Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Για Ελλάδα γράφει αρχίζουν απαγορεύσεις στα ντίζελ από το 25.
Αν κρίνω από το quote που δίνει η Wikipedia, στηρίζεται στην παπαριά που είχε πει ο Καμίνης για το κέντρο της Αθήνας.
Δεν υπάρχει όμως απ'όσο ξέρω τίποτα δεδομένο, καμία απόφαση/υπογραφή και σίγουρα τίποτα σε πανελλαδικό επίπεδο.

Δεν υπάρχει λοιπόν περίπτωση να υπάρξει ολική απαγόρευση κυκλοφορίας των Diesel στην Ελλάδα πριν το 2035, το νωρίτερο. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχει κόσμος που αγοράζει καινούργια Diesel, χωρίς να έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση για την κατάργησή τους. Ναι, ακούγονται "διάφορα" και σίγουρα οι πωλήσεις έχουν πέσει, δεν έχουν όμως μηδενιστεί.

Απαγόρευση πώλησης, ναι, μπορεί να αποφασιστεί ανά πάσα στιγμή. Απαγόρευση κυκλοφορίας όμως, δεν είναι και τόσο απλό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.650
Απαγόρευση πώλησης, ναι, μπορεί να αποφασιστεί ανά πάσα στιγμή. Απαγόρευση κυκλοφορίας όμως, δεν είναι και τόσο απλό.
Μια χαρά απλό είναι.
Σου τραβάει μια απαγόρευση στα αστικά κέντρα σε ντετέ, και μια φορολόγηση να το φυσάς και να μη κρυώνει, και τέλος της συζήτησης.

Όσοι αγοράζουν εν έτει 2020 ντιζελάκι με σκοπό να το κρατήσουν 15 και 20 χρόνια, είναι άξιοι της μοίρας τους.
 

Μηνύματα
853
Reaction score
2.952
Με πρόλαβε ο προλαλήσας.
Ή απαγόρευση ή τέλος κυκλοφορίας σε αστικό κέντρο. Ζώνες γίνονται εύκολα.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Οτιδήποτε αυτοκίνητο και να αγοράσει κάποιος σήμερα είναι χαμένος από χέρι. Με dieselακι λίγο λιγότερο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.650
Η Τέσλα χωρίς φανφάρες και μάλιστα χωρίς καμία απολύτως διαφήμιση ή ενημέρωση, κυκλοφορεί τα νέα αυτοκίνητα με νέες μπαταρίες, με αυξημένη χωρητικότητα (πχ από 79 στις 82 kWh το 3-αρι), με αυξημένη αυτονομία, με τo heat pump σε όλα, με διπλά τζάμια ηχομονωσης, με διάφορα πρόσθετα, κλπ κλπ κλπ, και ...στην ίδια τιμή, μετά τις εκπτώσεις που ήδη έκανε.

Πολλές οι βελτιώσεις και ουσιαστικές.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Οτιδήποτε αυτοκίνητο και να αγοράσει κάποιος σήμερα είναι χαμένος από χέρι. Με dieselακι λίγο λιγότερο.
Για εξήγησέ το λίγο παραπάνω.
Εννοείς ότι τα ηλεκτρικά είναι νέα τεχνολογία οπότε θα απαξιωθούν γρήγορα και τα άλλα βαίνουν προς απόσυρση;

Ή κάτι άλλο που δεν καταλαβαίνω;
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Για εξήγησέ το λίγο παραπάνω.
Εννοείς ότι τα ηλεκτρικά είναι νέα τεχνολογία οπότε θα απαξιωθούν γρήγορα και τα άλλα βαίνουν προς απόσυρση;

Ή κάτι άλλο που δεν καταλαβαίνω;
περίπου αυτό, κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει αγορά αυτοκινήτου σήμερα που θα μπορεί να μεταπωληθεί μετά από 5 χρόνια.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.650
Ναι, εντός του '21 θα πωλείται. ;)


Έρχεται να αντικαταστήσει πρακτικά και ουσιαστικά το Χ5, και κατά τη γνώμη μου πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. ;)
 
Last edited:

gonis

Luger
Μηνύματα
4.205
Reaction score
11.481

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.650
Ο αντικαταστάτης του id3 & X1 είναι πιο ενδιαφέρον για την Ελληνική αγορά, και θα ονομάζεται iX1:

The iX1 won’t be based on the current X1 generation (the F48), but on the all-new model expected to be shown sometime in the latter part of 2021.


Σαφώς με πιο προσιτή τιμή από το iX, αλλά σιγά μην έχει βέβαια και 5G σα το μεγάλο.. :lol:
 

Μηνύματα
2.795
Reaction score
202
Οτιδήποτε αυτοκίνητο και να αγοράσει κάποιος σήμερα είναι χαμένος από χέρι. Με dieselακι λίγο λιγότερο.
Πριν μια ώρα διάβαζα ότι η αουντι θα βγάλει ένα suv νομίζω το sq5 αν δεν κάνω λάθος με 3λιτρο ντίζελ μοτέρ με 340 αλογα και σύστημα 48volt.δηλ αυτό μετά από 5-6χρονια δεν θα το αγοράζει κανένας σαν μεταχειρισμένο; αν είναι ετσι γιατί θα το φτιάξει η αουντι, για να κονομισει τα επόμενα 2-3 χρόνια και μετά δεν μας ξέρει δεν μας είδε; εγώ πιστεύω ότι απλά ειναι λίγο μόδα τα ηλεκτρικά και προσπαθούν ολλα τα εργοστάσια να πουλησουνε πνεύμα σε όλους μας ότι είναι πολύ μπροστά στην τεχνολογία, άρα πουλάνε και καλά αυτοκίνητα.
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Για τις εταιρείες ισχύει αυτό που λέει ο pankrok, προφανώς δεν κυττάνε την ιδιότυπη αγορά τη δική μας που είναι ένα απειροελάχιστα μικρό κομμάτι των πωλήσεων τους για να χαράξουν στρατηγική.
Από την άλλη εγώ είχα κατά νου τόσο τη φάση μετάβασης που βρίσκεται η βιομηχανία όσο και τις δικές μας ιδίατερες συνθήκες, το audi που αναφέρεις χωρίς να το ξέρω εκτιμώ ότι θα έχει λιανική πέριξ των 100Κ.
Σε 5 χρόνια με τα ανταγωνιστικό μοντέλα που θα υπάρχουν τότε στην αγορά, είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε phev (αν υπάρχουν ακόμα τέτοια), και τα κίνητρα και αντικίνητρα για διακράτηση ενός 3λιτρου ντιζελ και για τη μετάβαση στα νέα μοντέλα θα πρέπει να κατέβει στο 1/5 της αρχικής του τιμής ή και παρακάτω για να πουληθεί και αν.
Το ίδιο, και ενδεχομένως χειρότερα, ισχύει για τα ηλεκτρικά του σήμερα. Τα μοντέλα που θα κυκλοφορούν σε 5 χρόνια θα κυττούν τους "προγόνους" τους και θα ντρέπονται.
 

Μηνύματα
2.795
Reaction score
202
Θα κάνω μια ερωτησηση αλλά μην αρχίσει να πέφτει χοντρό δούλεμα έτσι;

Πες ότι εγώ ή ο γείτονας μου που είναι τρελός επιστήμονας καταφέρει να φτιάξει ένα μηχάνημα που να μαζεύει την ενέργεια ενός κεραυνού. Σε ποση ώρα θα φορτίζει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου; θα είναι και τζάμπα.
 

Μηνύματα
14.867
Reaction score
20.410
αφού λύσεις το θέμα της αποθήκευσης ενέργειας κλπ η απάντηση είναι :
ανάλογα με το ρυθμό φόρτισης που θα επιτρέπει η τεχνολογία την εποχή της εφαρμογής.
η ταχυφόρτιση δείχνει ότι σε λιγότερο από 5 χρόνια θα καρφώνουμε 50Kwh στο 10λεπτο.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.650
Το ίδιο, και ενδεχομένως χειρότερα, ισχύει για τα ηλεκτρικά του σήμερα. Τα μοντέλα που θα κυκλοφορούν σε 5 χρόνια θα κυττούν τους "προγόνους" τους και θα ντρέπονται
Πολύ αμφιβάλλω..

Αν δούμε την εξέλιξη στα Τέσλα, που κυκλοφορούν μια δεκαετία, νομίζω πως δε θα δούμε τρομακτικές διαφορές.

Τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν απόδοση της τάξης του 96% και παίζει να πάνε στο 98%. Κολοκύθια.

Οι μπαταρίες ανέβηκαν ήδη ένα σημαντικό σκαλοπάτι ενεργειακής πυκνότητας, και αναμένεται να ανέβουν άλλο ένα 5% το '22 κι άλλο 5% το 24, σιγά τα λάχανα.

Το Τέσλα μοντελ 3 από 75 κιλοβατώρες πήγε 82 με τις νέες μπαταρίες και ανέβηκε 30 χλμ σε αυτονομία γιατί μπήκε και το heat pump με την οχτοβαλβίδα. Σιγά τα λάχανα.

Στην Κίνα κυκλοφορούν δεκάδες νέα μοντέλα σε τιμές για τους κάλους. Οι τιμές στις μπαταρίες έχουν ήδη πέσει, και άντε να πέσουν άλλο ένα 10% σε 2-3 χρόνια, με τα νέα εργοστάσια που θα παράγουν πυρετωδώς μπαταρίες.


Δεν περιμένω σπουδαίες εξελίξεις τουλάχιστον μέχρι το '25, απλώς μια αύξηση στην αυτονομία έως 10% (δηλαδή τα 500χλμ.να γίνουν 550χλμ, σιγά τα λάχανα) και μια πτώση τιμών άλλο ένα 10% (πες όσο είναι η επιδότηση τώρα).

Τα ηλεκτρικά πόλης, με αυτονομία 150 έως 300χλμ, μια χαρά θα κάνουν τη δουλειά τους και δε θα αλλάξει τίποτα σημαντικό.

Τα μεγάλα αυτοκίνητα θα εξακολουθήσουν να είναι ακριβά, όπως ήταν πάντα.

Το μόνο που πραγματικά θα αλλάξει στα επόμενα 2-3 χρόνια, θα είναι όλος ο στόλος όλων των εταιρειών που τώρα βγάζουν μπασταρδεμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σασί που ήδη υπήρχε με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η χιουνται θα παρουσιάσει πλήρη νέα γκάμα ηλεκτρικών σε νέα σασί βελτιστοποιημένα για ηλεκτρικά, ομοίως η BMW, η πόρσε το νέο Μακάν που θα μοιάζει με το μακαν που υπάρχει αλλά δε θα έχει κανένα κοινό στοιχείο πουθενά στο σασί, η αουντί, η VW, τα μίνι Κούπερ, όλοι, θα περάσουν σε νέα σασι για αμιγώς ηλεκτρική σχεδίαση.

Πολύ περισσότερες επιλογές θα έχουμε δηλαδή, στην ουσία όμως, καμία τραγική διαφορά, διότι το 10% κάτω στην τιμή απόκτησης και το 10% στην ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών, δεν αλλάζει πρακτικά τίποτα.

Η τεχνολογία για αύξηση πάνω από 60% της ενεργειακής πυκνότητας είναι μακριά, θα είναι ακριβή, και θα έχει κυρίως χρήση σε αεροπλάνα και τραγικά μεγάλα φορτηγά ή πλοία, που παίζει να αρχίσουν εμφάνιση μετά το '25.
 
Last edited:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.307
Μηνύματα
2.858.044
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top