Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


gonis

Luger
Μηνύματα
4.207
Reaction score
11.484
Χωρίς πλακα,υπάρχει μαμά πατίνι ηλεκτρικό που πιανει τέτοιες ταχύτητες ;:oops:
 




Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.130
Reaction score
30.069
Χωρίς πλακα,υπάρχει μαμά πατίνι ηλεκτρικό που πιανει τέτοιες ταχύτητες ;:oops:

 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.157
Reaction score
93.275
Στη Νορβηγία υπάρχει μια ειδική λέξη (δεν την θυμάμαι τώρα) η οποία σημαίνει:
Μαζευόμαστε στο σπίτι κάποιου από την παρέα για να πιούμε πριν βγούμε έξω για ποτό.
Είναι τόσο ακριβό το αλκοόλ που δεν συμφέρει να πας στο μπαρ αν δεν είσαι ήδη μεθυσμένος!
 



spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
12.345
Reaction score
30.724
Ναι το θεμα ομως ειναι οτι απο καποιο μεγεθος και πανω δεν εχει νοημα 🍆
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.119
Reaction score
124.702
Μεταφέρω αυτούσιες τις εντυπώσεις φίλου:

Αναλυτικές εντυπώσεις BMW iX40


FB_IMG_1655910206368.jpg




Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω για 2 ημέρες το BMW iX40 μέσα στη Αθήνα και σε ταξίδι στο Ναύπλιο.
Disclaimers:
- Είμαι θετικά προκατειλημμένος με οποιοδήποτε BMW
- Είμαι αρνητικά προκατειλημμένος με οποιοδήποτε SUV
- Το άρθρο των 4Τ που μιλούσε για κατανάλωση πάνω απο 25kWh/100χλμ με ταχύτητες
110-115χλμ/ώρα με είχαν προετοιμάσει για τα χειρότερα.
- Γενικώς δυσκολεύομαι να περιγράψω SUV, οπότε θα χρησιμοποιήσω άλλα αντίστοιχα αυτοκίνητα σαν μέτρο σύγκρισης.

Στα χαρτιά, το αυτοκίνητο είναι στην ουσία το ηλεκτρικό X5 στην τελευταία του έκδοση. Θυμάμαι τηνπρώτη φορά που το είδα σε φωτογραφίες, να λέω, επιτέλους να ένα αυτοκίνητο που δεν θα αγόραζαποτέ λόγω εμφάνισης. Και αυτό παρόλο που η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου είναι για εμένα κοντά στον πάτο από πλευράς σημασίας. Μετά το είδα από κοντά στην παρουσίαση στο Στ. Νιάρχος και είπα, οκ, είναι λίγο περίεργο αλλά δεν είναι και τόσο τραγικό. Μετά τις 2 ημέρες που πέρασα μαζί του, πλέον το έχω χωνέψει για τα καλά. Εξακολουθώ να μην πιστεύω ότι πάει για βραβείο σχεδιασμού, αλλά πλέον μου φαίνεται φυσιολογικό, μοντέρνο, ελαφρώς εκκεντρικό και μέχρι εκεί.
Πρώτο δρομολόγιο από Κηφισιά προς Βουλιαγμένη. Με το που μπαίνεις μέσα και ξεκινάς να οδηγείς, είναι ξεκάθαρο ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο των +100k ευρώ. Το σαλόνι είναι πολύ ωραίο, παρόλα αυτά πιστεύω ότι το E-tron είναι ένα κλικ πιο πολυτελές σε ποιότητα υλικών. Ίσως να είχε να κάνει με την πιο λιτή έκδοση που οδηγούσα. Οι χώροι είναι απλά τεράστιοι και θα μεταφέρουν 5 επιβάτες με άνεση. Το φάρδος του αυτοκινήτου άλλωστε το επιτρέπει. Ο χώρος αποσκευών είναι κοντά στα 500 λίτρα, παρόλα αυτά δείχνει κάπως περιορισμένος για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Ο χώρος έχει δοθεί στο πίσω κάθισμα και όχι στον χώρο αποσκευών (που για εμένα είναι καλή επιλογή). Τα καθίσματα πολύ καλά και άνετα, ακόμα και στην (μικρή) έκδοση που οδήγησα.
Μέσα σε ένα λεπτό καταλαβαίνεις ότι το iX έχει εντελώς λιμουζινάτο στήσιμο. Η iX40 έκδοση χωρίς την αερανάρτηση έχει πολύ καλή (για συμβατική ανάρτηση) άνεση και ταυτόχρονα εξαφανίζει την αίσθηση της βάρκας που αισθάνομαι σε σχεδόν κάθε SUV. Εννοείται πάντως ότι δεν φτάνει επίπεδα αερανάρτησης. Η επαναφορά αποσβένεται με εξαιρετική προοδευτικότητα, οπότε σε φυσιολογική οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο, οι πιθανότητες να ακούσεις παράπονα από συνεπιβάτες που ζαλίζονται είναι μικρές. Είναι απλά υπέροχο σε normal οδήγηση. Όλα καλά μέχρι να ανεβάσεις λίγο ρυθμό και τότε είναι εντελώς ξεκάθαρο ότι ζυγίζει 2,45 τόνους. Σε πιο σβέλτη οδήγηση εξακολουθεί να αισθάνεται άνετα, αλλά πλέον το βάρος αρχίζει και δίνει δυναμικά το παρόν στην αίσθηση που έχεις. Σε καμία περίπτωση δεν θα σε τρομάξει, γιατί είναι πάρα πολύ προοδευτικό στις αντιδράσεις του, αλλά δεν είναι το αυτοκίνητο που θα αρχίσεις να κάνεις περίεργα πράγματα. Απλά δεν στο βγάζει και πως να στο βγάλει άλλωστε, είναι SUV. Ο συνεπιβάτης και οι συνθήκες δεν μου επέτρεψαν να το πιέσω λίγο παραπάνω, αλλά να πω την αλήθεια δεν είχα και καμία διάθεση. Κάποιες αντιδράσεις σε εσκεμμένες απότομες επαναφορές και τέρμα γκάζι στην έξοδο της στροφής από χαμηλή ταχύτητα, σου δείχνουν ότι ναι μεν είναι BMW από κάτω, αλλά ξανά, το αυτοκίνητο είναι λιμουζίνα, οτιδήποτε άλλο μοιάζει αφύσικο. Για να μην παρεξηγηθώ δεν προσπάθησα σε καμία περίπτωση να πλησιάσω τα όρια του, απλά προσπάθησα κάπως να δω τις αντιδράσεις του σε πιο επιθετική οδήγηση. Συνοψίζοντας, είναι ακριβώς ότι θα έπρεπε να είναι στο δρόμο. Σε οδική συμπεριφορά δεν συναγωνίζεται το Cayenne αλλά συναγωνίζεται το etron και το model X.
Είχα επί τέλους την ευκαιρία να δοκιμάσω στην πράξη το regen 5 ρυθμίσεων της BMW. Στην max power ‘B’ επιλογή, η ένταση του regen (στο πεντάλ του γκαζιού) είναι περίπου 70-75kW σε ταχύτητα αυτοκινητόδρομου και κορυφώνεται στα 98kw κάπου στα 50-70χλμ/ώρα Είναι αρκετά δυνατό. Πιο δυνατό από το X90D, αλλά όχι από το EQC400. Σε normal οδήγηση το one pedal driving είναι γεγονός (μέχρι στάση). Από ένα σημείο και πάνω όμως, δυστυχώς απλά δεν φτάνει. Η αλήθεια είναι ότι θα ήθελα κάπως μεγαλύτερη δύναμη επιβράδυνσης στο ‘Β’ αλλά ίσως να έχει να κάνει με τη μικρή μπαταρία και το iX50 να είναι καλύτερο. Τα συμβατικά φρένα είναι (φαντάζομαι) σε φυσιολογικά πλαίσια για SUV αυτής της κατηγορίας. Η αλλαγή στο regen ελέγχεται από τον επιλογέα, αλλά οι επιλογές σου είναι είτε ‘D’ που θα πάρει αυτό που έχεις προεπιλέξει στο menu (adaptive, low, medium, ή high) είτε ‘Β’ (full power-regen to stop). Έτσι λοιπόν, ναι μεν μπορείς να γυρίσεις αμέσως απο D σε B αν χρειαστείς πιο δυνατή επιβράδυνση, αλλά η αλλαγή μεταξύ adaptive, low, medium και high είναι εντελώς αδύνατη ενώ οδηγείς, αφού πρέπει να μπεις μέσα στο menu για να το κάνεις. Το adaptive πάντως είναι φοβερά καλοστημένο και κάνει πάνω κάτω αυτό που θα περίμενες να κάνει.

Infotainment. Είχα γνώμη πριν, τώρα όμως είναι πεποίθηση. Ο μοναδικός ανταγωνιστής του idrive 8 είναι το UI της Tesla. Αυτά τα 2 συστήματα κοιτάζουν τον ανταγωνισμό αφ'υψηλου. Ούτε Taycan, ούτε Etron, ούτε EQC μπορούν να ακολουθήσουν. Η BMW έχει στην κυριολεξία φτιάξει το δικό της Android. Με widgets, home screen με applications και shortcuts με φυσικα κουμπιά. Είναι τόσο καλό που με το που συνδέσεις το carplay, πρακτικά δεν αλλάζει κάτι εκτός από το γεγονός ότι προστέθηκαν επί πλέον εφαρμογές που έχουν ελαφρώς διαφορετικά γραφικά. Την πρώτη μέρα προφανώς χαωσα γιατί μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο menu που χρειάζεται αρκετή εξοικείωση. Αλλά αφήνοντας το αυτοκίνητο είχα ήδη φτάσει σε ένα αξιοπρεπές 70% εξοικείωσης και ένιωθα πολύ πιο άνετα μαζί του. Υπάρχουν κάποια περίεργα εργονομικά θέματα, που λογικά θα βελτιωθούν μέσω ΟΤΑ. Το πιο σημαντικό είναι το menu του clima μέσα στο οποίο είναι οι ρυθμίσεις του aircondition, των θερμαινόμενων καθισμάτων κλπ. Είναι κάπως δύσχρηστο και βαρύ Επίσης υπάρχει ένα μικρό lag την πρώτη φορά που ανοίγεις μια εφαρμογή. Την δεύτερη φορά ανοίγει ακαριαία, άλλα την πρώτη φορά υπάρχει μία μικρή καθυστέρηση. Είναι κάτι αντίστοιχο με το Android. Η θέση/διάταξη της κυρτής οθόνης είναι ιδανική και τοποθετημένη όσο πιο ψηλά γίνεται, έτσι ώστε να έχει πάντα επαφή με τον δρόμο ακόμα και όταν ψάχνεις ώρα κάτι στο menu (σύνηθες θέμα με touchscreens). Το heads up display είναι πραγματικά επικών διαστάσεων με πολύ πληροφορία ακόμα και με αλλαγές ρυθμίσεων που κάνεις στην κεντρική οθόνη.

Κατανάλωση.
Μόνο που βλέπεις το iX είσαι έτοιμος για εντυπωσιακά μεγάλες καταναλώσεις επιπέδου E-tron. Η πολύ μικρή μπαταρία (71kWh usable) σε συνδυασμό με το θηριώδες αυτοκίνητο, με έχουν βάλει σε θέση άμυνας. Γενικώς δεν οδηγώ οικονομικά. Θα έλεγα ότι είμαι περίπου στο μέση μεταξύ ‘οδηγώ σωστά και οικονομικά’ και ‘βάλε μία τρίτη και ασ'το να πηγαίνει’. Παρόλα αυτά επειδή έπρεπε να αξιολογήσω σωστά την αυτονομία, το ταξίδι στο Ναύπλιο έγινε οδηγώντας σωστά και φυσιολογικά. Δεν προσπαθούσα για ρεκόρ, άλλα δεν έκανα και περιττά πράγματα που συνήθως κάνω και επιβαρύνουν την αυτονομία. Normal, φυσιολογικότατη οδήγηση. Το trip μηδένισε στην είσοδο της Αττικής οδού από Κηφισό και το ταξίδι ήταν μέχρι το Kandia και ιδού
το αποτέλεσμα:

- Cruise control στον αυτοκινητόδρομο στα 125χλμ/ωρα
- Το aircondition δεν έκλεισε ποτέ (22 βαθμούς)
- Εξωτερική θερμοκρασία 30-32 βαθμούς
- Ελαστικά 255/50/21
- Μία πολύ γρήγορη στάση 3 λεπτών για νερά στο ΣΕΑ Ασπροπύργου
- Δεν είχα e-pass αλλά δεν έχασα πολύ χρόνο στα διόδια (απο 0 έως 2 αυτοκίνητα αναμονή
σε όλα τα διόδια)
- Χαμηλή κίνηση με μικρές μεταβολές ταχύτητας (κυρίως στα τούνελ). Το μεγαλύτερο
κομμάτι του αυτοκινητόδρομου έγινε με 125χλμ/ώρα
- Από την είσοδο της Αττικής οδού μέχρι τον κόμβο της Νεμέας, η κατανάλωση ήταν
21,8kWh/100χλμ.
- Από εκείνο το σημείο με το που μπήκα στον επαρχιακό, η κατανάλωση άρχισε να πέφτει με ταχείς ρυθμούς, μέχρι να καταλήξει στο 17,9kWh/100χλμ στο parking του Kandia.
Σαν σημείο αναφοράς, το ταξίδι έγινε ταυτόχρονα με το ix3 του Thomas Papapaschos, το οποίο ήταν 0,5 kwh πιο οικονομικό στον αυτοκινητόδρομο. Εννοείται πως δεν κάναμε slipstream και διάφορα τέτοια πράγματα. Απλά πηγαίναμε μαζί, με τον ίδιο ρυθμό, με cruise control. Θα κάνω πάσα στον Yiorgos Karakatsanis, ο οποίος έκανε το ίδιο ταξίδι την προηγούμενη ημέρα. Τα νούμερα που έγραψε το model 3LR ήταν ελάχιστα πιο κάτω (<1kWh/100χλμ), αλλά μόνο η διαδρομή ήταν η ίδια. Μακάρι να πηγαίναμε όλοι μαζί για να μπορούμε να συγκρίνουμε ταυτόχρονα και τα 3 αυτοκίνητα και να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Αυτό που επιβεβαιώσαμε πάντως είναι ότι η διαφορά του iX3 και του iX40 είναι εξαιρετικά μικρή και σίγουρα μικρότερη από αυτό που θα περίμενε κανείς βλέποντας τα νούμερα και τα μεγέθη των δύο αυτοκινήτων.
Στο δια ταύτα, η κατανάλωση του iX είναι εντυπωσιακότατη, όχι μόνο για ένα SUV 2,45 τόνων αλλά γενικώς για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω κάποιες αξιολογήσεις που έχω δει. Οδήγησα κανονικότατα, χωρίς να προσπαθήσω να κλέψω κάπου, αλλά και χωρίς να προσπαθήσω να αυξήσω την κατανάλωση χωρίς λόγο. Στο EQC πχ δεν μπόρεσα να ρίξω την κατανάλωση κάτω από 22kwH/100χλμ. Πολύ χοντρικά, η πραγματική αυτονομία του iX40 με τις 71kWh, είναι ίση (και ίσως λίγο μεγαλύτερη) με το EQC400 με τις 80kWh.

(έχει και συνέχεια)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.119
Reaction score
124.702
Μικρά ενοχλητικά πραγματάκια:
- Το ταμπλό είναι τεράστιο και έχει μία ιδιαίτερα ενοχλητική γωνία παράκεντρα και προς την
πλευρά του συνοδηγού, που θα ενοχλήσει τους ψηλούς συνοδηγούς
- Ο ήχος/αίσθηση του κλεισίματος της πόρτας, δεν είναι στο επίπεδο που θα περίμενες για
ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο
- Όλες οι πόρτες έχουν σχετικά περίεργες γωνίες που μπορεί να τρακάρεις κατά την
επιβίβαση/αποβίβαση


Μικρά ευχάριστα πραγματάκια:
- Τα φώτα υποδοχής/αποχώρησης και στο εξωτερικό και στο εσωτερικό σε βοηθούν να
αισθανθείς καλύτερα που έδωσες τόσα λεφτά για αυτοκίνητο. Είναι εντυπωσιακά.
- Ambient lighting, ένα ποτήρι σαμπάνια και όλα τα προβλήματα σου εξαφανίζονται
- Η πανοραμική οροφή μεταβλητής σκίασης (sky lounge) είναι ένα από τα πιο cool feature
που έχω δει σε αυτοκίνητο.

Κλείνοντας, το αυτοκίνητο μου άρεσε πολύ παρόλο που είναι SUV. Όσο και να το αναλύεις, στο τέλος είναι πάντα το ίδιο με τα αυτοκίνητα. Σου βγάζουν κάποιο συναίσθημα που δεν είναι απαραίτητα συνδεδεμένο με αντικειμενικά κριτήρια.
 

Μηνύματα
831
Reaction score
1.033
Το επόμενο μου όχημα θα ειναι ηλεκτρικό (σκέφτομαι το ρενώ ζωή, απο οκτώβρη θα έρθει Ελλάδα) οπότε έχω αρχίσει να διαβάζω αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση.

Να κάνω κάνα δυο ερωτήσεις αρχάριου:

Από ότι διάβασα, συστήνεται dedicated γραμμή απευθείας από πίνακα, ακόμα και για απλή σούκο. Κάπου αλλού διάβασα ότι το εργοστασιακό καλώδιο, τραβάει 10 amperes.

Οπότε, αν το βάλουμε σε 16αρα απλή, δεν υπάρχει κίνδυνος, σωστά;

Επίσης, υπάρχουν καλώδια στο εμπόριο (για απλό σουκο μιλάω) που να τραβάνε 16 amperes ή λιγότερο απο 10 για λόγους ασφαλείας, άρα τα προσέχουμε που τα βάζουμε (αν ειναι για 16, δεν τα βάζουμε σε 10 εννοείται κοκ);

Γίνεται αυτό να ρυθμιστεί (το πόσα Α θα τραβάει δλδ το αμάξι) απο το ίδιο το όχημα;

Ευχαριστώ πολύ!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.119
Reaction score
124.702
Οπότε, αν το βάλουμε σε 16αρα απλή, δεν υπάρχει κίνδυνος, σωστά;
Σωστά.

Επίσης, υπάρχουν καλώδια στο εμπόριο (για απλό σουκο μιλάω) που να τραβάνε 16 amperes ή λιγότερο απο 10 για λόγους ασφαλείας, άρα τα προσέχουμε που τα βάζουμε (αν ειναι για 16, δεν τα βάζουμε σε 10 εννοείται κοκ);
Κανένα σουκο καλώδιο φόρτισης δεν τραβάει πάνω από 15 Α.
Το δικό μου, νομίζω είναι μέχρι 11 ή 12Α.


Γίνεται αυτό να ρυθμιστεί (το πόσα Α θα τραβάει δλδ το αμάξι) απο το ίδιο το όχημα;
Ναι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.418
Reaction score
27.708
Άντε βρε καλοτάξιδο το Zoe. 🙂

Όντως θα το φέρουν; Σου είπαν χαρακτηριστικά & τιμή;
 

D

Deleted member 35

Guest
Τελικά πως πήγε Ναύπλιο; Δεν έμεινε στα Μέγαρα από ρεύμα όπως εκείνος ο άλλος που μας τα έχει κάνει τσουρέκια τόσο καιρό;
 

Μηνύματα
831
Reaction score
1.033
Όντως θα το φέρουν; Σου είπαν χαρακτηριστικά & τιμή;
Μίλησα με αντιπροσωπεία αλλά ήταν φειδωλοί, απλά είπαν ότι αναμένεται τον Οκτώβρη στην Ελλάδα, τίποτα παραπάνω....
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.418
Reaction score
27.708
Μίλησα με αντιπροσωπεία αλλά ήταν φειδωλοί, απλά είπαν ότι αναμένεται τον Οκτώβρη στην Ελλάδα, τίποτα παραπάνω....
Κάπου διάβασα πως βγαίνει και το Renault 5 σε ηλεκτρικό τότε. Μήπως έλεγαν για ή και για αυτό; Στα 32.000€ - 35.000€, έλεγε το άρθρο.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.567
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top