Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Φορτισα σήμερα, είχα αρκετές μέρες.
Εδώ στο νησί, λόγω χαμηλών ταχυτήτων, η αυτονομία είναι στάνταρ στα 500χλμ.

Έφτασε στο 24% η μπαταρία, με υπόλοιπο αυτονομίας 125χλμ

IMG_20210818_224911.jpg


Πλησιάζει τα 6.000χλμ το όχημα..

Οπότε μπήκε στην μπριζα της ΔΕΗ Blue, που είναι ακόμα δωρεάν, όσο έτρωγα πίτσα στο ιταλικό παραδίπλα:

IMG_20210818_225226.jpg


IMG_20210818_225310.jpg


Με 11,42 kW φόρτιση ac.

Και το παρέλαβα αργότερα

IMG_20210819_005648.jpg


Με 23,85 kWh σε 125 λεπτά έφτασε στο 65% η μπαταρία.
Έτοιμοι για αύριο, φορτισαμε ενώ τρωγαμε και φορτισαμε και τζαμπα... :)


Όπως κι αν το δεις, 500χλμ αυτονομία βγάζει.

Με 24% μπαταρία, 125χλμ.
Με 50% μπαταρία, 259χλμ
Με 80% μπαταρία, 406χλμ.


Screenshot_20210813_112006_com.volkswagen.weconnect.jpg


Screenshot_20210812_230007_com.volkswagen.weconnect.jpg


500 χλμ αυτονομίας με τέρμα το κλιματιστικό πάντα..

Το 41% της μπαταρίας που φορτισε, βλέπουμε πως αντιστοιχεί σε 23.85kwh από την ένδειξη του φορτιστή, άρα το 100% βγαίνει να είναι 58,17kwh, σωστά βγαίνουν πάντα τα νούμερα.

Δουλεύει σωστά το πράγμα.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Σχεδόν 2 χιλιάδες άλογα το νεβερα, και 1000 το Τεσλα.

10 φορές πιο ακριβό το νεβερα.

...
 




Μηνύματα
77
Reaction score
141
Μόλις επέστρεψα από ταξίδι με το Tesla Model 3 Performance.
Ιταλια, Σλοβενία, Κροατία, Αυστρία, σχεδόν 3000km.

Παντού Supercharchers, ειδα μέχρι 248kW peak φόρτιση σε v3!
Στους αυτοκινητόδρομους συνεχεια Autopilot, στρίβει μονο του και ρυθμίζει επιτάχυση-φρενάρισμα άψογα, αντιμετωπίζει και όσους κάνουν σφήνες και χώνονται μπροστά σου απότομα.

Στην Ιταλία πέρασα από Maranello, οδήγησα Ferrari Portofino (super!), επισκέφθηκα εγκαταστάσεις Ferrari και Lamborghini στη motor valley κοντα στη Bologna.

Συνειδητοποίησα ότι το οικογενειακό sedan μου είναι στο 0-100 γρηγορότερο απο Ferrari Enzo, αλλά και από Lamborghini Diablo, το supercar της αφίσας στο παιδικό μου δωμάτιο.

Αθόρυβα και με μηδέν ρύπους, αυτά είναι!!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
IMG_20210820_184409.jpg



Βιαζόμουν σήμερα. Έκανα τη διαδρομή από τον δωρεάν φορτιστή ΔΕΗ Blue στον ΑΒ Βασιλόπουλος Ιωαννίνων μέχρι τον δωρεάν φορτιστή στο ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκης:

Screenshot_20210821_005344_com.google.android.apps.maps.jpg


Το Google maps προβλέπει 3 ώρες και 6 λεπτά.
Αν και έφαγα κόλλημα ~5' σε κάποια διόδια, και πέτυχα όλα τα φανάρια κόκκινα :lol: τόσο στα Γιάννενα όσο και μετά την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, ωστόσο το έκανα σε 2 ώρες και 45':

IMG_20210820_213347.jpg


Μέση ταχύτητα μέχρι το ΙΚΕΑ, 102χλμ/ω.
Μεση ταχύτητα στην αρχή της περιφερειακής οδού 106χλμ/ω.

Οπου είχε όριο 130, πήγαινα με 130, και για λίγα τμήματα 140. Από την κατηφόρα του βουνού πριν τη Βέροια και όλο το δρόμο της Βέροιας σταθερά με 130.

Οπου είχε όριο 120 πήγαινα 120-130.

Όπου είχε 100 πήγαινα 110, και στα τούνελ που είχε 80 πήγαινα με 95-100.

Δηλαδή γενικώς ή στα όρια ή λίγο πάνω από τα όρια ταχύτητας.

Έφτασα με 11% μπαταρίας και 40χλμ να υπολείπονται στην αυτονομία.

Συνολική αυτονομία στα 320χλμ δηλαδή, πηγαίνοντας συνεχώς λίγο πάνω από τα όρια ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, με τις ανηφόρες του Μετσόβου, της Κοζάνης, κλπ.

Το ρεύμα τζάμπα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Δωρεάν φορτιστές έχει σε όλη την Ελλαδα;
Προς ώρας, ναι.

Δηλαδή έφτασα Γιάννενα με δωρεάν φόρτιση σε ΔΕΗ Blue στην Κέρκυρα.

Στην Κέρκυρα, φορτιζα δωρεάν στα ξενοδοχεία.

Ένα σκασμό χιλιόμετρα, τζάμπα.

Μόνο απ'τη ΔΕΗ έχω πάρει 442 kWh δωρεάν, που με μέση κατανάλωση 16 kWh /100km σημαίνει 2.760χλμ δωρεάν.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Η δωρεάν/φτηνότερη φόρτιση σε καταστήματα σύντομα θα συσχετιστεί με τις αγορές που κάναμε στο κατάστημα.
 

Μηνύματα
3.117
Reaction score
10.315
Η δωρεάν/φτηνότερη φόρτιση σε καταστήματα σύντομα θα συσχετιστεί με τις αγορές που κάναμε στο κατάστημα.
:biggrin: Θα δίνουν δωροκαρτα , με αγορές 100€ παρέχεται 15’ φόρτισης στον 50άρι φορτιστή , με 500€ δώρο 15’ στον 200άρι και ένα σετ υαλοκαθαριστήρες
Λολ
Άμα θες Φεράρι , να έχεις και λεφτά για τη βενζίνη να την κυκλοφορείς , όχι να την βλέπεις να κάθεται και να τη βγάζεις μόνο Σάββατο βράδυ.
Η περίοδος χαριτος θα τελειώσει σύντομα και τότε θα δούμε αν θα ανέβουν ή θα πέσουν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών.
Αλλιως Βάλτε ένα 50αρι ταχυφορτιστη στο σπίτι σας με την ανάλογη αύξηση ισχύος από τη ΔΕΗ και τα αντιστοιχα παγια και χρεωσεις ανα kwh και τότε θα δούμε ποσά χλμ θα κάνετε.
Εντός νομού σας βλέπω.
 

Μηνύματα
77
Reaction score
141
Οι AC δημόσιοι φορτιστές σε καταστήματα είναι nice to have, δεν προωθούν την ηλεκτροκίνηση. Είναι πολύ αργοί για να βασιστεί κανείς σε αυτούς, δεν μπορεις να πάρεις ηλεκτρικό όχημα με το σκεπτικό ότι θα φορτίζεις εκεί.

Όσο είναι δωρεαν οκ, κάτι κερδίζεις. Ίσως έχουν νόημα σε απομακρυσμενες περιοχές που δεν υπαρχει κάτι άλλο. Καλυτερα δηλαδή να προσαρμόσεις το πρόγραμμα σου στο ότι το αυτοκίνητο θα πρεπει να φορτίσει 3 ώρες στο ΑΒ του τουριστικού προορισμού, παρα να μην πας καθόλου.

Η λύση στη φόρτιση είναι η εξής:

- Φόρτιση σπίτι με νυχτερινό ρεύμα. Είσαι κάθε πρωί γεμάτος και σου κοστίζουν 2,50€ με 3,00€ τα 100km
- Όταν διανυκτερεύσεις εκτός σπιτιου, φόρτιση το βράδυ (destination charging), έστω και σε απλή πρίζα.
- Σε κάθε αλλη περιπτωση οπου περιμένεις να ολοκληρωθεί η φόρτιση για να συνεχίσεις το ταξίδι σου, θελει τουλαχιστο 100kW ονομαστική ισχύ, ώστε το 20%-80% να γινεται σε μισή ώρα max. Πρέπει να υπαρχουν επισης περισσοτεροι απο ενας σταθμοί φόρτισης για να μην περιμένεις. Ό,τι έχει κανει η Tesla και η Ionity δηλαδή.

Οι 50kW φορτιστές μονής θέσης που υπαρχουν στους ΣΕΑ των αυτοκινητόδρομων είναι μια αρχή γιατί επιτρέπουν μακρινά ταξίδια με ηλεκτρικό, εστω και με μία ώρα αναμονή, αλλα δεν αρκουν. Έχει τύχει να χρειαστεί να περιμενω μιση ώρα για να ολοκληρώσει τη φόρτιση ο προηγούμενος και μετα άλλη μια για να φορτίσω εγω. Έτσι δουλειά δε γίνεται.
 


Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
894
Δε θυμάμαι αν έχει ξαναπεράσει η έρευνα αυτή:

Disclaimer: The model was developed by the Argonne National Laboratory in Chicago and includes thousands of parameters from the type metals in an electric vehicle (EV) battery to the amount of aluminium or plastic in a car. None of the parameters have been approved by the Research Panel of AVSIte.

1629544764721.png
 

gid

Μηνύματα
7.411
Reaction score
8.651
Καλά όλα αυτά , αλλά πραγματικά είναι πολύ μικρό ποσοστό καταναλωτών που θα χρειαστούν κάτι παραπάνω από μια απλή πρίζα για 350 μέρες χρήσης.
Προφανώς αναφέρεσαι σε οικιακή φόρτιση.

Αλλά είναι πολύ μικρό το ποσοστό των καταναλωτών που μπορούν να φορτίζουν το ΙΧ στο σπίτι. Τα 'χουμε πει πολλές φορές.
 


Μηνύματα
77
Reaction score
141
Δεν ειναι μονο το κοστος αγορας. Ακομα και οικονομικο να ηταν το ηλεκτρικο, οσοι παρκαρουν στο δρομο δεν θα το παρουν.

Εκει χρειαζονται ειτε ταχυφορτιστες μεσα στις πολεις που θα λειτουργουν σα βενζιναδικα, προύποθετοντας οτι η τεχνολογια φορτισης γινει πολυ ταχυτερη, ειτε μια πριζα σε καθε θεση παρκαρισματος στο δρομο. Υπαρχουν σκέψεις (και καποιες υλοποιησεις στο εξωτερικο) να δημιουργηθουν πριζες αργης φορτισης 3kw - 6kw σε κολωνες φωτισμου.

Στην Ελλαδα εχουμε το μειονέκτημα το δικτυο ηλεκτροδότησης να είναι υπέργειο, με τις γνωστες μας κολωνες της ΔΕΗ. Αυτό όμως μπορει να γινει πλεονέκτημα, καθώς οι κολωνες ειναι παντου και είναι πολύ ευκολο και οικονομικο να κατέβει ένα καλώδιο ωστε να δημιουργηθουν 2 απλες φθηνες πρίζες 3 kw σε καθε κολωνα. Βαζει ο δημος μια καταλληλη διαγραμμιση και σημανση οτι εδω παρκαρουν μονο ev κατα τη φορτιση και τελος.
 




Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.643
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top