Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Υβριδικό με ορίζοντα 7-ετιας έως το πολύ 10-ετιας, αν και εφόσον:

1. Μπορείς να το φορτίζεις καθημερινά σα το κινητό στο σπίτι ή στη δουλειά
2. Έχει αυτονομία ηλεκτρικού > από όσο χρειάζεσαι για τις τυπικές καθημερινές σου διαδρομές


Ναι. Είναι καλή λύση για άμεση αγορά, χωρίς το άγχος του Range, αφού μπορεί να βγάλει όσα χιλιόμετρα θες με βενζίνη.
Απλώς όταν πάει μόνο με βενζίνη, καίει άντερα και στα καυσαέρια που βγάζει είναι επίσης γιάμπαλα.
Όλα καλά όλα ανθηρα, για όσο είναι φορτισμενες οι μπαταρίες.

Επίσης έχει το κόστος συντήρησης τυπικού κινητήρα ICE.

Τα καθαρά ηλεκτρικά, όταν θα χρειαστεί να φορτίσουν σε ταχυφορτιστες σε μεγάλα ταξίδια, όντως πληρώνουν το ρεύμα χονδρικά 10€ στα 100χλμ, αλλά είναι μάλλον δύσκολο (για να μη πω αδύνατο) να βρεις ICE ίδιων επιδόσεων 0-100 που να καίνε λιγότερο σε μεγάλο ταξίδι.
Βεβαίως εντός πόλης, δεν υπάρχει σύγκριση.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Συνολικά, το υβριδικό μπριζας προσφέρει απαλλαγή από το άγχος αυτονομίας, που την πληρώνεις με:

1. Κόστος συντήρησης ice
2. Πολύ χαμηλή ηλεκτρική αυτονομία
3. Χαμηλή ταχύτητα φόρτισης
4. Αυξημένη κατανάλωση και καυσαέρια όταν αδειάσουν οι μπαταρίες

Σα το άγχος, δεν έχει... :gotcha:

Προσωπικά είμαι πολύ κατά των plug in υβριδικών.
Σχετικά λογικές λύσεις για ανθρώπους που θέλουν πολύ μεγάλα ταξίδια σε καθημερινη βάση, βλέπω τα υβριδικά που δε μπαίνουν στην μπριζα, αλλά καίνε βενζίνη για να φορτιζουν μπαταρίες. Η λειτουργία του ICE κινητήρα σε συγκεκριμένες στροφές μέγιστης αποδοτικοτητας, τα καθιστά πολύ πιο οικονομικά στη χρήση από τυπικούς ice κινητήρες. Κατά βάση μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ενσωματωμένο φορτιστή υγρών καυσίμων (γεννήτρια ρεύματος πετρελαίου ή βενζίνης).

Εκ πρώτης όψεως μπορεί να φαίνεται λίγο αστείο, αλλά είναι πολύ αποδοτικό και δουλεύει σωστά.

Ωστόσο, αυτά μέχρι το 2030.
Ηδη ξεκίνησαν δείγματα ότι μόνο ηλεκτρικά επιτρέπεται να κυκλοφορουν:

"Kevadiya in Gujarat to become EV city" https://www.livemint.com/news/india/kevadiya-in-gujarat-to-become-ev-city-11623044311617.html

Αυτό θα εξαπλωθεί..
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Οι χρεώσεις ταχυφορτιστή στο Αμέρικα είναι 0,40 ντόλαρς, άρα στας Ευρώπας που είναι πιο ακριβή θεωρώ τα 0000,50 λογική τιμή.

Ενα υβριδικό με 50χλμ αυτονομία σε βγάζει 350 μέρες τον χρόνο με μηδεν φθορές στον κινητήρα.
Τα υπόλοιπα υπάγονται στα ευκόλως εννοούμενα

ΥΓ: Την Παρασκευή θα κάνω Λάρισα - Κιάτο - Λάρισα αυθημερόν. Με EV είναι ακατόρθωτο.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.015
Reaction score
6.808
Συνολικά, το υβριδικό μπριζας προσφέρει απαλλαγή από το άγχος αυτονομίας, που την πληρώνεις με:

1. Κόστος συντήρησης ice
2. Πολύ χαμηλή ηλεκτρική αυτονομία
3. Χαμηλή ταχύτητα φόρτισης
4. Αυξημένη κατανάλωση και καυσαέρια όταν αδειάσουν οι μπαταρίες

Σα το άγχος, δεν έχει... :gotcha:
Προσθέτω και τα παρακάτω:

5. Χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με ένα ηλεκτρικό (μικρότεροι ηλεκτροκινητήρες, μικρότερη μπαταρία, "ρεύματα" κλπ.) μιλώντας για καθαρά ηλεκτρική κίνηση
6. Χειρότερη οδηγική συμπεριφορά (αυξημένο βάρος, χωρίς όμως το χαμηλό κέντρο βάρους και τη μοιρασμένη κατανομή των EV)

Συμφωνώ ότι τα ηλεκτρικά με range extender θα είχαν πολύ περισσότερο νόημα από τα PHEV. Δεν ξέρω ποιές είναι οι τεχνικές δυσκολίες που εμποδίζουν την εξάπλωσή τους. Π.χ. το δικό μου αν είχε το 1/3 της μπαταρίας και ένα REX με το ίδιο συνολικό βάρος, θα ήταν πολύ πιο πρακτικό. Οι καθημερινές μετακινήσεις θα καλύπτονταν στο 100% με την μπαταρία και τα 1-2 ταξίδια τον χρόνο με το REX, χωρίς άγχος.
Οι χρεώσεις ταχυφορτιστή στο Αμέρικα είναι 0,40 ντόλαρς, άρα στας Ευρώπας που είναι πιο ακριβή θεωρώ τα 0000,50 λογική τιμή.

Ενα υβριδικό με 50χλμ αυτονομία σε βγάζει 350 μέρες τον χρόνο με μηδεν φθορές στον κινητήρα.
Τα υπόλοιπα υπάγονται στα ευκόλως εννοούμενα

ΥΓ: Την Παρασκευή θα κάνω Λάρισα - Κιάτο - Λάρισα αυθημερόν. Με EV είναι ακατόρθωτο.
Κάνε ένα κόπο να μου το εξηγήσεις εμένα που είμαι χαζός και δεν τα καταλαβαίνω τα ευκόλως εννοούμενα.
Πώς το κόστος του ρεύματος είναι αποτρεπτικό στο να πάρεις ένα EV και γι'αυτό καταλήγεις ότι η λύση είναι το PHEV. Άλλο ρεύμα καίει αυτό;

Υ.Γ. Σε σχέση με το ταξίδι που λες, το θέμα του range, του δικτύου φόρτισης κλπ. είναι φυσικά υπαρκτό, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το πόσο κοστίζει το ρεύμα, που ήταν το αρχικό σου επιχείρημα απέναντι στα ηλεκτρικά.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
"Citroen Ami – Το αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσεις νόμιμα από την ηλικία των 16 ετών! – iTechNews.gr" https://itechnews.gr/2021/06/citroen-ami-to-aytokinito-poy-mporeis-na-odigiseis/
Την Παρασκευή θα κάνω Λάρισα - Κιάτο - Λάρισα αυθημερόν. Με EV είναι ακατόρθωτο.
Τρίχες, μια χαρά γίνεται.
408χλμ είναι, και έξω από το κιατο έχει ταχυφορτιστή στα ΣΕΑ 50kW.

HYUNDAI KONA EV, μια χαρά βγάζει 408 χλμ. Κι ένα σωρό άλλα.
Απλώς πρέπει να μείνουν 1,5 ώρα στον 50-αρη ταχυφορτιστή για να φτάσουν 100% για να γυρίσεις πίσω.

Ψαξε, θα βρεις άπειρα βίντεο που ξεπέρασαν τα 1000 μίλια σε μια μέρα με διάφορα ev.
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Έτσι που το θέτεις και με ποδήλατο γίνεται. Βγαίνει και πιο φτηνά.
Εδώ άλλοι κάνουν τον γύρο του κόσμου.
Υπάρχουν βίντεο στο Youtube
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
"Επιδότηση-μαμούθ για την απόκτηση ηλεκτρικού Ταξί! | NewsAuto.gr" https://www.newsauto.gr/fleet-cars/epidotisi-mamouth-22-500-evro-gia-tin-apoktisi-ilektrikou-taxi/




ΥΓ.
Δεν ξέρω αν είδατε το παραπάνω βίντεο, το οποίο επιβεβαιώνει πολλούς που λένε ακριβώς τα ίδια, αλλά τα 2 πολύ σημαντικά θέματα της φασαρίας και της ανάρτησης, στα οποία χάνει κατά κράτος το Model Y, είναι deal breakers.

Η καλύτερη δυνατή απορρόφηση των κραδασμών από λακκούβες και κακοτεχνίες του δρόμου, σε συνδυασμό με το πιο ήσυχο εσωτερικό, απομονωμένο από θορύβους ασφάλτου, αναρτήσεων και λοιπούς αεροδυναμικούς, είναι πρωταρχικής σημασίας για υψηλής ποιότητας οδηγική εμπειρία.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
"How vehicle-to-grid technology could disrupt energy storage investment as we know it" https://www.canarymedia.com/article...upt-energy-storage-investment-as-you-know-it/

Η τεχνολογία αυτή, υποψιάζομαι ότι θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον.
Σε ένα δίκτυο ηλεκτροδοτησης που βασίζεται αρκετά σε φωτοβολταϊκά, κατά τη διάρκεια της νύχτας χρειάζονται αποθήκες ενέργειας, και κατά τη διάρκεια της νύχτας τα ev κάθονται αραχτά.. Ο συνειρμός είναι απλός.
 

TGD

Μηνύματα
7.195
Reaction score
7.225
Και πότε θα τα γεμίζουμε; Την ημέρα ταξιδεύουν!
Αλήθεια, πως και κανένα EV δεν έβαλε φωτοβολταϊκά στην σκεπή;

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Από επίσημα στοιχεία, επιβεβαιώνεται χονδρικά αυτό που έγραψα (ανά 150χλμ):

"fast chargers will be needed about every 75 miles (120 kilometers)"

Σωστά τα λένε οι άνθρωποι εδω:

"Automakers face a threat to EV sales: Slow charging times" https://www.yahoo.com/news/automakers-face-threat-ev-sales-194617431.html

Κατά βάση δεν χρειάζεται τα ev να έχουν τεράστιες μπαταρίες που να τις κουβαλάνε συνέχεια για να καταφέρουν αυτονομία 1000χλμ ή δεξερωγωπόσα.

Μία χρήσιμη αυτονομία ~350 χλμ είναι αρκετή (wltp 410-450), αρκεί να μπορεί το αυτοκίνητο να φορτίζει σούπερ γρήγορα και να υπάρχουν διαθέσιμοι πραγματικοί ταχυφορτιστες στο δρόμο (>150 kW).

Με το επαρκές δίκτυο ταχυφορτιστών της Τεσλα, είναι μια χαρά εφικτό ημερήσιο ταξίδι 1000 μιλίων, που πρακτικά δε χρειάζεται κανείς να κάνει.
Το βίντεο είναι κατατοπιστικό, και μάλιστα με ένα Τεσλα που δεν έχει καμία τεράστια αυτονομία (315 miles of EPA-rated):



Πολύ πρόσφατο βίντεο, υπάρχουν και αρκετά παλιότερα που δείχνουν την ίδια δυνατότητα.
6 στάσεις μ.ο. 24' (ένα κατουρημα, λίγο καφέ νερό κλπ) κάθε 2 ώρες οδήγησης, συνολικά 16 ώρες ταξίδι, 1.600χλμ. απόσταση!
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Σε μια άλλη χώρα με αναπτυγμένο δίκτυο ταχυφορτιστών.
Οδηγείς 2 ώρες και σταματάς για 25 λεπτά.
 

Μηνύματα
15.020
Reaction score
20.767
Σε μια άλλη χώρα με αναπτυγμένο δίκτυο ταχυφορτιστών.
Οδηγείς 2 ώρες και σταματάς για 25 λεπτά.
αυτό το έκανα το 2010.
σε 10 ώρες στάση για ανεφοδιασμό 4 φορές.
1500 χλμ με όσα.
στις 2 ώρες άναβε λαμπάκι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Με μισή ώρα φόρτισης σε 100kW φορτιστή (πάντα μιλάμε για το εύρος 0-5% έως 70-75% της μπαταρίας, όπου έχεις μέγιστη ταχύτητα φόρτισης), παίρνεις 50kWh που σου βγάζουν ~250χλμ.

Σε 150kW φορτιστή παίρνεις 37,5 kWh σε 15' που βγάζουν ~190χλμ..

Οι 35kwh αρκούν. :)

Αν υπάρχει ταχυφορτιστής 150kW κάθε 150χλμ, πρακτικά αρκεί μια 12-13' στάση, που θα πάρεις αυτονομία 150χλμ.
Αν έχεις μεγαλύτερη μπαταρία, σε 25' θα πάρεις αυτονομία 300χλμ.
Ωστόσο, ο συνολικός χρόνος των στάσεων, θα είναι ίδιος, είτε μικρότερη είτε μεγαλύτερη μπαταρία (2*12,5' ή 1*25') άρα δεν έχει νόημα η πιο μεγάλη μπαταρία, καλύτερα να ξεπιάνεσαι κάθε 1,5 ώρα πάρα κάθε 3 ώρες.

Δικό μου συμπέρασμα είναι πως το ιδανικό ev (που πρέπει να έχει την μικρότερη το δυνατό μπαταρία για να έχει μικρότερο βάρος και μικρότερη κατανάλωση) θα πρέπει να έχει μπαταρία ~50 kWh, ώστε το 70% (5%-75%) της χωρητικότητας αυτής (35 kWh) να φτάνει ως τον επόμενο σταθμό φόρτισης και αυτό το ποσοστό μπαταρίας να φορτίζει με τη μεγαλύτερη το δυνατόν ταχύτητα φόρτισης (>100kw) ώστε να κάνεις το συντομότερο διάλειμμα για ξεπιασμα, νερό, κατουρημα, σάντουιτς, κλπ.

Και μια μικρή ώθηση από ηλιακή ενέργεια με στοιχεία στον ουρανό, δε βλάπτει. Έως και πάνω από 30χλμ την ημέρα μπορεί να δώσει με την υπάρχουσα τεχνολογία ηλιακών στοιχείων, αποδεδειγμένα. Κάποιοι λένε για πάνω από 70 χλμ την ημέρα, σε μέρες ηλιοφάνειας.
σε 10 ώρες στάση για ανεφοδιασμό 4 φορές.
1500 χλμ με όσα.
Δε βγαίνει αυτό, εκτός κι αν είχες μέση ταχύτητα 150χλμ/ω..
 
Last edited:

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.927
Reaction score
3.731
Σε λίγο θα μας βάλετε να το πλένουμε κιόλας... Θα βάζουμε τον συμπαθή αλλοδαπό στο φανάρι να ρίχνει ένα γυάλισμα και στα φωτοβολταϊκά ;).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550


ο κ. Diess ανάρτησε στα social media μια φωτογραφία στην οποία φαίνεται ότι βρίσκεται σε ένα ηλεκτρικό VW ID.4 το οποίο και οδηγεί ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης επισημαίνοντας με έμφαση ότι: «Μαζί κυβερνήσεις, εταιρείες και κοινωνία όταν υπάρχει μεγάλη βούληση για επίτευξη των κλιματικών στόχων. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η πολύ αργή επίτευξη. Το πρόγραμμα στην Αστυπάλαια θα δείξει ό, τι είναι δυνατό να επιτευχθεί με τη δέσμευση και τη στενή συνεργασία!»

"Volkswagen: Στην Ελλάδα το εργαστήριο της Ευρώπης! | NewsAuto.gr" https://www.newsauto.gr/news/ceo-vw-i-astipalea-ine-to-ergastirio-tis-evropis/
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Σωστό αυτό, και θα πρέπει να βρεθεί λύση:

"η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί ένα… ταξικό ζήτημα. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της υψηλότερης τιμής τους, απευθύνονται σε ένα οικονομικά πιο εύρωστο κοινό, αλλά και το πρακτικό ζήτημα ότι οι «έχοντες», που κατά τεκμήριο διαθέτουν δικό τους χώρο στάθμευσης, θα μπορούν να φορτίζουν φθηνά στο γκαράζ τους, τη στιγμή που ο κάτοικος της Κυψέλης ή του Βύρωνα θα επιβαρύνεται αναγκαστικά με τη χρέωση ενός δημόσιου φορτιστή, όταν μέχρι χθες όλοι τους πλήρωναν με το ίδιο κόστος το φουλάρισμα του ρεζερβουάρ"

"Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ταξικές διακρίσεις!" https://www.4troxoi.gr/blog/fortisi/


Πιθανές λύσεις πολλές, πχ:

"One third of UK businesses plan to install electric vehicle charging points at employees homes | This is Money" https://www.thisismoney.co.uk/money...-vehicle-charging-points-employees-homes.html
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.105
Reaction score
2.740
δηλαδη να περιμενω να βγει το επομενο mx-5 που θα ειναι ηλεκτρικο σε 4-5 χρονια?

κλαφτα χαραλαμπεεε :((
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.643
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top