Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.446
.. ωω.. ποτε ηρθες απο τα μερη μου Ζιζικο ;;
Είναι αρκετά συχνή χειμερινή ημερήσια διαδρομή, συνήθως απο Θήβα -> Ερυθρές -> Βίλια -> Πόρτο Γερμενό και επιστροφή απο αλλού κάθε φορά. Ή και ανάποδα. 🙃

Όνειρο δρόμοι! :gamer:
 

Μηνύματα
504
Reaction score
228
Αυτό το net metering έχει ανοίξει και για τα σπίτια;
Γιατί έτσι λίγο στα γρήγορα που διάβασα 1-2 άρθρα (2-3 ετών), είναι μόνο για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών λέει.


Τα ίδια θα πω εγώ για την Citroën.
Με ελάχιστη χρήση και χαλαρή οδήγηση το αμάξι της αδελφής μου έχει γίνει κουδουνίστρα.
Τα αντίθετα θα πω για τη Renault. Σκυλί το Megane που είχα.
Γι αυτο και οι τιμες των renault ειναι πιο πανω αποτις άλλες 2 γαλλικες φίρμες και πιο κοντα σε toyota vw κτλ
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
αν πας σε φιλοσοφία net metering σχετικά λίγα.
θα παράγεις και θα διαθέτεις την ενέργεια στο δίκτυο και θα συμψηφίζεται με αυτήν που καταναλώνεις.
άρα αν υποθέσουμε (στην περίπτωση μου πχ) ότι θέλω ένα suv για 40χλμ τη μέρα θέλω κάπου 6Kwh ημερησίως.
σα να λέμε , 1800Kwh το χρόνο , σα να λέμε περίπου 1Kw εγκατεστημένης ισχύος , σα να λέμε 3 πανελάκια ονομαστικής ισχύως 350-380W και έναν αναστροφέα τριφασικό , λιγότερο από 1500 ευρώ αν δε μου διαφεύγει κάτι.

αν πας σε φιλοσοφία αυτόνομου , παράγω και αποθηκεύω , σχεδόν τα διπλά γιατί θέλεις και μπαταρίες ωστόσο αν μια μέρα χρειαστείς πλήρη φόρτιση (γιατί πήγες μακρυά) θα μπεις μέσα γιατί η εγκατάσταση σου η θα πρέπει να γίνει μεγαλύτερη η να πληρώσεις ρεύμα.

αν το καλοσκεφτείς , μια πολυκατοικία με 5 οροφοδιαμερίσματα και 8 οχήματα μπορεί να φορτίζει δωρεάν με χρήση στέγης τα οχήματα της.
έχω net metering εδώ και καιρο.

οι υπολογισμοί σου είναι λίγο off.

έχω 6χ230watt και το καλοκαίρι παράγω 6-7kwh/ημερα
αλλα το χειμώνα είναι πολύ χειρότερα.

αιτια δεν είναι μονο οι κακοκαιριες αλλα και η μικρότερη διαρεκια
της ημέρας όπως και η πολύ χαμηλή θεση του ηλιου με αποτελεσμα
να πέφτουν σκιές από τα διπλανα κτίρια.

αυτό φυσικά εξαρτάται από το αν εχεις το ψηλότερο από τα γύρω κτιρια
η αν είσαι εκτος πολεως και δεν έχεις εμπόδια κοντα σου.

εκτιμώ ότι μια εγκασταση 3kw αρκεί για 6-7kwh μέσο ορο χειμώνα-καλοκαίρι
οι παραπάνω υπολογισμοί είναι για Κρήτη που έχει περισσότερη ηλιοφανεια
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Και πάλι επιμένω πως δεν είναι έτσι. Εγώ π.χ. ταυτόχρονα με την αγορά του ηλεκτρικού θα εγκαταστήσω και Net metering Φ/Β ώστε όλη η ενέργεια που ξοδεύει το σπίτι (έχω ήδη και αντλία θερμότητας) αλλά και το αυτοκίνητο να παράγεται μέσω ΑΠΕ. Χωρίς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν έχω κανέναν τρόπο να απαλλαχθώ από τους ρύπους των μετακινήσεών μου.
Μάλλον εχεις δίκιο με το net metering τελικά, ανακαλώ.

18.000 το φθηνότερο ηλεκτρικό μετά τα νέα μέτρα, VW UP & Skoda Citigo. Ακολουθούν Peugeot 208 στα 22.000€, Opel Corsa στα 26.000€ και Mini, Leaf & Golf στα 28.000€.
Ολα τα άλλα πάνω από 30.000€.
Πάμε για το Mini εκτός απροόπτου
 

Μηνύματα
782
Reaction score
990
Καλά καληνύχτα.
30.000€ για Corsa και 208.
Ούτε το 2040 με τέτοιες τιμές, τη 2030.
Αν δεν μειωθεί το κόστος αγοράς αισθητά θα τα κοιτάνε στις βιτρίνες.
Μία οικογένεια το αυτοκίνητο των 17.000€ με λίγο ζόρι το παίρνει με χρηματοδότηση χωρίς προκαταβολή. Στα 30.000€ ούτε για αστείο.


Και εγώ δεν έχω πρόβλημα αισθητικής.
Το κύριο πρόβλημα όμως όλων όσων είναι εναντίον είναι ότι τους χαλάει τη θέα.
Τα υπόλοιπα τα ακούω βερεσέ και τους τα χώνω κανονικά.
Μελέτες τύπου σκοτώνουν τα πουλιά, τη στιγμή που όλοι αυτοί δεν κάνουν τίποτα για την κυνηγετική περίοδο.
Ή για την μόλυνση λέει του περιβάλλοντος από τα τσιμέντα, μιλάει για μόλυνση αυτός που έχει ανοιχτό βόθρο.
Όλη η ανατολική Αττική ένας απέραντος βόθρος είναι.
Αναφορικα με τις τιμες, περιμενουμε μεγαλη πτωση τιμων προς το 2030, ηδη απο το 2025. Δεν ισχυουν αυτα που γραφεις. Ηλεκτρικο αμαξι που σημερα στοιχιζει 30000 θα πεσει στα 22000 περιπου το 2030. Το αναφερω οντας ειδικος στα θεματα ηλεκτροκινησης.
 

Μηνύματα
18.923
Reaction score
13.302
Ζήσε Μάη μου όμως το λένε κι αλλιώς αυτό... 10 χρόνια είναι πολλά
 

Μηνύματα
782
Reaction score
990
Η προσπαθεια για 1 στα 3 ηλεκτρικα αυτοκινητα το 2030 θα ειναι οπισθοβαρης με κορυφωση το 2030, συμφωνα με το εθνικο σχεδιο για την ενεργεια και το κλιμα. Η παρουσα φαση αποτελει προσπαθεια ενημερωσης του ευρυτερου κοινου περισσοτερο παρα επιτευξη κρισιμης μαζας. Η τελευταια ειναι πιθανοτερο να ξεκινησει σε 5 χρονια και μετα.
 

Μηνύματα
14.868
Reaction score
20.413
έχω net metering εδώ και καιρο.

οι υπολογισμοί σου είναι λίγο off.

έχω 6χ230watt και το καλοκαίρι παράγω 6-7kwh/ημερα
αλλα το χειμώνα είναι πολύ χειρότερα.

αιτια δεν είναι μονο οι κακοκαιριες αλλα και η μικρότερη διαρεκια
της ημέρας όπως και η πολύ χαμηλή θεση του ηλιου με αποτελεσμα
να πέφτουν σκιές από τα διπλανα κτίρια.

αυτό φυσικά εξαρτάται από το αν εχεις το ψηλότερο από τα γύρω κτιρια
η αν είσαι εκτος πολεως και δεν έχεις εμπόδια κοντα σου.

εκτιμώ ότι μια εγκασταση 3kw αρκεί για 6-7kwh μέσο ορο χειμώνα-καλοκαίρι
οι παραπάνω υπολογισμοί είναι για Κρήτη που έχει περισσότερη ηλιοφανεια
Στο γεωγραφικό μας μήκος ένα κιλοβάτ ισχύος παράγει ετησίως 1830 κιλοβατώρες με δεδομένα από πολλά φωτοβολταϊκά πάρκα σταθερής τοποθέτησης. Αν σε εσένα δεν κάθεται είναι η από λάθος κλίση η λόγω σκίασης όπως αναφέρεις. Ωστόσο ο μέσος όρος σε μια σωστή εγκατάσταση είναι αυτός
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.183
Reaction score
27.659
Αν μπουν φορτιστές σε πυλωτές οικοδομών όπως ακούγεται, θα υπάρχει κάποιος που θα αφήσει εκτεθειμένο ένα καλώδιο με ρεύμα να φορτίζει για ώρες το αυτοκίνητό του;
 

Μηνύματα
14.868
Reaction score
20.413
Εγώ.
Την παροχή μπορείς να την "κλειδώνεις" όταν δεν την χρησιμοποιείς και να σε ειδοποιεί το αυτοκίνητο όταν διακοπεί η φόρτιση.
Ένας ρελες φορτίου πχ με τηλεχειρισμό .
Για θέμα ασφάλειας πάντως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.907
Reaction score
3.700
Στο γεωγραφικό μας μήκος ένα κιλοβάτ ισχύος παράγει ετησίως 1830 κιλοβατώρες με δεδομένα από πολλά φωτοβολταϊκά πάρκα σταθερής τοποθέτησης. Αν σε εσένα δεν κάθεται είναι η από λάθος κλίση η λόγω σκίασης όπως αναφέρεις. Ωστόσο ο μέσος όρος σε μια σωστή εγκατάσταση είναι αυτός
πλάτος ;)
 


Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.183
Reaction score
27.659
Εγώ.
Την παροχή μπορείς να την "κλειδώνεις" όταν δεν την χρησιμοποιείς και να σε ειδοποιεί το αυτοκίνητο όταν διακοπεί η φόρτιση.
Ένας ρελες φορτίου πχ με τηλεχειρισμό .
Για θέμα ασφάλειας πάντως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα
Το πρόβλημα είναι οτι εγκυμονείται κίνδυνος κατά την φόρτιση.
Αν παίζουν (ή κάνουν πλάκα) παιδιά, δολιοφθορά από κάποιον καλοθελητή γείτονα, ή από τον γύφτο που θα μπει στον πειρασμό μόλις δει χοντρό καλώδιο.

Πάντως πρόσφατα οδήγησα το μικρό ηλεκτρικό BMW i3 ενός φίλου και δεν το περίμενα τόσο ωραίο.
Πολύ σφικτή αλλά με κάποιον τρόπο άνετη ανάρτηση, εντελώς αθόρυβο, με τρομερή επιτάχυνση και άνετο για τα δύο άτομα που κάθονται μπροστά.
Πίσω είναι για δύο παιδάκια κι ένα σκυλάκι.
Ο φίλος βέβαια έχει δικό του χώρο στο σπίτι του να το φορτίζει.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Στο γεωγραφικό μας μήκος ένα κιλοβάτ ισχύος παράγει ετησίως 1830 κιλοβατώρες με δεδομένα από πολλά φωτοβολταϊκά πάρκα σταθερής τοποθέτησης. Αν σε εσένα δεν κάθεται είναι η από λάθος κλίση η λόγω σκίασης όπως αναφέρεις. Ωστόσο ο μέσος όρος σε μια σωστή εγκατάσταση είναι αυτός
οι κλίσεις μου είναι σωστές.
δεν ξέρω πόσες kw παραγη το χρόνο υπολογιζω
γύρω στις 1800.
το καλοκαίρι είναι ο ηλιος ψηλά και δεν έχω πρόβλημα
αλλα το χειμώνα το πρόβλημα υπάρχει.
πρέπει να χάνω καπου 600kwh το χρόνο από εκεί
πάντως είμαι ευχαριστημένος τους 8 μήνες από τους
μου έρχεται σχεδόν δωρεάν ε ας πληρώνω και ένα τετράμηνο.
 

Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
Η επιδότηση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο καλό είναι να γίνεται και βάσει -πραγματικών-εισογηματικών κριτηρίων. Γιατί πραγματικά αν θέλεις πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να τα επιδοτήσεις το 90% των εργαζομένων με χαμηλά εισοδήματα.
Γιατί στο τέλος θα καταλήξουμε στο σημερινό παράδοξο: ο φτωχότερος να έχει ένα αυτοκινητάκι 15ετίας που δεν θα μπορεί αν το αλλάξει, παρ' όλο που θα ήθελε, και αυτόν θα τον ταράξουν στην φορολογία ότι τάχα ρυπαίνει το περιβάλλον και άλλες παπαριές.
Αντίθετα ο κυριλάτος κονόμας, θα έχει 2-3 ηλεκτρικά αλλά παρ΄ολα αυτά δεν θα πληρώνει τίποτε γιατί υποτίθεται ότι δεν ρυπαίνει!!! Πλάκα ε! Έτσι και σήμερα που πληρώνει τόσο φόρο/τέλη κυκλοφορίας ο οικογενειάρχης με το αυτοκίνητο των 1600cc Euro 2 π.χ, ενώ ο βουλευτής με 2 Mercedes 1800 turbo αξίας 60.000 εκάστη, δεν πληρώνει τίποτε σχετικά γιατί υποτίθεται ότι τα Euro 6 δεν ρυπαίνουν! Αλλά κανείς με μετράει με πόση μέση ωριαία ταχύτητα και πόσα χιλιόμετρα το χρόνο κάνει ο ένας και πόσα ο άλλος!
Αφού λοιπόν υπολογίσουν και το οικολογικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (γιατί φανταστείτε κάποια στιγμή να φορτίζουν 1-2.000.000 ηλεκτρικά!). Από που θα προέρχεται αυτή η ενέργεια; Πως θα παράγεται; Και οι μπαταρίες που θα αλλάζουν;
Όσον αφορά τώρα την αξία μεταπώλησης. π.χ corsa ηλεκτρικό 30.000 ευρώ τώρα. Σε 9-10 χρόνια ποιος και πόσο θα το αγοράζει; Όταν θα ξέρει ότι φτάνει η ώρα για αλλαγή μπαταρίας;
Για την αυτονομία ας μην τα ξαναλέμε. Ξεκινάς από Αθήνα π,χ να πας διακοπές στην Κέρκυρα; Θα φτάσεις ποτε; χα χα! Η αυτονομία των 250Km αν πας με 130, με 4 άτομα και αποσκευές και κάνεις το λάθος να προσπερνάς και καμιά νταλίκα, πάει περίπατο....
Οπότε πιστεύω ότι
1. πρέπει η τιμή τους να πάει στα ίδια επίπεδα των συμβατικών άντε υβριδικών,
2. Για τώρα η επιδότηση να είναι κλιμακωτή: π.χ 15.000 ευρώ στον χαμηλού εισοδήματος οικογενειάρχη ή εργένη που πασχίζει να αλλάξει το 15-20 χρονών αυτοκινητό του, και 5.000 σε αυτόν με υψηλό εισόδημα και καθόλου επιδότηση σε όποιον έχει πολύ υψηλό εισόδημα (π.χ κάποιος που με 2 μηνιάτικα μπορεί να το πάρει!).
3. Τέλη κυκλοφορίας: φυσικά και πρέπει να πληρώνουν από τη στιγμή που κυκλοφορούν στο δρόμο! Και αν θέλουν να τα συσχετίσουν με το οικολογικό αποτύπωμα, ας υπολογίσουν πρώτα το πραγματικό τους οικολογικό αποτύπωμα και μετά βλέπουμε.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Το οικολογικό αποτύπωμα θα πρέπει να υπολογίζει και την κατασκευή τους. Δεν γνωρίζω κατά πόσο τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τις μπαταρίες ειναι ανακυκλώσιμα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Η επιδότηση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο καλό είναι να γίνεται και βάσει -πραγματικών-εισογηματικών κριτηρίων. Γιατί πραγματικά αν θέλεις πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να τα επιδοτήσεις το 90% των εργαζομένων με χαμηλά εισοδήματα.
Γιατί στο τέλος θα καταλήξουμε στο σημερινό παράδοξο: ο φτωχότερος να έχει ένα αυτοκινητάκι 15ετίας που δεν θα μπορεί αν το αλλάξει, παρ' όλο που θα ήθελε, και αυτόν θα τον ταράξουν στην φορολογία ότι τάχα ρυπαίνει το περιβάλλον και άλλες παπαριές.
Αντίθετα ο κυριλάτος κονόμας, θα έχει 2-3 ηλεκτρικά αλλά παρ΄ολα αυτά δεν θα πληρώνει τίποτε γιατί υποτίθεται ότι δεν ρυπαίνει!!! Πλάκα ε!
Εγώ προτείνω αυτούς τους κυριλάτους κονόμες να τους κρεμάσουμε στο Σύνταγμα, να απαλλαχθούμε μια και καλή από την παρουσία τους. Μην μας τρώνε και τσι επιδοτήσεις.

Λοιπόν, επειδή μάλλον πρέπει να εξηγούμε τα αυτονόητα, η επιδότηση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο καλώς ή κακώς ΔΕΝ δίνεται για να αγοράσει αυτοκίνητο αυτός που δεν μπορεί να αγοράσει αυτοκίνητο. Δίνεται σε αυτόν που έχει ένα Χ ποσό να διαθέσει για αυτοκίνητο, ώστε αντί να αγοράσει το συμβατικό, να αγοράσει το αντίστοιχο ηλεκτρικό το οποίο αυτή τη στιγμή κοστίζει Χ+Υ. Όσο πιο κοντά είναι η επιδότηση στο Υ, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει ο αγοραστής να επιλέξει το ηλεκτρικό, ο οποίος υπενθυμίζω πρέπει να αποδεχτεί και άλλους περιορισμούς πλην του αυξημένου κόστους (αυτονομία, δίκτυο φόρτισης κλπ.).

Οπότε, για να το λήξουμε, δεν υπάρχει μεγαλύτερη π@π@ρι@ επιχείρημα από το "ο πλούσιος έχει λεφτά, ας το αγοράσει μόνος του". Το θέμα μας δεν είναι αν ο πλούσιος έχει ή δεν έχει λεφτά να αγοράσει αυτοκίνητο ή πολυτελές αυτοκίνητο, ποσώς μας ενδιαφέρει αυτό. Το ζητούμενο είναι όταν αγοράσει, να αγοράσει ηλεκτρικό αντί για συμβατικό. Και ναι, ίσως έχει νόημα να υπάρχει ένα όριο στην επιδότηση (όπως ήδη μπήκε, τα 5.500€ νομίζω) αλλά όχι να μην δίνεται επειδή ο άλλος θέλει να πάρει ένα πιο ακριβό αυτοκίνητο. Εκτός αν προτιμάμε αυτοί που μπορούν να το αγοράσουν ηλεκτρικά να μην αγοράζουν και να περιμένουμε να τα αγοράσουν αυτοί που δεν μπορούν.

Όσο για τους φόρους (απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας κλπ.) αυτά είναι απλά τρόποι να δώσει το κράτος την επιδότηση σε δόσεις. Δεν έχει να κάνει με τον φόρο καθεαυτό. Ο κάθε αγοραστής υπολογίζει όλα τα κίνητρα σε βάθος χρόνου ώστε να αποφασίσει αν θα πάρει τελικά ηλεκτρικό ή όχι. Οπότε καλός ο λαϊκισμός του "πληρώνει τους φόρους ο φτωχός και ο πλούσιος δεν πληρώνει" αλλά δεν πολυστέκει. Ούτε αυτό.
 

Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
Και κάτι ακόμη:
μεταξύ ποδηλάτων, οικολογικά θεωρώ ότι είναι αυτά που κινούνται με το πεντάλ, μόνο δηλαδή με την μυική μας δύναμη και όχι τα ηλεκτρικά.
Επομένως αν μας ενδιαφέρει το περιβάλλον πρέπει να επιδοτούνται τα κλασικά και όχι τα ηλεκτρικά ποδήλατα!
 
Last edited:




Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.162
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top