Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.069
Αφού το Active (κι ακόμα περισσότερο το Gran) Tourer πάτωσε σε πωλήσεις, ενώ το Countryman δεν τα πήγε κι άσχημα, μου φαίνεται απολύτως λογικό να μεγαλώσει καλύπτωντας τη Σειρά 2 της BMW. Αλλά αμφιβάλλω αν ο John Cooper θα χαίρονταν η φίρμα του να πουλάει αυτοκίνητα μπαταρίας...
 



Μηνύματα
30
Reaction score
96
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών στην Ευρώπη έχουν ξεπεράσει αυτές των diesel.
Και ήδη, έχουν αρχίσει να δυσκολεύονται τα εργοστάσια να παραδώσουν. Ενας γνωστός που παράγγειλε υβριδικό αρχές Αυγούστου και θα το παραλάμβανε αρχές Νοεμβρίου έμαθε ότι πάει για του χρόνου. Αλλος που πράγγειλε συμπτωματικά τέλη Αυγούστου ίδιο μοντέλο από τον ίδιο μεταπωλητή, αλλά όχι υβριδικό, το παρέλαβε μέσα Οκτωβρίου.
Τα εργοστάσια στις γραμμές παραγωγής υβριδικών αλλά και αμιγώς ηλεκτρικών, είναι full capacity εξαιτίας ελλείψεων σε Κοβάλτιο που περιορίζει την διαθεσιμότητα μπαταριών.

Προσωπική εκτίμηση: Δεδομένου ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό χρειάζεται τόσες μπαταρίες όσες 5-6 υβριδικά, είναι προτιμότερο να εστιαστούμε στα υβριδικά σε πρώτη φάση και όχι στα ηλεκτρικά. Θα ήταν (τεχνικά) ορθότερο να βγούν παραγωγή μεγάλης κλίμακας τα ηλεκτρικά όταν εξελιχθούν οι μπαταρίες και η συνολική σχεδίαση.

Προσωπική εκτίμηση γιατί δεν γίνεται αυτό: Στην Ευρωπαϊκή ενωση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν penalty ανά αυτοκίνητο που παράγουν και για κάθε μg πέραν των 95 κατά μέσο όρο. Τα ηλεκτρικά έχουν (φυσικά) 0 ρύπους αλλά μετρούν και διπλά στον μέσο όρο. Ετσι, ισοφαρίζουν καλύτερα α διάφορα M, AMG, RS, S, κλπ σειρών.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Προσωπική εκτίμηση: Δεδομένου ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό χρειάζεται τόσες μπαταρίες όσες 5-6 υβριδικά, είναι προτιμότερο να εστιαστούμε στα υβριδικά σε πρώτη φάση και όχι στα ηλεκτρικά
Διαφωνώ.

Προσωπικά εκτιμώ πως θα πρέπει ο καθένας να δει τις δικές του ανάγκες, και να τις καλύψει με ανάλογη επιλογή, ασχέτως των καθυστερήσεων που σημειώνουν οι παραδόσεις αυτοκινήτων.

Γενικά επίσης, είμαι κατά των PHEV.

Προτιμώ ντιζελάκι ή ηλεκτρικό. Ξεκάθαρα πράγματα.
 

Μηνύματα
30
Reaction score
96
Δεν αντιλέγω ότι οι προσωπικές ανάγκες του καθενός είναι διαφορετικές και ορισμένοι μπορεί να εξυπηρετούνται καλύτερα από αμιγώς plug-in ηλεκτρικά.
Για παράδειγμα, εγώ είμαι ένας από αυτούς που θα εξυπηρετούσε ιδιαίτερα ένα ηλεκτρικό ΙΧ. Εχω κλειστό, ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και είχα μεριμνήσει από το 2008 που χτίστηκε το σπίτι να φέρω 20Α πρίζες από ξεχωριστή ασφάλεια στις δύο θέσεις στάθμευσης. Παράλληλα, COVID επιτρέποντος, έκανα 60-70 χλμ ημερησίως για την εργασία με επιστροφή. Εύκολα θα μπορούσα να φορτίζω το EV κάθε βράδυ με χαμηλής τάσης φόρτισης που - ως λέγεται - παρατείνει την ζωή των μπαταριών.

Η αναφορά μου έχει να κάνει με το πού κρίνω ότι θα έπρεπε να εστιάσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Η παγκόσμια παραγωγή λιθίου και κοβαλτίου υστερεί δραματικά στο να μπορεί να καλύψει τις αναμενόμενες ανάγκες αν σημαντικό μέρος της παραγωγής των ΙΧ είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Δεν φτάνει. Για αυτό το λόγο, εκτιμώ ότι με βάση την τρέχουσα τεχνολογία, οι πρώτες ύλες δεν επαρκούν για απευθείας μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Παράλληλα, αν και ολίγον εκτός θέματος, παρατηρώ την κατανάλωση βενζίνης σε πρόσφατα αγορασθέν βενζινοκίνητο αυτοκίνητο κυβισμού 999κ.ε. με το απαραίτητο turbo. Είναι περίπου η μισή από αυτό που αντικατέστησε, ένα Citroen Xsara 1600κ.ε. Εχει διανύσει 380 χιλιόμετρα και ο δείκτης βενζίνης βρίσκεται στα 3/4. Κατά την εκτίμηση του οχήματος, μπορεί να διανύσει ακόμα 400+ χιλιόμετρα.

Ενας συνάδελφος που αγόρασε πέρσι το καλοκαίρι ένα υβριδικό Yaris εκανε την στατιστική του και έβγαλε μέση κατανάλωση 3.5-4.0 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
 

gid

Μηνύματα
7.318
Reaction score
8.541
Τα υβριδικά είναι θεόσταλτη λύση για το τεράστιο ποσοστό πολιτών που δεν έχουν ιδιωτικό χώρο φόρτισης και δε θέλουν να ζουν με το άγχος της άδειας μπαταρίας. Πολύ μικρότερη κατανάλωση, σημαντική ανακούφιση του περιβάλλοντος, κανένα άγχος, όλα καλά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
σημαντική ανακούφιση του περιβάλλοντος
Μάλλον αυτό είναι απάτη.

Οι συνήθως μικρού κυβισμού κινητήρες, καίνε άντερα χωρίς την υποβοήθηση του ηλεκτρικού.
 

gid

Μηνύματα
7.318
Reaction score
8.541
Μολις έγραψε ο άνθρωπος για πολύ μικρή κατανάλωση, όπως βέβαια περιμένει κανείς, προφανώς θα κάψει αρκετά λιγότερο από ΚΕΚ αφού θα ΕΧΕΙ την υποβοήθηση του ηλεκτρικού έστω και λίγο, από την ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα.
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Αυτό, ναι, κουκλί, να το πάρεις:


Αυτό, όχι, δε μπορείς, ασχέτως αν έκανε εμφάνιση στη Ρόδο:

 


TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.069

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.447
Θα τους ανάγκαζαν (τους Βρετανούς) αν απαγορευόταν η κυκλοφορία των συμβατικών, και αναφέρεται στο '30. Δέκα χρόνια μετά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Θα τους ανάγκαζαν (τους Βρετανούς) αν απαγορευόταν η κυκλοφορία των συμβατικών, και αναφέρεται στο '30. Δέκα χρόνια μετά.
Κοίτα, είχαν ξεκινήσει αυτή τη σκέψη, για απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης, για μεταγενέστερη χρονολογία, πχ για το 2035. Μετά το πήγαν πιο νωρίς, 2032, μετά 2030, και 2028 αν θυμάμαι καλά σε μια χώρα.

Τίποτα δεν τους εμποδίζει να το πάνε και νωρίτερα, ανά πάσα στιγμή.

Σημασία δεν έχει η ακριβής χρονολογία βέβαια, αλλά το όλο σκεπτικό, που είναι αποκαρδιωτικό για αγορά νέου αυτοκινήτου, με προοπτική να μείνει για 15-ετια στα χέρια του καταναλωτή, δηλαδή κάνουν πόλεμο στην ψυχολογία της αγοράς.

Ο πόλεμος δείχνει να αποδίδει.
Τα ηλεκτρικά έχουν ήδη ξεπεράσει τα ντίζελ σε νούμερα πωλήσεων.

Οι συνεχείς ανακοινώσεις για αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και γενικά για αυξημένη φορολόγηση σε μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μέχρι και στα διόδια, ακόμα και η φορολόγηση αυξημένου βάρους αυτοκινήτου που ξεκίνησε η Γαλλία, είναι όλα όπλα σε αυτόν τον ψυχολογικό πόλεμο της αγοράς αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.

Βεβαίως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν το ίδιο, η μία μετά την άλλη ανακοινώνουν παύση παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης, και ακόμα και στα υπερπολυτελή και στα σουπερκαρς ξεκινάνε ηλεκτρικές εκδόσεις, κάνοντάς το έως "μόδα".

Όλα στη μάχη υπέρ των ηλεκτρικών.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.871
Reaction score
20.362
Ρε παιδιά, απαντήστε μου σε μια ερώτηση: Ποιο μοντέλο Tesla τιμάται κοντά στα €150.000; Η Υπουργός Δικαιοσύνης της Κύπρου έχει ένα τέτοιο, το οποίο αγόρασε το 2019.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Κανένα..

Το ακριβότερο model X το '19, ήταν στα 100.000€.

Στο νέο έτος θα κυκλοφορήσει ένας πύραυλος "model X plaid" στα 140.000€.
 

Μηνύματα
853
Reaction score
2.952
Όλα για την κλιματική αλλαγή γίνονται.
Εδώ το γενικό πλάνο για όλες τις χώρες,που αλλάζει συνεχώς.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles

Πρώτα θα σταματήσει η πώληση στα συμβατικά και μετά θα έρθουν και απαγορεύσεις κυκλοφοριας,στα αστικά κέντρα για αρχή που θα επεκτείνετε.
Σε αρκετές χώρες θα γίνουν και τα δυο ταυτόχρονα.
Για Ελλάδα γράφει αρχίζουν απαγορεύσεις στα ντίζελ από το 25.
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.205
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top