Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Οι μπαταριες ομως δεν ειναι οιονει αναλωσιμο; Θελω να πω, προβλεπεται η αντικατασταση τους, εαν δεν κανω λαθος, μετα δεδομενους κυκλους φορτισης. Ενας ηλεκτροκινητρας και μαλιστα εκατονταδων ως διαφημιζεται ιππων, δεν νομιζω οτι ειναι και το πιο απλο ή φθηνο πραγμα να αλλαχθει... Θελω να πω, στα ταξι τα μοτερ ντιζελ εχουν το 1 εκ. χλμ ευκολα, τα ηλεκτρικα μοτερ ομως;
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Οι μπαταριες ομως δεν ειναι οιονει αναλωσιμο; Θελω να πω, προβλεπεται η αντικατασταση τους, εαν δεν κανω λαθος, μετα δεδομενους κυκλους φορτισης. Ενας ηλεκτροκινητρας και μαλιστα εκατονταδων ως διαφημιζεται ιππων, δεν νομιζω οτι ειναι και το πιο απλο ή φθηνο πραγμα να αλλαχθει... Θελω να πω, στα ταξι τα μοτερ ντιζελ εχουν το 1 εκ. χλμ ευκολα, τα ηλεκτρικα μοτερ ομως;
Η λογική και τα assumptions των κατασκευαστών λένε πως οι ηλεκτροκινητήρες δεν έχουν κανέναν λόγο να μην ζήσουν τουλάχιστον για όσο ζήσει και το αυτοκίνητο (πριν γίνει σμπαράλια δηλαδή).

Υπάρχουν αυτή τη στιγμή Tesla που έχουν πλησιάσει (αν όχι φτάσει) το 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα χωρίς να παρουσιάσουν κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα, π.χ.:

Σκέψου ότι τα 8 χρόνια εγγύηση που έχουν τα ηλεκτρικά καλύπτουν και τον κινητήρα, όχι μόνο τη μπαταρία. Ενώ στα συμβατικά ποιος δίνει 8 χρόνια εγγύηση στον κινητήρα; Αυτό δείχνει ότι οι κατασκευαστές αναμένουν πολύ μεγαλύτερες και απροβλημάτιστες διάρκειες ζωής από τους ηλεκτροκινητήρες.

Όσον αφορά τις μπαταρίες, εκεί σίγουρα τα πράγματα είναι κάπως χειρότερα, αλλά ίσως όχι όσο θα περίμενε κανείς.

Τα στατιστικά μέχρι στιγμής δείχνουν ότι ένα Tesla μπορεί να κάνει 300.000 χιλιόμετρα πριν χάσει μόλις 10% της χωρητικότητας:

Επίσης, φαίνεται πως η διάρκεια ζωής δεν εξαρτάται όσο θα περίμενε κανείς από τα χιλιόμετρα (και άρα τις φορτίσεις), αλλά από τον χρόνο. Δεν σημαίνει δηλαδή ότι αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα (όπως πχ ένα ταξί) θα σου χαλάσει η μπαταρία πολύ γρήγορα. Ο ρυθμός πτώσης της χωρητικότητας της δεν είναι αναλογικά μεγαλύτερος με βάση τα χιλιόμετρα που κάνεις.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Οι μπαταριες ομως δεν ειναι οιονει αναλωσιμο; Θελω να πω, προβλεπεται η αντικατασταση τους, εαν δεν κανω λαθος, μετα δεδομενους κυκλους φορτισης. Ενας ηλεκτροκινητρας και μαλιστα εκατονταδων ως διαφημιζεται ιππων, δεν νομιζω οτι ειναι και το πιο απλο ή φθηνο πραγμα να αλλαχθει... Θελω να πω, στα ταξι τα μοτερ ντιζελ εχουν το 1 εκ. χλμ ευκολα, τα ηλεκτρικα μοτερ ομως;
το 1εκ δεν είναι εύκολα.μονο τα Mercedes βγάζουν τόσα και τα υπόλοιπα παίζουν στις 700.000 και όχι χωρίς προβλήματα.στο ενδιάμεσο υπάρχουν καμένες φλάντζες σκασμένα καπάκια και το χειρότερο και ακριβωτερο αλλαγές μπεκ και επισκευή τρόμπας πετρελαιου που είναι πανάκριβες ζημιες της τάξης των 2-3κ.απο την άλλη τα ηλεκτρικά είναι πολύ πιο αξιόπιστα και με λιγότερη συντήρηση.
ένα leaf ταξί στην Ισπανία άλλαξε μπαταρια στα 350.000 χωρίς αλλα προβλήματα.τα tesla έχουν κάνει πολύ περισσότερα.
 

Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.916
Εχεις πεσεις τρομερα εξω.
Γραφει οτι ξεκιναει απο 378.000 γουαν, ισοτιμιας σημερα 47.400 ευρω.


Ολα αυτα στη σελιδα που παραθετεις.
Στην Κινα εννοειται, δεν μιλαμε για φορους κλπ
Έχεις δίκιο, απολογούμαι!
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Τοτε ειδικα για ταξι δεν βλεπω γιατι να μην γινουν ηλεκτρικα. Υπο τα δεδομενα που εχετε παραθεσει, τονιζω δεν γνωριζω παραπανω.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.719
Reaction score
10.529
Γιατί όλοι φοβούνται τις παιδικές ασθένειες μιας νέας τεχνολογίας.
Αν και το θέμα μπαταρίας είναι σε καλό δρόμο ακόμα υπάρχει η ασθένεια σταθμός φόρτισης (ώσπου να γίνουν οι Δήμοι πάροχοι ενέργειας) και φυσικά η παντελής έλλειψη μηχανικών για επισκευές.
Για την Τεσλα ακόμα και στο Αμέρικα υπάρχει τεράστια γκρίνια για το ανύπαρκτο αφτερ σέιλς και την μηδαμινή ροή ανταλλακτικών.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948

TGD

Μηνύματα
7.138
Reaction score
7.181
Έτσι είναι. Σας θυμίζω ότι άλλη μια γερμανική ηλεκτρική ιδέα γύρισε μπούμερανγκ για την ευρώπη. Τα φωτοβολταϊκά. Που επιδοτήθηκαν για να πουλήσουν οι γερμανοί και οι άλλοι ευρωπαίοι (ακόμα και οι έλληνες πρόλαβαν και έστησαν εργοστάσιο στην Τρίπολη), μα σε λίγα χρόνια πλάκωσαν οι κινέζοι με φτηνά πάνελ και καπέλωσαν την αγορά. Τώρα τα πάνελ είναι κινέζικα, τα ηλεκτρικά ισχύος γερμανικά και οι έλληνες φτιάχνουν τα αλουμίνια...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948
Λοιπόν, πήρα χαρτί μολύβι και calculator και τα έκανα αναλυτικά (δεν έπεσα έξω στο πρώτο γρήγορο υπολογισμό πριν μέρες). Αν και ο πρώτος υπολογισμός έβγαζε απόσβεση τα 10 χρόνια, με 50% παραπάνω χλμ πάλι τόσο είναι.

Υπόθεση εργασίας τα 15.000χλμ ετησίως με κατανάλωση 7lt/100χλμ και ένα ηλεκτρικό με 70kW μπαταρία. Κόστος αγοράς μετά τις πιθανές επιδοτήσεις 15.000€ το συμβατικό και 25.000€ το ηλεκτρικό.

Αυτή τη στιγμή το χαμηλότερο κόστος kWh στη ΔΕΗ είναι περίπου 0.193€ (μαζί με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, έχουμε πει γιατί. Ημερήσιο - νυχτερινό δεν μας ενδιαφέρει γιατί στο τέλος βγάζεις μέσο όρο κατανάλωσης).
Στο φθηνότερο εναλλακτικό πάροχο που υπάρχει αυτή τη στιγμή η αντίστοιχη kWh έχει 0.156€ με τις ίδιες ρυθμιζόμενες χρεώσεις.
Κόστος βενζίνης τα 1.5€/1lt.

Οπότε θέλουμε 1575€ βενζίνη, 675€ ΔΕΗ ή 546€ στο φθηνότερο πάροχο.

Πρέπει τώρα να δούμε αυτά τα 10.000€ διαφορά στην αγοραστική αξία πότε θα τα κάνουμε απόσβεση. Σε 11 χρόνια αν έχουμε ΔΕΗ και σε 9.7 χρόνια αν έχουμε τον φθηνότερο πάροχο. Θέλουμε περίπου 10 χρόνια για να μας έρθει μια η άλλη. Δεν έχουμε υπολογίσει καν τα services γιατί δεν ξέρουμε τα κοστολόγια στα ηλεκτρικά.

Εγγύηση μπαταρίας τα μέχρι τώρα δεδομένα μας λένε ότι θα πάρουμε 8 χρόνια. Μετά; Πόσο αντέχει η μπαταρία; Η Nissan έχει πει για 20 χρόνια. Ισχύει; Η μείωση απόδοσης είναι προοδευτική; Κόστος αλλαγής;

10 χρόνια για brake even.
10 χρόνια και μετά δεν ξέρουμε τίποτα γιατί δεν υπάρχουν δεδομένα για την αξιοπιστία του αυτοκινήτου.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948
.....ααααααν αλλαξουν οι τιμες τις δεη ? 🐒
Βάλε ένα μέσο όρο τα 600€ το χρόνο γιατί και να ανέβει η ΔΕΗ θα υπάρχει η επιλογή εναλλακτικού παρόχου.
Και φωτοβολταϊκά να βάλεις, θα κίνησε τσάμπα αλλά η απόσβεση πάει στα 13-15 χρόνια.
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.925
Reaction score
3.725
.....ααααααν αλλαξουν οι τιμες τις δεη ? 🐒
Κι αν αλλάξουν οι τιμές της βενζίνης; ;)
Υπάρχουν κι άλλες παράμετροι που μπορούμε να δούμε που κάνουν την άσκηση πιο σύνθετη. Για πρόχειρη προσέγγιση μια χαρά είναι. Αν βάλουμε κόστος service συμβατικού/ηλεκτρικού, θα γίνει και λίγο πιο γρήγορη η απόσβεση...
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.890
Reaction score
41.123
με κατανάλωση 7lt/100χλμ και ένα ηλεκτρικό με 70kW μπαταρία
τι νούμερο χρησιμοποιείς για την κατανάλωση ανά χιλιόμετρο στο ηλεκτρικό;
τι σημαίνει 70Kw μπαταρία;
 

Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.661
για να συζητάμε σε αποσβέσεις μέσω αλλαγής καυσίμου/οχήματος , σχεδόν σε κάθε περίπτωση μιλάμε για άνω των 25000 χλμ ετησίως.
οτιδήποτε λιγότερο θεωρείται περιστασιακή χρήση και σπάνια κάνει την διαφορά σε καινούριο όχημα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Αυτή τη στιγμή το χαμηλότερο κόστος kWh στη ΔΕΗ είναι περίπου 0.193€ (μαζί με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, έχουμε πει γιατί. Ημερήσιο - νυχτερινό δεν μας ενδιαφέρει γιατί στο τέλος βγάζεις μέσο όρο κατανάλωσης).
Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο περισσότερο αυτό; Τι εννοείς δεν μας ενδιαφέρει αν είναι ημερήσιο ή νυχτερινό επειδή στο τέλος βγάζουμε τον μέσο όρο; Δηλαδή αν εγώ φορτίζω αποκλειστικά στο σπίτι, τη νύχτα που θα είναι παρκαρισμένο, δεν έχει σημασία ότι θα πληρώνω φθηνότερο το ρεύμα;

Πρέπει τώρα να δούμε αυτά τα 10.000€ διαφορά στην αγοραστική αξία πότε θα τα κάνουμε απόσβεση. Σε 11 χρόνια αν έχουμε ΔΕΗ και σε 9.7 χρόνια αν έχουμε τον φθηνότερο πάροχο. Θέλουμε περίπου 10 χρόνια για να μας έρθει μια η άλλη. Δεν έχουμε υπολογίσει καν τα services γιατί δεν ξέρουμε τα κοστολόγια στα ηλεκτρικά.
Το να λες "δεν έχουμε υπολογίσει καν τα services" γιατί δεν ξέρουμε τα κοστολόγια, είναι λίγο misleading. Αν τα υπολογίσεις, η απόσβεση θα γίνει πιο γρήγορα, όχι πιο αργά. Όπως έχουμε ξαναπεί, κυκλοφορούν ηλεκτρικά εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δεν είναι τόσο καινούργιο το "φρούτο".

10 χρόνια για brake even. (sic)
10 χρόνια και μετά δεν ξέρουμε τίποτα γιατί δεν υπάρχουν δεδομένα για την αξιοπιστία του αυτοκινήτου.
Ξαναλές ότι δεν υπάρχουν δεδομένα. Υπάρχουν πολλά δεδομένα, τα έχω παραθέσει. Και λένε πως με την εξαίρεση της μπαταρίας, τα ηλεκτρικά είναι πιο αξιόπιστα σε βάθος χρόνου. Είναι και λογικό.

Πέραν αυτού πάντως, εξακολουθεί να μην λαμβάνει κανείς υπόψιν την παράμετρο των ρύπων. Κανείς δεν λέει δηλαδή "αν μπορώ να πάρω ηλεκτρικό και να μου κοστίσει σε βάθος χρόνου το ίδιο ή τέλος πάντων όχι πολύ παραπάνω, προφανώς πρέπει να το πάρω". Όλοι λένε "δεν θα κερδίσω κάτι (σε λεφτά), άρα γιατί να το πάρω;". Λες και οι μηδενικοί ρύποι δεν είναι το μεγαλύτερο κέρδος, για όλους μας.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948
τι νούμερο χρησιμοποιείς για την κατανάλωση ανά χιλιόμετρο στο ηλεκτρικό;
τι σημαίνει 70Kw μπαταρία;
Ναι ξέχασα να το γράψω. 70kW με αυτονομία 300χλμ.
Με 0.193€/kWh θες 13.51€ για γέμισμα. Οπότε σου βγαίνει 0.045€/1χλμ.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Δηλαδή υπάρχουν δεδομένα πόσο κοστίζει η συντήρηση ενός ηλεκτρικού συμπεριλαμβανομένων των πιθανών βλαβών (εννοώ εκείνων που βασίμως θα αναμένονται, εάν αναμένονται) σε βάθος 10ετίας;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948
Δηλαδή υπάρχουν δεδομένα πόσο κοστίζει η συντήρηση ενός ηλεκτρικού συμπεριλαμβανομένων των πιθανών βλαβών (εννοώ εκείνων που βασίμως θα αναμένονται, εάν αναμένονται) σε βάθος 10ετίας;
Στο Tesla Model 3 η συντήρηση είναι περίπου $300 το χρόνο χωρίς πιθανές βλάβες. Δεδομένα από ιδιοκτήτες στην Αμερική.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Στο Tesla Model 3 η συντήρηση είναι περίπου $300 το χρόνο χωρίς πιθανές βλάβες. Δεδομένα από ιδιοκτήτες στην Αμερική.
Συντήρηση όταν λέμε; Φίλτρα και φρένα; Βλάβες, γνωρίζουμε τι συνήθως παρουσιάζουν; Επίσης δεν μιλάμε για Τέσλα εδώ στη χώρα μας.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.890
Reaction score
41.123
Δεν μπορεί να γίνει σύγκριση στη βάση ιστορικού συντήρησης με tesla και υβριδικά.
Όλες οι εταιρείς ανακοινώνουν τόσα νέα μοντέλα για τα επόμενα χρόνια. Είναι μπροστά μας το άγνωστο.
Είναι πολύ τραβηγμένο να συγκρίνουμε αξιοπιστία συστημάτων επειδή το ένα έχει περισσότερα κινούμενα μέρη από το άλλο. Οι ΜΕΚ είναι 100 χρόνια στη ζωή μας, έχει συσσωρευτεί τεράστια τεχνογνωσία. Οι ηλεκτροκινητήρες δεν είναι κάτι άγνωστο αλλά η χρήση τους σε συνθήκες αυτοκίνησης θα είναι κάτι καινούργιο. Η δυναμική καταπόνηση που θα υποστούν δεν μπορώ πρόχειρα να φανταστώ που αλλού υπάρχει σε άλλες εφαρμογές που να μας δίνει αντίστοιχα τόσο μεγάλη εμπειρία στη χρήση τους. Και οι ηλεκτροκινητήρες είναι μόνο η μία πλευρά. Να δούμε τι θα γράψει ο λογαριασμός όταν θα χτυπάνε τα ηλεκτρονικά ισχύος. Τα νέα αυτοκίνητα θα είναι φορτωμένα με ακόμα περισσότερο software, η εμπειρία μας έχει δείξει ότι αναμένονται προβληματάκια σε αυτό τον τομέα. Πόσες φορές θα ακούσουμε το κάνει συνέχεια αλλά όταν το βάζουμε στο διαγνωστικό δεν δείχνει κάτι.

Θα επαναλάβω επίσης το σημαντικότερο για μένα στοιχείο που το είχα αναλύσει σε προηγούμενο σχόλιο. Οι τιμές των καυσίμων εμπεριέχουν κατά 70+% φόρους. Το μόνο που είναι σίγουρο στη ζωή, λένε οι σοφοί, είναι οι φόροι και ο θάνατος. Οι φόροι αυτοί θα πρέπει να πληρώνονται και στο μέλλον όταν θα έχει αλλάξει το μείγμα κατανάλωσης και από καύσιμο θα έχουμε πάει σε ηλεκτρικό ρεύμα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους κάθε συγκριτική μελέτη πρέπει να λαμβάνεται υπόψη με πολλές επιφυλάξεις ειδικά για την αξιοπιστία της σε βάθος χρόνου.
Τέλος, το θεωρώ απίθανο να μην ακολουθήσει και αυτό το προϊόν ένα τυπικό κύκλο ζωής όπως ο παρακάτω. Στο τέλος ο καθένας θα λάβει τη θέση του σύμφωνα με τα δικό του προφίλ.

1_2kIL4HV7-y2MbzfMRmHQAQ.jpeg
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.559
Μηνύματα
2.865.570
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top