Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


Y

Yiannis_B

Guest
- οι ηελτροκινητήρες δουλεύουν στο maximum της ροπής τους σε όλο το εύρος στροφών τους ;
Όχι. Αλήθεια, όλες αυτές οι υλοποιήσεις θα έχουν DC ή AC κινητήρες με inverter;
Ναι. Με την χρήση inverter πριν τον AC κινητήρα μπορείς να ελέγξεις τον κινητήρα σε τάση - συχνότητα έτσι ώστε να λειτουργεί σε μεγάλο εύρος στροφών με τη μέγιστη ροπή.
Όλοι οι ac κινητήρες. όταν οδηγούνται από inverter (VSD-Variable Speed Drive), παράγουν την ονομαστική τους ροπή T_nominal (που αντιστοιχεί στο I_nominal = μέγιστο ρεύμα συνεχούς λειτουργίας), από μηδενικές στροφές μέχρι την base speed (την ταχύτητα δηλαδή εξασθένισης του πεδίου = ονομαστική ταχύτητα περιστροφής n_nominal ) .
Μέχρι εκεί η ισχύς (Power) αυξάνει γραμμικά καθώς Ισχύς (P) = Ροπή (Τ) Χ Στροφές (n).

Πάνω από το Base_Speed, (που αντιστοιχεί σε τάση κινητήρα V_rated (= V_max), η ροπή αρχίζει και μειώνεται, οπότε και η Ισχύς που όπως είπαμε είναι το γινόμενο Ροπής (Τ) Χ Στροφές (n), παραμένει σταθερή (Constant Power Region).

Καθώς οι αεροδυναμικές αντιστάσεις είναι ανάλογες του τετραγώνου της ταχύτητας, περιμένουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να πιάσει τελική, όταν φτάσει o κινητήρας τις ονομαστικές στροφές του. (Base_Speed.)

Για μικρά χρονικά διαστήματα, ένας κινητήρας μπορεί να δουλέψει και σε 200% Τ_nominal, οπότε γενικά τα ηλεκτρικά έχουν δύο ratings για την ιπποδύναμη, - P_nominal και Sort Term Overload. Εννοείται ότι μετά από Sort Term Overload, ένας κινητήρας πρέπει να λειτουργήσει κάτω από το P_nominal για κάποια λεπτά, ώστε να ψυχθεί ικανοποιητικά.

https://library.e.abb.com/public/d3c711ec2acddb18c125788f002cf5da/ABB_Technical_guide_No_4_REVC.pdf


 
Last edited by a moderator:

Y

Yiannis_B

Guest
Και να μην ξεχνάμε την απλή ιδέα πίσω από αυτό το θηριάκι.



Τέσσερις κινητήρες οδηγούμενοι από τέσσερα VSDs (στην φωτογραφία διακρίνονται τα δύο πίσω μοτέρ με τα δύο VSDs από πάνω - check τα πορτοκαλί τριφασικά καλώδια).
Αυτό πρακτικά σημαίνει, αντίο διαφορικά, και απίστευτο κράτημα και παιχνίδι, καθώς το πόση ροπή θα έχει κάθε κινητήρας κατά την διάρκεια μίας στροφής, καθορίζεται βέλτιστα από τον αλγόριθμο που τρέχει στην κεντρική CPU.



 
Last edited by a moderator:




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Τα οφέλη στην απόδοση είναι δεδομένα, αλλά πολύ αμφιβάλλω για το "πράσινο", το οικολογικό της υπόθεσης, καθώς και για την εξοικονόμηση από την ελαφρά μειωμένη κατανάλωση, διότι οι μπαταρίες έχουν σημαντική οικολογική επιβάρυνση για να κατασκευαστούν, αλλά και θα είναι αναλώσιμα με αυξημένο κόστος, και η φθορά μπαταριών λιθίου σε θερμοκρασίες και γενικά περιβάλλον αυτοκινήτων είναι σημαντική.
Τες πα, είναι προφανώς μία πιθανή εξέλιξη και θα πάμε πακέτο.
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.868
Reaction score
20.360
Έχει κάποιος μια ένδειξη για το πόσο στοιχίζει το NISSAN Leaf στην Ελλάδα;
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.868
Reaction score
20.360
Δεν ξέρω. Υπέθεσα ότι εισάγεται. Στην Κύπρο πάντως εισάγεται και κυκλοφορεί κανονικά με μηδενικού κόστους άδεια κυκλοφορίας.
 


Μηνύματα
1.714
Reaction score
761
Επιτάχυνση φορτηγού με diesel σε σύγκριση με ηλεκτροκίνητο (fuel cell):



Τι διαφορά θα κάνει το μέλλον στις ανηφόρες!
Ηλεκτροκινητο χωρις μπαταρίες όμως. Hydrogen fuel cell rules baby.

Ps. Εχω μια απορία. Η καυση υδρογόνου παράγει νερό.
Η καύση άνθρακα παράγει CO2 (ή και CO).

Τα φυτά με τη συμμετοχή τους στον κύκλο του άνθρακα διαχωριζουν το διοξείδιο σε οξυγόνο και ενώσεις του άνθρακα.
Ποιος θα μας δώσει πίσω το οξυγόνο που έγινε νερό ωστε να μην υποβαθμίζεται η αναλογία του στην ατμόσφαιρα; :D

Ο Ζωγράφου ή ο σπονσορας του ο Ζουγκλας;
 

Μηνύματα
14.868
Reaction score
20.413
εχει νοημα να γνωριζουμε απο που προηρθε το υδρογονο.
αν ειναι απο το νερο τοτε η αναζητηση σταματαει εκει.
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.410
Reaction score
50.370
- μόλις βγήκα από συνάντηση με θέμα το : . . .

Volvo says it won’t develop any more diesel engines as death knell tolls for toxic fuel

https://www.thesun.co.uk/motors/359...-engines-as-death-knell-tolls-for-toxic-fuel/

. . . και τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται . Πρόκειται ίσως για την ποιό σημαντική είδησης με θέμα την αυτοκίνηση
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.446
- μόλις βγήκα από συνάντηση με θέμα το : . . .

Volvo says it won’t develop any more diesel engines as death knell tolls for toxic fuel

https://www.thesun.co.uk/motors/359...-engines-as-death-knell-tolls-for-toxic-fuel/

. . . και τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται . Πρόκειται ίσως για την ποιό σημαντική είδησης με θέμα την αυτοκίνηση
Το βάλαμε μέρες πριν αυτό. :p

http://uk.reuters.com/article/volvocars-diesel-idUKL8N1IJ1AI
 




Μηνύματα
518
Reaction score
2.340
Αναταραχή που δημιουργεί νεά δεδομένα.

Η Κίνα είναι πλέον ο μεγαλύτερος κατασκευαστης συσσωρευτών και έχει αποκτήσει και τεχνογνωσία..
Αφόσον η VOLVO έχει περάσει σε χέρια κινέζων ήταν αναμένομενο η VOLVO να είναι η πρώτη που θα εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης,

Ηδη από εχθές μετά την ανακοίνωση παρουσιάζεται και σηματνική παγκόσμια αναταραχή / πτώση στις εταιρείς που κατασκευάζουν ανταλλακτικά κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.170
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top