Ηλεκτρικά αυτοκίνητα


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
33.129
Reaction score
61.822
Μια χαρά το φορτίζεις και στο σπίτι με 70-80 αμπέρ με μια ντιζελογενήτρια.

Οικωλογικά.

Πάντως με μπαταρίες για αποθήκευση ενέργειας, σίγουρα μπορεί να γίνει (σε μονοκατοικίες) σοβαρή οικιακή εγκατάσταση με ηλιακά πάνελ, απλώς το κόστος δεν είναι "λογικό" για τη χρήση, αλλά είναι οικολογικό.
 

Dimifoot

Грези c Xeдpум
Editor
Μηνύματα
16.168
Reaction score
38.549
Μια χαρά το φορτίζεις και στο σπίτι με 70-80 αμπέρ με μια ντιζελογενήτρια.

Οικωλογικά.
Κατά κάποιο τρόπο αυτό κάνουν όλοι στην Ελλάδα προς το παρόν.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
33.129
Reaction score
61.822
Κατά κάποιο τρόπο αυτό κάνουν όλοι στην Ελλάδα προς το παρόν.
Προσωπικά, όσον αφορά την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, δεν με απασχολεί ιδιαίτερα το "οικολογικό" του θέματος, είναι μόνο μια από τις παραμέτρους.

Αυτό θεωρώ πως εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τις κρατικές δομές παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, οπότε δεν είναι στο χέρι μου και δεν φορτώνω με τζάμπα σκέψεις το κεφάλι μου.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο το θέλω για την ποιότητα που προσφέρει, για την απόλυτη έλλειψη της φασαρίας του κλασικού κινητήρα εσωτερικής καύσης, για την απίστευτη ποιότητα ήσυχης οδήγησης μέσα στην πόλη χωρίς start stop χωρίς τίποτα, και για την μακροπρόθεσμη οικονομία που ταυτόχρονα μπορεί να προσφέρει, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα που έχω να το φορτίζω χαλαρά τα βράδια στο σπίτι, άρα τέρμα οι βόλτες σε βενζινάδικα για όλη τη χρονιά και για τις τυπικές καθημερινές μου μετακινήσεις, πολύ σημαντικό.

Για την αμεσότητα στο γκάζι από 0, καθώς είναι όλη η δύναμη διαθέσιμη από εκκίνηση.

Για τα γκατζετ. Τίγκα είναι.

Και τέλος, για να έχω ας πούμε κι ήσυχη τη συνείδησή μου στο θέμα της οικολογικής μετακίνησης μέσα στην πόλη, που το πράγμα είναι πραγματικά "κακό".
 

Μηνύματα
4.236
Reaction score
1.606
Η επιδότηση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο καλό είναι να γίνεται και βάσει -πραγματικών-εισογηματικών κριτηρίων. Γιατί πραγματικά αν θέλεις πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να τα επιδοτήσεις το 90% των εργαζομένων με χαμηλά εισοδήματα.
Γιατί στο τέλος θα καταλήξουμε στο σημερινό παράδοξο: ο φτωχότερος να έχει ένα αυτοκινητάκι 15ετίας που δεν θα μπορεί αν το αλλάξει, παρ' όλο που θα ήθελε, και αυτόν θα τον ταράξουν στην φορολογία ότι τάχα ρυπαίνει το περιβάλλον και άλλες παπαριές.
Αντίθετα ο κυριλάτος κονόμας, θα έχει 2-3 ηλεκτρικά αλλά παρ΄ολα αυτά δεν θα πληρώνει τίποτε γιατί υποτίθεται ότι δεν ρυπαίνει!!! Πλάκα ε! Έτσι και σήμερα που πληρώνει τόσο φόρο/τέλη κυκλοφορίας ο οικογενειάρχης με το αυτοκίνητο των 1600cc Euro 2 π.χ, ενώ ο βουλευτής με 2 Mercedes 1800 turbo αξίας 60.000 εκάστη, δεν πληρώνει τίποτε σχετικά γιατί υποτίθεται ότι τα Euro 6 δεν ρυπαίνουν! Αλλά κανείς με μετράει με πόση μέση ωριαία ταχύτητα και πόσα χιλιόμετρα το χρόνο κάνει ο ένας και πόσα ο άλλος!
Αφού λοιπόν υπολογίσουν και το οικολογικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (γιατί φανταστείτε κάποια στιγμή να φορτίζουν 1-2.000.000 ηλεκτρικά!). Από που θα προέρχεται αυτή η ενέργεια; Πως θα παράγεται; Και οι μπαταρίες που θα αλλάζουν;
Όσον αφορά τώρα την αξία μεταπώλησης. π.χ corsa ηλεκτρικό 30.000 ευρώ τώρα. Σε 9-10 χρόνια ποιος και πόσο θα το αγοράζει; Όταν θα ξέρει ότι φτάνει η ώρα για αλλαγή μπαταρίας;
Για την αυτονομία ας μην τα ξαναλέμε. Ξεκινάς από Αθήνα π,χ να πας διακοπές στην Κέρκυρα; Θα φτάσεις ποτε; χα χα! Η αυτονομία των 250Km αν πας με 130, με 4 άτομα και αποσκευές και κάνεις το λάθος να προσπερνάς και καμιά νταλίκα, πάει περίπατο....
Οπότε πιστεύω ότι
1. πρέπει η τιμή τους να πάει στα ίδια επίπεδα των συμβατικών άντε υβριδικών,
2. Για τώρα η επιδότηση να είναι κλιμακωτή: π.χ 15.000 ευρώ στον χαμηλού εισοδήματος οικογενειάρχη ή εργένη που πασχίζει να αλλάξει το 15-20 χρονών αυτοκινητό του, και 5.000 σε αυτόν με υψηλό εισόδημα και καθόλου επιδότηση σε όποιον έχει πολύ υψηλό εισόδημα (π.χ κάποιος που με 2 μηνιάτικα μπορεί να το πάρει!).
3. Τέλη κυκλοφορίας: φυσικά και πρέπει να πληρώνουν από τη στιγμή που κυκλοφορούν στο δρόμο! Και αν θέλουν να τα συσχετίσουν με το οικολογικό αποτύπωμα, ας υπολογίσουν πρώτα το πραγματικό τους οικολογικό αποτύπωμα και μετά βλέπουμε.
παρόλο που συμφωνώ μαζι σου ότι δεν γίνεται για να πάρει αυτοκίνητο οποιος δεν έχει χρήματα.
μια καλύτερη προσέγγιση θα ήταν η επιδότηση να είναι σχεδόν ίση με τη διαφορα του ιδιου μοντέλου σε συμβατικό η λίγο λιγότερο και να πλήρωνε τα ίδια τέλη και το ηλεκτρικό.
τότε ο αγοραστής θα είχε πραγματικό κίνητρο γιατί μην ξεχνάμε ότι έχει χαμηλότερη κατανάλωση αλλα είναι και η διάρκεια ζωης των μπαταριών
 

m1ts0s

News poster
Editor
Μηνύματα
1.928
Reaction score
2.667


"For the Frunkgate, picture a conventional, fold-down tailgate on a pickup, only up front. The Passthrough connects front and rear, via a passageway bored though the front firewall and the passenger compartment.

The result is unprecedented cargo-carrying versatility: The cargo beds of most “full-size” pickup trucks are just 1.8 meters (or 6 feet) long, with the longest beds limited to 2.4 m. But the Bollinger B2 can swallow cargo up to 4.9 meters long—lumber, ladders, poles, gutters, whatever—that extends from the truck’s blunt nose all the way to the back of its tailgate.

Drop the tailgate, and even longer items can fit aboard. And the only reason any of this is possible is because there’s no engine in the way, no need for an air-inhaling grille and radiator up front, and no transmission running along the vehicle’s spine.

Even the Bollinger B1 SUV can handle items up to 4 meters long, with its haul locked safely inside.

Bollinger’s aluminum-bodied brutes send 614 horsepower and 668 pound-feet of torque to all four wheels, with a claimed 0 to 60 mph run in a sizzling 4.5 seconds.

But their main mission is as hardcore, Class 3 work vehicles, including the ability to carry a remarkable 2.3 metric tons of cargo. Their door and roof panels are also removable, as in a Jeep Wrangler, for fresh-air adventures. And their complex, pricey “portal axles,” currently found on just one other production passenger model—the $225,000 Mercedes-Benz G550 4x4 Squared—give the Bollingers an insane half a meter of adjustable ground clearance, allowing them to traverse any imaginable terrain, or wade through one-meter-deep water.

A little engineering ingenuity allows the Bollingers to squeeze more out of their electric layouts. Their massive 120 kilowatt-hour battery packs let the vehicles operate as all-day mobile generators and workshops on construction sites or farms. That includes four powerful, 30-amp electric outlets in their “frunk”—the portmanteau for the underhood storage area in models like the rear-engined, Porsche 911 sports car, or Teslas.

That 244-liter frunk can hold electric saws and other power tools, while the Frunkgate can fold down to double as a workbench. An onboard power inverter reduces the 360-volt main system to 240 volts for those robust outlets at the front and rear; to household voltage for interior hookups to laptops and other devices; and to 12 volts to power traditional gauges and accessories."

https://spectrum.ieee.org/energywis.../bollingers-new-electric-suv-pickup-ev-design

https://bollingermotors.com/bollinger-b1/

όπως λέει και το άρθρο, υπάρχει και η Rivian
 
Last edited:

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
26.991
Reaction score
17.079
Κάποτε είχα μια γεννήτρια 1 KW που την έπαιρνα στην Βουρβουρού στο νησάκι μας.
Ήταν μια κινέζικη inverter μάρκας Kipor που την είχα πάρει 300 € με τον ΦΠΑ


kipor.gif


Ήταν μια ψευτοκατασκευή, αλλά για 5 χρόνια δούλευε άψογα.
Μετά την πούλησα.
Ήταν πολύ ελαφριά, εύχρηστη, εντελώς αθόρυβη και πολύ οικονομική σε βενζίνη.
Υποτίθεται ότι με μια τέτοια μπορείς να φορτίσεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο χωρίς πρόβλημα.
Φυσικά μπορείς να την έχεις και μαζί σου σαν αποσκευή αν χρειαστεί να φορτίσεις στον δρόμο επειδή έμεινες από ρεύμα.
Οπότε η αγορά μιας τέτοιου τύπου γεννήτριας (προτείνω Honda) ίσως είναι απαραίτητη μαζί με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Επίσης όταν έκοβε το ρεύμα η ΔΕΗ με τις απεργίες την έβαζα στο δίκτυο και είχα ρεύμα.
Κατέβαζα τον γενικό διακόπτη και με ένα καλώδιο που είχα φτιάξει και ήταν με δύο αρσενικά φις σούκο, έβαζα το ένα στην γεννήτρια και το άλλο σε μια οποιαδήποτε πρίζα και είχε ρεύμα παντού.
Το κατέβασμα του γενικού ήταν για να μην φεύγει το ρεύμα στο υπόλοιπο δίκτυο έξω.
 

Μηνύματα
4.236
Reaction score
1.606
Κάποτε είχα μια γεννήτρια 1 KW που την έπαιρνα στην Βουρβουρού στο νησάκι μας.
Ήταν μια κινέζικη inverter μάρκας Kipor που την είχα πάρει 300 € με τον ΦΠΑ


View attachment 168560

Ήταν μια ψευτοκατασκευή, αλλά για 5 χρόνια δούλευε άψογα.
Μετά την πούλησα.
Ήταν πολύ ελαφριά, εύχρηστη, εντελώς αθόρυβη και πολύ οικονομική σε βενζίνη.
Υποτίθεται ότι με μια τέτοια μπορείς να φορτίσεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο χωρίς πρόβλημα.
Φυσικά μπορείς να την έχεις και μαζί σου σαν αποσκευή αν χρειαστεί να φορτίσεις στον δρόμο επειδή έμεινες από ρεύμα.
Οπότε η αγορά μιας τέτοιου τύπου γεννήτριας (προτείνω Honda) ίσως είναι απαραίτητη μαζί με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Επίσης όταν έκοβε το ρεύμα η ΔΕΗ με τις απεργίες την έβαζα στο δίκτυο και είχα ρεύμα.
Κατέβαζα τον γενικό διακόπτη και με ένα καλώδιο που είχα φτιάξει και ήταν με δύο αρσενικά φις σούκο, έβαζα το ένα στην γεννήτρια και το άλλο σε μια οποιαδήποτε πρίζα και είχε ρεύμα παντού.
Το κατέβασμα του γενικού ήταν για να μην φεύγει το ρεύμα στο υπόλοιπο δίκτυο έξω.
άμα φορτίζεις με 1kw θα περιμένεις πολύ
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
3.720
Reaction score
8.507
Οπότε καλός ο λαϊκισμός του "πληρώνει τους φόρους ο φτωχός και ο πλούσιος δεν πληρώνει" αλλά δεν πολυστέκει. Ούτε αυτό.
Ισχύει αλλά όχι όπως το καταλαβαίνει ο "φτωχός". Και βασικά όσο ποιό πλούσιος είσαι αν πληρώνεις φόρους άλλαξε λογιστή. Το βασικό πρόβλημα παγκόσμια είναι η απουσία financial education όχι μόνο στο επιχειρείν αλλά παντού. Το μυστικό δεν είναι στο πόσα βγάζεις αλλά τη τα κάνεις αυτά που βγάζεις.
Αν δεν ανεβείς level δεν θα δεις άσπρη μέρα καθώς το μεγαλύτερο ετήσιο έξοδο σου είναι οι φόροι. Οι μεγαλύτεροι χαμένοι είναι οι μορφωμένοι που είτε είναι υπάλληλοι με μεγάλες αμοιβές είτε self employed ή ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων. Αυτά ισχύουν σε παγκόσμιο level όχι μόνο εδώ. Υπάρχουν επιχειρηματίες παγκόσμια, ακόμα και Ελληνες που έχουν χόμπι να μην πληρώνουν φόρους νόμιμα. Και τα καταφέρνουν μια χαρά.
Όπως υπάρχουν και οι σωστοί Financial Advisors που σε χρεώνουν $3000 & $5000 στο US για μια ώρα στο τηλέφωνο. Και εδώ βέβαια υπάρχουν τέτοια γραφεία.
Να φέρω ένα παράδειγμα. Την εποχή που έλεγαν φέρτε τα λεφτά πίσω και θα πληρώσετε μόνο τόσα, που το τόσα ήταν κάτι μύρια ανά περίπτωση, υπήρχαν Έλληνες που ήθελαν να τα φέρουν και τους ζητούσαν τουλάχιστον 2εκ φόρους για 5εκ κεφάλαιο. Πήγαιναν σε λογιστές και τους έλεγαν δεν γίνεται τίποτα πρέπει να πληρωθεί το ποσό. Τα ανάλογα τζιμανια εδώ στην Ελλάδα έφερναν τη φορολογική νομοθεσία τούμπα 10 φορές και τα 2εκ γίνονταν 300.000€, όλα νόμιμα. ;)
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
3.720
Reaction score
8.507
Κάποτε είχα μια γεννήτρια 1 KW που την έπαιρνα στην Βουρβουρού στο νησάκι μας.
Ήταν μια κινέζικη inverter μάρκας Kipor που την είχα πάρει 300 € με τον ΦΠΑ


View attachment 168560

Ήταν μια ψευτοκατασκευή, αλλά για 5 χρόνια δούλευε άψογα.
Μετά την πούλησα.
Ήταν πολύ ελαφριά, εύχρηστη, εντελώς αθόρυβη και πολύ οικονομική σε βενζίνη.
Υποτίθεται ότι με μια τέτοια μπορείς να φορτίσεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο χωρίς πρόβλημα.
Φυσικά μπορείς να την έχεις και μαζί σου σαν αποσκευή αν χρειαστεί να φορτίσεις στον δρόμο επειδή έμεινες από ρεύμα.
Οπότε η αγορά μιας τέτοιου τύπου γεννήτριας (προτείνω Honda) ίσως είναι απαραίτητη μαζί με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Επίσης όταν έκοβε το ρεύμα η ΔΕΗ με τις απεργίες την έβαζα στο δίκτυο και είχα ρεύμα.
Κατέβαζα τον γενικό διακόπτη και με ένα καλώδιο που είχα φτιάξει και ήταν με δύο αρσενικά φις σούκο, έβαζα το ένα στην γεννήτρια και το άλλο σε μια οποιαδήποτε πρίζα και είχε ρεύμα παντού.
Το κατέβασμα του γενικού ήταν για να μην φεύγει το ρεύμα στο υπόλοιπο δίκτυο έξω.
Η Honda βγάζει και με γκάζι ή φυσικό αέριο. Δεν θυμάμαι.
Εγώ στο σπίτι έχω μια Mitsubisi 6kWh βενζίνη.
Την έχω με διακόπτη στον πίνακα. Τα έχει βγάλει τα λεφτά της καθώς φημίζεται η περιοχή για την σταθερή τάση της. Στην περίοδο των πυρκαγιων το 2012 νομίζω δεν είχαμε ρεύμα 3 μέρες γιατί κάηκαν οι κολόνες. Εγώ και άλλοι 2 είχαμε ρεύμα. Σκυλί η Mitsubisi.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
33.129
Reaction score
61.822
Δεν φτάνει; Δεν ξέρω. Πόσο θέλει;
7 κιλοβάτ (μέχρι 30 αμπέρ) τραβάει από οικιακή εγκατάσταση, και θέλει περί τις 10 ώρες.

Σε μεγάλους σταθμούς φόρτισης, παίζουν 50 κιλοβάτ, 70 κιλοβάτ και 100 κιλοβάτ, όπου φορτίζει σε μια ώρα ή λιγότερο.
 

abcd

Πρώην Διοικητής
Super Moderator
Μηνύματα
59.861
Reaction score
45.476

Μηνύματα
4.236
Reaction score
1.606
παρατηρώ ότι έχουν πολύ χαμηλές τελικές 130-150χιλ ακόμα και αν έχουν αρκετά αλογα και πολύ καλες επιταχύνσεις.
είναι και αυτός ένας τρόπος αύξησης της ασφαλειας;
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές μπάσο!
Μηνύματα
1.466
Reaction score
4.279
παρατηρώ ότι έχουν πολύ χαμηλές τελικές 130-150χιλ ακόμα και αν έχουν αρκετά αλογα και πολύ καλες επιταχύνσεις.
είναι και αυτός ένας τρόπος αύξησης της ασφαλειας;
Οχι, γι’αυτο :
»Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 144 χλμ./ώρα για προστασία της αυτονομίας (με αυτή την ταχύτητα η μπαταρία αδειάζει σε λιγότερα από 40 λεπτά).»
Μεχρι Κορινθο πας δηλαδη.
 

gid

Μηνύματα
2.748
Reaction score
3.162
Αν ισχύουν τέτοιοι περιορισμοί το εγχείρημα είναι χαμένο από χέρι, ποιος Ελληναράς θα πάρει αμάξι με τελική κάτω από 150χ/ω..... Με τι μούτρα θα βγεί όχι μόνο στην Εθνική αλλα και στην καφετέρια.... :biggrin:

Μόνο όσοι κρατήσουν ένα βενζινάτο για έξω και πάρουν ηλεκτρικό για την πόλη.
 

Μηνύματα
4.236
Reaction score
1.606
πολλοί οι περιορισμοι όχι για την τελική αλλα η αυτονομία είναι τραγική μάλλον.
30.000 σχεδόν για αμάξι πολης και χρειάζεσαι και δεύτερο γιατί ταξίδι με 4 άτομα και αποσκευές δεν κανεις ούτε με 80χλμ.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
154.977
Μηνύματα
2.363.933
Members
35.169
Νεότερο μέλος
zisisv
Top