Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.115
Reaction score
124.691
Τέλος πάντων, αν αυτή τη στιγμή αγόραζα EV και είχαν ίδια τιμή το iD.3 με τον εξοπλισμό που έχω και το Q4 με τον εξοπλισμό που παρουσίασα, θα έπαιρνα δαγκωτά iD.3 για να πηγαίνω κάθε μέρα στη δουλειά μου. 😎

Είναι κλάσεις πιο γρήγορο, σφαίρα πάει το iD.3 σε σχέση με το αργόσυρτο σουβ αυτό, είναι πιο καλό στο δρόμο, πιο απολαυστική οδήγηση, μάλλον πιο ήσυχο, είναι πιο καλοστημένο αυτοκίνητο το iD.3, και πες στα ίδια λεφτά, προσφέρει περισσότερα (ηλιοροφή, matrix led, αντλία θερμότητας, keyless entry, θέση ασύρματης φόρτισης κινητού, παρμπρίζ ηχομόνωσης, κλπ).

Άμα τώρα όλα τα παραπάνω που προσφέρει το iD.3 δε σε νοιάζουν και θες την αισθητική του Audi σε σχέση με την αισθητική του VW, είναι δικό σου θέμα. Εγώ εκφράζω την δική μου άποψη ανάμεσα σε 2 αυτοκίνητα του ίδιου γκρουπ, των Γερμανών κατασκευαστών.

Τα Τέσλα ή τα βολβο και τα Σιτροέν, τα χιουνται και τα κία, είναι προτάσεις από άλλους κατασκευαστές, ο καθένας με διαφορετική φιλοσοφία σε πολλά θέματα.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.417
Reaction score
27.703
στα ίδια λεφτά, προσφέρει περισσότερα (ηλιοροφή, matrix led, αντλία θερμότητας, keyless entry, θέση ασύρματης φόρτισης κινητού, κλπ).
Ξεχνάς πως συγκρίνεις SUV με C-segment. Μήλα με πορτοκάλια.

Καλά όχι πως τα ήξερα αυτά τα C-segment κλπ. Τώρα τα έμαθα. :)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.934
Και μερικές φωτογραφίες από το εσωτερικό:

Ο δύσχρηστος χώρος αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, κάτω από την επιφάνεια επιλογής ταχυτήτων, που είναι μαγνήτης δαχτυλιών:

View attachment 287276

Το κάθισμα συνοδηγού, ήδη με κάποιες ζαρες σε αυτοκίνητο με 8.000χλμ..

View attachment 287277


Μαλακά υλικά μπροστά από το τιμόνι πάνω στο ταμπλό, και μπροστά του η οθόνη του head up display:

View attachment 287278


Σκληρό πλαστικό με απομίμηση καρμπον


View attachment 287279



Η κεντρική κονσόλα:


View attachment 287280
Το ωραίο κομμάτι του ταμπλό, με το τιμόνι, δεν το έβγαλες φωτό. :biggrin:
Τέσλα Υ σε λευκό, είναι κλάσεις πιο ευχάριστο και νεανικό
Τσου ρε νιάτο που θες και νεανικό, συνταξιούχε :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.115
Reaction score
124.691
Το ωραίο κομμάτι του ταμπλό, με το τιμόνι, δεν το έβγαλες φωτό. :biggrin:
Τι λες μωρέ;

Αυτό είναι:

PXL_20230406_081250808.jpg
PXL_20230406_081234341.jpg


Δεν έχει κάτι άλλο..

Σε πολύ πιο ακριβές εκδόσεις, έχει μεγαλύτερες οθόνες. Άμα είναι να πας πάνω από κατό χιλιάρικα, πάρε Μερτσέντες ρε άνθρωπε, τι συζητάμε..

Καλά, δίπλα στην Μερτσέντες με τις οθονάρες, αυτό το ταμπλό είναι απελπιστικά "φτηνό" έως αστείο...

Στα 60-65 χιλιάρικα EV, μη περιμένεις από τους Γερμανούς πραγματική χλιδή. Είναι η "ψευτοχλιδή του φτωχού". 😜

Όπως έγραψα, κι όπως έδειξα, έχει μια λωρίδα δέρμα στην πορτα. Και το νέο iD.3 έχει στην πόρτα, και στο ταμπλό, όπως το Σκόντα. Η "ψευτοχλιδή του λαού". 😁
 
Last edited:


TGD

Μηνύματα
6.986
Reaction score
7.077
Δεν με παραξενεύει το αποτέλεσμα της σύγκρισης Κώστα. Το iD3 είναι φρέσκο ηλεκτρικό πράμα. Το Q4 είναι ένα μπαγιάτικο ICE που το εξηλέκτρισαν με το ζόρι.
 

Μηνύματα
14.877
Reaction score
20.421
ο Σάκης το έθεσε σωστά, πρέπει να σταματήσουν τα σχέδια να μένουν δέσμια των περιορισμών του παρελθόντος
δεν υπάρχει τούνελ , δεν υπάρχει ογκώδης κινητήρας, δεν υπάρχουν περιορισμοί στον κινηματικό μηχανισμό μετάδοσης του παρελθόντος, δεν μπορούμε να βλέπουμε ακόμα και σήμερα τέτοια σχέδια.

το πρώτο Renault espace ήταν τάξεις μεγέθους πρωτοποριακότερο πριν 30 χρόνια.
και όχι , πρωτοπορία δεν είναι να αντικαθιστάς τους διακόπτες με tabs στην κεντρική οθόνη.
 


Μηνύματα
14.877
Reaction score
20.421
και να το πάω παρακάτω γιατί είστε καλά παιδιά

η ανάγκη όδευσης άξονα μετάδοσης το παρελθόν δημιουργούσε εκτός από την ανάγκη για τούνελ στο πάτωμα μια επιπλέον δυσκολία λόγω ύπαρξης φούσκας του κιβωτιού ταχυτήτων που ήταν μπροστά του.
Ως εκ τούτου ο χώρος για τα πόδια οδηγού και συνοδηγού περιορίζεται ανάμεσα στην φούσκα το τούνελ και τον θόλο του τροχού.
Η θέση των καθισμάτων λοιπόν ορισμένη και μη μετακινήσιμη. Οσο μεγάλωνε το όχημα μεγάλωνε ο κινητήρας το κιβώτιο και ο άξονας οπότε μεγάλωνε και η απόσταση των δύο καθισμάτων και ο νεκρός χώρος ανάμεσα τους κάτι έπρεπε να γίνει , πχ αποθηκευτικός χώρος , όσο άφηνε δηλαδή ο επιλογέας ταχυτήτων που παραδοσιακά ήταν πάνω απο το κιβώτιο στα πισωκίνητα ή στην ίδια θέση στα προσθιοκίνητα ή αυτά που είχαν τον κινητήρα σε εγκάρσια διάταξη.
επιπλέον η ύπαρξη μηχανοστασίου μπροστά δημιουργούσε την απαίτηση μιας διαχωριστικής επιφάνειας που εκτελούσε χρέη προστασίας από θερμότητα και από την μετακίνηση του κινητήρα στον χώρο επιβατών κατά την σύγκρουση.
ο κινητήρας είχε ένα σεβαστό ύψος , συνεπώς η οπτική πρόσβαση του χειριστή ήταν αναγκαστικά πάνω από αυτόν ενώ αεροδυναμικοί και πρακτικοί λόγοι τοποθετούσαν το καπώ σχετικά ψηλά.
όλα αυτά τοποθετούσαν τον υαλοπίνακα σε μεγάλο ύψος κατ επέκταση δημιουργήθηκε το ταμπλό που κάλυπτε τον νεκρό χώρο αυτό με χειριστήρια, αποθηκευτικό χώρο, κλιματισμό και πλέον φωλιά για αερόσακους.

κινητήρας με το μέγεθος και τη μορφή που ξέραμε τέλος. πλέον έχει μέγεθος όσο ένα μικρό κιβώτιο ταχυτήτων και περιέχει ήδη το διαφορικό μέσα του.
τούνελ τέλος άχρηστο , το ίδιο και η φούσκα του κιβωτίου.
μένει μόνο ο θόλος των τροχών

οπότε , γιατί να μην φέρουμε τα 2 μπροστινά καθίσματα πιο κοντά ; (να πιανουμε και μπουτάκι χωρίς να είμαστε 1.90)
γιατί να κολλήσουμε το παρελθόν και να προσπαθούμε να βρούμε χρήση στον κενό χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα και να έχουμε ακόμα και σήμερα κεντρική κονσόλα;
προς τι το ύψος του ανεμοθώρακα τόσο ψηλά; να ξεκινήσει πιο χαμηλά και πιο μακρυά και ο χώρος που μένει να φιλοξενεί μόνο κλιματισμό αερόσακους και χειριστήρια , δεν χρειάζεται πλέον να ακουμπάνε τα γόνατα στο ταμπλό και να μπαίνουμε στη θέση οδήγησης σαν σε μαχητικό.

αντίστοιχα πίσω οι θέσεις μπορούν πλέον (από ένα μέγεθος και πάνω) να μην τοποθετούν τους ακριανούς επιβάτες ακριβώς πίσω από τους μπροστά. Αυτό φυσικά απαιτεί και ανασχεδιασμό καθισμάτων που ενώ υπάρχουν σχεδιαστικές λύσεις και υλικά κατάλληλα είναι ακόμα αεροπορικού τύπου με αποτέλεσμα να περιορίζεται ο χώρος για τα πόδια των πίσω ανάμεσα στις ράγες των μπροστινών και κάτω από αυτά.
και έχουμε ράγες γιατί για χρόνια τα ποδοστήρια και το τιμόνι είχαν περιορισμούς στην μετακίνηση τους.
πλέον το γκάζι (όπως το πούμε τεσπά) είναι ηλεκτρικό, συμπλέκτης δεν υπάρχει , το φρένο είναι υδραυλικό άρα και τα δύο μπορούν εύκολα να αλλάξουν θέση μπρος πίσω και αριστερά/δεξιά
το τιμόνι στο lexus έγινε πλήρως μηχανικά ανεξάρτητο από το σύστημα μετάδοσης και έγινε αποδεκτό. πλέον πάει παντού.
συνεπώς ποιος ο λόγος να μετακινούμε το κάθισμα σε ράγες που επιπλέον πρέπει να αναλάβουν το φορτίο σε περίπτωση ατυχήματος και όχι τα χειριστήρια; αυτό θα επέτρεπε τελείως διαφορετικό σχεδιασμό στο κάθισμα και την βάση του επιτρέποντας πολύ καλύτερη διαχείριση χώρου για τους επιβάτες σε μικρότερο εξωτερικό μέγεθος. Επιπλέον επιτρέπει την απεξάρτηση από το b pillar που παραδοσιακά στηρίζει τις πίσω πορτες (ότι πιο αντι εργονομικό) χωρίς να στερεί στην ακαμψία του πλαισίου.

με άλλα λόγια είμαστε πολύ πίσω ακόμα, πάρα πολύ. ούτε καν σε μεταβατικό στάδιο δεν έχουμε φτάσει στον σχεδιασμό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.115
Reaction score
124.691
Το να καθυστερούν τόσο πολύ οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να βγάλουν νέες σοβαρές ηλεκτρικές πλατφόρμες για τα σύγχρονα EV και να κυκλοφορούν ακόμα τις ice πλατφόρμες με μπαταρίες στο πάτωμα, είναι η απόλυτη ξεφτίλα τους.

Τα υπόλοιπα, σιγά σιγά.

Το γκρουπ βαγκ δείχνει αρκετά δυνατό πάντως, με την MEB και MEB+ σε παραγωγή.

Φίλος με Passat diesel, ήρθε με το αυτοκίνητό του δίπλα στο iD.3 και προφανώς πίστευε πως από μεγάλο αυτοκίνητο θα μπει σε κάνα μικρό. Έπαθε σοκ όταν είδε τους χώρους μέσα, ο ίδιος είπε πως είναι πιο άνετο από το δικό του, τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα.

Οι διαφορές είναι τεράστιες στις καθαρές ηλεκτρικές πλατφόρμες.
 

Μηνύματα
14.877
Reaction score
20.421
καλά και το δικό σου απέχει πολύ από το επίπεδο που αναφέρω. Προφανώς δεν είναι πασσατ αλλά δεν είναι η λύση
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.818
Reaction score
40.984
και να το πάω παρακάτω γιατί είστε καλά παιδιά

η ανάγκη όδευσης άξονα μετάδοσης το παρελθόν δημιουργούσε εκτός από την ανάγκη για τούνελ στο πάτωμα μια επιπλέον δυσκολία λόγω ύπαρξης φούσκας του κιβωτιού ταχυτήτων που ήταν μπροστά του.
Ως εκ τούτου ο χώρος για τα πόδια οδηγού και συνοδηγού περιορίζεται ανάμεσα στην φούσκα το τούνελ και τον θόλο του τροχού.
Η θέση των καθισμάτων λοιπόν ορισμένη και μη μετακινήσιμη. Οσο μεγάλωνε το όχημα μεγάλωνε ο κινητήρας το κιβώτιο και ο άξονας οπότε μεγάλωνε και η απόσταση των δύο καθισμάτων και ο νεκρός χώρος ανάμεσα τους κάτι έπρεπε να γίνει , πχ αποθηκευτικός χώρος , όσο άφηνε δηλαδή ο επιλογέας ταχυτήτων που παραδοσιακά ήταν πάνω απο το κιβώτιο στα πισωκίνητα ή στην ίδια θέση στα προσθιοκίνητα ή αυτά που είχαν τον κινητήρα σε εγκάρσια διάταξη.
επιπλέον η ύπαρξη μηχανοστασίου μπροστά δημιουργούσε την απαίτηση μιας διαχωριστικής επιφάνειας που εκτελούσε χρέη προστασίας από θερμότητα και από την μετακίνηση του κινητήρα στον χώρο επιβατών κατά την σύγκρουση.
ο κινητήρας είχε ένα σεβαστό ύψος , συνεπώς η οπτική πρόσβαση του χειριστή ήταν αναγκαστικά πάνω από αυτόν ενώ αεροδυναμικοί και πρακτικοί λόγοι τοποθετούσαν το καπώ σχετικά ψηλά.
όλα αυτά τοποθετούσαν τον υαλοπίνακα σε μεγάλο ύψος κατ επέκταση δημιουργήθηκε το ταμπλό που κάλυπτε τον νεκρό χώρο αυτό με χειριστήρια, αποθηκευτικό χώρο, κλιματισμό και πλέον φωλιά για αερόσακους.

κινητήρας με το μέγεθος και τη μορφή που ξέραμε τέλος. πλέον έχει μέγεθος όσο ένα μικρό κιβώτιο ταχυτήτων και περιέχει ήδη το διαφορικό μέσα του.
τούνελ τέλος άχρηστο , το ίδιο και η φούσκα του κιβωτίου.
μένει μόνο ο θόλος των τροχών

οπότε , γιατί να μην φέρουμε τα 2 μπροστινά καθίσματα πιο κοντά ; (να πιανουμε και μπουτάκι χωρίς να είμαστε 1.90)
γιατί να κολλήσουμε το παρελθόν και να προσπαθούμε να βρούμε χρήση στον κενό χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα και να έχουμε ακόμα και σήμερα κεντρική κονσόλα;
προς τι το ύψος του ανεμοθώρακα τόσο ψηλά; να ξεκινήσει πιο χαμηλά και πιο μακρυά και ο χώρος που μένει να φιλοξενεί μόνο κλιματισμό αερόσακους και χειριστήρια , δεν χρειάζεται πλέον να ακουμπάνε τα γόνατα στο ταμπλό και να μπαίνουμε στη θέση οδήγησης σαν σε μαχητικό.

αντίστοιχα πίσω οι θέσεις μπορούν πλέον (από ένα μέγεθος και πάνω) να μην τοποθετούν τους ακριανούς επιβάτες ακριβώς πίσω από τους μπροστά. Αυτό φυσικά απαιτεί και ανασχεδιασμό καθισμάτων που ενώ υπάρχουν σχεδιαστικές λύσεις και υλικά κατάλληλα είναι ακόμα αεροπορικού τύπου με αποτέλεσμα να περιορίζεται ο χώρος για τα πόδια των πίσω ανάμεσα στις ράγες των μπροστινών και κάτω από αυτά.
και έχουμε ράγες γιατί για χρόνια τα ποδοστήρια και το τιμόνι είχαν περιορισμούς στην μετακίνηση τους.
πλέον το γκάζι (όπως το πούμε τεσπά) είναι ηλεκτρικό, συμπλέκτης δεν υπάρχει , το φρένο είναι υδραυλικό άρα και τα δύο μπορούν εύκολα να αλλάξουν θέση μπρος πίσω και αριστερά/δεξιά
το τιμόνι στο lexus έγινε πλήρως μηχανικά ανεξάρτητο από το σύστημα μετάδοσης και έγινε αποδεκτό. πλέον πάει παντού.
συνεπώς ποιος ο λόγος να μετακινούμε το κάθισμα σε ράγες που επιπλέον πρέπει να αναλάβουν το φορτίο σε περίπτωση ατυχήματος και όχι τα χειριστήρια; αυτό θα επέτρεπε τελείως διαφορετικό σχεδιασμό στο κάθισμα και την βάση του επιτρέποντας πολύ καλύτερη διαχείριση χώρου για τους επιβάτες σε μικρότερο εξωτερικό μέγεθος. Επιπλέον επιτρέπει την απεξάρτηση από το b pillar που παραδοσιακά στηρίζει τις πίσω πορτες (ότι πιο αντι εργονομικό) χωρίς να στερεί στην ακαμψία του πλαισίου.

με άλλα λόγια είμαστε πολύ πίσω ακόμα, πάρα πολύ. ούτε καν σε μεταβατικό στάδιο δεν έχουμε φτάσει στον σχεδιασμό.
Ολα λάθος και σωστά μαζί :tongue:
Λάθος γιατί όλα αυτά που αναφέρεις έχουν "λυθεί" ή δοκιμαστεί και στα θερμικά όπου δείχνει τελικά ότι οι επιλεγόμενες σχεδιαστικές λύσεις δεν οφείλονται στην ύπαρξη του θερμικού κινητήρα αλλά άλλες ανάγκες ικανοποιούνται.
Σωστά γιατί ναι τα ηλεκτρικά θα δώσουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους σχεδιαστές. Το που θα καταλήξουν δεν θα οφείλεται πάλι μόνο ή κυρίως στην ύπαρξη της ηλεκτροκίνησης (δική μου εκτίμηση από την προσωπική μου εμπειρία στο τι σημαίνει design).

Δεν θα τα πιάσω ένα ένα, θα βάλω μόνο κανά 2 λινκ και 1 φωτογραφία και είμαι σίγουρος ότι θα πιάσεις το νοημα.

Mercedes-Benz_W_120_(180_D_I)_07.01.21_JM_(8).jpg





 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.115
Reaction score
124.691
Κάτι που ξέχασα:

Το Q4 δεν έχει τον φωτισμό καμπίνας με την λεντοταινια σε όλο το μήκος του ταμπλό και στις πόρτες, όπως και στα πόδια των εμπρός επιβατών, που είναι ρυθμιζόμενης έντασης και χρώματος.

Επίσης δεν έχει την λεντοταινια κατά μήκος που παρμπρίζ που δείχνει διάφορα πράγματα, από ένδειξη φόρτισης μέχρι προς τα πού να στρίψεις στην πλοήγηση, κι αν υπάρχει πρόβλημα στο δρόμο, δείχνει διάφορα, με διαφορετικά χρώματα.

Γενικά σε εξοπλισμό είναι πολύ πιο πλούσιο το iD.3 και με πολύ περισσότερες δυνατότητες στο infotainment.

Δείχνει πιο προηγμένο αυτοκίνητο.

Η δε νέα έκδοση του iD.3 με δέρμα στις πόρτες και κατά μήκος του ταμπλό, αλλά και με κανονικό τεμπέλη ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, δεν έχει κάτι να ζηλέψει σε επίπεδο "ποιότητας υλικών" σε σχέση με το Q4. Υποθέτω πως τα δερμάτινα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα στο iD.3 θα είναι και φτηνότερα, γιατί δεν είναι .. audi. 😜🤪😁
 

Μηνύματα
14.877
Reaction score
20.421
ναι παρουσιάστηκαν σαν ιδέες και αποσύρθηκαν γιατί όσο μεγάλωνε ο κινητήρας και το μηχανοστάσιο δημιουργήθηκαν απαιτήσεις που δεν επέτρεπαν τέτοιες λύσεις.
το rx8 πχ έιναι ένα όχημα με εργονομικό άνοιγμα θυρών , χωρίς b pillar, αλλά είναι μικρού μεγέθους καμπίνας. Σε μεγαλύτερα δεν υπάρχει κάτι στην εποχή μας.
στη φωτογραφία που βάζεις είναι μεν πιο φυσιολογικός ο σχεδιασμός του ταμπλό ως προς την ευρυχωρία αλλά δεν γίνεται εξοικονόμηση χώρων γιατί απλά οι εξωτερικές διαστάσεις είναι ήδη σπάταλες.
το δομικό πρόβλημα που λύνει το b pillar είναι μια φθηνή και ξεπερασμένη λύση πλέον.
μια διαφορετική προσέγγιση στο θέμα τοποθέτησης καθισμάτων στην καμπίνα , που με τη σειρά της θα δημιουργήσει ένα διαφορετικό απαιτούμενο άνοιγμα θυρών σε συνδυασμό με την διαφορετική αντίληψη περί σχεδιασμού ανεμοθώρακα μπροστά μπορεί να λύσει το πρόβλημα όπως πχ σε ένα σπάταλο μεγάλο 2 θυρο κουπέ.
η παλιά 560SEC πχ (μιας και σαρεσν αυτα) αν επέκτεινες τον χώρο πίσω απο την πόρτα μέχρι τον επόμενο θόλο (άχρηστο κομμάτι απο πλευράς ακαμψίας) έχει τεράστιο άνοιγμα που θα εξυπηρετούσε την πρόσβαση 5 επιβατών.
χώρια που , σε ένα όχημα με ελεγχόμενη πρόσφυση επιπέδου ηλεκτρικού 4 κίνητου και ελεγχόμενης απόσβεσης (όπως θα είναι τα περισσότερα στο άμεσο μέλλον) δεν θα είναι τόσο κρίσιμη μια μικρή έλλειψη ακαμψίας (αν αυτή υπάρξει)
 
Last edited:



melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.818
Reaction score
40.984
ναι παρουσιάστηκαν σαν ιδέες και αποσύρθηκαν γιατί όσο μεγάλωνε ο κινητήρας και το μηχανοστάσιο δημιουργήθηκαν απαιτήσεις που δεν επέτρεπαν τέτοιες λύσεις.
Μάλλον δεν κατάλαβες, γράφεις για το χώρο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα ότι είναι όπως είναι λόγω ανάγκης ύπαρξης του λεβιέ των ταχυτήτων. Αυτό ισχύει για όσα αυτοκίνητα ακολούθησαν αυτή την αρχιτεκτονική, η φωτογραφία δείχνει λεβιέ ταχυτήτων σε αυτοκίνητο του '50 (manual κιβώτιο), ήδη από τη δεκαετία του '70 ότι ήταν σε αυτόματα σε mercedes ο λεβιές ήταν στο τιμόνι και ούτε χειρόφρενο υπήρχε, ήταν ποδόφρενο με απασφάλιση από λεβιέ αριστερά.
Και δεν είναι το μόνο παράδειγμα. Το πρώτο μου (δανεικό) ¨φοιτητικό" αυτοκίνητο ήταν ένα 2CV με λεβιέ πάνω ψηλά στο ταμπλό και χωρίς ενδιάμεσο χώρο κονσόλας στα μπροστά καθίσματα. Το δικό μου φοιτητικό ένα AX είχε ένα λεβιέ εκεί μπροστά χαμηλά αλλά στο ενδιάμεσο των καθισμάτων δεν είχε κάτι, κενός χώρος. Το ίδιο και το yaris του 03 της αδερφής μου. Και πόσα άλλα, τα περισσότερα μικρά αυτοκίνητα. Τα περισσότερα αμερικάνικα είχαν το λεβιέ στο τιμόνι δίπλα. Το αυτοκίνητο στο οποίο έμαθα να οδηγώ ένα mitsubishi l300 φορτηγάκι είχει το λεβιέ στο τιμόνι δίπλα.
Αλλοι είναι οι κυρίαρχοι λόγοι που υπάρχει κονσόλα ενδιάμεσα στα καθίσματα, είναι πρακτικότητα, εργονομία, είναι αίσθηση αυτόνομου χώρου και άλλα και σίγουρα δεν είναι κριτήριο να πιάνουμε το μπούτι της κοπελιάς δίπλα με άνεση :tongue:

Ο άξονας που δίνει πίσω κίνηση αφορά πολύ λίγα αυτοκίνητα από τη δεκαετία του '90 και μετά. Τα περισσότερα είναι προσθιοκίνητα.

Η ενδιάμεση κολόνα έχει φύγει κατά καιρούς τόσο σε ακριβά αυτοκίνητα βλ. rolls royce όσο και σε μικρά φθηνά βλ. ένα μικρό της citroen που δεν θυμάμαι τώρα το μοντέλο. Προφανώς αν διώξεις τη μεσαία κολόνα και έχεις 4 πόρτες κάπου πρέπει να βάλεις τους μεντεσέδες και είτε θα έχεις πίσω πόρτα που ανοίγει προς τα πίσω είτε συρόμενη.

Τα καθίσματα βρίσκονται σε ράγες γιατί κάπως πρέπει να προσαρμόζονται στα διαφορετικά ύψη οδηγών. Τώρα αν πούμε ότι οδηγάμε έχοντας στα χέρια ασύρματα χειριστήρια σαν να παίζουμε πλειστεϊσιο τότε ναι μάλλον δεν θα χρειάζονται αν και η δυνατοτητα ευελιξίας του διαθέσιμου χώρου στους πίσω επιβάτες ή για φόρτωση θα κάνει χρήσιμη τη χρήση τους.

Από τις μέχρι τώρα υλοποιήσεις των ηλεκτρικών δεν βλέπω τελικά τόσο άδειο το χώρο εκεί μπροστά, προς έκπληξη μου μάλιστα καθώς περίμενα πολύ πιο κόμπακτ και τακτοποιημένο το χώρο. Οπου φαίνεται γιατί σε κάποια άλλα δεν μας δείχνουν τι έχει εκεί μπροστά. Βέβαια και τελείως άδειος να είναι ο χώρος δεν περιμένουμε ούτε τα καθίσματα να πάνε μπροστά μπροστά, ούτε το παρμπριζ να κατέβει μέχρι το πάτωμα. Οχι τουλάχιστον τα περισσότερα που θέλουν να είναι όμορφα αυτοκίνητα. Τώρα κάτι τύπου Αmi θα μπορούν να υπάρχουν αλλά...στην τελική θα υπάρχουν για όλα τα γούστα και όλα τα βαλάντια.

Τέλος, σίγουρα θα δούμε και πολύ διαφορετικές υλοποιήσεις από αυτές που ξέραμε λόγω των δυνατοτήτων που δίνει ο χειρισμός by wire ή wirelessly ολότελα. Για μένα, που βάζω τον εαυτό μου πια στους δεινόσαυρους σε ότι αφορά την αυτοκίνηση, το πιο απογοητευτικό θα είναι με την επικράτηση των autonomous driving vehicles. Πλέον δεν θα μιλάμε για αυτοκίνηση όπως την ξέραμε (και την αγαπήσαμε) αλλά για το προσωπικό ταξί του καθενός. Είναι τελείως άλλο το παιχνίδι, εννοώντας το προιόν/εμπειρία, που από περιέργεια και μόνο ελπίζω να ζήσω αρκετά ώστε να δω τι αποδοχή θα έχει και πως θα επηρεάσει την όλη αγορά, τεχνολογία και ιστορία του αυτοκινήτου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.115
Reaction score
124.691
Μια ματιά στο μέλλον:



Τρελό efficiency από την Μερτσέντες.

Αλλά όλα αυτά που κουβαλάει η Μερτσέντες αυτή, δεν πρόκειται να γίνουν φτηνά ποτέ. 😜🤪😁
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.321
Μηνύματα
2.858.497
Members
37.894
Νεότερο μέλος
Nika
Top