Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
Α ρε Κωστή, πώς δεν σκέφτηκα τόσα χρόνια να βγάζω φωτογραφίες από γέμισμα σε γέμισμα... :lolsign:
Γιάννη μου, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχει μεγάλη έλλειψη πληροφόρησης για πολλά θέματα, και ο κόσμος δικαίως έχει ανασφάλειες σε πολλά σημεία, ιδίως όσον αφορά την αυτονομία, το γνωστό άγχος "range anxiety".

Νομίζω πως είναι χρήσιμα τα στοιχεία που δείχνω σε πολλούς.

Το να δεις μια αυτονομία από ένα γιουτχιούμπερ που πάει σταθερά με 90 ή 100 σε ένα σούπερ τέλειο δρόμο στη Γερμανία με κλειστό κλιματιστικό, δε βοηθάει σε τίποτα.

Εγώ παρουσίασα ένα πραγματικό σενάριο μετακίνησης στη Χαλκιδική, με φυσιολογική ταχύτητα, όπως θα πήγαινα με οποιοδήποτε αυτοκίνητο, χωρίς καμία προσπάθεια για αύξηση αυτονομίας, χωρίς σταθερές ταχύτητες, με κίνηση και με προσπεράσεις, με κλιματιστικό, νορμάλ. Είτε είχα πόρσε βενζίνης είτε οτιδήποτε άλλο, έτσι θα πήγαινα.

Επίσης ένα τεστ στα 145χλμ/ω είναι ζητούμενο από πολλούς, και από μένα εδώ και κάνα χρόνο, και δεν υπάρχουν τέτοια τεστ πουθενά.

Όσο για τα γεμίσματα σε βενζινάδικα, κι εκεί έχουμε κάνει αναφορές σε καταναλώσεις, μια χαρά φωτογραφίες έχουν ανέβει. Γενικά είναι θέμα που αφορά πολύ κόσμο η καταναλωση και στα ηλεκτρικά η αυτονομία, η ταχύτητα φόρτισης, κλπ.
.
 
Last edited:

Μηνύματα
27.261
Reaction score
25.257
Ερώτηση , το κλιματιστικό υποθέτω ότι έχει δικό του κινητήρα , dc ac αδιάφορο που κινεί τον συμπιεστή.
Γνωρίζουμε στοιχεία ?
Το κλιματιστικό τι στοιχεία ισχύος έχει? BTU ?
Πόσο καλά αποδίδει το κλιματιστικό?
 

Μηνύματα
15.020
Reaction score
20.769
Χωρίς να γνωρίζω θα μαντέψω
12v DC 4-5kw , δηλαδή πολλά BTU και το ac περιορίζεται μόνο από την ικανότητα να κυκλοφορήσει τον αέρα στην καμπίνα.
Πιστεύω ότι θα καμαι
 

Μηνύματα
27.261
Reaction score
25.257
Εννοείς ότι παίρνει τροφοδοσία από την δευτερεύουσα μπαταρία , όχι από τις traction μπαταρίες?
Γιατί να μην είναι 600v ac όπως είναι και οι κινητήρες?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
Ερώτηση , το κλιματιστικό υποθέτω ότι έχει δικό του κινητήρα , dc ac αδιάφορο που κινεί τον συμπιεστή.
Γνωρίζουμε στοιχεία ?
Το κλιματιστικό τι στοιχεία ισχύος έχει? BTU ?
Πόσο καλά αποδίδει το κλιματιστικό?
Καλή ερώτηση.
Όχι, δεν ξέρω στοιχεία του κλιματιστικού.
Ξέρω ότι επηρεάζει σημαντικά την αυτονομία, είδα μεγάλη αύξηση στην ένδειξη αυτονομίας κλείνοντας το κλιματιστικό. Γι'αυτό στο Eco mode είναι απενεργοποιημένο το κλιματιστικό, μπορεί να κερδίζεις έως και 100χλμ.

Είναι αρκετά δυνατό, αν και δε με πάγωσε κιόλας χθες στον καύσωνα, ωστόσο δεν είχα κανένα θέμα χθες μεσημέρι που ταξίδευα με 41° έξω, μέσα στην καμπίνα ήταν στους 22° δροσερά, όταν σταμάτησα έβρασε σε ντετέ η καμπίνα, κι όταν μπήκα έγιναν γρήγορα ανθρώπινες οι συνθήκες, σε λίγα λεπτά, δε πρόλαβα να ιδρωσω κι ιδρώνω άμεσα, δεν αντέχω τη ζέστη καθόλου, όλη μέρα σπίτι με κλιματισμό είμαι.

Στο μάξιμουμ ακούγεται πολύ το ανεμιστήρι του κλιματιστικού, έως ενοχλητικά, πιθανώς επειδή λείπουν όλοι οι άλλοι θόρυβοι.

Στο ρελαντί όταν δουλεύει, είναι αρκετά ήσυχο, δεν ενοχλεί καθόλου.

ΥΓ. Έχω και αντλία θερμότητας στο όχημα, που ήταν έξτρα. Δε ξέρω αν έχει σχέση τώρα το καλοκαίρι.
 
Last edited:

Μηνύματα
15.020
Reaction score
20.769
Γιατί αφενός είναι μικρή ισχύς που απαιτείται (κορυφή 4 με 5kw για λίγα λεπτά και μετά το πολύ 1 με 2) και γιατί υπάρχουν έτοιμα από χρόνια όπως και τα συστήματα ασφαλείας και ελέγχου.
Εκτός αν υπάρχει τριτευον κύκλωμα 48βολτο που εξακολουθεί να είναι ασφαλές στη συντήρηση του
 

Μηνύματα
27.261
Reaction score
25.257
Χλωμό το βλέπω , 4-5 kw στα 12 v ξέρεις πόσα Amperes είναι? 400-450.
Πάρα πολλά . 5kw από μπαταρία 45ah λίγο δύσκολο το βλέπω.
 

Μηνύματα
15.020
Reaction score
20.769
Δεν είναι η μπαταρία μοναχιατς , είναι και το κυκλωμα φόρτισης της.

Κάτσε να το ψάξω λίγο.
 


Μηνύματα
15.020
Reaction score
20.769
Τελικά υψηλής τάσης και αυτά.
400V στα Tesla.
Φτιάξανε κάτι ειδικά για αυτόν τον σκοπό.
Απλά επειδή το ac είναι κάτι που θα μπορούσε να συντηρηθεί από τον οποιοδήποτε και πιο συχνά από ότι το σύστημα κίνησης , πίστευα ότι θα προτιμούσαν χαμηλότερης τάσης μοτέρ για λόγους ασφαλείας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών θέλουν τόσο στην αρχή, αλλά και μια στις τόσες (τουλάχιστον κάθε εξάμηνο) ένα καλιμπράρισμα, ώστε να έχουν σωστή βαθμονόμηση σε όλο το εύρος, διότι από την τυπική καθημερινή φόρτιση 20-80% αρχίζουν να δείχνουν λάθη.

Αντίστοιχα θρεντς υπάρχουν και στο φόρουμ των Τεσλα, όπου οι λάθος ενδείξεις αυτονομίας διορθώνονται μόνο με ένα πλήρη κύκλο φόρτισης για σωστή βαθμονόμηση.

Έγινε λοιπόν και σε μένα το απαραίτητο αρχικό "καλιμπράρισμα" με τον προηγούμενο κύκλο φόρτισης, και τώρα τα δείχνει πιο "σωστά" (προηγουμένως στο 80% έδειχνε 250χλμ).

Screenshot_20210627_103638_com.volkswagen.weconnect.jpg


Και πάω για το επίσης σημαντικό "τεστ" κατανάλωσης στα 145χλμ/ω, με κίνηση στην εθνική οδό προς Κατερίνη ή Βέροια, εκεί έχει όριο 130 θα κινηθώ με σταθερή 145 στη μία κατεύθυνση και 140 στην άλλη, να μετρήσω μέση κατανάλωση σε πραγματικές ταχύτητες αυτοκινητόδρομου και χωρίς προσπάθεια για να δείξει καλύτερο από ότι είναι. Εδώ θα δείξει τα χειρότερα..

Οι συνθήκες θερμοκρασίας θα είναι οι πλέον "αντίξοες" στην αυτονομία, καθώς έξω βράζει ο τόπος, οπότε το κλιματιστικό θα δουλεύει στο φουλ, και η ταχύτητα αυτοκινητόδρομου θα είναι η ανώτερη δυνατή με σχετική ασφάλεια στις κλήσεις της τροχαίας (15χλμ πάνω από το όριο των 130 τη γλυτώνεις φτηνά).
 

D

Deleted member 35

Guest
Εξαιρετική δουλειά. Να σημειώσω ότι είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία οι παρούσες αντίξοες συνθήκες. Full κλιματισμός λόγω πολυημερου καύσωνα.

Έχω εκφράσει πολλαπλές φορές τον προβληματισμό μου για τη φόρτιση σε σχέση με το γέμισμα. Άλλο 3' και άλλο ώρες. Τώρα ειδικά που παίζουν σαρανταρια γίνεται πολύ πιο σωστή σύγκριση διότι θα έχεις μόνιμα αναμμένο το κλιματιστικό και οι μπαταρίες ίσως να μην αποδίδουν όσο πρέπει. Οπότε τα πραγματικά νούμερα που ποσταρει ο Κώστας θα μας δώσουν μια εξαιρετική εικόνα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
Το λοιπόν έκανα 100 χιλ με ταχύτητα μίνιμουμ 146 χλμ/ω στο cruise control, και σε μερικές ευθείες πήγαινα με 150-155, όπως και σε προσπεράσεις (συχνά) και για λίγα λεπτά πήγα με την τελική ταχύτητα, που είναι 163 και είναι σα να πηγαίνεις με 70, αίσχος.. :lol:

Μέσα στη διαδρομή είχε μια στάση στα διόδια, από την οποία έφυγα με τα χίλια, πατημένα τέρμα.

Στο δρόμο 5-6 φορές έπεσα πάνω σε αργοκίνητους με 120-130 τέρμα αριστερά, οπότε με έκοψαν προς στιγμή, τα κλασσικά.

Τες πα, με ταχύτητα 145-150 χιλ/ω πες, η καταναλωση ήταν ακριβώς 25.1 kwh/100χλμ

IMG_20210627_154638.jpg


Αλλά με το φρεναρισμα από τα 150-0 ανέκτησε ενέργεια και πήγε 24.9 kwh/100km που είναι ψεύτικο.
Μέση ταχύτητα έδειξε 133, με στάση στα διόδια (περίμενα και ένα αυτοκίνητο μπροστά) και με αναστροφή στη Βέροια για να πάρω το δρόμο της επιστροφής, όπου και σταμάτησα και πήγα με 50 για λίγο.

Μετά έκανα μια δοκιμή για 10χιλ με σταθερή ταχύτητα στα 130χλμ/ω, που έδειξε 21,5kwh/100km.

Οπότε τα πράγματα είναι συνολικά ως εξής:

1. Συνολική αυτονομία σε επαρχιακούς δρόμους με μικτές συνθήκες οδήγησης (Χαλκιδική, τμήματα με 120, άλλα με 100, άλλα με 90 και άλλα με 70, συν χωριά με στάσεις και κίνηση έως μποτιλιαρισμα)
410 χιλ.

2. Σε αυτοκινητόδρομο με cruise control στα 130χλμ/ω θα βγάλει 270χλμ.

3. Πατημένος σε αυτοκινητόδρομο με 145-155χλμ/ω, θα βγάλει 230χλμ.


Σήμερα γύρισα σπίτι κάνοντας 215χλμ με 23.6 μέση κατανάλωση, μπαταρία στο 11% και υπόλοιπο 45χλμ (άθροισμα 260χλμ)
23.6*2.15=50.74kWh

11% των 58 είναι 6.38kwh

57.12 kWh σύνολο. Βγαίνει σωστά, πολύ κοντά στο 58 που λένε.

Επειδή μάλιστα, τα ανωτέρω νούμερα είναι 100% έως 0% της μπαταρίας, πράγμα μη βιώσιμο (θα μείνεις), θα πρέπει να αφαιρεθεί τουλάχιστον ένα 5% (για να μη πω 10%) για να πας εγκαίρως για φόρτιση.

Άρα η αυτονομία σε αυτοκινητόδρομο με 130 θα πρέπει να θεωρείται κάπου στα 250χλμ.

Στην καθημερινότητα, που παίζεις 20-80% μπαταρίας σε μικτές συνθήκες, η αυτονομία που προσφέρει το 60% της μπαταρίας, είναι χονδρικά επίσης 250χλμ.




ΥΓ.
Σε λιγότερο αντίξοες συνθήκες εξωτερικής θερμοκρασίας από μένα, αυτός έβγαλε με 130χλμ/ω μέση κατανάλωση 19.6kwh/100km (εγώ 21,5kwh/100km)

Screenshot_20210627_173401_com.google.android.youtube.jpg


296 συνολική αυτονομία με τη δική του κατανάλωση, 270 με τη δική μου.

Λινκ
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Νταξ
Θεούλης.
Τόσο καιρό λέγαμε ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του.
Τώρα έχουμε αξιόπιστα στοιχεία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
Για τους χρόνους φόρτισης που ρώτησαν κάποιοι:

Το 20-80% της μπαταρίας συνολικής χωρητικότητας 58kwh, είναι 34,8kwh.

Αυτές οι 34,8 kWh φορτίζουν σε ~3 ώρες σε οικιακό φορτιστή 11kW (34.8/11=3,16h).

Αν ο οικιακός φορτιστής είναι 7 KW, τότε χρειάζονται ~5 ώρες.

Σε 22-αρη ταχυφορτιστή είναι ~1,6 ώρες.

Σε 50-αρη ταχυφορτιστή, είναι ~43 λεπτά.

Σε 100-αρη ταχυφορτιστή, είναι ~28'..

1593423793745.jpeg


Σε απλή μπριζα σουκο, θες 12 ώρες..
 

Μηνύματα
27.261
Reaction score
25.257
Το λοιπόν έκανα 100 χιλ με ταχύτητα μίνιμουμ 146 χλμ/ω στο cruise control, και σε μερικές ευθείες πήγαινα με 150-155, όπως και σε προσπεράσεις (συχνά) και για λίγα λεπτά πήγα με την τελική ταχύτητα, που είναι 163 και είναι σα να πηγαίνεις με 70, αίσχος.. :lol:

Μέσα στη διαδρομή είχε μια στάση στα διόδια, από την οποία έφυγα με τα χίλια, πατημένα τέρμα.

Στο δρόμο 5-6 φορές έπεσα πάνω σε αργοκίνητους με 120-130 τέρμα αριστερά, οπότε με έκοψαν προς στιγμή, τα κλασσικά.

Τες πα, με ταχύτητα 145-150 χιλ/ω πες, η καταναλωση ήταν ακριβώς 25.1 kwh/100χλμ

View attachment 216596

Αλλά με το φρεναρισμα από τα 150-0 ανέκτησε ενέργεια και πήγε 24.9 kwh/100km που είναι ψεύτικο.
Μέση ταχύτητα έδειξε 133, με στάση στα διόδια (περίμενα και ένα αυτοκίνητο μπροστά) και με αναστροφή στη Βέροια για να πάρω το δρόμο της επιστροφής, όπου και σταμάτησα και πήγα με 50 για λίγο.

Μετά έκανα μια δοκιμή για 10χιλ με σταθερή ταχύτητα στα 130χλμ/ω, που έδειξε 21,5kwh/100km.

Οπότε τα πράγματα είναι συνολικά ως εξής:

1. Συνολική αυτονομία σε επαρχιακούς δρόμους με μικτές συνθήκες οδήγησης (Χαλκιδική, τμήματα με 120, άλλα με 100, άλλα με 90 και άλλα με 70, συν χωριά με στάσεις και κίνηση έως μποτιλιαρισμα)
410 χιλ.

2. Σε αυτοκινητόδρομο με cruise control στα 130χλμ/ω θα βγάλει 270χλμ.

3. Πατημένος σε αυτοκινητόδρομο με 145-155χλμ/ω, θα βγάλει 230χλμ.


Σήμερα γύρισα σπίτι κάνοντας 215χλμ με 23.6 μέση κατανάλωση, μπαταρία στο 11% και υπόλοιπο 45χλμ (άθροισμα 260χλμ)
23.6*2.15=50.74kWh

11% των 58 είναι 6.38kwh

57.12 kWh σύνολο. Βγαίνει σωστά, πολύ κοντά στο 58 που λένε.

Επειδή μάλιστα, τα ανωτέρω νούμερα είναι 100% έως 0% της μπαταρίας, πράγμα μη βιώσιμο (θα μείνεις), θα πρέπει να αφαιρεθεί τουλάχιστον ένα 5% (για να μη πω 10%) για να πας εγκαίρως για φόρτιση.

Άρα η αυτονομία σε αυτοκινητόδρομο με 130 θα πρέπει να θεωρείται κάπου στα 250χλμ.

Στην καθημερινότητα, που παίζεις 20-80% μπαταρίας σε μικτές συνθήκες, η αυτονομία που προσφέρει το 60% της μπαταρίας, είναι χονδρικά επίσης 250χλμ.




ΥΓ.
Σε λιγότερο αντίξοες συνθήκες εξωτερικής θερμοκρασίας από μένα, αυτός έβγαλε με 130χλμ/ω μέση κατανάλωση 19.6kwh/100km (εγώ 21,5kwh/100km)

View attachment 216597

296 συνολική αυτονομία με τη δική του κατανάλωση, 270 με τη δική μου.

Λινκ
Νταξ αυτός δεν μετράει έχει μαλλιά και μούσια. :rofl:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
Για το κλιματιστικό που ρωτήσατε:

Αυτονομία με ανοιχτό και με κλειστό το κλιματιστικό (προ καλιμπραρίσματος):

Screenshot_20210626_232125_com.volkswagen.weconnect.jpg


17% μείωση αυτονομίας..

Screenshot_20210626_231601_com.volkswagen.weconnect.jpg


Από απομακρυσμένη θέση, μέσω του app ξεκινάει το κλιματιστικό, και βλέπεις κατευθείαν αλλαγή στην ένδειξη αυτονομίας.

Το τεστ που έκανα με 145-150χλμ/ω με τέρμα το κλιματιστικό, είναι οι απολύτως χειροτερες επιδόσεις αυτονομίας που μπορείς να έχεις.
Σε κάθε αφορμή, πατούσα τέρμα το γκάζι.

Με λίγη προσοχή στο πόδι, είναι εύκολο να επιτύχεις σαφώς καλύτερα νούμερα αυτονομίας.

Ωστόσο, σας έδειξα τα απολύτως χειρότερα.
As bad as it gets..
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.672
Reaction score
28.010
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.707
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top