Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.444
Γιατί δεν έχουμε ανάκτηση στην κατηφόρα;
Έχουμε μόνον εαν χρειάζεται φρένο.
Σε απότομη κατηφόρα.

Μόνο στο φρένο υπάρχει ανάκτηση ενέργειας.

Σε χαλαρή κατηφόρα που απλώς τσουλαει ελεύθερο, έχουμε απλώς εξοικονόμηση κατανάλωσης.

Ανάκτηση ενέργειας = φρενάρισμα με ηλεκτροκινητήρα.
 

D

Deleted member 35

Guest
Δεν το έχω ψάξει τόσο πολύ για να δω τι παίζει με τα διαθέσιμα ev. Απλά μια πρώτη σκέψη. Αλλά γενικά ναι τα καινούργια έχουν εντελώς άλλη σχεδίαση. Μου αρέσει πολύ το επίπεδο πάτωμα και γενικά οι χώροι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.444
Με την υπάρχουσα κατάσταση, ιδίως εάν κάνεις αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά είναι σημαντικά οικονομικοτερο να πάρεις ένα φρέσκο ev, μόνο όμως αν έχεις διαθέσιμο χώρο για φόρτιση στο σπίτι σου ή στην εργασία σου.

Αν δεν μπορείς να το βάζεις έστω σε μια σουκο στο σπίτι το βράδυ, ή σε ένα ταχυφορτιστή 7 ή 11 kW στη δουλειά, μη παίρνεις ev, δεν γίνεται δουλειά.


Για μένα που κάνω λίγο πάνω από 3.000χλμ το μήνα με μικτές διαδρομές εντός κι εκτός πόλης, και διαθέτω άφθονο χώρο στο σπίτι και ταχυφορτιστή 11kW, είναι λουκούμι..

Οι τυπικές εξορμήσεις μου το σβκ, είτε Χαλκιδική είτε Μεθώνη, ή τέλος πάντων οι μικρές ημερήσιες διαδρομές, καλύπτονται πλήρως από την αυτονομία των ev και φόρτιση μόνο στο σπίτι.

Μία μεγαλύτερη βόλτα στο Βόλο θα συνοδευτεί υποχρεωτικά με φόρτιση εκεί, ενώ για Αθήνα θα χρειαστώ μια στάση ~45' σε 50-αρη φορτιστή, και το μισό χρόνο σε 100-αρη, όταν βάλουν οι άχρηστοι. :gotcha:
 
Last edited:

D

Deleted member 35

Guest
Γενικά το ρωτάω καθώς η τεχνολογία πρέπει να είναι υπηρέτης μας και όχι αφέντης μας. Συμφωνώ πως οι καθημερινές μικρές μετακινήσεις είναι το 99% των περιπτώσεων και ανησυχούμε τσάμπα. Απλά εδώ και 100 χρόνια έχουμε μάθει στα 3' γεμίσματος και βενζινάδικο σε κάθε κατσικοχώρι. Για να μην πω την "ευκολία" του μπιτονιού στην καρότσα του αγροτικού.

Απλά βλέπω πως ακόμη οι χώροι φορτίσματος είναι ελάχιστοι ακόμη και σε μεγάλες πόλεις και η ισχύς μικρή. Πχ στην εφαρμογή Plugshare που έχει αρκετές πληροφορίες βλέπω 1-2 θέσεις φόρτισης την ίδια στιγμή που τα περισσότερα βενζινάδικα έχουν 3-4.

Για να κάνω και μια πρόβλεψη. Θεωρώ πως είναι θέμα χρόνου τα βενζινάδικα να αρχίσουν να υλοποιούν φορτιστές. Δε νομίζω οι εταιρίες να αφήσουν το θέμα να φύγει έτσι μέσα από τα χέρια τους. Άλλωστε στις μονάδες παραγωγής πάλι ορυκτά καύσιμα θα καίνε. Οπότε τι να το δίνει σε εμάς σε υγρή μορφή τι σε "αόρατη" ηλεκτρική.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.444
Απλά εδώ και 100 χρόνια έχουμε μάθει στα 3' γεμίσματος και βενζινάδικο σε κάθε κατσικοχώρι.
Τη μία φορά που θα χρειαστεί να πας σε κατσικοχωρι, μπορείς να νοικιάσεις ένα κατσικαμαξο να το χαρείς κιόλας και να μη σε νοιάζουν οι λακκούβες.

Αν μένεις σε κατσικοχωρι, έχεις χώρο για φορτιστή, πάρε ηλεκτρικό κατσικάμαξο
Άλλωστε στις μονάδες παραγωγής πάλι ορυκτά καύσιμα θα καίνε. Οπότε τι να το δίνει σε εμάς σε υγρή μορφή τι σε "αόρατη" ηλεκτρική.
Όχι, έχει διαφορά, δεν είναι το ίδιο, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.
Επίσης σιγά σιγά αλλάζει το ποσοστό παραγωγής ηλεκτρισμού από ορυκτά σε ΑΠΕ.
 

gid

Μηνύματα
7.404
Reaction score
8.640
Τη μία φορά που θα χρειαστεί να πας σε κατσικοχωρι, μπορείς να νοικιάσεις ένα κατσικαμαξο να το χαρείς κιόλας και να μη σε νοιάζουν οι λακκούβες.

Αν μένεις σε κατσικοχωρι, έχεις χώρο για φορτιστή, πάρε ηλεκτρικό κατσικάμαξο
Μην λειτουργείς σαν τους φανατικούς που κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν, μπορεί να ΞΕΜΕΙΝΕΙΣ σε κατσικοχώρι, χωρίς ΟΥΤΕ να μένεις σε κατσικοχώρι, ΟΥΤΕ να είναι ο προορισμός σου το κατσικοχώρι, απλά ο δρόμος σου προς κάποιο εντελώς κυριλέ 8-) προορισμό σε έφερε από εκεί, και ξέμεινες.
 


D

Deleted member 35

Guest
Όχι, έχει διαφορά, δεν είναι το ίδιο, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.
Επίσης σιγά σιγά αλλάζει το ποσοστό παραγωγής ηλεκτρισμού από ορυκτά σε ΑΠΕ.
Τώρα σοβαρά το πιστεύεις αυτό; Στις 10 μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο οι 5 είναι καυσίμων. Θεωρείς ότι θα καθίσουν με σταυρωμένα χέρια στις διάφορες Γκρέτες και λοιπούς φλούφληδες που μιλάνε για το περιβάλλον;
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.403
Reaction score
74.689
Στις 10 μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο οι 5 είναι καυσίμων.
Μπα.


Η κατάσταση, όσο κι αν προσπαθούν με κάθε τρόπο οι έχοντες συμφέρον (με τη στήριξη πολλών κρατών όπως έγραψα λίγες σελίδες πίσω), έχει αρχίσει να στρέφεται (ανεπιστρεπτί) προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι ίδιοι αναφέρουν συχνά τελευταία οτι πλησιάζουμε το peak oil και οι ίδιοι επίσης ξεκίνησαν επενδύσεις σε ΑΠΕ.

Παράδειγμα:


Όσο πέφτει η τιμή των ανανεώσιμων, που σε αρκετές χώρες είναι ήδη φθηνότερες απο τα ορυκτά καύσιμα, τόσο ταχύτερα θα έρθει η αναπόφευκτη αλλαγή.
 

K

kimon

Guest
Όσο πέφτει η τιμή των ανανεώσιμων, που σε αρκετές χώρες είναι ήδη φθηνότερες απο τα ορυκτά καύσιμα, τόσο ταχύτερα θα έρθει η αναπόφευκτη αλλαγή.
[/QUOTE]

Που γένεν αυτό;
(δηλαδή σε ποιες χώρες και για τι ποσότητες ρεύματος μιλάμε; Εξυπακούεται βέβαια ότι δεν λαμβάνουμε υπ' όψιν επιδοτήσεις ή επιβαρύνσεις, δηλαδή παρεμβάσεις στις τιμές των μεν και των δε, απλώς συγκρίνουμε το κόστος παραγωγής).
 

D

Deleted member 35

Guest

Εδώ μια άλλη λίστα. Όχι ότι έχει διαφορά. Τι στις 10 τι στις 20 πιο μεγάλες εταιρίες. Το θέμα δεν αλλάζει. Δε νομίζω πχ η Shell να πει αύριο πρωί ΟΚ να δώσω "ψωμί" στους άλλους και εγώ να κλείσω. είμαι 1000% σίγουρος πως τα πρατήρια της θα μετατραπούν σε σταθμούς φόρτισης.
 

K

kimon

Guest
Ο Θεός να μας φυλάει, αρ. 2

Είμαστε με τα καλά μας; Εντάξει, όσοι έχουμε κάποια ευθυκρισία και αρκετή εμπειρία γνωρίζουμε ότι ζούμε στην χώρα των τρελλών, αλλά όχι κι έτσι!
Υδρογόνο; Μια επιπλέον αλυσίδα διανομής, αδοκίμαστη, πολύ ακριβή και με τεχνολογία χαμηλών θερμοκρασιών στον χειρισμό της οποίας θα απαιτούνται ειδικοί; (για προφανείς λόγους ασφαλείας). Για να ανταγωνισθεί τους συσσωρευτές των ηλεκτρικών; (που μέχρι τότε θα έχουν λύσει τα θέματά τους)
Δεν πάμε καλά...
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.012
Reaction score
6.801
Λοιπόν, σήμερα ήμασταν όλη μέρα έξω και κάναμε βόλτες με το αυτοκίνητο, συνολικά 88 χιλιόμετρα.
Και επειδή ξεκίνησα με 100% μπαταρία (άρα ήταν εύκολο να παρακολουθήσω κατανάλωση κλπ.) είπα να κάνω και ένα πείραμα οικονομικής οδήγησης.

Δεν εννοώ σε καμία περίπτωση "hypermiling" (πρόγραμμα eco, σβηστό A/C κλπ.), όχι. Όλα κανονικά, απλά ταχύτητες και επιταχύνσεις που δεν είναι μεν το δικό μου στυλ οδήγησης, αλλά είναι νορμάλ για πολλούς ανθρώπους. Με μικρή εξαίρεση ίσως (όσον αφορά το "κανονικό" του πράγματος) ότι για κάποια χιλιόμετρα πήγαινα πίσω από ένα φορτηγό στην Αττική Οδό, που μειώνει αρκετά την αεροδυναμική αντίσταση και την κατανάλωση. Αλλά μικρό μέρος της συνολικής διαδρομής.

Οι διαδρομές ήταν mix and match, το περισσότερο Εθνική και Αττική Οδός, αλλά και κάμποσο εκτός. Επίσης αρκετή ανάβαση: Πήγαμε σπήλαιο Παιανίας (510μ) αλλά και το πήγαινε έλα από το σπίτι που είναι στα 350μ περίπου.

Έκαψα 18% μπαταρία για τα 88χλμ, δηλαδή με αυτή την οδήγηση το αυτοκίνητο βγάζει 490χλμ!!! Ξαναλέω, δεν είναι η κανονική μου οδήγηση, αλλά ούτε και extreme. Οι συνθήκες (θερμοκρασία) ήταν μεν σχεδόν ιδανικές, αλλά είχαμε αναμένο και το A/C στα 4/5 της διαδρομής.

Όσον αφορά την κατανάλωση σε απόλυτα μεγέθη, έκαψα περίπου 15kWh, δηλαδή 17kWh/100χλμ. Όπως έχουμε ξαναπεί, με (τελικό) κόστος κιλοβατώρας κάτω από 0,10€, το κόστος ανά 100χλμ ήταν λιγότερο από 1,7€, αντίστοιχο δηλαδή με κατανάλωση 1,25 λίτρα Diesel ανά 100χλμ, ή 1,1 λίτρα βενζίνης! Και μιλάμε για αυτοκίνητο crossover των 4,70 μέτρων με 2 ενήλικες και 2 παιδιά μέσα, όχι κάνα άδειο Κορσάκι. Σε κάθε περίπτωση, τα 88χλμ μας κόστισαν 1,5€. :fuckyou:

Σχετικά τώρα με τα όσα αναφέρθηκαν για την ανάκτηση ενέργειας:

α) Σε αυτή τη διαδρομή, το αυτοκίνητο ανέφερε συνολική ανάκτηση ενέργειας 5,5kWh, δηλαδή μεγάλη σαν ποσοστό της συνολικής κατανάλωσης. Λογικό, λόγω και των αναβάσεων/καταβάσεων που ανέφερα πριν

β) Όπως γίνεται σαφές από το προηγούμενο point, μια χαρά λειτουργεί η ανάκτηση στην κατηφόρα. Αν η κατηφόρα είναι πολύ μικρή, απλά μειώνει την κατανάλωση. Όσο μεγαλώνει, το αυτοκίνητο έρχεται σε κατάσταση ισορροπίας (μηδενική κατανάλωση) και αν μεγαλώσει κι άλλο (π.χ. κατάβαση βουνού), τότε φορτίζει. Έτσι κατέβηκα όλη τη διαδρομή από το σπήλαιο, με τον δείκτη να είναι συνεχώς στην αρνητική περιοχή (φόρτιση).

γ) Αυτό που αναφέρθηκε πριν (ότι η ανάκτηση λειτουργεί μόνο στο φρενάρισμα), δεν ισχύει και δεν θα μπορούσε να ισχύει. Η ανάκτηση είναι άσχετη με το κανονικό φρενάρισμα (το φρενάρισμα με τα τακάκια δηλαδή). Η ανάκτηση δημιουργείται όταν αντί ο ηλεκτροκινητήρας να κινεί τους τροχούς (παίρνοντας ρεύμα από τη μπαταρία), οι τροχοί (με τις στροφές που έχουν) κινούν τον ηλεκτροκινητήρα και αυτός λειτουργεί ως γεννήτρια. Αυτό προκαλεί μια αντίσταση στην κύλιση που το αντιλαμβάνεσαι ως φρενάρισμα, δεν έχει όμως σχέση με το κανονικό φρενάρισμα. Έτσι, όταν κατεβαίνεις μια μεγάλη κατηφόρα, το αυτοκίνητο τσουλάει λόγω της βαρύτητας, οι τροχοί γυρνάνε τους κινητήρες και το αυτοκίνητο φορτίζει. Προφανώς κατεβαίνει με μικρότερη ταχύτητα απ'ότι αν κατέβαινες με νεκρά, αλλά κατεβαίνει μια χαρά και φορτίζει κανονικότατα.

δ) Δεν μπορώ να πω ότι έχω σαφή δεδομένα και δεν θυμάμαι αν έχω διαβάσει και κάτι σχετικό, αλλά η αίσθησή μου είναι ότι το άθροισμα από το ανέβα/κατέβα δεν είναι και μηδέν. Θέλω να πω, ότι περισσότερα χιλιόμετρα θα έβγαζες πηγαίνοντας συνέχεια ευθεία, παρά ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας ένα βουνό. Ξαναλέω όμως, δεν έχω συγκεκριμένα δεδομένα και άρα δεν μπορώ να πω και σε τι ποσοστό επηρεάζει. Θα το ψάξω.

ε) Αυτό είναι ψιλοάσχετο και αφορά αυτό που αναφέρθηκε για τα paddles του Nero και μια συζήτηση που είχα με κάτι βλάκες σε ένα άλλο forum που προσπαθούν να με πείσουν πως η χαμηλή ανάκτηση είναι πιο αποδοτική (τουλάχιστον στην Εθνική) από την υψηλή ανάκτηση. Βλακείες. Όχι απλά η υψηλή ανάκτηση είναι η πιο αποδοτική (hint: η Tesla έδινε μόνο την επιλογή χαμηλής και υψηλής αλλά δεν σε άφηνε να την κλείσεις και τώρα αφαίρεσε και τελείως την επιλογή της χαμηλής!) αλλά και κάνει πιο εύκολη την οδήγηση με ένα πεντάλ που είναι θεόσταλτο δώρο! Μα πώς οδηγούσαμε τόσα χρόνια, οεο;;;
 

D

Deleted member 35

Guest
Συμπτωματικά το μεσημέρι είχα μια κουβέντα με φίλο Μηχανολόγο Μηχανικό που ασχολείται με τα ΦΒ. Μου είπε για κάποιες πολύ μεγάλες επενδύσεις και είχε πολύ καλή γνώση για τις ελλείψεις φορτιστών. Δε μου έδωσε λεπτομέρειες αλλά απ' ότι κατάλαβα θα γίνει "καλή" επένδυση σε ταχυφορτιστές.
 

gid

Μηνύματα
7.404
Reaction score
8.640
γ) Αυτό που αναφέρθηκε πριν (ότι η ανάκτηση λειτουργεί μόνο στο φρενάρισμα), δεν ισχύει και δεν θα μπορούσε να ισχύει. Η ανάκτηση είναι άσχετη με το κανονικό φρενάρισμα (το φρενάρισμα με τα τακάκια δηλαδή).
Έχεις δίκιο πως ανάκτηση και φρενάρισμα δεν πάνε μαζί, εξάλλου αν δουλεύουν τα φρένα αυτά καθαυτά όπως υπονοεί η λέξη "φρενάρισμα", δεν ενεργοποιείται η γεννήτρια, και απλά έχεις μετατροπή κινητικής ενέργειας σε θερμότητα στα τακάκια/δισκόπλακες.

Η ακριβέστερη έκφραση που θα έπρεπε να είχα χρησιμοποιήσει πριν είναι "ανάκτηση μόνο κατά την επιβράδυνση".

Όταν δηλαδή είτε πατάς το ποδόφρενο, είτε απλά σηκώνεις το πόδι από το "γκάζι". Και στις δύο περιπτώσεις μπαίνει η γεννήτρια στο παιχνίδι. Στη 2η μάλιστα περίπτωση η ανάκτηση εξαρτάται από τη ρύθμιση που θα κάνεις. Μπορεί να έχεις από μεγάλη επιβράδυνση (και συνεπώς μεγάλη ανάκτηση) ως μικρή (ή ίσως και μηδενική, δεν ξέρω), ανάλογα με τα γούστα σου πώς θα το ρυθμίσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.444


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.444
Apple, το πιθανότερο να επικρατήσει.

 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Υβριδικό λέμε, τα EV είναι πολύ νωρίς.
Ακόμα και αν φτιάξουν ταχυφορτιστές, για να μπορούμε να κινούμαστε σαν άνθρωποι, η χρέωση θα είναι ακριβότερη από βενζίνη.
Με κατανάλωση 20 - 25Kw και τιμή 0,50€/Kw πάμε σε 10 -12,5Ε€/100χλμ
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.012
Reaction score
6.801
Υβριδικό λέμε, τα EV είναι πολύ νωρίς.
Ακόμα και αν φτιάξουν ταχυφορτιστές, για να μπορούμε να κινούμαστε σαν άνθρωποι, η χρέωση θα είναι ακριβότερη από βενζίνη.
Με κατανάλωση 20 - 25Kw και τιμή 0,50€/Kw πάμε σε 10 -12,5Ε€/100χλμ
Ε αφού το λέτε.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω όμως είναι, αν είσαι σίγουρος πως η χρέωση για το ρεύμα θα βγαίνει ακριβότερη από τη βενζίνη, τι το θες το υβριδικό; Να πληρώσεις παραπάνω να το αγοράσεις (σε σχέση με ένα συμβατικό) για να μπορείς αν θες να το φορτίζεις και να πληρώνεις πάλι παραπάνω σε σχέση με τη βενζίνη; Πώς στέκει αυτή η λύση, αλλά το ηλεκτρικό όχι;

Εκτός αν εννοείς mild hybrid και όχι PHEV, απλά για να γλιτώνεις λίγη κατανάλωση. Όπου βέβαια και πάλι το αν αξίζει το έξτρα κόστος αγοράς είναι debatable και εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που κάνεις. Και σε κάθε περίπτωση είναι ανάξιο λόγου, τα περισσότερα συμβατικά θα έχουν πάνω κάτω κάποια λύση mild hybrid στο άμεσο μέλλον, δεν είναι δηλαδή κάποιο debate.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.591
Μηνύματα
2.866.893
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top