Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

TGD

Μηνύματα
7.129
Reaction score
7.168
20.000 με επιδότηση; Λίγο ψηλά δεν είναι (συγκρινόμενο σε μέγεθος με ένα eUp);

> Η μία πόλη διαθέτει λιμάνι και εξυπηρετεί σημαντικές ανάγκες
> Ο Βόλος απορρίφθηκε γιατί δε μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες του εργοστασίου, η θαλάσσια υποδομή της πόλης
Ποια πόλη της βόρειας Ελλάδας έχει μεγαλύτερο λιμάνι από του Βόλου; Θεσσαλονίκη ή Αλεξανδρούπολη; Και θα ήταν το κόστος στη Θεσσαλονίκη μικρότερο από την Πάτρα που απορρίφθηκε γι' αυτό τον λόγο;
Και που πέφτουν επιδοτήσεις αυτό τον καιρό σε περιοχές χωρίς λιμάνι και χωρίς τρένα; Δυτική Μακεδονία;

Αλήθεια, το θέμα με την έγκριση τύπου λύνεται, ή θα περιμένουν 10 χρόνια να βγάλουν πινακίδες;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.583
Reaction score
27.918
Το συγκινητικό είναι κατηγορία VW Lupo. Ούτε καν UP.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Σε διαδρομή που την έχω κάνει πολλές δεκάδες φορές, από το σπίτι μου μέχρι Νικήτη και πίσω, την έκανα και με Tesla mY performance, με ίδια ταχύτητα κίνησης όπως πάω πάντα, χαλαρά έως πολύ χαλαρά. 😎

Το μοντελ Υ, με 5 άτομα φορτωμένο, οι 3 πάνω από 100 κιλά 😂🤣😜, είχε χαμηλότερη κατανάλωση από ότι το id3 με 3 άτομα και μόνο 1 πάνω από 100 κιλά😂🤣😜.

Υπολόγισα πως για την ίδια αυτή διαδρομή, και με ίδια ταχύτητα κίνησης (χαλαρά) το id3 καταναλώνει ~40,5 kWh και το Τεσλα (μάλιστα το περφορμανς με 21" ζάντα +200 κιλά φορτίο) την έκανε με ~38,5 kWh.

Οι 2 kWh είναι σχεδόν 5% διαφορά. 😍

Μπορεί να φαίνεται μικρή η διαφορά για μόλις 2 κιλοβατωρες, και φυσικά η διαφορά στο κόστος κίνησης είναι αμελητέα, αλλά είναι ενδεικτική του πόσο τρομερό powertrain έχει η Τεσλα, για ένα αυτοκίνητο θηρίο, πολύ μεγαλύτερο (4.75μ μήκος) και βαρύτερο (2 τόνους είναι).

Το id3 έχει 58-αρα χρήσιμη μπαταρία, και το μοντελ Υ έχει 77-αρα.
1850 κιλά το ένα, 2000 το άλλο.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.583
Reaction score
27.918
Nissan Qashqai e-Power.
ICE και EV παρέα. Και αν ήταν βιοκαύσιμο;

Άμεση τροφοδοσία καυσίμου και σχεδόν 1000χλμ αυτονομία, με κατανάλωση μικρότερη και από ντίζελ.

 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Nissan Qashqai e-Power.
ICE και EV παρέα. Και αν ήταν βιοκαύσιμο;

Άμεση τροφοδοσία καυσίμου και σχεδόν 1000χλμ αυτονομία, με κατανάλωση μικρότερη και από ντίζελ.

2.1kWh μπαταρία φοράει. 😂

Είναι πολύ μικρή μπαταρία, αν ήθελε να κινηθεί μόνον με αυτήν, πες με τυπική κατανάλωση 15 kWh /100km, οριακά θα έβγαζε 15 χλμ, κι επειδή δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ολόκληρη, ούτε για 8-10χλμ δεν αρκεί.

Βεβαίως τη χρησιμοποιεί μόνον ως buffer ισχύος, καθώς το αυτοκίνητο δε μπαίνει στην μπριζα για φόρτιση, δουλεύει αποκλειστικά και μόνον με βενζίνη, η οποία βενζίνη φορτίζει την μπαταρία ή/και δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα, καθώς το όχημα προχωράει μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα.

Αυξάνει έτσι την απόδοση της καύσης βενζίνης, αυτό καταφέρνει.

Βεβαίως λόγω ηλεκτροκινητήρα και λόγω buffer ισχύος, έχει άμεση απόκριση στο γκαζι και συμπεριφορά παραπλήσια με ev.

Αλλά δε παύει να είναι βενζινοκινητο. ICE.

Αυτές οι λύσεις προσπαθούν να καλύψουν την σοβαρή έλλειψη μπαταριών...

Δεν είναι μυστικό ότι η μερτσεντες έβγαλε 1200 χλμ με ~110kwh μπαταρία, πηγαίνοντας κανονικά στο δρόμο, χωρίς προσπάθεια εξοικονόμησης.

Δεν είναι μυστική και η μελέτη της πόρσε, όπου οι μηχανικοί τους βρήκαν πως το ιδανικότερο μέγεθος μπαταριών είναι περί τις 105 kWh.

Απλώς δεν υπάρχουν διαθέσιμες μεγάλες ποσότητες μπαταριών για να δώσουν μαζική παραγωγή με 1000 και 1500 χλμ αυτονομίας, για όσους τα χρειάζονται. Βεβαίως το βάρος είναι αντίπαλος σε αυτό το παιχνίδι, αλλά δεν είναι αυτό το σημαντικότερο πρόβλημα, η έλλειψη μπαταριών είναι.
 
Last edited:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.703
Reaction score
83.396
2.1kWh μπαταρία φοράει. 😂

Είναι πολύ μικρή μπαταρία, αν ήθελε να κινηθεί μόνον με αυτήν, πες με τυπική κατανάλωση 15 kWh /100km, οριακά θα έβγαζε 15 χλμ, κι επειδή δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ολόκληρη, ούτε για 8-10χλμ δεν αρκεί.

Βεβαίως τη χρησιμοποιεί μόνον ως buffer ισχύος, καθώς το αυτοκίνητο δε μπαίνει στην μπριζα για φόρτιση, δουλεύει αποκλειστικά και μόνον με βενζίνη, η οποία βενζίνη φορτίζει την μπαταρία ή/και δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα, καθώς το όχημα προχωράει μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα.

Αυξάνει έτσι την απόδοση της καύσης βενζίνης, αυτό καταφέρνει.

Βεβαίως λόγω ηλεκτροκινητήρα και λόγω buffer ισχύος, έχει άμεση απόκριση στο γκαζι και συμπεριφορά παραπλήσια με ev.

Αλλά δε παύει να είναι βενζινοκινητο. ICE.

Αυτές οι λύσεις προσπαθούν να καλύψουν την σοβαρή έλλειψη μπαταριών...

Δεν είναι μυστικό ότι η μερτσεντες έβγαλε 1200 χλμ με ~110kwh μπαταρία, πηγαίνοντας κανονικά στο δρόμο, χωρίς προσπάθεια εξοικονόμησης.

Δεν είναι μυστική και η μελέτη της πόρσε, όπου οι μηχανικοί τους βρήκαν πως το ιδανικότερο μέγεθος μπαταριών είναι περί τις 105 kWh.

Απλώς δεν υπάρχουν διαθέσιμες μεγάλες ποσότητες μπαταριών για να δώσουν μαζική παραγωγή με 1000 και 1500 χλμ αυτονομίας, για όσους τα χρειάζονται. Βεβαίως το βάρος είναι αντίπαλος σε αυτό το παιχνίδι, αλλά δεν είναι αυτό το σημαντικότερο πρόβλημα, η έλλειψη μπαταριών είναι.
Θυμήθηκα την επανάσταση που είχαν φέρει οι LiPo μπαταρίες στα τηλεκατευθυνόμενα πριν ~15 χρόνια. Ως τότε χρησιμοποιούσαν NiCd και NiMH. Μικρότερο βάρος, ίδια αποθήκευση ενέργειας σε μικρότερο χώρο, υψηλές αποδόσεις, δυνατότητα προσαρμογής του σχήματός τους, γρήγορη φόρτιση.
Καλός μου φίλος είχε τρέλα με τα ηλεκτρικά RC ελικόπτερα και είχε πάθει πλάκα με τις LiPo. Τα ελικόπτερά του είχαν θεαματική αύξηση επιδόσεων και αυτονομίας. Ήταν η αιτία που πολλοί αγωνιζόμενοι παράτησαν τα θερμικά βρωμιάρικα ελικόπτερα και πέρασαν σε ηλεκτρικά. Η τιμή των μπαταριών αυτών είναι ακόμα ψηλά αλλά η απόδοσή τους κάνει απόσβεση.

Κάτι ανάλογο πρέπει να συμβεί στα αυτοκίνητα ώστε σε λίγα χρόνια να μην υπάρχουν οι αιτίες των τσακωμών μας.

Βάζω ένα video από έναν από τους καλύτερους πιλότους RC στον κόσμο για να δείτε τι κάνουν αυτά τα ελικόπτερα (πολλών χιλιάδων ευρώ) εκμεταλλευόμενα τη ροπή των ηλεκτροκινητήρων.

 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.875
Reaction score
41.084
Κάτι ανάλογο πρέπει να συμβεί στα αυτοκίνητα ώστε σε λίγα χρόνια να μην υπάρχουν οι αιτίες των τσακωμών μας.
Δεν έχει καταλάβει τα πραγματικά αϊτια των τσακωμών, όχι μόνο σε αυτό το νημα, για αυτό αισιοδοξείς σε λάθος βάση.
 

Μηνύματα
6.608
Reaction score
5.167
Διακρινω μια διαρκή προσπάθεια απόκρυψης της πραγματικότητας. Γιατί άραγε;

Δεν είδα κάπου να γράφει ότι το νήμα (ή το φόρουμ) προσφέρεται μόνο για την αναμετάδοση ειδήσεων για να μπαίνουν τα μέλη να ενημερώνονται.
Αλλη μια αποφυγή της πραγματικότητας. Φαίνεται ότι αν η πραγματικότητα δεν ταιριάζει με τις επιλογές σου την αποφεύγεις συστηματικά. Το οποίο per se δεν είναι κακό αλλά να θέλεις και οι υπόλοιποι να έχουν το ίδιο συμπλοκο είναι υπερβολική απαίτηση.
Τι μας κρύβουν άραγε; :roflmao:

Την πραγματικότητά μας της χρήσης ηλεκτρικού κάθε άλλο παρά την αποκρύπτουμε οι κάτοχοι. Όλοι την περιγράφουμε με ενθουσιασμό, αφού είναι ονειρική. Ένας παραπονεμένος κάτοχος δεν βρέθηκε να γράψει κακιά κουβέντα.

Το φόρουμ χωρίζεται σε νήματα για κάποιον λόγο. Κάθε νήμα έχει συγκεκριμένη θεματολογία. Το συγκεκριμένο αφορά τα ηλεκτρικά. Μπαίνουμε για να διαβάσουμε για τα ηλεκτρικά, να ενημερωθούμε για τις εξελίξεις που τυχόν μας διεφυγαν με link που παραθέτει άλλο μέλος, να ενημερωθούμε και να ενερώσουμε, και
για γενική συζήτηση και σχόλια που αφορούν τα ηλεκτρικά.

Τα δικά μας τα κάνετε τσουρέκια όσο μιλάτε για ΜΕΚ και πόσο θα κρατήσει μεμονωμένα ο καθένας σας το ρυπογόνο του όχημα. Ας είναι μέχρι το 2050. Σκασίλα μας.

Συλλογικά παραμένει θλιβερό βέβαια που θα αργήσει ο στόλος να ανανεωθεί αλλά τι να κάνουμε. Δεν νομίζω πως κανείς θα περίμενε κάτι διαφορετικό στην Ελλάδα.

Το να γράφετε σε κάθε σελίδα και μια φορά ότι τα ΜΕΚ θα είναι για πάντα ανάμεσά μας είναι ο φανμποισμός, όχι τα σχόλια για τα ηλεκτρικά. Στο νήμα τους είμαστε εξάλλου.

Σε νήμα με πολυκάναλο κάποιοι επιμένουν
να τονίζουν ότι το δικάναλο δεν θα πεθάνει ποτέ. Εντάξει, το ξέρουμε, το αναλύσαμε και το εμπεδώσαμε, η επανάληψη είναι περιττή.

Από κει και πέρα ας γράψει ό,τι αρλούμπα και άσχετο θέλει ο καθένας. Απλά μη νομίζει πως είναι και ενδιαφέροντα τα γραπτά του.

Δυστυχώς δεν υπάρχει ignore list ανά νήμα.
Άνετα θα έβαζα πχ τον κατά τα άλλα αγαπητό και αξιόλογο για τα γραπτά του Abessalom σε ignore list μόνο για το συγκεκριμένο νήμα.
 


Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Στην Γερμανία πάντως υπάρχουν συγκεκριμένες θέσεις για φόρτιση και επιτρέπεται κάποιος να το αφήσει έως και 4 ώρες άσχετο με το αν φορτισε ή όχι. Σιγά μην κάθεται ο αλλος να τσεκάρει κάθε τρεις και λίγο εάν φορτισε τελείως για να το βγάλει.
Ελλάδα δεν ξέρω τι φάση πραγματικά, απ οτι κατάλαβα πάνε Ικεα που έχει τζάμπα φόρτιση και μαλώνουν μεταξύ τους 😛

Αυτομπαν μπαίνω μόνον με αυτοκίνητο εσωτερικής καύσεως, να πάτας γκάζι και να μουγκριζει η μηχανή, κόλαση 😃
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Στα τέσλα σούπερτσάρτζερς υπάρχει χρέωση μόνο αν το αφήσεις πάνω από 80% σε ώρες αιχμής, ή αν το αφήσεις να κάθεται συνδεδεμένο στο 100% σε ώρες μη αιχμής.

δηλαδή, αμα είσαι κάφρος, σε χρεώνει, ειδάλλως είναι δωρεάν. 8-)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.583
Reaction score
27.918
Αυτοί οι 10.000 φορτιστές στα επόμενα 5 χρόνια που λέει η ΔΕΗ όλοι 150αριδες θα είναι λέτε;
Στο plugshare που κοιτούσα όσους deiblue βρήκα στην Αττική (λίγοι αλλά όλοι ή τουλάχιστον αυτοί που είδα), 150αριδες ήταν.

Επίσης, έχει τρόπο το plugshare να ψάχνεις 50άριδες ή 150άριδες;
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Για τεσλασουπερτσαρτζες δεν έχω ιδέα.
Εδώ κατεβάζει κανεις την εφαρμογή στο κινητό και ξέρει σε πραγματικό χρόνο που έχει κενές θέσεις για φόρτιση.
Το αφήνει εκεί και το αργότερο σε 4 ώρες πρέπει να το πάρει.
Σε ώρες αιχμής πιθανόν να είναι όλα πιασμένα σε κάποιες περιοχές.
Screenshot_20220703_170540_com.enbw.ev.jpg
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Ένα πλεονέκτημα για τα ηλεκτρικά είναι ότι μπορεί κάποιος να αφήσει το αμάξι για 2 ώρες σε θέσεις πάρκινγκ με χρονοχρέωση χωρίς να να πληρώνει κάτι.
Και μια καλύτερη εικόνα για το πλήθος τ ων θέσεων φόρτισης.
Screenshot_20220703_220921_com.enbw.ev.jpg
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.583
Reaction score
27.918

Μηνύματα
6.608
Reaction score
5.167
Αυτοί οι 10.000 φορτιστές στα επόμενα 5 χρόνια που λέει η ΔΕΗ όλοι 150αριδες θα είναι λέτε;
Στο plugshare που κοιτούσα όσους deiblue βρήκα στην Αττική (λίγοι αλλά όλοι ή τουλάχιστον αυτοί που είδα), 150αριδες ήταν.

Επίσης, έχει τρόπο το plugshare να ψάχνεις 50άριδες ή 150άριδες;

Αυτό το link ανοίγει custom view για 50ρηδες και πάνω:

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Στην ατάλαντη έχει ένα 180-αρη στα 800 βολτ.
Με Μαξ 200 αμπέρ βγάζει έως 80 kW στα υπόλοιπα ev.

Οι υπόλοιποι είναι 50-αρηδες ουσιαστικά, με εξαίρεση τους τεσλα

Screenshot_20220704_110818_com.xatori.Plugshare.jpg


Κάποτε δεν είχε κανένα φορτιστή, πουθενά. Μετά είχε 3 σε όλη την εθνική οδό, και οι 2 ήταν 22-αρηδες.

Τωρα έχει πολλούς, 50-αρηδες.

Η βελτίωση των υποδομών είναι πολύ σημαντική μέσα στο τελευταίο έτος, και θα γίνουν αναβαθμίσεις ακόμα πιο εντατικά στο επόμενο έτος.

Μόλις εγκατασταθεί σε κάθε ΣΕΑ ένα ζεύγος 150-αρηθων, τότε πρακτικά θα έχει τελειώσει το θέμα των υποδομών.

Με 150-αρηδες, δε θα χρειάζεται να κάνω πρακτικά ποτέ στάση πάνω από 10 λεπτά. Μια χαρά είναι.

Επειδή δεν είναι δα και τόσο πολλά τα ΣΕΑ στη χώρα, ιδίως στον άξονα Αθήνα Αλεξανδρούπολη, αυτά θα γίνουν αρκετά σύντομα.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.608
Reaction score
5.167
3500 χλμ σε 50 μέρες έχω κάνει, δεν χρειάστηκε ποτέ να φορτίσω επί πληρωμή.

Προβλέπω να κάνω αρκετές δεκάδες χιλιάδες χλμ πριν πατήσω το πόδι μου σε σταθμό φόρτισης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.249
Στο Σείριο έχει μπει ήδη αυτός


FB_IMG_1656925755557.jpg


Δεν είναι ακόμα σε λειτουργία, αλλά είναι έτοιμος, οπότε είναι θέμα λιγων ημερών.

Θα δίνει 85-90 kW.
Με κάποια αναβάθμιση θα μπορεί να φτάσει τα 100 kW.
Θέλει 800 βολτ αρχιτεκτονική για να δώσει 180 kW, δηλαδή σε πόρσε, αουντι, και κια EV6 για την ώρα.

Μπορεί να μην είναι 150-ρης, αλλά είναι σαφώς καλύτερα από 50-ρη..


Ίδιοι φορτιστές με Αταλάντη (180-ρηδες στα 800 βολτ και 90-ρηδες στα 400 βολτ) έχουν προγραμματιστεί ήδη για όλα τα ΣΕΑ.

Ο φίλος μου με το Tesla έκανε τη διαδρομή από πλαγιαρι μέχρι Αθήνα Κηφισιά σε 5:45' μαζί με τις στάσεις τόσο για φόρτιση (2 σύντομες) όσο και για φωτογράφιση και έλεγχο λειτουργίας όλων των φορτιστών στη διαδρομή..
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.003
Reaction score
6.774
Μιας και έχει ανάψει η συζήτηση, ας ρίξω κι εγώ λίγο ακόμα λάδι στη φωτιά περιγράφοντας την εμπειρία μου από το ταξίδι το ΣΚ.

Ξεκίνησα οδηγώντας πολύ συντηρητικά (δεν εννοώ σαν φορτηγό στη δεξιά, αλλά ας πούμε με τον μέσο όρο ταχύτητας της κυκλοφορίας, που ήταν και λίγο αυξημένη). Ο λόγος ήταν πως δεν ήξερα αν θα βρω διαθέσιμο φορτιστή (είπαμε, έχει έναν σε κάθε ΣΕΑ) και δεν είχα ξαναφορτίσει σε DC, οπότε κράταγα μια πισινή μήπως συναντήσω κάποιο πρόβλημα. Άρα ήθελα να μπορώ να φτάσω χωρίς καν να φορτίσω, χωρίς βέβαια να είμαι 100% σίγουρος αν είναι εφικτό (310χλμ) αλλά είπα σε κάθε περίπτωση ας είμαστε συντηρητικοί και βλέπουμε.

Περνάω το πρώτο ΣΕΑ στο Σπαθοβούνι και είμαι χοντρικά με 85%, δεν θυμάμαι ακριβώς. Δεν έχει νόημα να σταματήσω, λέω θα πάω στο επόμενο (Νεστάνη). Πλησιάζω εκεί, κοιτάμε με πιο μεγάλη λεπτομέρεια το Plugshare και βλέπουμε πως έχει μόνο από την άλλη πλευρά! Ωχ, βλακεία, μένει μόνο ο επόμενος (και τελευταίος) στην Πελλάνα.

Φτάνουμε στην Πελλάνα, ελεύθερος ο φορτιστής, ευτυχώς. Περνάμε 10 λεπτά προσπαθώντας να ολοκληρώσουμε την (ΤΡΑΓΙΚΗ, που δεν θα περιγράψω τώρα) διαδικασία της nrg για να γραφτείς και να κατεβάσεις την εφαρμογή. Τα καταφέρνω, συνδέω, ξεκινάω τη φόρτιση. Το αυτοκίνητο αρχίζει να γουργουρίζει, ο φορτιστής λέει "charging". Σε λίγα δευτερόλεπτα, σταματάει. 0kWh λέει. Το ξανακάνω. Το ίδιο. Τρίτη φορά, το ίδιο...

Χωρίς άλλη επιλογή, συνεχίζουμε το ταξίδι χωρίς φόρτιση και χωρίς να ξέρω αν το πρόβλημα ήταν στον φορτιστή ή στο αυτοκίνητο. Χωρίς να ξέρουμε αν και με τι ποσοστό θα φτάσουμε (αν και τα πράγματα έδειχναν αισιόδοξα σε αυτό το κομμάτι). Χωρίς να ξέρουμε ποιά θα είναι η κατάσταση με τη φόρτιση στο κατάλυμα (αν θα δουλεύει και με τι ταχύτητα και άρα πόσες ώρες θα χρειαστούν). Υπήρχε ένας ακόμα 20άρης DC στο Lidl στη Σπάρτη, αλλά αποφασίσαμε να μην πάμε γιατί αν έφταιγε το αυτοκίνητο ή αν ήταν πιασμένος (και πολύ σύντομα θα έκλεινε), θα είχαμε κάνει χλμ τζάμπα χωρίς αποτέλεσμα.

Πρώτο καλό νέο: Μετά από 310χλμ εκ των οποίων τα 250 σε αυτοκινητόδρομο και χωρίς φόρτιση, φτάσαμε στον προορισμό μας με 26% μπαταρία. Ταχύτητα χαμηλή, αλλά όχι υπερβολικά, όχι κλειστά AC, πίσω από νταλίκες κλπ. Αργά αλλά νορμάλ (όπως πάει πάρα πολύς κόσμος ανακαλύπτω, τώρα που απλά δεν τους προσπερνάω στην πρώτη ευκαιρία 😄).

Μπορεί λοιπόν το αμαξάκι μου να μην είναι σε καμία περίπτωση το πιο efficient, αλλά λόγω της 90άρας μπαταρίας, στην ανάγκη και με προσεκτική οδήγηση σου επιτρέπει να κάνεις πολλά χλμ. Κι αν ήταν μεγάλο emergency και έπρεπε να κάνεις "hypermiling", τότε θα ήταν πραγματικά πάρα πολλά.

Δεύτερο καλό νέο: Η πατέντα μου με τον αντάπτορα για τον φορτιστή δούλεψε άψογα και η εγκατάσταση εκεί άντεχε κανονικότατα τα 16Α, οπότε φορτίζαμε με σταθερή ταχύτητα ~15.5Α. Ως αποτέλεσμα, την άλλη μέρα μπορέσαμε να κάνουμε κανονικά το πρόγραμμά μας και να φύγουμε την Κυριακή με 100%.

Για την επιστροφή, ήξερα μεν ότι δεν έχουμε θέμα, αλλά φύγαμε πάλι συντηρητικά, γιατί κάναμε και κάποιες βόλτες και παρακάμψεις, οι οποίες εκτός από τα παραπάνω χλμ τρώνε και μπαταρία λόγω σταμάτα-ξεκίνα μέσα στο καταμεσήμερο (πρέπει να κρυώσει ξανά από την αρχή η καμπίνα, να έρθει η μπαταρία στη σωστή θερμοκρασία κλπ.) και άρα πρακτικά ξεκινήσαμε με λιγότερο από 100%.

Σταματήσαμε στη Νεστάνη να δοκιμάσω τη φόρτιση, ήταν πιασμένος από ένα από αυτά τα χαζά τα ID.3 πως τα λεν 😛. Δεν περιμένω λέω, πάμε παρακάτω. Φτάνουμε στο Σπαθοβούνι που είχα δει στο πήγαινε πως ήταν ΕΛΠΕ και όχι nrg, να δοκιμάσω δηλαδή και έναν άλλον φορτιστή. Έλα όμως που στην άλλη πλευρά ήταν πάλι nrg 🤦‍♂️. Ό,τι να'ναι.

Τέσπα, σταματάω και βλέπω πως είναι μεν nrg αλλά άλλος φορτιστής και long story short, δούλεψε. Φόρτισα για ένα τεταρτάκι καθώς μόνο για τη δοκιμή ήθελα να φορτίσω (αφού είχα 51% και λιγότερα από 120χλμ να απομένουν) και συνέχισα, επιστρέφοντας στη συνηθισμένη μου οδήγηση, μέχρι που συναντήσαμε μποτιλιάρισμα λόγω επιστροφής και ολοκληρώθηκε το ταξίδι με ακόμα πιο απελπιστικό ρυθμό από την οικονομική μου οδήγηση 😭.

Συμπέρασμα: Όχι, το δίκτυο και οι υποδομές ΔΕΝ είναι ακόμα έτοιμες για ξέγνοιαστο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τουλάχιστον όχι σε όλη την Ελλάδα.

1. Δεν έχουν όλα τα ΣΕΑ φορτιστή και ακόμα κι εγώ που είμαι πιο υποψιασμένος χρήστης μπερδεύτηκα με την Νεστάνη που είχε από τη μία πλευρά αλλά όχι από την άλλη.
2. Ένας φορτιστής ίσον κανένας. Τέλος.
3. Ο 50άρης φορτιστής είναι ανέκδοτο, να πρέπει να περιμένω μία ώρα και βάλε για να φορτίσω 20-80% και αυτό μόνο ΑΝ δεν είναι πιασμένος.
4. Ακόμα και οι υπάρχουσες υποδομές δεν δουλεύουν όπως θα έπρεπε. Στην Πελλάνα δεν λειτουργούσε το QR code για να κατεβάσεις την εφαρμογή, με χρέωσε προκαταβολικά 10€ χωρίς να με ενημερώσει και τελικά ο φορτιστής... δεν δούλεψε!
5. Σε πάρα πολλές περιοχές υπάρχει μηδενική υποδομή για destination charging. Αν δεν είχα βρει κατάλυμα με εγκατάσταση, υπήρχαν μηδενικές επιλογές στην περιοχή.

Σίγουρα τα πράγματα θα βελτιωθούν με πολύ γρήγορο ρυθμό, αλλά ακόμα δεν... Προσωπικά χέστηκα γιατί δεν το πήρα για ταξίδια, πιο πολύ δοκιμαστικά ήθελα να το κάνω τώρα για την εμπειρία, επειδή ήταν ευκαιρία χωρίς τα παιδιά (αν κάτι πάει στραβά) και επειδή έτυχε να βρω αυτό το δωμάτιο με την πρίζα. Αλλά πέρα από την "εμπειρία" του καινούργιου, όχι, δεν ήταν μια ευχάριστη (ή έστω "αδιάφορη", όπως θα έπρεπε) διαδικασία.

Αυτά, sorry για το σεντόνι.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.578
Μηνύματα
2.864.817
Members
37.931
Νεότερο μέλος
kowalski
Top