Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
3.044
Reaction score
10.101
Με φιλική, πειρακτική διάθεση σου γράφω. Με το θάρρος και της προσωπικής μας γνωριμίας. Αν δεν βγήκε έτσι, σόρι.

Ειδικά στο τελευταίο μου ποστ, κυριολεκτούσα ότι θα είσαι μια χαρά με βενζινοκίνητο 4Χ4 SUV στον Όλυμπο. Με το «άσε τους άλλους», εννοούσα «άσε τους άλλους να παιδεύονται στα πηγαινέλα, με αφορμή αυτό που έγραψες ότι ετοιμάζεσαι για σύνταξη. Για καλό το έγραψα, σαν ευχή, αλλά μάλλον είχα λερωμένη τη φωλιά μου με προηγούμενα πειρακτικά μου ποστ και το εξέλαβες αρνητικά. :)
Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση.
Όλα καλά:)
 

Μηνύματα
6.556
Reaction score
5.127
Ή στο πρώτο-πρώτο σου ποστ στο νήμα που ανέλυσες τι ζητάς από το επόμενο αυτοκίνητό σου (>400 χλμ αυτονομία και με θερμοκρασία υπό του μηδενός για πηγαινέλα στον Όλυμπο, με όριο 30.000 ευρώ κτλ) η απάντησή μου ήταν "σε λάθος νήμα γράφεις", εννοώντας όχι σήκω και φύγε από δω, αλλά ότι όλα αυτά που ζητάς δεν θα τα βρεις σε ηλεκτρικό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.102
Reaction score
124.658
>400 χλμ αυτονομία και με θερμοκρασία υπό του μηδενός ...για Όλυμπο
Αυτό από μόνο του, δεν υπάρχει, τουλάχιστον μέχρι τα 150 χιλιάρικα, και δε νομίζω να υπάρξει.

Σε τέτοιες θερμοκρασίες και με ανηφόρα, η κατανάλωση μπορεί ανετως να είναι στα 30-40kwh/100km (αναλόγως ανηφόρας μπορεί και παραπάνω) οπότε για 400km χωρίς ενδιάμεση στάση φόρτισης, θα χρειαστεί μπαταρία 120-160 kwh και να φτάσεις με 0%, δηλαδή θες ακόμα μεγαλύτερη.

Εν τω μεταξύ, με τόσο μεγάλη μπαταρία, το βάρος του αυτοκινήτου γίνεται ασύλληπτο, και η κατανάλωση θα ανεβαίνει εξ'αιτιας του βάρους των μπαταριών.

Μέχρι ένα σημείο έχει νόημα μεγαλύτερη μπαταρία, τουλάχιστον με την σημερινή τεχνολογία ενεργειακής πυκνότητας ανά κιλό βάρους των module. Νομίζω πως πάνω από 90-95 kWh (αναλόγως density, η Μερτσέντες έβγαλε κάτι πολύ πυκνό αλλά σε πειραματικο στάδιο μόνο) αρχίζει να είναι αρνητικό το πρόσημο, όχι τόσο στην χαλαρή ευθεία, αλλά σε ανηφόρες και μικρές διαδρομές, σίγουρα.

Δε παίζει. Κι ούτε πρόκειται.

Με στάση, μια χαρά γίνεται και με το δικό σου.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.556
Reaction score
5.127
Χτες μου έστειλε μήνυμα ένας φίλος με link για τα υβριδικό Nissan με το e-power.
https://www.nissan.gr/range/E-Power.html

E, σιγά του λέω, τα έχουμε πει, οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα βγάζουν αυτά απλά για να σώσουν το τομάρι τους και να καλύπτουν τις απαιτήσεις της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων. Εσύ ένα μικρό ηλεκτρικό χρειάζεσαι, να πηγαινοέρχεσαι στη δουλειά σου στο κέντρο (τώρα έχει ένα ερείπιο Smart, + ένα Opel Astra μόνιμα παρκαρισμένο που δεν κινείται ποτέ, και ζει μόνος).

Γιατί, μου λέει, "δεν θέλω ηλεκτρικό με πρίζα, γιατί δεν μπορώ να φορτίσω σπίτι, τα είπαμε αυτά".

Εντωμεταξύ, νοικιάζει σπίτι που συνοδεύεται από θέση σε κλειστό γκαράζ, δύο θέσεων, μια η δική του και μια του ιδιοκτήτη!

Ε, να, λέει πώς να του το πω, πώς θα το πάρει, και πώς θα γίνει να τραβήξω γραμμή, και αχ και βαχ.

Με την ιστορία θέλω να καταλήξω ότι δεν υπάρχει δεν μπορώ, αλλά δεν θέλω.
Και είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, όπως αυτήν του φίλου, που σίγουρα είναι πιο εύκολο απ' όσο φαντάζονται να αποκτήσουν σημείο φόρτισης.

Πέσε αχλάδα να σε χάψω βέβαια δεν είναι. Θέλει κάποια δουλειά.
Και σε μένα, που πάντα πάρκαρα έξω, βρήκα τρόπο, πλακόστρωσα το μικρό κηπάκι στο σπίτι, θυσίασα με πόνο καρδιάς ένα δέντρο και φυτά, άλλαξα όλη τη σειρά κάγκελα μπροστά ώστε να μπει συρόμενη, τράβηξα γραμμές μέσω υπογείου προς το σημείο του φορτιστή κτλ., κι έτσι κατάφερα να μπαίνει ίσα-ίσα το αυτοκίνητο οριζόντια στην αυλή.

Αν θέλει κάτι κάποιος πολύ, θα το κάνει.
Αν δεν πολυθέλει, στα "αχ, βαχ, δεν έχω πρίζα" θα μείνει, όπως με το παράδειγμα του φίλου.

Σε αυτήν τη νοοτροπία πατάνε και οι εταιρίες και πουλάνε τα υβριδικά.

Θα μου πει κανείς, ε, υπάρχουν και άνθρωποι που δεν έχουν ούτε θέση σε πυλωτή πολυκατοικίας. Γι' αυτούς τι έχεις να πεις;
Η απάντηση είναι, ας πάρουν πρώτα ηλεκτρικά όοοοολοι οι υπόλοιποι που μπορούν (και είναι πάρα πολλοί αυτοί) και μέχρι να φτάσουμε να έχουν όλοι όσοι μπορούν ηλεκτρικό, θα έχουν βελτιωθεί κατά πολύ οι υποδομές δημόσιας φόρτισης, ώστε να αρχίσουν να αγοράζουν ηλεκτρικά και όσοι δεν έχουν δική τους θέση.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.102
Reaction score
124.658
My Tesla Y was towed by NY Police Department. In the process they cracked passenger side window glass (plus some damage to the rear back side). After I paid and picked up my car, I noticed the damages. I asked to speak to a supervisor. He explained that this kind of cracked window is extremely common in Teslas, because when they try to lower the window to get in the car to put it in neutral before towing, they always end up cracking the windows. Other cars don’t seem to have this problem.


FB_IMG_1670665683769.jpg


I was visiting a new city, didn’t see any “no parking” sign. Turns out there was a bus stop 4 car spaces away from where I parked. I looked around, but didn’t notice any bus sign.

FB_IMG_1670665690036.jpg



...they gave me a claim form, and noted down the damage in their computer (gave me a reference number only). And said, you have 90 days to get it repaired, and file a claim with the city. If you haven’t heard from the City in 15 months, you can get a lawyer.


😜


Και απαντήσεις που έπαιρνε από τον κόσμο ήταν του στυλ:


Just know that when you come here to DC it's the same way here. You best find a parking garage and pay to park there because the signs are confusing and I believe they're designed to be that way. DC will ticket and tow you in a New York minute 🤣😂

But on a serious note. By looks of all that damage I gather since they're saying it's your fault for parking there they won't be paying for any of the damages, 🤔



Και


“Ignorance is no excuse for breaking the law.” - every judge ever when someone wants to object to this


Αμέρικα. Φριντομ.🥰😍😜
 

Μηνύματα
6.556
Reaction score
5.127
Στην Ελλάδα έχουμε την άλλη συνήθεια, και πάρκινγκ να υπάρχει, όλοι έξω ψάχνουν να παρκάρουν.

Στο Cosmos πιο πολλά αυτοκίνητα βλέπεις έξω στα σοκάκια παρκαρισμένα, παρά μέσα στο πάρκινγκ. Για να μην πληρώσουν το 2ευρο.
 

TGD

Μηνύματα
6.983
Reaction score
7.067
Έχω δει και εκπομπή στην τηλεόραση. Στο Freedom Park στο DC απαγορεύεται να κάνεις σκέιμπορτ, πατίνι, ποδήλατο, κλπ. Και κόβουν κλήσεις αβέρτα -δηλαδή κατασχεση του τροχοφόρου. Γνωστός από το MidWest μου είπε ότι ο σερίφης του χωριού έβαζε ένα φορητό σήμα STOP στον επαρχιακό δρόμο στη μέση του πουθενά και έκοβε κλήσεις σε όσους δεν σταματούσαν!
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Είναι απίστευτες οι μαλακίες που σκαρφίζονται τα αμερικανάκια προκειμένου να κόψουν κλήσεις .
 

Μηνύματα
6.556
Reaction score
5.127
Τους χαίρομαι όμως στην Αμερική που προσπαθούν να έχουν έλεγχο.

Το προτιμώ από την ανεξέλεγκτη κατάσταση στην Ελλάδα που ο καθένας κάνει ό,τι του κατέβει, μέχρι και το κόκκινο φανάρι περνάει, ή κυκλοφορεί πιωμένος και δεν τιμωρείται ποτέ.

Έναν δεν έχω δει να παίρνει ταξί γιατί ήπιε. Όλοι κουτσά-στραβά με το αμάξι τους επιστρέφουν σπίτι. Αφού ξέρουν ότι δεν θα τους ελέγξει κανείς στον δρόμο.

Φίλος χτες πλακώθηκε στις μπύρες και ούτε τον παραμικρό φόβου ελέγχου δεν είχε στις μεταμεσονύκτες γύρες του με το αμάξι στο κέντρο της πόλης. Έξω με τίποτα δεν το κάνεις αυτό.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.556
Reaction score
5.127
ΛΑΘΟΣ!!!! Αυτό νόμιζα και εγώ! Όταν μπαταρία πέσει κάτω από 70% ΔΕΝ ΑΝΑΒΕΙ ΑΜΑΞΙ !!!!!! Ζητά αντικατάσταση!
Ναί αλλάζει, με εργατικά 2000! Γιατί δεν είναι παιχνίδι.
Όταν πέσει η απόδοσή της μπαταρίας στο Mercedes PHEV GLE 350 κάτω από 70% απαιτείται αντικατάστασή της με εργατικά 2000 ευρώ ε; Ενδιαφέρον.

Ξέρεις και κόστος αγοράς της νέας μπαταρίας 31,2kWh;

Εγγύηση για >70% απόδοση μπαταρίας πόσα χρόνια δίνει η Mercedes για το GLE;
 

Μηνύματα
1.247
Reaction score
2.189
Αν το αυτοκινητο αυτο εχει Λιανική Τιµή Προ Φόρων (Λ.Τ.Π.Φ.) έως τις σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ . Για τα παραπανω απο 40.000, 125%. Λιγο προσοχη αν το αυτοκινητο ανηκει σε φυσικο προσωπο το οποιο εχει και αλλα αυτοκινητα διοτι τιθεται ζητημα αναμορφωσης της δαπανης.
Ισχύουν και για τους μπλοκάκηδες ελεύθερους επαγγελματίες αυτά?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.102
Reaction score
124.658
Αν πέσει κάτω από 70% η χωρητικότητα της μπαταρίας οποιουδήποτε EV, χρειάζεται αντικατάσταση - επισκευή των προβληματικών modules, όχι αντικατάσταση όλης της μπαταρίας.

Πάντα θα ευθύνονται ελάχιστα modules για τέτοια βλάβη, και όχι όλη η μπαταρία.

Η εγγύηση των κατασκευαστών για 8 χρόνια, σημαίνει πως το πολύ πολύ να αντικαταστήσουν κάποιο module δωρεάν, δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία περίπτωση (πλέον) να αντικατασταθεί ολόκληρη η μπαταρία του EV.

Κάτω από 70% στην μπαταρία, σημαίνει πως τα προβληματικά modules είναι επικίνδυνα ακόμα και για πυρκαγιά.

Προφανώς, ακόμα και χωρίς προβληματικά modules, κάποτε, θα πέσει κάτω από 70% η μπαταρία. Αλλά με 1% μείωση χωρητικότητας ανα έτος μετά τα πρώτα 2-3 χρόνια, αυτό θα γίνει μετά θάνατον (του ιδιοκτήτη).

Στις σύγχρονες μπαταρίες των EV, είναι απολύτως βέβαιο πως δε θα πέσει κάτω από 70% η μπαταρία (δε μιλάμε για προβληματικά modules αλλά για φυσιολογική φθορά με το χρόνο) σε 1 μύριο χιλιόμετρα.
Τώρα ποιος ιδιώτης σκέφτεται πώς θα κάνει πάνω από 1 μύριο χιλιόμετρα με το ίδιο αυτοκίνητο, δε ξέρω, αλλά κάποιος θα υπάρχει, μάλλον ταρίφας.






----------




Χτες το απόγευμα πήγα στο Media Markt Λάρισας και είδα τους πρώτους φορτιστές Tesla, στην ζελατίνα ακόμα . Τώρα τους βάζουν
Σε ποιο σημείο του πάρκινγκ ακριβώς τα είδες;


Screenshot_20221210-132844.png



Τέλειο μέρος για φορτιστές, με τόσα πράγματα γύρω γύρω να έχεις για να περάσεις λίγα λεπτά ευχάριστα!!!
 
Last edited:

Μηνύματα
6.556
Reaction score
5.127
Αν πέσει κάτω από 70% η χωρητικότητα της μπαταρίας οποιουδήποτε EV, χρειάζεται αντικατάσταση - επισκευή των προβληματικών modules, όχι αντικατάσταση όλης της μπαταρίας.

Πάντα θα ευθύνονται ελάχιστα modules για τέτοια βλάβη, και όχι όλη η μπαταρία.

Η εγγύηση των κατασκευαστών για 8 χρόνια, σημαίνει πως το πολύ πολύ να αντικαταστήσουν κάποιο module δωρεάν, δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία περίπτωση (πλέον) να αντικατασταθεί ολόκληρη η μπαταρία του EV.

Κάτω από 70% στην μπαταρία, σημαίνει πως τα προβληματικά modules είναι επικίνδυνα ακόμα και για πυρκαγιά.

Προφανώς, ακόμα και χωρίς προβληματικά modules, κάποτε, θα πέσει κάτω από 70% η μπαταρία. Αλλά με 1% μείωση χωρητικότητας ανα έτος μετά τα πρώτα 2-3 χρόνια, αυτό θα γίνει μετά θάνατον (του ιδιοκτήτη).

Στις σύγχρονες μπαταρίες των EV, είναι απολύτως βέβαιο πως δε θα πέσει κάτω από 70% η μπαταρία (δε μιλάμε για προβληματικά modules αλλά για φυσιολογική φθορά με το χρόνο) σε 1 μύριο χιλιόμετρα.
Τώρα ποιος ιδιώτης σκέφτεται πώς θα κάνει πάνω από 1 μύριο χιλιόμετρα με το ίδιο αυτοκίνητο, δε ξέρω, αλλά κάποιος θα υπάρχει, μάλλον ταρίφας.
Μύριο μπορεί όχι, αλλά 450.000 χλμ θα τα κάνω στα επόμενα 15 χρόνια, αφού κάνω 15.000χλμ το εξάμηνο.
Άρα με το αμάξι να έχει χάσει τη μισή του χωρητικότητα δεν θα βρεθώ ούτε τότε, ώστε να αναγκαστώ να το έχω ως δεύτερο για κοντινές διαδρομές μόνο, όπως έγραψα.
Με το που φτάσει 70% κάτι θα πρέπει να γίνει σε επίπεδο module, επισκευή ή αντικατάσταση, και μια χωρητικότητα >70% θα διατηρείται επαόριστον.
Μια χαρά, καλά να είμαστε, να το δούμε να το ξεζουμίζω σε βάθος 20ετίας.

Έχοντας δώσει 26.500 ευρώ για το e-C4, κάνοντας 30.000 χλμ τον χρόνο, μετά από 10 χρόνια που θα έχω κάνει 300.000 χλμ, ακόμα κι αν η αυτονομία θα έχει πέσει στα μισά, σκοπός μου είναι να το κρατήσω για κοντινές διαδρομές. Μέχρι το σημείο να μην μπορεί να βγάλει ούτε μια Χαλκιδική (100χλμ), θα αργήσει πολύ. Ίσως 20 χρόνια; Καλά να είμαστε, να χαλάσει η μπαταρία πριν από μας. Η εγγύηση αντιπροσωπείας είναι 8 χρόνια ή 160.000χλμ. (για >70% απόδοση).
 


Μηνύματα
794
Reaction score
851
Μύριο μπορεί όχι, αλλά 450.000 χλμ θα τα κάνω στα επόμενα 15 χρόνια, αφού κάνω 15.000χλμ το εξάμηνο.
Άρα με το αμάξι να έχει χάσει τη μισή του χωρητικότητα δεν θα βρεθώ ούτε τότε, ώστε να αναγκαστώ να το έχω ως δεύτερο για κοντινές διαδρομές μόνο, όπως έγραψα.
Με το που φτάσει 70% κάτι θα πρέπει να γίνει σε επίπεδο module, επισκευή ή αντικατάσταση, και μια χωρητικότητα >70% θα διατηρείται επαόριστον.
Μια χαρά, καλά να είμαστε, να το δούμε να το ξεζουμίζω σε βάθος 20ετίας.
Ακούω 15ετίες, 20ετίες και πραγματικά δεν ξέρω τι ακριβώς περιοδικά διαβάζετε! Δεν έχει μείνει κανένα από τα 10ετίας Lexus και Prius , ολα για πέταμα πήγαν. Και είναι σπάνιο να βρείς Tesla 8ετίας. Όταν υπάρχει κάποιο καλό το διαβάζεις σε όλα τα social. Πως εσείς ονειρεύεστε τέτοια χρόνια......... Να είμαστε καλά να μου τα πείτε σε 3,4 χρονάκια ξανά αυτά τα καλά
 

Μηνύματα
14.868
Reaction score
20.412
Δεν έχει μείνει κανένα από τα 10ετίας Lexus και Prius , ολα για πέταμα πήγαν
Σοβαρά τώρα ; Αυτά που παίρνεις κάνουν και για τον πυρετό;
Απλά επειδή τυχαίνει να έχει συνάδελφος το ct200 του 11, η μεγαλύτερη ζημιά που έβγαλε ήταν ένα στοιχείο μπαταρίας με κόστος 250 ευρώ
 


D

Deleted member 35

Guest

Έχω τουλάχιστον 2 τέτοια εδώ και κάθε μέρα μου κόβουν το αίμα με την αθόρυβη κίνηση. Καλά για Prius ή άλλα υβριδικά δεν το συζητάω. Το δε αφεντικό μου που είναι κυριολεκτικά άρρωστος σε σημείο ισόβιας νοσηλείας σε ψυχιατρείο αγόρασε μεταχειρισμένο Τογιότα υβριδικό με 100Κ χλμ και του έχει κάνει κοντά 300Κ. Δεν τον έχω ακούσει ΠΟΤΕ να πει το παραμικρό ή να σκεφτεί να αγοράσει καινούριο.
Ακούω 15ετίες, 20ετίες και πραγματικά δεν ξέρω τι ακριβώς περιοδικά διαβάζετε! Δεν έχει μείνει κανένα από τα 10ετίας Lexus και Prius , ολα για πέταμα πήγαν. Και είναι σπάνιο να βρείς Tesla 8ετίας. Όταν υπάρχει κάποιο καλό το διαβάζεις σε όλα τα social. Πως εσείς ονειρεύεστε τέτοια χρόνια......... Να είμαστε καλά να μου τα πείτε σε 3,4 χρονάκια ξανά αυτά τα καλά
Αυτός έχει μια θεά για γυναίκα. Το πιο γαμάτο review που έχω δει ποτέ όταν δοκίμαζε το IONIQ 5.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Αν πέσει κάτω από 70% η χωρητικότητα της μπαταρίας οποιουδήποτε EV, χρειάζεται αντικατάσταση - επισκευή των προβληματικών modules, όχι αντικατάσταση όλης της μπαταρίας.

Πάντα θα ευθύνονται ελάχιστα modules για τέτοια βλάβη, και όχι όλη η μπαταρία.

Η εγγύηση των κατασκευαστών για 8 χρόνια, σημαίνει πως το πολύ πολύ να αντικαταστήσουν κάποιο module δωρεάν, δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία περίπτωση (πλέον) να αντικατασταθεί ολόκληρη η μπαταρία του EV.

Κάτω από 70% στην μπαταρία, σημαίνει πως τα προβληματικά modules είναι επικίνδυνα ακόμα και για πυρκαγιά.

Προφανώς, ακόμα και χωρίς προβληματικά modules, κάποτε, θα πέσει κάτω από 70% η μπαταρία. Αλλά με 1% μείωση χωρητικότητας ανα έτος μετά τα πρώτα 2-3 χρόνια, αυτό θα γίνει μετά θάνατον (του ιδιοκτήτη).

Στις σύγχρονες μπαταρίες των EV, είναι απολύτως βέβαιο πως δε θα πέσει κάτω από 70% η μπαταρία (δε μιλάμε για προβληματικά modules αλλά για φυσιολογική φθορά με το χρόνο) σε 1 μύριο χιλιόμετρα.
Τώρα ποιος ιδιώτης σκέφτεται πώς θα κάνει πάνω από 1 μύριο χιλιόμετρα με το ίδιο αυτοκίνητο, δε ξέρω, αλλά κάποιος θα υπάρχει, μάλλον ταρίφας.






----------





Σε ποιο σημείο του πάρκινγκ ακριβώς τα είδες;


View attachment 273119


Τέλειο μέρος για φορτιστές, με τόσα πράγματα γύρω γύρω να έχεις για να περάσεις λίγα λεπτά ευχάριστα!!!
Αν μπεις από κόμβο Νίκαιας είναι πολύ κοντά από ΕΟ
20221210_161958.png
 

Μηνύματα
6.556
Reaction score
5.127
Απελευθερώθηκε η χρήση φορτιστών Tesla και για μας τους πληβείους μη κατόχους Tesla;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.106
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top