Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


Μηνύματα
6.876
Reaction score
5.413
Δύο Feyree πήρα και έχω και ρέστα σε αυτά τα λεφτά (535€).

Άψογοι αποδείχτηκαν στη χρήση οι Feyree.
Και στα 240€ άνετα βάζεις έναν και στο εξοχικό χωρίς δεύτερη σκέψη για σούκο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.708
Reaction score
30.615
Επειδή με το ρεύμα δεν παίζεις καθώς μια φορά φτάνει για να γίνει η στραβή, είτε από λάθος υλικά είτε από κακή συναρμολόγηση, εγώ μόνο επώνυμα προϊόντα. Δεν θέλω να κάνω έλεγχο ποιότητας για να "γλιτώσω" λίγα ευρώ. Πόσο μάλλον πάνω σε κάτι που πλήρωσα δεκάδες χιλιάδες ευρώ, πόσο μάλλον και στο σπίτι μου. Και αν τα γλιτώσω, καθώς η στραβή θα στοιχίσει στην καλύτερη 50Χ-100Χ.

Δεν καταλαβαίνω επίσης πως είναι δυνατόν να πληρώνει κάποιος 30-40-50-60-.... χιλιάρικα για ένα όχημα και να λυπάται τα 300€-400€ διαφορά ενός σοβαρού φορτιστή, ή τα χρήματα μίας νέας γραμμής φόρτισης.
 

Μηνύματα
1.260
Reaction score
1.889
Επειδή με το ρεύμα δεν παίζεις καθώς μια φορά φτάνει για να γίνει η στραβή, είτε από λάθος υλικά είτε από κακή συναρμολόγηση, εγώ μόνο επώνυμα προϊόντα. Δεν θέλω να κάνω έλεγχο ποιότητας για να "γλιτώσω" λίγα ευρώ. Πόσο μάλλον πάνω σε κάτι που πλήρωσα δεκάδες χιλιάδες ευρώ, πόσο μάλλον και στο σπίτι μου. Και αν τα γλιτώσω, καθώς η στραβή θα στοιχίσει στην καλύτερη 50Χ-100Χ.

Συμφωνώ μαζί σου με τα παραπάνω
και για αυτό αποφεύγω όπου μπορώ τα κινέζικα :biggrin:

Δεν καταλαβαίνω επίσης πως είναι δυνατόν να πληρώνει κάποιος 30-40-50-60-.... χιλιάρικα για ένα όχημα και να λυπάται τα 300€-400€ διαφορά ενός σοβαρού φορτιστή, ή τα χρήματα μίας νέας γραμμής φόρτισης.
μίλησα για σούκο με δεδομένο την περιστασιακή φόρτιση ελάχιστες φορές σε διάστημα 2 εβδομάδων το χρόνο
για την αποφυγή της φασαρίας νέας γραμμής
καθώς ο κατασκευαστής προβλέπει τη φόρτιση από πρίζα
και επίσης τα περισσότερα αν όχι όλα τα αυτοκίνητα δεν φορτίζουν σε περίπτωση ακόμη και πολύ μικρού προβλήματος στη γραμμή

πχ το δικό μου αρνείται να ξεκινήσει τη φόρτιση από δύο συγκεκριμένες πρίζες οι οποίες όμως δουλεύουν "κανονικά" και από ότι φαίνεται είναι μικρότερος ο κίνδυνος να κουμπώσω σε αυτές τις πρίζες το αυτοκίνητο από ότι την ηλεκτρική ψησταριά ή το αερόθερμο που δουλεύουν μεν αλλά ζεσταίνεται το φις
 

Μηνύματα
6.876
Reaction score
5.413
Επειδή με το ρεύμα δεν παίζεις καθώς μια φορά φτάνει για να γίνει η στραβή, είτε από λάθος υλικά είτε από κακή συναρμολόγηση, εγώ μόνο επώνυμα προϊόντα. Δεν θέλω να κάνω έλεγχο ποιότητας για να "γλιτώσω" λίγα ευρώ. Πόσο μάλλον πάνω σε κάτι που πλήρωσα δεκάδες χιλιάδες ευρώ, πόσο μάλλον και στο σπίτι μου. Και αν τα γλιτώσω, καθώς η στραβή θα στοιχίσει στην καλύτερη 50Χ-100Χ.

Δεν καταλαβαίνω επίσης πως είναι δυνατόν να πληρώνει κάποιος 30-40-50-60-.... χιλιάρικα για ένα όχημα και να λυπάται τα 300€-400€ διαφορά ενός σοβαρού φορτιστή, ή τα χρήματα μίας νέας γραμμής φόρτισης.
Α, κατάλαβα, ψυχολογικό το θέμα.

Μια χαρά σοβαροί φορτιστές είναι οι Feyree. 10 χρόνια με αυτό ασχολείται η εταιρεία με πολύ εξελιγμένα και αξιόπιστα μοντέλα με πολλές χιλιάδες πωλήσεις.

Και τρίτο θα πάρω. Καμία ανησυχία απολύτως.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.708
Reaction score
30.615
Συμφωνώ μαζί σου με τα παραπάνω
και για αυτό αποφεύγω όπου μπορώ τα κινέζικα :biggrin:
Δεν θα είχα πρόβλημα με έναν φορτιστή της BYD για παράδειγμα.

Α, κατάλαβα, ψυχολογικό το θέμα.

Μια χαρά σοβαροί φορτιστές είναι οι Feyree. 10 χρόνια με αυτό ασχολείται η εταιρεία με πολύ εξελιγμένα και αξιόπιστα μοντέλα με πολλές χιλιάδες πωλήσεις.

Και τρίτο θα πάρω. Καμία ανησυχία απολύτως.
Βλέπουμε διαφορετικά το risk assessment.
 



Μηνύματα
16.632
Reaction score
23.614
έχει ανοιγόμενη οροφή!!!!!!
σχεδόν ίδια με του παρόντος μοντέλου!
και 4κίνητο!

το κλειδώνω, εδώ είμαστε λογικά
(1900 κιλά το 4κίνητο , ιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι)
1730730856035.png
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.262
Reaction score
10.832
Κάτσε να δούμε και την τιμή του Παναγιώτη, γιατί αν το δικίνητο με τη μπαταρία των 49kWh και τον κινητήρα των 106kW ξεκινά από 41.000€...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.708
Reaction score
30.615
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.066
Reaction score
137.530
Μεταφέρω αυτούσιο ποστ που βρήκα ενδιαφέρον από το φολγκζβάγκεν γκρουπ:

1000013442.jpg


Περι EVs και αξιοπιστίας.

Οσο λοιπον εμεις ως τοπικοι επιστημονες γραφουμε στα social media ποστ του στυλ "Οταν χαλασι ι μπαταρια και δοσυς 90 χιλιαδες ευρο να δο τη θα το κανις το ιλεκτρικο μιξερ που πηρες".
Η αληθεια βρισκεται καπου στη μεση για τα EVs. Και σιγουρα η μπαταρια θα επρεπε να ειναι το λιγοτερο που θα μας απασχολει.

Το evclinic ειναι ενα συνεργειο που εξειδικευεται στο σερβις των ηλεκτρικων οχηματων και μονο. Βρισκεται στη Κροατια και οι τυποι το εχουν τερματισει σε εξειδικευση (εχει γινει αναφορα σε αυτους απο πχ Bjorn και οχι μονο) δημιουργωντας προσφατα ακομα και R&D εργαστηριο.

Το evclinic δεν χαριζεται στους κατασκευαστες αφου ανα καιρους επισημαινει και βγαζει στη φορα τα απλυτα τους οσο αφορα το αθλιο engineering καποιων απο αυτων. Και βγαζει και λιγο αχτι για το ευρωπαικο λομπι των κατασκευαστων.

Στο βαθρο ειναι οι Ευρωπαιοι κατασκευαστες με τη stellantis (Alfa Romeo, , Citroën, Fiat, Jeep, Lancia, , Opel, Peugeot) που αποτελουν το κατακαθι της ηλεκτροκινησης και λογο του κακιστου σχεδιασμου σε πολλα κομματια του hardware τους, ειναι πρακτικα αδυνατο να πραγματοποιηθει επισκευη.

Stellantis παραδειγμα #1:


Ελαττωματικό OBC και DCDC unit με τετοιο τροπο σχεδιασμενα ωστε να ειναι ολα σε ενα module που απαρτιζεται απο 8 πλακετες κυκλωματων.

Αποτελεσμα: δεν μπορεις να βαλεις χερι για επισκευη και το κοστος του ανταλλακτικου παει στα €2200 με αναμονη 6 μηνων

Stellantis παραδειγμα #2


Citroen DS3 οπου οπως αναφερουν "The vehicle failed in motion due to an unknown fault (no communication with the VCU), and because of the PMSM motor in motion, coil excitation in the inverter burned out the inverter board"

Κοστος αντιπροσωπειας: €12000

Stellantis παραδειγμα #3


Fiat 500e οπου στα 10.000χλμ οπου η αντιπροσωπεια αρνηθηκε να αλλαξει την μπαταρια εντος εγγυσης και απαιτησε €14000 για αλλαγη της μπαταριας.

Εδω ενα ακομα παραδειγμα ενος fiat 500e οπου η αντιπροσωπεια ζητησε €20.000 ενω η λυση δοθηκε απο τους ιδιους με κόστος €1200


Το 500e παρολα αυτα, ειναι το μονο ηλεκτρικο οχηματα απο Stellantis που εχουν να πουν καλα λογια (αφου αποτελει δημιουργημα προ Stellantis) αλλα δυστυχως κουβαλαει τη νοοτροπια stellantis στο κομματι του service και δυσκολευει την οποια επισκευη.

Μετα παμε στη Mercedes που ειναι η μεγαλη τους αγαπη(not):

Εχουν αναφερει οτι στη προσπαθεια της mercedes να αντιγραψει το engineering των drivetrains των tesla, καταφεραν ακριβως το αντιθετο με αποτελεσμα να υπαρχουν αρκετα EQV που να ψοφανε. Λεπτομερειες εδω αναφεροντας ενα ενδιαφερον κομματι οσο αφορα το σχεδιασμο του drivetrain:

Right from the start, it is clear that the engine is underdesigned for the EQV and its mass. After opening the drive unit manufactured by ZF allegedly in Serbia, antifreeze and other fluids immediately leaked from the stator, where it should not be. The rotor was cooled with antifreeze using the method that Tesla used on the first Model S RWD in 2012, and it seems that glycol was released into the stator, where, in addition, due to cracking of the insulation on the windings due to thermal expansion, there was also a short circuit and burning of one part of the winding of one phase.


Η λιστα ειναι μεγαλη και φυσικα υπαρχει και η αντιπερα οχθη με τα θετικα.

Η Tesla οπου το engineering της απεχει παρα πολυ απο ολους και αποτελει σημειο αναφορας. Ειναι πραγματικα αλλο επιπεδο.

Και προσεξτε, η λεπτομερειες εδω ειναι οτι σε βλαβες που προκυπτουν σε πχ model s, model x , model 3 προηγουμενης γενιας κτλ παντα υπαρχει workaround αφου το engineering τους επιτρεπει ευκολη επισκευη.

β) Για το VW eGolf και VW eUP που ηταν πραγματικα δειγμα καλου German Engineering

γ) Για τη Volkwagen και τη νεα φουρνια των EVs δεν εχουν αρνητικο δειγμα αλλα κρατουν σταση αναμονης αναφεροντας ομως θετικα οτι η VW τιμαει σωστα την εγγυηση και δεν βρισκει δικαιολογιες του κωλου (τρανο παραδειγμα το γεγονος οτι αλλαζουν χωρις πολλα πολλα προβληματικα modules σε μπαταριες των IDs).
Επισης δεν ειχαν καμια (!!) αναφορα για προβληματικο drivetrain μεχρι στιγμης οποτε μονο θετικο ειναι αυτο.

δ) για τη BMW που απο οτι καταλαβαινω θεωρουν οτι ειναι το σημειο αναφορας καλου engineering Ευρωπαικου κατασκευαστη

Και τελος εχουν να πουν τα καλυτερα για τους κινεζους απο την μελετη που εχουν κανει στο engineering αυτων.

Υπαρχει και αναφορα προς τους κορεατες οπου ναι μεν αναφερουν αναμικτα σχολια αφου αναφερουν το τρομακτικο κοστος των μπαταριων στα νεα μοντελα (που ξεπερναει τα €40.00), τα προβληματικα Kona και Niro αλλα σε γενικες γραμμες τους αναφερουν ως αξιοπιστους.


Αυτες τις ημερες εβγαλαν ενα οδηγο αγορας στα Αγγλικα για καποιο υποψηφιο αγοραστη που θα σκεφτοταν να κανει τη μεταβαση σε ηλεκτρικο.
Οποιος εχει ορεξη διαβαζει εδω:

3/which-used-ev-to-buy-a-beginners-guide/

1000013444.jpg


1000013443.jpg
 



symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.544
Reaction score
7.984
Τα μπροστινά μου τακάκια μετά από 50.000χλμ:

Screenshot_2024-11-11-15-52-10-120_com.miui.gallery.jpg


(το πάχος είναι ακόμα μεγαλύτερο από αυτό που φαίνεται με το μάτι, γιατί όλη η ρόδα είναι oversized ενώ από τη φωτό νομίζεις ότι είναι το μέγεθος δαγκάνας/δίσκου που έχουμε συνηθίσει όλοι)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.066
Reaction score
137.530
Σα καινούρια, τι να συζητάμε.

Εγώ δε τα κοιτάω καν. Δε χρειάζεται.

Για 3 ζωές αρκεί ένα σετ.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.978
Reaction score
11.422
Έχω μπει 2 3 φορές σε νέο ηλεκτρικό λεωφορείο. Ζαλίστηκα, ενώ πήγα να πέσω μερικές φορές.

Μη δώσεις ηλεκτρικό γκάζι στο βλαχοελληνα.

Τα ίδια και στο τραμ.
 

Μηνύματα
7.493
Reaction score
1.578
Αυτή είναι που έκανε το ρεκόρ στην πίστα του Νάρντο; Για CLA διάβαζα.


89,6 kWh μπαταρία (δεν έχει επιβεβαιωθεί), 3.717 χλμ σε 24 ώρες, με 40 στάσεις των 10 λεπτών για φόρτιση από το 10% στο 55%.

Άρα διένυσε τα 3.717 χλμ σε 24 ώρες μείον 40*10=400 λεπτά = 6,67 ώρες, δηλαδή σε 17,73 ώρες, δηλαδή κινήθηκε με μωτ 210 χαω. Κινούμενη με 210 χαω μωτ, έκαψε το 45% της μπαταρίας (55%-10%) δηλαδή 40,32 kWh. Με αυτές τις 40,32 kWh διένυσε 3.717/40 = 92,925 χλμ, δηλαδή έκαψε 43,39 kWh/100χλμ.

Η μπαταρία κέρδισε 45%, δηλαδή 40,32 kWh σε δέκα λεπτά, δηλαδή μέση ισχύς φόρτισης ήταν 242 kW.

Δεδομένου ότι η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη του κύβου της ταχύτητας, η επίδοση νομίζω ότι είναι εξωπραγματική.

Επίσης σημαίνει ότι κάποιος παλαβός που θα αποφασίσει να πηγαίνει τέρμα το γκάζι από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, θα ξεκινήσει με 100% από Αθήνα, θα διανύσει περίπου 185 χλμ. μέχρι να πέσει στο 10%, όπου και θα σταματήσει για φόρτιση και στη συνέχεια θα κάνει 92 χλμ. μέχρι την επόμενη στάση 10 λεπτών (υπό την προυπόθεση ότι θα βρίσκει σταθμό φόρτισης 250 kW+ κάθε 92 χλμ). Υποθέτωντας ότι μέχρι τις Αφίδνες και μετά τα Μάλγαρα θα είναι αναγκασμένος να πηγαίνει σαν άνθρωπος και όχι σαν τρελός, ίσως βγάλει τη διαδρομή με 3 φορτίσεις (185+3*92=461), οπότε θα έχει κάνει συνολικά 461/210 = 132 λεπτά + 30 για τις στάσεις = 162 λεπτά ή 2 ώρες και 42 λεπτά από Αφίδνες μέχρι Μάλγαρα.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.736
Μηνύματα
2.950.375
Members
38.232
Νεότερο μέλος
aradis
Top