Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
63
Reaction score
108
εαν δεν βιαζεστε να αγορασετε αμαξι μπορειτε να περιμενετε λιγο μεχρι να βγει σε μαζικη παραγωγη το υβριδικο ιπταμενο αυτοκινητο. Πηρε προσφατα πιστοποιηση και ανοιγει ετσι η πορτα για τα περαιτερω.
Δεν ξέρουμε πλέον απο πού να καλυφθούμε απο τις παπάτζες του ev boom.
Απο πάνω μας την πέφτουν ιπτάμενα ιχ, απο τα υπόγεια τα τούνελ του ίλον και τα ηλεκτρικά μας δεν έχουν αυτονομία για να ξεφύγουμε.
Την κάτσαμε.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.880
Reaction score
41.094
Δεν έχεις δίκιο σε αυτό, πολύ απλά γιατί αυτά που αναφέρεις δεν λείπουν από τα συμβατικά. Μπορεί τα ηλεκτρικά να ήταν μέχρι πρότινος η "αιχμή" (και λόγω κόστους) οπότε να έβλεπες εκεί περισσότερες οθόνες και τεχνολογία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και τα συμβατικά, για όσο καιρό υπάρχουν ακόμα, δεν θα είναι έτσι. Οι οθόνες δεν είναι κάτι που σχετίζεται με την τεχνολογία των ηλεκτρικών, είναι επιλογή των κατασκευαστών για άλλους λόγους.

Οπότε, όσο μπορεί να σε "αφήσει" ένα ηλεκτρικό λόγω οθονών κλπ., άλλο τόσο μπορεί και το συμβατικό. Η διαφορά είναι πως, σαν τεχνολογία, το συμβατικό έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να σε αφήσει και από κάτι άλλο. Όχι ότι και ένας κινητήρας σε ένα ηλεκτρικό αποκλείεται να χαλάσει, αλλά οι πιθανότητες είναι ελάχιστες. Οι μπαταρίες επίσης αποδεικνύονται πολύ αξιόπιστες. Όσον αφορά τα υπόλοιπα συστήματα (κλιματισμός κλπ.) αυτά υπάρχουν και στις 2 τεχνολογίες.

Σίγουρα, ως πιο καινούργια τεχνολογία ίσως κάποια μοντέλα αντιμετωπίσουν κάποια αρχικά προβλήματα σε κάποια νέα εξαρτήματα (π.χ. inverters και δεν ξέρω τι άλλο) αλλά σε βάθος χρόνου θα είναι πολυ πιο αξιόπιστα.
Θα επιμείνω στην αρχική μου διατύπωση.
Για την οθόνη έβαλα συγκεκριμένο παράδειγμα όχι τυχαία. Δεν μπορώ να δω πως θα ξεκινήσεις καν με ένα tesla αν δεν έχεις οθόνη ενεργή όταν ακόμα και για τη ρύθμιση του τιμονιού ή του καθρέπτη πρέπει να μπεις σε μενου! Ενώ τοσο το υβριδικό που είχα όσο και το PHEV που έχει τώρα η σύζυγος (GLC) συνήθως την οθόνη την βγάζω off γιατί με ενοχλεί το φως της, ειδικά τα βράδια (άλλο μεγάλο θέμα αυτό...). Για τα άλλα θερμικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιώ δεν χρειάζεται να αναφερθώ καν.

Η πολυπλοκότητα των θερμικών μας φαίνεται μεγαλύτερη, και σε επίπεδο εξαρτημάτων σαφώς είναι, γιατί αφορά φυσικά εξαρτήματα που τα βλέπουμε με το μάτι και για τους περισσότερους είναι κινέζικα. Ακόμα και για τους σχετικούς από τον καιρό που πρωτομπήκε το injection (30+ χρόνια πριν) άρχισαν τα μαύρα κουτιά που δεν καταλάβαινε ο κόσμος τι είναι και τι κάνουν και πως το κάνουν και ακούγαμε το κλασικό... ο εγκέφαλος.
Από μηχανικής πλευράς τα πράγματα στα ηλεκτρικά θα είναι σαφώς πιο απλά και θα περιμένουμε μεγαλύτερη αξιοπιστία στο σύστημα, αυτή είναι η γενική εκτίμηση. Αυτό που γράφω είναι ότι υπάρχουν και τόσα άλλα που δεν βλέπουμε εύκολα με το μάτι, από ένα γαμοπυκνωτάκι μέχρι ένα bug σε μια ρουτίνα που αλληλεπίδρασε στραβά με μια άλλη ρουτίνα σε real time και για το οποίο δεν θα μπορει να κάνεις κάποιος κάτι παρά μόνο ότι οδηγία έχει βγάλει η εταιρεία που συνήθως θα ειναι αλλαγή ολόκληρων συστημάτων. Ναι ο ηλεκτρικός κινητήρας per se, τα τυλίγματα του και ο πυρήνας του δεν περιμένω να πάθει κάτι εύκολα αλλά τα γύρω γύρω που τον υποστηρίζουν και μια μέρα κάποιο θα τη δει αλλιώς και ο μάστορας θα σου πει ηλεκτρικό μοτέρ είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα συμβεί.

Μπορώ να γράφω κατεβατά ολόκληρα με περιπτώσεις που έχω ζήσει ή μαθαίνω από συναδέλφους (τα αυτοκίνητα είναι τα εργαλεία δουλειάς μας) και δείχνει γιατί σήμερα ακόμα είναι σε κάποιο βαθμό τα προβλήματα πιο αντιμετωπίσιμα. Και δεν έχει να κάνει με ποια τεχνολογία είναι καλύτερη αλλά κυρίως με το βαθμό σωρευμένης εμπειρίας που υπάρχει εκεί έξω στα μηχανικά συστήματα αλλά και στη φύση αυτή καθαυτή ενός μηχανικού συστήματος σε σχέση με ένα ηλεκτρονικό.
Μακροχρόνια όλο αυτό θα γυρίσει τούμπα, είμαι σίγουρος, όπως επίσης είμαι σίγουρος ότι δεν θα με απασχολεί τότε εκεί που θα είμαι 8-)
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.719
Reaction score
10.529
Με το κόστος σέρβις να πέφτει από κάπου θα πρέπει να τα πάρουν.
Π.χ. έχω αναφέρει πρόσφατα αλλαγή οθόνης σε όπελ άστρα 1500€.
Όπως και να έχει 1KWh μπαταρίας θα κοστίζει περισσότερο αν είναι να μπει σε Μερσεντές από ότι σε Ντάτσια.

Θεωρώ ότι είμαστε σε μια μεταβατική περίοδο που στο τέλος θα έχουμε θέματα επιπέδου John Deere & Right to repair.

Θα κλειδώνουν και θα ξεκλειδώνουν διάφορες εφαρμογές αν τις έχουμε πληρωμένες ή όχι.

Ένα μεγάλο θέμα είναι οι πιστοποιήσεις των μηχανικών.
Άλλο πράμα να είσαι ηλεκτρολόγος οχημάτων και άλλο πράμα να παίζεις με 800V.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.880
Reaction score
41.094
Με το κόστος σέρβις να πέφτει από κάπου θα πρέπει να τα πάρουν.
Π.χ. έχω αναφέρει πρόσφατα αλλαγή οθόνης σε όπελ άστρα 1500€.
Όπως και να έχει 1KWh μπαταρίας θα κοστίζει περισσότερο αν είναι να μπει σε Μερσεντές από ότι σε Ντάτσια.

Θεωρώ ότι είμαστε σε μια μεταβατική περίοδο που στο τέλος θα έχουμε θέματα επιπέδου John Deere & Right to repair.

Θα κλειδώνουν και θα ξεκλειδώνουν διάφορες εφαρμογές αν τις έχουμε πληρωμένες ή όχι.

Ένα μεγάλο θέμα είναι οι πιστοποιήσεις των μηχανικών.
Άλλο πράμα να είσαι ηλεκτρολόγος οχημάτων και άλλο πράμα να παίζεις με 800V.
Στο ορατό απώτερο μέλλον δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα "τεχνίτη οχημάτων" είτε μηχανικού είτε ηλεκτρολόγου.
Τελειωμένες δουλειές όπως τις ξέραμε. Μοντουλες που θα κουμπώνουν και θα ξεκουμπώνουν για να κουμπώσουν καινούργιες σύμφωνα με την οδηγία που θα δίνει το ¨σύστημα διάγνωσης και επισκευών" της εταιρείας.

Στην EQS το σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα έχει δυνατότητα να στρίψει τις ρόδες 4.5 μοίρες όπως έρχεται από το εργοστάσιο. Με 8Κ (από ότι λένε) ξεκλειδώνεις το software feature να στρίβει μέχρι 10 μοίρες.
Είπατε κάτι;
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.719
Reaction score
10.529
Μεγαλύτερη μόντουλα απο τα PC δεν υπάρχει.
Εξαρτήματα που κουμπώνουν μόνο σωστά και για εργαλεία ένα σταυροκατσάβιδο .

Υπάρχουν όμως τεχνικοί.
Πόσο μάλλον όταν θα προσπαθούν να το κάνουν να δουλέψει με άφτερ μάρκετ και τα μισά λεφτά από την αντιπροσωπία.
Να μην σου πουν ότι το αυτοκίνητο έγινε κάρβουνο μαζί με τον μικρό ''που πήγε να βάλει αέρα τα λάστιχα αλλά κάπου ακούμπησε''
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Πολύ ενθαρρυντικά τα στοιχεία που δημοσίευσε η κβαντουμ για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης:

6a00d8341c4fbe53ef02942f966c4b200c-500wi.png
6a00d8341c4fbe53ef02788068b261200d-500wi.png


Αν και όταν αυτά περάσουν στα αυτοκίνητα, έχει λυθεί 100% το θέμα φόρτισης σε μεγάλα ταξίδια, θα γίνεται σε ντετέ (αρκεί να υπάρχουν σοβαροί ταχυφορτιστες στο οδικό δίκτυο).

Σύμφωνα με την φίρμα, θα δούμε αυτές τις μπαταρίες τέλη 2024 ή αρχές 2025 στα αυτοκίνητα του ομίλου της vw. 😎
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.005
Reaction score
6.776
Θα επιμείνω στην αρχική μου διατύπωση.
Για την οθόνη έβαλα συγκεκριμένο παράδειγμα όχι τυχαία. Δεν μπορώ να δω πως θα ξεκινήσεις καν με ένα tesla αν δεν έχεις οθόνη ενεργή όταν ακόμα και για τη ρύθμιση του τιμονιού ή του καθρέπτη πρέπει να μπεις σε μενου! Ενώ τοσο το υβριδικό που είχα όσο και το PHEV που έχει τώρα η σύζυγος (GLC) συνήθως την οθόνη την βγάζω off γιατί με ενοχλεί το φως της, ειδικά τα βράδια (άλλο μεγάλο θέμα αυτό...). Για τα άλλα θερμικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιώ δεν χρειάζεται να αναφερθώ καν.
Δες το εσωτερικό από το δικό μου:

1643633005256.png


Σου φαίνεται πολύ διαφορετικό από ένα σημερινό συμβατικό της ίδιας κατηγορίας; Δεν είναι.
Είναι λειτουργικό το αυτοκίνητο όταν χαλάσει η κεντρική οθόνη; Ναι, είναι.

Άρα; Τι αλλάζει με τα ηλεκτρικά σε αυτό το κομμάτι; Τίποτα.

Το Tesla πάλι (που όπως λες έχει τα πάντα όλα μέσα στην οθόνη) δεν ξέρω αν λειτουργεί χωρίς αυτή. Ίσως όχι. Αυτό που υποστήριξες όμως, δίνοντας αυτό το παράδειγμα, είναι πως "το παιχνίδι αλλάζει με τα ηλεκτρικά".

Και λέω πως αυτά που αναφέρεις δεν έχουν καμία σχέση με τα ηλεκτρικά. Έχουν αφενός σχέση με την εξέλιξη της τεχνολογίας γενικά και αφετέρου με συγκεκριμένες επιλογές συγκεκριμένων εταιρειών, όπως η Tesla. Το αν θα επικρατήσει ή όχι αυτή η φιλοσοφία δεν το ξέρω, ίσως ναι. Αλλά αν γίνει, δεν θα είναι επειδή άλλαξε ο κινητήρας και από θερμικός έγινε ηλεκτρικός, θα είναι για άλλους λόγους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285

Εξαιρετική επίδοση για το ioniq 5.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
7.132
Reaction score
7.172
Μόνο που, όπως έχει γράψει, το τεστ είναι παραπλανητικό στα ηλεκτρικά αφού λόγο regeneration φρενάρουν γρήγορα και επομένως δεν διαγράφουν την τροχιά με την αρχική ταχύτητα αλλά με πολύ χαμηλότερη απ' ότι με ένα ΜΕΚ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Είναι λειτουργικό το αυτοκίνητο όταν χαλάσει η κεντρική οθόνη; Ναι, είναι.
Και στα vw το ίδιο, πρακτικά η οθόνη μπορεί να είναι εντελώς κλειστή, υπάρχουν φυσικά χειριστήρια για όλα όσα χρειάζεσαι για οδήγηση και κλιματισμό, παράθυρα, καθρέφτες κλπ..

Βασικά νομίζω πως μόνο στην Τεσλα υπάρχει σοβαρή έλλειψη από φυσικούς διακόπτες, αλλά ακόμα και εκεί, μπορείς να οδηγήσεις με σπασμένη πχ οθόνη.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.880
Reaction score
41.094
Μακάρι το θέμα να είναι μόνο ιδιοτροπία της Tesla.
Η ηλεκτρική κίνηση έρχεται μαζί με την ηλεκτρονικοποίηση χειριστηρίων, graphics interface, apps και πάει λέγοντας. Δεν λέω ότι λόγω της ηλεκτρικής κίνησης συμβαίνει αυτό. Σε μεγάλο βαθμό το διευκολύνει αυτή η τεχνολογία κίνησης αλλά είναι και η τάση που θα ερχόταν ακομα και στα θερμικά. Απλα τα θερμικά είναι πλέον στο τέλος του κύκλου τους ενώ τα ηλεκτρικά ξεκινούν τώρα. Ας μείνουμε στη ουσία που είναι ότι το όλο σύστημα γίνεται όλο και πιο αδιαφανές και ενώ προσδοκούμε μεγαλύτερη αξιοπιστία ίσως τελικά αυτή να μην έρθει τόσο γρήγορα και ολοκληρωτικά όσο η τεχνολογία της ηλεκτρικής κίνησης λόγω των προβλημάτων σε συστήματα που τελικά καθιστανται απαραίτητα για τη χρήση του αυτοκινήτου και δεν είναι αποκλειστικά αναγκαία λόγω ηλεκτρικής κίνησης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
The first all-electric model from the Romanian brand (part of the Renault Group), the Dacia Spring, noted an impressive sales result of 27,876 units since March 2021. (through barely nine months).

Dacia Spring notes really strong demand and, as of the end of the year, the company received more than 46,000 orders, which means that another 28,000+ units still have to be delivered.


Κατά βάση έχει πουληθεί από τον Νοέμβριο όλη η παραγωγή του 2022..😜

Στην Ελλάδα, η εδώ αντιπροσωπεία με ενημέρωσε ότι θα έχει τιμή (όχι αυτοκίνητα) κατά τον Σεπτέμβριο, οπότε θα μπορούν να δέχονται παραγγελίες.

Βλέπω να πηγαίνει στράφι και το 2023 για τους Έλληνες, δε θα μείνει λεπι. 🤣😂😜

Όσοι ενδιαφερόμενοι παραγγείλουν στην Ελλάδα το Spring στα τέλη 22, θα είναι για να παραλάβουν (και αν) στα τέλη 23..😝
 

D

Deleted member 35

Guest
Τα ηλεκτρικά σωστά το θέσατε οτι είναι στην αρχή τους και είναι λίγο μπιμπλικια. Όσο όμως γίνονται πιο μαζικά θα πρέπει να πεσει και το κόστος. Οπότε αναγκαστικά θα μειωθούν οι οθόνες και θα αυξηθούν τα κουμπιά. Όσο wow είναι η hyper screen της eqs άλλο τόσο κοστίζει. Δεν είναι δυνατόν σε ένα μικρό αυτοκίνητο να βάλεις οθόνη ίση με την αξία του. Θα κάνεις οικονομία και θα βάλεις μια απλή ώστε να είναι φτηνή στην επισκευή. Άλλωστε ο κόσμος δε συγχωρεί εύκολα κάποια πράγματα. Και το κόστος του service είναι ένα από αυτά.
 

TGD

Μηνύματα
7.132
Reaction score
7.172
Το software μιας οθόνης αφής είναι απείρως φθηνότερο από μια πλήρη σειρά διακόπτες. Σχεδόν όλοι οι διακόπτες στα σύγχρονα αυτοκίνητα ελέγχουν έναν υπολογιστή. Μέχρι κι ο διακόπτης στα φώτα εντολή στο canbus δίνει. Ο μόνος λόγος που δεν βλέπουμε περισσότερες οθόνες είναι η έλλειψη υλικών.

Βέβαια η εργονομία πάει περίπατο...
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.388
Reaction score
74.653
Οπότε αναγκαστικά θα μειωθούν οι οθόνες και θα αυξηθούν τα κουμπιά.
Για την ώρα παντού υπάρχει η φρικτή τάση να μειωθούν τα κουμπιά, κάτι που σίγουρα σημαίνει οτι είναι φθηνότερες οι οθόνες.

Το άλλο αίσχος βρίσκεται στις νέες Mercedes όπου όλα είναι αφής. Ρυθμίσεις καθισμάτων και πλήκτρα τιμονιού επάνω σε ενιαία επιφάνεια ώστε να είναι απαραίτητο να κοιτάξεις αυτά αντί για τον δρόμο. :rolleyes: Και τα VW το ξεκίνησαν στα τιμόνια. 🤮
 

D

Deleted member 35

Guest
Δε διαφωνώ για τη μόδα. Αλλά όπως έγραψα και πριν καλά τα ακριβά αλλά το πόπολο θέλει και οικονομία. Όταν αρχίσουν τα πρώτα προβλήματα στα φτηνά αυτοκίνητα νομίζω πως οι εταιρίες θα αλλάξουν γραμμή.
 


TGD

Μηνύματα
7.132
Reaction score
7.172
Δε διαφωνώ για τη μόδα. Αλλά όπως έγραψα και πριν καλά τα ακριβά αλλά το πόπολο θέλει και οικονομία. Όταν αρχίσουν τα πρώτα προβλήματα στα φτηνά αυτοκίνητα νομίζω πως οι εταιρίες θα αλλάξουν γραμμή.
Το έχουμε φάσει στη μάπα σε κινητά κι υπολογιστές χρόνια τώρα: It's not a bug, it's a feature.
 

TGD

Μηνύματα
7.132
Reaction score
7.172
29% κέρδος η Tesla από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων, όταν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες πάνε να βγάλουν το κέρδος από τα σέρβις...
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.186
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top