Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.108
Reaction score
124.676
60 λεπτά η kWh είναι στα ΣΕΑ.

Το παιδί έκανε συνολικά 750 χιλιόμετρα, ξεκινώντας 100% γεμάτος από το σπίτι, με χρέωση 13 λεπτά την kWh το νυχτερινό (7 λεπτά συν τα γαμησιατικα).

Φορτίσεις δωρεάν και στο ξενοδοχείο.

Έκανε συνολικά 2 στάσεις σε ΣΕΑ για φόρτιση, γιατί έτσι, και έβαλε πολύ λίγο εκεί. Βασικά φορτισε είτε στο σπίτι, είτε στο ξενοδοχείο.

Μη την ψάχνετε, δεν παλεύεται με κανένα τρόπο ούτε με οικονομικό Ντίζελ.


Όντως, το πότε θα γίνουν "φτηνά" τα ev, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πότε θα γίνουν πολύ φτηνές οι μπαταρίες.

Είναι βέβαιο πως μέχρι το 2024 όχι μόνο δε θα γίνουν φτηνές, αλλά θα ανέβει η τιμή.

Το άρθρο λέει το 2028, πιθανώς να είναι πολύ αισιόδοξο.

Τέλος πάντων, η αξία των μπαταριών στα σημερινά οικονομικά ev αντιστοιχεί περίπου στο 1/3 της τιμής τους. Τα υπόλοιπα δε πέφτουν.

Το 1/3 αντε να μειωθεί κατά 50% σου λέω το 2029 ή 2030.

Δηλαδή το φτηνό id3 που βγαίνει 30 χιλιάρικα, στα 10 χιλιάρικα η μπαταρία, θα πάει 5 χιλιάρικα, δηλαδή το 2030 θα πάει 25 χιλιαρικα.

Αυτά.

8 χιλιάρικα επιδότηση σήμερα. Καλημέρα.



Άντε τώρα να ψάχνεις κατάλυμα στο booking με βάση το αν έχει φορτιστή
Αυτό είναι όντως ένα θέμα.

Είναι όπως ήταν παλιά το Wi-Fi, δεν είχαν τα ξενοδοχεία.

Τώρα δεν έχουν σταθμό φορτισης. Οκ.

Ωστόσο, οι περισσότεροι, βγάζουν ή έχουν μια μπριζα σουκο. Όχι σταθμό φόρτισης, απλώς μια μπριζα.

Άμα νοικιάσεις σπιτάκι, το βάζεις μόνος σου σε μια μπριζα του σπιτιού. Όπως βάζεις το κινητό σου. Τελος.

Αυταααα..
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.407
Reaction score
27.693
Ω, ναι, το νομοσχέδιο λέει να καταστραφούν οι δωρεάν φορτιστές, εκτός αν οι δήμοι βάλουν και δωρεάν αντλίες καυσίμων στον ίδιο χώρο! Επίσης να απαγορευτούν οι δωρεάν φορτιστές που λειτουργούν και στις ιδιωτικές επιχειρήσεις!
Αυτός ή είναι βλάκας ή τα παίρνει από τα πετρέλαια. Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση. :)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.407
Reaction score
27.693
Στο newsauto δε τους λες και ξεφτέρια στα ηλεκτρικά. Εδώ ανέβασαν το video από California με τίτλο πόσες ώρες θα περιμένουν. 🙃

Ο πρόεδρος της Stellantis είπε πως τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να πέσουν κατά 40%, το οποίο είναι και βασικός στόχος του ομίλου μέχρι το 2030. Δηλαδή το ηλεκτρικό των 30.000€ (και για να το λέει μπορεί) να πάει στα 18.000€. Μιλάει για λογαριασμό των Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, οπότε κάτι παραπάνω θα ξέρει από τεχνολογίες και κοστολόγια.

Τα παραπάνω μας λένε (τουλάχιστον εμένα), ότι οι μπαταρίες όχι απλά δεν είναι το 1/3 αλλά είναι πάνω από το 50% της τιμής. Δεν γίνεται κάτι που έχει το 1/3 (δηλαδή 10.000€ στο παράδειγμα μας), να γίνει -2000€ σε λίγα χρόνια. Τα +15.000€ να γίνουν 3000€ - 4000€ το λες περισσότερο αληθινό ως σενάριο.

Παράδειγμα και η Ισπανική Silence, η οποία διαθέτει το S01 στα 6750€ με μπαταρία, και στα 2890€ χωρίς. (Στο 59% της τιμής το κόστος της μπαταρίας).
Για την ιστορία, όσοι επιλέξουν την έκδοση χωρίς μπαταρία μπαίνουν αναγκαστικά σε ένα μηνιαίο πρόγραμμα ανταλλαγής μπαταριών με συνδρομή, από επιλεγμένα σημεία.

Αυτά τα δύο παραδείγματα, μου (ή και μας) λένε πως οι μπαταρίες ξεπερνούν το 50% της τιμής ενός ηλεκτρικού οχήματος.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.407
Reaction score
27.693
Στην Ισπανία υπάρχουν αρκετές εταιρείες delivery, είτε δεμάτων είτε φαγητού, που έχουν ηλεκτρικό στόλο με Silence S02 & S03. Αρκετά από αυτά είτε είναι 2 ετών είτε 4, έχουν κάνει 35.000χλμ - 40.000χλμ. Μερικά έχουν φτάσει και τα 47.000χλμ. Κάποια άλλα αγοράστηκαν στο μεσοδιάστημα και έτσι έχουμε μηχανάκια 14 μηνών με 22.000χλμ - 24.000χλμ, ενώ άλλα 4 μηνών έχουν ήδη 8.000χλμ - 10.000χλμ.

Οι παραπάνω μπαταρίες αποτέλεσαν ένα εξαιρετικό παράδειγμα για έρευνα και έτσι πήγαν στα εργαστήρια της Silence για μετρήσεις.

Στο γράφημα η πτώση της μπαταρίας, μέχρι και τα 40.000χλμ, είναι μόλις 3%.
Βρήκαν επίσης πως οι επιδόσεις του κινητήρα και της μπαταρίας δεν άλλαξαν καθόλου

capacidad_baterias_silence.jpg
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
894
τι οικονομία ρε γιατρέ , με 70χλμ την εβδομάδα είναι πολυτέλεια απλά. οικονομία (και απόσβεση) κάνει με 60χλμ τη μέρα.
^^

Δεν μπορούμε να βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι τον γιατρό που κάνει 33.000 χλμ το χρόνο με εμένα που έκανα 8.000χλμ στον πρώτο χρόνο του Volvo. Τα έξτρα λεφτά του ηλεκτρικού version δε θα τα έπαιρνα πίσω μέσα στα ~5 χρόνια που σκοπεύω να το κρατήσω (ειδικά με τη σχετικά χαμηλή μέση τιμή του καυσίμου στην Κύπρο). Απλά το επόμενο θα είναι ηλεκτρικό γιατί ... πολιτιζμός.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.108
Reaction score
124.676
Τα παραπάνω μας λένε (τουλάχιστον εμένα), ότι οι μπαταρίες όχι απλά δεν είναι το 1/3 αλλά είναι πάνω από το 50% της τιμής
Μπάστα.

Εξαρτάται από το μέγεθος της μπαταρίας.

Η μικρή μπαταρία στο νισαν λιφ δεν ξεπερνάει τα 10 χιλιάρικα.

Και στο παράδειγμα που έφερα, ev των 30.000 ευρώ, είναι το id3 με την μικρή μπαταρία, την 45-αρα.

Εκει ναι, 10 χιλιάρικα η μπαταρία.

Στο Τεσλα το LR, η μπαταρία έχει 20 χιλιάρικα. Καινούρια, πλήρης. Είναι σχεδόν διπλάσια του id3 (80-αρα).

Αρα το Τεσλα των 60 έως 120 χιλιάδων, όταν πέσει κατά 50% η αξία της μπαταρίας του, θα είναι κατά 10 χιλιάρικα φτηνότερο.


Δεν κοστίζει 60 χιλιάρικα η μπαταρία του πλαντ..
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.407
Reaction score
27.693
Θα συμφωνήσω σε αυτό, εξαρτάται από το μέγεθος μπαταρίας και την τελική τιμή πώλησης.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.959
Reaction score
6.685
Δεν βγαίνει άκρη έτσι βρε παιδιά. Δεν είναι μόνο το κόστος της μπαταρίας που ανεβάζει την τιμή των ηλεκτρικών.

Έχουν γίνει R&D και επενδύσεις δισεκατομμυρίων για να σχεδιαστούν και να παραχθούν (μετατροπές εργοστασίων) ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό το κόστος κάπως πρέπει να αποπληρωθεί.

Πέρα από αυτό, ακόμα και το κόστος των "απλών" μερών (π.χ. μοτέρ) είναι πολύ μεγαλύτερο από τα αντίστοιχα συμβατικά, καθώς οι περισσότεροι τα αγοράζουν από υποεργολάβους, που τα πουλάνε ακριβά για τους ίδιους λόγους αλλά και λόγω χαμηλής παραγωγής.

Εκτός αυτού, δεν βγαίνει άκρη παίρνοντας την τιμή λιανικής, που έχει μέσα το κέρδος του κατασκευαστή, του εμπόρου, τα μεταφορικά, τους φόρους κλπ. Ένα αυτοκίνητο των 30.000€ δεν κοστίζει 30.000€ αλλά πολύ πολύ λιγότερο. Άρα αν η μπαταρία του κοστίζει όντως 10.000€ (ή κάπου εκεί), δεν είναι το 1/3 του κόστους αλλά πολύ παραπάνω.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.108
Reaction score
124.676
Είχα ανεβάσει ένα πίνακα, πόσο κοστίζει η kWh στον κατασκευαστή ως στοιχείο, και πόσο κοστίζει ως pack.

Η τιμή kWh ως στοιχείο μπαταρίας είναι στα 100 Ντάλαρς.

Η τιμή kWh στο έτοιμο battery pack, έτοιμο για χρήση στο ev, είναι συν 30 νταλαρς

volume-weight-average-battery-pack-and-cell-prices-2013-2021-from-bnef-report_100817601_m.jpg


Άρα μια μπαταρία έτοιμη για χρήση στο αυτοκίνητο, κοστίζει τώρα 132 $/kWh

Id3 58kwh (62*132=8.184$)

Με 82-αρα μπαταρία 10.824

Με 40-αρα 5.280

Αυτό είναι το κόστος. Τόσο το αγοράζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πόσο το πουλάνε σε σένα και σε μένα, αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
Έχουν γίνει R&D και επενδύσεις δισεκατομμυρίων
Και που είσαι ακόμα.

Πολλά λεφτά πέφτουν, λεφτά που δεν έχουν. Να ακόμα 20 μπιλιον η φολγκζβαγκεν.

Είκοσι μπιλιον.

 

Μηνύματα
1.049
Reaction score
1.552
Η μέση κατανάλωση ήταν 17kwh/100km λέει ο τύπος.
Πόσο χρεώνεται η kwh στα σεα?
€0,62 άρα έρχεται περίπου στο 0.1 €/km, και πάλι λιγότερο απ' όσα καίει το ντήζελ μου.
Δεν πάει έτσι, γιατί ένα "ντεπόζιτο" το έχεις γεμίσει από το σπίτι και σχεδόν άλλο ένα στο κατάλυμα, συνήθως δωρεάν. Στα ΣΕΑ είναι μόνο συμπλήρωμα, οπότε το κόστος είναι αρκετά χαμηλότερο.
επίσης σε ΣΕΑ που έχουν ELPE future (κατά κανόνα ΕΚΟ) είναι 0,55 με κάρτα
και επίσης οι φορτίσεις σε δημόσιους φορτιστές δεν χρειάζεται να είναι όλες DC,
μπορεί να βολεύει κάποιες από αυτές να είναι στα 11 KW AC οπότε το κόστος είναι 0,35 ή 0,40 συνήθως
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.108
Reaction score
124.676
Στην Θεσσαλονίκη, για Τεσλα, σωθήκαμε.
Και στην Κρήτη.
Άνευ πλάκας, δε το λέω ειρωνικά.

Η Τεσλα έκανε επίσημο συνεργάτη την καρεντα, που έχει το γκρουπ vw. 👍👍👍

Μπήκαν και ταμπέλες, πάει τελείωσε το ντιλ.

Volkswagen & Tesla αγκαλίτσες:


1657364620642.png


Είναι σημαντικό, και σίγουρα δεν ήταν απλή υπόθεση για την καρεντα, διότι τα Τεσλα έχουν πολύ αλουμίνιο και στο σασί και στα γύρω γύρω, που θέλει άλλη διαδικασία στην επισκευή, άλλα μηχανήματα, και εκπαίδευση προσωπικού.



Οι νέοι φορτιστές της Τεσλα, θα πάνε ως εξης:

Στην Αταλάντη υπάρχουν 4 φορτιστές των 250 kW ανά κατεύθυνση. Θα ακολουθήσει η Λάρισα μέσα στο 2022 πάλι με 8 φορτιστές των 250 kW, ενώ το 2023 σειρά έχει η Θεσσαλονίκη πάλι με 8 φορτιστές ίδιας ισχύος.

Δηλαδή, θα μπορείς να κάνεις με Τεσλα τη διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη με στάση φόρτισης που δε θα ξεπερνάει το 10-λεπτο.

250 kW είναι οι φορτιστές αυτοί, και στα πρώτα 10 λεπτά δίνουν 40 kWh στα Τεσλα.


Σοβαρή φίρμα η Τεσλα, ακόμα και στην ταπεινή αγορά της Ελλάδας, βάζει ανά 8-αδες τους superchargers, πραγματικά γρήγορους ταχυφορτιστές.

Με την δυναμική της Ελλάδας, πρακτικά δεν θα υπάρξει ποτέ αναμονή φόρτισης σε οχήματα της Τεσλα.

Κι έτσι γίνεται σαφές και σε μας, το παγκόσμιο πλεονέκτημα της Τεσλα, που αφορά το δίκτυο ταχυφόρτισης.

Ούτε πληθώρα app, ούτε ενεργοποίηση έναρξης φόρτισης μέσω app, ούτε τίποτα. Όπου και να βρεθείς στον πλανήτη, καρφώνεις το βύσμα και ξεκινάει αμέσως φόρτιση.

Η Τεσλα εφηύρε το plug & charge. 🔌

Τόσο απλά. 😎
 
Last edited:

Μηνύματα
3.044
Reaction score
10.101
Στη χώρα του παραλόγου
Χθες με την κακοκαιρία (όχι καμιά θεομηνία), είχαμε 17 (δεκαεπτα) ώρες blackout !!!!!!

σε μια τεραστια περιοχή στην Ανατολική Θεσσαλονίκη που έπληξε ~10000 κατοίκους. Την επόμενη φορά θα είναι όλη η Θεσσαλονίκη.

17 ώρες ρε και καμία ενημέρωση.

Δεν είχαμε ρεύμα, νερό, Ίντερνετ τηλέφωνα ασφάλεια, συναγερμοί κάμερες ups, gamithikan όλα, πόσες ώρες να αντέξουν τα backup ? Στις 9 ώρες σβησαν όλα , ψόφησαν

Να πρέπει να φύγεις και ναχεις ηλεκτρικό …..αφόρτιστο :whistling:

Ρε δε παλεύεται αυτή η χώρα.
 

Μηνύματα
254
Reaction score
219



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.346
Members
37.894
Νεότερο μέλος
tassos249
Top