Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.228
Reaction score
27.809
Τα προβλήματα των ηλεκτρικών κινητήρων τα έχουν λύσει, έχουν αναπτύξει τεχνολογίες που με λίγο ρεύμα επιτυγχάνουν υψηλή απόδοση και μεγάλες δυνατότητες.
Ο μεγάλος αγώνας είναι στις μπαταρίες.

 

Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.917
Αυτό είναι σίγουρο.

Για την ακρίβεια, όταν θα φτάσουμε να έχουμε στόλους αυτόνομων οχημάτων, δεν θα χρειάζεται να έχεις δικό σου προσωπικό όχημα.
Τα αυτοκίνητά μας είναι παρκαρισμένα το 95%+ του χρόνου ζωής τους, ενώ το occupancy rate είναι συνήθως στο ~1.5 = τεράστιο waste.
Tο μοντέλο θα είναι σαν car sharing ή car hire (παράλληλα με το leasing, τουλάχιστον στην αρχή).
Το καλείς, περίπου όπως καλείς ένα Uber τώρα, και σε πάει από το Α στο Β on demand (αυτόνομα, εννοείται, όσο εσύ χαζεύεις στο κινητό). Κι αν βολεύει, "πετάει" κι άλλους επιβάτες μαζί (με έκπτωση στη χρέωση, όπως κάνει το Uber επίσης) - τουλάχιστον σε περιόδους που δεν υπάρχουν global pandemics. :p

Αυτή η μετάβαση θα φέρει τεράστιες αλλαγές σε πολλούς τομείς της ζωής μας, πέρα από το περιβαλλοντικό όφελος.
Και μόνο από την σημαντική μείωση της ανάγκης για χώρους στάθμευσης (βλ. σημαντικά μικρότερος αριθμός οχημάτων και καλύτερη αξιοποίησή τους - σε έναν αποδοτικά σχεδιασμένο αυτόνομο στόλο το downtime των οχημάτων θα είναι όσο απαιτείται για τη φόρτιση, τουλάχιστον τις ώρες αιχμής), για παράδειγμα, θα αλλάξει άρδην ο πολεοδομικός σχεδιασμός των αστικών περιοχών.

Βασικά είναι το ίδιο με το σπίτι. Γιατί να αποκτήσεις δικό σου σπίτι; Ενοίκιο: διαλέγεις όποια περιοχή θες, ό,τι σπίτι θες, αλλάζεις σπίτι αν βαρεθείς και δεν κινδυνεύεις να ξεμείνεις από κατοικία σε περίπτωση πυρκαγιάς, σεισμού κ.λ.π, χα χα
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.399
Reaction score
125.573
<<Considering the range of the ID.4 and the density if chargers in that part of Europe (with Slovenia leading the way), range stops being an issue. How wonderful it feels to be able to write that and have it supported with facts and experience.>>

 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
894
Βασικά είναι το ίδιο με το σπίτι. Γιατί να αποκτήσεις δικό σου σπίτι; Ενοίκιο: διαλέγεις όποια περιοχή θες, ό,τι σπίτι θες, αλλάζεις σπίτι αν βαρεθείς και δεν κινδυνεύεις να ξεμείνεις από κατοικία σε περίπτωση πυρκαγιάς, σεισμού κ.λ.π, χα χα
Με το σκεπτικό ότι γλιτώνεις σκοτούρες/άγχος κλπ., ναι.
Απλά το σπίτι μπορεί να θεωρείται και "σίγουρη" επένδυση (σε κάποιες χώρες, εξαιρετική επένδυση - μέχρι να σκάσει η φούσκα, τουλάχιστον), ενώ αντίθετα στο αυτοκίνητο χάνεις λεφτά από τη στιγμή που το αγοράζεις και μέχρι να το πουλήσεις.

In other news (αναφέρεται στους πρώτους μήνες του ownership - εντός εγγύησης δλδ):

[Btw, φαίνεται η Land Rover/Jaguar συνεχίζει την παράδοσή της σε θέματα "αξιοπιστίας" (or lack thereof) και στα ηλεκτρικά... :D ]
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.112
Reaction score
20.607
Τα αυτοκίνητά μας είναι παρκαρισμένα το 95%+ του χρόνου ζωής τους, ενώ το occupancy rate είναι συνήθως στο ~1.5 = τεράστιο waste.
Κάνε μου μια χάρη - αν θέλεις. Πού τελειώνει η Βασική Οικονομική Αρχή; Γιατί εκεί που τελειώνει αυτή, αρχίζει ο κομμουνισμός.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
894
Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για την "τερματίσουμε" τη Βασική Οικονομική Αρχή, μη μου αγχώνεστε.. :p
Η δε γραμμή του τερματισμού μετακινείται όλο και πιο μακριά, με την εξάντληση των φυσικών πόρων και γενικότερα την κατάσταση του πλανήτη μας.

Επειδή ο κομμουνιζμός (φτου κακά) ξανα-αναφέρθηκε στο thread, αντί για μηνύσεις για εξύβριση [:p], θα σας απαντήσω με μία συμβουλή: Αν concepts όπως sustainability, circular economy, service-based business models etc. σας θυμίζουν κομμουνιζμό, ήρθε η ώρα να ανανεώσετε τη βιβλιοθήκη σας και να διαβάζετε και τίποτα πιο πρόσφατο... ;)
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.021
Reaction score
6.814
In other news (αναφέρεται στους πρώτους μήνες του ownership - εντός εγγύησης δλδ):
[Btw, φαίνεται η Land Rover/Jaguar συνεχίζει την παράδοσή της σε θέματα "αξιοπιστίας" (or lack thereof) και στα ηλεκτρικά... :D ]
Άχρηστο και προβοκατόρικο άρθρο κατά τη γνώμη μου.

Άχρηστο (για τον καταναλωτή) γιατί όπως είπες κι εσύ αναφέρεται στο πρώτο διάστημα χρήσης όπου το αυτοκίνητο είναι εντός εγγύησης. Οπότε το κόστος service/επισκευής για τον χρήστη δεν είναι Χ% μεγαλύτερο από τα συμβατικά. Είναι ακριβώς το ίδιο, δηλαδή μηδέν.

Δεύτερον, λέει ότι η κύρια διαφορά στο κόστος είναι οι εργατοώρες των τεχνικών, που κάνουν πιο πολλή ώρα να διαγνώσουν και να λύσουν τα προβλήματα. Λογικό γιατί είναι καινούργια και δεν τα ξέρουν, δεν θα ισχύει για πολύ όμως και δεν λέει απολύτως τίποτα για την αξιοπιστία των ηλεκτρικών.

Τρίτον, εφόσον το μετράει με κόστος και όχι με αριθμό ζημιών κλπ είναι λογικό οι ακριβές μάρκες να είναι στον πάτο της λίστας λόγω ακριβότερων ανταλλακτικών αλλά και εργατοώρας. Δεν σημαίνει ότι βγάζουν περισσότερες βλάβες, είναι απλά θέμα τιμολογιακής πολιτικής.
 




Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
894
Οκ, σε ευχαριστώ για το χρόνο σου.
Καταλαβαίνω ότι αυτός ο φόβος (ή λατρεία, ανάλογα σε ποιόν μιλάς) με τον κομμουνιζμό μας έχει μείνει επειδή ζούμε στην τελευταία Σοβιετία της Ευρώπης (κάνουμε παρέα σε κάτι rednecks που έχουν καταφύγια στην αυλή τους με φαγητό για 2 χρόνια, και που νομίζουν ότι δεν τελείωσε ποτέ ο Ψυχρός Πόλεμος), αλλά στον δυτικό κόσμος αυτά είναι λυμένα ζητήματα.
Έτσι, στη σχετική διεθνή βιβλιογραφία αναφέρονται σε new business models, βελτίωση ποιότητας ζωής, περισσότερη ελευθερία (χωρική και χρονική) - progress towards Life, Liberty and the pursuit of Happiness, γενικώς (το αντίθετο του κομμουνιζμού δηλαδή) - χωρίς το άγχος μήπως τους κατηγορίσουν για υφέρπων κομμουνιζμό οι peer reviewers. :D

Άχρηστο και προβοκατόρικο άρθρο κατά τη γνώμη μου.
To άρθρο παρουσιάζει τα αποτελέσματα μίας έρευνας, χωρίς να αποκρύπτει ή υπερτονίζει κάποια στοιχεία. Αν κάτι είναι "άχρηστο και προβοκατόρικό", θα ήταν η έρευνα αυτή καθεαυτή. Χωρίς να γνωρίζω τα κίνητρα της "We Predict" (είμαι σίγουρος δε θα είναι δύσκολο να φτιάξουμε μία σχετική θεωρία συνομωσίας - στο ιντερνετ είμαστε άλλωστε), ως καταναλωτή προσωπικά με ενδιαφέρει να γνωρίζω π.χ. ότι το Land Rover / Range Rover χαλάει πάνω στον χρόνο - βλ. στοιχεία σχετικής αξιοπιστίας μεταξύ ηλεκτρικών που η ίδια έρευνα δίνει. Κι ας μη βγάλω τίποτα από την τσέπη μου για να το φτιάξω (το κόστος δεν υπολογίζεται μόνο σε χρήμα - αλλά και άγχος, ταλαιπωρία κλπ.).
Επίσης, δυστυχώς ή ευτυχώς, δε μας ρωτάνε στο AVSite να δίνουμε σωστές κατευθύνσεις για τις έρευνες... [Ι blame @xfader for that!]

" We Predict plans to issue a similar report on EV service costs during the first three years of ownership, which should be a lot more relevant to the current consumer habits. "

Να κάνουμε petition να την κόψουμε την έρευνα;! :p
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.021
Reaction score
6.814
Να κάνουμε petition να την κόψουμε την έρευνα;!
Καλά έκανες και την πόσταρες την έρευνα, εγώ δεν κάνω την αστυνομία του forum.

Απλά όπως είσαι ελεύθερος να ποστάρεις ό,τι θέλεις, αντίστοιχα και οι υπόλοιποι είμαστε ελεύθεροι να τα σχολιάζουμε, δεν νομίζω πως πρέπει να το παίρνουμε βαρέως.

ως καταναλωτή προσωπικά με ενδιαφέρει να γνωρίζω π.χ. ότι το Land Rover / Range Rover χαλάει πάνω στον χρόνο - βλ. στοιχεία σχετικής αξιοπιστίας μεταξύ ηλεκτρικών που η ίδια έρευνα δίνει. Κι ας μη βγάλω τίποτα από την τσέπη μου για να το φτιάξω
Βλέπεις όμως ότι (παρ'όλο που το εξήγησα παραπάνω) δεν έχεις καταλάβει σωστά τι λέει η έρευνα; Παρουσιάζει τις ζημιές βάσει κόστους και όχι βάσει αριθμού ζημιών ανά 100 οχήματα κλπ.

Έτσι, εσύ το διαβάζεις και λες "α, τα JLR χαλάνε δηλαδή" (υπονοώντας ότι χαλάνε παραπάνω από άλλες μάρκες, καθώς όλα χαλάνε), ενώ αυτό δεν ισχύει ή τέλος πάντων, δεν ξέρουμε αν ισχύει. Για την ακρίβεια, μπορεί να χαλάνε λιγότερο από άλλες μάρκες, απλά το κόστος για την επισκευή είναι μεγαλύτερο. Κάτι που όπως είπα έχει να κάνει απλά με το κόστος εργατοώρας, ανταλλακτικών κλπ.

Κι έτσι εν τέλει, εγώ που καταλαβαίνω τι λέει η έρευνα (άρα δεν με παραπλανεί) την βρίσκω παραπλανητική, ενώ εσένα που σε μπερδεύει, την βρίσκεις χρήσιμη. :)
Παράδοξο εκ πρώτης όψης, αλλά λογικό αν το καλοσκεφτείς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.399
Reaction score
125.573
Ενδιαφέρουσα η σειρά των σκέψεών σας, αγαπητοί μου (κουφός και σιμος) αλλά πολύ πιο ενδιαφέρον το βίντεο που ανέβασε ο Ζιζικος για το πλέιντ.

Τι κτήνος είναι αυτό ρε...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
894
Καλά έκανες και την πόσταρες την έρευνα, εγώ δεν κάνω την αστυνομία του forum.

Απλά όπως είσαι ελεύθερος να ποστάρεις ό,τι θέλεις, αντίστοιχα και οι υπόλοιποι είμαστε ελεύθεροι να τα σχολιάζουμε, δεν νομίζω πως πρέπει να το παίρνουμε βαρέως.
Συμφωνώ. Δεν υπάρχει λόγος να παίρνουμε την οποιαδήποτε "αρνητική" είδηση για τα ηλεκτρικα βαρέως επειδή αγοράσαμε τέτοιο. :)

Βλέπεις όμως ότι (παρ'όλο που το εξήγησα παραπάνω) δεν έχεις καταλάβει σωστά τι λέει η έρευνα; Παρουσιάζει τις ζημιές βάσει κόστους και όχι βάσει αριθμού ζημιών ανά 100 οχήματα κλπ.
Σαφέστατο αυτό που γράφει. Για να σε γλιτώσω χρόνο next time, να σε ενημερώσω ότι η αντιληπτική μου ικανότητα είναι το τελευταίο πράγμα που θα πρέπει να σε ανησυχεί. :p

Απλά ίσως σου διαφεύγει ότι σε όλες τις σοβαρές έρευνες αξιοπιστίας, βαρύτητα στον τελικό δείκτη αξιοπιστίας/κατάταξη δεν έχει μόνο η συχνότητα των βλαβών αλλά και το μέσο κόστος τους, και η ηλικία των οχημάτων που εμφάνισαν τη βλάβη (+ άλλες παράμετροι). Σε παραπέμπω ενδεικτικά στα reliability rankings από το Warrantywise (ανάλυση σε claims από > 200.000 αυτοκίνητα).
Αν σκεφτείς λοιπόν το ότι μιλάμε για νέα αυτοκίνητα, με υψηλότατο κόστος επισκευής, έχουμε δύο γκολάκια από τα αποδυτήρια στον υπολογισμό του reliability index. Αν το συνδέσεις και με το χάλια reliability που σταθερά επιδεικνύουν τα LR/RR στα "συμβατικά" τους αυτοκίνητα - και στα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά τους υποσυστήματα, ειδικά - well, you get the idea...
 

D

Deleted member 35

Guest
Ενδιαφέρουσα η σειρά των σκέψεών σας, αγαπητοί μου (κουφός και σιμος) αλλά πολύ πιο ενδιαφέρον το βίντεο που ανέβασε ο Ζιζικος για το πλέιντ.

Τι κτήνος είναι αυτό ρε...
Κτήνος αλλά τα όσα γράφει για την ποιότητα είναι αρκετά ανησυχητικά. Έχεις το ID3 από παραδοσιακό κατασκευαστή και δεν έχεις εκφράσει το παραμικρό παράπονο. Έχω δει αρκετά βίντεο και από τον Doug και από άλλους. Σε κανένα αυτοκίνητο παραδοσιακού κατασκευαστή δεν έχει ακουστεί το παραμικρό. Θα βγουν βέβαια οι συνομοσιολόγοι και θα αρχίσουν τα γνωστά ότι σπρώχνουν χρήμα στους reviewers. Αλλά κάποια πράγματα δεν κρύβονται. Μέχρι τώρα η Tesla έπαιζε κυριολεκτικά μόνη της. Θεωρώ πως δεν είναι μακριά η εποχή που θα βρεθεί σε σταυροδρόμι. Ή θα αναγκαστεί να αγοράσει κάποια "μικρή" εταιρία ή θα ελαχιστοποιήσει την παραγωγή της σε αυτοκίνητα τύπου Plaid και θα δώσει σε τρίτους την τεχνολογία της.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.021
Reaction score
6.814
@Κώστας Φ.

Καλά, μην σκας, κέρδισες. Δεν έχω να προσθέσω κάτι. Όσοι ήταν να καταλάβουν (συνήθως όσοι δεν αισθάνονται την ανάγκη να διαφημίζουν τις αντιληπτικές τους ικανότητες) κατάλαβαν.

Κι εγώ πάντως τώρα που έμαθα πως το κόστος επισκευής της Jaguar μου θα είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ενός Ford, πραγματικά πέφτω από τα σύννεφα. Το ίδιο και όλοι οι κάτοχοι Porsche, είμαι σίγουρος. Θα τρέξουμε όλοι αλαλάζοντας στις αντιπροσωπείες να ζητήσουμε τα λεφτά μας πίσω.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.408
Reaction score
74.714
Κτήνος αλλά τα όσα γράφει για την ποιότητα είναι αρκετά ανησυχητικά.
Αν και κάθε χρόνο είναι καλύτερα (φαντάσου πώς ήταν πριν 5-6 χρόνια), παραμένουν σε επίπεδα κινεζιάς σε πολλούς τομείς.
Είναι εξάλλου λογικό, όσους τεχνικούς και να μαζέψουν η τεράστια εμπειρία και η ταχύτητα βελτίωσης των υπολοίπων που βρίσκονται στην πιάτσα 80-90-110 χρόνια δεν πέφτει απ' τον ουρανό.
 

D

Deleted member 35

Guest
Διαβάζω εξαιρετικά πράγματα για την Taychan που κοστίζει τα ίδια στην Ελλάδα σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της Porsche. Αντίστοιχα για το Ioniq 5 της Hyundai που το θεοποιούν και είναι στο κόστος του "μικρού" Tesla.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.611
Μηνύματα
2.867.862
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top