Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.116
Reaction score
124.696
Ερώτηση για πλοία.

Τα οχηματαγωγά που έχουμε εδώ στην ελλάδα, παίζει να έχουν προώθηση με ηλεκτροκινητήρες;

Δηλαδή με Ντίζελ απλώς να παράγουν το ρεύμα για να δουλεύουν;

Ξέρει κάποιος;

 


Μηνύματα
14.877
Reaction score
20.422
Όχι
Για τα επιβατηγά υπό ελληνική σημαία η μόνη αποδεκτή λύση είναι 2 προπέλες με δύο μηχανές εκάστη ή αντίστοιχη εγκατάσταση σε water jet .
Στα κρουαζιερόπλοια πάλι αλλάζει το θέμα εκεί παίζει ηλεκτροπροώση κάργα με azipods και side thrusters .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.116
Reaction score
124.696
Δηλαδή στα κρουαζιεροπλοια παίζουν ηλεκτροκινητήρες;

Το blue star naxos μετράει την ισχύ σε kW
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.116
Reaction score
124.696
Τες πα, σε ποια μεγάλα πλοία έχουμε κατά βάση ηλεκτροκινητήρες και οι πετρέλαιομηχανες είναι απλώς ηλεκτρογεννητριες για τους πραγματικούς κινητήρες του πλοίου;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.116
Reaction score
124.696
Υποθέτω τα γνωστά πυρηνικά είναι ηλεκτρικά..

Πέραν του θορύβου, στο υποβρύχιο θες και αέρα για την καύση. Ίσως κι αυτό να είναι θέμα.


Κάποιος έγραψε το εξής

Όλα τα υποβρύχια ηλεκτροπρόωση έχουν. Τα δικά μας έχουν έναν κινητήρα SIEMENS περί τα 4,5 MW και μια μπαταρία μολύβδου, που αποτελείται από 480 στοιχεία, 400 κιλά περίπου το καθένα!
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.718
Reaction score
10.527
Όχι σε όλα. Υπάρχουν και μη πυρηνικά αναερόβια
Σαν τα ελληνικα, όσο ελληνικό είναι και το ID σου
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.116
Reaction score
124.696
Αυτό που συζητάμε προς ώρας, είναι εάν τα diesel-electric θα μπορούσαν ΜΕΣΑ στα λιμάνια να παίζουν μόνο electric
Υπάρχουν και μη πυρηνικά αναερόβια
Δε καταλαβαίνω τι λες
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Χαλαρά, ειδικά αν χρησιμοποιούν υβριδικούς κάβους με ενσωματωμένη μπαλαντέζα. :roflmao:
 
Last edited:

D

Deleted member 35

Guest
Η Wider στα μεγάλα της superyachts έχει εδώ και χρόνια ηλεκτροκίνηση. Είναι ένα από τα βασικά selling points λόγω της έλλειψης θορύβου.
 

Μηνύματα
782
Reaction score
990
Αυτό που συζητάμε προς ώρας, είναι εάν τα diesel-electric θα μπορούσαν ΜΕΣΑ στα λιμάνια να παίζουν μόνο electric

Δε καταλαβαίνω τι λες
Aυτο που λες θα γινει μεσω του onshore power supply, οπου θα τροφοδοτειται το πλοιο με ηλεκτρικη ενεργεια για να εκτελει τις αναγκες του κατα τον ελλιμενισμο. Αποτελει μερος της προτασης FUELEU Maritime του Fit for 55 πακετου μετρων της ΕΕ στις 14 Ιουλη. Στοχος να επιτευχθει στο 100% το 2030. Πρακτικα βελτιωνει και την ποιοτητα της ατμοσφαιρας περιξ των λιμανιων. Το πακετο εχει αρκετες πολιτικες για δραστικη μειωση CO2 του τομεα. Αν σε ενδιαφερει, σου εδωσα keywords for further reading.
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Το τέλος της μπαλαντέζας



Η οριστική λύση στο πρόβλημα της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ίσως προέλθει από μια παλιότερη ιδέα: την εναλλαγή μπαταριών, που με χρήση σύγχρονης ρομποτικής τεχνολογίας μπορεί να γίνεται σε χρόνο λιγότερο από όσο παίρνει σήμερα να φουλάρεις βενζίνη.
Το σημαντικό είναι ότι την ιδέα προωθεί η κινεζική Nio -και οι Κινέζοι δεν αστειεύονται- ενώ ήδη η Renault ανακοίνωσε ότι θα ακολουθήσει προς την ίδια κατεύθυνση.

Παρεμπιπτόντως, το ηλεκτρικό SUV Nio ES8 πήρε πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP:



Γελάει ακόμα κανείς με τους Κινέζους;
 
Last edited:

Μηνύματα
14.877
Reaction score
20.422
Ηλεκτροπροώση στα παπορια είναι με ηλεκτροκινητήρες και η/ζ με καύσιμο πετρέλαιο ή φυσικό αέριο .
Είναι πολύ ακριβή λύση και δεν έχει καλό βαθμό απόδοσης στα εμπορικά πλοία που κινούνται σε μεγάλες αποστάσεις με σταθερή ταχύτητα.
Είναι ακριβή λύση και χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις που θέλουμε μεγάλη ευελιξία (χρήση azipods) η απουσία θορύβου και κραδασμών (κρουαζιερόπλοια και πολεμικά πλοία ανθυποβρυχιακού πολέμου) .

Για μέσα στα λιμάνια η μπαλαντεζα είναι υπό συζήτηση ωστόσο σχεδόν πουθενά δεν υπάρχει ακόμα η υποδομή. Ένα εμπορικό πλοίο θέλει ισχύ τέτοια που απαιτεί σύνδεση μέσης τάσης 6.6KV @60Hz , ενώ υπάρχουν πλέον οι υποδομές στα νεότευκτα πλοία (εδώ και 5 χρόνια) οι περισσότερες δεν έχουν πρακτικά δοκιμαστεί απουσία υποδομών στα λιμάνια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.116
Reaction score
124.696

Στα 130 kW η φόρτιση του id3 (από 100) μετά την αναβάθμιση software.
Έδειξε μέχρι 133kw στο μηχάνημα!

(φορτιστής 300-αρης..)
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.012
Όχι, ακόμα και το νεότευκτο αμερικανικό αεροπλανοφόρο USS G.R. Ford δουλεύει με ατμοστροβίλους.
Ολα τα μεγάλα πολεμικά με ατμοστροβίλους δουλεύουν.
Είναι η μόνη λύση για τις ανάγκες τους σε πρόωση και ταυτόχρονα μεγάλη εμβέλεια.
Ενα αεροπλανοφόρο πρέπει να μπορεί να επιχειρεί μέχρι και 6 μήνες συνεχόμενα.
Τό ίδιο και κάποια άλλα πολεμικά πλοία όπως φρεγάτες ,αντιτορπιλικά .
Εγώ περιμένω εναγωνίως τα ηλεκτρικά αεροπλάνα του Elon.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.642
Reaction score
9.202
Τα μόνα μεγάλα πολεμικά σκάφη επιφανείας με ατμοστροβίλους, στο αμερικάνικο ναυτικό τουλάχιστον, είναι τα πυρηνοκίνητα αεροπλανοφόρα. Ο λόγος είναι απλός, σε ένα πράγμα είναι καλός ο αντιδραστήρας: να βράζει νερό!
Εννοείται ότι προ πολλού δεν υπάρχουν αντιτορπιλικά και φρεγάτες με ατμοστροβίλους (ούτε με κάρβουνο :biggrin:) , ενώ ακόμα και τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga που είναι τα επόμενα τη τάξει μετά τα αεροπλανοφόρα, έχουν τέσσερεις αεριοστροβίλους LM2500.
Τα πυρηνοκίνητα σκάφη μπορούν να επιχειρούν μέχρι να τους τελειώσουν τα... τρόφιμα, γιατί από καύσιμα δεν πρόκειται να μείνουν μέχρι να πάρει σύνταξη το πλήρωμα. Από εκεί και πέρα, για οικονομία, ντιζελάρα.


Για να φτιάξω τον EAR, το φουτουριστικό Zumwalt είναι πλοίο "ηλεκτρικής" πρόωσης!
Πρόκειται για ένα τεράστιο σκάφος με χαρακτηριστικά στελθ -που φυσικά περιλαμβάνουν το ακουστικό ίχνος, εξ ου και η ηλεκτροπρόωση- το οποίο αρχικά σχεδιάστηκε κυρίως για κρούση στην ξηρά.

Για να τον χαλάσω, το όλο πρόγραμμα αποδείχτηκε προβληματικό: από τα 32 σκάφη που σχεδιάζονταν αρχικά, ο αριθμός μειώθηκε στα 24, μετά στα 7 και τελικά στα ... 3!
Κύριες αιτίες, το τεράστιο κόστος που οφείλεται και στο σύστημα πρόωσης (ξεπερνά αυτό ενός πυρηνοκίνητου υποβρυχίου Virginia) και το ελλιπές δίκτυο φορτιστών στις χώρες του τρίτου κόσμου που είναι οι συνήθεις στόχοι κατά των οποίων θα κινηθεί το σκάφος: "Τους τηλεφωνούμε από πριν, και κανείς δεν έχει αρκετά μακριά μπαλαντέζα", δήλωσε χαρακτηριστικά ο ναύαρχος Γκουντγουότερ...

οκ, το τελευταίο δεν είναι διασταυρωμένο :roflmao:
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.323
Μηνύματα
2.858.531
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top