Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.719
Reaction score
10.529
Δηλωνω αρνητής ανεμογεννήτριας .
Δεν παράγουν ρεύμα, μόνο πουλάκια σκοτώνουν.
Αρνητής υδροηλεκτρικών, μόνο το νερό ανακατεύουν.

Regeneration και τρίχες.
Άκου εκεί, να γυρίζει ένα μαραφετι και να παράγεται ρεύμα !!!!
Επιστημονική φαντασία
 

TGD

Μηνύματα
7.138
Reaction score
7.181
Να δείτε τι θα γίνει τώρα που θα επιτρέπει να έχεις ανεμογεννήτρια για οικιακή παραγωγή!
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Καλό είναι να ανακοινωθεί μεσα στον Φεβρουάριο. Αυτό που δεν βλέπω, είναι η απόσβεση 150% στα έξοδα.
Δεν νομίζω πως αυτό είναι μέρος του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά". Ούτε στο πρώτο δηλαδή ήταν.

Η υπεραπόσβεση είναι μέρος του νόμου 4710/2020 για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, που δεν έχει κάποια περιορισμένη διάρκεια, είναι μέρος της φορολογικής νομοθεσίας.
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
εαν δεν βιαζεστε να αγορασετε αμαξι μπορειτε να περιμενετε λιγο μεχρι να βγει σε μαζικη παραγωγη το υβριδικο ιπταμενο αυτοκινητο. Πηρε προσφατα πιστοποιηση και ανοιγει ετσι η πορτα για τα περαιτερω.
η μηχανη ειναι της BMW και κινειται με καυσιμο απο το βενζιναδικο της γειτονιας. μεσα σε 2 λεπτα και 15 δευτερολεπτα μετατρεπεται απο αυτοκινητο σε αεροπλανο. Στον δρομο μπορει να κινειται με ταχυτητα εως 160χλμ/ωρα και χρειαζεται 300μετρα διαδρομο για να απογειωθει.

προβλεπεται να βγει στην παραγωγη το 2024 με κοστος κατω απο 140.000
 




D

Deleted member 35

Guest
"https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/traction.gr/posts/4919345678130073&show_text=true&width=500"

Τα σχόλια στο FB όλα τα λεφτά.

 
Last edited by a moderator:

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.281
Reaction score
93.722
Αν γίνει το Καρναβάλι φέτος, προτείνω να πάνε Αθήνα-Πάτρα, να μην το έχουν κι άγχος για τα όρια ταχύτητας. :biggrin:
 


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.719
Reaction score
10.529
18.000€ για μπαταρία 0,8ΚW
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329

Χωρητικότητα μπαταρίας 118kwh (χρήσιμη)

Κατανάλωση με 108km/h στα 6,88km/kWh ή 14,5kwh/100km.

Συνολική αυτονομία στα 108km/h στα 810km!

0-60 mph (96.5 km/h) time
Dream Edition Performance (19") - 3.3 seconds
Dream Edition Performance (21") - 3.0 seconds
top speed of 168 mph (270 km/h)
dual motor all-wheel drive
Grand Touring - 800 hp (596 kW) and 885 lb-ft (1,200 Nm)
on-board charger: 19.2 kW
fast charging at up to around 300 kW (about 20 minutes to replenish 300 miles of range)
 

Μηνύματα
832
Reaction score
1.033
Να ρωτήσω κάτι, η ταχύτητα φόρτισης AC απο ότι έχω καταλάβει, εξαρτάται απο τον φορτιστή του αυτοκινήτου, αν αυτός ειναι πχ 7.4 kw, με τόσα θα φορτίζει (στην καλύτερη περίπτωση), σωστά;

Εάν το συγκεκριμένο όχημα συνδεθεί σε DC, αλλάζει η μέγιστη προσληφθείσα ισχύς, άρα μειώνεται ο χρόνος;

Ή το 7.4 του παραδείγματος μου, ισχύει σε κάθε περίπτωση, είτε DC είτε AC?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Six million electric cars (battery electric and plug-in hybrid) will be shipped in 2022, up from four million in 2021, according to a new forecast by Gartner.


Κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι πολύ underestimated αυτή η πρόβλεψη.

Για το 2022 η Τεσλα προβλέπει 1,9 μύρια.
Η VW προβλέπει 1.75 μύρια.
Λοιποί Γερμανοί 1,2 μύρια
Ιάπωνες 1,4 μυρια
Όμιλος stelantis >1 μυριο
Λοιποί κατασκευαστές > 1 μυριο
Κινέζοι απροσδιοριστο, άπειρες νέες φίρμες, πιθανώς >3 μύρια

Πιο κοντά στα 10 μύρια το βλέπω το ποίημα.

Στην Ευρώπη θα γίνει χαμός με το εργοστάσιο της Τεσλα στο Βερολίνο. Η Ελβετία ακολουθεί τα βήματα της Νορβηγίας και έχει ήδη πρώτο όχημα σε πωλήσεις (ασχέτως είδος καυσίμου) το Τεσλα, χωρίς να υπάρχει το εργοστάσιο στη Γερμανία, τώρα που θα είναι δίπλα;
Οι Γάλλοι με το μεγκαν το ηλεκτρικό σε όλες τις εκδόσεις του ομίλου στελαντις; Χαχαχαχαχαχαχα

Προβλέψεις my ass. Όπως ο μουντις, που έκανε πρόβλεψη για Τεσλα 2 μέρες πριν ανακοινώσει αποτελέσματα, κι έπεσε 60% έξω! Χαχαχαχαχαχαχα, ρεζιλίκια ρε, να πέσεις 10 και 20% έξω να πάει στο δγιαλο, αντε 30%, ντεφ να γίνει, αλλά 60% έξω; μα πόσο γελοίοι.. 😂🤣😜
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Να ρωτήσω κάτι, η ταχύτητα φόρτισης AC απο ότι έχω καταλάβει, εξαρτάται απο τον φορτιστή του αυτοκινήτου, αν αυτός ειναι πχ 7.4 kw, με τόσα θα φορτίζει (στην καλύτερη περίπτωση), σωστά;
Σωστά. Πάνω από 7kW δεν θα βρεις εύκολα (δεν ξέρω καν αν υπάρχει), μετά πας σε τριφασικό. Δηλαδή 11kW σύνολο από 3 φάσεις (~3,5 από την κάθε μία) ή 22kW σύνολο (~7 από την κάθε μία).

Εάν το συγκεκριμένο όχημα συνδεθεί σε DC, αλλάζει η μέγιστη προσληφθείσα ισχύς, άρα μειώνεται ο χρόνος;
Ή το 7.4 του παραδείγματος μου, ισχύει σε κάθε περίπτωση, είτε DC είτε AC?
Σωστά (στο πρώτο). Εφόσον υποστηρίζει DC φόρτιση (τα περισσότερα δηλαδή, εκτός από κάτι μίνι κουβαδάκια "πόλης") θα είναι 50kW+.

Οι Γάλλοι με το μεγκαν το ηλεκτρικό σε όλες τις εκδόσεις του ομίλου στελαντις; Χαχαχαχαχαχαχα
Χαχα, ένα θέμα με τον όμιλο Stellantis το'χεις. 😛
Η Renault (και άρα το Megane) δεν ανήκει στον όμιλο Stellantis.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.890
Reaction score
41.123
18.000€ για μπαταρία 0,8ΚW
Η μπαταρία κάνει περίπου 10Κ ευρώ.
Το ίδιο αυτοκίνητο σε μένα έγραψε 300Κ χιλιόμετρα, ενώ το είχα αγοράσει μτχ το 16 με 75Κ, και η μπαταρία του φόρτιζε μέχρι 100% σε παρατεταμένη κατηφόρα, πρακτικά το 99% το είχε σχετικά εύκολα το τελευταίο 1% ήθελε λίγο να το προσπαθήσεις. Με το οποίο θέμα ασχολήθηκα μόνο όταν το έβαλα προς πώληση και 1-2 υποψήφιοι αγοραστές με ρωτούσαν σε τι κατάσταση είναι η μπαταρία. Κανείς δεν ξέρει να πει την κατάσταση της μπαταρίας, η μόνη ένδειξη είναι το ποσοστό φόρτισης που δείχνει στο ταμπλό και για μένα όταν μια μπαταρία φτάνει άνετα στο 99% κάθε φορά που φορτίζει το θεωρώ καλό σημάδι.
Από κει και πέρα, η μπαταρία του συγκεκριμένου μοντέλου που ως μοντέλο έρχεται από το 2011 αν δεν κάνω λάθος και πρόκειται για ένα (πολύ mild) υβριδικό (niche market) που δεν είναι plugin παρά μόνο κάνει κάποια ανάκτηση ενέργειας δεν είναι σε καμία περίπτωση ενδεικτική της κατάστασης που συζητάμε εδώ για τα ηλεκτρικά.

Από σχετικές συζητήσεις αυτό που μου έχει μείνει για την ώρα σε σχέση με τα νέα ηλεκτρικά ή και τα PHEV είναι ότι πρόκειται σαφώς για "ευαίσθητα" συστήματα (οι μπαταρίες), θερμοκρασία - κραδασμοί - ρυθμός και συχνότητα αποφόρτισης είναι κρίσιμοι παράγοντες λειτουργίας και κανείς δεν μπορεί να ξέρει με ασφάλεια ποια θα είναι η κατάσταση μετά από 5 χρόνια και κυρίως ποιο το κόστος αντικατάστασης τότε και κυρίως σε σχέση με την τότε αγοραία αξία του μοντέλου και συγκριτικά με τα νέα μοντέλα του τότε και την τιμή και την τεχνολογία που θα έχουν. Οποιεσδήποτε εκτιμήσεις είναι παρακινδυνευμένες.
Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν υπάρχει εμφανής λόγος να μην ισχύσει και σε αυτήν την περίπτωση η νόρμα του product lifecycle που έχει παρατηρηθεί για όλα τα τεχνολογικά προιόντα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Να ρωτήσω κάτι, η ταχύτητα φόρτισης AC απο ότι έχω καταλάβει, εξαρτάται απο τον φορτιστή του αυτοκινήτου, αν αυτός ειναι πχ 7.4 kw, με τόσα θα φορτίζει (στην καλύτερη περίπτωση), σωστά;

Εάν το συγκεκριμένο όχημα συνδεθεί σε DC, αλλάζει η μέγιστη προσληφθείσα ισχύς, άρα μειώνεται ο χρόνος;

Ή το 7.4 του παραδείγματος μου, ισχύει σε κάθε περίπτωση, είτε DC είτε AC?
Η ταχύτητα φόρτισης σε AC εξαρτάται από τον ενσωματωμένο inverter στο αυτοκίνητο, γιατί πρέπει να γίνει DC για να πάει στις μπαταρίες.
Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν 11kW ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης για AC (τριφασικό), λίγα είναι με μικρότερη ή μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης AC.

H DC φόρτιση δεν έχει καμία σχέση με τη δυνατότητα φόρτισης σε AC.

Η φόρτιση DC κυρίως εξαρτάται από το μέγεθος της μπαταρίας, όσο πιο μεγάλη τόσο περισσότερο DC αντέχει, και συνήθως περιορίζεται με software για την υγεία της μπαταρίας, διότι όσο υψηλότερη η ισχύς φόρτισης τόσο περισσότερο φθείρεται καταπονειται η μπαταρία.

Ταυτόχρονα, μετράει ο χρόνος φόρτισης, οπότε αν είναι 30kwh η μπαταρία, με 60 kW φόρτιση θα είναι λογικός ο χρόνος φόρτισης, ενώ αν είναι 90 kWh ή μπαταρία, για να έχει ίδιο χρόνο φόρτισης θα πρέπει να φορτίζει στα 90 kW (μέση ταχύτητα - ισχύς φόρτισης).

Η ισχύς της φόρτισης ακολουθεί μια πτωτική πορεία στο διάγραμμα φόρτισης, δηλαδή όταν είναι άδεια η μπαταρία μπορεί να τραβάει 250kw, αλλά σταδιακά πέφτει αυτή η ισχύς όσο γεμίζει η μπαταρία, κι όταν φτάσει το 90% της μπαταρίας μπορεί να είναι στα 20kw. Τυπικά μας ενδιαφέρει η μέση ισχύς φόρτισης στο εύρος 10%-80% της μπαταρίας, δηλαδή το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πόσο γρήγορα φορτίζει αυτό το 70% ποσοστό της μπαταρίας.

Τα 100kw ως μέγιστη ισχύ σε DC φόρτιση τα υποστηρίζουν πρακτικά σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα, με εξαίρεση κάποια μικρά πόλης με πολύ μικρή μπαταρία (<45kwh). Από κει και πάνω, υπάρχουν μοντέλα που φτάνουν μέχρι τα 350kW.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.890
Reaction score
41.123
Τώρα που το ξανασκέφτομαι μπορεί τα 18Κ που λέει το άρθρο να αφορά το ηλεκτρικό μοτέρ και όχι τη μπαταρία, όλα αυτά τα άρθρα που πρακτικά δημοσιεύονται για δημιουργία κλίματος στην αγορά και όχι για ουσιαστική ενημέρωση (και είναι και κακές μεταφράσεις σχεδόν πάντα) δεν μπορείς να ξέρεις τι πραγματικά αφορά.
Το οποίο ηλεκτρικό μοτέρ είναι ένα μικρό 20KW που τοποθετείται εν σειρά με το κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν είχα καταλάβει όταν χαλάει αυτό αν αλλάζει μόνο του ή πάει πακέτο με το κιβώτιο.
Επίσης ένα άλλο ακριβό ανταλλακτικό που είχε αυτό το μοντέλο ήταν ο συμπιεστής του κλιματισμού, λειτουργούσε με ρεύμα, δεν έπαιρνε κίνηση δηλαδή με ιμάντα από τον κινητήρα, και αν χάλαγε έφτανε στα 2,5Κ.

Τα ανέφερα όλα αυτά για να δείξω ότι πρέπει να καταλάβουμε ότι το παιχνίδι αλλάζει δραστικά με τα ηλεκτρικά και μπορεί να εστιάζουμε στις μπαταρίες στις συζητήσεις αλλά έχει τόσα άλλα πράγματα που μπορεί να πάνε στραβά που πολύ φοβάμαι ότι πρώτον, θα μένεις καθηλωμένος για ψιλοπράγματα (σκεφτείτε απλά να μην λειτουργεί η οθόνη στο tesla ή να μην αποκρίνεται στο touch, ή να βγάζει βλάβη ο φορτιστής και να μην μπορεις να φορτίσεις) και δεύτερον στο συνεργείο του μέλλοντος θα ειναι πολύ πιο έντονο το φαινόμενο που ήδη ζούμε σε μεγάλο βαθμό και σήμερα, έβγαλε βλάβη στο τάδε σύστημα αλλαγή όλο το σύστημα. Αλλαγή κινητήρα γιατί ξερωγω κάηκε κάποιο γαμοεξαρτηματάκι σε μια πλακέτα. Καλά θα πάει κι αυτό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Χαχα, ένα θέμα με τον όμιλο Stellantis το'χεις. 😛
Η Renault (και άρα το Megane) δεν ανήκει στον όμιλο
Έχεις δίκιο ρε, my mistake! 👌

O Stellantis έχει ανακοινώσει πολύ μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών άμεσα, θεωρητικά περιμένουμε ένα σκασμό αυτοκίνητα να βγουν, λένε για 39 ηλεκτρικά μοντέλα σε τέσσερις πλατφόρμες EV:

  • STLA Small, για οχήματα κατηγορίας A / B / C
  • STLA Medium, για τμήματα C / D
  • STLA Large, για τμήματα D / E
  • STLA Frame, για φορτηγά E / F / J-segment και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα

Ο όμιλος είναι ο 3ος μεγαλύτερος (μετά τον όμιλο τογιοτα και φολγκζβαγκεν) και συμπεριλαμβάνει (όχι τη Ρενό🤣😂😜) τις εξής φίρμες:

Screenshot_20220131_124328_com.android.chrome.jpg


Θεωρώ ότι θα είναι πολύ μεγάλη δύναμη στα ηλεκτρικά, κακώς την υποτιμούν.

Η μαζερατι έχει ήδη δείξει να κυκλοφορεί καμουφλαρισμενο ένα GT ηλεκτρικό που κατά τη γνώμη μου μοιάζει κάπως με το ηλεκτρικό μακαν της πόρσε, πολύ ωραίο όχημα:

 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Τώρα που το ξανασκέφτομαι μπορεί τα 18Κ που λέει το άρθρο να αφορά το ηλεκτρικό μοτέρ και όχι τη μπαταρία
Το λογικό θα ήταν αυτό, γιατί 18 χιλιάρικα για μια μπαταριούλα 0,8kWh, μόνο η Rolls Royce (και αν) θα μπορούσε να χρεώσει. Ακόμα και έτσι αν ήταν όμως, αυτό είναι πρόβλημα της Mercedes (και των πελατών της), όχι των υβριδικών/ηλεκτρικών.

πρέπει να καταλάβουμε ότι το παιχνίδι αλλάζει δραστικά με τα ηλεκτρικά και μπορεί να εστιάζουμε στις μπαταρίες στις συζητήσεις αλλά έχει τόσα άλλα πράγματα που μπορεί να πάνε στραβά που πολύ φοβάμαι ότι πρώτον, θα μένεις καθηλωμένος για ψιλοπράγματα [...] και δεύτερον στο συνεργείο του μέλλοντος θα ειναι πολύ πιο έντονο το φαινόμενο που ήδη ζούμε σε μεγάλο βαθμό και σήμερα, έβγαλε βλάβη στο τάδε σύστημα αλλαγή όλο το σύστημα. Αλλαγή κινητήρα γιατί ξερωγω κάηκε κάποιο γαμοεξαρτηματάκι σε μια πλακέτα. Καλά θα πάει κι αυτό.
Δεν έχεις δίκιο σε αυτό, πολύ απλά γιατί αυτά που αναφέρεις δεν λείπουν από τα συμβατικά. Μπορεί τα ηλεκτρικά να ήταν μέχρι πρότινος η "αιχμή" (και λόγω κόστους) οπότε να έβλεπες εκεί περισσότερες οθόνες και τεχνολογία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και τα συμβατικά, για όσο καιρό υπάρχουν ακόμα, δεν θα είναι έτσι. Οι οθόνες δεν είναι κάτι που σχετίζεται με την τεχνολογία των ηλεκτρικών, είναι επιλογή των κατασκευαστών για άλλους λόγους.

Οπότε, όσο μπορεί να σε "αφήσει" ένα ηλεκτρικό λόγω οθονών κλπ., άλλο τόσο μπορεί και το συμβατικό. Η διαφορά είναι πως, σαν τεχνολογία, το συμβατικό έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να σε αφήσει και από κάτι άλλο. Όχι ότι και ένας κινητήρας σε ένα ηλεκτρικό αποκλείεται να χαλάσει, αλλά οι πιθανότητες είναι ελάχιστες. Οι μπαταρίες επίσης αποδεικνύονται πολύ αξιόπιστες. Όσον αφορά τα υπόλοιπα συστήματα (κλιματισμός κλπ.) αυτά υπάρχουν και στις 2 τεχνολογίες.

Σίγουρα, ως πιο καινούργια τεχνολογία ίσως κάποια μοντέλα αντιμετωπίσουν κάποια αρχικά προβλήματα σε κάποια νέα εξαρτήματα (π.χ. inverters και δεν ξέρω τι άλλο) αλλά σε βάθος χρόνου θα είναι πολυ πιο αξιόπιστα.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.617
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top