Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Όσον αφορά τα δήθεν ταχαμου τεστ αυτονομίας σε κρύα, στους 5 και στους -5 βαθμούς κελσίου και όλα αυτά τα φανταστικά κι υπέροχα που θα βρείτε στο ίντερνετ, είναι όλα άχρηστα, ανόητα, χαμένος χρόνος.


Η ονομαστική αυτονομία (κατά WLTP) όλων των EV, έχει μια μικρή αξία, κυρίως για συγκρίσεις μεταξύ αυτοκινήτων, όπως ακριβώς και η ονομαστική κατανάλωση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.

Πρακτικά, άχρηστο νούμερο, απλώς ενδεικτικό και βάση για συγκρίσεις.

Βεβαίως, αυτό το ενδεικτικό νούμερο της WLTP, είναι σε ιδανικές συνθήκες για τα EV (όπως αντίστοιχα σε ιδανικές συνθήκες βγάζουν ονομαστική κατανάλωση για τα ice), και όσον αφορά την θερμοκρασία, είναι κει στους 20 βαθμούς, που χαίρεται κάθε EV να κινείται.
Στους 20 βαθμούς κελσίου κρατάει την θερμοκρασία των μπαταριών το EV, άρα αν αυτή είναι η θερμοκρασία περιβάλλοντος, δε θα χάνει ενέργεια για αυτή τη δουλειά.

Οι κατασκευαστές κυκλοφορούν σχεδιαγράμματα της WLTP σε διαφορετικές θερμοκρασίες, και να, όπως έχω ξαναδειξει του iD.3 το σχεδιάγραμμα:


french heatpump~2.png


Που έχει
WLTP 420 στους 20 °C
WLTP 290 στους 0 °C
WLTP 250 στους -7 °C
WLTP 230 στους -10 °C, ξερωγω σχεδόν 50% κάτω του ονομαστικού WLTP απ'τους 20 βαθμούς κελσίου.

Και λίγο καλύτερα νούμερα με αντλία θερμότητας, που είναι "προαιρετική".

Τίποτα από τα ανωτέρω δεν είναι δεδομένο ότι θα δεις στην πράξη. Όχι γιατί δεν είναι ακριβή αυτά τα στοιχεία, ίσα ίσα είναι ακριβέστατα.
Γιατί δεν θα έχεις στην τυχαία διαδρομή σου, τις ίδιες συνθήκες με το τεστ του WLTP.

Ούτε καν την ίδια πίεση στα ελαστικά δε θα έχεις. 😜😂🤪

Δεν είναι φανταστικά σενάρια αυτά τα νούμερα, και μέσα στην πόλη τα ξεπερνάει πανευκολα το iD.3 ενώ εκτός πόλης σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, δεν υπάρχει ούτε 1 στο εκατομμύριο να τα πιάσει.

Βέβαια όλα είναι στο πόδι του οδηγού.

Όπως μπορείς να πάρεις ένα ντιζελακι 1,800 κυβικά και να βγάλεις μέση κατανάλωση 3 πηγαίνοντας πιο χαλαρά κι από τον ύπνο, και να κάνεις με ένα γέμισμα έως 1300 χιλιόμετρα, και με το ίδιο αυτοκίνητο, μπαίνεις σε μια πίστα και το σκίζεις και βγάζει 38 μέση κατανάλωση και συνολική αυτονομία 140 χιλιόμετρα ξερωγω πόσα, ενδεικτικά τα λέω.

Άρα, πάμε στα EV. Πόση αυτονομία έχει; Με ρωτάει κάποιος στο δρόμο. Όση θέλω, του απαντάω.
Τα υπόλοιπα είναι πραγματικά άχρηστα.

Τώρα στα κρύα, ως γνωστόν, θέλουμε ζεστή την καμπίνα. Πόσο ζεστή; Άλλος στους 19° θέλει την καμπίνα με εξωτερική θερμοκρασία -5°C, κι άλλος το θέλει φούρνο, στους 27-28°C.
Κι ανοιχτά παράθυρα ο δεύτερος.

Ε άντε πείτε μου σεις τώρα τι κατανάλωση θα έχουν αυτοί οι δύο.
Κοινή λογική..


Τέλος πάντων, η όλη κουβέντα περί κατανάλωσης είναι εντελώς θεωρία άνευ πρακτικής αξίας, και ο καθένας μπορεί να βγάζει εντελώς διαφορετικά νούμερα αυτονομίας από τον οποιονδήποτε άλλο, αναλόγως πως θέλει να το πάει, πόσο να ξεπερνάει τα όρια ταχύτητας ή αν θα πηγαίνει και πιο αργά, και βεβαίως τι χρήση θα κάνει στον κλιματισμό.

Τα υπόλοιπα, που αφορούν το ίδιο το αυτοκίνητο, είναι απλές προδιαγραφές που έχουν σημαντική αξία πχ βάρος και αεροδυναμικό συντελεστή, πόσο μεγάλη πρόσθια επιφάνεια έχει, πόσο μεγάλες ζάντες και φαρδιά ελαστικά φοράει, και αν είναι ΑΑΑ δεξερωγωτι στην αντίσταση κύλισης.

Οι σοβαρές αντλίες θερμότητας κερδίζουν πόντους, και η έξυπνη διαχείριση θερμότητας επίσης.

Κοινή λογική..

Αφήστε στην άκρη τα τεστ αυτονομίας, μη τα κοιτάζετε καν.
Σιγά μη φορέσετε τα ίδια ελαστικά με αυτό στα τεστ, να έχετε ίδια ζάντα, να πατάτε ίδιο γκάζι με αυτόν που έκανε το τεστ και να έχετε τον κλιματισμό στο ίδιο σημείο, ο δρόμος να είναι ίδιας επιφάνειας, και να φυσάει το ίδιο, κι άμα έχει ανηφόρα; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα δεν υπάρχει τρόπος να είναι χρήσιμο κανένα τεστ κανενός.

Εγώ δε μπορώ με τίποτα να βγάλω κατανάλωση κάτω από 5 λίτρα στο υβριδικό γιαρις, η γυναίκα μου βγάζει χαλαρά 4,4 και στο δίκτυο κάποιοι σκίζουν τα ρούχα τους ότι καίει 3,5 ενώ στις προδιαγραφές λέει 3. Αχταρμας. Κανένα νόημα, καμία ουσία.

Πάμε στα EV, ένα συνοπτικό συμπέρασμα:

Η εμπειρία και τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδιαγράμματος WLTP, μας λένε πως κάτω από τους 5°C όλα τα EV θα βγάζουν χονδρικά 25% μικρότερη απόσταση από όση βγάζουν στους 20 βαθμούς κελσίου. Αλλά προσέξτε, οι λεπτομέρειες μετράνε. Τι ελαστικά έχεις; Είχες ωραία χαμηλής αντίστασης κύλισης ελαστικά το καλοκαίρι και έβαλες χειμωνιάτικα μέτριας ή κακής αντίστασης κύλισης τώρα που πας στα βουνά στα χιόνια; Ε, χαιρέτα καμια 50-αρια χιλιόμετρα ακόμα, όπως προβλέπεται. Θες τίγκα ζέστη μέσα στην καμπίνα; Χαιρέτα άλλα 50. Κι ο θεός βοηθός. 😜😂🤪
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.012
Η φόρτιση στο σπίτι είναι πολύ φτηνότερη, όσο χρεώνει ο πάροχος την kWh, και κυρίως σε νυχτερινό. Βράδυ φορτίζουμε. Δεν έχω φορτίσει ποτέ εκτός σπιτιού, μόνο στο cosmos δωρεάν
Μπορείς Δημήτρη σε παρακαλώ να μου πείς τι σου στοιχίζει τώρα το ev στον λογαριασμό του ρεύματος σου , είτε ανά μήνα είτε ανά δίμηνο ?
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.962
Reaction score
6.687
Μπορείς Δημήτρη σε παρακαλώ να μου πείς τι σου στοιχίζει τώρα το ev στον λογαριασμό του ρεύματος σου , είτε ανά μήνα είτε ανά δίμηνο ?
Τι νόημα έχει να σου πει πόσο του έρχεται στον λογαριασμό; Εξαρτάται από τα χλμ που κάνει, προφανώς.

Το νυχτερινό ρεύμα για όσους έχουν ακόμα πρόγραμμα ΔΕΗ με σταθερή χρέωση με τον παλιό τιμοκατάλογο, κοστίζει 7-8 cents ανά kWh. Με όλα μέσα εγώ θα σου πω 15, αν και είναι λιγότερο (το νυχτερινό δεν έχει μεγάλες ρυθμιζόμενες).

Οπότε ακόμα και αν η μέση κατανάλωσή του είναι 20 κιλοβατώρες (με τις απώλειες μέσα, αν και πάλι δύσκολο) μιλάμε για 3€/100χλμ. Ξαναλέω, στην πράξη μάλλον λιγότερο.

Χωρίς να βάζουμε μέσα τις δωρεάν φορτίσεις.
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.012
Εναν μέσο όρο θέλω. Ας κάνει και 500χλ το μήνα.
Πόσο αλλάζει ο λογαριασμός του λόγω του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Οσο για το νυκτερινό , νομίζω ότι έχουν οι περισσότεροι .
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.418
Reaction score
27.708
Για όσους δεν έχουν σταθερό στη ΔΕΗ η χρέωση αλλάζει ανάλογα την κατανάλωση. Άλλη τιμή έχει μέχρι 500kwh, άλλη 501kwh-1000kwh, άλλη +1001kwh και άλλη αν κατάφερες να κάνεις 15% οικονομία, που είναι πρακτικά αδύνατο αν πήρες φέτος EV.
Οπότε το πόσο κοστίζει στον καθένα το ηλεκτρικό είναι άνευ σημασίας και δεν αποτελεί καν reference.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.962
Reaction score
6.687
Εναν μέσο όρο θέλω. Ας κάνει και 500χλ το μήνα.
Πόσο αλλάζει ο λογαριασμός του λόγω του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Αν κάνει 500χλμ/μήνα, αυτά θα του κοστίζουν 10-15€.

Αλλά όπως είπε και ο @alexis το πόσο πληρώνει ο καθένας αυτή τη στιγμή για το ρεύμα μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό.

(Να, εγώ ας πούμε δεν πληρώνω τίποτα 🤩)
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.012
Λοιπόν , ξαναλέω ότι η χρεώσεις της ΔΕΗ έχουν κάποιες επιδοτήσεις . Του Κούλη του Μούλη του Ρούλη.
Αμα κοπούν οι επιδοτήσεις , θέλω να δω πόσο θα το σκέφτεται ο καθένας να φορτίζει σπίτι του.
(Να, εγώ ας πούμε δεν πληρώνω τίποτα 🤩)
Ναι εσύ έχεις net metering.
Ο Δημήτρης δεν έχει. Για όσους δεν έχουν ρωτάω.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.447
Έχω υπολογίσει πλούσια-πλούσια για εμάς που θερμαίνουμε μεγάλο σπίτι κατά 70% με ρεύμα και φορτίζουμε 9 kWh σχεδόν κάθε βράδυ, με αύξηση kWh προφανώς απο πέρσι που δεν είχαμε, οτι κοστίζει περίπου 0,30€ η μία απο τον περασμένο μήνα που έληξε το φθηνό των 0,10-0,07.
Οι 2 πρώτοι λογαριασμοί είναι περίπου διπλοί απο τους περσινούς. :(

Κοστίζει τώρα περίπου 6-7€ ανα 100km, είναι δηλαδή ακόμη κάτω απ' τα μισά απο αντίστοιχο βενζίνης και σημαντικά χαμηλότερα απο ντήζελ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.418
Reaction score
27.708
Αμα κοπούν οι επιδοτήσεις , θέλω να δω πόσο θα το σκέφτεται ο καθένας να φορτίζει σπίτι του.
Και να κοπούν πάλι σπίτι του θα φορτίζει, όχι έξω. Πάλι με νυχτερινό. Δεν αλλάζει κάτι. Για να έρθει μια η άλλη με τους ταχυφορτιστές, που θα του χαλάσουν και την μπαταρία, εν καιρό, θα πρέπει να έρθει η οικιακή τιμή kWh στα 0.50€. Τότε, το πρόβλημα δεν θα είναι μόνο η φόρτιση αλλά η οικιακή κατανάλωση στο σύνολο της.
Γενικά πιστεύω πως η επιδότηση θα καταργηθεί όταν κλειδώσει τιμή στα 0.17€ - 0.20€ χωρίς την επιδότηση. Μέχρι τότε κάτι θα υπάρχει. Το 0.10€ μπορούμε να το ξεχάσουμε, πάνε αυτά, τέλος. Σε κάθε περίπτωση για να πούμε πως το ηλεκτρικό με το θερμικό είναι στα ίδια επίπεδα κόστους χρήσης καυσίμου θα πρέπει να φορτίζουμε σε μόνιμη βάση με 0.50€ - 0.55€/kWh. Οτιδήποτε κάτω από αυτό είναι φθηνότερο.

Για αυτό, ξαναλέω. Βάλτε net metering. Αν δεν μπορείτε λόγο χώρου ή κορεσμού και έχετε χρήματα ή αν είστε σε ενοίκιο βρείτε ενεργειακή κοινότητα στην περιφέρεια κατοικία σας με ελεύθερο χώρο σε πάρκο και μπείτε χωρίς δεύτερη σκέψη. Θα αλλάξουν πολλά τα επόμενα χρόνια.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.247
Reaction score
78.937
@JOHN MARKOU θα μπορούσα αν θελεις να δω διαφορές στην κατανάλωση KWh από πέρσι, αλλά ειναι τόσο πολλοί οι παράγοντες που δεν βγαίνει εύκολα συμπέρασμα. Πχ αν μαγειρέψαμε λιγότερο στο σπίτι εναν μήνα επειδή έτυχε να τρώμε πολύ έξω, μπερδεύεται το αποτέλεσμα. Και μετα θα πρέπει να δούμε μεγάλα χρονικά διαστήματα για να εξομαλυνθούν αυτά.
Ενας επιπλέον παράγοντας που δεν αναφέρθηκε, είναι πόσα χιλιόμετρα κάνει το ηλεκτρικό και πόσα το θερμικό, σε σχέση με πέρσι που ηταν δυο θερμικά. Όσο αυξάνει η αναλογία προς το EV, θα αυξάνεται η κατανάλωση ρεύματος, αλλά θα βγαίνει κέρδος. Εχω το πολυ φτηνό τιμολόγιο με 0,07 το νυχτερινό, για ακόμα ενα έτος, οπότε μιλάμε για ψιλά.
Αν ήξερα πως να ψάξω για κοινότητες που λέει o @alexis θα το σκεφτόμουν, αν και δεν θέλω οικονομικές σχέσεις με άλλους.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.157
Reaction score
93.275
Πόσο θα στοιχίζει να έχεις και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον λογαριασμό του ρεύματος?
Ας πούμε ότι κάνει 1.000 km τον μήνα. Με "βαρύ" πόδι έχει κατανάλωση 20 kWh/100 km, άρα 200 kWh τον μήνα.
Επί 0,20€ σημερινή χρέωση, σημαίνει 40 € στα 1.000 km. 20 € με νυχτερινό

Βάλε τώρα μια κατανάλωση ενός πχ υβριδικού Yiaris με καταλάλωση 3 lt/100 km (μόνο στα όνειρα...), άρα 30 λίτρα. Επί 1,8 €, άρα 54 € στα 10.000. Γελάμε, αλλά λέμε τώρα... Αν βάλεις μια κατανάλωση 8 lt/100 km δεν θες να υπολογίσεις.

Μιλάμε για 1,5έως 2,5+ φορές μεγαλύτερο κόστος , επιεικώς.
 

Μηνύματα
1.049
Reaction score
1.552
για να πλησιάσει η κατανάλωση βενζινοκίνητου και ηλεκτρικού - μέσα στην πόλη , και με φόρτιση στο σπίτι -
θα πρέπει να έχει η βενζίνη να έχει 1.5 € το λίτρο και η KWh 0.5 €,
πράγμα δύσκολο να συμβεί γιατί αν πέσει τόσο η βενζίνη, δεν θα ακριβύνει τόσο το ρεύμα, για να μην πω θα πέσει και αυτό

τα παραπάνω
αν δεχθούμε ότι το βενζινοκίνητο θα κάνει 5 lt / 100 km, δύσκολο αν όχι αδύνατο μέσα στην κίνηση
και το ηλεκτρικό 15 KWh / 100 km , ευκολάκι αν δεν πλακώνεσαι σε κάθε φανάρι
 

Μηνύματα
1.485
Reaction score
1.750
Δεν θα πρέπει όμως να έχει αποταμιευθεί ένα ποσό ανάλογο του κόστους αντικατάστασης μπαταρίας μέχρι εκείνη την στιγμή που θα βγει off ;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.418
Reaction score
27.708
Δεν θα πρέπει όμως να έχει αποταμιευθεί ένα ποσό ανάλογο του κόστους αντικατάστασης μπαταρίας μέχρι εκείνη την στιγμή που θα βγει off ;
Όχι. Μέχρι να βγεί off η μπαταρία θα έχεις αλλάξει όχημα. Ή, αν το κρατήσεις καμιά εικοσαετία και κάνεις και 20.000χλμ - 25.000χλμ το χρόνο, αν βγεί off με τα χρήματα από την εξοικονόμηση χρημάτων από τα καύσιμα θα βάλεις άλλη και θα έχεις και ρέστα, πολλά.
 
Last edited:

Μηνύματα
387
Reaction score
237
Δηλαδή, υπάρχει ιδιώτης, που πέρνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για την μειωση του κοστους μετακίνησης στην διάρκεια του χρόνου, αλλα δέχεται να προπληρώσει ένα σεβαστό υπερβάλλον ποσό, εξαρχής, στην αγορά του;
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.157
Reaction score
93.275
Δηλαδή, υπάρχει ιδιώτης, που πέρνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για την μειωση του κοστους μετακίνησης στην διάρκεια του χρόνου, αλλα δέχεται να προπληρώσει ένα σεβαστό υπερβάλλον ποσό, εξαρχής, στην αγορά του;
Αν έχεις τα χρήματα, αφού θα γίνει η μετάβαση έτσι κι αλλιώς, εκμεταλλεύεσαι τα οφέλη της επιδότησης τώρα, συν την μειωμένη κατανάλωση.

Αυτό με την βασική προϋπόθεση της δυνατότητας φόρτισης στο σπίτι σε συνάρτηση με την αποδοχή της μειωμένης αυτονομίας.

Δεν είναι όλα ρόδινα, κάθε άλλο.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.447
Δηλαδή, υπάρχει ιδιώτης, που πέρνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για την μειωση του κοστους μετακίνησης στην διάρκεια του χρόνου, αλλα δέχεται να προπληρώσει ένα σεβαστό υπερβάλλον ποσό, εξαρχής, στην αγορά του;
Πόσο είναι το υπερβάλλον ποσό; Σίγουρα συγκρίνεις με αντίστοιχα;

Όποιος αγοράζει σήμερα διαλέγει αυτό που τον βολεύει ή/και αυτό που έχει απαλλαγή ή μείωση ΕΤΤ, λαμβάνοντας υπ' όψη και την πιθανή οικονομία απο τη χρήση, την συντήρηση και την απαλλαγή απο τέλη.

Γι' αυτό αγόραζαν όλοι ακριβότερα ντήζελ τα τελευταία χρόνια, παρά τους γνωστούς κινδύνους απο ζημιές.
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.583
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top