Ηλεκτρικά οχήματα

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
41.414
Reaction score
91.452
Με τις υποδομές φόρτισης παίζει το ανέκδοτο με την κότα και το αυγό σε παγκόσμια κλίμακα.

Δε βάζουν ακριβούς ταχυφορτιστές γιατί δεν κυκλοφορούν αρκετά ev ώστε να αποσβέσουν την εγκατάσταση, και δεν αγοράζει ο κόσμος ev γιατί δεν υπάρχουν άφθονοι ταχυφορτιστες παντού. :lol:

Παράπονα για έλλειψη υποδομών φόρτισης υπάρχουν σε όλον τον πλανήτη, με μόνη εξαίρεση λίγες περιοχές και κυρίως για Τεσλα, που έχουν αρκετά καλό δίκτυο σε μερικές χώρες.

Όμως : Το ψυχολογικό του κόσμου, δε παλεύεται. Ακόμα και για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη Αθήνα, θα ήθελαν όλοι 20 ενδιάμεσους σταθμούς ταχυφορτιστων για να είναι ικανοποιημένοι.
Μιλάμε για 500 χλμ, που τα τυπικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θέλουν 1 ενδιάμεση στάση, ή αντε 2 τα μικρότερης μπαταρίας. Τες πα, με 3 ενδιάμεσα σημεία φόρτισης, ανά 150χλμ, καλύπτεται κάθε πραγματική απαίτηση. Οοοοοοοοχι φίλος, 3 δεν είναι τίποτα, 33 να υπάρχουν, αν δεν υπάρχουν 20 εγώ δε νιώθω σιγουριά. 20, ανά 15χλμ, μη τυχόν "μείνεις" στο δρόμο. :lol:

ΥΓ.
Αυτή είναι η σημερινή κατάσταση, μεταξύ Θεσσαλονίκης Αθήνας :
(4 ταχυφορτιστες 50kW, ο ένας με παράκαμψη, κι άφθονοι 22kW)

Screenshot_20210602_144055_com.xatori.Plugshare.jpg


Σχεδόν καθημερινά διαβάζω στα νέα ότι εγκατασταθηκαν νέοι φορτιστές, προχωράνε τα έργα της ΔΕΗ και των υπολοίπων, μέχρι τέλους του έτους θα έχουν μπει αρκετές δεκάδες χιλιάδες φορτιστές επιπρόσθετα από όσους βλέπουμε ήδη, οι οποίοι μια χαρά αρκούν για Θεσσαλονίκη Αθήνα, απλώς είναι έως 50 kW και όχι 100-ρηδες ή ακόμα μεγαλύτεροι. Αυτά.


ΥΓ2. Στο 2ο πόδι της Χαλκιδικής, ακόμα δεν έχει κανέναν. Ιδού πεδίον δόξης λαμπρό για επενδύσεις.
Οι επενδύσεις ήδη τρέχουν, καλπαζουν. Αυτοί θα είναι τα βενζινάδικα του μέλλοντος. :)
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
1.109
Reaction score
2.516
επιπρόσθετα από όσους βλέπουμε ήδη, οι οποίοι μια χαρά αρκούν για Θεσσαλονίκη Αθήνα, απλώς είναι 50 kW και όχι 100-ρηδες ή ακόμα μεγαλύτεροι.
Καλά, μην υπερβάλλουμε κιόλας

Υπάρχουν αυτή τη στιγμή 2 "ταχυφορτιστές" πάνω στην Εθνική, ένας στην Αταλάντη και ένας στη Σκοτίνα. Αυτοί μεταξύ τους απέχουν 273χλμ. Σε Εθνική δεν τα βγάζουν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτή την απόσταση. Και αυτά που τη βγάζουν, το κάνουν με άγχος ή πολύ χαμηλή ταχύτητα.

Εκτός αν θεωρείς ΟΚ να κάνεις παράκαμψη μέσω Βόλου για να φορτίσεις ενδιάμεσα, αλλά αυτό δεν το λες και "μια χαρά".

Δεν λέω ότι χρειάζονται 55 φορτιστές σε μια τέτοια διαδρομή, αλλά σίγουρα χρειάζονται πάνω από 2 και ιδανικά πολύ πιο γρήγοροι.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.111
Reaction score
9.141
Σήμερα είδα στον Βασιλόπουλο στον Βόλο (2ας Νοεμβρίου) να έχουν κλείσει 4 θέσεις στάθμευσης για να βάλουν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αμφιβάλλω αν υπάρχουν 4 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον Βόλο (εγώ έχω δει 3 συνολικά).
Λάρισα μπορεί και 10 θέσεις στον έναν και 5 στον άλλο που πήγα. Τις πρώτες μέρες δεν πάρκαρε κανένας, τώρα κανονικά όλοι.
Πράκτικερ - Λερόυ βάλανε από λίγους
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
41.414
Reaction score
91.452
Υπολόγισα και 2 ακόμα στην έξοδο Θεσσαλονίκης και στην είσοδο Αθήνας.

Εντάξει, είναι σε παρακάμψεις κάποιοι.

Ωστόσο τα 273χλμ θεωρώ ότι τα βγάζουν όλα όσα έχουν μπαταρία τουλάχιστον 55kWh.

Τα γνωστά kona & NIRO με 65, ανέτως, όπως και id3-id4, Σκόντα κλπ. με 58 ή 77 μπαταρία. Φυσικα τα Τεσλα. Χαλαρά.
 

Gojakla

Αρχαιολάγνος πιουριτανίστας
Μηνύματα
5.247
Reaction score
7.479
Σε όλα αυτά που συζητάτε και μετράτε, κάνετε το assumption (ή δεν το κάνετε και καθόλου) ότι οι φορτιστές που θα συναντήσετε θα είναι απολύτως λειτουργικοί.

ΣΦΑΛΜΑ.
Γι' αυτό και πρέπει να υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και σχετικά πυκνά.
 

gid

Μηνύματα
4.629
Reaction score
5.346
Υπάρχει μια ακόμη ξεχειλωμένη παραδοχή: ότι όχι μόνο θα υπάρχουν φορτιστές εκεί που τους βολεύει, αλλά θα είναι και ελεύθεροι

Πρέπει να πάνε εκεί οι ράδιο αρβύλα, να γράφουν με την κάμερα τους ηλεκτρικάκηδες όταν θα έρχονται με την ψυχή στο στόμα στο φορτιστή της εθνικής και θα βλέπουν μια σειρά αναμονής άλλων δύο αμαξιών ανά θέση φόρτισης....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
41.414
Reaction score
91.452
Αγαπάμε ράδιο αρβυλα, του χρόνου πάλι..

πρέπει να υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και σχετικά πυκνά.
Δυστυχώς, όχι. :gotcha:

Αυτό που πρέπει να υπάρξει, είναι 3 (4 το πολύ) ενδιάμεσοι σταθμοί φόρτισης, ανά ~150χλμ, που να διαθέτουν ο καθένας τουλάχιστον 10 σούπερ γρήγορους φορτιστές, κι όταν λέω σούπερ γρήγορους εννοώ 200 kW και πάνω.

Τότε και μόνον τότε θα είμαστε οκ. 8-)

Δυστυχώς όμως, αυτό αργεί πολύ.
Ίσως σε 5 χρόνια.

Προς ώρας, δεν υπάρχει ούτε ένας σε όλη την Ελλάδα 100-αρης φορτιστής.

Είμαστε πολύ πίσω, η κατάσταση είναι χάλια. Άθλια.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
6.897
Reaction score
16.028
Τι 2030 και μάντολες. 😅
Το 30% του στόλου μέχρι το 2030 είναι ας πούμε εφικτό.
Ούτε το 2040 τέτοια όνειρα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
41.414
Reaction score
91.452
Να εξηγούμαι:

Ο 22-ρης "ταχυφορτιστής" στο δρόμο, είναι ανέκδοτο.
Θες 2-3 ώρες στάση. Μλκα δε γίνονται αυτά.

Ο 50-ρης φορτιστής στο δρόμο είναι ένα υποφερτό (για αρχή) δράμα.
Χρειάζεται 1 ώρα στάση για φόρτιση.
Καταντάει αστείο.

Ο 100-ρης φορτιστής είναι μια καλή αρχή, μια βάση για ταξίδι.
Μισή ωρίτσα στάση, κι έφυγες.
Κάτι γίνεται.

Από 150-αρη και πάνω, έχεις σοβαρές υποδομές για ταξίδια με ηλεκτρικά ΙΧ αυτοκίνητα.

Στα φορτηγά το ποίημα είναι ακόμα χειρότερο.

Ήδη η Τεσλα εγκαθιστά φορτιστές 1 MW και τα φορτηγά θα χρειάζονται μεγαβάτ όλα ανεξαιρέτως. Ανά 150-200χλμ θα χρειάζεται να υπάρχει στάση φόρτισης με πολλαπλές θέσεις μεγαβάτ για φορτηγά.

Τα υπόλοιπα που λέγονται, είναι για να περνάει η ώρα μας.

Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για σοβαρές υποδομές, αλλά δυστυχώς, όπως σε όλο τον κόσμο, πρώτα θα γεμίσει με ηλεκτρικά ΙΧ και μετά θα γίνουν οι σοβαρές υποδομές υπερταχείας φόρτισης, ώστε να αποδίδουν κέρδος στους επενδυτές από την πρώτη ώρα της εγκατάστασης. Διότι, όπως φαντάζεστε ήδη, είναι πολύ ακριβοί.

Φακτς οφ "προσφορά και ζητηση".
 

gid

Μηνύματα
4.629
Reaction score
5.346
Τα ηλεκτρικά αρχικά θα αποτελέσουν την ιδανική λύση για όσους κινούνται εντός αστικού ιστού. Εκεί δηλαδή όπου τα ηλεκτρικά βελτιώνουν μέσω της ανάκτησης ενέργειας την ενεργειακή τους απόδοση, σε αντιπαραβολή με τα συμβατικά που την χειροτερεύουν. Εκεί όπου τα συμβατικά ταλαιπωρούνται και φθείρονται πριν την ώρα τους. Εκεί όπου οι φορτιστές θα είναι αρκετοί. Εκεί όπου τα ηλεκτρικά θα είναι ευλογία, και για τους ιδιοκτήτες, και για τον αέρα που αναπνέουμε, και για τον πολύ χαμηλό θόρυβο.

Στις υπεραστικές διαδρομές ισχύει το αντίστροφο ως προς χλμ. ανά φόρτιση (και χλμ ανά λίτρο), και ως προς επάρκεια φορτιστών, οπότε εκεί θα είναι σαφώς πιο προβληματική η επιλογή τους. Αλλά στις πόλεις είναι που πάσχουμε ως προς ρύπανση και θόρυβο και ετήσιο κόστος καυσίμου και ετήσιο κόστος συντήρησης, οπότε τα πράγματα μας έρχονται, τελικά, βολικά.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
1.109
Reaction score
2.516
Τι 2030 και μάντολες. 😅
Το 30% του στόλου μέχρι το 2030 είναι ας πούμε εφικτό.
Ούτε το 2040 τέτοια όνειρα.
Όταν μιλάμε για ορίζοντα 10ετίας (2030) εννοούμε να σταματήσει η πώληση νέων συμβατικών αυτοκινήτων. Όχι να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους. Θα γίνει και αυτό, αλλά πολύ αργότερα, εφόσον έως και το 2029 (ας πούμε) θα μπορείς να αγοράσεις ένα καινούργιο ICE. Δεν γίνεται να το αγοράσεις το 2029 και να απαγορευτεί η κυκλοφορία του το 2032.

Νωρίτερα μόνο σε "τοπικό" επίπεδο μπορεί να υπάρξουν απαγορεύσεις κυκλοφορίας (π.χ. δακτύλιος). Αλλά κι αυτό φυσικά θα έχει πολλές εξαιρέσεις.

Γι'αυτό κατά τη γνώμη μου η δεκαετία που λέμε δεν είναι πολύ "κοντά" όπως υποστηρίζουν κάποιοι, αλλά πολύ "μακριά". Εφόσον θα χρειαστούν άλλα 10 χρόνια (στην Ελλάδα παραπάνω) για να "καθαρίσει" το τοπίο.
 

Μηνύματα
10.413
Reaction score
11.903
εγώ θα βάλω ev kit .
βλέπω ήδη κινείται η μπίζνα και βγαίνουν καλές και δυνατές λύσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
41.414
Reaction score
91.452
Ορίστε, απο 28 χιλιάρικα.


Ομοίως οικονομικά θα βγει το kona, με 39-αρα μπαταρία.



Σήμερα τα νέα στην Αστυπάλαια :

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
41.414
Reaction score
91.452
Ορίστε η αουντι.
6 θέσεις από 300kw έκαστη, σε έτοιμο μεταφερομενο κοντεινερ :


Τέτοιες λύσεις θέλουμε.
 

Μηνύματα
604
Reaction score
546
Είμαι 50 χρόνων.
Θεωρητικά μου ‘αναλογεί’ ακόμα 1 αυτοκίνητο. Ε, μαντέψτε.. αυτό ΔΕΝ θα είναι ηλεκτρικό όσα ‘όμορφα γλυκά και ανέφικτα’ περί οικολογικού αποτυπώματος λέτε μερικοί ..
Και ο λόγος πρώτον και κύριον είναι πρακτικός! Δεν μπορώ ρε φίλε να το γεμίσω όπου και όποτε και όπως θέλω!
ΔΕΝ έχω -δυστυχως- πυλωτή, ΔΕΝ έχω ίδιοκτητο γκαράζ και στο πυκνό οικ ιστό όπου μένω ΔΕΝ υπάρχουν και Πάρκιν (που να έχουν και τις υποδομές!..το πιο εύκολο δηλ από αυτά)
Τι να κάνουμε ρε παιδιά; Μιλάμε για το ΕΦΙΚΤΟ. Περπατήστε τώρα για 3λ στις γειτονιές όπου μένετε και δείτε όλα αυτά τς αυτοκίνητα γύρο σας….Τι φαντάζεστε; Καλώδια και παροχές να κρέμονται από τα μπαλκόνια; 😁
Μπορεί στη Σκανδιναβία ο κόσμος να έχει και Πάρκιν και υποδομές αλλά εδώ στις πόλεις και στα αστικά κέντρα μέσα θα έχουμε ΠΟΛΥ δρόμο ακόμα.
Γιαυτο μιλάω και ‘χαμογελάω’ με όλους αυτούς. Κατι πρακτικό για να δούμε και πως δουλεύει η τεχνολογία στη πράξη και στην καθημερινότητα θα είναι να γίνουν πρώτα τα ΜΜΜ (λεωφορεια , τάξι) ηλεκτρικά στις πόλεις και εκεί θα δούμε τα συν & τα πλην και την απόδοση.
Και σε οτι με να αφορά όσο μπορώ και με πέρνει ΔΕΝ θα χρυσοπληρώσω ‘τώρα’ μια τεχνολογία που ΘΑ είναι ΠΡΑΚΤΙΚΑ έτοιμη πολύ πολύ αργότερα.
Πολύ καλά κάνουμε που ξεκινάμε την συζήτηση για να έχουμε έναν οδικό χαρτί αλλά είναι κάρι που θα μας απασχολήσει πρακτικα 29χρονια μετά .
Και μακάρι να δοθούν και κίνητρα ώστε να γίνουν ξανά εργοστάσια και στην χώρα μας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
41.414
Reaction score
91.452

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
6.897
Reaction score
16.028
Όταν μιλάμε για ορίζοντα 10ετίας (2030) εννοούμε να σταματήσει η πώληση νέων συμβατικών αυτοκινήτων. Όχι να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους. Θα γίνει και αυτό, αλλά πολύ αργότερα, εφόσον έως και το 2029 (ας πούμε) θα μπορείς να αγοράσεις ένα καινούργιο ICE. Δεν γίνεται να το αγοράσεις το 2029 και να απαγορευτεί η κυκλοφορία του το 2032.

Νωρίτερα μόνο σε "τοπικό" επίπεδο μπορεί να υπάρξουν απαγορεύσεις κυκλοφορίας (π.χ. δακτύλιος). Αλλά κι αυτό φυσικά θα έχει πολλές εξαιρέσεις.

Γι'αυτό κατά τη γνώμη μου η δεκαετία που λέμε δεν είναι πολύ "κοντά" όπως υποστηρίζουν κάποιοι, αλλά πολύ "μακριά". Εφόσον θα χρειαστούν άλλα 10 χρόνια (στην Ελλάδα παραπάνω) για να "καθαρίσει" το τοπίο.
Καλά ναι εννοείται.
Εγώ πιστεύω ότι αν γίνει αυτό στην Ελλάδα θα γίνει γιατί έτσι κ αλλιώς δεν θα υπάρχει κάτι άλλο σε καμία αυτοκινητοβιομηχανία και όχι λόγο κυβερνητικής απόφασης.
 

Μηνύματα
1.343
Reaction score
1.617
Ο Θεός να μας βοηθήσει...
Αφήνοντας κατά μέρος το άθλιο ύφος (που προδίδει ότι η μητρική γλώσσα του συντάκτη είναι τα αλαμπουρνέζικα) έχουμε ένα διαφημιστικό-προπαγανδιστικό κείμενο που δεν δίνει καμμία ουσιαστική πληροφορία:

αυτή η συνολικά τεράστια (κατά κεφαλήν) επένδυση (τι ύψους; ) πως και πότε θα αποσβεσθεί; (υπ' όψιν ότι και οι κάτοικοι θα επενδύσουν, αγοράζοντας νέα οχήματα, έστω και επιδοτούμενα)

ποια ακριβώς τοπικά περιβαλλοντικά προβλήματα και ζητήματα καθημερινότητας των κατοίκων θα λύσει ο εξηλεκτρισμός των μετακινήσεων;

ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών; για τί αριθμούς εγκαταστάσεων μιλάμε;

Αυτά είναι λίγα μόνο από τα εύλογα ερωτήματα που, νομίζω, γεννιούνται σε κάθε λογικόν άνθρωπο και τα οποία το άρθρο αφήνει (επιμελώς...) αναπάντητα.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vet


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
1.109
Reaction score
2.516
Επιτέλους μια ανθρώπινη ταχύτητα φόρτισης! Τόσο καιρό παιδευόμουν με τη ρημαδο-σούκο.

1622654222691.png


'Ηρθε σήμερα ο ηλεκτρολόγος και εγκατέστησε τον πίνακα

1622654270577.png


και τις πρίζες:

1622654302931.png


και είδαμε το φως το ηλεκτρικόν!

Ο λόγος της καθυστέρησης (και για να μην επαναλάβει ο μελλοντικός αναγώστης τα δικά μου λάθη) ήταν πως:

- Ο "φορτιστής" (EVSE) που αγόρασα δεν έχει προστασία DC διαρροής. Το επόμενο μοντέλο έχει, αλλά δεν υπήρχε διαθέσιμο στην Ευρώπη και τότε δεν ήξερα τη σημασία αυτής της διαφοράς, οπότε πήρα το προηγούμενο.
- Αν ο φορτιστής σου δεν έχει προστασία DC, πρέπει να εγκαταστήσεις στον πίνακά σου ρελέ τύπου Β. Όμως τα ρελέ τύπου Β κοστίζουν περί τα 400€ στα μέρη μας!
- Οπότε παρήγγειλα ένα ρελέ εξ'ανατολάς (με 70€), το οποίο όμως έκανε ένα δίμηνο να έρθει.

Στον πίνακα διακρίνεται και το Sonoff, που θα αποτελέσει "γέφυρα" του φορτιστή με το υπόλοιπο smart home (προγραμματισμός ωρών νυχτερινού ρεύματος κλπ.).
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
161.649
Μηνύματα
2.564.559
Members
36.343
Νεότερο μέλος
jitgp
Top