Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
3.097
Reaction score
10.241
Το θέμα δεν είναι το κόστος της κιλοβατώρας , το οποίο είναι μικρό και σίγουρα φθηνότερο από τα αλλά καύσιμα, ακόμα και αν η kwh θα είναι σχετικά ακριβότερη στους σταθμούς ανεφοδιασμού της εθνικής οδού (όπως είναι τα καύσιμα), ΑΛΛΑ ο χρόνος φόρτισης, ο οποίος θα προσαυξάνεται από τον χρόνο αναμονής μέχρι να ελευθερωθεί ο φορτιστής , συν ο χρόνος μέχρι να πληρώσει (αν θέλει και τιμολόγιο ;:whistling: ),….. τελειώσει η Μαριγούλα το παγωτό της … να ξεπαρκάρει. κλπ.

Είναι δηλ μια σπαστική καθυστέρηση, την οποία θα πρέπει να συνηθίσουμε και να αποδεχτούμε.
Η οποία καθυστέρηση μπορεί να είναι επ´ ωφελεία της υγείας του οδηγού (ξεκουράζεται, ξυπνάει, ξεπιάνεται, ξεδιψάει, και όλα τα «ξε», ά και κατράει. :roflmao: ) με θετικό πρόσημο για την έκβαση του ταξιδιού.

Και μια ακόμη παράμετρος.
Κάντε το εικόνα.
Σημερα ένα βενζινάδικο μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα (συνήθως) από 6-12 αυτοκίνητα και αν υπολογίσεις ότι μπορεί να υπάρχει αναμονή (προς εξυπηρέτηση) ο ένας πίσω από τον άλλο, για την φόρτιση με ρεύμα δεν υπάρχουν τέτοιες υποδομές, από άποψη χωροταξίας, χρειάζεται δηλ μεγάλη επιφάνεια παρκαρίσματος, τουλάχιστον για 20-25 αυτοκινήτων για ταυτόχρονη ταχύφόρτιση, ήτοι 400-500 τρ. μέτρα (κάτι σαν Παρκιγκ ικεα, drive in:lol::whistling:) , που όχι απλώς δεν υπάρχει και ίσως δεν μπορεί να βρεθεί.
Ίσως στους σταθμούς ανάπαυσης και ανεφοδιασμού στις εθνικές οδούς, οι θέσεις παρκαρίσματος (που είναι βέβαια εκτός του βενζινάδικου) να διαθέτουν πρίζα φόρτισης.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.719
Reaction score
10.529
Το καλό με τις πρίζες είναι οτι μπαίνουν παντού. Δεν χρειάζονται ούτε δεξαμενές, ούτε αντλίες.
Σε 10 χρόνια θα είναι παντού. Σχεδόν σε κάθε θέση πάρκινγκ. Ακόμα και μέσα στην πόλη όπως είναι τα παρκόμετρα.
Το ταξίδι, που για την ώρα πρέπει να είσαι ερωτευμένος με την νέα σου αγορά για να υποστείς τέτοιο μαρτύριο, θα δούμε πως θα λυθεί.
Πάντος σίγουρα θα υπάρξει καποιος συμβιβασμός για τους χιλιομετροφάγους.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.719
Reaction score
10.529
ο χρόνος φόρτισης, ο οποίος θα προσαυξάνεται από τον χρόνο αναμονής μέχρι να ελευθερωθεί ο φορτιστής , συν ο χρόνος μέχρι να πληρώσει (αν θέλει και τιμολόγιο ;:whistling: ),….. τελειώσει η Μαριγούλα το παγωτό της … να ξεπαρκάρει. κλπ.
Αυτό λύνεται εύκολα με το app που θα φορτίζεις - πληρώνεις.
Σε ώρα αιχμής μπορεί να σε αφήνει μέχρι 80 -90% και μετά να σε διπλοχρεώνει γιατί κρατάς την θέση .
 

Μηνύματα
3.097
Reaction score
10.241
Το καλό με τις πρίζες είναι οτι μπαίνουν παντού. Δεν χρειάζονται ούτε δεξαμενές, ούτε αντλίες.
Σε 10 χρόνια θα είναι παντού. Σχεδόν σε κάθε θέση πάρκινγκ. Ακόμα και μέσα στην πόλη όπως είναι τα παρκόμετρα.

Δεν αρκει να τραβηχτεί μια γραμμή ηλ. ρεύματος και μια πρίζα.
ο φορτιστής χρειάζεται υποδομή , (ειδικά αν είναι ταχυφορτιστης), προστασία από τους μπαχαλακηδες, και λογισμικό για την πληρωμή (όποια και όσο είναι, δεν θα είναι πάντα δωρεάν) με κάρτα ή μετρητά (όπως στα διόδια)
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.719
Reaction score
10.529
Ε προφανώς και χρειάζεται μια υποδομή αλλά καμία σχέση με το βενζινάδικο.
Π.χ. θα μπορούσε ο ΑΒ να βάλει 10 αντλίες self service στο πάρκινγκ του;
Ούτε για αστείο.
 

Μηνύματα
3.097
Reaction score
10.241
Το καλό με τις πρίζες είναι οτι μπαίνουν παντού. Δεν χρειάζονται ούτε δεξαμενές, ούτε αντλίες.
Σε 10 χρόνια θα είναι παντού. Σχεδόν σε κάθε θέση πάρκινγκ. Ακόμα και μέσα στην πόλη όπως είναι τα παρκόμετρα.
Το ταξίδι, που για την ώρα πρέπει να είσαι ερωτευμένος με την νέα σου αγορά για να υποστείς τέτοιο μαρτύριο, θα δούμε πως θα λυθεί.
Πάντος σίγουρα θα υπάρξει καποιος συμβιβασμός για τους χιλιομετροφάγους.
Το ξανά βάζω γιατί έκανα λάθος στο quote



Δεν αρκει να τραβηχτεί μια γραμμή ηλ. ρεύματος και μια πρίζα.
ο φορτιστής χρειάζεται υποδομή , (ειδικά αν είναι ταχυφορτιστης), προστασία από τους μπαχαλακηδες, και λογισμικό για την πληρωμή (όποια και όσο είναι, δεν θα είναι πάντα δωρεάν) με κάρτα ή μετρητά (όπως στα διόδια)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948
Ότι και να λέμε, για την Ελλάδα και για πολλά χρόνια το ηλεκτρικό είναι και θα είναι μόνο για τον κάτοικο μονοκατοικίας και πολυκατοικίας με γκαράζ.

Η συντριπτική πλειοψηφία παρκάρει στο δρόμο, στην καλύτερη μερικά δεκάδες μέτρα και στην χειρότερη μερικά χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι. Θα βάλει μπαλαντέζα; Θα μου πεις θα μπουν φορτιστές παντού. Οκ, δηλαδή το Παγκράτι, οι Αμπελόκηποι, η Κυψέλη θα έχουν διπλούς φορτιστές κάθε 10 μέτρα; Δηλαδή δεν φτάνει που κάνει σβούρες μισή ώρα να βρει μια θέση να παρκάρει για να πάει σπίτι, θα πρέπει να είναι και με φορτιστή; Θα μου πεις θα το φορτίζει στο βενζινάδικο γρήγορα σε 40'. 40'; Έχει 40'; 30" - 1' ήθελε ότι όχημα και να οδηγούσε.

Δεύτερον, και δεν το λέω μόνο εγώ αλλά και οι δημοσιογράφοι του σχετικού τύπου. Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήρθε η ώρα που θα πρέπει να αποφασίζεις τι όχημα θα αγοράσεις ανάλογα τι χρήση. Δηλαδή δεν μπορείς να πάρεις ένα όχημα 20.000€ και να πεις ότι θα κάνεις και κανένα ταξιδάκι. Με 15.000€ με ICE κάνεις μια χαρά ταξιδάκι. Και όχι, η φορτίσει καθε λίγο και λιγάκι δεν είναι ευχάριστη αλλά μαρτύριο.

Όταν λοιπόν έρθουν σε νορμάλ τιμές, όταν με το καλό γεμίσει η Ελλάδα σε τοπικό και εθνικό δίκτυο με γρήγορους φορτιστές, κάτι θα γίνει αλλά και πάλι για λίγους. Γιατί και 1.000.000 ηλεκτρικά οχήματα να βγουν στους δρόμους της χώρας σε 10 χρόνια πάλι λίγα είναι.

Μέχρι τότε, είναι μόνο για όσους διαθέτουν τουλάχιστον 25.000 - 30.000€ και μένουν σε μονοκατοικία ή πολυκατοικία με γκαράζ.

Δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα που κανείς δεν σκέφτηκε πως έπρεπε να απαγορεύεται η πώληση κατοικίας χώρος τουλάχιστον μια θέση στάθμευσης, εδώ και δεκαετίες.

Για να μην το πάω παραπέρα στο "θες αμάξι; έχεις πάρκινγκ; Όχι; λυπάμαι."

Πριν μου την πέσουν οι early adopters. Δεν έχω κανένα θέμα με τα ηλεκτρικά. Ίσα ίσα που αν μπορούσα θα έπαιρνα ακόμα και αύριο καθώς διαθέτο πάρκινγκ σπίτι μου για 3-5 οχήματα. Η ευκολία χρήσης είναι το θέμα. Δηλαδή, όχι ρε φίλε, και 30.000€ και ταλαιπωρία. Γιατί;
 
Last edited:

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.251
Reaction score
1.161
Είπες μια ''αλήθεια'', αλλά πέρασε στα ψιλά! ξέρεις πολλούς (εγώ κανέναν), που διαθέτουν 30000 για αυτοκίνητο? Ξέρετε πόσο είναι ο μισθός σήμερα? ή μιλάω με γιατρούς και δικηγόρους? ή επιχειρηματίες? και βέβαια δεν είναι κακό, οι άνθρωποι των πολύ μεγάλων αμοιβών, να σκέφτονται για τέτοια αυτοκίνητα, αλλά η πλειοψηφία, δεν θα αποκτήσει ηλεκτρικό, εκτός και του το χαρίσουν!!! Και ρίξτε μια ματιά, τι σκαρφίζονται οι ''κατασκευαστές'' ηλεκτρικών αυτοκινήτων :laugh: :laugh::laugh:

 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948
 

Μηνύματα
10.413
Reaction score
4.859
Ε προφανώς και χρειάζεται μια υποδομή αλλά καμία σχέση με το βενζινάδικο.
Π.χ. θα μπορούσε ο ΑΒ να βάλει 10 αντλίες self service στο πάρκινγκ του;
Ούτε για αστείο.
Εντελώς τυχαία οι πρώτοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτικών στην Καστοριά είναι 4 θεσεις φόρτισης στο πάρκινγκ του Βασιλόπουλου! (μονίμως κενοί, γιατι και να υπάρχει κάποιος ηλεκτρικό, θα το φορτίζει στο σπίτι του...δηλαδή λογικά ειναι ευκατάστατος με δική του θέση πάρκινγκ). Συνεπως αφού έβαλε 4 σταθμούς στο σχετικά μικρό κατάστημα της Καστοριάς, γιατι να μη βάλει 10 θεσεις στα μεγάλα στις μεγαλες πόλεις; Παντως σημερα για μενα το πλήρως ηλεκτρικό ειναι μόνο για δευτερο αυτοκίνητο σε οσους κανουν πολλά χιλιόμετρα σε μεγάλα αστικά κέντρα και επιπλέον έχουν και δική τους θέση φόρτισης (που μπορει και με δικό τους φωτοβολταικό να τους βγαίνε εντελώς δωρεάν η χρήση....αν υποθέσουμε ότι κάνουν απόσβεση του κόστους αγορας και υπάρχει εγγύηση σημαντικού χρόνου ζωής μπαταριών)
Ότι και να λέμε, για την Ελλάδα και για πολλά χρόνια το ηλεκτρικό είναι και θα είναι μόνο για τον κάτοικο μονοκατοικίας και πολυκατοικίας με γκαράζ.

Η συντριπτική πλειοψηφία παρκάρει στο δρόμο, στην καλύτερη μερικά δεκάδες μέτρα και στην χειρότερη μερικά χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι. Θα βάλει μπαλαντέζα; Θα μου πεις θα μπουν φορτιστές παντού. Οκ, δηλαδή το Παγκράτι, οι Αμπελόκηποι, η Κυψέλη θα έχουν διπλούς φορτιστές κάθε 10 μέτρα; Δηλαδή δεν φτάνει που κάνει σβούρες μισή ώρα να βρει μια θέση να παρκάρει για να πάει σπίτι, θα πρέπει να είναι και με φορτιστή; Θα μου πεις θα το φορτίζει στο βενζινάδικο γρήγορα σε 40'. 40'; Έχει 40'; 30" - 1' ήθελε ότι όχημα και να οδηγούσε.

Δεύτερον, και δεν το λέω μόνο εγώ αλλά και οι δημοσιογράφοι του σχετικού τύπου. Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήρθε η ώρα που θα πρέπει να αποφασίζεις τι όχημα θα αγοράσεις ανάλογα τι χρήση. Δηλαδή δεν μπορείς να πάρεις ένα όχημα 20.000€ και να πεις ότι θα κάνεις και κανένα ταξιδάκι. Με 15.000€ με ICE κάνεις μια χαρά ταξιδάκι. Και όχι, η φορτίσει καθε λίγο και λιγάκι δεν είναι ευχάριστη αλλά μαρτύριο.

Όταν λοιπόν έρθουν σε νορμάλ τιμές, όταν με το καλό γεμίσει η Ελλάδα σε τοπικό και εθνικό δίκτυο με γρήγορους φορτιστές, κάτι θα γίνει αλλά και πάλι για λίγους. Γιατί και 1.000.000 ηλεκτρικά οχήματα να βγουν στους δρόμους της χώρας σε 10 χρόνια πάλι λίγα είναι.

Μέχρι τότε, είναι μόνο για όσους διαθέτουν τουλάχιστον 25.000 - 30.000€ και μένουν σε μονοκατοικία ή πολυκατοικία με γκαράζ.

Δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα που κανείς δεν σκέφτηκε πως έπρεπε να απαγορεύεται η πώληση κατοικίας χώρος τουλάχιστον μια θέση στάθμευσης, εδώ και δεκαετίες.

Για να μην το πάω παραπέρα στο "θες αμάξι; έχεις πάρκινγκ; Όχι; λυπάμαι."

Πριν μου την πέσουν οι early adopters. Δεν έχω κανένα θέμα με τα ηλεκτρικά. Ίσα ίσα που αν μπορούσα θα έπαιρνα ακόμα και αύριο καθώς διαθέτο πάρκινγκ σπίτι μου για 3-5 οχήματα. Η ευκολία χρήσης είναι το θέμα. Δηλαδή, όχι ρε φίλε, και 30.000€ και ταλαιπωρία. Γιατί;
Συμφωνώ κατ αρχήν με όσα λες αλλά μη νομίζεις ότι και στις πλούσιες χωρες του εξωτερικού είναι καλύτερη η πρόβλεψη, που αλλωστε δεν εγινε τωρα. Στα κέντρα πολεων που χτίστηκαν πριν απο ....500 χρονια μέχρι πριν 100-150 δεν υπάρχει πρόβλεψη ο΄χι μόνο για παρκινγκ αυτοκινήτου, αλλα ούτε καν μοτοσυκλέτας! Και δεν σου λεω πόσο στοιχίζει το τετραγωνικο΄μετρο στο κέντρο του Παρισιού....Ακόμη και στην Ελβετία σε νεα οικοδομή που αγόρασε σπίτι ο γιός μου πολύ πρόαφατα (με δανειο βεβαια), ενω έχουν ολοι παρκινγκ στο υπόγειο και η οικοδομή σχεδιάστηκε μόλις πριν 2 χρονια, δεν έχουν βαλει φορτιστες ηλεκτρικού αυτοκινήτου παροτι ζητήθηκαν απο πολλούς, για να μην ανεβει το κόστος....
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.948
Το αυτό. Εδώ στην Ανάβυσσο οι δύο μοναδικοί φορτιστές είναι στο MyMarket. Τα δε ηλεκτρικά είναι και αυτά δύο αν δεν κάνω λάθος και αυτά Tesla Model 3. Σε μονοκατοικίες όπως η πλειοψηφία εδώ. Δηλαδή οι φορτιστές στο Supermarket απευθύνονται στους περαστικούς και τους επισκέπτες.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Ξέρετε πόσο είναι ο μισθός σήμερα? ή μιλάω με γιατρούς και δικηγόρους? ή επιχειρηματίες?
Δεν νομίζω ότι έχει αμφισβητήσει κανείς (συμπεριλαμβανομένων των γιατρών, δικηγόρων και επιχειρηματιών εδώ, που ναι, είναι κάμποσοι) ότι η αγορά ηλεκτρικού είναι ακόμα ακριβό σπορ στις χαμηλές κατηγορίες τιμής.

Αυτό που έχουμε πει κατ'επανάληψη είναι πως οι τιμές πέφτουν με ταχύτατο ρυθμό και μέσα στα επόμενα (λίγα) χρόνια δεν θα κοστίζει πια παραπάνω το ηλεκτρικό από ένα συμβατικό. Οπότε αυτό το "η πλειοψηφία, δεν θα αποκτήσει ηλεκτρικό" δεν ισχύει, τουλάχιστον από πλευράς κόστους. Η φόρτιση στις πυκνοκατοικημένες περιοχές ναι, είναι θέμα, θα δούμε πώς θα λυθεί.

Εντελώς τυχαία οι πρώτοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτικών στην Καστοριά είναι 4 θεσεις φόρτισης στο πάρκινγκ του Βασιλόπουλου! Συνεπως αφού έβαλε 4 σταθμούς στο σχετικά μικρό κατάστημα της Καστοριάς, γιατι να μη βάλει 10 θεσεις στα μεγάλα στις μεγαλες πόλεις;
Δεν είναι "εντελώς τυχαία". Η αναφορά (και η αντιπαραβολή με τις αντλίες) έγινε γιατί όντως ο ΑΒ στα μεγάλα του Σ/Μ έχει ήδη κάνει εγκατάσταση 10 φορτιστών.
 

TGD

Μηνύματα
7.138
Reaction score
7.181
Η αναφορά (και η αντιπαραβολή με τις αντλίες) έγινε γιατί όντως ο ΑΒ στα μεγάλα του Σ/Μ έχει ήδη κάνει εγκατάσταση 10 φορτιστών.
Έξι στην Βάρη επίσης. Δύο θέσεις έξω και τέσσερεις στο υπόγειο. Να μην σας πω ότι πάλι ήταν θερμικό παρκαρισμένο στη μία, παρότι το πάρκινγκ ήταν σχεδόν άδειο. Μου φάινεται ότι θα έχουμε κίνημα ακτιβιστών ενάντια στους φορτιστές!
 


Μηνύματα
3.097
Reaction score
10.241
Πολύ φοβάμαι ότι θα καταστρέφουν τους φορτιστές , όπως κάναν με τα παρκόμετρα, τα πατίνια που τα ρίχναν στο Θερμαϊκό , τα ΑΤΜ ….
 





gid

Μηνύματα
7.394
Reaction score
8.627

Για να σας προλάβω: για κίνητρα για αντικατάσταση διαμερίσματος πολυκατοικίας με μονοκατοικία με κλειστό γκαράζ δεν έχω ακούσει το παραμικρό.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.617
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top