Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.689
Εγώ πάντως εχθές με το που είδα τι γινόταν στους δρόμους μπήκα στο πρώτο βενζινάδικο και φούλαρα.
Των φρονίμων τα παιδιά....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
Ίσως δεν έκανα σωστή ερώτηση (Δεν καταλαβαίνω βέβαια γιατί αρπάζεστε έτσι! Ούτε ο Μάσκ δεν θα ''ταραζόταν'' έτσι! ), γεμάτο ρεζερβουάρ λοιπόν, και γεμάτη μπαταρία τα ηλεκτρικά, με όλα ανοιχτά, φώτα, ζέστη, ραδιόφωνο, κτλ. ποιο θα τελειώσει πρώτο? στο περίπου, γιατί κανένας δεν ξέρει με ακρίβεια νομίζω!
Μάλλον το βενζίνης τελειώνει πρώτο, διότι δεν μπορείς να έχεις θέρμανση με κλειστό κινητήρα, και στο ρελαντί καίει μπόλικο καύσιμο.

Στο ηλεκτρικό, έχεις επιλογή να το βάλεις σε eco Mode, όπου χαμηλώνει την κατανάλωση από όλα, έχεις τη δυνατότητα να έχεις κλειστά όλα τα υποσυστήματα κίνησης του αυτοκινήτου (parking mode, off ο κινητήρας), την οθόνη, τα φώτα, τα πάντα όλα, και να καταναλώνεις ρεύμα μόνο για θέρμανση, τίποτε άλλο, και να έχεις σχετικά χαμηλά τη θέρμανση (πχ στους 20 και όχι στους 27) ενώ στο θερμικό η διαφορά αυτή θα είναι πρακτικά αμελητέα.

Υπό αυτούς τους όρους, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 58-αρα μπαταρία μπορεί να κρατάει ζέστη στην καμπίνα για πάνω από 60 ώρες, και ένα με 80-αρα μπαταρία για σχεδόν 100 ώρες.

Αυτά τα νούμερα είναι πρακτικά ανεφικτα για τυπικά θερμικά αυτοκίνητα.


Ο εν λόγω φίλος που έμεινε από μπαταρία στην Αθήνα και τα λέγαμε και γελούσαμε μέσω φειζμπουκ, έκανε ότι χειρότερο μπορούσε να κάνει κανείς, λες και προσπαθούσε να μείνει από μπαταρία! Δεν είχε το αυτοκίνητο σε eco mode, δεν το είχε σε Park, δηλαδή αναμμένος κινητήρας, είχε αναμμένα φώτα, έμπαινε μέσω της οθόνης του αυτοκινήτου στο διαδίκτυο, μέχρι και νετφλιξ έβλεπε, κατέγραφε με τις κάμερες του αυτοκινήτου τι γινόταν έξω και το ανέβαζε στο ίντερνετ (remote centry πως σκατα το λένε από το κινητό του με απομακρυσμενη πρόσβαση έβγαζε βίντεο τον εαυτό του έξω από το αυτοκίνητο με τις κάμερες του αυτοκινήτου), μπαινοβγαινε από το αυτοκίνητο με τέρμα το κλιματιστικό στη θέρμανση, κλπ κλπ κλπ, φαντάζομαι θα φόρτιζε και το κινητό του😂, και είχε ξεκινήσει με 10% μπαταρία! Χαχαχαχαχαχαχα, ε ρε νταξ, έμεινε ο μλκας..

Άλλοι φυσιολογικοί άνθρωποι με ηλεκτρικά δεν είχαν κανένα θέμα. Η μπαταρία πρακτικά δε πέφτει καθόλου σε 2 ώρες αναμονής..κιχ.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
Επί του θεματος και αυτό

https://www.gocar.gr/news/feed/38599,Hlektrika_aytokinhta_Ti_symvainei_an_egk.html#disqus_thread

Πού εμπεριέχει 2 βίντεο από το φίλο Νορβηγό που έμεινε να κοιμηθεί τη νύχτα μέσα σε ηλεκτρικό στη Νορβηγία στους μείον εικοσιφευγα βαθμούς..

Και σκεφτείτε και την άνεση που προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αν χρειαστεί για χψζ λόγους να κοιμηθείς εκεί μέσα, θα είναι ήσυχο, θα κοιμηθείς σα πουλάκι, ούτε κινητήρας ούτε κραδασμοί, με κλιματισμό φυσικά.
Γι'αυτό έχουν ξεσκιστεί με τα μοντελ Υ να γυρνάνε στην Αμερική σε τέτοια ταξίδια που κοιμάσαι μέσα στο αυτοκίνητο, γιατί είναι σούπερ υπερδιπλο κρεβάτι, βλέπεις και τα άστρα, ήσυχο, με κλιματισμό, τέλειο ειναι. 😎
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
Υπάρχει και μια ακόμα παράμετρος που δεν θιξαμε ως τώρα, σε κακές καιρικές συνθήκες και ακραία φαινόμενα, όπως σε έντονη χιονόπτωση, είτε αν κινείσαι προς κάποιο χιονοδρομικο κέντρο, είτε στην Αθήνα σε τέτοιες καταστάσεις όπως αυτές τις μέρες..

Υπάρχει χαμηλή ταχύτητα κίνησης, υπάρχει συμφόρηση, μεγάλη καθυστέρηση, σταμάτα ξεκίνα, έλεγχοι για αλυσίδες, τροχαία, ατυχηματα στο δρόμο, κλπ.

Σε τέτοιες συνθήκες, η καταναλωση των θερμικών εκτοξεύεται. Το σταμάτα ξεκίνα μέσα σε μποτιλιαρισμα μπορεί να 3-πλασιασει ανέτως την κατανάλωση, και να σε βγάλει εκτός προγράμματος.

Αντιθέτως, αυτή είναι η χαρά των ev. Το μποτιλιαρισμα και το σταμάτα ξεκίνα. Εκεί θα δεις και 6 kWh /100km κατανάλωση, εκεί διαπρέπει. 😎
 

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Υπάρχει και μια ακόμα παράμετρος που δεν θιξαμε ως τώρα, σε κακές καιρικές συνθήκες και ακραία φαινόμενα, όπως σε έντονη χιονόπτωση, είτε αν κινείσαι προς κάποιο χιονοδρομικο κέντρο, είτε στην Αθήνα σε τέτοιες καταστάσεις όπως αυτές τις μέρες..

Υπάρχει χαμηλή ταχύτητα κίνησης, υπάρχει συμφόρηση, μεγάλη καθυστέρηση, σταμάτα ξεκίνα, έλεγχοι για αλυσίδες, τροχαία, ατυχηματα στο δρόμο, κλπ.

Σε τέτοιες συνθήκες, η καταναλωση των θερμικών εκτοξεύεται. Το σταμάτα ξεκίνα μέσα σε μποτιλιαρισμα μπορεί να 3-πλασιασει ανέτως την κατανάλωση, και να σε βγάλει εκτός προγράμματος.

Αντιθέτως, αυτή είναι η χαρά των ev. Το μποτιλιαρισμα και το σταμάτα ξεκίνα. Εκεί θα δεις και 6 kWh /100km κατανάλωση, εκεί διαπρέπει. 😎
Λοιπόν να ακόμα ένα πλεονέκτημα των ηλεκτρικών.
Διαπρεπουν όταν είναι σταματημένα!!! 😂

No offence, φίλε. Ελπίζω!!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
No offence, φίλε.
Κανένα, εννοείται. 👍

Σαφώς αποτελεί μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων η μεγάλη κατανάλωση (και κατ'επεκταση η μειωμένη αυτονομία) σε κίνηση σε αυτοκινητόδρομο με υψηλή ταχύτητα.

Με την παρούσα τιμή ρεύματος των 50-αρηδων φορτιστών στην εθνική οδό (60 λεπτά ή κιλοβατώρα), αν πηγαίνεις με 130 θα έχεις κατανάλωση - 22kwh/100km, δηλαδή κόστος 13+ευρω ανά 100χιλ με φόρτιση στα ΣΕΑ.

Αυτό είναι υψηλότερο σαφώς από το κόστος κίνησης με ένα οικονομικό Ντίζελ κινητήρα με ίδια ταχύτητα, ο οποίος καίει 5,5-6λ/100.

Μεσα στην πόλη όμως, με σταμάτα ξεκίνα, οι όροι αντιστρεφονται και η καταναλωση του ev είναι η μισή.
Αν φορτίζεις και στο σπίτι, είναι πλέον τζάμπα.

Για κανένα ev δεν έχει νόημα η αυτονομία εντός πόλης, εκεί το δικό μου μπορεί να βγάλει χαλαρά 650χλμ και με μηδενικό κόστος κίνησης. Γελοίο.

Εκτος πόλης όμως, με υψηλές ταχύτητες κίνησης, η αυτονομία πέφτει ραγδαία, η καταναλωση ανεβαίνει, και για όσο χρονικό διάστημα δεν έχει σοβαρούς ταχυφορτιστες στην εθνική οδό (>150kW), υπάρχει αντικειμενικά θέμα καθυστέρησης για φόρτιση για αρκετή ώρα, που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα αγοράς για πολλούς, και δικαιολογημενα.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
Αρκετά το αναλύσαμε, φτάνει..

Να ξερς το νιους Ότο είναι η πιο μεγάλη παπαριά ιντερνετικου υλικού που υπάρχει στο γνωστό σύμπαν της αυτοκίνησης.



Κλικοθηρικο και ότι να ναι..



Δε του χαρίζω κλικ ούτε αν με πληρώσεις.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.153
Reaction score
93.263
Αρκετά το αναλύσαμε, φτάνει..

Να ξερς το νιους Ότο είναι η πιο μεγάλη παπαριά ιντερνετικου υλικού που υπάρχει στο γνωστό σύμπαν της αυτοκίνησης.



Κλικοθηρικο και ότι να ναι..



Δε του χαρίζω κλικ ούτε αν με πληρώσεις.
Σιγά μην σε πληρώσω κιόλας...:tongue:

"Σε πείραμα που έγινε από το κανάλι Dirty Tesla στο Youtube χρησιμοποιήθηκαν δύο Tesla, ένα Model Y με αντλία θερμότητας, και ένα Model X με κλασικό σύστημα θέρμανσης. Και τα δύο ήταν φορτισμένα στο 90% και δεν είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα προθέρμανσης της καμπίνας.

Οι συνθήκες που έγινε το πείραμα ήταν εξαιρετικά δύσκολες, με την θερμοκρασία περιβάλλοντος να κυμαίνεται από -9,5 έως -11 βαθμούς Κελσίου. Και για τα δύο αυτοκίνητα η επιθυμητή θερμοκρασία καμπίνας ορίστηκε στους 21 βαθμούς Κελσίου.

Μετά από 12 ώρες ακίνητο στο κρύο, η μπαταρία του Model Y πήγε από το 91% στο 58%, χρησιμοποιώντας 26,5 kWh. Αυτό σημαίνει ότι μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία θα κρατήσει περίπου 36 ώρες. Η μπαταρία του Model X έπεσε από το 90% στο 47%, καταναλώνοντας 43 kWh, με την πλήρως φορτισμένη μπαταρία να διαρκεί 28 ώρες.

Στο πείραμα διαπιστώθηκε επίσης ότι αν κατέβει η επιθυμητή θερμοκρασία καμπίνας ακόμα πιο κάτω, στους 16 βαθμούς, μειώνεται κατά πολύ η κατανάλωση ενέργειας της μπαταρίας, και μπορεί να φθάσει έως και τις 60 ώρες."
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.984
Υπάρχουν και αυτοκίνητα που έχουν ξεχωριστή μονάδα θέρμανσης της καμπίνας, αυτόνομη και ξεχωριστή λειτουργία από το υπόλοιπο αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με το πετρέλαιο του ντεπόζιτου. Και με τηλεκοντρόλ ώστε όταν πίνεις τον τελευταίο εσπρέσο στο σαλέ να βάλεις μπροστά τη θέρμανση και να μπεις το αυτοκίνητο και να είναι τούμπανο.

Δεν νομίζω ότι ένα ντίζελ καίει παραπάνω από 0.5 λίτρο την ώρα καύσιμο στο ρελαντί. Επίσης αν δεν κάνω λάθος θυμάμαι αμυδρά ότι πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα διαφήμιζαν τη λειτουργία ανάκτησης της θερμότητας του κινητήρα όταν είναι σβηστός για τη θέρμανση της καμπίνας. Οπότε μπορεί κάποιος να μαζέψει και κάποιες ώρες θέρμανσης της καμπίνας με σβηστό τον κινητήρα. Εκτιμώ ότι με 50 λίτρα καύσιμο στο ρεζερβουάρ βγάζεις άνετα περίπου ένα τετραήμερο αποκλεισμένος στην Αττική Οδό χωρίς γκρίνιες και πέρα από το 2χίλιαρο την ημέρα παίρνεις και μπόνους 20% στο τέλος για το καλό παράδειγμα υπομονετικού οδηγού.
Πιο μεγάλο πρόβλημα βλέπω το κατούρημα-χέσιμο στο παγωμένο τοπίο παρά τη θέρμανση μέσα στο αυτοκίνητο.
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.414
τσου.
η λειτουργία στο ρελαντί είναι σχεδόν 1 λίτρο την ώρα στα περισσότερα αυτοκίνητα ή και παραπάνω.
πρακτικά ένα γεμάτο ρεζερβουάαααααγ (που πλέον μικραίνουν όλο και πιο πολύ) είναι αρκετό για 40-50 ώρες το πολύ για θέρμανση - πιθανότατα λιγότερο. τα μεγάλα σε ισχύ μοτέρ (που έχουν συνήθως και μεγαλύτερη δεξαμενή (50-70 λίτρα) πάνε και πάνω από το 1.2 λίτρα ανά ώρα , τα πιο μικρά σε ισχύ μπορεί να πέσουν και στο 0.8 ανά ώρα αλλά πλέον έχουν και κάτι δεξαμενές κοντά στα 30 λίτρα (έλεος).
εξαίρεση τα συστήματα όπως το rest της mercedes που χρησιμοποιεί την θερμοχωρητικότητα του κινητήρα για να κυκλοφορήσει το ηλεκτρικά το νερό ψύξης χωρίς τον κινητήρα σε λειτουργία αλλά και αυτό δεν θα ρίξει σημαντικά την μέση κατανάλωση σε αυτές τις συνθήκες και για τόση ώρα.
ένα άλλο θέμα που επιβαρύνει την κατάσταση αυτήν είναι η σωστή λειτουργία του θερμοστάτη. είναι πάρα πολλά τα αυτοκίνητα που έχουν προβληματικό θερμοστάτη αλλά οι ιδιοκτήτες τους έχουν μαύρα μεσάνυχτα του προβλήματος (πχ να θέλουν 10 λεπτά διαδρομή για να ζεσταθούν) , στις περιπτώσεις αυτές ο θερμοστάτης ανοίγει νωρίς με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος της θερμότητας να φεύγει στο ψυγείο αντί της καμπίνας.
ένα άλλο θέμα είναι οτι εδώ και αρκετά χρόνια το λογισμικό του κινητήρα έχει μια λειτουργία "προθέρμανσης" που καίει το μείγμα σε αναλογία και προπορεία αντιοικονομική όταν η θερμοκρασία του νερού είναι χαμηλή (ώστε η υψηλή θερμοκρασία στα καυσαέρια να ζεστάνουν την κεφαλή και κατα συνέπεια το μπλόκ/νερό γρηγορότερα.
χονδρικά ένα πχ fiesta 5 ετίας με 25 λίτρα βενζίνη είναι πιθανό να μην βγάλει την μέρα.
λίγο πολύ το ίδιο θα βγάλουν στη θέρμανση ένα ηλεκτρικό με ένα αντίστοιχο θερμικό, αλλά το σημαντικότερο είναι σε τι κατάσταση πληρότητας/προετοιμασίας θα βρεθούν στον αποκλεισμό.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.984
Στο μυαλό μου είχα συγκεκριμένο αυτοκίνητο (που είχα μέχρι πρότινος) και είχε όλα τα παραπάνω συστήματα που έγραψα και 80 λίτρα ρεζερβουάρ καυσίμου.
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.414
Ναι αλλά σαν αυτό είναι 1 στα 100 χονδρικά.
Αν πάμε σε ελκυστήρες πχ έχουν αυτόνομο καυστήρα θέρμανσης για την καμπίνα και σχεδόν μισό τόνο πετρελαίου δεξαμενές .
Α και κρεβάτι.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.984
Έγραψα για diesel κινητήρα, για residual heat use και για 50 λίτρα καύσιμο.
Το 1 l/hr για ένα δίλιτρο κινητήρα diesel στο ρελαντί μου φαίνεται πολύ.
Όταν κάποια στιγμή τις επόμενες μέρες κατέβω να βάλω το αυτοκίνητο μπροστά θα τσεκάρω αν ο αντάπτορας πληροφοριών στο OBD που έβαλα πρόσφατα της mercedes δίνει αυτή την πληροφορία και θα επανέλθω.
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.414
Στην obd όπως λες φαίνεται.
Το residualheat είναι χρήσιμο για μια στάση 2 ωρών πχ αλλά σε συνεχόμενη λειτουργία 20 ωρών δεν θα κάνει μεγάλη διαφορά.
Το πιο σημαντικό είναι να έχεις την απαραίτητη ποσότητα ενέργειας γιατί αν πχ έχεις το συγκεκριμένο όχημα αλλά είχες σκοπό να γεμίσεις μόλις γυρίσεις σπίτι στον βενζινα της γειτονιάς σου θα έβγαινες στις ειδήσεις . Εγώ γενικά όταν δεν παίρνω το ποδήλατο να σωθώ δεν πολύ βάζω καύσιμο , γεμίζω στο λαμπάκι μια ζωή , οπότε αν μου καθόταν χθες το λαχείο θα έκανα pr με τους γείτονες
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
Μεταφέρω ποστ μηχανολόγου, έτσι για να σφαχτειτε λίγο ακόμα: 🤣😂😜

Έστω ονομαστική κατανάλωση στο ρελαντί 0.8λ/ω.
Αυτη πιθανώς δεν αρκεί για θέρμανση, θα χρειαστεί γκάζι (συμβαίνει σε κάποια αυτοκίνητα)

Πάμε αναλυτικά:

Κατανάλωση: 0.8λτ την ώρα
Ενέργεια σε ένα λίτρο diesel: περίπου 10kWh λέει το Google
Ωφέλιμη απόδοση κινητήρα: 30%
Απώλειες: 70%
Από τις απώλειες ποσά μπορούμε να βάλουνε στην καμπίνα; Ας πούμε 30%.

Άρα:
10kW * 0.7 απώλειες * 0.3 καμπίνα = 2.1kW

Είναι οριακά αρκετά. Πρόχειροι υπολογισμοί βέβαια, αλλά νομίζω ότι είναι αρκετοί για να σου εξηγήσω ότι αυτό είναι πιθανό.
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.414
όλα λάθος
30% στο ρελαντί δεν παίζει , είναι σημείο λειτουργίας που οι κινητήρες έχουν άθλια απόδοση.
0.8 λίτρα είναι περίπου 7.5-7.7 Kwh (42.7 MJ/kg καυσίμου - ΚΙΛΟ)
ΑΝ δουλεύει σωστά ο θερμοστάτης μπορείς να πάρεις το 40% ή και παραπάνω αυτής της ενέργειας στην καμπίνα.
φτάνει για να σε κρατάει ζεστό.
το πρόβλημα είναι αν είσαι προετοιμασμένος και αν ο θερμοστάτης δουλεύει σωστά και δεν ανοίξει πχ στους 70 βαθμούς οπότε τότε ΔΕΝ μπορείς να φέρεις την ενέργεια στην καμπίνα.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.291
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top