέρη, αναγνωρίζει σε κάποιο σημείο ότι δεν έκανε την σύγκριση, αλλά όχι ότι δεν υπάρχει μετρήσιμη διαφορά (ανάλογα με τις παραδοχές, η διαφορά μπορεί να είναι σημαντική).

Το καύσιμο είναι αναλώσιμο. Οι μπαταρίες δεν είναι. Τα συγκρινόμενα μεγέθη είναι πολύ ανόμοια.
Με την ίδια λογική, θα μπορούσαμε να συγκρίνουμε και ένα μασούρι δυναμίτη (που έχει ακόμη μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα), αλλά δεν θα ήταν σωστό, γιατί χωρίς τον κατάλληλο κινητήρα δεν θα κουνήσει τίποτα (μη καταστροφικά :p).

Δεν λέω ότι η πλάστιγγα θα γείρει από την άλλη, αλλά θα είναι σίγουρα πιο σωστό να συγκριθεί η ωφέλιμη ενέργεια προς βάρος ή όγκο της μίας τεχνολογίας ως προς τον αντίστοιχο λόγο της άλλης.
 








Zizik

Space for rent
Moderator
Μηνύματα
36.945
Reaction score
51.079




 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
153.300
Μηνύματα
2.317.996
Members
34.826
Νεότερο μέλος
testt
Top